abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:07:42 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11016155
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:00 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Kaalhei
qbus
SCH
CMT
Sickie

Het zijn er vijf.

GlG

Waarvan 2 klonen.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 19:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tja, maar ban-aanvraag is bad, bad, bad

Je hebt helemaal gelijk. Ik zal het editten; goed dat je er zo bovenop zit. Dat is een goede mod-eigenschap waardoor de discussie in goede banen wordt geleid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11016157
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 19:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik heb contact genoeg met Kozzmic en robh en zolang die niet gaan hyperen
Moet die jouw beoordelen

Tip: learn from the master ... Kozzmic dus

pi_11021572
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 19:57 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Inderdaad. En steeds met dezelfde namen. Een stuk of 4 op de 57000..
Zijn er 57000 regelmatige POL-users Zullen we de Arena dan binnenkort een keer afhuren voor een meeting
  woensdag 11 juni 2003 @ 01:02:21 #129
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11023689
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 19:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Zijn jullie nou zielig of lijkt het maar zo? Ik heb één (1) post in dat topic geplaatst. Voor de rest hebben jullie het zelf verziekt. Het is heel makkelijk een mod van alles de schuld te geven, maar het helpt niet echt mee. Topic blijft dicht.
Lekker is dat, met twee maten meten. Zelf mag je flamen, een ander niet.
Say your prayers
  woensdag 11 juni 2003 @ 01:06:47 #130
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11023739
quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:30 schreef Kozzmic het volgende:
De kritiek van Sickie n.a.v. het sluiten van een topic is ter harte genomen en gewogen, maar ook na die weging is besloten het topic dicht te laten. Daar kun je wekenlang over door blijven zeuren, maar ik zie er weinig heil in om als moderator daarin mee te gaan. Besluit is heroverwogen, uitleg is opnieuw gegeven, en deze zaak is wat ons betreft afgesloten.

En als je dat niet zint dan is er nog altijd een gat van de deur.

[afbeelding]

Mijn kritiek is verdomme helemaal niet ter harte genomen en al helemaal niet gewogen. Het enige wat jij hebt gedaan en doet is Wile de handen boven het hoofd houden. In feedback kon die gleuf van een Yvonne ook al niet wachten om mijn topic dicht te gooien.
Say your prayers
pi_11023752
Oei oei oei...
  woensdag 11 juni 2003 @ 01:29:05 #132
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11023944
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 01:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

Lekker is dat, met twee maten meten. Zelf mag je flamen, een ander niet.

In het leven komt het vaker voor dat sommigen meer gelijk zijn dan anderen en dat je voor je gevoel het gelijk dat je mogelijk hebt gewoon niet krijgt. Hierop kom je voor de keuze te staan:
- ga ik door met als gevolg dat mensen je voortdurende appel zat worden
- haal ik mijn schouders maar op omdat de persoonlijke al dan niet terechte opwinding toch geen zak oplevert en je hooguit benadeelt doordat je jezelf ermee van een sticker voorziet (terwijl niemand zich verder afvraagt of het eigen vooroordeel wat jouw actie weer over zich afroept nu wel klopt..

Vraag je dus af wat je wilt bereiken, of het haalbaar is en wat de neveneffecten van je acties kunnen zijn voordat je besluit je al dan niet als een terrier op je eigen issue te blijven storten. Suc6 met je overweging.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 11 juni 2003 @ 08:08:17 #133
56363 oxi
fokaddict
pi_11025169
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 01:06 schreef Sickie het volgende:

[..]

Mijn kritiek is verdomme helemaal niet ter harte genomen en al helemaal niet gewogen. Het enige wat jij hebt gedaan en doet is Wile de handen boven het hoofd houden. In feedback kon die gleuf van een Yvonne ook al niet wachten om mijn topic dicht te gooien.

hohoho wacht ff...

als yvonne een topic dichtgooit weet ik zeker dat hij gelijk heeft.

maar idd als w.c. een topic sluit heb ik ook zo m'n twijfels, het gebeurd vrij vaak en zo wordt elke discussie gesaboteerd als er iets feller gereageerd wordt.
zoals het ad melkert topic,
deze: Ad Melkert spreekt! >>> Comeback? 2
heb dat even nagekeken maar er worden geen persoonlijke beledigingen gemaakt ofzo, het gaat er vrij normaal aan toe. wel zijn de gemoederen wat heet geblakerd omdat het toch weer over fortuyn gaat, maar ook dan wordt er in redelijke mate beargumenteerd.
maar w.c. meent het topic weer dicht te moeten gooien... zodat de discusie maar weer ergens anders verder moet.
politiek is nu eenmaal een gevoelig onderwerp waar wel eens wat fellere taal wordt gebruikt.
w.c. lijkt dat maar niet te begrijpen en kan m.i. beter een baantje als mod zoeken in een rustiger forum zoals dig.
[en nee, dit heeft niks te maken met dat kozzmic op vakantie is. overigens, kozzmic vertoonde soortgelijk gedrag toen hij net mod in politiek was, zat ook overal een slotje op te gooien. dat is ondertussen toch al knap bijgedraait.]

"oxi is een open boek, in het chinees geschreven"
  woensdag 11 juni 2003 @ 08:16:36 #134
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11025225
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 08:08 schreef oxi het volgende:

[..]

hohoho wacht ff...

als yvonne een topic dichtgooit weet ik zeker dat hij gelijk heeft.

maar idd als wile coyoot een topic sluit heb ik ook zo m'n twijfels, het gebeurd vrij vaak en zo wel elke discussie gesaboteerd als er iets feller gereageerd wordt.
zoals het ad melkert topic,
deze: Ad Melkert spreekt! >>> Comeback? 2
heb dat even nagekeken maar er worden geen persoonlijke beledigingen gemaakt ofzo, het gaat er vrij normaal aan toe. wel zijn de gemoederen wat heet geblakerd omdat het toch weer over fortuyn gaat, maar ook dan wordt er in redelijke mate beargumenteerd.
maar w.c. meent het topic weer dicht te moeten gooien... zodat de discusie maar weer ergens anders verder moet.
politiek is nu eenmaal een gevoelig onderwerp waar wel eens wat fellere taal wordt gebruikt.
w.c. lijkt dat maar niet te begrijpen en kan m.i. beter een baantje als mod zoeken in een rustiger forum zoals dig.
[en nee, dit heeft niks te maken met dat kozzmic op vakantie is. overigens, kozzmic vertoonde soortgelijk gedrag toen hij net mod in politiek was, zat ook overal een slotje op te gooien. dat is ondertussen toch al knap bijgedraait.]

Jullie zeuren maar lekker door. Het melkert topic (om dat er maar even bij te halen) is dichtgegaan omdat het volledig off topic ging. Het ging over een come back van melkert, niet over de strijd tussen Melkert en PF in het verleden. Daar kun je lang en kort over doorneuzelen, het is en blijft off topic.

En fellere taal? Geen probleem mee. Wel heb ik probleem met fellere taal als het totaal irrelevant is voor het topic en er alleen maar fellere taal wordt gebruikt om te kotsen. Lees dat topic nog maar eens door. Plenty bijdragen die niks bijdragen aan de discussie maar alleen even gebruikt worden om melkert (of links in het algemeen) eens lekker af te zeiken.

Wat mensen blijkbaar niet snappen aan een discussieforum (en dan m.n. over politiek) is dat je meer gedaan krijgt en dat je betere discussies krijgt als je genuanceerder met elkaar omgaat. De laatste tijd is het echter schering en inslag (en dat treedt niet alleen op in POL, maar ook in b.v. OOG) om niet genuanceerd te discussieren, maar om lekker relstellingen de topics in te gooien en dan te gaan zitten wachten tot de boel escaleert. In Onzin is dit al zo erg aan het worden, dat de mods daar het niet eens meer bij kunnen houden, in OOG vliegen de racisten je ook al om de oren en in POL lijkt het wel alsof mensen alleen nog maar kunnen polariseren, zonder eens na te denken alvorens ze posten (de goeden niet te na gesproken).

Dit maakt POL (naast OOG) één van de moeilijkste fora om te modden, want wat je ook doet, iemand is het er niet mee eens. You can please some people all of the time and all people some of the time, but you can't please all people all of the time.

Het zou dus al heel veel helpen als de mensen die zo nodig in POL willen posten, zich eens zouden bezinnen op hun manier van posten. Het is heel makkelijk te bleren dat alles de schuld is van links of dat wat rechts nu doet de boel alleen maar erger maakt, maar het is constructiever om na te denken over hoe het dan wel moet.

(Oh en tussen haakjes: Kozzmic heeft zich de laatste weken in dezelfde bewoordingen uitgelaten in ons onderlinge overleg. Ook Kozzmic begint goed misselijk te worden van de voortdurende polarisatie en bashing. En als je Kozzmic's gedachten over het mod gezeik wilt weten, kan ik je die wel even citeren:

quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:30 schreef Kozzmic het volgende:
Sorry hoor, maar ik zie hier nu weer dat zelfde kleine groepje aan de stoelpoten van mijn mede-mod zagen als een paar dagen geleden. De hardst schreeuwende users zijn nota bene SCH, qbus en Kaalhei (nu toevallig even niet aanwezig), users die zelf niet bepaald bekend staan om hun voorbeeldig gedrag op Fok!. Wat mij betreft hebben dit soort figuren niet al teveel recht van spreken bij kritiek op een moderator.

De kritiek van Sickie n.a.v. het sluiten van een topic is ter harte genomen en gewogen, maar ook na die weging is besloten het topic dicht te laten. Daar kun je wekenlang over door blijven zeuren, maar ik zie er weinig heil in om als moderator daarin mee te gaan. Besluit is heroverwogen, uitleg is opnieuw gegeven, en deze zaak is wat ons betreft afgesloten.

En als je dat niet zint dan is er nog altijd een gat van de deur.

[afbeelding]

Wile is wat mij betreft een prima duo-mod, we hebben allebei onze eigen stijl, maar over het algemeen kan ik me prima vinden in de besluiten die hij neemt en wil ik hem hier niet kwijt. Kritiek is prima, maar het lijkt erop dat een handjevol users met de gebeurtenissen in een ander subforum in het achterhoofd nu bezig zijn een ander modje weg te pesten. En dat gaat hier wat mij betreft niet gebeuren.

Dus...)
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 11 juni 2003 @ 08:46:34 #135
56363 oxi
fokaddict
pi_11025454
dus? mag ik er geen kritiek meer op hebben?

dat er links-rechts discussies zijn kun je verwachten in een politiek forum. dat er nogal wat 'extreem rechtse' reacties bij zitten kun je ook verwachten, zeker op fok! (wees de FP poll niet uit dat 6.6% van de fok! bezoekers zichzelf tot extreem-rechts rekende)

maar de gebruikers zijn prima in staat om elkaar met argumenten te betwisten. daar is echt geen slotje voor nodig. slotje is imho alleen zinvol als er persoonlijk beledigd wordt of schuttingtaal gebruikt wordt. in andere situaties is het discutable maar soms op z'n plaats. let wel, soms: niet altijd. en jij doet zo'n slotje altijd.
als een discussie maar even niet naar jouw zin loopt, doe je een slotje.
dat vinden mensen ook erg leuk, en komen graag op pol. vindt je het niet frappant dat dit topic 'goed' loopt, maar de rest, zeker zo op de vroege ochtend, wat onderbelicht blijft? volgens mij was het een jaartje of anderhalf geleden een stuk drukker in pol.

dat het ad melkert topic zo off-topic gaat omdat het weer over fortuyn gaat, ja ad melkert is er nu toch onlosmakelijk aan verbonden. was het een andere politicus geweest dan had je misschien nog gelijk, maar dat de naam ad melkert weer fortuyn reacties oproept kan ik wel begrijpen.
bovendien, mensen moeten hun ei ergens kwijt, dan maar een tikkie off-topic, maar als iemand nu een topic over danwel ad melkert danwel fortuyn begint, sta je meteen klaar om te zeggen 'dit en dat topic gaat al over melkert/fortuyn, daar verder graag'. vind je het dan gek dat de topics die er lopen ook meer off-topic gaan?

imho moet je het forum gewoon veel meer z'n gang laten gaan. nieuwe topics onbepekrt laten openen, als ze niet interessant zijn zijn ze snel genoeg weer weg. mensen laten zeggen wat ze willen, en pas een slotje doen als iemand in het feedback topic daarom vraagt.
maar niet proberen alles te volgen, en zodra je je ergert aan een reactie beantwoorden met een slotje. beantwoord dan gewoon met een berichtje.

en dat kozzmic je niet afvalt, dat zou ik ook niet doen, ten eerste zou je dan alle authoriteit verliezen, ten tweede ben je best een betrokken mod. té betrokken wellicht. ik heb goede hoop dat als het modden een beetje ingesleten is je er ook wat luchtiger mee omgaat. maar vooralsnog lopen de gebruikers zich met regelmaat dood te ergeren.

er is namelijk niks frustrerender dan dat je een reactie van iemand beargumenteerd wilt weerleggen, maar dat niet kunt omdat er ineens een slotje gevallen is. daar pak je niet alleen degene mee die in jouw ogen een rot opmerking maakte, maar ook alle anderen die het topic volgen.

"oxi is een open boek, in het chinees geschreven"
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:05:02 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11025713
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 08:46 schreef oxi het volgende:
dus? mag ik er geen kritiek meer op hebben?
Natuurlijk. Alleen wanneer er zoals de laatste dagen gewoon constant gezeikt wordt; dan weer in dit topic, dan weer in FB, dat is echt belachelijk. De post van je is wel een goed voorbeeld van goede opbouwende kritiek. Maar ik ga wel ff wat argumenten gebruiken om een groot gedeelte te ontkrachten.
quote:
dat er links-rechts discussies zijn kun je verwachten in een politiek forum. dat er nogal wat 'extreem rechtse' reacties bij zitten kun je ook verwachten, zeker op fok! (wees de FP poll niet uit dat 6.6% van de fok! bezoekers zichzelf tot extreem-rechts rekende)
Het is hier vrij rechts, niet mis mee, en ook extreem rechts mag hier vertegenwoordigd zijn zolang zij zich aan de policy houden en aan de wet. Als dat niet gebeurt dan is een edit heel terecht toch?
quote:
maar de gebruikers zijn prima in staat om elkaar met argumenten te betwisten. daar is echt geen slotje voor nodig. slotje is imho alleen zinvol als er persoonlijk beledigd wordt of schuttingtaal gebruikt wordt. in andere situaties is het discutable maar soms op z'n plaats. let wel, soms: niet altijd. en jij doet zo'n slotje altijd.
Belachelijk. Deel 2 van "dreigende linkse taal..." is gewoon open gebleven. In Deel 1 ging er een waarschuwing vooraf. Zo is ieder slot wel te argumenteren (en misschien dat Wile dat niet altijd even volledig doet, maar je zal het echt per geval moeten aankaarten om dit argument wat je maakt vol te houden.
quote:
als een discussie maar even niet naar jouw zin loopt, doe je een slotje.
dat vinden mensen ook erg leuk, en komen graag op pol. vindt je het niet frappant dat dit topic 'goed' loopt, maar de rest, zeker zo op de vroege ochtend, wat onderbelicht blijft?
Er zijn veel reacties ja, dat houdt niet in dat het goed loopt. Veel offtopic posts en de sfeer is allesbehalve goed (de post van Wile was misschien ook niet zo'n goed plan van hem.
quote:
volgens mij was het een jaartje of anderhalf geleden een stuk drukker in pol.
Dat kwam door de verkiezingen en campagnes. Logisch dus.
quote:
dat het ad melkert topic zo off-topic gaat omdat het weer over fortuyn gaat, ja ad melkert is er nu toch onlosmakelijk aan verbonden. was het een andere politicus geweest dan had je misschien nog gelijk, maar dat de naam ad melkert weer fortuyn reacties oproept kan ik wel begrijpen.
bovendien, mensen moeten hun ei ergens kwijt, dan maar een tikkie off-topic, maar als iemand nu een topic over danwel ad melkert danwel fortuyn begint, sta je meteen klaar om te zeggen 'dit en dat topic gaat al over melkert/fortuyn, daar verder graag'. vind je het dan gek dat de topics die er lopen ook meer off-topic gaan?
Je hebt gelijk, maar mijn indruk was dat het gewoon een herhaling van zetten was over Fortuyn die niets te maken had met de comeback van Melkert. Het ging alleen over Fortuyn.
quote:
imho moet je het forum gewoon veel meer z'n gang laten gaan. nieuwe topics onbepekrt laten openen, als ze niet interessant zijn zijn ze snel genoeg weer weg. mensen laten zeggen wat ze willen, en pas een slotje doen als iemand in het feedback topic daarom vraagt.
maar niet proberen alles te volgen, en zodra je je ergert aan een reactie beantwoorden met een slotje. beantwoord dan gewoon met een berichtje.
De mods proberen gewoon het niveau hoog te houden. En de topics waar je het over hebt, zijn juist wel interessant, daardoor is een slotje ook noodzakelijk (door het geflame). Er is voldoende draagvlak voor het modden zoals Kozzmic en Wile dat doen. (daarom ook deze reactie, tegenover alle kritiek mag ook wel eens een steuntje in de rug worden gegeven)
quote:
en dat kozzmic je niet afvalt, dat zou ik ook niet doen, ten eerste zou je dan alle authoriteit verliezen, ten tweede ben je best een betrokken mod. té betrokken wellicht. ik heb goede hoop dat als het modden een beetje ingesleten is je er ook wat luchtiger mee omgaat. maar vooralsnog lopen de gebruikers zich met regelmaat dood te ergeren.
5 users... Steeds dzelfde users, met dezelfde 'argumenten'. De rest heeft geen probleem.
quote:
er is namelijk niks frustrerender dan dat je een reactie van iemand beargumenteerd wilt weerleggen, maar dat niet kunt omdat er ineens een slotje gevallen is. daar pak je niet alleen degene mee die in jouw ogen een rot opmerking maakte, maar ook alle anderen die het topic volgen.
beargumenteerd? Als er een 'flame-war' bezig is, dan komen er alleen maar meer flames. Dat is jammer voor diegene die normaal reageren, maar dan kun je een nieuw topic openen. Zoals ook is gebeurd met "Dreigende taal van links".
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:07:22 #137
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11025739
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:05 schreef Sidekick het volgende:
5 users... Steeds dzelfde users, met dezelfde 'argumenten'. De rest heeft geen probleem.
Of uit zn kritiek niet op dezelfde manier, of IS er gewoon niet (meer).
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:10:25 #138
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11025779
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:07 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Kaalhei, hou je aan je eigen sig als je er zoveel problemen mee hebt
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:11:59 #139
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11025808
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:10 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Kaalhei, hou je aan je eigen sig als je er zoveel problemen mee hebt
Gereageer ontopic. Of wil je dit topic ook al kapot sarren?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:17:14 #140
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11025897
quote:

[..]

Geldt voornamelijk voor users die zich niet aan de policy wensen te houden en waarvan de posts ongeveer constant ge-edit moeten worden omdat ze anders niet door de beugel kunnen.

Het mag misschien verbazingwekkend zijn, maar discussies kunnen ook gevoerd worden zonder dat je elkaar voor rotte vis uitmaakt. Laat staan dat discussies continue verzanden in links/rechts gebash en racistische uitspraken.

Een maand of wat terug is al aangekondigd dat de policy van Fok! strakker zou worden nageleefd in POL en OOG. Als mensen (diezelfde vijf mensen ja) het hier niet mee eens zijn, dan is dat ronduit pech voor hun.

En niet iedereen blijft weg.. sommige mensen komen ook terug..

woensdag 11 juni 2003 @ 09:18:35 #141
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11025920
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:17 schreef Maerycke het volgende:

[..]

En niet iedereen blijft weg.. sommige mensen komen ook terug..

Afgedwaalde schapen worden liefdevol weer opgenomen, hoor
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:27:15 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11026061
quote:

[..]

Of uit zn kritiek niet op dezelfde manier

Dat klopt, dat zou je ook eens moeten proberen. Dan zal je zien dat het helpt.
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:33:38 #143
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11026183
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Afgedwaalde schapen worden liefdevol weer opgenomen, hoor

woensdag 11 juni 2003 @ 09:34:22 #144
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11026195
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:33 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Na een spanking, dan he?
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:36:08 #145
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11026231
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Na een spanking, dan he?

Die had ik toch al gehad?
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:37:19 #146
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11026257
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Na een spanking, dan he?

Is die regel ingesteld na of voordat Nordcore weer terug is gekomen?
  woensdag 11 juni 2003 @ 09:38:09 #147
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11026276
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:36 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Die had ik toch al gehad?

Alleen nog maar verbaal