quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:37 schreef Zilvervis het volgende:
denk dat die auto wel een nachtje stationair draait, alleen denk ik niet dat jij het een nachtje volhoudt met die koolstofmono-oxide die uit de uitlaat komt
Bij stat draaien werkt de oliesmering niet optimaal. Erg lang stat draaien is dan ook erg slecht voor de motor. In het boekje van mijn auto wordt het afgeraden.
Auto is al aanwezig dussuh, dan zou ik alleen de diesel moeten betalen steeds, wat trouwens ook niet zo goedkoop is.
maarja als je 1 tank per nacht verneukt, dan is het niet echt rendabel
quote:KOOLMONOXIDE
Op maandag 2 juni 2003 12:47 schreef Viper_74 het volgende:
Maar een airco kost al gauw 300 pleuro, en dat zijn die mobiele met een slang die je uit het raam hangt, nou niet echt de goed werkende hoor ik vaak genoeg. Dan moet je er 1 nemen die uit 2 delen bestaat, alleen die is lastig te monteren in mijn kamer en die zijn al gauw een stuk duurder.Auto is al aanwezig dussuh, dan zou ik alleen de diesel moeten betalen steeds, wat trouwens ook niet zo goedkoop is.
maarja als je 1 tank per nacht verneukt, dan is het niet echt rendabel
misschien dat je nu wel leest dat je het dus niet moet doen
Doet jouw airco het niet zonder dat de motor gestart is? Kost je wel wat accu, maar dan zet je d'r gewoon een paar nieuwe naast, kun je de hele nacht vooruit
Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)
quote:auto airco op de accu?
Op maandag 2 juni 2003 12:56 schreef qyn het volgende:
Doet jouw airco het niet zonder dat de motor gestart is? Kost je wel wat accu, maar dan zet je d'r gewoon een paar nieuwe naast, kun je de hele nacht vooruit
Ik ga 't zelf alleen niet uitproberen
quote:De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen
Op maandag 2 juni 2003 12:59 schreef modestus het volgende:[..]
auto airco op de accu?
quote:Wat hij bedoeld is dat je motor MOET draaien voor je airco.
Op maandag 2 juni 2003 13:02 schreef Oosthoek het volgende:[..]
De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen
quote:onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.
Op maandag 2 juni 2003 12:58 schreef Dante_A het volgende:
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op.Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)
quote:psies anders zou ik een waste van zuurstof vinden
Op maandag 2 juni 2003 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.
[edit]
en slapen in de auto met draaiende motor, gewoon onverstandig....
[/edit]
quote:Als jij je garage helemaal dichtplakt en er een paar dagen de tijd voor neemt zou het misschien nog lukken maar er zijn handiger manieren.
Op maandag 2 juni 2003 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.
quote:Ja, dom idee omdat je (als de auto in de garage staat) jezef vergast door COx en NOx uit de uitlaatgassen.
Op maandag 2 juni 2003 12:35 schreef Viper_74 het volgende:
Maar ik dacht eraan om de auto stationair te laten lopen en dan de airco de hele nacht aan te houden ? Sounds like a stupid idea maarja je moet alles een keer doen toch.
quote:Een VAG 1.9 TDi draait stationair 0,5-0,6 l/uur, met airco 1,0-1,1 l/uur. Reken zelf maar uit. YMMV maar het zal niet veel afwijken.
Maarja hoelang blijft de auto stationair draaien ?? Het is een 2.0 ltr diesel met 60 liter tankinhoud.
ff ontopic. NIET DOEN anders hebben we straks een fok!ker minder.
die uitstoot van gassen is ECHT niet goed voor je hoor
en je molt je auto er ook nog eens mee, wordt alleen gekoeld door de fan die op je radiator zit en je smering is niet optimaal
Darwin awards, we have a winner
quote:Maar of je echt relaxed wakker wordt morgenochtend...
Op maandag 2 juni 2003 12:58 schreef Dante_A het volgende:
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op.Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)
quote:Gaat dat ook op voor diesel
Op maandag 2 juni 2003 12:58 schreef Dante_A het volgende:
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op.Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)
Hij moest voor zijn werk een paar bedrijven bezoeken gedurende 3 dagen in Friesland..
..had niet genoeg geld mee voor de hotels .. dus had 1 nachtje in de auto geslapen ..met draaiende motor !! ... dit was in januari dus ivm de koude.. was wel warm in de auto maar die stoelen ..
..erreg weinig (nacht)rust gehad..
quote:En een slang naar buiten vanuit de uitlaat??? Zo doen een aantal garagebedrijven het ook... Ikzelf zou 't niet doen, maar volgens mij zou 't wel kunnen.
Op dinsdag 3 juni 2003 11:35 schreef Threepio het volgende:[..]
Gaat dat ook op voor diesel
Heb laatst trouwens eens een reportage gezien over autorijden in Alaska, daar lieten ze wel vaker de motor de hele nacht lopen omdat sommige vloeistoffen anders bevroren. Ze parkeerden de auto gewoon voor de deur en lieten de hele nacht de motor lopen. De meesten hadden echter een verwarming in hun auto die de motor warm houdt.
quote:idd, die dingen hebben ze in zweden ook.. gewoon in het stopcontact in de winter.. geloof ik
Op dinsdag 3 juni 2003 16:08 schreef Metalfreak het volgende:[..]
En een slang naar buiten vanuit de uitlaat??? Zo doen een aantal garagebedrijven het ook... Ikzelf zou 't niet doen, maar volgens mij zou 't wel kunnen.
Heb laatst trouwens eens een reportage gezien over autorijden in Alaska, daar lieten ze wel vaker de motor de hele nacht lopen omdat sommige vloeistoffen anders bevroren. Ze parkeerden de auto gewoon voor de deur en lieten de hele nacht de motor lopen. De meesten hadden echter een verwarming in hun auto die de motor warm houdt.
om maar over jezelf te zwijgen
b.t.w. zo'n klein blaasapparaat(blower ) op je bek helpt misschien beter.
quote:met airco aan tot 2 liter per uur.
Op maandag 2 juni 2003 12:35 schreef Viper_74 het volgende:
Aangezien het niet te filmen warm is bij mij op me kamer, dacht ik eraan om in de garage te ploffen 's nachts. Maarja helaas is het daar zo'n enorme zooi, zou ik in de auto kunnen gaan slapen ? (jaja dat kan duh uiteraard).
Maar ik dacht eraan om de auto stationair te laten lopen en dan de airco de hele nacht aan te houden ? Sounds like a stupid idea maarja je moet alles een keer doen toch.
Maarja hoelang blijft de auto stationair draaien ?? Het is een 2.0 ltr diesel met 60 liter tankinhoud.
Komt u maar
dus 30 uur kun je genieten.
quote:er is al gezegd dat dat niet kan, maar bovendien moet je dan een
Op maandag 2 juni 2003 13:00 schreef Oosthoek het volgende:
Het zou in theorie mogelijk moeten zijn om de accu te ontkoppelen en de polen aan een trafo te hangen, deze in het stopcontact te pluggen, en de hele nacht je airco aan te laten staan zonder de motor te laten draaien.Ik ga 't zelf alleen niet uitproberen
bron: boordcomputer
quote:bestaat geen tdi 150 1.9 in de passat
Op woensdag 18 juni 2003 20:09 schreef Zino het volgende:
Volkswagen Passat 1.9 TDI, 150pk, 2002 model
met airco: 1,2 lt/uur
zonder airco: 0,6 lt/uur
buitentemperatuur: rond de 28 gradenbron: boordcomputer
quote:Bullshit!
Op maandag 2 juni 2003 13:02 schreef Oosthoek het volgende:[..]
De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen
De compressor van je airco wordt aangedreven door je motorblok.
Vrij essentieel dat die draait, lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat jij een auto hebt waarbij de airco op de accu werkt.
quote:inderdaad helemaal compleet mee eens!
Op vrijdag 20 juni 2003 09:16 schreef Lightyear het volgende:[..]
Bullshit!
De compressor van je airco wordt aangedreven door je motorblok.
Vrij essentieel dat die draait, lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat jij een auto hebt waarbij de airco op de accu werkt.
@Oosthoek, wat voor een auto is dat dan welke volgens jou zo werkt???
tegen lege accu owja zit ook nog accu bewaking in
quote:kan ook 130 zijn, heb de specs niet bij de hand...
Op donderdag 19 juni 2003 14:12 schreef airbusNEK het volgende:[..]
bestaat geen tdi 150 1.9 in de passat
quote:Garagedeur OPEN.
Op maandag 2 juni 2003 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.
Ik ken wel het geval van de auto heel de nacht stationair laten draaien vanwege de verwarming. (Maar dat was in dienst tijdens winter op de heide.) Als je dan wegrijdt trek je gelijk een zwaar rookgordijn
In je auto gaan pitten met draaiende motor, omdat het te warm is. Alsof je de volgende ochtend uitgeslapen bent Ik denk eerder dat het zonde is van de brandstof en geld, helemaal krom bent de volgende ochtend en ook nog eens ziek van de koude bries en uitlaatgassen.
Tip: neem een slaapzak en ga in de tuin pitten. Tropische temperaturen hebben we toch niet in NL. Bovendien ben je op deze manier heel wat beter uitgeslapen, omdat je languit kan pitten. Als ik met de auto op vakantie ga naar Turkije doe ik hetzelfde met de overnachtingen. Heerlijk die buitenlucht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |