quote:Nee, van die fijne rooie
Op maandag 2 juni 2003 15:28 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Van die bruine?
quote:He ja leuk, laten we dit topic dan weer op slot gooien
Op maandag 2 juni 2003 15:29 schreef vosss het volgende:
Ik zoek een nummer/artiest deel 49
quote:Nee, dat waren de Rode Schoentjes van Booming Support
Op maandag 2 juni 2003 15:29 schreef Fransie het volgende:Nee, van die fijne rooie
Was er niet al een topic over Dingetje...?
Edit:
Oh nee, dat was Praat geen Poep een ander nummer
quote:Rode Schoentjes is ook van Dingetje..een de bruine kaplaarzen waren volgens mij *rubberen* kaplaarzen...
Op maandag 2 juni 2003 15:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee, dat waren de Rode Schoentjes van Booming Support
Was er niet al een topic over Dingetje...?
Edit:
Oh nee, dat was Praat geen Poep een ander nummer
Zou best kunnen hoor, ik heb niet zo veel verstand van dat soort muziek
quote:pff..smartass!
Op maandag 2 juni 2003 16:09 schreef Lucille het volgende:
De rubberen kaplaarzen was een persiflage van Dingetje op de Rode schoentjes.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:17 schreef Nembrionic het volgende:[..]
pff..smart-ass!
EDIT: nee, kaplaarzen is idd van dingetje. Staat die niet op deel 1 van 'Mooi was die tijd'?
Wat doet Dingetje tegenwoordig? Toch niet nog steeds die liedjes zingen?
met koos koelhuis van de automatisering,joodskapje en de klapperrrr aad kosto & de asielzoekers
quote:Hoe weet jij dat
Op maandag 2 juni 2003 22:09 schreef ChrisJX het volgende:
Staat die niet op deel 1 van 'Mooi was die tijd'?
quote:Jaaaah !
Op dinsdag 3 juni 2003 02:35 schreef ricost het volgende:
ook meer mensen die het hele album hebben :pmet koos koelhuis van de automatisering,joodskapje en de klapperrrr aad kosto & de asielzoekers
Doe mij nog maar een bal...
Biefsthuk van de haasth...
quote:Nee ik verkoop alleen maar laarzen.
Op maandag 2 juni 2003 15:31 schreef Adfundum het volgende:
heeft u ook lieslaarzen?
quote:Waarschijnlijk hetzelfde als altijd... van alles...
Op maandag 2 juni 2003 23:28 schreef theofiel172 het volgende:
Wat doet Dingetje tegenwoordig? Toch niet nog steeds die liedjes zingen?
Dingetje = Leo Driessen
Sportverslaggever, Veronica CallTV en Sport7 medewerker, schrijver van Borsato's "Dromen zijn bedrog".
En sinds de jaren 70 al bezig met Dingetje ("Ik ga weg leen", "Houtochdiekop"). Zo af en toe doen ze daar wat parodieen mee.
PS: en als dit niet klopt, denk ik dat het zo is
quote:Dingetje = Frank Paardekoper
Op dinsdag 3 juni 2003 11:08 schreef ric0 het volgende:
Dingetje = Leo Driessen
quote:Ah... dat was nou net de site die ik zocht... maar "even" niet kon vinden.
Op dinsdag 3 juni 2003 12:06 schreef Kanis het volgende:[..]
Dingetje = Frank Paardekoper
http://www.popinstituut.nl/index.htm?dat/index.htm?680
Ik ben echt overtuigd dat Dingetje Leo Driessen is. Waarom in godsnaam? Frank Paardekoper (volgens het popinstituur) klinkt echt meer als een alias ofzo....zo'n naam verzin je toch niet.
Wie helpt mij uit de brand?
quote:Volgens mij heb jij je weddenschap verloren. Bron: heb ik niet, maar ik durf met je te wedden dat het Leo Driessen niet is
Op donderdag 5 februari 2004 20:49 schreef WimP het volgende:
Vandaag had ik op het werk hier een discussie over. En ik heb gewed dat Dingetje Leo Driessen is (iig degene die "praat geen poep" zingt).Ik ben echt overtuigd dat Dingetje Leo Driessen is. Waarom in godsnaam? Frank Paardekoper (volgens het popinstituur) klinkt echt meer als een alias ofzo....zo'n naam verzin je toch niet.
Wie helpt mij uit de brand?
Waarom zou het popinstituut het beestje niet gewoon bij de naam noemen trouwens? Dingetje is een alias voor Frank Paardekoper, waarom zou dat dan weer een alias voor Driessen zijn? Het klinkt mij te vergezocht...
biografie
1977 - 1980 Op zijn viersporenrecorder neemt de 23-jarige Frank Paardekoper uit Zandvoort voor de grap een Nederlandstalige versie op van de reggae-hit Cocaine In My Brain van eendagsvlieg Dillinger. Hij noemt het nummer Ik Ga Weg Leen. Het wordt een grote hit in Nederland, met dank aan Paardekopers vriend Ger Loogman, die als radioplugger werkzaam is. Behalve aan Loogman heeft Paardekoper veel te danken aan de Utrechtse studioeigenaar Paul Post van studio Rose Garden. Paardekoper bedenkt de naam Dingetje, omdat dat fonetisch op Dillinger lijkt en scoort in de daaropvolgende jaren hits zoals Houtochdiekop (1981) en Dit Is De Zender Van Illegale Joop (1980). Hij treedt aanvankelijk ook op onder begeleiding van orkestbanden, maar na een aantal jaren stopt hij daar mee. Paardekooper heeft het te druk met zijn reguliere werk (een drukke baan bij een grote luchtvaartmaatschappij) en benadrukt dat hij zijn platen puur en alleen voor de lol maakt. "Het is toch allemaal onzin," zegt hij. "Ik vind het wel heel leuk dat er zo veel mensen zijn die mijn humor begrijpen." In de periodes dat hij geen hits heeft, wijdt hij zich volledig aan zijn andere werk. Hij zegt niet afhankelijk te zijn van de inkomsten uit de platenverkoop.
1989 Dingetje brengt de singles Ik En Mevrouw Jansen en Kursus Kussen uit. Zonder succes.
1992 Dingetje hoort het lied Rode Schoentjes van de Nederlandse groep Booming Support. Hij gaat de studio in om er de draak mee te steken en bedenkt Kaplaarzen. "Ik vond dat typisch zo'n nummer om gekkigheid mee uit te halen," aldus Dingetje, die zijn artiestendom beschouwt als 'creatieve diarree'. zie ook
Booming Support
1994 Dingetje heeft een hitje met een eigen nummer Praat Geen Poep, gebaseerd op de Amerikaanse uitspraak Don't Talk Shit. "Dat nummer werd hier in Nederland niet begrepen," aldus Dingetje. Hij krijgt voor zijn cd Rubber, Gevulde Koeken en Zwaailichten van radio-DJ Ad Roland De Houten Zeug uitgereikt, een dubieuze prijs voor de artiest met de slechtste smaak.
1998 Dingetje slaat weer toe. Op tv ziet hij toevallig de vakantie-hit Up And Down van de Vengaboys. Dingetje maakt er Op En Neer, Sambal Bij van. Het schiet de hitparades binnen. In het nummer is Dingetje te horen in de rol van Chinese restauranthouder en in de rol van mevrouw Kapok die langzaam maar zeker bevredigd raakt.
quote:Ja, maar ik kan me herinneren dat Leo dat nummer heeft ingezongen. Dat was nieuws. Waarom zou ik anders die associatie hebben?
Op donderdag 5 februari 2004 20:55 schreef Rosnesda het volgende:[..]
Volgens mij heb jij je weddenschap verloren. Bron: heb ik niet, maar ik durf met je te wedden dat het Leo Driessen niet is
Waarom zou het popinstituut het beestje niet gewoon bij de naam noemen trouwens? Dingetje is een alias voor Frank Paardekoper, waarom zou dat dan weer een alias voor Driessen zijn? Het klinkt mij te vergezocht...
MSX user schreef in een ander topic dat Bob Fosko en wat andere mensen ook met de nummers van dingetje te maken hebben gehad. En aangezien Leo Driessen toch connecties heeft in dat wereldje lijkt het me niet geheel ondenkbaar dat hij ook een vinger in de pap heeft gehad.
Waarom dat niet op de steeds maar weer aangedragen site staat is mij ook een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |