Nu helaas alleen op canal+ is de allstargame bezig waarin the western allstars duidelijk effectiever zijn. Ze sluiten het eerste kwart nu af met 30-17. Morgen komen de hoogtepunten van het hele weekend dan hoort u meet Ik ga nu
nog meer die dit volgen?
quote:Yep, ik ga ook slapen
Op 12 februari 2001 01:08 schreef Machiel het volgende:
Ik ga nunog meer die dit volgen?
Ik heb toch nog even gekeken en na het 2de kwart stond het 61-50 voor the Western conference.
De NBA blijft toch ook wel gaaf! Mijn favo club is the Chicago Bulls, alleen jammer dat het sinds sterren als Michael Jordan, Scotty Pippen en Horace Grant er niet meer spelen het heel slecht gaat. En ook de Indiana peacers is een van mijn Favo's ook nog nu Rick Smiths gestopt is
Gellukig hebben ze nog Reggie Miller die ik eigenlijk een beetje miste in de allstargame.
PS. de winnende was een driepunter van Marbury (tweede op rij), wat de eindstand op 111-110 bracht, maar dat doet niets af op de prestatie van Iverson.
Vandaag(gisternacht) ook weer een sterke partij van Iverson met the Philadelphia 76ers tegen the Phoenix Suns die ze wonnen met 98 - 104. Ook Tony Kukoc(voormalig Bullsspeler) speelde groots trouwens! De 76ers gun ik de titel bij deze van harte ook omdat ze volgens mij nooit echt de top gehaald hebben maar dat weet ik niet zeker wel dat dat iig heel lang gelden zal zijn geweest.
Net een soort docu gezien over een bastketbal team uit het college basketbal(zegmaar eerste divisie van het basketbal) de Frezno state Bulldogs. Het college basketbal is ook van een niveau wat er in Nederland niet echt gehaald wordt denk ik.
Was wel interresant.
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 20-02-2001 14:23]
quote:Is dat zo? En is dat ook basketbal van dezelfde week/dag? Want er zijn ook van die hele vage NBA programma`s op Belgie die al maanden achterlopen..
Op 19 februari 2001 22:15 schreef tong80 het volgende:
Elke zondag,
CNN
17:30-18:00
En dat was heel erg gaaf!!!
quote:Het is nogal een jong team dat bijna alles verliest op het moment, daarom kon ik twee uur voor de wedstrijd ook nog aan een kaartje komen. Ik volg basketbal echter helemaal niet, ik ging er meer heen voor de sfeer/show, en die was heel erg goed. Ik heb me dus prima vermaakt. De enige speler die me echt opviel was aanvaller Ron Mercer. Hij is de enige speler die echt makkelijk scoort van het gezelschap, gemiddeld zo'n 20+ per wedstrijd. Zelf zijn ze nogal gecharmeerd van Elton Brand, 21 jaar, maar daar heb ik tijdens de wedstrijd niet zo opgelet. Ik had mijn huiswerk dan ook niet al te goed gedaan... In ieder geval wonnen ze zaterdag (89-82), dus dat was wel leuk!!
Op 21 februari 2001 15:11 schreef Machiel het volgende:
Wow gaaf Smike!Wie is/zijn er tegenwoordig de speler(s) die de Chicago Bulls moeten trekken?
quote:Chicago Bulls is een zeer jong team. Grote talenten lopen er rond, zoals inderdaad Ron Mercer en Elton Brand, maar ook Ron Artest en rookie Marcus Fizer. Ten eerste denk ik dat ze een nieuwe coach nodig hebben. Eentje met ervaring zoals Larry Brown of Lenny Wilkins, die het vermogen heeft een franchise op te bouwen en er een team van te maken. Maar het grootste probleem van de Bulls is het gebrek aan ervaring. Het is een team met 7 rookies en de rest speelt pas een paar jaar in de nba. De meeste ervaring ligt bij Fred Hoiberg, maar dat is ook maar 5 jaar. Wat de Bulls dus nodig hebben zijn spelers die al minstens 10 jaar meelopen in de nba. Een speler als kevin willis zou zeer geschikt zijn. Zo'n speler hebben jongere talenten zoals Brand en Mercer zeker nodig om alle aspecten van de nba, zowel binnen en buiten het veld te leren en een soort van leiderschap te krijgen. De Bulls hebben nog veel te doen. Maar slechter dan nu kan het bijna niet (8-44). (Of je moet de denver nuggets heten een paar jaar terug
Op 21 februari 2001 15:11 schreef Machiel het volgende:
Wow gaaf Smike!Wie is/zijn er tegenwoordig de speler(s) die de Chicago Bulls moeten trekken?
Ik zag trouwens gister op Eurosport een beeld van Baron Davies van the Charlot Hornets die bij de dunkcontest met blinddoek probeerde te dunken, hij maakte vlak buiten de driepuntslijn een noodschot aan het eind van een periode helemaal naar de basket aan de andere kant... En geloof het of niet maar die viel erin! Ik heb echt een tijdje met m'n mond open van verbazing gezeten, DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET!?
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 24-02-2001 21:25]
quote:welke groep zit je ?
[b]Als je trouwens wat meer over de nba wil weten is het misschien leuk om mee te doen met virtual gm op www.nba.com
ik doe zelf ook mee
Machiel: 't is een NBA-spel op 't net, net zoiets als super11.
Voor degenen die meer willen weten over de nba is dit de URL:www.nba.com
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 18-03-2001 20:12]
Uiteindelijk wonnen the Sacramento Kings met 100 - 79 waarmee ze in de pacific division leiden met een win/loss percentage van 0,688 boven de La lakers die op 0,677 staan, in de Western conference staan alleen de San Antonio Spurs nog hoger met 0,697.
In de Eastern conference leiden de Philadelphia76ers ondanks het verlies nog met 0,727 dat is 0,112 boven the Milwaukee Bucks.
Ok voor degenen die de 'ingewikkelde' puntentelling/teamverdeling niet helemaal kennen even een uitleg. Corect me if i'm wrong De teams zijn verdeelt over 2 Conferences de East en de West die beide weer verdeelt zijn in 2 divisions, east in de Atlantic en de Central division en de west in Midwest en Pacific. De eerste 2 en de beste 3de van de divisions in de ene conference spelen aan het eind van het seizoen playoffs tegen voor de playoffs geplaatste teams uit de andere conference. De winnaar van die playoffs mag zich dan NBAkampioen noemen.
De puntentelling: De standen worden niet bepaald door punten maar door het zogenaamde win/loss percetage. Sacramento Kings heeft bijv. 44 wedstrijden gewonnen en 20 verloren dat geeft een winst/verlies percentage van 0,688 ik weet niet precies wat er met de getallen 44-20 gedaan wordt om bij dat percentage te komen Dat is gelijk aan de Utah Jazz in de western conference maar die hebben een GB van 1.0 waardoor die onder de Kings staan, nou is het mij een raadsel wat GB betekend
Overigens kan je hier de complete stand zien.
quote:Aha dus in mijn voorbeeld de 44 gewonnen wedstrijden delen door het totaal aantal gespeelde wedstrijden 64 = 0,6875 afgerond op 3 cijfers achter de komma is 0,688
Op 19 maart 2001 09:50 schreef Bruno-the-nr1 het volgende:
Het percentage komt overeen met het aantal gewonnen wedstrijden t.o.v. het totaal aantal gespeelde wedstrijden. GB zal iets als Games Behind betekenen ofwel het aantal wedstijden dat gewonnen moet worden om de voorganger in de stand in te halen.
Bedankt voor de uitleg beide t is niet bepaald simpel he Zo leer je nogeens wat *opslaat* Playoffs vind ik meestal wel gaaf allemaal op t scherpst van de snede weinig partijen met 21 punten verschil als vrijdagnacht
In het NCAA toernooi zijn we aanbeland bij de laatste 16.Hierin moet de UCLA aantreden tegen het hoger geplaatste Duke.Maar nog maar 4 wedstrijden winnen en Dan mag zich Ncaa-kampioen noemen.Zover heeft Rick Smits het nooit geschopt.Maar die zat ook op een klote college(Marist).
Dat Smith het in college basketbal niet ver geschopt heeft boeit mij niet het zal denk ik erg lang duren voor een Nederlander het haalt in de NBA als een van de beste spelers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |