abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:57:08 #26
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10870933
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:54 schreef SCH het volgende:
In Frankrijk gaat het over een algeheel verbod. Dat is het topic.
Waarom kom je dan met zo'n (blijkbaar) off-topic tekst aankakken?
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:57:39 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_10870940
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:51 schreef Ernst het volgende:

[..]

Omdat ze die vrijheid moeten hebben.

Of is dat dan ineens geen goede reden?

Moet je al die druiven eens horen als een school de vrijheid moet hebben om mensen met piercings te weigeren, of als meiden verplicht worden een bh te dragen onder hun zomerhemdjes, lange mouwen worden verplicht, korte broeken niet meer mogen, mensen geen snacks meer mogen in de pauze....

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 04-06-2003 08:58]

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:57:41 #28
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10870941
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:51 schreef Ernst het volgende:

Juist doordat er structureel uitzonderingen wettelijk vastgelegd worden, komt religie boven de wet te staan. Er wordt dan immers gezegd:
"Dit mag niet, tenzij je deze of die religie aanhangt."
"Dat is verboden, tenzij je religieus bent."

Dan staan die religies wel degelijk (gedeeltelijk) boven de wet.

Ah, dus "je mag geen alcoholhoudende drank drinken voor je 16e jaar" betekent dat mensen die ouder zijn ook boven de wet staan?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:59:39 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_10870965
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:57 schreef robh het volgende:

[..]

Ah, dus "je mag geen alcoholhoudende drank drinken voor je 16e jaar" betekent dat mensen die ouder zijn ook boven de wet staan?

Ja, en op een brommer mogen rijden met een brommercertificaat is discriminatie voor iedereen die geen certificaat heeft...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:02:15 #30
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10870995
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:57 schreef robh het volgende:
Wat een appels en peren weer zeg.

Die regel is ingesteld om te waken over de gezondheid van de jeugd, omdat die vaak geen weloverwogen beslissing kan nemen over het nuttigen van alcohol. Leeftijd is daarin een relevant kenmerk.

Bij religieuze uitzonderingen is dat NIET het geval. Die dienen geen enkel praktisch of maatschappelijk nut. Daar gaat het helemaal niet om een relevant kenmerk voor de uitzondering.
Bijvoorbeeld, waarom zouden moslims wél hun gezicht gedeeltelijk mogen bedekken op een pasfoto voor een officieel document, maar mogen niet-religieuze mensen geen hoed op o.i.d.? Waarom is religie in dit geval een relevant kenmerk voor deze uitzondering, hmm?

woensdag 4 juni 2003 @ 09:03:22 #31
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10871006
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:57 schreef Verbal het volgende:
Moet je al die druiven eens horen als een school de vrijheid moet hebben om mensen met piercings te weigeren, of als meiden verplicht worden een bh te dragen onder hun zomerhemdjes, lange mouwen worden verplicht, korte broeken niet meer mogen, mensen geen snacks meer mogen in de pauze....
Dat ligt helemaal aan de reden die er opgegeven wordt.

Maar ga gerust verder met je zuigopmerkingen over brommercertificaten e.d. .

pi_10871028
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:02 schreef Ernst het volgende:

[..]

Die regel is ingesteld om te waken over de gezondheid van de jeugd, omdat die vaak geen weloverwogen beslissing kan nemen over het nuttigen van alcohol. Leeftijd is daarin een relevant kenmerk.

Bij religieuze uitzonderingen is dat NIET het geval. Die dienen geen enkel praktisch of maatschappelijk nut. Daar gaat het helemaal niet om een relevant kenmerk voor de uitzondering.
Bijvoorbeeld, waarom zouden moslims wél hun gezicht gedeeltelijk mogen bedekken op een pasfoto voor een officieel document, maar mogen niet-religieuze mensen geen hoed op o.i.d.? Waarom is religie in dit geval een relevant kenmerk voor deze uitzondering, hmm?

Maar geldt de regel wat jou betreft dan voor alle uitingen van religie? Keppels, cruxifixen enz.?
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:07:32 #33
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10871050
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:05 schreef SCH het volgende:
Maar geldt de regel wat jou betreft dan voor alle uitingen van religie? Keppels, cruxifixen enz.?
In dit geval wel ja, waarom zou je weer uitzonderingen maken? Lees anders MOSA's post ook nog even.
pi_10871094
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:07 schreef Ernst het volgende:

[..]

In dit geval wel ja, waarom zou je weer uitzonderingen maken? Lees anders MOSA's post ook nog even.

Mosa's post geldt volgens mij niet voor leerlingen. De scheiding van kerk en staat betekent dat scholen van de overheid niet aan religie doen. Over leerlingen zegt dat niks.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:13:07 #35
16715 Mylene
*schatje*
pi_10871118
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 07:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Uiteraard is het voornamelijk de niet opgeleide vrouw (min of meer dom dus) die een doek om haar kop heeft. Frappant dat dat dus geen vooroordeel blijkt te zijn maar gewoon de realiteit.

Ja en??
De realiteit is ook dat zij gewoon zo'n ding willen dragen omdat het voor hen een uiting van religie is.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:16:00 #36
16715 Mylene
*schatje*
pi_10871155
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:54 schreef SCH het volgende:

[..]

In Frankrijk gaat het over een algeheel verbod. Dat is het topic.

Dus keppeltje ook enzo??
pi_10871217
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb nog werkelijk geen enkele goede reden gehoord om dat te doen.

V.

Jij werkt dan ook niet op een school. Laat je hoofddoekjes toe, komen er direct van die zandvrouwtjes met een Chador om het lijf. Mag dat dan ook?

Voor je gaat blaten dat dat geen probleem is, raad ik je aan es een tijdje om te gaan met zo iemand. Is leuk hoor, als je iemand's gezicht nooit kan zien. Gaat ook helemaal niet ten koste van de expressie van een lerares.

Daarbij zou ik niet willen dat mijn kind les zou krijgen van iemand die zo overduidelijk een ander geloof uitdraagt dan ik. Zeker als ik mijn kind niet naar een Moslimschool laat gaan, wil ik graag dat ie gespeend blijft van de invloed van de Islam.

Big dick.
pi_10871245
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:20 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Jij werkt dan ook niet op een school. Laat je hoofddoekjes toe, komen er direct van die zandvrouwtjes met een Chador om het lijf. Mag dat dan ook?

Voor je gaat blaten dat dat geen probleem is, raad ik je aan es een tijdje om te gaan met zo iemand. Is leuk hoor, als je iemand's gezicht nooit kan zien. Gaat ook helemaal niet ten koste van de expressie van een lerares.

Daarbij zou ik niet willen dat mijn kind les zou krijgen van iemand die zo overduidelijk een ander geloof uitdraagt dan ik. Zeker als ik mijn kind niet naar een Moslimschool laat gaan, wil ik graag dat ie gespeend blijft van de invloed van de Islam.

Houd het bij de les

Ik ken veel vrouwen met een hoofddoek, en ik kan altijd prima hun gezicht zien.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 04-06-2003 09:24]

woensdag 4 juni 2003 @ 09:23:42 #39
16715 Mylene
*schatje*
pi_10871287
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:20 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Hoe vaak is dat nou voorgekomen in Nederland, gedoe rondom een chador??
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:25:31 #40
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10871316
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:02 schreef Ernst het volgende:

Wat een kolder. Wettelijk vastleggen wanneer iemand weloverwogen beslissingen kan maken? Gewoon natte-vinger-werk.

Maar dat was de vraag niet. Staan mensen ouder dan 16 boven de wet omdat mensen onder de 16 geen alcohol mogen nuttigen?

quote:
Als je op mijn vraag nee antwoordt staan de met-hoofddoek-op-de-foto mensen ook niet boven de wet.

De relevantie van een wet is niet relevant voor de uitvoering van die wet.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10871344
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Houd het bij de les :U
Ik ken veel vrouwen met een hoofddoek, en ik kan altijd prima hun gezicht zien.

Ik had het ook over een Chador.

Waar leg je de grens? Als je de hoofddoek toestaat omdat het een uiting van religie is, moet je met datzelfde argument dus ook volledige gezichtsbedekking toestaan.

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:29:10 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_10871398
quote:
In Turkije heb je twee type vrouwen. Aan de ene kant de moderne, geëmancipeerde vrouw, goed geschoold en wonend in de stad. Aan de andere kant de traditionele vrouw, die gesluierd is of in ieder geval een hoofddoek draagt, nauwelijks een opleiding heeft gehad.
Oh ja, ik geloof ook weer niet dat het zo zwart/wit is.Er zullen ook wel moderne geëmancipeerde vrouwen zijn die een hoofddoek dragen .
pi_10871435
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:26 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Waar leg je de grens? Als je de hoofddoek toestaat omdat het een uiting van religie is, moet je met datzelfde argument dus ook volledige gezichtsbedekking toestaan.

Chadors komen nauwelijks voor. Het is niet zo relevant bij een discussie over een wezenlijk vraagstuk een paar extreme uitzonderingen te betrekken.

Mijn argument is trouwens niet dat je het moet toestaan omdat het een uiting van religie is. Het is een uiting van kleding.

woensdag 4 juni 2003 @ 09:31:19 #44
16715 Mylene
*schatje*
pi_10871440
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:26 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als het gelaat vrij is.
pi_10871463
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Hoe vaak is dat nou voorgekomen in Nederland, gedoe rondom een chador??

Omdat jij het niet merkt gebeurt het niet?

Ga es langs bij de gemiddelde school in een achterstandswijk. Gedoe wordt er inderdaad nog niet veel gemaakt, omdat het voornamelijk stagieres betreft die toch niet meer mogen werken na hun opleiding. Daarnaast ligt de beschuldiging van discriminatie altijd om de hoek, en als je iets niet wil als school in een achterstandswijk is het wel bekend staan als racistisch.

Big dick.
pi_10871539
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Chadors komen nauwelijks voor. Het is niet zo relevant bij een discussie over een wezenlijk vraagstuk een paar extreme uitzonderingen te betrekken.

Mijn argument is trouwens niet dat je het moet toestaan omdat het een uiting van religie is. Het is een uiting van kleding.

Maak gewoon weer een klassieke fout. Je ken het spreekwoord: Geef ze een vinger, ze pakken de hele hand?

Helaas komt een chador vaker voor dan je denkt. Het feit dat jij ze niet ziet is een ander verhaal.

Als je hoofddoekjes ziet als uiting van kleding, is een verbod helemaal geen probleem. Petjes, hoeden en mutsen mogen nou eenmaal ook niet in de klas gedragen worden.

Big dick.
pi_10871554
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:31 schreef schatje het volgende:

[..]

Als het gelaat vrij is.

Dus op basis van welk argument wil je chadors dan verbieden?
Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:43:50 #48
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10871690
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef Ernst het volgende:

[..]

Omdat dat liberaal is.

Is dat liberaler dan de vrijheid om een hoofddoekje te mogen dragen?

uit de van Dale:
li·be·raal2 (bn.)
1 een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis met het maatschappelijk leven voorstaand
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied

woensdag 4 juni 2003 @ 09:47:41 #49
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10871764
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dus op basis van welk argument wil je chadors dan verbieden?

Het gaat hier over hoofddoekjes, niet over burqa's of chadors. Dat is echt een heel andere discussie, al lijk jij geen verschil te zien tussen hoofddoek en chador. Die discussie is overigens al vaak gevoerd hier op Fok!
pi_10871813
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:47 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Het gaat hier over hoofddoekjes, niet over burqa's of chadors. Dat is echt een heel andere discussie, al lijk jij geen verschil te zien tussen hoofddoek en chador. Die discussie is overigens al vaak gevoerd hier op Fok!

Dat is precies dezelfde discussie, met precies dezelfde argumenten. Natuurlijk begrijp ik dat jij dat graag anders zou zien, maar helaas.
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')