abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2001 @ 01:08:39 #1
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_738244
Dit weekend was het allstar weekend van de NBA, met op het zogenaamde Allstar saturday een dunk contest, waarin in de eeerste ronde 5 spelers 3 dunks moeten maken waarvan een met een teamgenoot. Had opzich wel wat die dunks een maakte eerst een salto en dunkte erna en ook een gave was een waar de teamgenoot gebukt stond en de ander eroverheen sprong en dunkte. In de 2de ronde probeerde een van de Hornets geblindoekt probeerde te dunken maar kwam helaas alleen dichtbij de ring. Mason won uiteindelijk.

Nu helaas alleen op canal+ is de allstargame bezig waarin the western allstars duidelijk effectiever zijn. Ze sluiten het eerste kwart nu af met 30-17. Morgen komen de hoogtepunten van het hele weekend dan hoort u meet Ik ga nu nog meer die dit volgen?

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 februari 2001 @ 01:11:23 #2
862 Arcee
Look closer
pi_738251
quote:
Op 12 februari 2001 01:08 schreef Machiel het volgende:
Ik ga nu nog meer die dit volgen?
Yep, ik ga ook slapen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 12 februari 2001 @ 13:16:58 #3
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_739083
Denk je wow een reaktie

Ik heb toch nog even gekeken en na het 2de kwart stond het 61-50 voor the Western conference.

De NBA blijft toch ook wel gaaf! Mijn favo club is the Chicago Bulls, alleen jammer dat het sinds sterren als Michael Jordan, Scotty Pippen en Horace Grant er niet meer spelen het heel slecht gaat. En ook de Indiana peacers is een van mijn Favo's ook nog nu Rick Smiths gestopt is Gellukig hebben ze nog Reggie Miller die ik eigenlijk een beetje miste in de allstargame.

maandag 12 februari 2001 @ 21:19:37 #4
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_740417
Op het allerlaatste moment heeft dan toch the eastern conference met 103-104 gewonnen! Iverson maakte uiteindelijk de winnende waarna aan de andere kant de bal er nog bijna inviel, spannend dus. Iverson werd daarna uitgeroepen tot Most Valuable Player wat een felbegeerde prijs is aangezien je je dan in het rijtje met de grootste sterren bevind.
pi_755535
Ik heb er ook zeer van genoten, was een van de spannendste all-star games van de laatste jaren. Zelf ben ik enorm fan van de Timberwolves en Garnett. Ben er wel voor wakker gebleven overigens, maar dat doe ik wel vaker als de timberwolves moeten spelen. Wel zeer iritant dat Canal+ all-star saturday niet compleet uitzendt, betaal ik daar nou zoveel per maand voor? Maar goed, zeer spectaculair en spannend dus, deze all-star game, waar het westen toch de grote favoriet was.

PS. de winnende was een driepunter van Marbury (tweede op rij), wat de eindstand op 111-110 bracht, maar dat doet niets af op de prestatie van Iverson.

maandag 19 februari 2001 @ 21:35:22 #6
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_755726
Dat is nou echt iets wat ik graag weer op de publieke zenders wil hebben..NBA..ik was vroeger echt super basketbal fan..
  Trouwste user 2022 maandag 19 februari 2001 @ 22:15:43 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_755854
Elke zondag,
CNN
17:30-18:00
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 19 februari 2001 @ 22:36:46 #8
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_755922
Doet er niets aan af idd big ticket maar thnx voor de verbetering

Vandaag(gisternacht) ook weer een sterke partij van Iverson met the Philadelphia 76ers tegen the Phoenix Suns die ze wonnen met 98 - 104. Ook Tony Kukoc(voormalig Bullsspeler) speelde groots trouwens! De 76ers gun ik de titel bij deze van harte ook omdat ze volgens mij nooit echt de top gehaald hebben maar dat weet ik niet zeker wel dat dat iig heel lang gelden zal zijn geweest.

Net een soort docu gezien over een bastketbal team uit het college basketbal(zegmaar eerste divisie van het basketbal) de Frezno state Bulldogs. Het college basketbal is ook van een niveau wat er in Nederland niet echt gehaald wordt denk ik.

Was wel interresant.

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 20-02-2001 14:23]

pi_755965
Jammer van afgelopen zondag dat ze dan weer phoenix-philadelphia uitzonden, die een paar uur eerder al gespeeld was en ik het resultaat al wist, in plaats van live lalakers-indiana uit te zenden, die op dat moment ook op national tv was in amerika, maar toch een mooie wedstrijd. Die docu heb ik net ook gezien, vond ik inderdaad wel leuk. Was Fresno State. Ik volg de nba nu al bijna tien jaar op de voet, zie steeds al die rookies komen van college, maar wil me eigenlijk wel een beetje in college gaan verdiepen. hoe de structuur daar is enzo. Misschien dat iemand daar een goede site voor weet of me dat kan vertellen. hoeveel conferences en divisions er zijn enzo. hoe bepaald wordt wie er naar de final four enzo gaan. Volgens mij wordt het niet meer hier uitgezonden op tv, dus....tips,anyone?
  dinsdag 20 februari 2001 @ 22:59:40 #10
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_759279
quote:
Op 19 februari 2001 22:15 schreef tong80 het volgende:
Elke zondag,
CNN
17:30-18:00
Is dat zo? En is dat ook basketbal van dezelfde week/dag? Want er zijn ook van die hele vage NBA programma`s op Belgie die al maanden achterlopen..
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 februari 2001 @ 23:08:53 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_759295
Is deskundig, en actueel.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_759298
* Smike is afgelopen zaterdag bij de wedstrijd Chicago Bulls - Miami Heat geweest...

En dat was heel erg gaaf!!!

O+. Ripley. O+.
  woensdag 21 februari 2001 @ 15:11:01 #13
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_760546
Wow gaaf Smike! Wie is/zijn er tegenwoordig de speler(s) die de Chicago Bulls moeten trekken?
pi_760809
quote:
Op 21 februari 2001 15:11 schreef Machiel het volgende:
Wow gaaf Smike! Wie is/zijn er tegenwoordig de speler(s) die de Chicago Bulls moeten trekken?
Het is nogal een jong team dat bijna alles verliest op het moment, daarom kon ik twee uur voor de wedstrijd ook nog aan een kaartje komen. Ik volg basketbal echter helemaal niet, ik ging er meer heen voor de sfeer/show, en die was heel erg goed. Ik heb me dus prima vermaakt. De enige speler die me echt opviel was aanvaller Ron Mercer. Hij is de enige speler die echt makkelijk scoort van het gezelschap, gemiddeld zo'n 20+ per wedstrijd. Zelf zijn ze nogal gecharmeerd van Elton Brand, 21 jaar, maar daar heb ik tijdens de wedstrijd niet zo opgelet. Ik had mijn huiswerk dan ook niet al te goed gedaan... In ieder geval wonnen ze zaterdag (89-82), dus dat was wel leuk!!
O+. Ripley. O+.
pi_760984
quote:
Op 21 februari 2001 15:11 schreef Machiel het volgende:
Chicago Bulls is een zeer jong team. Grote talenten lopen er rond, zoals inderdaad Ron Mercer en Elton Brand, maar ook Ron Artest en rookie Marcus Fizer. Ten eerste denk ik dat ze een nieuwe coach nodig hebben. Eentje met ervaring zoals Larry Brown of Lenny Wilkins, die het vermogen heeft een franchise op te bouwen en er een team van te maken. Maar het grootste probleem van de Bulls is het gebrek aan ervaring. Het is een team met 7 rookies en de rest speelt pas een paar jaar in de nba. De meeste ervaring ligt bij Fred Hoiberg, maar dat is ook maar 5 jaar. Wat de Bulls dus nodig hebben zijn spelers die al minstens 10 jaar meelopen in de nba. Een speler als kevin willis zou zeer geschikt zijn. Zo'n speler hebben jongere talenten zoals Brand en Mercer zeker nodig om alle aspecten van de nba, zowel binnen en buiten het veld te leren en een soort van leiderschap te krijgen. De Bulls hebben nog veel te doen. Maar slechter dan nu kan het bijna niet (8-44). (Of je moet de denver nuggets heten een paar jaar terug )
  woensdag 21 februari 2001 @ 17:50:58 #16
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_761071
Dat het slecht ging dat wist ik ja Mercer is de enige naam die me in de verte bekend voorkomt van de spelers die jullie noemden maar dat is dus niet zo vreemd met al die rookies

Ik zag trouwens gister op Eurosport een beeld van Baron Davies van the Charlot Hornets die bij de dunkcontest met blinddoek probeerde te dunken, hij maakte vlak buiten de driepuntslijn een noodschot aan het eind van een periode helemaal naar de basket aan de andere kant... En geloof het of niet maar die viel erin! Ik heb echt een tijdje met m'n mond open van verbazing gezeten, DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET!?

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 24-02-2001 21:25]

pi_761084
Gebeurt vrij regelmatig. Kijk maar eens naar Courtside Countdown op NBA Action. Dit is ook te vinden op www.nba.com. Daar word je er soms mee doodgegooid. Recent voorbeeld is ook Jason Kidd tijdens de All-Star Game (eind tweede kwart)
  woensdag 21 februari 2001 @ 17:57:22 #18
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_761087
Deze was wel heeeeeeeel ver! Had ik iig nog nooit gezien
pi_761091
Is me trouwens zelf ook nog eens gelukt in een wedstrijd.
pi_761102
Wat dacht je trouwens van deze: Isaiah Rider hield een paar jaar geleden de bal binnen ter hoogte van de middenlijn, gooide daarbij de bal met z'n rug naar de basket onder z'n arm door in een keer in de basket. Daar valt je mond pas van open.
  woensdag 21 februari 2001 @ 20:12:57 #21
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_761474
daar kan haast niets tegenop nee
  zaterdag 24 februari 2001 @ 21:42:45 #22
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_769860
Net de Toronto Raptors tegen de Sacramento Kings op canal+ gezien en dat was een ware thriller. Het ging een beetje tussen de Raptor Chris Carter en de King Divac die beide erg veel punten maakten. Zeker het einde was heel spannend en werdt uiteindelijk pas beslist in de derde overtime! Sacramento trok uiteindelijk aan het langste eind Ik was voor de Kings omdat ik Divac zo'n ongelooflijk goede sportman vind, nooit ruzie makend/zoekend altijd sportief en altijd veel scorend. Hij heeft dan wel zijn lengte erg mee (2m16) maar dat zegt niet alles.
pi_770162
Chris Carter? Waarschijnlijk bedoel je Vince "half men, half amazing; air canada" Carter. Heb helaas deze wedstrijd moeten missen door m'n werk (errug balen). Vince Carter is zeker een naam die je moet onthouden. Wordt samen met Kobe Bryant gezien als de opvolger van Michael Jordan. Bekend als hoogvlieger, met ongelooflijk veel highlights. Je hebt op canal+ ongetwijfeld tijdens de time-outs de reclamespotjes van de nba gezien ("i love this game"), waarin hij te zien is tijdens zijn gewonnen dunk-contest van vorig jaar. onder andere alley-oop-dunk onder de benen door.
En dan Vlade Divac, wat zal ik daar van zeggen. Ongelooflijk sympathieke man, maar als het tegen zit behoorlijk vervelend tegenover zijn directe tegenstander, maar dat is het psychologische spelletje. Wil ook nog wel eens tegen een technische oplopen. Heeft waarschijnlijk alles met z'n Joegoslavische achtergrond te maken. Als je trouwens wat meer over de nba wil weten is het misschien leuk om mee te doen met virtual gm op www.nba.com . Ben er deze week zelf mee begonnen, en vind het heel leuk. Je moet dan elke dag een team samen stellen van spelers die de volgende dag moeten spelen. Met die spelers kun je dan via een formule punten halen, en zo min of meer je kennis testen over spelers en hoe ze het zullen doen tegen bepaalde tegenstanders.
  zondag 25 februari 2001 @ 00:49:45 #24
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_770193
Nou daar begin ik maar niet aan weet er niet zo heel veel van zoals je ziet Vince is the name indeed
  woensdag 14 maart 2001 @ 22:49:27 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_824891
quote:
[b]Als je trouwens wat meer over de nba wil weten is het misschien leuk om mee te doen met virtual gm op www.nba.com
welke groep zit je ?

ik doe zelf ook mee

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_834630
Nederland2, met de "Botman Fury"
  zaterdag 17 maart 2001 @ 20:34:29 #27
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_834749
Dat is een baskebal film ofzo
  zondag 18 maart 2001 @ 14:04:39 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_837206
mmmhhh, groep bestaat niet

Machiel: 't is een NBA-spel op 't net, net zoiets als super11.

games.espn.go.com/cgi/vgm/request.dll?FRONTPAGE

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 18 maart 2001 @ 18:12:40 #29
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_837845
Dat begreep ik popolon alleen wat the-big-ticket schreef kon ik ff niet volgen

Voor degenen die meer willen weten over de nba is dit de URL:www.nba.com

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 18-03-2001 20:12]

zondag 18 maart 2001 @ 22:31:57 #30
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_838864
Ik heb gisteren de wedstrijd Philadelphia76ers - Sacramento Kings gezien waarin de Kings de hele wedstrijd domineerde. Sacramento begon veel beter aan de wedstrijd waardoor ze al vrij snel met 14-2 voorstonden, later werd het zelfs 23-6. Aan het eind van het 2de kwart kwam Philadephia nog terug tot 49-42 maar gelijk daarna scoorde the Kings nog 4 punten en aan t begin van het 3de kwart scoorde Williams na een steal een 3 punter en gelijk daarna scoorde ooknog uit een sprongschot waarme de wedstrijd wel een beetje gespeeld was.

Uiteindelijk wonnen the Sacramento Kings met 100 - 79 waarmee ze in de pacific division leiden met een win/loss percentage van 0,688 boven de La lakers die op 0,677 staan, in de Western conference staan alleen de San Antonio Spurs nog hoger met 0,697.

In de Eastern conference leiden de Philadelphia76ers ondanks het verlies nog met 0,727 dat is 0,112 boven the Milwaukee Bucks.

Ok voor degenen die de 'ingewikkelde' puntentelling/teamverdeling niet helemaal kennen even een uitleg. Corect me if i'm wrong De teams zijn verdeelt over 2 Conferences de East en de West die beide weer verdeelt zijn in 2 divisions, east in de Atlantic en de Central division en de west in Midwest en Pacific. De eerste 2 en de beste 3de van de divisions in de ene conference spelen aan het eind van het seizoen playoffs tegen voor de playoffs geplaatste teams uit de andere conference. De winnaar van die playoffs mag zich dan NBAkampioen noemen.

De puntentelling: De standen worden niet bepaald door punten maar door het zogenaamde win/loss percetage. Sacramento Kings heeft bijv. 44 wedstrijden gewonnen en 20 verloren dat geeft een winst/verlies percentage van 0,688 ik weet niet precies wat er met de getallen 44-20 gedaan wordt om bij dat percentage te komen Dat is gelijk aan de Utah Jazz in de western conference maar die hebben een GB van 1.0 waardoor die onder de Kings staan, nou is het mij een raadsel wat GB betekend Overigens kan je hier de complete stand zien.

maandag 19 maart 2001 @ 09:50:06 #31
10747 Bruno-the-nr1
 Ik doe wel aan onder titels..
pi_839565
Het percentage komt overeen met het aantal gewonnen wedstrijden t.o.v. het totaal aantal gespeelde wedstrijden. GB zal iets als Games Behind betekenen ofwel het aantal wedstijden dat gewonnen moet worden om de voorganger in de stand in te halen.
Time goes quick when you are having fun!
pi_839926
Aan het het eind van het gewone seizoen (82 wedstrijden) hebben de teams een bepaald "win-lose"-record.(gewonnen wedstrijden tegenover verloren wedstrijden) Van elke conference gaan er acht teams door naar de playoffs, in een bepaalde rangorde. Nummer 1 tegen 8, 2 tegen 7, 3 tegen 6, en 4 tegen 5. De nummer 1 is het team met het beste "win-lose"-record van de conference. Dit team heeft automatisch zijn division gewonnen. Het team dat de andere division heeft gewonnen, wordt nummer 2, ook al zijn er teams uit de andere division met een beter record. De nummers 3 t/m 8 worden gerangschikt naar record. Bij een gelijke stand telt het onderlinge win-lose-record( een team speelt 4 keer tegen andere teams uit zijn conference, de rest tegen de andere conference). Als dit nog gelijk is, wordt er gekeken naar het record tegen hun eigen conference. In de tweede ronde van de playoffs (conference semi-finals) speelt dan de winnaar van 1-8 tegen de winnaar van 4-5 en de winnaars van de andere twee series tegen elkaar. En zo verder, tot er in elke conference een team overblijft. Deze twee spelen dan tegen elkaar in de NBA Finals. De eerste ronde wordt gespeeld in 5 wedstrijden en de anderen in 7. Het thuis voordeel gaat steeds naar het team met het beste record( en is niet afhankelijk van de rangorde in de playoffs). GB betekent inderdaad Games Behind. Dit is het aantal wedstrijden dat nodig is( in onderlinge duels) om tot een gelijke eerste plaats in de division te komen. Het wordt berekent, door de voorsprong in gewonnen wedstrijden te vermenigvuldigen met 0,5,en het zelfde te doen met de voorsprong in verloren wedstrijden, en dit bij elkaar op te tellen. Voorbeeld: Dallas(43-23) staat 3 "games behind" (GB) op San Antonio(46-20) Ze hebben er 3 minder gewonnen en 3 meer verloren. Als ze nu drie wedstrijden tegen San Antonio zouden spelen en deze alle drie zouden winnen, zouden ze op een gedeelde eerste plaats komen te staan.
  maandag 19 maart 2001 @ 11:39:06 #33
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_840006
quote:
Op 19 maart 2001 09:50 schreef Bruno-the-nr1 het volgende:
Het percentage komt overeen met het aantal gewonnen wedstrijden t.o.v. het totaal aantal gespeelde wedstrijden. GB zal iets als Games Behind betekenen ofwel het aantal wedstijden dat gewonnen moet worden om de voorganger in de stand in te halen.
Aha dus in mijn voorbeeld de 44 gewonnen wedstrijden delen door het totaal aantal gespeelde wedstrijden 64 = 0,6875 afgerond op 3 cijfers achter de komma is 0,688

Bedankt voor de uitleg beide t is niet bepaald simpel he Zo leer je nogeens wat *opslaat* Playoffs vind ik meestal wel gaaf allemaal op t scherpst van de snede weinig partijen met 21 punten verschil als vrijdagnacht

pi_840067
Playoff-basketbal ligt op veel hoger niveau, dan tijdens het seizoen. Hier is het alles of niets. Het is veel intenser, en de verdediging voert heel erg de boventoon. Er wordt ook wel gezegd dat hier het seizoen pas begint.
  maandag 19 maart 2001 @ 13:30:56 #35
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_840305
Allemaal wel leuk dat NBA-basketball,maar het is Maart en dan is het tijd voor NCAA/College-basketball.Oftewel March Madness.(iemand de documentaire Between the Madness gezien?)
Je kunt er wel geen ruk van op T.V.zien,maar op internet valt het ook Live goed te volgen.
www.finalfour.net
Nederland is nl. ook nog vertegenwoordigd in de persoon van Dan Gadzuric,uitkomend voor de UCLA.

In het NCAA toernooi zijn we aanbeland bij de laatste 16.Hierin moet de UCLA aantreden tegen het hoger geplaatste Duke.Maar nog maar 4 wedstrijden winnen en Dan mag zich Ncaa-kampioen noemen.Zover heeft Rick Smits het nooit geschopt.Maar die zat ook op een klote college(Marist).

May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  dinsdag 20 maart 2001 @ 16:27:53 #36
10747 Bruno-the-nr1
 Ik doe wel aan onder titels..
pi_844562
Wie doet er mee aan de wededenschap dat Michael Jordan terug keert in de NBA.
Time goes quick when you are having fun!
  dinsdag 20 maart 2001 @ 21:21:37 #37
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_845974
Dan wed ik dat ie niet terug komt helaas

Dat Smith het in college basketbal niet ver geschopt heeft boeit mij niet het zal denk ik erg lang duren voor een Nederlander het haalt in de NBA als een van de beste spelers

dinsdag 20 maart 2001 @ 21:42:26 #38
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_846069
Michael Jordan zal wel moeten terugkeren in de NBA.Anders wordt het nooit wat met z'n Washington Wizards.En dan komt Charles Barkley er ook nog bij.En de geruchten gaan ook nog dat ze Vince Carter na dit seizoen ophalen uit Toronto.
En Machiel houd jij nu maar die Gadzuric in de gaten,want die wordt deze zomer zeker met een hoge pick Gedraft.En hij zal niet zoals Hammink ,Zwikker of Elson meteen bij de vuilnis worden gezet.
  woensdag 11 april 2001 @ 17:17:27 #39
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_935177
En ook volgend seizoen geen Nederlander in de NBA.
Tenminste geen Dan Gadzuric.
De center gaat zijn senior seizoen spelen bij de UCLA.
Meneer was bang om in de NBA-draft te laat en dus te laag te worden gekozen.Wat natuurlijk ook minder geld betekend.

Voor meer info:klik hier
  woensdag 11 april 2001 @ 17:43:51 #40
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_935313
Dat is wel jammer CAZZO k was wel benieuwd geworden naar deze speler. Volgend jaar misschien dat ie dan nog beter debuteert in de NBA
pi_937124
Ik heb deze speler ook eens bekeken met de final four. Is een goede rebounder en shot-blocker, maar scoort niet al te veel. Denk dat ie in de NBA in het rijtje Brian Grant, Horace Grant, PJ Brown komt, maar toch niet in de absolute top zoals Kevin Garnett, Chris Webber, Antonio McDyess. Misschien dat ie meer die richting op zal gaan als ie komend seizoen zijn scoring wat kan verbeteren. Wie mij wel opvielen waren Shane Battier, die nog een award voor PF van het seizoen kreeg ofzo, van ESPN, en Jason Williams. Weet alleen niet meer van wie ze waren. De namen zijn in ieder geval wel blijven hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')