abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2003 @ 14:41:09 #1
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_10878725
[......]
pi_10878940
???

and your point is?

woensdag 4 juni 2003 @ 14:52:20 #3
43606 OphiOn
pi_10879033
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:49 schreef duckes het volgende:
???

and your point is?

Dat we hier verder gaan lullen over Saint Anger, aangezien het vorige topic vol is. Donderdag komt ie uit.
[......]
  woensdag 4 juni 2003 @ 15:25:36 #4
43606 OphiOn
pi_10879952
quote:
Ok, first of all, I am merely sharing my OPINION of St. Anger. In no way is my word set in stone... Its just one guys thoughts. If you cant conduct yourself in an adult like manner, then, please, dont reply to this post. If you agree with me, cool. If not, thats cool too. Just be mature about it. For once, I would like to see an intelligent post around here. Also, Im not bashing anyone, Metallica included.

With that being said and out of the way...

I heard the album in its entirety tonight for the first time. I heard St. Anger, as just about every one else has before, but I wanted to hear what the rest of the album had to offer.

Well, Im surprised to say the least. Im also saddened. Over all, I think its beyond horrible. But Im going to go into further depth, so dont fuck off just yet...

I started off listening to the TBA when it was fairly new. Which to this day, is my favorite album of all time. Its tight, powerfull, complex, and will blow you the fuck away like no other album in history. Kill 'em All is a DAMN close second. Then came Load and Reload. Definatley not the Metallica I was used to, but not really "bad", just different. Even though the tight powerfull sound was all but gone, it still had something. It had feeling. It had complexity. Each song was like its own story. Granted, I have done a bit of "Load bashing" in my day, but deep down I still like them.

Ive seen Metallica live 4 times, including "Philadelphia Free Concert" (which was my first EVER convert), "Poor Re-Touring Me","Garage Inc." and lastly "S&M NYC". Philadelphia Free Concert was a great way to start off as being a first concert, and I wouldnt have had it any other way. S&M was simply amazing, not much more I could say.

Metallica has played an important role in my life, some deeper than I care to really discuss in public. I, along with everone else, waited in great anticipation for this album. It could be a new beginning. Something that would blow the doors off of everything and everyone else. Something that I would again, be proud to blast out of the car with the top down, letting everyone know Metallica rules over all. I was hoping for a tight, clean, in your fucking face album where you could turn up the volume without destroying your speakers.

Tonight, my hope was destroyed. I knew what St. Anger sounded like, and heard some of Frantic. I couldnt judge Frantic because I only heard a short bit of it live, and we all know that live Metallica is virtually nothing like studio Metallica. St. Anger I wasnt crazy about to say the least.

Im not going to disect every song though... that would take too long. I will comment on the band members though.

Lars... what was he thinking? What is the point of a snareless snare? His drumming is loud, sloppy, and obnoxious. The snare is enough to give you a headace. I hoped that the snareless snare was only in the song St. Anger. Again, I hoped wrong. His bass drum is fairly tight though, I will say that. He is playing more a more advanced style than in the Loads, which is pretty good.

James... Vocally, he seems weak. It doesent sound like he can belt it out as he did before. His voice sounds tired and struggling, and this can be seen in the high, and low notes. The simple 7 stringed low tuned chords are weak and sloppy, sometimes sounding out of tune. The complexity of his riffs has all but been banished. Ive been listening to this album for about 2 hours, and not one chord sticks out. It all melts into one big blurb of noise in my head. Well, maybe thats Lars' snareless snare rattling around in there too, Im not sure at this point. And the repetativeness... what happenned to fully structured songs? Repeating the same riffs over and over, only to throw a soft, hollow sound chorous in there... just doesent cut it.

Kirk... Who? Where? Did you get fired and someone forget to tell us? He is all but non-existant on this album. Besides the faint harmonic chords that seldomley appear in the background, there is nothing else. Obviously no solos, and all fill and thats it. Im not quite sure what really happenned here, and Im not really sure what to say.

Bob... Your not a bassist. You merely follow along with James' lead, which isnt the true essence of bass. Bass is supposed to give songs that extra something that the guitars cant. You didnt do that... you did nothing. At all.

Im not sure what else to say. I guess Im just really disapointed... I hoped for more, which is my fault. I dont blame Metallica... theyre doing what theyre doing because they want to. Noone can tell them different. At times I think theyre trying to just fade away, rather than just hang up the proverbial hats. I would rather see them go out in a bang, that just fade away into a new "The Band That Should Not Be". But who knows right?

Eh, take this as you will. Im sure some 13 year old jack off will reply with something along the lines of "Fuck you, die!". I just hope not... I hope some of you can truly relate to what Ive written. If not, no problem. Please, share your opinions, good and bad. I started this post to get TRUE opinions of their new work, beings that its so damn hard to sift through all the other bull shit floating around here latley.

...and remember, the Metallica that was, and always will be. Noone can ever take that away.

L8er.
-Rob

Source: metallicabb.com

[......]
pi_10880206
ik ben benieuwd...
Alles, alles wil ik weten!!
  woensdag 4 juni 2003 @ 15:44:01 #6
43606 OphiOn
pi_10880536
quote:
Well, I got the album this morning off of the Heavy Metal newsgroup. I see its being reposted as I type this.

I started hearing the vids last night and I loved what I heard.

Fuck all these naysayers. Regardless of thier stupid comments, St ANger is a Heavy kick ass album. Its sad that some people cant accept it for what it is. Who cares if its not Puppets part 2.

I could have used solos though. Thats the only thing I hate. I dont think the production is bad as some say it is. I cranked this bitch and its a monster of sound that knocks you on your ass.

I have listened to the whole album about 10 times today and It's really grown on me.

The songs are not repetitive, lots of riffs. I hear some influences in a few songs from SOAD, SLAYER, SEPULTURA and PANTERA to name a few but this is all Metallica.

The album fits in with modern nu-metal music but this is beyond nu-metal, I look at it like Metallica's take on nu-metal.

I love the rawness in James voice. Sometimes I laugh at some of his out of tune screams. He just did a funny one on Dirty Window. Great song by the way!

Some of my favs are - Sweet Amber - All Whithin My Hands, Frantic, and SHoot Me again.

The whole album simply kicks ass and I absolutely love it. Its a killer album!

Oh yeah, today I cranked my amp and the album and played along with the whole album. Since I didnt feel like tuning to down all the way I just put my guitar in Drop D and played an octave or so up from the album. Still sound killer and I improvised alot of stuff along with the cd. Sounded KILLER!!!!

Source: metallicabb.com

[......]
  woensdag 4 juni 2003 @ 15:48:55 #7
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10880696
quote:
The songs are not repetitive, lots of riffs. I hear some influences in a few songs from SOAD, SLAYER, SEPULTURA and PANTERA to name a few but this is all Metallica.
Hij vergeet Down! Die invloed is toch echt heel duidelijk te horen.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10882645
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:52 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Donderdag komt ie uit.

ik heb m al...
  woensdag 4 juni 2003 @ 16:52:08 #9
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10882793
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 16:47 schreef duckes het volgende:

[..]

ik heb m al...

Ja ik ook... alleen nog niet legaal en dat heb ik toch veel liever
pi_10883751
Morgen koop ik em wel...
Ik heb Frantic en St anger nu alleen nog gehoord (cd versie)

meer dan 7 min wat gaat dara nog tussenkomen ik vond de videoclip al best lang!

pi_10883792
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 15:48 schreef Manji het volgende:

[..]

Hij vergeet Down! Die invloed is toch echt heel duidelijk te horen.

Wat is Down?? of bedoelje System Of A Down? net zoals in SOAD?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_10884138
Zal een band zijn... die hij toevallig kent.. ik heb der nog nooit van gehoord...

Lijkt me ook sterk dat het een ripp-off is :|

woensdag 4 juni 2003 @ 17:49:01 #13
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_10884410
16 Down
Bertje en Henk
pi_10884965
Nog ff ik kan haast niet wachten tot morgen!!!!
ben al stiekem naar de platenboer geweest maar hij had hem nog niet grr maar ja nog ff
pi_10885120
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:13 schreef Rancor het volgende:
Nog ff ik kan haast niet wachten tot morgen!!!!
ben al stiekem naar de platenboer geweest maar hij had hem nog niet grr maar ja nog ff
Ghehehe jij ook al?
pi_10886149
AH!!!!! the pressure i can't take it 15 more hours......
( als je ervan uitgaat dat de cd-winkel om 10 uur opengaat )

MUST HAVE StAnger...right...now...must...not...download.....

!!!!!!HALLELUJAH!!!!!
  woensdag 4 juni 2003 @ 19:12:15 #17
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10886388
Kennen jullie Down niet?! tsss...

Band met oa Phil Anselmo en Pepper Keenan.

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10891730
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:19 schreef Tunerd het volgende:

[..]

Ghehehe jij ook al?

jow ik had stille hoop van wel maar nee
pi_10892918
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:04 schreef markknd het volgende:
AH!!!!! the pressure i can't take it 15 more hours......
( als je ervan uitgaat dat de cd-winkel om 10 uur opengaat )
Morgenochtend 09:30 Mediamarkt Rotterdam
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  woensdag 4 juni 2003 @ 23:10:31 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10893753
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:25 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Wat is Down?? of bedoelje System Of A Down? net zoals in SOAD?

Down is een klassieker. Was flink gehypt toen het net nieuw was, iedereen had het er praktisch over.

Ik hoop dit album snel te horen. Ik ben nooit echt een Metallica-fan geweest, sterker nog, ik bezit alleen Kill 'Em All op cd en heb No Life Till Leather eens weten te downloaden. Toch wil ik hem graag horen. Toen ik de clip van St Anger zag dacht ik echt "ze hebben de laatste cd van Megadeth goed beluisterd". Was echt raar, zeg. Daarom ben ik benieuwd naar de rest.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 5 juni 2003 @ 00:12:09 #21
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_10895466
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:12 schreef Manji het volgende:
Kennen jullie Down niet?! tsss...

Band met oa Phil Anselmo en Pepper Keenan.

[afbeelding]

Pepper...mm dat zegt jaymz in dat tuesdays gone nummer op de garage inc plaat, die odwn (kijk ik heb er van gehoord (moet ik als MG ) maar echt kennen kenne neen!)
Bertje en Henk
  donderdag 5 juni 2003 @ 00:12:43 #22
197 Iggy
serial killer
pi_10895477
De nieuwe Metallica Rules!!
Ik heb hem toch nog gevonden in een nieuwsgroep en ik moet zeggen klinkt fantastisch.
Is heel heavy dus daar zullen die top 40 boys & girls het wel moeilijk mee krijgen.

Toch ga ik hem morgen wel kopen want zoiets wil ik natuurlijk wel echt
orgineel hebben.
Ook omdat er nog een dvd bij zit.

Oh en dat gezeur van metallica was vroeger goed en nu niet meer kennen we
nou wel.

Ohja en de achterkant van de cd is wel typisch metallica:

I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
pi_10896930
ik heb m geluisterd en ben er niet erg enthousiast over, die snareloze drums.. tja.. heel veel nu metal invloeden, let maar eens op de inzetten van james' zang. Bij Frantic (tic toc stukje) gaat hij richting krjisen en dat is helemaal niet a la james. Lange nummers ook allemaal, meet veel van t zelfde, allemaal vrij standaard riffs, naar mijn idee stuk minder creatief dan load en reload. Gitaargeluid doet me regelmatig denken aan die van SOAD trouwens. Neemt niet weg dat het wel beukend kan zijn en pakkende stukjes (goed voor de top40, mits ingekort) bij zitten. Maar het is me net allemaal wat te hip. James is echt duidelijk veranderd, en Lars ook wel en Kirk, tja die doet maar gwoon mee he, beetje vaag dat een sologitarist van dat kaliber geen solo's speelt, zelfde idee als Yngwie Malmsteen in een nu-metal band zetten.

Beetje jammer wel dus, had meer verwacht

pi_10897394
Extra vroeg opstaan, dalijk de trein om 9 uur pakken en dan 9:20 in de winkel staan en die cd betalen whoeeehoeeej!!!!

NOG EFFEEEEEE!!

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_10897449
Ik vind het wel een aardig album, maar ik snap er echt totaal niets van waarom er geen solo's meer inzitten!! Zonde vind ik......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10897475
Ikke ga vanaaf uit werk ff langs de platenzaak
  donderdag 5 juni 2003 @ 09:01:54 #27
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10897735
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:52 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Dat we hier verder gaan lullen over Saint Anger, aangezien het vorige topic vol is. Donderdag komt ie uit.

Fuck vandaag ja En mijn DVD-speler is nieteens binnen, argh :!)!:!)
pi_10897829
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:01 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Fuck vandaag ja En mijn DVD-speler is nieteens binnen, argh :!)!:!)

Heb je geen ps2 ofzo
  donderdag 5 juni 2003 @ 09:22:00 #29
197 Iggy
serial killer
pi_10897999
Ik vind die snare drums trouwens helemaal niet zo erg!?!
Lijkt een beetje op zoals sepultura ze gebruikt.

tip:
Op een nederlands metal forum voor fans staat een link naar een website waar je het complete album kunt downloaden.

Of mag ik de link hier posten?

pi_10898173
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:22 schreef Iggy het volgende:
Ik vind die snare drums trouwens helemaal niet zo erg!?!
Lijkt een beetje op zoals sepultura ze gebruikt.

tip:
Op een nederlands metal forum voor fans staat een link naar een website waar je het complete album kunt downloaden.

Of mag ik de link hier posten?

Ik denk dat iedereen wel bekend is met simple... en 21e eeuw enzo
pi_10898502
Die snare is gewoon vet op deze manier.... mag best is nix mis mee!
trouwens lars heeft wel zijn beetjes getraind zo te horen..

Ben aan het luisteren op mijn stage.. staat alleen niet zo heeel erg hard. Mijn zusje koopt em vandaag, thuis luister ik em wel met mijn speakerset

donderdag 5 juni 2003 @ 09:57:56 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_10898536
Kheb hem sinds gisteren, ga hem vanavond eens lekker luisteren! Wat ik ff gescanned heb klonk erg lekker, vooral die tempowisselingen!

Die gaat mee naar de meeting van morgen

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_10899092
Ik zet em straks ff op mijn MD speler
Heb ik em tenminste mobiel
pi_10899676
huppakeej zo ff naar school en dan gelijk naar de cd winkel en hem ff halen
yeah...
pi_10899713
Hier wisten ze nog niet eens dat de releasedate verzet was... dus dat word nog even wachten.
I am the game!
pi_10899994
Me luistert nu St.Anger half uur geleden gekocht!!!!

ME IS BLIJ!!!!!!!!!!!

En tot nu toe rockt het album wel vreemd maar wel lekker!!!!!

!!!!!!HALLELUJAH!!!!!
pi_10900009
Gvd zit nog op werk kan het album pas na werk halen Een uur of 5 dus
pi_10900028
Ik ga 'm vanavond halen. Zag op internet al prijsverschillen van 10 à 15 euro! (12 euro ofzo goedkoopste). Iemand nog een tip, waar je 'm moet kopen?
pi_10900104
Ik heb hem nu *luistert erna* hij is echt cool ik ga hem nu in dvd proppen!!!!
pi_10900121
Past er ook wel een solo in die nummers?

Stel je eens een solo voor tussen die nummers... ik vind het idd niet erg gepast... Kan het me best voorstellen dat ze die ook eruit hebben gelaten... Kirk komt live echt wel aan zijn trekken hoor

pi_10900211
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:16 schreef Tunerd het volgende:
Past er ook wel een solo in die nummers?

Stel je eens een solo voor tussen die nummers... ik vind het idd niet erg gepast... Kan het me best voorstellen dat ze die ook eruit hebben gelaten... Kirk komt live echt wel aan zijn trekken hoor

wat vind je van het album?
pi_10900273
Kan nog niet helemaal oordelen...

hoer niet veel.. staat vrij zacht hier... maar af en toe hoor ik van die gitaar geluiden erdoorheen die klinken wel vet!

Ik luister het pas echt...als ik thuis ben dan kijk ik ook meteen de DVD enzo...

Maar tot nu toe

pi_10900311
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:24 schreef Tunerd het volgende:
Kan nog niet helemaal oordelen...

hoer niet veel.. staat vrij zacht hier... maar af en toe hoor ik van die gitaar geluiden erdoorheen die klinken wel vet!

Ik luister het pas echt...als ik thuis ben dan kijk ik ook meteen de DVD enzo...

Maar tot nu toe

okee ik hoor het later wel ik vind het heel anders maar wel erg goed *gaat dvd checken!*

BTW de metallica site heeft een coole intro!!!

pi_10900371
En toch snap ik niet wat de meeste toch tegen die drums hebben
Hmm.. en dat verhaal van 1 groot geweld van geluid. Ik kan toch nog alles goed onderscheiden

maar het was wel van tevoren bekend gemaakt dat Bob het niet veel ging rechtrekken

pi_10900454
Vet!

Op het laatste die vuist wat hard op het scherm beukt totdat het trilt

pi_10900644
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:29 schreef Tunerd het volgende:
En toch snap ik niet wat de meeste toch tegen die drums hebben
Hmm.. en dat verhaal van 1 groot geweld van geluid. Ik kan toch nog alles goed onderscheiden

maar het was wel van tevoren bekend gemaakt dat Bob het niet veel ging rechtrekken

Gloeiende ik moet nog wachten
pi_10901370
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:41 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Gloeiende ik moet nog wachten

Ik heb em ook net!!

Ben pas bij Invisible kid... lijkt wel offie stoned is
Tot nu tot, redelijke indruk, en alle zeikerds:
FUCK YOU, waar is die slechte productie dan??? waar is dat slechte drumwerk??? waar zijn die megaslechte lyrics???
ga een andere band afzeiken
U wordt Bedankt

donderdag 5 juni 2003 @ 12:20:52 #48
197 Iggy
serial killer
pi_10901695
quote:
en alle zeikerds:
FUCK YOU, waar is die slechte productie dan??? waar is dat slechte drumwerk??? waar zijn die megaslechte lyrics???
U wordt Bedankt
Amen
pi_10901780
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:06 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ik heb em ook net!!

Ben pas bij Invisible kid... lijkt wel offie stoned is
Tot nu tot, redelijke indruk, en alle zeikerds:
U wordt Bedankt

De bassist is wel matig
Ow ik verheug me
Ik heb alleen frantic en st anger gehoord tot nu toe
  donderdag 5 juni 2003 @ 12:28:00 #50
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_10901850
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:20 schreef Iggy het volgende:

[..]

Amen

Load en Reload die hadden een hele goede productie. St. Anger niet....
Alles boven de rivieren is kut.
pi_10901952
Lijkt me sterk..

tis dezelfde gast..

je kan het leuk vinden of niet...
Maar Bob weet wel wat ie deed.. en zal heus nix slechts maken!

pi_10902266
Dirty Window roelt zwaar
  donderdag 5 juni 2003 @ 12:52:08 #53
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10902388
quote:
ST. ANGER
Metallica
(Warner)
--------------------------------------------------------------------------------

Metallica has obviously tried very, very, very hard to make an album that sounds wild and raw. What fans will get instead with St. Anger - in stores tomorrow - is a cluttered snapshot of heavy metal dinosaurs in turmoil and peril. The big money, the big egos, the lawsuits, the disgruntled former bass player, the lead singer in rehab - it all must've taken a terrible toll.

This is not to say that the resulting music is bad. It at least passes the minimum tensile strength test of heavy metal - it's fast and sounds better the louder it is. Is it heavy? Oh, yes, it is heavy. The songs are filled with thick, distorted guitar sludge and plenty of percussive bombs, thanks to Lars Ulrich's drums so high and proud in the mix. Ulrich is really the star, after all. This is actually heavier than a lot of what Metallica has done before - but at what cost? Memorable melodies are lacking, lyrics are confused and sometimes little more than a series of convenient rhymes and the songs generally plow on long after they've made their point. Overall, St. Anger comes off as an overworked and overwrought attempt to make the ultimate heavy metal "epic."

Of course, this is just my gut reaction, based on a quick once-through listen at the record company office yesterday. It could grow on me. However, I am not prepared to let it grow on me as long as Metallica took to get around to making it - six long years since the last studio release. Here's a more in-depth look at St. Anger:

FRANTIC: Machine-gun cadence opens a song that lives up to its name. Singer James Hetfield starts with a pertinent question, "If I could have my wasted days back, would I use them to get back on track?" Album generally goes downhill from here - but it's a long and bumpy hill.

ST. ANGER: Must be the patron saint of, well, anger. With at least four different rhythmic sections jarringly shifting into one another - including that old double-time, double-kick drum pounding - this song is a fine headbanger, but ends up the victim of its own excesses. Song is either about the joys of letting go or the sorrows of hanging onto one's anger. Perhaps it's vice versa.

SOME KIND OF MONSTER: Apparently about some kind of monster. After crashing through the walls and breaking all the good china, this shambling track quickly wears out its welcome.

DIRTY WINDOW: Amongst the fast metal riffs in another three-chord wonder, Hetfield is in a dark and confused place. From rattling off a list of pointless words - "projector, protector, rejector, infector, defector, injector" and so on - he ends up drinking "from the cup of denial," judging the world "from my throne." Don't have a clue.

INVISIBLE KID: Here's a cry for help from a passive-aggressive teen, set to the tune of a sinister, mid-tempo riff that should have heads a-bangin'. Like the simpler material on St. Anger, and there's isn't much, this song is one of the strongest.

MY WORLD: Another troubled youth empowerment anthem - "It's my world/you can't have it!" - framed in another jumble of rhythmic shifts.

SHOOT ME AGAIN: Think John Wayne's tough hombre from the movie The Cowboys. A man gets shot but won't fall down, taunting his shooter to "shoot me again!" The guy gets pretty angry about it, too. The Duke would've liked this one.

SWEET AMBER: A fast double-kick drum and giant guitar riffs set the stage for a tale of a woman who's not so sweet after all. Not exactly a song for the ladies.

THE UNNAMED FEELING: It's that dark place again - could be a sleepless night during a particularly difficult step on the 12-step program. Hard to say. This mid-tempo grinder with gothic overtones fails to answer the question, what is the unnamed feeling? Don't know. It's unnamed.

PURIFY: Some excellent anger here. Pare away the choppy noodling and there's a fine rocker lurking within. Hetfield howls the praises of "my sweet turpentine" before declaring, "I can find the dirt on anything." Perhaps it's Metallica's version of Lady Macbeth's plea, "Out, damn spot!"

ALL WITHIN MY HANDS: Nice and fast and yes, quite angry, though it gets tedious long before it lurches to a halt. "Love is control, I'll die if I don't let go," Hetfield spouts a confusing sentiment before describing various things one can do within one's hands: kill, crush, squeeze, choke, and so on. Share your feelings, people. (More on Metallica)

Track Listing

1. Frantic
2. St. Anger
3. Some Kind Of Monster
4. Dirty Window
5. Invisible Kid
6. My World
7. Shoot Me Again
8. Sweet Amber
9. Unnamed Feeling
10. Purify
11. All Within My Hands

http://www.canoe.ca/JamAlbumsM/metallica_stanger-sun.html
pi_10902513
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:52 schreef Seborik het volgende:

[..]

http://www.canoe.ca/JamAlbumsM/metallica_stanger-sun.html

Daar ben ik het opzich wel mee eens... Misschien iets minder negatief. Toen ik Frantic hoorde dacht dat het nog wel erg goed zou kunnen worden, maar het gaat inderdaad berg afwaards.

En om even in te haken op de slechte drum: ik word helemaal gek van die kut snare. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. De mooie zware donkere Metallica snare hebben ze ingeruild voor een vuilnisbak ... En hebben ze Kirk ontslagen of zo?

Ik luister 'um nog wel een paar keer en kijk wel even of m'n mening nog veranderd.

Lyrics. Wasted time between solos
  donderdag 5 juni 2003 @ 12:59:32 #55
197 Iggy
serial killer
pi_10902541
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:28 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Load en Reload die hadden een hele goede productie. St. Anger niet....

Wat versta jij onder een goede productie?
Is ook door Bob Rock geproduceerd zelfde als de laatste albums.
pi_10902553
ik heb hem vanmorgen ook meteen gekocht!!!!! De stereo staat nu vol open
Stop rockin' the boat.
pi_10902563
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:58 schreef LifeTap het volgende:

[..]

Daar ben ik het opzich wel mee eens... Misschien iets minder negatief. Toen ik Frantic hoorde dacht dat het nog wel erg goed zou kunnen worden, maar het gaat inderdaad berg afwaards.

En om even in te haken op de slechte drum: ik word helemaal gek van die kut snare. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. De mooie zware donkere Metallica snare hebben ze ingeruild voor een vuilnisbak ... En hebben ze Kirk ontslagen of zo?

Ik luister 'um nog wel een paar keer en kijk wel even of m'n mening nog veranderd.

Kirk is natuurlijk gestraft door james omdat hij een liedje meepingelde op echobrain met jason

Ow men ik ga vanaaf halen De 2 nrs die ik hoorde klinken ok, idd de drums is ff wennen maar het heeft wel wat Dubbele bassdrum enzo klonk wel erg ok

pi_10902589
Slechte productie kan ik me gewoon niet voorstellen. Dat hebben ze nog nooit gehad en met een budget en beschikbare studiotijd en ervaring enz etc als Metallica is het gewoon niet mogelijk een zwakke productie te verwachten.

Vond zelf de sound erg okay, was alleen wat minder gecharmeerd vann de nummers. Maar ik ben benieuwd hoe deze klinkt

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_10902751
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:01 schreef Cynic het volgende:
Slechte productie kan ik me gewoon niet voorstellen. Dat hebben ze nog nooit gehad en met een budget en beschikbare studiotijd en ervaring enz etc als Metallica is het gewoon niet mogelijk een zwakke productie te verwachten.
ahum.. wat te denken van ..and Justice for all.. die cd rammelt aan alle kanten! Als die cd een productie had zoals die van the Black Album dan was het echt een van de vetste metalcd's ooit gemaakt. Nu is het vrij storend eerlijk gezegd. Maar gelukkig nog genoeg fun! Van deze fout hebben ze wel geleerd geloof ik.
pi_10902779
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ahum.. wat te denken van ..and Justice for all.. die cd rammelt aan alle kanten! Als die cd een productie had zoals die van the Black Album dan was het echt een van de vetste metalcd's ooit gemaakt. Nu is het vrij storend eerlijk gezegd. Maar gelukkig nog genoeg fun! Van deze fout hebben ze wel geleerd geloof ik.

De productie van ...and Justice is mijn favoriet
It has to mean something
pi_10902821
ik vinnut een vet album ik snap echt niet waarom veel mensen zo lopen te zeiken ze zijn nou eenmaal veranderd, let it go mensen, al dat vergelijk met vroeger...

Metallica rulezz once again

pi_10902882
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:08 schreef Cynic het volgende:

[..]

De productie van ...and Justice is mijn favoriet

dan ben je een van de weinige lijkt me Je kickt waarschijnlijk dan op het geluid van géén basgitaar
pi_10902887
Vanmiddag gehaald, vanavond maar eens goed beluisteren
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:13:25 #64
197 Iggy
serial killer
pi_10902919
quote:
ahum.. wat te denken van ..and Justice for all.. die cd rammelt aan alle kanten!
Huh?!?
...and Justice for all is te gek! Is toch wel een van mijn favoriete albums.
Nog nooit iets van slechte productie gemerkt, wat is er slecht aan dan
pi_10902940
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:12 schreef Atrimar het volgende:
Vanmiddag gehaald, vanavond maar eens goed beluisteren
ik ga zo ook denk ik.. wat heb je ervoor moeten betalen?
pi_10902956
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

dan ben je een van de weinige lijkt me Je kickt waarschijnlijk dan op het geluid van géén basgitaar

Ja jason viel niet erg op nee
En toch de sound van een nr als one vind ik wel erg ok Bij sommige andere nrs wat minder magoe...
pi_10902967
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

And Justice for all.... heeft gewoon zo'n enorm droge sound. Je hoort elk slagje en dat vind ik tussen (vooral tegenwoordig) al dat hi-gain downtuning geweld wel erg okay. En mid-scoops zijn ook niet echt wat ik mooi vind (sound van black album)

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben

It has to mean something
pi_10902981
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ik ga zo ook denk ik.. wat heb je ervoor moeten betalen?

€15, zusje bij de FRS
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_10903056
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:13 schreef Iggy het volgende:

[..]

Huh?!?
...and Justice for all is te gek! Is toch wel een van mijn favoriete albums.
Nog nooit iets van slechte productie gemerkt, wat is er slecht aan dan

quote:
It's the weird, bone-dry production. The guitars buzz thinly, the drums click more than pound, and Jason Newsted's bass is nearly inaudible. It's a shame that the cold, flat sound obscures some of the sonic details, because ...And Justice for All is Metallica's most complex, ambitious work; every song is an expanded suite, with only two of the nine tracks clocking in at under six minutes. (allmusic)
Dit geeft het wel een beetje aan geloof ik Zelfs mij viel het op toen ik deze cd jaren geleden voor het eerst hoorde. En heb nu eigenlijk nog steeds geen verstand van technische zaken rond muziek. Maar ik kan het wel horen.
pi_10903070
dvd nu bekeken ik vind het echt wel goed.
cd is vet!!!!!
pi_10903102
koppijn van de snare...
jezus je kan je ook aanstellen he!
Snare is VET... ben es niet zo kortzichtig.
Een snare kan op 2 manieren kliknen.. en dit is de andere :|
pi_10903147
Ik heb nog niets gehoord, maar als ik het commentaar zo lees heb ik het idee dat een boel mensen zich verliezen in details ipv het geheel.
pi_10903194
It's the weird, bone-dry production. The guitars buzz thinly, the drums click more than pound, and Jason Newsted's bass is nearly inaudible. It's a shame that the cold, flat sound obscures some of the sonic details, because ...And Justice for All is Metallica's most complex, ambitious work; every song is an expanded suite, with only two of the nine tracks clocking in at under six minutes. (allmusic)

Ja, zo kan ik het ook! gewoon selectief lezen!

"weird, bone-dry production"
Die vind ik dus echt super

It has to mean something
pi_10903234
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:20 schreef Atrimar het volgende:
Ik heb nog niets gehoord, maar als ik het commentaar zo lees heb ik het idee dat een boel mensen zich verliezen in details ipv het geheel.
juist zeiken over kirk en de snare.
dat kirk geen solo`s zau spelen was al lang bekend
pi_10903280
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:21 schreef Cynic het volgende:

Ja, zo kan ik het ook! gewoon selectief lezen!

"weird, bone-dry production"
Die vind ik dus echt super

nee, ik wilde de tegenstelling echt erin houden. Daarom vind ik het ook zo jammer. Want de nummers zijn echt wel goed.
pi_10903319
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:19 schreef Tunerd het volgende:
koppijn van de snare...
het geen doel wat je doet.
er zijn mensen die het cool vinden, en er zijn er die het kut vinden hij vindt het duidelijk kut dus.
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:25:54 #77
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10903337
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:20 schreef Atrimar het volgende:
Je hebt zometeen een mailtje.
pi_10903340
Wat een SCHIJT MUZIEK! Loshangende shit. E z'n stem is zoooo lelijk Wat een klote CD!
pi_10903345
Is een snare zonder snaren eigenlijk nog wel een...?
It has to mean something
pi_10903347
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:25 schreef Seborik het volgende:

[..]

Je hebt zometeen een mailtje.

laat ik mijn mail eens openen dan
pi_10903354
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:26 schreef NRK het volgende:
Wat een SCHIJT MUZIEK! Loshangende shit. E z'n stem is zoooo lelijk Wat een klote CD!
misschien kun je hem nog ruilen...
pi_10903372
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

misschien kun je hem nog ruilen...

*cough* xdccsearch*cough*
pi_10903382
quote:
waarom heb je hem dan gekocht?
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:28:26 #84
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10903402
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:27 schreef NRK het volgende:

[..]

*cough* xdccsearch*cough*

Poser.
pi_10903416
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:28 schreef Seborik het volgende:

[..]

Poser.

-edit hier stond een mail adres- thanks Sebbo

[Dit bericht is gewijzigd door Atrimar op 05-06-2003 13:35]

pi_10903430
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:27 schreef Rancor het volgende:

[..]

waarom heb je hem dan gekocht?

Heeft ie hem wel gekocht? Want je gaat geen cd kopen als je weet dat ie klote kan klinken. Dan beluister je hem toch echt eerst hoor...
pi_10903463
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heeft ie hem wel gekocht? Want je gaat geen cd kopen als je weet dat ie klote kan klinken. Dan beluister je hem toch echt eerst hoor...

ja oke ik zie nu ook pas dat hij hem niet gekocht heeft
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:34:02 #88
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10903565
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:29 schreef Atrimar het volgende:

[..]

wanadoo ligt eruit ... -edit hebbes!-

Hmm, die doet lastig. Ik hoop dat je hem nu hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Atrimar op 05-06-2003 13:35]

donderdag 5 juni 2003 @ 13:35:06 #89
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10903595
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:19 schreef Tunerd het volgende:
koppijn van de snare...
Een snare kan op heel wat meer manieren klinken dan twee hoor. En wat heeft het in godsnaam met kortzichtigheid te maken als ik die snare kut vind klinken?! Jij vindt 'm vet, ik vind 'm kut. Simpel!

Hetzelfde verhaal met die productie, ze hebben gekozen voor dat geluid en ik vind het persoonlijk geen goede keuze.

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10903609
ut gaat niet over and justice for all....

dat album klonk idd slecht! (prductie dan he)

maar de damaged justice tour was wel ok

pi_10903622
quote:
Wie is E?
pi_10903733
heb ik weer iets gemist
Weer een zeikerd
pi_10903773
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:40 schreef Tunerd het volgende:
heb ik weer iets gemist
Weer een zeikerd
zeikerds aansluiten in de rij van zeikerds die nog komen
pi_10903790
Argh ik wil die cd halen
Nog 2 uur en 45 min
pi_10903798

Ik heb het wel een beetje gehad (nu al?) met dat gemekker...
It has to mean something
pi_10903813
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:43 schreef D3nn15 het volgende:
Argh ik wil die cd halen
Nog 2 uur en 45 min
deal with the pressure!!!!
pi_10903831
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:44 schreef Rancor het volgende:

[..]

deal with the pressure!!!!

Frusti dit Naja zo na werk lekker cd halen ff wat eten thuis en dan vol de versterker open
pi_10903848
Ey de mzzl he!!

ok ok
Nog ff w88 tot 17uur
mag ik hier weg

pi_10903867
Pff al dat gezeik over Metallica, ze zijn nou eenmaal veranderd face it!

Vandaag wakker geworden, gezicht gewassen, lenzen ingedaa, kleertjes aangetrokken en naar winkel geholt zonder ook maar iets te eten ofzo

Ben hem nu aan het luisteren voor 2e keer. Vond hem om eerlijk te zeggen ERRUG tegenvallen de eerste keer omdat ik het heel vluchtig luisterde. Nu 2e keer vind ik hem al STUKKEN beter. St.Anger en Some Kind of Monster zijn erg goed. Rest moet ik nog even naar luisteren.

In ieder geval, kap gewoon met zeiken en vergelijken met vroeger. We zitten nu gewoon met een andere Metallica dan eerst, sommige bands zoals Iron Maiden blijven veel meer hangen bij hun eerste albums, Metallica gaat met de tijd mee. Vind het beide top.

Conclusie: Geld meer dan waard! en heb de DVD nog niet eens bekeken

EDIT: Kan niet wachten tot 15 JUNI, Fields of Rock!

donderdag 5 juni 2003 @ 13:47:44 #100
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10903911
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:43 schreef Cynic het volgende:

Ik heb het wel een beetje gehad (nu al?) met dat gemekker...
Ach ja... ieder z'n mening he? Dat is geloof ik ook de bedoeling van een forum.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10903920
Nou kheb hem net gekocht voor 15 euro bij de Waaghals (arnhem, nijmegen, enschede) en ben hem gelijk maar ff aan het rippen
zometeen dvdtje erin proppen... whoo

owh en ...and justice for all is wel me favo album. En heel erg vreemd wel want ik hou wel van vette bas, maar die mis ik op justice dan weer niet. Ik hoop dat ze die nog es geremasterd gaan uitbrengen met meer bas

pi_10903922
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:44 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Frusti dit Naja zo na werk lekker cd halen ff wat eten thuis en dan vol de versterker open

precies enjoy zau ik zeggen we horen het wel als je hem hebt, ben ff weg.
pi_10904002
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:47 schreef Manji het volgende:

[..]

Ach ja... ieder z'n mening he? Dat is geloof ik ook de bedoeling van een forum.

Mening okay, maar dan moet het ook ophouden
Nee, de "metalscene" in Nederland gaat helemaal kapot door dit soort "discussies". Beetje offtopic miscchien:

Sta je bij een concert te kijken, waarbij altijd 90% van het publiek in de beste band van Nederland zit, en dan zit de bassist d'r ff een vakje langs komen er gelijk een stuk of wat mensen om je heen klaar omdat ze dat toch wel mooi gezien hebben cq beter zouden kunnen.

Ja, dan ben je wel goed bezig met z'n allen! Al dat gezeik op elkaar onder het mom van "ja maar het is mijn mening".

It has to mean something
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:54:51 #104
197 Iggy
serial killer
pi_10904113
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:26 schreef Atrimar het volgende:

[..]

laat ik mijn mail eens openen dan

Geen illegale bestanden of urls uitwisselen he!
Anders laat de mensen hier ook even meegenieten.

Ik heb natuurlijk wel een url maar..... http://peek........................
straks krijg ik nog een ban.

pi_10904294
ben benieuwd wat ze live spelen van St. Anger!!! en hoe de nummers live klinken!!! ik vertrek vannacht naar Berlijn voor het Metallica concert en volgende week Fields of Rock!!!
Stop rockin' the boat.
  donderdag 5 juni 2003 @ 14:03:52 #106
197 Iggy
serial killer
pi_10904361
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:01 schreef bassieVL het volgende:ik vertrek vannacht naar Berlijn voor het Metallica concert
I envy you!

By the way voor de mensen die het nog niet weten zondag 22.00 uur Metallica live van Rock am Ring. Dus kunnen daar misschien ook horen hoe de nieuwe nummers live klinken.

donderdag 5 juni 2003 @ 14:04:16 #107
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10904373
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:51 schreef Cynic het volgende:

[..]

Mening okay, maar dan moet het ook ophouden
Nee, de "metalscene" in Nederland gaat helemaal kapot door dit soort "discussies". Beetje offtopic miscchien:

Sta je bij een concert te kijken, waarbij altijd 90% van het publiek in de beste band van Nederland zit, en dan zit de bassist d'r ff een vakje langs komen er gelijk een stuk of wat mensen om je heen klaar omdat ze dat toch wel mooi gezien hebben cq beter zouden kunnen.

Ja, dan ben je wel goed bezig met z'n allen! Al dat gezeik op elkaar onder het mom van "ja maar het is mijn mening".

Ja maar dat is toch net ff wat anders als het geluid van een heel album. Als ik het wel goed had gevonden, had ik dat echt niet onder stoelen of banken gestoken.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10904607
Hoe gaat lars dat live doen Alle nrs zonder snare spelen?

[Dit bericht is gewijzigd door D3nn15 op 05-06-2003 14:14]

donderdag 5 juni 2003 @ 14:13:48 #109
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10904631
Men moet hier ook eens niet zo overdreven reageren wanneer er iets gezegd wordt over hun favoriete bandje wat hen niet aanstaat. Die roze brillen van de die-hard fans die alles slikken en echt alles geweldig vinden, zouden ook gewoon kunnen luisteren naar wat anderen zeggen zonder meteen te beginnen met foeteren net zoals kritiek op een normale manier geleverd kan worden. Nuances.
pi_10906205
Wat een bagger productie

Ik hoor allerhande hoogs irriterende piepjes en kraakjes. kom op zeg, zo'n productie lever je toch niet af na MAANDEN in de studio

De nummers zelf zijn wel aardig, maar niet spectaculair. Ik vind ze wel leuker dan Load en ReLoad

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 5 juni 2003 @ 15:16:48 #111
29265 Fireracer
Unleash the fire within you
pi_10906500
Ik denk toch echt dat JIJ een nieuwe CD speler moet kopen hier is nix mis met de opname.

Over de CD zelf: Geweldig compleet nieuwe stijl weer. Tis ff wennen maar zeker nie slecht

donderdag 5 juni 2003 @ 15:32:08 #112
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_10906973
Ben nu halverwege het 5e nummer en ik moet zeggen, lekker cdtje, al kan ik me wel vinden in de kritiek over de snaredrum ... di eklinkt op den duur irritant.
pi_10907048
DVDtje is ook grappig
pi_10907290
en de sneak preview van het spelletje kun je niks van zeggen!!! de truck ziet er heavy uit!!! wordt een soort vigilante 8???
Stop rockin' the boat.
pi_10907353
Wat voor een soort spel is het???
pi_10907808
Persoonlijk snap ik dat getob in here niet.
Heb nu zelf na aanschaf St Anger in mijn CD wisselaar gestopt en met de stereo op 18, in de Ka door Rotterdam centrum getoerd;) Kon het niet laten he. Anyway vind hem dus niet slecht. Anders d'accord maar iedereen veranderd, word ouder enzo, toch?

Al met al heb ik d'r van genoten en ga ik d'r van blijven genieten.

FF een vraag, die code voor online, werktie met de DvD of de CD? Indien dat laatste het geval is moet ik hem 't mijn auto halen vandaaro.
Strakkies ff hard de DvD aan;)

Play it oud loud Muttah!

Was het maar alvast 15 juni he.

Cheerio,

Ralph*Ouwe rocker van 't eerste uur...*

pi_10908039
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 15:59 schreef Captain-America het volgende:
Persoonlijk snap ik dat getob in here niet.
Heb nu zelf na aanschaf St Anger in mijn CD wisselaar gestopt en met de stereo op 18, in de Ka door Rotterdam centrum getoerd;) Kon het niet laten he. Anyway vind hem dus niet slecht. Anders d'accord maar iedereen veranderd, word ouder enzo, toch?

Al met al heb ik d'r van genoten en ga ik d'r van blijven genieten.

FF een vraag, die code voor online, werktie met de DvD of de CD? Indien dat laatste het geval is moet ik hem 't mijn auto halen vandaaro.
Strakkies ff hard de DvD aan;)

Play it oud loud Muttah!

Was het maar alvast 15 juni he.

Cheerio,

Ralph*Ouwe rocker van 't eerste uur...*

CYA 15e

pi_10908076
van het kaartje:

''... Insert the CD in your computer, click on the www.metallicavault.com...''
dus doe je cd maar
nyway, dat ding gaat pas over 2 uur open... amerika he

pi_10908487
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 15:07 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat een bagger productie

Ik hoor allerhande hoogs irriterende piepjes en kraakjes. kom op zeg, zo'n productie lever je toch niet af na MAANDEN in de studio

De nummers zelf zijn wel aardig, maar niet spectaculair. Ik vind ze wel leuker dan Load en ReLoad

piepjes kraakjes???? waar kom jij mee, heb hem nu 2 maal beluisterd ik kan geen kraakjes vinden maarja om het dan meteen een bagger productie te noemen.........
  donderdag 5 juni 2003 @ 16:21:16 #120
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_10908507
Cd bijna afgeluisterd ... ik vind um okay ... niet hun beste werk, maar zeker niet slecht.
pi_10908541
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 15:45 schreef Tunerd het volgende:
Wat voor een soort spel is het???
van het spel zie je weinig... ziet eigenlijk al een Truck!!! thats it!!!
Stop rockin' the boat.
pi_10908589
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:13 schreef Seborik het volgende:
Men moet hier ook eens niet zo overdreven reageren wanneer er iets gezegd wordt over hun favoriete bandje wat hen niet aanstaat. Die roze brillen van de die-hard fans die alles slikken en echt alles geweldig vinden, zouden ook gewoon kunnen luisteren naar wat anderen zeggen zonder meteen te beginnen met foeteren net zoals kritiek op een normale manier geleverd kan worden. Nuances.
dat kan ook gezegt worden van de mensen die kritiek hebben, zei moeten het meteen weer met de grond gelijk maken.
kritiek is 1 punt maar dan wel goeie
pi_10909122
Zo ik heb hem net gehaald en vind er zeker wel een paar hippe nr'tjes tussen zitten, maar ook echt mindere.

Ik doe geneeskunde en ik opende het boekje en ik rook iets wat ik herkende; de SNIJZAAL, ja waar alle lijken liggen, formaline ruik ik absoluut. Kan per ongeluk zijn maar als ze dat expres hebben gedaan zijn ze echt geweldig

Zijn er nog meer mensen wiens boekje stinkt?

(Nou kan niet wachten tot ik morgen naar Rock am Ring ga )

[Dit bericht is gewijzigd door Fixxxer op 05-06-2003 17:10]

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_10909343
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:20 schreef Rancor het volgende:

[..]

piepjes kraakjes???? waar kom jij mee, heb hem nu 2 maal beluisterd ik kan geen kraakjes vinden maarja om het dan meteen een bagger productie te noemen.........

nummer 3, zit aan t begin bij dat cleane stukje een ruis doorheen. net alsof de snaren van de snare drum meetrillen, zelfde effect als in de oefenruimte. het zal wel zo bedoeld zijn, maar ik vind het niet mooi. En het is gewoon niet mooi gemixed naar mijn idee.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:01:36 #125
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10909387
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:24 schreef Rancor het volgende:

[..]

dat kan ook gezegt worden van de mensen die kritiek hebben, zei moeten het meteen weer met de grond gelijk maken.
kritiek is 1 punt maar dan wel goeie

Goed lezen wat ik precies zeg.
pi_10909453
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

Goed lezen wat ik precies zeg.

d`oh was weer eens te snel met oordelen sorry
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:11:55 #127
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10909593
Tis nie verstandig om na een complete nacht nie te hebben kunnen slapen, "effe" te gaan liggen... met resultaat dat k 3 uur geslapen heb..
dus ik zit nu pas bij All Within My Hands
En met een beetje slapekop luister ik het... dalijk noggus opzetten en fatsoenlijk luisteren.

Btw, die vault gaat over 50 min open, en dan? gaan duizenden mensen downloaden? nou dat zal me met een rotvaart gaan...

donderdag 5 juni 2003 @ 17:14:30 #128
43606 OphiOn
pi_10909641
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:11 schreef metallicattim het volgende:
Tis nie verstandig om na een complete nacht nie te hebben kunnen slapen, "effe" te gaan liggen... met resultaat dat k 3 uur geslapen heb..
dus ik zit nu pas bij All Within My Hands
En met een beetje slapekop luister ik het... dalijk noggus opzetten en fatsoenlijk luisteren.

Btw, die vault gaat over 50 min open, en dan? gaan duizenden mensen downloaden? nou dat zal me met een rotvaart gaan...

Als je hem hebt gekocht voor 19.95 euro, ben je 1. opgelicht en 2. niet goed wijs.
[......]
pi_10909674
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:14 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Als je hem hebt gekocht voor 19.95 euro, ben je 1. opgelicht en 2. niet goed wijs.

verklaar je nader
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:17:07 #130
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10909703
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:14 schreef OphiOn het volgende:

[..]

???

1. wat???
2. ik heb em voor 22,99 gekocht kwas al in 6 winkels geweest en de enisgste winkel die open was en em al had was Van Leest, sjah moest dan maar, heb ik er wel voor over.

donderdag 5 juni 2003 @ 17:19:28 #131
43606 OphiOn
pi_10909751
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:17 schreef metallicattim het volgende:

[..]

???

1. wat???
2. ik heb em voor 22,99 gekocht kwas al in 6 winkels geweest en de enisgste winkel die open was en em al had was Van Leest, sjah moest dan maar, heb ik er wel voor over.

Bij play.com is hij te koop voor: 12,65 pleuro. Wie koopt er nou een cd van 22,99..
[......]
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:20:49 #132
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10909790
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:19 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Bij play.com is hij te koop voor: 12,65 pleuro. Wie koopt er nou een cd van 22,99..

Wat boeit t mij veel.... kmoes die cd perse hebben, en hij was toch overal wel rond de 20 geweest.
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:21:57 #133
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10909811
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:20 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Wat boeit t mij veel.... kmoes die cd perse hebben, en hij was toch overal wel rond de 20 geweest.

Free Record Shop 15, aldus Atrimar eerder in dit topic.
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:24:11 #134
43606 OphiOn
pi_10909850
De plaat heeft wel zijn goede momenten. Maar ik denk dat dit de downfall voor Metallica wordt.
[......]
pi_10909876
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:21 schreef Seborik het volgende:

[..]

omdat zijn zus daar werkt!
pi_10909908
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:21 schreef Seborik het volgende:

[..]

via zijn zusje die daar werkt ja met korting dus maar goed
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:27:07 #137
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10909922
Ow ja, maar hoeveel scheelt dat dan?
pi_10909933
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:24 schreef OphiOn het volgende:
De plaat heeft wel zijn goede momenten. Maar ik denk dat dit de downfall voor Metallica wordt.
downfall mmmmm denk het niet hoor maar goed da`s jouwn mening mag gezegt worden natuurlijk.
pi_10909946
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
schat een euro of 3/4 denk ik
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:28:48 #140
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10909947
Metallica heeft sowieso het oude werk nog om op te teren, als deze cd geen succes wordt, kunnen ze altijd blijven touren met het oude werk.

Zijn wel meer bands die dat doen.

Downfall in ieder geval niet.

pi_10910121
ik heb hem zojuist bij Satisfaction in Heerlen voor 18.95 gekocht. Dat is nog onder het gemiddelde zo te horen!

En ja.. tis gewoon een relaxte cd zo te horen. De vernieuwde metallica.

pi_10910160
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
Bij FRS was 'ie 21,99,-
pi_10910270
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik heb hem zojuist bij Satisfaction in Heerlen voor 18.95 gekocht. Dat is nog onder het gemiddelde zo te horen!

En ja.. tis gewoon een relaxte cd zo te horen. De vernieuwde metallica.

heej cool ik heb hem ook bij Satisfaction gehaalt!!!
ik had hem vers uit de doos van de levering!!!
pi_10911159
nou, hij heeft nu 2 luisterbeurten gehad. Ik moet zeggen: er zit helaas niet 1 hoogtepunt in. Ik kan de nummers haast niet onderscheiden. Het is gewoon 1 grote brij. Ik kan me nou niet echt verheugen om deze nummers live aan te horen.
pi_10911210
ligt t nou aan mij of gaat die vault gewoon niet open...
pi_10911605
Hij staat toch nog op 1 dag??
pi_10911950
Hm, vraag me wel af hoevaak dat Metallica live van gitaar moet wisselen. Ze hebben nu al drie verschillende stemmingen als ik me niet vergis...
pi_10912081
Ik heb um hij staat op nu
pi_10912610
Ben nu bij nr 5 en de drum irriteert mij helemaal niet
pi_10912811
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:26 schreef Rancor het volgende:

[..]

Gelukkig is ie bij de waaghals in enschede arnhem en nijmegen wel gewoon echt 15 euro... check www.waaghals.com
en dit is niet de 1e keer dat ik geroepen heb
check bovenaan de pagina
  donderdag 5 juni 2003 @ 19:59:41 #151
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_10913033
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm, vraag me wel af hoevaak dat Metallica live van gitaar moet wisselen. Ze hebben nu al drie verschillende stemmingen als ik me niet vergis...
op dynamo '99 wisselden james en krik elke 2 nrs hun gitaartjes om! lijkt me wel genoeg!

nee maar ik heb de cd nog niet gekocht/geluisterd, maar ik vind de nieuwe clip wel heel vet, eveneens als dat nr

pi_10913063
Ben de CD nu voor de derde keer aan 't beluisteren en is toch wel lekker om te horen, valt me niks tegen !
B Red Ten
  donderdag 5 juni 2003 @ 20:01:57 #153
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10913087
Babaam!! Wat een vet album!! Iedereen die ook maar de link met NU-metal durft te leggen, heeft er vreselijk weinig kaas van gegeten. Metallica heeft gewoon zijn vuige, smerige, zompige gezicht laten, en dat gezicht hebben ze altijd gehad. Zie het als een soort uberstonerrock. Woestijnmetal. Die productie hoort daar ook bij. Krakend, zuigend, droog en vies (en soms onstrak: luister eens naar het eerste up-tempostuk uit Dirty Window, bad Lars!!). Had ik nooit achter Bob Rock gezocht! Na Black Album had ik echt gedacht dat hij Metallica met zijn bemoeienis kapot zou maken. Dat vind ik dan ook het minste album.

Master of Puppets blijft ongeëvenaard, maar ik ben erg blij met dit album. Wat ze op Garage Inc. al een beetje lieten doorschemeren: Metallica wil gewoon rocken.

Ff wennen aan de smoelentrekkende en verticaal spelende Robert na Jason (ik doel nu op de DVD), maar djeez, wat een woest album.

pi_10913414
Volgens mij is James echt wel een beetje boos...
B Red Ten
  donderdag 5 juni 2003 @ 20:19:38 #155
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10913529
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:14 schreef Buurmannetje het volgende:
Volgens mij is James echt wel een beetje boos...
"Geen alcohol meer, wat moet ik nou, grooaarr!"

Hehehe, ach, als je al langer dan 20 jaar in een metalband speelt, heb je wel ervaring met een woest smoelwerkt trekken denk ik. Heel wat beter dan al dat jankende NU-metal gespuis als Linkin' "boeho" Park.

pi_10913683
Ik vind dit wel een lekker album
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:18:01 #157
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10914834
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:25 schreef D3nn15 het volgende:
Ik vind dit wel een lekker album
Kben t volledig met je eens, eerste indruk was beetje zwakjes, ma na een 2e keer ist al vet genoeg om met trots te mogen zeggen dat het een MetallicA album is !
Hehe twas wel funny bijt laatste nummer, All Within My Hands, zie je lars op de floor tom slaan en zie je al dat zweet omhoog geslagen worden
En hij was behoorlijk dood achteraf!! en dit was maar 1 uur 15 ben beniewd die 2 uur op FoR!

[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 05-06-2003 21:20]

donderdag 5 juni 2003 @ 21:19:09 #158
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10914861
Ok, de onvermijdelijke vraag:

Wat is jullie Top 3?

St. Anger
Frantic
Dirty Window

Ik ben me nog het bedenken in welke volgorde, maar deze 3 zijn echt vet!

pi_10914938
na hem één keer geluisterd te hebben: the unnamed feeling
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:26:58 #160
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10915059
Weet btw iemand hoe het zit met die Vault?? eerst teltie af en daarna staatie op:
6 PMish
Frisco Time

Wanneer gaat dat ding nou open???

donderdag 5 juni 2003 @ 21:27:30 #161
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10915070
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
na hem één keer geluisterd te hebben: the unnamed feeling
Unnamed Feeling is een cool nummer ja!!
pi_10915147
Na de cd ben ik nu de dvd aan het afkijken
pi_10915176
Dat beginstukje van st anger met die dubbele bass drum is geweldig En dan wat langzamer stukje
pi_10915215
Eerst had ik zoiets van wtf geen solo's Maar nu ik dit zo hoor Ik vind het erg ok klinken
pi_10915242
Die DVD in onwijs COOL!!

Sweet Amber
Purify
Dirty window
Frantic

WOaaah!

Die 'RATM' effecten in All within my hands zijn cool

[Dit bericht is gewijzigd door Tunerd op 05-06-2003 21:40]

pi_10915346
Ik moet zeggen na al dat gezeik en azijnpisserij wat ik gelezen heb, ik vind het een super cd Lekker heavy... Echt compleet anders als load en reload hoewel ik die ook heel goed vond (ja echt ) ...

* D3nn15 geniet van de dvd

[Dit bericht is gewijzigd door D3nn15 op 05-06-2003 21:40]

pi_10915361
* Tunerd zit aan zijn laatste nummer op de DVD
pi_10915397
Zeer, zeer vette cd, ik ben erg onder de indruk moet ik zeggen.
Hoe vaker ik de nummers hoor hoe beter ze worden, en die dvd is even gaaf als de cd, een absolute meerwaarde.
MOP zullen ze nooit meer evenaren, maar dan nog is dit een lekker ruig recht in je smoel metal album.

Kan niet wachten tot het het 15 juni is, Fiels of Rock

donderdag 5 juni 2003 @ 21:45:35 #169
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10915469
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:42 schreef BlueEyeZ het volgende:
Zeer, zeer vette cd, ik ben erg onder de indruk moet ik zeggen.
Hoe vaker ik de nummers hoor hoe beter ze worden, en die dvd is even gaaf als de cd, een absolute meerwaarde.
MOP zullen ze nooit meer evenaren, maar dan nog is dit een lekker ruig recht in je smoel metal album.

Kan niet wachten tot het het 15 juni is, Fiels of Rock

All within my hands is zooooooooooo vet! Waren ernog kaarten voor FoR?
pi_10915498
Tering some kind of monster is ook wel erg vet Zo op de dvd met lars en ze gekke bekken
pi_10915522
Dirty window nu
pi_10915564
PROJECTOR PROTECTOR REJECTOR INFECTORRRRR

[Dit bericht is gewijzigd door D3nn15 op 05-06-2003 21:51]

pi_10915575
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:45 schreef Nozzman het volgende:

[..]

All within my hands is zooooooooooo vet! Waren ernog kaarten voor FoR?

I dunno, ik heb de kaarten voor Fields meteen gekocht toen ze in de verkoop gingen, maar er zijn volgens mij nog wel kaarten. (check anders www.ticketservice.nl ff.
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:55:24 #174
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10915704
Ik vind het alleen niet kixxx dat je de CD nie op een PC kan draaien Nu moetik de CD op mijn brakke stereo van 8 jaar oud draaien
Klinkt echt bagger
pi_10915753
Waarom zou je die cd niet op een pc kunnen draaien, kan perfect hoor.
Gewoon ff winamp, en dan play cd. (ja je kunt de nrs niet aanklikken omdat daar de preview van de metallica game nu staat)
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:58:59 #176
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10915814
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:56 schreef BlueEyeZ het volgende:
Waarom zou je die cd niet op een pc kunnen draaien, kan perfect hoor.
Gewoon ff winamp, en dan play cd. (ja je kunt de nrs niet aanklikken omdat daar de preview van de metallica game nu staat)
Hmmm... waarom lukte t me vanmiddag dan nie? hmm kga noggus proberen
pi_10915815
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:55 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind het alleen niet kixxx dat je de CD nie op een PC kan draaien Nu moetik de CD op mijn brakke stereo van 8 jaar oud draaien
Klinkt echt bagger
Bij mij wel met windows media player 9 maar niet met winamp... Probeer t eens
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:01:33 #178
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10915879
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:59 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Bij mij wel met windows media player 9 maar niet met winamp... Probeer t eens

Met WMP idd wel, maar winamp nie ... moet dan maar he!
pi_10915890
Met cdex kan ik ook alles rippen hmm zal wel aan die cdreader plugin liggen dan die ik in winamp gebruik... Naja anyway ik heb toch een goede stereo
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:21:00 #180
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10916412
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:01 schreef D3nn15 het volgende:
Met cdex kan ik ook alles rippen hmm zal wel aan die cdreader plugin liggen dan die ik in winamp gebruik... Naja anyway ik heb toch een goede stereo
Jah ben ik ook nu het doen! nog nie aangedacht!
320 KBps
Super High Quality
Moet wel geluid blijven he!!
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:30:09 #181
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_10916672
Na een aantal keer luisteren vind ik dit werkje toch echt top. Nog nooit een Metallica plaat gehad die hun live geluid goed benaderd.

Rauwe emotie, iemand die om 6:00 ooit over de Golden Gate Bridge is gelopen richting Sausalito weet waar die smerigheid vandaan komt.

Frisco Bay Area Trash anno 2003.

9/10

Alles boven de rivieren is kut.
pi_10916675
320 ben je gek
eac in combinatie met lame --alt -preset standard -z

maar euh... ik heb soms het id dat ik het dvd geluid leuker/beter vind. nu heb ik die pas 1 keer gehoord... maar wil het wel es duidelijk vergelijken...

pi_10916805
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:30 schreef Betse het volgende:
320 ben je gek
eac in combinatie met lame --alt -preset standard -z

maar euh... ik heb soms het id dat ik het dvd geluid leuker/beter vind. nu heb ik die pas 1 keer gehoord... maar wil het wel es duidelijk vergelijken...

Serieus? Ikke ook... Naja 1e indruk dan
pi_10916889
serieus, morgen nog maar es kijken
en ff kijken of iemand de audio van dat ding kan rippen...
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:37:26 #185
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10916894
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:34 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Serieus? Ikke ook... Naja 1e indruk dan

Hehe jah, ik heb beide 1 x gehoord en DVD vink idd beter! wat meer spontaner geluid! kbedoel dat t nie zo ge"protooled" is
pi_10916903
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik robert wel ok vind
* D3nn15 gaat ff douchen en dan dvd afkijken
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:45:11 #187
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10917142
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:37 schreef D3nn15 het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik robert wel ok vind
* D3nn15 gaat ff douchen en dan dvd afkijken
Haha alsie op gegeven moment op de grond ligt, wel lachen, dan die droge opmerkingen er omheen
pi_10917169
owh btw, Pure if I klinkt wel megavals op de cd hoor... dehm dat ze dat hebben doorgelaten... in dit geval is het op dvd iig stuk beter
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:53:58 #189
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10917441
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:45 schreef Betse het volgende:
owh btw, Pure if I klinkt wel megavals op de cd hoor... dehm dat ze dat hebben doorgelaten... in dit geval is het op dvd iig stuk beter
Ze hebben idd nie zo veel getweaked aan het geluid, maar zoiets moeten ze toch wel eruit halen, ik vind dat jaymz wel vaker vals zingt, of iig neigt het vals!
En St. Anger was best zwaar voor em om te zingen op de DVD!
pi_10917543
Je merkt dan ook dat ie het soms gewoon echt niet bijhoudt
En tja tegen het vals aan is meestal niet erg, maar echt vals is wel erg... zoals dat dus. Idd ongebrijpelijk dat ze dat niet eruit gehaald hebben.
viel me bij deftones trouwens ook op, daar schreeuwt ie ook vaak best vreemd en vals ofzo... overslaande stem enzo...
pi_10918650
GRRRRRR die van mij hangt nog ergens boven het kanaal. Ik wil hem ook !!!!!!!!
  donderdag 5 juni 2003 @ 23:32:14 #192
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10918740
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:29 schreef Duncan het volgende:
GRRRRRR die van mij hangt nog ergens boven het kanaal. Ik wil hem ook !!!!!!!!
Wanneer krijg je em dan???
pi_10918872
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:06 schreef Theoden het volgende:

[..]

CYA 15e

Hehe ech wel!! Met DOA/Metallica T-shirt aan damned hoop dat dat nog past...vrees 't ergste....
pi_10918954
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:07 schreef Betse het volgende:
van het kaartje:

''... Insert the CD in your computer, click on the www.metallicavault.com...''
dus doe je cd maar
nyway, dat ding gaat pas over 2 uur open... amerika he

Thx, zal dan morgen ofzo worden, eerst lekker in de auto draaien. Zalig om al die hiphop dudes op te fokken Stonedeaf forever voor de ouderen onder ons
pi_10919031
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:26 schreef Rancor het volgende:

[..]

Meld Mediamarkt, dus ditmaal niet de goedkoopste...€ 18,99.
pi_10919159
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:59 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

op dynamo '99 wisselden james en krik elke 2 nrs hun gitaartjes om! lijkt me wel genoeg!

*Nostalgic mode one*
DOA '99, moet dat btw geen '98 zijn of ben ik nu hoogBlont? Laatste DOA was dat waar ik was...met als eind act Metallica.

Anyway dat waren de betere, ff afwachten tot de 15de voorbij is, tijden IMHO.

donderdag 5 juni 2003 @ 23:50:59 #197
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10919229
Over 1 uur en 31 min gaat de Vault open!!!
pi_10919243
niet zo moeilijk doen met dat afspelen, standaard cd-speler van windows doet het gewoon.

sorry maar ik vind de dvd best shit. Dat geluid is echt irritant. Hele tijd dan weer hard en dan weer zacht. Dan hoor je de drum goed, dan de zang e.d.

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_10919295
Is me niet echt opgevallen
pi_10919307
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:47 schreef Captain-America het volgende:

[..]

*Nostalgic mode one*
DOA '99, moet dat btw geen '98 zijn of ben ik nu hoogBlont? Laatste DOA was dat waar ik was...met als eind act Metallica.

Anyway dat waren de betere, ff afwachten tot de 15de voorbij is, tijden IMHO.

Je bent waarschijnlijk de uitvinder van het hoogBlondschap! Het was 1999, de meeste chaotische DOA ooit.
pi_10919462
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk de uitvinder van het hoogBlondschap! Het was 1999, de meeste chaotische DOA ooit.

Thx for reminding me
Zal vast wel mede veroorzaakt zijn aan mijn afkickingverschijselen van 17 jaar roken en euh wat jaren drankgebruik...Korsakov was here LOL

Ach ja, zal die tijd, het jaar dan wel , niet gauw meer vergeten...
Damned laatste keer dat ik een een put-tentje lag was 10 jaar daarvoor en deze maal lag ik daar ook nog, los van de modder, met een kapotte meniscus. Enfin je moet soms iets over hebben voor je 'hobby' he.

pi_10919664
Is er al iemand bezig met het maken van een cd review van St. Anger? voor op de Frontpage??
pi_10919726
Ik vind het een erug goede cd erug lekkere nummers
1 grote brij van nummers??? bah bah hebben we eens wat anders is het weer 1 grote brij, maar we willen wel het liefs 9 dezelfde albums???? wat het zelfde klinkt als de "oude metallica".

ik vind het zeker anders als het oude werk maar ook niet slechter.
tuutlijk rtlg en mof blijven favoriet maar dit is zeker niet slecht!!!

pi_10919743
Kan iedereen zo'n review maken of moet je daar speciaal voor aangenomen zijn? Zo niet dan stel ik wel ff voor om er iets leuks neer te pennen, uhm tikken
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:14:34 #205
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10919753
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:13 schreef Rancor het volgende:
Ik vind het een erug goede cd erug lekkere nummers
1 grote brij van nummers??? bah bah hebben we eens wat anders is het weer 1 grote brij, maar we willen wel het liefs 9 dezelfde albums???? wat het zelfde klinkt als de "oude metallica".

ik vind het zeker anders als het oude werk maar ook niet slechter.
tuutlijk rtlg en mof blijven favoriet maar dit is zeker niet slecht!!!

Op de spelfouten na, mooi!
Zoals je eerder al zei:
beetje vreemd maar wel lekker!!
pi_10919776
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:14 schreef Theoden het volgende:
Kan iedereen zo'n review maken of moet je daar speciaal voor aangenomen zijn? Zo niet dan stel ik wel ff voor om er iets leuks neer te pennen, uhm tikken
Als het goed in elkaar zit.. lijkt het me geen probleem om zoiets op de frontpage te zetten...

Ik wete verder niet hoe dat gaat hier. Maar ik ben der iig niet goed in.

pi_10919786
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:14 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Op de spelfouten na, mooi!
Zoals je eerder al zei:
beetje vreemd maar wel lekker!!

nederlands ja nooit goed in geweest shame on me

[Dit bericht is gewijzigd door Rancor op 06-06-2003 00:27]

vrijdag 6 juni 2003 @ 00:19:03 #208
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10919827
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:16 schreef Rancor het volgende:

[..]

nederlands ja nooit goed in geweest same on me

Boejeh!
Je luistert Metal! Das genoeg
pi_10919839
hehe

ik luister alleen metallica...
verder ska enzo

vrijdag 6 juni 2003 @ 00:21:55 #210
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10919878
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:19 schreef Tunerd het volgende:
hehe

ik luister alleen metallica...
verder ska enzo

'Tallica vind ik ook al genoeg
pi_10919896
gelukkig maar
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:25:33 #212
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10919936
Hou het eens bij de muziek.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:32:50 #213
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10920073
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:25 schreef Seborik het volgende:
Hou het eens bij de muziek.
Yes Sir!

Vinden jullie ook nie dat als je de cd luistert het geen 75 Min lijkt? Tenminste vind ik wel, ik heb em net weer opgezet en zit alweer bij Sweet Amber.
Hmm zal wel aan mij liggen.

Btw, het duurt nog 2 uur 27 Min voordat die vault open gaat!
3 uur vanacht dus

[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 06-06-2003 00:35]

pi_10920123
hhee nja beetje misschien...
heb em net op mijn MD gekopieerd!!

Wat is dat ding zuinig zeg! 75min opgenomen met 1 battery en nieteens 1 streepje af

Ik denk dat ik in de koptelefon nog meer hoor dan door mijn speakers.. ben benieuwd morgenvroeg op de fiets

pi_10922608
Is metallicavault al open??

De site laatd heel langzaam in... kom er niet echt op

pi_10922709
Ik ben weer te werk... Vanaaf nog ff dvd kijken enzo en dan 3 dagen pinkpop
  vrijdag 6 juni 2003 @ 09:02:44 #217
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_10923156
Ik heb de CD nu 4 a 5 keer beluisterd, en de DVD 1 keer gezien en "it grows on you". Ik vind het wel een lekker album, beetje puur geluid, niet overbewerkt, lekker simplistisch.

Zeker niet het beste ooit, maar wel erg goed naar mijn mening ... en die telt, want ik heb er verstand van

vrijdag 6 juni 2003 @ 09:35:28 #218
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10923677
Rolling Stone recensie

Metallica - St. Anger - ****

Metallica released the best-selling album of their career, 1991's Black Album, in the middle of an identity crisis. That same year Nirvana released Nevermind, a disc that immediately made the previous decade's worth of metal seem kitschy and outdated. Even while outselling the albums on which Metallica built their fan base in the Eighties, the Bay Area quartet spent much of the last decade trying to rediscover how to rock -- fighting Napster, losing bassist Jason Newsted, watching singer James Hetfield go into rehab and alienating plenty of loyal fans along the way.
No wonder there's an authenticity to St. Anger's fury that none of the band's rap-metal followers can touch. Across seventy-five-plus minutes of savage but intricate structures that recall those pre-Black glory days, Metallica go back to their brutal essence. There's no radio-size, four-minute rock here, no pop-friendly choruses, no ballads, no solos, no wayward experimentation. Recorded with longtime producer Bob Rock on bass, this is loud, expansive, unrepentant Metallica.

Although it was written and recorded in the studio, St. Anger barely resembles a studio album. The raw sounds on the throttling opening cut, "Frantic," are essentially the same raw sounds that are heard throughout the next ten tracks, as if the band members focused solely on playing off one another, not the mixing board, and were too busy to notice that the snare drum annoyingly goes ping instead of snap. Rock's bass is mixed way down in a blare of guitar-and-drums midrange that recalls 1988's . . . And Justice for All -- over him, the band hammers out its signature staccato stops-and-starts and multiple tempo and key changes like three angry fingers on the same fist. It's a rush to be pummeled by this group again.

Despite the songwriting help from drummer Lars Ulrich and guitarist Kirk Hammett, St. Anger chronicles Hetfield coping with recovery's ugly truths. He's still ornery, still defensive and still sometimes overselling his rage. On the final track, "All Within My Hands," he sings, "Love is control/I'll die if I let go," and the album ends with him screaming, "Kill! Kill! Kill!" seemingly unable to forgive himself or others as sobriety demands, stuck in the same dark childhood place he's always struggled to escape. It's a closing that puts an uneasy spin on the album's return-to-basics approach and makes it seem more of a masterful retreat than a fully victorious breakthrough into new territory.

Now that ex-Suicidal Tendencies bassist Rob Trujillo has completed the lineup for the band's upcoming tour, St. Anger already feels like a piece of Metallica's history, something they had to do in order to hold themselves together, bring back the old fans and prove their mettle to the kids. There's a happiness to its wrath, along with the fluency that comes with reclaiming old ground. If that's fucked up and facile, then so be it.

BARRY WALTERS

pi_10923774
Horen jullie ook beetje stoner invloeden?
Vooral dirty window doet met denken aan de stonermetal die veel van dat soort bands maken. En dan dus absoluut niet Kyuss, maar wat harder
  vrijdag 6 juni 2003 @ 09:43:53 #220
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_10923816
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 09:41 schreef Betse het volgende:
Vooral dirty window doet met denken aan de stonermetal die veel van dat soort bands maken. En dan dus absoluut niet Kyuss, maar wat harder
`
Absoluut stonerinvloeden ja. Woestijnmetal riep ik al eerder. Dat zompige geluid doet soms aan Kyuss en Queens OTSA denken.
pi_10923903
Mwoah dat vinnik dan weer niet
maarja ik ben iets meer into stoner waarschijnlijk. Neej kheb het meer over bands als lowrider en Bongzilla (ja geweldige naam i know )
Veel zware gitaren (zwaarder dan kyuss en zeker dan qotsa) en vette grunts.
pi_10924407
woei heb hem besteld bij de Free hopelijk krijg ik hem ook optijd binnen
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  vrijdag 6 juni 2003 @ 10:21:34 #223
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10924545
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 09:41 schreef Betse het volgende:
Down dus.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10924570
Ik DOWNload Down
Op ut moment
  vrijdag 6 juni 2003 @ 10:24:16 #225
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10924592
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:24:54 #226
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_10925748
Hoe zit dat nu met die klote vault? Hij zou al 8 uur geleden open moeten gaan!
Nu laadt de pagina nog nie eens..
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:34:04 #227
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10925968
Misschien is'ie overbelast.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:43:07 #228
43606 OphiOn
pi_10926189
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:24 schreef metallicattim het volgende:
Hoe zit dat nu met die klote vault? Hij zou al 8 uur geleden open moeten gaan!
Nu laadt de pagina nog nie eens..
Hij's nu open.
[......]
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:55:07 #229
197 Iggy
serial killer
pi_10926547
Hier een naar mijn mening goede review van www.metalfan.nl

Geen ballads op de nieuwe Metallica? Klopt. Metallica heeft, na Load en Reload, weer een agressieve schijf opgenomen. Klopt. Metallica heeft een cd zonder een enkele echte gitaarsolo op? Klopt. Metallica gebruikt weer dubbele bas? Klopt. Metallica gaat dus terug naar de stijl van de jaren tachtig? Klopt niet.

Metallica heeft een harde schijf gemaakt zonder het verleden te imiteren. Er zijn door de jaren elementen in Metallica gekropen die ze blijven gebruiken, zoals bv. stukken die veel groove bevatten. Luister maar naar Dirty Window, een snelle en furieuze track die tegelijk een bepaalde swing met zich meedraagt. In Some Kind of Monster horen we brute thrash-invloeden, gevolgd door zware, groovy stukken muziek. Het jaren zeventig-geluid waar Load en Reload volledig uit opgebouwd waren is gebleven, maar dan wel alleen de hardere elementen. Schraap alle ballads en zachte kantjes van die schijven, maak ze nog zwaarder en vermeng ze met wat onversneden metal ( een paar typische Hetfield-style riffs, dubbele bass, snelheid, agressie) en je hebt een vaag idee waar het geluid van St.Anger naar toe gaat.

Hiermee is niet alles gezegd. De band wou ook af van het gepolijste geluid van de vorige schijven, en wou de productie rauw, alsof je naar een garage band zit te luisteren. Dit is hun gelukt (of men het nu goed vindt of niet, dat is een andere, persoonlijke zaak). De drums klinken minder bewerkt en er is nog nooit zoveel over het geluid van een snare drum gediscussieerd als wanneer deze schijf ter sprake komt. Sommigen vinden de metaalachtige klank lekker en uniek, anderen irriteert het mateloos. Oordeel mooi voor jezelf zou ik zo zeggen.

De liedjes moeten het meer dan ooit hebben van hun energie en rauwe kracht. Een liedje zoals St.Anger kan aanzien worden als repetitief (dat is het ook) maar net zoals bij nummers van Discharge (Metallica coverde o.a. The more I see) gaat het hier om de brute kracht van de song, en dat valt vooral op wanneer je dit liedje op de bijgeleverde DVD bekijkt. Je voelt dan nog meer de energie en kracht die in het nummer zitten, en Lars zien zweten en grommen terwijl hij zn voeten laat gaan op de dubbele bas draagt zeer veel bij aan de sfeer van dat nummer.

Op veel van de songs ( Invisible Kid, Shoot me again, My World etc etc) vliegen de breaks en tempowisselingen je om de oren, terwijl Hetfield (naar mijn mening) zijn oprechte misnoegen en agressie kwijt wil in de teksten. Sommige zijn vrij duidelijk, anderen zijn dan weer cryptisch en hebben meerdere betekenissen (Some kind of Monster, The unnamed feeling).

Ikzelf vind deze cd geslaagd, en hoed af dat Metallica dit uit de kast schudt. Er staat (misschien op Sweet Amber na) geen enkele single op deze schijf. Natuurlijk zitten er invloeden en verwijzingen naar andere bands, maar dat heeft elke groep. Wie dit nu-metal noemt heeft oftewel een zéér breed genre voor ogen, of heeft vooroordelen. Een schijf met geen enkel liedje onder de vijf minuten en haar wortels deels in de jaren tachtig thrash, deels in de punk en deels in de Sabbathesque traditie (stonerrock als je wil) heeft volgens mij weinig met Limp Bizkit of Linkin Park te maken.

Ik zou zeggen, oordeel zelf, maar wees open-minded en verwacht natuurlijk geen Master of Puppets II. Want in dat geval zal je enorm teleurgesteld zijn.

vrijdag 6 juni 2003 @ 11:57:48 #230
43606 OphiOn
pi_10926616
quote:
No one even remotely into music could have escaped the media blitz surrounded Metallica's new album, St. Anger. Rave after rave advance review poured in, proclaiming it to be a return to their metal glory, the greatest thing since Master Of Puppets, the sole reason to live for music fans, and the surefire way to get out those tough stains.

My story is not unique. Metallica was the band that introduced me to true heavy metal, and I listened to the first four albums religiously. Post-Black Album I felt betrayed and my love turned to hatred. I scoffed whenever they were mentioned, thought my friends and I were oh-so-witty when we referred to them as Topfortyica and Selloutica, and almost pissed myself laughing when I heard "Until It Sleeps". But deep inside I wanted to love them again. I didn't have any hopes that it would actually happen, but I really did want my Metallica back. So even though I was leery of the hype, I really wanted it to be true. And that is what disappoints me most about this album: they got my hopes up just to spit in my face again.

Is St. Anger heavier? Yes, but contrary to the millions of lemmings who will defend this abortion to the end, heaviness isn't everything. If the Black Album was dumbed down, St. Anger is clinically retarded. In the past their wimpy radio fodder had some hooks; now the hooks have been removed and replaced with nu-metal stop-start guitars and some pointless double bassing which can barely be heard over the annoying and ever-present tin can sound of Mr. Ulrich's snare. The lyrics have been no great shakes since ...And Justice For All, but now they round the bend from silly cock rock to embarrassing. The "personal" lyrics seem like they were cribbed from self-help books and dittos handed out at therapy sessions, except of course when Mr. Hetfield gets "extreme" and comes up with such classic lines as "Kill, kill, kill" in "All Within My Hands". Speaking of therapy, band therapist (yes, that's right) Phil Towle receives one of the two thank yous (the other being Bob "Bon Jovi" Rock). How sweet.

Despite all their talk of editing themselves, the songs drone on and on for an average of seven minutes when in most cases there is only two minutes of material present. This album would be stretching it at thirty minutes, so imagine what trying to sit through seventy-five minutes is like. Metallica Inc. was obviously going for a dirty production sound here; perhaps this is what they meant when they talked about an Entombed influence. Nice thought, but it doesn't fit the music. Nu-metal is supposed to be shiny and studio fresh, and despite all protests to the contrary that is what this is: a bloated, self-important nu-metal album made by a bunch of guys going through a midlife crisis.

If Metallica had wanted to make a punk album and cut down the song length by one-fifth, this might have been an interesting distraction. As it is, St. Anger is just long, dumb, and boring. I don't know what else to say, except to congratulate James, Lars, and Kirk (not Robert, because I'm sure he doesn't get a cut of the album) on receiving my money. You fooled me guys...well done.

Review by Scott Wilcox

Review date: 06/2003

Source: ssmt-reviews.com

[......]
pi_10926801
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:57 schreef OphiOn het volgende:

[..]

gaat weer nergens over...

pi_10927267
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:06 schreef Tunerd het volgende:

[..]

gaat weer nergens over...

Weer zo'n achterlijke metalhead die zich true vindt...
pi_10927336
die reviewer ja... die alleen maar teerd op metallica tussen '82-'88
pi_10927364
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:31 schreef Tunerd het volgende:
die reviewer ja... die alleen maar teerd op metallica tussen '82-'88
inderdaad.. ik snap echt niet wat mensen tegen the black album hebben. Alleen de zang al! Zelden een zanger zo overtuigend zingen en schreeuwen als op die cd!
pi_10927532
Nja... al die reviewers zeuren alleen maar over metallica vroeger en de nu-metal riffs op de nieuwe cd Ook dat eeuwige gezeur van Lars zijn drums... je houdt ervan of niet.. het hoef niet meteen slecht te zijn als het afwijkt van het standaard snare geluid!
Het valt allemaal mee... ben er niet helamaal kapot van. Maar om te zeggen dat je er koppijn van krijgt?? dan ben je wel erg aanstellerig (naar mijn mening)
Nieteens echte goeie argumenten!

Die NL review was tenminste niet zo negatief... (ik bedoel niet dat je niet negatief mag oordelen.. maar doe het dan wel fatsoenlijk!!) en was er duidelijk in hoe het album klinkt en vergeleek het niet met andere werken.

[Dit bericht is gewijzigd door Tunerd op 06-06-2003 12:45]

pi_10927587
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

inderdaad.. ik snap echt niet wat mensen tegen the black album hebben. Alleen de zang al! Zelden een zanger zo overtuigend zingen en schreeuwen als op die cd!

Ik vind black en ook load en reload erg goed... Welke band groeit nu niet... Net als Pearl Jam geen 2e ten meer maakt of de RHCP die geen 2e Blood Sugar Sex Magic maken... Dat heet groeien...
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:53:33 #237
43606 OphiOn
pi_10927876
ssmt-reviews.com is toch echt wel een respectable site.
[......]
pi_10927888
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:42 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Ik vind black en ook load en reload erg goed... Welke band groeit nu niet... Net als Pearl Jam geen 2e ten meer maakt of de RHCP die geen 2e Blood Sugar Sex Magic maken... Dat heet groeien...

Precies aan de ene kant zitten critici altijd te zeiken dat een band moet groeien (terecht mijn inziens) en aan de andere kant zit men wel te zeiken dat Metallica Metallica niet meer is.
pi_10927936
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:53 schreef OphiOn het volgende:
ssmt-reviews.com is toch echt wel een respectable site.
Vindt jij, om dat jij het met de reviewer eens bent?
Echt eeen geweldige recentie kan ik het niet noemen
pi_10928034
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:56 schreef Tunerd het volgende:

[..]

Meer een trieste recensie van iemand die niet kan verkroppen dat metallica geen 10 keer master of puppets uit brengt
pi_10928215
quote:
Nu-metal is supposed to be shiny and studio fresh, and despite all protests to the contrary that is what this is: a bloated, self-important nu-metal album made by a bunch of guys going through a midlife crisis.
Het is zijn eigen mening ok.. maar zo schrijf je toch geen review...
pi_10928423
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:09 schreef Tunerd het volgende:

[..]

Het is zijn eigen mening ok.. maar zo schrijf je toch geen review...

Volgens mij gaat die vent zelf door zijn midlife crisis
pi_10928591
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:55 schreef Iggy het volgende:
Hier een naar mijn mening goede review van www.metalfan.nl

zoals bv. stukken die veel groove bevatten. Luister maar naar Dirty Window, een snelle en furieuze track die tegelijk een bepaalde swing met zich meedraagt. In Some Kind of Monster horen we brute thrash-invloeden, gevolgd door zware, groovy stukken muziek. waar het geluid van St.Anger naar toe gaat.

Wie dit nu-metal noemt heeft oftewel een zéér breed genre voor ogen, of heeft vooroordelen. Een schijf met geen enkel liedje onder de vijf minuten en haar wortels deels in de jaren tachtig thrash, deels in de punk en deels in de Sabbathesque traditie (stonerrock als je wil) heeft volgens mij weinig met Limp Bizkit of Linkin Park te maken.

Juist door die groovyachtige dingen is het niet gek dat de term nu metal op komt. De plaat is geen nu metal, maar de invloeden zijn heel erg duidelijk aanwezig, dat kan je niet ontkennen. Ook de zachte (van volume) inzetten van de zang van james is erg a la nu metal. En zoals ik al eerder zei lijkt het gitaargeluid vaak ook op dat van SOAD.

Dat gelul dat metallica Metallica niet meer is zoals in die ene review is natuurlijk weer achterlijk gelul, maar kon je wel verwachten dat is sinds 1996 al zo en zal wel zo blijven. Maargoed, de attitude van de gasten Hetfield en Ulrich vind ik nou ook niet geweldig. En St. Anger evenzo. Maar reviewers die gaan vertellen dat ze dit niet hadden mogen doen is onzin, want een band moet vooral doen wat die zelf wilt en dat is prima. Echter gaat t geluid nu te ver voor mij als Metallicafan, maar misschien dat ik de plaat nog wel eens ga waarderen...

vrijdag 6 juni 2003 @ 14:20:58 #244
197 Iggy
serial killer
pi_10930025
AAAAAARGHHHHHHHHH

Hou nou toch eens op over NU-Metal.
De nieuwe plaat lijkt in geen velden of wegen op NU-Metal.....

Ik vind zowieso al die termen als Nu-metal, heavy metal, thrash metal, doom metal, en whatever je nog meer hebt behoorlijk vaag.
Waarom moet er overal een kaartje aan gehangen worden.

Metallica maakt gewoon Metallica muziek klaar!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Iggy op 06-06-2003 14:23]

pi_10930084
niet he!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:26:14 #246
27074 Dezz
The Dog
pi_10930203
Na een paar keer luisteren moet ik toch wel zeggen dat dit wel een heel erg lekker album is! Hakt er lekker in, goed agressief

Klasse

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10930425
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:20 schreef Iggy het volgende:
AAAAAARGHHHHHHHHH

Hou nou toch eens op over NU-Metal.
De nieuwe plaat lijkt in geen velden of wegen op NU-Metal.....

Ik vind zowieso al die termen als Nu-metal, heavy metal, thrash metal, doom metal, en whatever je nog meer hebt behoorlijk vaag.
Waarom moet er overal een kaartje aan gehangen worden.

Metallica maakt gewoon Metallica muziek klaar!!!!

Mja zo zijn we he, alles moet in een hokje.
Vind de review van Metalfan.nl erg goed. Gewoon duidelijk waar het op slaat zonder het af te kraken en teveel eigen mening in te stoppen, zoals ee review hoort te zijn.

Als iedereen nou even zijn vooroordeel aan de kant schuift en dan een paar keer goed naar de CD luistert. Weet ik zeker dat 80% het een lekker CD vind.

en NEE het is absoluut geen Master of Puppets maar zeker wel 1 van de beter albums

EDIT: owja en die gasten die Black Album niet goed vinden vind ik sowieso al vaag maarja....kijk dat je Load en vooral Reload minder vind ala (niet dat ik het daar mee eens ben maarja) maar Black Album is toch wel een toppertje....straks komen er nog mensen die And Justice for All album gaan afkraken......

pi_10930498
Ik moet zeggen dat hij me helemaal niet tegenval op het poing poing van het drumstel na dan
resultaten behaald in de toekomst zeggen niets over ons rendement >>> 8 juli zaal roelanzia Ysselstyn ..... 19, juli Walhalla zomerfeesten Deurne....20 juli Zwarte cross ,,Halle <<<
pi_10930718
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:34 schreef Theoden het volgende:

[..]

....straks komen er nog mensen die And Justice for All album gaan afkraken......

of Ride the Lightning!!!!!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:54:32 #250
43606 OphiOn
pi_10931081
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:56 schreef Tunerd het volgende:

[..]

Probeer je mij nu persoonlijk aan te vallen? Ik heb Saint Anger trouwens gekocht, de mening van de reviewer is niet mijn mening. Ik plaats alleen verschillende recensies.
[......]
pi_10931207
Nee

Waaruit haal je dat???
Ik denk dat zo, omdat je alleen een quote post. Op de manier van: 'kijk dit vind ik ervan.'

[Dit bericht is gewijzigd door Tunerd op 06-06-2003 14:59]

pi_10931215
Ik heb me open opgesteld en st. Anger een aantal keer de revue laten passeren, maar ik kan er niet aan wennen. Ik had ook niet verwacht dat het een ''back to the 80''s '' album zou worden (stiekum wel gehoopt natuurlijk), maar dit slaat nergens op.

Ik heb nog nooit zo''n waardeloze productie gehoord mbt een metallica plaat. Het gitaargeluid is zompig en heeft weinig definitie. De heren krijgen het kennelijk niet voor elkaar met zo''n bom duiten en een Mesa/Boogie endorsement een fatsoenlijk gitaargeluid neer te zetten? Of heeft Bob Rock zitten ruften achter zijn mengtafel? Ik snap het niet.
Ten tweede zijn sommige partijen echt vals!

Lars heeft wegens geldgebrek zijn drumkit verkocht en van een Jamaicaan een verzameling olievaten en steeldrums gestolen om toch mee te kunnen doen op dit album.

James zat nog met zijn hoofd in Rehab, want hij zingt vlak, inspiratieloos en zelfs in de meerstemmige stukken ronduit vals (of was dat Bob Rock weer die ff wilde laten horen dat ie ook meedoet?)

Kirk was.... eh... Tsja, waar is tie? Volgens mij heeft Kirk er 6 jaar over gedaan om de studio te vinden, want hij is kennelijk niet te horen op de plaat.

En dan onze bassist Bob. Bob kan niet bassen. Hij loopt gezellig mee met de gitaarlijnen van Jamez, maar springt er op geen enkele manier uit. Hij draagt alleen bij aan een zompige lage brij.

Zonder gekheid: Metallica heeft volgens mij geprobeerd zeer geforceerd een moderne sound neer te zetten in de lijn van Slipknot, System of a Down en ander nu-metal geweld. Ik ken echter een tal van bands die dit kunstje beter flikken dan de heren van Metallica, zoals Mudvayne, en bovengenoemde bands.

Er zit geen kop -en staart aan de songs, er zijn geen memorabele melodielijnen te vinden (zelfs op Load en Reload waren deze wel aanwezig) en de nummers zijn stuk voor stuk inspiratieloos. Dat ze hier 6 jaar aan hebben gewerkt is mij een raadsel.

Metallica is Passe... Jammer, maar helaas.

&lt;&lt;Hier kan uw advertentie staan&gt;&gt;
pi_10931295
En nou word ik schijtziek van dat negatieve gezeik
Je bent zeker ook zo iemand die pearl jam vind zuigen omdat ze geen Ten album meer uitbrengen?
pi_10931367
Slipknot, Mudvayne
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:03:24 #255
43606 OphiOn
pi_10931374
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:58 schreef Tunerd het volgende:
Nee

Waaruit haal je dat???
Ik denk dat zo, omdat je alleen een quote post. Op de manier van: 'kijk dit vind ik ervan.'

Ben je paranormaal begaaft ofzo?
[......]
pi_10931408
Naja ieder zijn mening ofzo maar om dit af te kraken is belachelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')