abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10823467
Leo Beenhakker vertrekt bij AJAX als technisch directeur
later meer...
bron: RTL Z
Hoi.
pi_10823519
Leo Beenhakker verlaat Ajax

Amsterdam, 2 juni 2003
Leo Beenhakker heeft Ajax verzocht te worden ontslagen uit zijn functie als technisch directeur. Ajax heeft het ontslag van Beenhakker geaccepteerd. Beenhakker vertrekt per 31 juli of zoveel eerder als zijn werkzaamheden toelaten.

Voor zijn verzoek om ontslag voert Beenhakker uitsluitend privéredenen aan. Persoonlijke omstandigheden hebben hem doen besluiten zijn heil in het buitenland te gaan zoeken. Beenhakker: ,,Laat één ding duidelijk zijn: ik had en heb het enorm naar mijn zin bij Ajax. Het gaat goed met de club en de toekomst van Ajax ziet er zonnig uit. In mijn privéleven heb ik echter met tegenslag te kampen gehad, die ik hier maar moeilijk kan verwerken.
Ajax heeft begrip voor de situatie van Leo Beenhakker. Algemeen directeur Arie van Eijden: ,,Ajax staat prima op de rails. Daarom betreur ik dat Leo bij ons vertrekt. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd in de opbouw van het huidige Ajax.

Op de opvolging van Leo Beenhakker wil Van Eijden nog niet vooruit lopen. Van Eijden: ,,Wij zullen ons de komende maanden goed beraden. Overhaaste beslissingen zullen we zeker niet nemen. Voorlopig is Leo nog in functie.

Leo Beenhakker (van 2 augustus 1942) speelde voor Terido, Xerxes en Zwart-Wit 28 en vestigde vervolgens wereldwijd zijn naam als trainer. Hij werkte achtereenvolgens bij SV Epe, Go Ahead Eagles, Veendam, Cambuur, (opnieuw) Go Ahead Eagles, Feyenoord, Ajax, Real Zaragoza (ESP), Volendam, Real Madrid, (opnieuw) Ajax, (opnieuw) Real Madrid, Grasshopper Club (SUI), America (MEX), Istanbulspor (TUR), Guadalajara (MEX), Vitesse en (opnieuw) Feyenoord. Bovendien was hij in 1985 en 1986 en 1990 bondscoach van het Nederlands Elftal. Met Nederland werd hij tijdens het WK van 1990 in de achtste finale uitgeschakeld door Duitsland. In 1993 en 1994 coachte hij de nationale ploeg van Saudi Arabië.

Met Ajax werd Leo Beenhakker twee keer landskampioen (1980 en 1990), met Feyenoord één keer en met Real Madrid drie keer. Met de Koninklijke won hij in 1989 de beker en in 1988 de Spaanse Supercup. In 1999 pakte hij met Feyenoord de Johan Cruijff Schaal.

Leo Beenhakker trad op 1 september 2000 in dienst bij Ajax als technisch directeur. Eerder had hij dezelfde functie bekleed bij Vitesse.

maandag 2 juni 2003 @ 12:29:00 #3
48578 SmeeR
Lost in cyberspace....
pi_10823609
Hmm, ik zal hem niet echt missen!
Ben benieuwd wanneer hij zijn 2e 'thuiskomst' bij feyenoord zal melden!
Not taking risks, is not living!
pi_10823719
Ik ben natuurlijk weer veel te nieuwsgierig, maar wat voor privé leed heeft Beenhakker onlangs meegemaakt?
pi_10823795
Wat voor priveleed weet ik niet...
Misschien dat ook hij een kogelbrief heeft gehad

Maar we zullen t wel horen

maandag 2 juni 2003 @ 12:46:53 #6
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10824046
Voor mij is dit echt onverwacht.

Ik ben benieuwd wie hem zal opvolgen.....Cruijf misschien

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_10824299
Hopelijk nu voorgoed weg
  maandag 2 juni 2003 @ 12:58:54 #8
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_10824358
quote:
Hij werkte achtereenvolgens bij SV Epe, Go Ahead Eagles, Veendam, Cambuur, (opnieuw) Go Ahead Eagles, Feyenoord, Ajax, Real Zaragoza (ESP), Volendam, Real Madrid, (opnieuw) Ajax, (opnieuw) Real Madrid, Grasshopper Club (SUI), America (MEX), Istanbulspor (TUR), Guadalajara (MEX), Vitesse en (opnieuw) Feyenoord.
is die gozer er zo kapot van dat epe niet gepromoveerd is?
moet je maar beter voetballen.
als je 2-0 voorstaat met nog een kwartier te voetballen en je verliest nog dan ben je te slecht om te promoveren.
Batterij zwak!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:05:16 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_10824499

Zal hem ook niet echt missen, heb niet echt iets tegen hem ook hoor, maar er zijn zat goeie mensen voor die plek..

*sollicitatie brief schrijft*

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:07:13 #10
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_10824542
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:05 schreef HeatWave het volgende:

Zal hem ook niet echt missen, heb niet echt iets tegen hem ook hoor, maar er zijn zat goeie mensen voor die plek..

*sollicitatie brief schrijft*

* Dylan Dog hoopt dat HeatWave het wordt...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_10824586
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:07 schreef Dylan Dog het volgende:

Nee, dan liever Cart_man of zo, die dan de club van binnen uit verrot maakt natuurlijk

Maaruh, iemand een idee wat de prive redenen nou zijn (miscchien moeten we de vrouwen raadplegen omdat dit meer het prive/story niveau is?)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 2 juni 2003 @ 13:11:19 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_10824650
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:07 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Tnx! Ik heb erg veel zin in mijn nieuwe job

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 juni 2003 @ 13:13:05 #13
779 WaStEd
Hellaluha
pi_10824686
Geloof niet dat ie echt welkom is in Rotterdam, laat staan de Kuip
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:29 schreef SmeeR het volgende:
Hmm, ik zal hem niet echt missen!
Ben benieuwd wanneer hij zijn 2e 'thuiskomst' bij feyenoord zal melden!

too much is not enough....
  maandag 2 juni 2003 @ 13:15:01 #14
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10824735
. Don Kakkerlak .
Opgerot staat netjes..
Laat Cruijff nu maar komen ofzo.. .
-
pi_10824748
Ik denk kogelbrieven. Want wat voor andere dingen kan je hier niet verwerken en daar wel. Hij gaat waarschijnlijk in Mexico aan de slag, kan daar nog wat verdienen, maar dat is denk ik niet de reden voor zijn vertrek. Hij deed heel goed werk, zijn veel toppers in spe binnengehaald, en was rustig in de media.
pi_10824806
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
. Don Kakkerlak .
Opgerot staat netjes..
Laat Cruijff nu maar komen ofzo.. .
Stopt ie dan bij Studio Sport
Laat hem dan snel naar Ajax gaan
pi_10824864
kakkerlak!!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 2 juni 2003 @ 13:22:29 #18
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10824915
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:15 schreef JeroenV het volgende:
Ik denk kogelbrieven. Want wat voor andere dingen kan je hier niet verwerken en daar wel. Hij gaat waarschijnlijk in Mexico aan de slag, kan daar nog wat verdienen, maar dat is denk ik niet de reden voor zijn vertrek. Hij deed heel goed werk, zijn veel toppers in spe binnengehaald, en was rustig in de media.
Ongetwijfeld..Cruijff speelde ook goed bij f'nerd..
Hij had er echter niets te zoeken.. .
Don Kakkerlak is niets voor Ajax, nooit geweest en never will be...
-
  maandag 2 juni 2003 @ 13:26:06 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_10825010
Don CameLEOn zal wel weer naar een andere plaats/land gaan waar hij "eindelijk thuis is".
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_10825321
Opgerot staat netjes, man trekt allerlei personen aan, ontslaat ze dan weer omdat ze niet voldoen, maar trekt nooit conclussie dat hij dus ook foute keuzes maakt.

Ik denk zeld misschien dat Marco van Basten tijdelijk deze functie gaat bekleden. Of misschien een doorschuif actie binnen de ajax staf.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 juni 2003 @ 13:56:03 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10825744
Zal hem niet missen gaan.

Opvolger komt er misschien voorlopig wel helemaal niet.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 juni 2003 @ 13:59:39 #22
9756 Dentist
Toept over...
pi_10825845
Dat ze bij Schalke een coach nodig hebben is toch geen privéleed?
pi_10827339
Heb van een zus van een achternicht van mijn tante dat z'n vrouw geloof ik van hem wil scheiden ofzoiets, of misschien is ze vreemdgegaan. En volgens mij wil ie nu naar het buitenland.

Cruijff doet dat nooit, heeft het veel te druk met golfen, die wil alleen een adviserende rol heeft ie vaak zat gezegd. Ik vind het wel een goeie functie voor Blind maar die heeft denk ik geen zin om afscheid van het gras te nemen voor het kantoor.

Misschien toch van Gaal maar eens polsen ervoor, zodat ie nadat Ronny in 2004/2005 naar Barca gaat meteen hem kan opvolgen aangezien van Basten duidelijk eerst kleiner wil beginnen.

Overigens, erg goeie zaak dat LB weg is. Het wanbeleid in spelersaankopen en selectiesspeleraantallen komt op zijn conto.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  maandag 2 juni 2003 @ 14:58:30 #24
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_10827405
bye bye zwaai zwaai
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_10827426
Kzal 'm ook echt nie misse!!!!!!!!!!!!!
Het blijft een kakkerlak!!!
wie ut nu gaat worden zouk ook echt nie wete????
www.marsive.nl
Kenners weten waarom....
pi_10827614
Tja, ik denk niet dat iemand hem zal missen...

Nu kan 'ie tenminste over een jaar of 2 echt afscheid nemen van het voetbal bij Feyenoord

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 2 juni 2003 @ 15:15:34 #27
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_10827916
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Nu kan 'ie tenminste over een jaar of 2 echt afscheid nemen van het voetbal bij Feyenoord

Die hond komt er bij ons niet meer in!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_10828870
quote:
Leo Beenhakker keert terug naar Mexico. De technisch directeur van Ajax, die uit Amsterdam vertrekt om privéredenen, tekent een contract bij América, zo maakte de Mexicaanse zender Televisa Chapultepec bekend. Bij de club uit Mexico Stad was de 60-jarige Rotterdammer in het seizoen 1994/95 al eens actief.

Beenhakker krijgt met zijn rentree bij las Aguilas (de adelaren) de kans revanche te nemen voor de vreemde periode die hij eerder bij de club meemaakte. Onder Beenhakker speelde América de pannen van het dak en de club was als koploper hard op weg naar de landstitel. Toch werd de populaire coach in april 1995 plotseling ontslagen.

Naar de redenen van het ontslag gist men nog altijd in Mexico. De geruchten lopen uiteen. Zo zou Beenhakker een belangrijk bestuurslid hebben geweigerd hebben in de kleedkamer. En zou het bestuur hem hebben verplicht bepaalde spelers op te stellen, iets wat Beenhakker zou hebben geweigerd. Zonder Beenhakker won América vervolgens nog maar één keer en greep het naast de titel.

Dit seizoen stelde América zwaar teleur. Onder leiding van Manuel Lapuente slaagde América er niet in zich te plaatsen voor de kampioenspoule. Het kostte Lapuente zijn baan. Met Beenhakker hoopt América op betere resultaten en op spectaculairder spel.

Das wel heel snel... Prive problemen men reet, meneer gaat gewoon zen zakken vullen...
In Southern Sun
pi_10829000
He niet zo he. Hij heeft goed werk geleverd in de tijd dat hij bij Ajax was. Laat hem maar weer terugkomen als het goed gaat. denk ook niet dat hij naar dat achterlijk volk uit rotterdam terug wil komen, is hij een te nette man voor.
  maandag 2 juni 2003 @ 15:49:02 #30
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_10829033
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Das wel heel snel... Prive problemen men reet, meneer gaat gewoon zen zakken vullen...

Zoals altijd!

Don CameLEOn is een hoer!

Bij vitesse was hij "thuis"
Bij Feyenoord was hij "thuis"
Bij ajax was hij "thuis"

Flikker op met die vent, die zou zijn eigen moeder nog verkopen als ie er geld voor kreeg.

Walgelijke vent.

ajax kan bij zijn dat ie oprot!

maandag 2 juni 2003 @ 16:01:07 #31
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10829407
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Idd. welke prive-problemen
Zijde des Weppes | Iedereen heeft recht op mijn eigen mening
pi_10829603
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:01 schreef ddZ het volgende:

[..]

Idd. welke prive-problemen

z'n bankrekening groeide niet snel genoeg, dat was z'n probleem
Life is what happens while you're busy making other plans
  maandag 2 juni 2003 @ 16:08:32 #33
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10829631
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:07 schreef robinvdt het volgende:

[..]

z'n bankrekening groeide niet snel genoeg, dat was z'n probleem

Dan heeft iedereen dus priverproblemen
Zijde des Weppes | Iedereen heeft recht op mijn eigen mening
pi_10829986
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:48 schreef Van_Nistelred het volgende:
He niet zo he. Hij heeft goed werk geleverd in de tijd dat hij bij Ajax was. Laat hem maar weer terugkomen als het goed gaat. denk ook niet dat hij naar dat achterlijk volk uit rotterdam terug wil komen, is hij een te nette man voor.
Wat dan
Wie was het wie zo lovend o.a. Morten Olssen en Co Adriaansen binnen haalde? En dan bij hun ontslag een beetje op ze afgeven alsof hun werkwijze niet van te voren bekent was (en juist een technisch directeur zou dit mometen weten) kortom hij had destijds allang de eer aanzichzelf moeten houden.
pi_10830075
Beenhakker = lamzak = zakkenvuller --> mooi naar mexico sturen !!
pi_10831179
Leo Beenhakker heeft heel erg goed werk verricht bij Ajax en is er met Arie van Eijden verantwoordelijk voor dat Ajax weer Ajax is geworden.

Ik vind het te makkelijk om hem als "kakkerlak" te betitelen en te stellen dat Ajax hem niet nodig heeft. Ajax zal hem missen, al is het maar vanwege zijn enorme netwerk.

Jammer dus. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij dat snelle contract in Mexico.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10831214
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat dan
Wie was het wie zo lovend o.a. Morten Olssen en Co Adriaansen binnen haalde? En dan bij hun ontslag een beetje op ze afgeven alsof hun werkwijze niet van te voren bekent was (en juist een technisch directeur zou dit mometen weten) kortom hij had destijds allang de eer aanzichzelf moeten houden.

Als je nou kritiek op Leo hebt, check dan wel je feiten.... De enige trainer die hij binnenhaalde is Koeman....
www.thuisuiteten.nl
pi_10831843
Opgezout met die kakkerlak, maar goed. Hij heeft natuurlijk wel de basis gelegd voor dit Ajax van nu, maar er zijn genoeg andere die dat ook hadden kunnen doen.
pi_10831884
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:58 schreef methodmich het volgende:

[..]

Als je nou kritiek op Leo hebt, check dan wel je feiten.... De enige trainer die hij binnenhaalde is Koeman....

Dat van die trainers was idd niet correct, ik dacht dat hij al langer technisch directeur was, echter de manier waarop hij praat over zijn eigen aangeschafte materiaal vind ik onwaardig, als een persoon niet slaagt bij een club, zou hij de eerste moeten zijn die zich kritiek mag aantrekken.
pi_10832696
Mooi voor hem. De cirkel is rond. Leo is nu eindelijk echt thuis.

.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 2 juni 2003 @ 18:08:54 #41
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_10832727
Jammer

You must be out of your brilliant mind.
pi_10832740
Ben wel benieuwd naar de opvolging?

Cruijff? .

Adriaanse? .

Of, natuurlijk. Louis van Gaal. Maar botert die met Koeman (toch iemand uit het Cruijff-kamp .)?

pi_10832799
Nooit begrepen wat Ajax met Leo moest.. ik bedoel je neemt toch een TD die ZELF op hoog niveau heeft gevoetbald? Nu had je een TD, bij Ajax, die voetballers voor Ajax moest beoordelen en aannemen, van een niveau wat de beste man nooit had gehaald. Ook neem je een TD aan voor de grote lijnen op langere termijn. Terwijl je weet dat Don Leo bij de eerste de beste dollar meer wegwil. Bye bye Leo.
Ik neem aan dat 80% van de redenen tot zijn vertrek nooit naar buiten komt. Hij is trouwens de eerste man die een land ontvlucht vanwege zijn ex-vrouw. Grote leugenachtige bullshit dus, foei.
  maandag 2 juni 2003 @ 18:23:08 #44
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_10833077
quote:
Op maandag 2 juni 2003 18:09 schreef keeper het volgende:

Cruijff? .

Adriaanse? .

Of, natuurlijk. Louis van Gaal. Maar botert die met Koeman (toch iemand uit het Cruijff-kamp .)?

Koeman was toch zijn assistent bij Oranje? Je weet wel, die ene geweldige periode...
  maandag 2 juni 2003 @ 18:24:31 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10833117
Ach, verveelde hij zich weer?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_10834510
quote:
Op maandag 2 juni 2003 18:09 schreef keeper het volgende:

Oh? Volgens mij hebben ze prima samengewerkt bij Barcelona anders.
pi_10836058
Ik heb wel eens in zo een roddelblad gelezen dat de beste man nogal veel allimentatie moest betalen, dat was meen ik gebaseerd op zijn verdiensten bij Real Madrid.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2003 @ 20:27:00 #48
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10836245
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:57 schreef methodmich het volgende:
Leo Beenhakker heeft heel erg goed werk verricht bij Ajax en is er met Arie van Eijden verantwoordelijk voor dat Ajax weer Ajax is geworden.

Ik vind het te makkelijk om hem als "kakkerlak" te betitelen en te stellen dat Ajax hem niet nodig heeft. Ajax zal hem missen, al is het maar vanwege zijn enorme netwerk.

Jammer dus. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij dat snelle contract in Mexico.

Zo voel ik er ook over.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2003 @ 20:27:39 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10836265
quote:
Op maandag 2 juni 2003 18:07 schreef keeper het volgende:
Mooi voor hem. De cirkel is rond. Leo is nu eindelijk echt thuis.

.

maandag 2 juni 2003 @ 20:29:26 #50
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10836333
Ik vind het jammer dat hij vertrekt.
Hij heeft gewoon afgelopen jaar goed werk geleverd door het Ajax weer Ajax te maken, wat (bijna dan) weer is gelukt.
Maar als er is in de prive-sfeer is, waarom dan zo snel naar Mexico dan, dat snap ik niet helemaal.
Behalve als Mevrouw Beenhakker hetzelfde heeft als Mevr. van Gaal.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_10836616
Onder Beenhakker is goed werk geleverd, er zijn goede spelers gehaald (veel minder mislukkelingen dan voor zijn tijd) Ajax kan in europa meedoen tot in de kwarfinale, enz enz.
successen die zeker deels op zijn conto geschreven mogen worden, hij heeft gewoon goed werk geleverd...

... maar als je vertrekt om prive redenen en binnen een dag een nieuwe baan hebt... het blijft inderdaad zo dat de man geen clubgevoel kent

hij had wel de juiste kwaliteiten voor de baan, niet de goede instelling

Life is what happens while you're busy making other plans
pi_10837028
Ondanks dat het een Feyenoorder in hart en nieren is heeft die zeker geen slecht werk geleverd.
1 De slechte spelers weggesanneerd.
2. De grote talenten lange contracten gegeven. (minder kan op 95 senario.)
3. Zijn grote naam heeft kwa contacten geholpen.

Overigens blijft het natuurlijk wel heel raar dat die een dag na zijn vrijwillige ontslag meteen naar Mexico gaat.

maandag 2 juni 2003 @ 23:14:28 #53
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_10841438
quote:
Op maandag 2 juni 2003 20:55 schreef The_Coach het volgende:
Ondanks dat het een Feyenoorder in hart en nieren is heeft die zeker geen slecht werk geleverd.
Dat valt wel mee. Komt uit Rotterdam, meer niet!

Als die hond Feyenoorder in hart en nieren was, had ie nooit de overstap naar amsterdom gemaakt!

pi_10841938
quote:
Op maandag 2 juni 2003 20:55 schreef The_Coach het volgende:
Dat is nou net het probleem met Leo: hij is geen clubman. De feyenoord-supporters moeten hem niet meer nadat hij van rotterdam naar Ajax ging en de Ajax-supporters moeten hem niet meer nadat hij Ajax in '92 in de steek liet voor Real Madrid en de Spaanse peseta's (gelukkig kwam daarna de periode Van Gaal, dus dat is snel weer vergeten), maar vooral na zijn uitspraken over het zich enorm thuisvoelen in rotterdam, had hij in Amsterdam zijn krediet wel verspeeld.
quote:
1 De slechte spelers weggesanneerd.
Mwah, dat had m'n Tante Coby op drie hoog achter ook nog wel gedaan, me dunkt.
quote:
2. De grote talenten lange contracten gegeven. (minder kan op 95 senario.)
Sowieso een niet te vergelijken verhaal, omdat in '95 het Bosman-arrest uit de lucht kwam vallen en niemand daar op voorbereid was. Dat ligt nu totaal anders.
quote:
3. Zijn grote naam heeft kwa contacten geholpen.
Nou, nou, dat zagen we bij Arjen Robben ja .
Verder zijn de meeste spelers de laatste tijd naar Ajax gekomen, óf vanwege de naam Ajax, óf vanwege Koeman. Niet echt in het bijzonder vanwege de naam Leo Beenhakker iig.
quote:
Overigens blijft het natuurlijk wel heel raar dat die een dag na zijn vrijwillige ontslag meteen naar Mexico gaat.
Jeetje, ben jij écht zó naief? .

Maar zonder dollen, Beenhakker is er, ondanks alles, toch in geslaagd van Ajax weer een club te maken die op de weg terug naar de top is. En daar mogen we hem best dankbaar voor zijn. Maar om hem nou alle credits daarvoor te geven: .

pi_10854072
Leo heeft een enorm netwerk, wat zeker belangrijk is geweest. Dat dat een enkele keer niet werkte, zoals bij Robben, ligt meer aan Robben. Die past als persoon niet in Amsterdam, dat was voor hem de belangrijkste reden naar PSV te gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_10874768
quote:
Technisch directeur Leo Beenhakker van Ajax is afgelopen seizoen twee keer het slachtoffer geworden van hooligans, zo meldt de Telegraaf. De laatste mishandeling was op 25 mei na afloop van de wedstrijd FC Twente-Ajax.

Beenhakker werd na het duel zeer agressief benaderd door Twentse hooligans en met bier overgoten. Daarom zag hij er van af zich bij de feestende Ajacieden in de kleedkamer te voegen en besloot samen met een aantal bestuursleden van Ajax direct naar huis te gaan. Bij zijn auto werd hij echter opgewacht door een aantal Twente-hooligans. Deze sloegen Beenhakker zo hard dat hij neer ging. Beenhakker raakte dusdanig gewond dat medische hulp noodzakelijk was.

Het afgelopen voetbalseizoen zou Beenhakker ook nog een keer een pak slaag hebben gehad van de eigen aanhang van Ajax. Beide mishandelingen werden wel gemeld bij de politie, maar Beenhakker wilde niet officieel aangifte doen. Volgens politiebronnen vond Beenhakker dat te gevaarlijk omdat hij vreesde dat hij dan weer met de daders zou worden geconfronteerd; hij besloot de zaak daarom maar te laten rusten.

Volgens bronnen bij Ajax zijn de mishandelingen echter niet de oorzaak voor zijn vertrek bij de Amsterdamse club. Een liefdesrelatie aangegaan met een medewerkster van de administratie van de club, waardoor zijn positie onder druk kwam, zou wel een reden zijn. Ook zou Beenhakker zijn geconfronteerd met problemen in de familiesfeer.

Geloof er niet zo veel van eigenlijk...
In Southern Sun
pi_10874827
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geloof er niet zo veel van eigenlijk...

Was ook op het nieuws vanochtend, het is niet geheel geloofwaardig maar als het wel zo is een vrij goede reden het land en ajax te ontvluchten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10874885
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:08 schreef methodmich het volgende:
Leo heeft een enorm netwerk, wat zeker belangrijk is geweest. Dat dat een enkele keer niet werkte, zoals bij Robben, ligt meer aan Robben. Die past als persoon niet in Amsterdam, dat was voor hem de belangrijkste reden naar PSV te gaan.
Volgens mijn informatie moest Robben nadat Beenhakker een keertje over de vloer was gekomen in huize Robben al niets meer hebben van Ajax.

Voor de positie van Beenhakker moet je eigenlijk iemand hebben voor de langere termijn, iemand die niet meteen weggaat als hij ergens een paar pesos meer krijgt.

Dat hij echt goed werk heeft geleverd valt wel mee. De transfermarkt was ingestort, dat was een meevallertje anders had Ajax die talenten nooit allemaal kunnen behouden. Spelers wegsaneren kan iedereen wel. Wie niet speelt, maar wel flink op de begroting drukt moet weg. Kind kan de was doen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10875059
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:08 schreef methodmich het volgende:
Een goede manager kan zich inleven in de ander: lijkt me bij Leo op het eerste gezicht niet zijn sterkste punt.
Wat een vrouw!
spits!
pi_10878384
Alle mensen in en rond Ajax zijn zeer positief over de manier van werken van Beenhakker, zelfs Co Adriaanse. Dat zegt genoeg.

Robben is gewoon een "verhaal" geworden, maar het is volstrekt logisch dat een jongen als hij naar Eindhoven trekt. Hij zou in A'dam verzuipen. Bovendien heeft Leo zelf gesteld geen "wijffie" gezegd te hebben tegen moeder Robben. Dus is dit waarschijnlijk een mooi persverhaaltje geworden.

Puur gekeken naar wat hij heeft gedaan, heeft hij gewoon goed werk afgeleverd.

www.thuisuiteten.nl
pi_10880316
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:30 schreef methodmich het volgende:
Alle mensen in en rond Ajax zijn zeer positief over de manier van werken van Beenhakker, zelfs Co Adriaanse. Dat zegt genoeg.

Robben is gewoon een "verhaal" geworden, maar het is volstrekt logisch dat een jongen als hij naar Eindhoven trekt. Hij zou in A'dam verzuipen. Bovendien heeft Leo zelf gesteld geen "wijffie" gezegd te hebben tegen moeder Robben. Dus is dit waarschijnlijk een mooi persverhaaltje geworden.

Puur gekeken naar wat hij heeft gedaan, heeft hij gewoon goed werk afgeleverd.

Ik zeg ook niet dat ie geen goed werk heeft geleverd, en inderdaad, Robben is een verhaal geworden. Dan nog, waar rook is, is vuur...

Als het waar is wat er met Leo is gebeurd, is het vervelend en klote voor hem...

Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 4 juni 2003 @ 17:24:02 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10883743
Uit een iets betrouwbaarder bron, namelijk Het Parool:

AMSTERDAM - Een technisch directeur die nog geen drie jaar in functie blijft, is geen bewijs van continuïteit. Tot die conclusie kwam ook algemeen directeur Arie van Eijden van Ajax. Maar het was geen reden voor de club niet mee te werken aan een voortijdig vertrek van Leo Beenhakker.

Het nieuws kwam maandag al naar buiten. Gisteren volgde een persconferentie die geen duidelijkheid verschafte over de precieze reden van Beehakkers aftocht. Wél zei de technisch directeur dat hij zijn verloren levensgeluk probeert te hervinden in een land, Mexico, waar hij zich tussen 1994 en 1996 heeft thuisgevoeld.

''Ieder mens komt in zijn leven hobbels tegen. Gelukkig zit er ook meestal wat ruimte tussen, zodat je je kunt prepareren op het volgende obstakel. De laatste 2,5 jaar van mijn leven zijn niet ongemerkt aan me voorbijgegaan. Ik heb gedaan wat duizenden mensen doen: ik heb een arbeidscontract opgezegd en ik geef een draai aan mijn leven. Noem het egoïstisch, egocentrisch of een vlucht. Het zal me worst zijn. Ik heb voor mezelf gekozen. Ik zoek het geluk.''

Zijn beslissing heeft niets van doen met de werksituatie bij Ajax, bezwoer Beenhakker. ''We waren met een prima stel mensen bezig om met Ajax de weg omhoog te vinden. Ik heb een periode in mijn leven onrust in mijn donder gehad, de behoefte in de wereld rond te kijken. Die onrust was er niet meer. Ik zat op mijn plaats.''

Toch verschenen een paar uur na de aankondiging van zijn afscheid al de eerste berichten in de media dat Beenhakker rond is met een van zijn voormalige werkgevers, Club America. ''In Mexico lopen ze wat harder dan hier,'' zei Beenhakker daarover. ''We zijn in onderhandeling.''

In al zijn overpeinzingen heeft Beenhakker (60) een moment overwogen de voetballerij vaarwel te zeggen. ''Maar die momenten hebben zich de laatste vijftien jaar herhaaldelijk voorgedaan. Toch is dat niet wat ik wil.''

Persoonlijke omstandigheden hebben hem, 'na een hoop slapeloze nachten', gedwongen uit Nederland te vertrekken. Van Eijden was al langer op de hoogte van de gevoelens van zijn collega. ''Leo is altijd open en eerlijk geweest. Op het moment dat hij op 23 mei verzocht zijn werk te mogen neerleggen, hebben we daar intern beraad over gehad. Maar er is alle begrip en respect voor zijn keuze. Het is privé en dat blijft het ook. Het heeft niets met Ajax te maken en, voor alle duidelijkheid, dus ook niet met onze supporters.''

Een deel van de aanhang keerde zich in september 2000 fel tegen de komst van Beenhakker, omdat hij in de jaren daarvoor als trainer van Feyenoord openlijk zijn voorliefde voor Ajax' aartsrivaal had uitgesproken: Feyenoord was zijn club en bij Feyenoord voelde hij zich thuis.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:57:46 #63
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_10885990
in het nrc stond alleen dat ene voorval met de fc twente supporters
begrijp daarom wat beter waarom beenhakker zo graag weg wil uit nederland
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_10887914
Ook al draagde hij een Ajax-pak..het is en blijft een kakkerlak!
A.F.C.A. Since 1900
  woensdag 4 juni 2003 @ 20:13:38 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10887942
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 20:12 schreef afca het volgende:
Droeg.
Poef.....gone! ©golfer
pi_10888012
quote:
Tja, Nederlands is zo te zien niet je beste vak
  Trouwste user 2022 woensdag 4 juni 2003 @ 20:58:36 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_10889206
quote:
In deze zin vind ik 'draagde' toegestaan.

'droeg' zou afbreuk doen aan deze mooie regel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_10899884
hoor net op de radio dat ie paar weken trug na twente-ajax wat klappen heeft opgelopen op de parkeerplaats na het deul. Ook werd ie ondergegoten met bier etc....

Arme Don Leo

maandag 30 juni 2003 @ 15:16:53 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11464518
Geweldig stukje in De Volkskrant van vandaag door Bert Wagendorp.
Ik heb het maar even overgetypt, met excuses voor eventuele typefouten:

Pimpampom, het leven gaat door

"Leo Beenhakker verlaat Nederland, zei hij vrijdag in Netwerk, onder meer vanwege de 'enorme geestelijke vervlakking'. Ik kan mij dat voorstellen. Voor een diepzinnig denker als Beenhakker moet de enorme geestelijke vervlakking in dit land ondraaglijk zijn geworden.
Je ziet het aan de scherpe lijnen in zijn gezicht, aan zijn steeds droeviger oogopslag en je hoort het aan zijn alsmaar zuchtender manier van spreken: Leo trekt het niet meer. De enorme geestelijke vervlakking heeft hem gesloopt.

Daarom gaat hij naar Mexico. Het is daar naar het schijnt met de enorme gesstelijke vervlakking nog niet zo erg gesteld als in Nederland. Leo Beenhakker hoopt er in elk geval de spirituele voedingsbodem te vinden die hij zo nodig heeft, als voetbaltrainer en als mens. Hij hoopt zijn besprekingen eindelijk weer eens te kunnen onderbouwen met een citaat van Schopenhauer, Kant of Nietsche.

Nu zijn er mensen die Leo Beenhakker een oppotunistische fluim vinden. Leo, zeggen die mensen, gaat naar Mexico omdat hij daar zo lekker kan golfen en twee miljoen dollar per jaar op de koop toe krijgt. En hij vertrekt ook omdat hij dan van een hoop ingewikkeld gezeur met vrouwen af is. En daar verzint Leo dan een mooi verhaaltje omheen, beweren die mensen, over geestelijke vervlakking en zo.

Leo verzint al zijn hele leven verhaaltjes, zeggen ze. Bij elke nieuwe club komt hij weer aanzetten met een nieuw verhaaltje. Bij Feyenoord vertelde hij ze dat verhaaltje over dat hij weer thuis was en dat dit het was, zijn laatste klusje, en dat zijn loopbaan klaar was. Een tópverhaaltje.

Jammer, die negatieve benadering. Leo verdient dat niet. Leo Beenhakker houdt het nu al ruim 35 jaar vol in het betaald voetbal. Je zag hem lijden, je zag zijn eenzaamheid, maar hij bleef. Want hij wist: als ík ga, is er helemaal geen redden meer aan.

Daar had Leo gelijk in. Wie moest anders de allerlaatste restjes waarden en normen in de voetballerij verdedigen? Co Adriaanse som? Co denkt sinds zijn samenwerking met Beenhakker bij Ajax om de een of andere reden dat het voetbal helemaal geen waarden en normen meer hééft, dus die kun je zoiets niet vragen.

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat hij, wanneer Beenhakker over normen en waarden begint, snel al zijn tafelzilver verstopt, het briefje met zijn pincode verorbert, zijn vrouw opsluit in de kelder, al zijn dure whisky in de tuin begraaft en zelf doet alsof hij een doofstomme immigrant uit Mantsjoerije is. 'Want die normen en waarden van Leo, die ken ik' zei hij er nog bij.

Zo jammer, zo onverdiend.
Leo zij vrijdagavond ook dat hij in Nederland constant achterom moet kijken. 'Ik ben moe van het achterom kijken', zei Leo. Ook dat is voor hem een reden om naar Mexico te vertrekken. Leo vindt dat Nederland verloedert.
Nu hoor je wel eens dat je in Mexico helemáál de hele dag achterstevoren moet lopen om te voorkomen dat je wordt beroofd, gekidnapt, verkracht of vermoord. Ook lees je wel eens dat, als je écht wilt weten hoe verloedering eruit ziet, je een paar volkswijken in Mexico Stad moet bezoeken.

Ik hoorde vandeweek nog iemand zeggen dat ze Leo Beenhakker voor de grap eens aan een parachute in zo'n wijk zouden moeten droppen: dat hij dan zou sméken om een paar oververhitte Twentesupporters en een enkele reis naar de allerverloederdste plek in Nederland.

Ik weet niet hoe het komt, dat Leo sommige mensen zo op de zenuwen werkt. Leo is heus niet blind voor de problemen in Mexico. Als hij met de clubhelicopter over zo'n wijk vliegt opweg naar zijn villa in de ommuurde compound, dan ziet hij al die ellende en dan realiseert Leo zich maar al te goed dat die mensen even een dalletje pakken. En dan zou hij hen die prachtige wijsheid wel eens willen toeschreeuwen, waarmee hij ooit alle lezers van De Volkskrant zoveel troost bracht: 'Pimpampom, het leven gaat door.

'Laten we hopen dat die Beenhakker nou eindelijk voorgoed is opgehoepeld', ving ik laatst op. 'Opgeruimd staat netjes en voor de couleur locale in het voetbal hebben we nog genoeg zakkenvullers, zwetsers en proleten over.'

Tragisch. Een profeet wordt in eigen land niet geëerd, dat is Leo's noodlot.
Leo, vaarwel.

Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juni 2003 @ 19:51:14 #70
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_11470152
quote:
Op maandag 30 juni 2003 15:16 schreef golfer het volgende:
Geweldig stukje in De Volkskrant van vandaag door Bert Wagendorp.
Ik heb het maar even overgetypt, met excuses voor eventuele typefouten:

Pimpampom, het leven gaat door

"Leo Beenhakker verlaat Nederland, zei hij vrijdag in Netwerk, onder meer vanwege de 'enorme geestelijke vervlakking'. Ik kan mij dat voorstellen. Voor een diepzinnig denker als Beenhakker moet de enorme geestelijke vervlakking in dit land ondraaglijk zijn geworden.
Je ziet het aan de scherpe lijnen in zijn gezicht, aan zijn steeds droeviger oogopslag en je hoort het aan zijn alsmaar zuchtender manier van spreken: Leo trekt het niet meer. De enorme geestelijke vervlakking heeft hem gesloopt.

Daarom gaat hij naar Mexico. Het is daar naar het schijnt met de enorme gesstelijke vervlakking nog niet zo erg gesteld als in Nederland. Leo Beenhakker hoopt er in elk geval de spirituele voedingsbodem te vinden die hij zo nodig heeft, als voetbaltrainer en als mens. Hij hoopt zijn besprekingen eindelijk weer eens te kunnen onderbouwen met een citaat van Schopenhauer, Kant of Nietsche.

Nu zijn er mensen die Leo Beenhakker een oppotunistische fluim vinden. Leo, zeggen die mensen, gaat naar Mexico omdat hij daar zo lekker kan golfen en twee miljoen dollar per jaar op de koop toe krijgt. En hij vertrekt ook omdat hij dan van een hoop ingewikkeld gezeur met vrouwen af is. En daar verzint Leo dan een mooi verhaaltje omheen, beweren die mensen, over geestelijke vervlakking en zo.

Leo verzint al zijn hele leven verhaaltjes, zeggen ze. Bij elke nieuwe club komt hij weer aanzetten met een nieuw verhaaltje. Bij Feyenoord vertelde hij ze dat verhaaltje over dat hij weer thuis was en dat dit het was, zijn laatste klusje, en dat zijn loopbaan klaar was. Een tópverhaaltje.

Jammer, die negatieve benadering. Leo verdient dat niet. Leo Beenhakker houdt het nu al ruim 35 jaar vol in het betaald voetbal. Je zag hem lijden, je zag zijn eenzaamheid, maar hij bleef. Want hij wist: als ík ga, is er helemaal geen redden meer aan.

Daar had Leo gelijk in. Wie moest anders de allerlaatste restjes waarden en normen in de voetballerij verdedigen? Co Adriaanse som? Co denkt sinds zijn samenwerking met Beenhakker bij Ajax om de een of andere reden dat het voetbal helemaal geen waarden en normen meer hééft, dus die kun je zoiets niet vragen.

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat hij, wanneer Beenhakker over normen en waarden begint, snel al zijn tafelzilver verstopt, het briefje met zijn pincode verorbert, zijn vrouw opsluit in de kelder, al zijn dure whisky in de tuin begraaft en zelf doet alsof hij een doofstomme immigrant uit Mantsjoerije is. 'Want die normen en waarden van Leo, die ken ik' zei hij er nog bij.

Zo jammer, zo onverdiend.
Leo zij vrijdagavond ook dat hij in Nederland constant achterom moet kijken. 'Ik ben moe van het achterom kijken', zei Leo. Ook dat is voor hem een reden om naar Mexico te vertrekken. Leo vindt dat Nederland verloedert.
Nu hoor je wel eens dat je in Mexico helemáál de hele dag achterstevoren moet lopen om te voorkomen dat je wordt beroofd, gekidnapt, verkracht of vermoord. Ook lees je wel eens dat, als je écht wilt weten hoe verloedering eruit ziet, je een paar volkswijken in Mexico Stad moet bezoeken.

Ik hoorde vandeweek nog iemand zeggen dat ze Leo Beenhakker voor de grap eens aan een parachute in zo'n wijk zouden moeten droppen: dat hij dan zou sméken om een paar oververhitte Twentesupporters en een enkele reis naar de allerverloederdste plek in Nederland.

Ik weet niet hoe het komt, dat Leo sommige mensen zo op de zenuwen werkt. Leo is heus niet blind voor de problemen in Mexico. Als hij met de clubhelicopter over zo'n wijk vliegt opweg naar zijn villa in de ommuurde compound, dan ziet hij al die ellende en dan realiseert Leo zich maar al te goed dat die mensen even een dalletje pakken. En dan zou hij hen die prachtige wijsheid wel eens willen toeschreeuwen, waarmee hij ooit alle lezers van De Volkskrant zoveel troost bracht: 'Pimpampom, het leven gaat door.

'Laten we hopen dat die Beenhakker nou eindelijk voorgoed is opgehoepeld', ving ik laatst op. 'Opgeruimd staat netjes en voor de couleur locale in het voetbal hebben we nog genoeg zakkenvullers, zwetsers en proleten over.'

Tragisch. Een profeet wordt in eigen land niet geëerd, dat is Leo's noodlot.
Leo, vaarwel.

Leuk stukje

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_11471253
leuk stukje ja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2003 @ 20:51:51 #72
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11471795
Wat was die uitzending van Brandpunt beschamend zeg...
  Trouwste user 2022 maandag 30 juni 2003 @ 21:17:53 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_11472428
quote:
Op maandag 30 juni 2003 20:51 schreef Doc het volgende:
Brandpunt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 30 juni 2003 @ 21:19:41 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11472497
quote:
Op maandag 30 juni 2003 20:51 schreef Doc het volgende:

U loopt een paar jaar achter, vader.

Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 30 juni 2003 @ 21:22:08 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_11472578
Ad Langebent had ook andere vragen moeten stellen.

maandag 30 juni 2003 @ 21:24:34 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11472655
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:22 schreef tong80 het volgende:
Ad Langebent had ook andere vragen moeten stellen.

Aad van den Heuvel vond ik daarentegen vrijdag wel weer heel deskundig.
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2003 @ 21:25:39 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11472684
Exact de users van wie ik verwachte dat ze zouden reageren

"De uitzending van Netwerk verzorgd door de KRO" vind ik echt te lang

donderdag 3 juli 2003 @ 10:35:11 #78
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_11530005
Hugo Sanchez schijnt al een mini-oorlogje met Beenhakker begonnen te zijn in Mexico...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')