quote:Het gaat hier over hoofddoekjes.
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef HassieBassie het volgende:[..]
De chador is nou eenmaal een extreme vorm van de hoofddoek. Kijk maar even naar Afganistan, of nu een deel van Pakistan. Die vrouwen droegen altijd een hoofddoek; komt de Sharia, paf, chador om bitte. Wat begrijp je niet aan mijn redenatie?
[..]
quote:Alle hockeymeisjes zien er ook hetzelfde uit. O, en alle kale vrouwen trouwens ook. Die zijn echt niet van elkaar te onderscheiden. Voor kale mannen geldt trouwens hetzelfde.
Aan hun haar. Heb jij weleens meegemaakt dat een vrouw met mooi lang haar, haar haar verliest om wat voor reden dan ook? Je moet echt drie keer kijken, anders herken je haar dus mooi niet.
quote:Dat ook ja en bijvoorbeeld deze:
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:
Beledigen mag zowiezo niet. Maar als je doelt op de discriminatie van vrouwen door bijvoorbeeld de SGP, dan moet ik je helaas gelijk geven.
quote:En voordat iemand dáár weer over begint... néé van mij had hij niet veroordeeld hoeven worden.
Het Openbaar Ministerie te Rotterdam heeft op 5 december 2001 besloten tot strafrechtelijke vervolging over te gaan. Op maandag 8 april jongstleden heeft de rechtbank te Rotterdam el Moumni vrijgesproken van het discrimineren en beledigen van homoseksuelen. De rechtbank acht het niet wettig en overtuigend bewezen dat de uitspraken van de imam over homoseksuelen voldoen aan het opzet-vereiste. De rechtbank acht de uitlatingen op zich kwetsend, maar voegt hieraan toe dat deze zijn gedaan vanuit een geloofsovertuiging.
quote:Maar die ontsnappingsclausules stonden , naar mijn weten, al in de wet voordat het eerste hoofddoekje (geen nonnenkap) hier ten tonele verscheen.
Op woensdag 4 juni 2003 10:16 schreef Ernst het volgende:En als je dus consistent die ontsappingsclausules in de wet opneemt, of als uit jurisprudentie blijkt dat je op basis van je religie je in een aantal gevallen kunt ontrekken aan wettelijke vervolging, dan sta je dus boven de wet ja.
Zaak is dus om dat uit de wet te krijgen. Fat chance met het CDA aan het roer.
quote:Ook ja. Precedent weet je nog? Vooruit denken is lastig, maar probeer het eens.
Op woensdag 4 juni 2003 10:16 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Het gaat hier over hoofddoekjes.
quote:Nee daar geldt niet hetzelfde voor. Maar doe ze eens een hoofddoek om; wedden dat je ze niet meer herkent?
Alle hockeymeisjes zien er ook hetzelfde uit. O, en alle kale vrouwen trouwens ook. Die zijn echt niet van elkaar te onderscheiden. Voor kale mannen geldt trouwens hetzelfde.
quote:Maar wat een offtopic gedoe...
Op woensdag 4 juni 2003 10:21 schreef HassieBassie het volgende:
Nee daar geldt niet hetzelfde voor. Maar doe ze eens een hoofddoek om; wedden dat je ze niet meer herkent?
quote:Precies. Het gaat me ook helemaal niet om het hoofddoekje of om moslims of wat dan ook, maar simpelweg om die uitzondering.
Op woensdag 4 juni 2003 10:20 schreef robh het volgende:
Maar die ontsnappingsclausules stonden , naar mijn weten, al in de wet voordat het eerste hoofddoekje (geen nonnenkap) hier ten tonele verscheen.Zaak is dus om dat uit de wet te krijgen.
quote:Daar baal ik ook nogal van.
Fat chance met het CDA aan het roer.
quote:Simpelweg omdat een hoofddoek niet op een school thuis hoort? School is de aangewezen plaats om segegratie tegen te gaan; hoofddoeken helpen daar niet bij.
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef SCH het volgende:[..]
Doe nou niet zo raar. Ik wil gewoon argumenten horen. Is dat zo raar in een discussie.
Nogmaals: waarom moet de hoofddoek verboden worden op scholen?
Daarnaast zie ik, als westerling, de hoofddoek als een symbool van onderdrukking. Natuurlijk zijn er vrouwen die hem trots dragen, maar die passen zich maar aan aan de rest. Als ze dat niet willen, dan horen ze mijns inziens niet thuis in Nederland.
quote:Een precedent gaat over vergelijkbare omstandigheden. Een chador is niet vergelijkbaar met een hoofddoek, en daar hebben we het al over gehad. Ik bespeur eerder een soort Islam-angst bij jou.
Op woensdag 4 juni 2003 10:21 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Ook ja. Precedent weet je nog? Vooruit denken is lastig, maar probeer het eens.
[..]
quote:
Nee daar geldt niet hetzelfde voor.
quote:Ik herken mensen voornamelijk aan hun gezicht. Niet voornamelijk aan hun haar.
Maar doe ze eens een hoofddoek om; wedden dat je ze niet meer herkent?
Maar goed. Idd is de vrijheid van geloofsovertuiging een 'onzin'-wet. De rest van de wetgeving is voldoende om gelovigen rechten te geven om te geloven en zo'n beetje alles wat daarbij hoort. Ook hoofdoekjes. Ook zonder die wet is het logisch dat hoofdoekjes legaal zijn. Het belemmert niet de communicatie, identificatie is nog steeds mogelijk, en de onderdrukking van vrouwen (voor zover aanwezig) verdwijnt niet door het afschaffen ervan.
quote:Ja, we moeten mensen onderdrukken om ze aan ons aan te laten passen. Een beetje de methode die jij wilt bestrijden, voel je de ironie?
Op woensdag 4 juni 2003 10:29 schreef HassieBassie het volgende:Natuurlijk zijn er vrouwen die hem trots dragen, maar die passen zich maar aan aan de rest. Als ze dat niet willen, dan horen ze mijns inziens niet thuis in Nederland.
quote:Klopt, ik vind Islamieten eng ja, en hun denkbeelden hopeloos ouderwets en achterhaald. Maar daar gaat deze discussie niet over.
Op woensdag 4 juni 2003 10:29 schreef Leonardo1504 het volgende:
Een precedent gaat over vergelijkbare omstandigheden. Een chador is niet vergelijkbaar met een hoofddoek, en daar hebben we het al over gehad. Ik bespeur eerder een soort Islam-angst bij jou.
quote:Tsja, verschil moet er zijn. Gelukkig kan je bij een verbod op hoofddoekjes vrouwen nog steeds herkennen aan hun gezicht, dus voor jou is er sowieso geen probleemWaarom is dat opeens anders? die kan je toch ook niet aan hun haar herkennen?
Ik herken mensen voornamelijk aan hun gezicht. Niet voornamelijk aan hun haar.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:54 schreef HassieBassie het volgende:...
Tsja, verschil moet er zijn. Gelukkig kan je bij een verbod op hoofddoekjes vrouwen nog steeds herkennen aan hun gezicht, dus voor jou is er sowieso geen probleem
quote:Tuurlijk, een verbod op hoofddoekjes duidt op onderdrukking
Op woensdag 4 juni 2003 10:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, we moeten mensen onderdrukken om ze aan ons aan te laten passen. Een beetje de methode die jij wilt bestrijden, voel je de ironie?
Voel jij je ook onderdrukt als je je petje af moet doen in de klas?
quote:Segregatie voorkom je niet door het verbieden van hoofddoekjes. Dat voorkom je door het afschaffen van het speciaal onderwijs.
Op woensdag 4 juni 2003 10:29 schreef HassieBassie het volgende:Simpelweg omdat een hoofddoek niet op een school thuis hoort? School is de aangewezen plaats om segegratie tegen te gaan; hoofddoeken helpen daar niet bij.
Stop de hoofddoekjesdragers en zwarte-kousen allemaal bij elkaar in de klas en je zult zien dat dat goed gaat.
quote:Jij blijft appels met peren vergelijken. Ga eens ontopic.
Op woensdag 4 juni 2003 10:58 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Tuurlijk, een verbod op hoofddoekjes duidt op onderdrukking
Voel jij je ook onderdrukt als je je petje af moet doen in de klas?
quote:Zeer zeker kan dat wel; wettelijk is er namelijk geen verschil te maken, en ook de argumenten zijn hetzelfde.
Op woensdag 4 juni 2003 10:56 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Worden nu alle retorische truuks uit de kast gehaald?
Je kan toch moeilijk hoofddoekjes verbieden omdat er bezwaren kleven aan chadors en burqa's.
Gelukkig ben je het met me eens dat Chadors en Burqa's echt niet kunnen, nu die zandmannetjes nog.
quote:Als jij me even uitlegt waar ik appels met peren vergelijk, ga ik zo met je mee.
Op woensdag 4 juni 2003 10:58 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Jij blijft appels met peren vergelijken. Ga eens ontopic.
Ik heb het over het basisbeginsel 'gelijkheid' . Uitzonderingen op basis van geloof gaan er bij mij niet in.
quote:Heb je daar ervaring mee?
Op woensdag 4 juni 2003 10:58 schreef robh het volgende:[..]
Segregatie voorkom je niet door het verbieden van hoofddoekjes. Dat voorkom je door het afschaffen van het speciaal onderwijs.
Stop de hoofddoekjesdragers en zwarte-kousen allemaal bij elkaar in de klas en je zult zien dat dat goed gaat.
Het tegendeel is waar, maar dat zal je wel weer niet geloven.
quote:Je liegt. Natuurlijk is er verschil te maken tussen hoofddoekjes en gezichtsbedekking. En dat de argumenten niet hetzelfde zijn hebben we ook al eerder besproken (communicatie en identificatie).
Op woensdag 4 juni 2003 10:59 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Zeer zeker kan dat wel; wettelijk is er namelijk geen verschil te maken, en ook de argumenten zijn hetzelfde.
quote:Jouw conclusie. Maar zou je ook op een fatsoenlijke manier kunnen discussieren zonder steeds de burqa's en chadors er bij te slepen? Anders hoeft het van mij niet meer.
Gelukkig ben je het met me eens dat Chadors en Burqa's echt niet kunnen, nu die zandmannetjes nog.
quote:hoofddoekje <---> burqa
Op woensdag 4 juni 2003 11:01 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Als jij me even uitlegt waar ik appels met peren vergelijk, ga ik zo met je mee.
quote:Ik geloof je idd niet. Vertel maar.
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef HassieBassie het volgende:Het tegendeel is waar, maar dat zal je wel weer niet geloven.
En begin alsjeblieft nietweer over die schermpakken.
quote:Genoeg ervaring van meiden die in de klas zitten met hoofddoek. Geen problemen hoor.
Op woensdag 4 juni 2003 11:02 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Heb je daar ervaring mee?
Het tegendeel is waar, maar dat zal je wel weer niet geloven.
kan dit flame-topic nog ff openblijven? Ik zoek ff een plaatje
Zelfs Osama wordt onderdrukt (door zijn vrouw?):
Verbieden NU!
quote:Als je met zoiets op school komt aanzetten word je ook gevraagd het af te doen hoor
Op woensdag 4 juni 2003 11:15 schreef Sidekick het volgende:
Het is schokkend, maar waar: onderdrukte moslimmannen. Verschrikkelijk. Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn.Zelfs Osama wordt onderdrukt (door zijn vrouw?):
Verbieden NU!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |