quote:Ik ga wel een ritueel doen idd. Ik ga eerst vandaag een tweetal poppetjes maken van brooddeeg, die ik gebruik in mijn ritueel. Ze stellen de God en de Godin voor, en ik gebruik ze eik in alle oogstfeesten. Voor mijn ritueel kleur ik meestal een mandala. In mijn ritueel maak ik zoasl gezegd gebruik van de poppetjes, en ik heb een deel van een oude Romeinse wijnspreuk erin verwerkt. Verder ga ik kijken of ik mezelf ertoe kan zetten om een visualisatie op het element Lucht te doen, die ik moet doen voor mijn covenlessen. Ik denk dat ik de poppetjes vandaag ga maken en het ritueel morgen ga doen trouwens.
Op dinsdag 23 september 2003 08:56 schreef anne-marieke het volgende:
Wat gaan jullie vandaag met Mabon doen? Nog een speciaal ritueel wat je uit wilt voeren?
quote:Klinkt leuk allemaal. Deeg wordt vaker gebruikt bij rituelen, geloof ik.
Op dinsdag 23 september 2003 17:27 schreef fee-tje het volgende:[..]
Ik ga wel een ritueel doen idd. Ik ga eerst vandaag een tweetal poppetjes maken van brooddeeg, die ik gebruik in mijn ritueel. Ze stellen de God en de Godin voor, en ik gebruik ze eik in alle oogstfeesten. Voor mijn ritueel kleur ik meestal een mandala. In mijn ritueel maak ik zoasl gezegd gebruik van de poppetjes, en ik heb een deel van een oude Romeinse wijnspreuk erin verwerkt. Verder ga ik kijken of ik mezelf ertoe kan zetten om een visualisatie op het element Lucht te doen, die ik moet doen voor mijn covenlessen. Ik denk dat ik de poppetjes vandaag ga maken en het ritueel morgen ga doen trouwens.
Wil wel graag meer weten.
Een fijne Mabon allemaal!
BB.
.
quote:op internet is ook best veel informatie te vinden. Ik kijk veel op heksen.pagina.nl bij de persoonlijke pagina's gewoon om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn.
Op dinsdag 23 september 2003 17:34 schreef snowbutterfly82 het volgende:
Ik ben er ook voor, maar weet er nog niet veel van. Heb namelijk pas 1 boek hierover.Wil wel graag meer weten.
quote:Inderdaad, op internet is veel te vinden. Ook in de bieb (iig bij ons, en ik woon practisch in een dorp) is wel wat te vinden. Als je dingen niet snapt of meer uitleg wilt, kun je natuurlijk altijd iemand vragen.
Op dinsdag 23 september 2003 17:34 schreef snowbutterfly82 het volgende:
Ik ben er ook voor, maar weet er nog niet veel van. Heb namelijk pas 1 boek hierover.Wil wel graag meer weten.
Ik gebruikte vroeger trouwens graanpoppetjes in mijn rituelen, maa die gaan maar 1 jaar mee en het is ontzettend veel werk om ze te maken met mijn handigheid iig. Dus ik ben overgestapt op brooddeeg, omdat t langer meegaat en toch een beetje affiniteit met graan heeft.
quote:zelk maken
Op zondag 5 oktober 2003 18:22 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje , ik ben er aan in het verdiepen , maar nu vroeg ik me af hoe kom je aan een boek of shadows ??
Je kunt een dummy kopen, een leeg boek zeg maar, en die zelf vullen met wat jij belangrijk vindt, zoals bijvoorbeeld, de spells die je zelf gebruitk hebt etc etc
Zoek er eens op met google, is genoeg over te vinden
quote:Ik ging een keer naar de markt en onbewust liep ik tegen zo'n kraam aan van een indiaan en daar lag een soort groot notitieboek, gemaakt van blaseren enzo, erg natuurlijk materiaal, ik wist meteen dat ik dat als mijn Book of Shadows ging gebruiken en zo heb ik mijn book of shadows, het is alleen wat moeilijk erin schrijven, maar wel erg mooi.
Vraagje , ik ben er aan in het verdiepen , maar nu vroeg ik me af hoe kom je aan een boek of shadows ??
quote:Ik zelf heb een 23-rings map met een ABCD-index, heel simpel. Dan hou ik iig het overzicht, kan ik er dingen uithalen of tussendoor toevoegen enzovoort. De teksten in mijn schaduwboek zijn o.a. teksten als de Rede, beschrijvingen van rituelen, uitwerkingen van lessen van mijn coven enzovoort.
Mijn dagboek (wat ik mijn spiegelboek/lichtboek noem) heb ik idd wel geschreven in een mooi schrift met geborduurde rand. Daar vind ik het niet zo erg als alles door elkaar gefrutst is.
quote:Wellicht een bezoekje aan het Solse Gat
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:39 schreef Camoth het volgende:
Vandaag weer volle maan mensen! Gaat iemand nog iets bijzonders doen met de esbat?
quote:Klinkt leuk
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:16 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nou ik heb vandaag dus een Book of Shadows gekocht een harde kaft in het zwart schrift met een mooie vrouw erop met kat in goudafdruk.
Ook het boek van Moderne heksen , van Claudia die altijd in Elf magazine staat .
Trouwens zag in Elf magazine kon je tarot van moderne heksen bestellen , en moet zeggen dat die aanbieding me heel leuk lijkt de afbeeldingen zijn leuk .
quote:Dat is zeker een leuk idee, heb dat ook helemaal gelezen, maar nog niks mee gedaan, Ik vind het ook een erg goed beginnersboek, alles wordt duidelijk uitgelegt, ook die beginspreuken, die je dan zelf kan veranderen, zijn erg makkelijk.
Op zondag 12 oktober 2003 13:04 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Oh ik heb het gisteren gelezen en ze doet het goed , het is ook echt op een manier dat het leuk is om te beginnen ermee. Hele leuke ideeen , ik vind trouwens die heksenflessen idee zo leuk uit het boek , ben zelf thuis bezig met glasstickers en dan meer van die flessen maken en beschilderen en in huis zetten voor de sier is dan erg leuk en ook als je er dan nog spells mee kan doen .
Ik had trouwens laatst zo'n rare droom.
of ik mijn book of shadows buiten had laten liggen, en er ontzettend onweer kwam en in plaats van mijn bos ik een proefwerkblaadje met alleen mijn punt terug kreeg - een zesje. ![]()
zou dat onderdrukte angst zijn, of wat te betekenen hebben?
quote:Geen angst, je BoS is beoordeelt op een mager zesje, wel voldoende maar ik zou er nog maar wat meer werk aan besteden
Op maandag 13 oktober 2003 04:11 schreef Sessy het volgende:
Ik had trouwens laatst zo'n rare droom.
of ik mijn book of shadows buiten had laten liggen, en er ontzettend onweer kwam en in plaats van mijn bos ik een proefwerkblaadje met alleen mijn punt terug kreeg - een zesje.zou dat onderdrukte angst zijn, of wat te betekenen hebben?
(onweer=goden, proefwerkblaadje=test, je had je BoS buiten laten liggen, soort van offer soms?)
quote:Ik doe eind deze maand zeker nog een samhain-ritueeltje denk ik. We zijn nu met de coven bezig een ritueel te schrijven, eens kijken wat daar uit komt. Misschien dat ik tijdens het ritueel een lucht-meditatie kan doen die ik nodig heb voor mn covenlessen.
Op maandag 13 oktober 2003 04:11 schreef Sessy het volgende:
doet iemand nog iets speciaals aan het einde van de maand?
vrij cool!
ma en ik willen niet omdat we toch net iets andere opvattingen dan wicca hebben over het leven en met een wat andere traditie bezig zijn (russisch), hoewel het me vrij interessant lijkt.
met z'n 2en heb je al zo veel meer energie dan 2x1, hoeveel moet dat met z'n 13en dan wel niet zijn.
quote:Kzal nie zeggen dat ik met de coven meer energie opwek dan alleen. De energie is wel heel anders vind ik, maar voor sommige dingen gebruik ik liever alleen mijn persoonlijke energie en soms is groepsenergie veel fijner.
Op maandag 13 oktober 2003 15:47 schreef Sessy het volgende:
oh je zit bij een coven?vrij cool!
ma en ik willen niet omdat we toch net iets andere opvattingen dan wicca hebben over het leven en met een wat andere traditie bezig zijn (russisch), hoewel het me vrij interessant lijkt.
met z'n 2en heb je al zo veel meer energie dan 2x1, hoeveel moet dat met z'n 13en dan wel niet zijn.
Ik snap dat dit topic geen ruilhandel is hoor, maar aangezien deze boeken over het algemeen toch alleen interessant zijn voor heksen/wicca's vroeg ik me af of iemand ze nog wil hebben. Heb ondertussen vrij veel boeken (voornamelijk fantasy, ook wat boeken over hekserij), en denk dat ik van de boeken over hekserij alleen de 'naslagwerken' waar je makkelijk dingen in kunt opzoeken ga bewaren. En deze boeken waren leuk om te lezen, maar naslagwerken zijn het niet echt
Ik noem mezelf nu ongeveer 4 jaar wiccan, maar doe dat op mijn eigen manier. Ik heb een pentagram, en dat draag ik ook. Ik geloof in de God en Godin, heb ook mijn eigen BoS, heb een archiefwerk boeken, artikelen en verhalen waar je u tegen zegt. Ik doe alleen vrij weinig aan rituelen. Ik trek geen cirkels op de feestdagen, haal de maan niet neer, en ik mediteer ook niet zo veel. Ik kan het er niet voor opbrengen, ik heb er de rust, de tijd en de concentratie niet voor. Vergis je niet, ik hen die dingen wel gedaan, maar nooit had ik het gevoel dat het werkte voor mij. Ik kan de krachten van de god en godin veel beter voelen door gewoon er diep over na te denken, of de natuur te bekijken (bomen, bloemen, zee, maan, sterren, dieren, lalala).
Toch draag ik wel uit waar wicca voor staat, ik heb respect voor de natuur, en kan echt genieten van een boswandeling (waar ik de laatste tijd ook helemaal niet meer aan toe kom, druk leventje...). Ik doe alleen niet de officiële dingen.
Ook erger ik me dood aan die 13 en 14 jarige Fancy wiccans. Die alleen maar wiccan zijn omdat ze zo nodig 'anders' willen zijn. Het is iets waar je een leven lang mee bezig bent, waar je aan vast zit, en wat grote gevolgen kan hebben als je even niet de juiste beslissingen maakt. En hun plukken dan even een ritueel van google, printen dat uit en gaan het met een clubje schoolvriendinnen doen op een zaterdagavond. Vreselijk!
Wie herkent dit en/of heeft hier commentaar op? Ik wil namelijk wel eens weten hoe anderen hier over denken...
quote:Jah!! eindelijk iemand die het naar voren brengt
Op zondag 16 november 2003 02:41 schreef BloodyLotte het volgende:
[knip]Ook erger ik me dood aan die 13 en 14 jarige Fancy wiccans. Die alleen maar wiccan zijn omdat ze zo nodig 'anders' willen zijn. Het is iets waar je een leven lang mee bezig bent, waar je aan vast zit, en wat grote gevolgen kan hebben als je even niet de juiste beslissingen maakt. En hun plukken dan even een ritueel van google, printen dat uit en gaan het met een clubje schoolvriendinnen doen op een zaterdagavond. Vreselijk!
Wie herkent dit en/of heeft hier commentaar op? Ik wil namelijk wel eens weten hoe anderen hier over denken...
Wat mij zo enorm verbaasd is dat de hele wicca populatie extreem gegroeit is met series als: Buffy, charmed, Angel.
Etc. Mensen die zeggen van: ik ben heks, ik ben wiccan. Of iets in de trant. Bij sommige merk je gewoon van dat het puur om interessant te doen is.
Ik ben zelf erg bezig met mijn spirituele ontwikkeling, in alle vormen van dien, ik houdt me niet aan een geloof, behalve de "godin" Moeder Natuur.
Dit is inderdaad een levenslange toewijding, en voor mij is hetgeen wat mij erg tegenhoudt, de maatschappij. Helaas mag ik wel zeggen.
Maar trug to the point; inderdaad, er zijn erg veel trend-wicca's -no offence tegen niemand, ik probeer hier puur een opinie te uitten, en wens geen discussie aan te gaan hierover in de zin van: verdedigen, of verdere uitleg geven
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |