* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
quote:
Eric Partridge's Dictionary of the Underworld (1998 NTC/Contemporary Publishing), a lexicon of 19th Century street slang, defines the idiom "pitch the fork" as "to tell a pitiful tale." The term appeared printed in 1863 in Story of a Lancashire Thief:
"Brummagem Joe, a cove ["fellow" or "dude," if you will] as could patter or pitch the fork with anyone."
At last, the secret motivation of my schtick and the etymology behind our name can be revealed. These reviews have been less critique than loquacious concept reviews by an entertaining tramp. So you'd think an 80-minute opus by *** would be right up our alley. You'd be wrong.[eerste album], ***'s 1993 debut LP, took studio skill and over-trained chops to metal with aplomb. It was Rush Sabbath. As emotional, melodic metal goes (the cultural impact of which will be left to the reader), it opened doors for bands like the Deftones, and to some degree, Limp Bizkit. However, *** have always possessed a latent understanding of absurdity and comedy; their videos look like Tim Burton stop-motion, goth Primus.
But with popularity and praise, ***'s shadowy tongue-in-cheek turned into the simple biting of tongues. [tweede album] spiced their sound with electronics and industry, as was the trend at the time. Now, with the early new century demanding "opuses," *** follows suit. The problem is, *** defines "opus" as taking their "defining element" (wanking sludge) and stretching it out to the maximum digital capacity of a compact disc.
Dictionary of the Underworld also offers several definitions for "***," including: "a small boy used to creep through windows," "to steal from women's pockets," and "to loaf, to idle, to do nothing in particular." All of which oddly strike the nail on the head in relation to [meest recente album].
And now, the obligatory pitching of the fork.
* * *
My Summer Vacation, by Crispin Fubert, Ms. Higgins' Eng. Comp. 901
I believe that music comes and goes in cycles, and some of us are lucky enough to ride the crests. The men in my family are perfect examples of this. Initially, I thought that perfect music appeared every 16 years, which is also the number of years between Fubert generations.
My dad was born in 1971. In that year, landmark albums were released. They were Nursery Crime by Genesis (the first with Phil Collins), Yes Album by Yes, Aqualung by Jethro Tull, and In the Land of Grey and Pink by Caravan.
My grandfather skipped out on Vietnam-- because Jimi Hendrix himself told him to-- and he moved to Canterbury, which is in the United England. There, he got married to my grandmother, who used to sell baked goods to people at concerts, and they had my dad. After the war, they moved back with a box of awesome records like the ones I mentioned. I think it was cosmic or fate or something that my dad was born the same exact day Chrysalis released Aqualung, in March of 1971.
Jump ahead 16 years later and my dad got this girl pregnant, who turned out to be my mom. It was 1987 and a whole bunch of lame dance music was ruling the world, like Hitler or Jesus or something. But all of the sudden, albums like Metallica's ...And Justice for All, Celtic Frost's Into the Pandemonium, Queensryche's Operation: Mindcrime, and Slayer's South of Heaven came out. That's when I was born.
All those records were sitting around the house we all live in, and I grew up listening to them in the basement. So I couldn't wait until I was 16, because fate says that would be when 1) more kickass records would come out, and 2) I'd get sex. Both were due, because girls are dumb and listen to stuff like N'S(t)ync and BBSuk. But after this summer of 2001, I've had to rethink my entire cycle theory, like maybe the cycles of music are speeding as time goes forward, since two amazing things happened: *** put out [meest recente album] and I saw *** in concert.
I feel like this record was made just for me by super-smart aliens or something, because it's just like a cross of 1971 and 1987. Imagine, like, Peter Gabriel with batwings or a flower on his head singing while Lars Ulrich and Rick Wakeman just hammer it down. It's the best *** record because it's the longest. All summer I worked at Gadzooks, folding novelty t-shirts, and on each break, I would listen to [meest recente album] because the store just plays hip-hop and dance. My manager would always get on me for taking my breaks 20 minutes too long, but that's how long the album is and it just sucks you in. It's like this big desert world with mountains of riffs, and drum thunderstorms just roll across the sky. The packaging is also cool, since it has this clear book with a skinless guy, and as you turn the pages, it rips off his muscles and stuff. ***'s music does the same thing. It can just rip the muscles and skin off you. I think that's what they meant. So my manager would be like, "Hey, there's a new box of 'Blunt Simpson' shirts I need you to put out and the 'Original Jackass' shelf is getting low." He's a vegan and I would buy him Orange Julius because he didn't know there's egg powder in there.
The first song is (...) about astrology and how people control stuff. [naam zanger] sings like a robot or clone at the opening, spitting, "Wear the crutch like a crown/ Calculate what we will/ Will not tolerate/ Desperate to control/ All and everything." *** know about space and math, and it's pretty complex. "Saturn ascends/ Not one but ten," he sings. No Doubt and R.E.M. sang out that, too, but those songs were wimpy and short.
[naam zanger] shows his intelligence with raw stats. I think there's meaning behind those numbers, like calculus. He also mentions "prison cell" and "tear it down" and "controlling" and "sinking deeper," which all symbolize how he feels. Seven minutes into the song, he does this awesome scream for 24 seconds straight, which is like the longest scream I've ever heard. Then at the end there's this part where [naam drummer] hits every drum he has. This wall of drums just pounds you. Then the next song starts and it's quiet and trippy. *** are the best metal band, since they can get trippy (almost pretty, but in a dark way) then just really loud. Most bands just do loud, so *** is more prog.
[naam drummer] is the best drummer in rock, dispute that and I know you are a dunce.
I made a list of all of his gear (from the June issue of Modern Drummer):Drums, Sonor Designer Series (bubinga wood): 8x14 snare (bronze), 8x8 tom, 10x10 tom, 16x14 tom, 18x16 floor tom, two 18x24 bass drums.
Cymbals, Paiste: 14" Sound Edge Dry Crisp hi-hats, 6" signature bell over 8" signature bell, 10" signature splash, 24" 2002 China, 18" signature full crash, #3 cup chime over #1 cup chime, 18" signature power crash, 12" signature Micro-Hat, 22" signature Dry Heavy ride, 22" signature Thin China, 20" signature Power crash.
Electronics: Simmons SDX pads, Korg Wave Drum, Roland MC-505, Oberheim TVS.
Hardware: Sonor stands, Sonor, Axis or Pro-Mark hi-hat stand, Axis or Pearl bass drum petals with Sonor or Pearl beaters (loose string tension, but with long throw).
Heads: Evans Power Center on snare batter (medium high tuning, no muffling), G2s on tom batters with G1s underneath (medium tuning with bottom head higher than batter), EQ3 bass drum batter with EQ3 resonant on front (medium tuning, with EQ pad touching front and back heads).
Sticks: Trueline [naam drummer] model (wood tip).
He has his own sticks, even. In [naam nummer], the double basses just go nuts at the end. They also do in [naam nummer]. And in [naam nummer]. And in [naam nummer]. And nobody uses more toms in metal. You can really hear the 8x8 and 10x10 toms in the opening for [naam nummer]. Over the summer, I counted the number of tom hits in that song, and it's 1,023!! Amazing. That's my favorite song, since it's the one that starts with [naam zanger] screaming, "Suck it!" Then he says, "Little parasite."
Later he shouts, "This is what you wanted... I hope you choke on it!" Every time I watched my boss suck down those Orange Juliuses I had that stuck in my head.
There is simply no way you could just dismiss the music (which is excellent). The bass playing is just really creepy and slow and sometimes it has this watery effect. *** even follow in the footsteps of Caravan with Middle Eastern or Asian or something sounds.
"Disposition" features bongos, and then on the next song, "Reflection," [naam drummer]'s toms sound like bongos or tablas or whatever is in those Fruitopia commercials. Close your eyes and imagine if Asia had a space program. This is like the music they'd play. The song is called [naam song] since it's quieter and slower and sounds like it's from India, where people go to reflect. ***'s voice sounds like that little bleached midget girl flying around inside the walls in Polterghost. It's messed up.
In conclusion, there is more emotion on that album than would be on 30 Weezer albums. At the very least, there's 2.5 times as much. Like I said, it's messed up, like the world, which makes it very real. I don't think I'm going to have a kid this year, but that's also a good thing. Just imagine the *** record that will come out in three years, according to my theory. It will be the future, and albums can be like longer with better compression and technology. Even as amazing as [naam album] is, I feel like there's a monster coming in three years. Music comes in cycles, and works on math, and my life and *** are proof of that for sure.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 03-06-2003 12:18]
Zal iets nu-metalligs zijn. Eentje van Korn? weet even geen titel
quote:Gezien de data die genoemd worden en de omschrijvingen denk ik eerder aan Tool. Lateralus waarschijnlijk
Op dinsdag 3 juni 2003 12:23 schreef Riert het volgende:
Kolere, hoe laat is de samenvatting?Zal iets nu-metalligs zijn. Eentje van Korn? weet even geen titel
quote:Nu ik wat over de drummer gelezen heb denk ik ook Tool
Op dinsdag 3 juni 2003 12:31 schreef Berkery het volgende:[..]
Gezien de data die genoemd worden en de omschrijvingen denk ik eerder aan Tool. Lateralus waarschijnlijk
maarruh: "De plaat werd met een 1.9 op 10 beoordeeld, trouwens." Dacht dat die lalateritus wel hoog aangeschreven was
quote:Inderdaad.
Op dinsdag 3 juni 2003 12:31 schreef Berkery het volgende:[..]
Gezien de data die genoemd worden en de omschrijvingen denk ik eerder aan Tool. Lateralus waarschijnlijk
quote:Ik dacht dat het om tool ging na de tweede alinea:
Op dinsdag 3 juni 2003 12:42 schreef Grobbel het volgende:[..]
Inderdaad.
http://pitchforkmedia.com/record-reviews/t/tool/lateralus.shtml
- 1993 debut LP
- "it opened doors for bands like the Deftones"
en vooral:
- "their videos look like Tim Burton stop-motion, goth Primus."
Ik zal ff een nieuwe vraag verzinnen
quote:Pitchfork maakt er vaak een sport van om heilige huisjes om te schoppen en vervolgens de restanten nog een keer (nodeloos) op te blazen; amusant om te lezen, maar dit alles met een korreltje zout nemen is geen overbodige luxe.
Op dinsdag 3 juni 2003 12:37 schreef Riert het volgende:maarruh: "De plaat werd met een 1.9 op 10 beoordeeld, trouwens." Dacht dat die lalateritus wel hoog aangeschreven was
Welke band bood de ruimte tussen nummers op hun debuut LP aan voor het plaatsen van advertenties?
quote:Neuh.
Op dinsdag 3 juni 2003 12:56 schreef Gambolputty het volgende:
Bloodhound Gang?
Dit lijkt me een typische "Oja, natuurlijk"-vraag.
Het was een band die bol stond van dit soort ongein
Led by former Generation X member [...] the new wave group [....] raised selling out to an art form. The concept behind [....] was simple: the band adopted a postmodern, ironic style and sound, and marketed it to the hilt, saturating the media with slogans and interviews.
3, 2, 1
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 13:22 schreef Gambolputty het volgende:
Sigue Sigue Spoetnik?
Nou ja... fout was 'ie ook niet.
Van wie en welk nummer?
Lichter erlöschen und ich kann nicht gespeicherte Tides sein, die ich versuchte, gegen Sie zu schwimmen habe gesetzt mich unten nach meinen Knien OH-, das, ich bitte, ich bitte und plädiere (singend) herausgekommenes Sachen unsaid, schieße einen Apfel meines Kopfes (und A) der Mühe, der nicht genannt werden kann, die Tiger, die warten gezähmt zu werden (singend)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |