abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10913076
Hè Eva, wat naar nou weer. Kan er geen spoed achter die amandel gezet worden, die zorgt wel voor veel problemen lijkt het wel. Maar ja, dat kan nou natuurlijk helemaal niet.
Meisje toch.... Word maar weer snel beter, en laten we hopen dat je er snel over heen groeit! Kusjes.
  Jubileum moderator donderdag 5 juni 2003 @ 21:04:54 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10914542
Hallo, daar ben ik weer even.

Eva heeft vandaag hele hoge koorts gehad en na de dokterronde van 12 uur is besloten tot een longfoto. Ook wordt ze nu om de 2 uur verneveld omdat ze 3 uur gewoonweg niet red. De bedoeling was dat ze eenmalig een extra verneveling kreeg maar gebleken is dat 3 uur gewoonweg te lang is, dus in plaats van vooruit ging het vandaag redelijk achteruit.
De longfoto had nogal wat voeten in de aarde, ze werd in een soort harnasje gehesen wat nogal leek op een cachot. Haar handjes in klemmen, haar kin in klemmen en ik mocht er natuurlijk niet bij nu ik zwanger ben. Ik zal jullie de uitgebreide preek besparen die ik kreeg op de rontgen maar het kwam erop neer dat het nogal lastig was dat ik zwanger was want nu moesten de medewerkers een loodschort aan en met haar in de ruimte zitten. En ik maar denken dat dat hun werk was.
Ze heeft gelukkig geen longontsteking maar wel een bronchitis. Ze krijgt nu dus antibiotica en paracetamol tegen de pijn en koorts.
Ze eet niks, ze drinkt veel te weinig en als dat zo blijft vannacht, en de koorts blijft zo hoog dan krijgt ze ook nog een infuus.

Jeroen blijft wederom bij haar vannacht omdat ik niet meer kan lopen, zitten en laat staan liggen op zo'n kampingbed van de pijn.
De beloofde vrije dag die Jeroen morgen zou kunnen krijgen is helemaal van de baan, sterker nog hij is vanmorgen door een delegatie PZ behoorlijk de mantel uitgeveegd over het feit dat vrouwen er zijn om voor kinderen te zorgen en mannen er zijn om voor hun baas elke dag op te draven. Ik zal jullie de details besparen maar het is zo hoog opgelopen dat jeroen overweegt een andere baan te zoeken. Alles kreeg hij voor de voeten, zijn ouderschapsverlof (wat ze al vanaf het begin niet aanstaat), zijn 2 keer een vrije dag nemen omdat Eva opgenomen moest en geopereerd (dat noemen ze dan veel te veel vrij nemen voor onbelangrijke zaken) en toen Jeroen vroeg of hij dan zorgverlof kon krijgen voor deze dagen werd dat pertinent geweigerd.
Er werd zelfs nu al moeilijk gedaan over de weken vrij die hij heeft gepland ten tijde van de bevalling en de geboorte van de 2e (terwijl dat gewoon zijn zomervakantie is).

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:18:02 #103
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10914835
Hè getverderrie Lois! Dat kun je er dan ook nog zo lekker bij hebben hè?

Ik heb net even op de site van Sociale Zaken gekeken, in principe mogen ze je zorgverlof alleen maar weigeren als het bedrijfsbelang daardoor ernstig geschaad wordt. Calamiteitenverlof mogen ze helemaal niet weigeren.

Dus laat die baas nou blij zijn dat Jeroen daar vrije dagen voor neemt!

Sterkte voor jullie allemaal

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2003 @ 21:19:00 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10914854
Erg fijn zoveel begrip bij Jeroens werkgever Niet te geloven zeg. Neuh, een ziek kind is niet belangrijk, denk liever aan je werk

Wat jammer Lois, dat het nog niet de goede kant opgaat met Eva. En tenenknijpend dat je niet bij haar kon zijn tijdens die foto Bronchitis is heel naar, Christan en ik hebben het ook allebei, al is het niet zo heftig als bij Eefje.

Probeer je ondertussen nog een beetje aan jezelf en Frummel te denken (Karin, hou haar in de gaten hoor!)? Je moet over een tijdje als het enigszins kan wel uitgerust de bevalling in...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2003 @ 21:19:53 #105
13151 crew  Rewimo
pi_10914885
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:18 schreef Leah het volgende:
Hè getverderrie Lois! Dat kun je er dan ook nog zo lekker bij hebben hè?

Ik heb net even op de site van Sociale Zaken gekeken, in principe mogen ze je zorgverlof alleen maar weigeren als het bedrijfsbelang daardoor ernstig geschaad wordt. Calamiteitenverlof mogen ze helemaal niet weigeren.

Dus laat die baas nou blij zijn dat Jeroen daar vrije dagen voor neemt!

Sterkte voor jullie allemaal

Juist, dit is dus typisch een geval van calamiteiten, lijkt me
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10914948
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, zo blijkt maar weer Lois (over die baas van Jeroen). Daar kan ik alleen maar zo op reageren: en
Dat geldt trouwens ook voor het ziekenhuispersoneel.

En Eva, meisje, wanneer is het toch eindelijk voorbij met al die ellende?

Lois:

Jubileum moderator donderdag 5 juni 2003 @ 21:23:37 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10914972
Ik ga morgen weer een kinderarts zien te vinden die mij opnieuw uitlegt wat nou eerst komt, astma of de bronchitis. Ik heb al 2 verschillende versies verzameld en ik wil een kwartet.
Nee serieus, het fijne aan het ziekenhuis is dat iedereen iets anders van je wil en iedereen een andere theorie heeft. Dat maakt het allemaal lekker duidelijk en ik weet inmiddels wel zeker dat als er geen verpleegkundigen zouden zijn het helemaal een zwijnestal zou wezen en het aantal fouten schrikbarend hoger zouden liggen.

De theorie nu is dat Eva de astma-aanval niet goed zelf kon afwenden/ophoesten/puffen etc. dat de bronchien onstoken zijn geraakt. Vanmorgen was het nog dat door de onstekingen de astma vrij spel heeft gekregen, morgen horen jullie de nieuwe versies.

* Lois blijft er maar om lachen anders kan je je de hele dag wel opwinden.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2003 @ 21:28:55 #108
13151 crew  Rewimo
pi_10915107
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:23 schreef Lois het volgende:
Ik ga morgen weer een kinderarts zien te vinden die mij opnieuw uitlegt wat nou eerst komt, astma of de bronchitis. Ik heb al 2 verschillende versies verzameld en ik wil een kwartet.

* Lois blijft er maar om lachen anders kan je je de hele dag wel opwinden.

Gokje: de derde kaart is astmatische bronchitis En nummer 4 is iets a-typisch of zo...

Tja, als het niet zo triest was, was het inderdaad wel lachwekkend. Ha ha

donderdag 5 juni 2003 @ 21:32:31 #109
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10915182
agossie..
Wanneer komt nu eindelijk eens die leuke, goede tijd zonder zorgen voor jullie?
De hoek waar de klappen vallen is wel mild uitgedrukt in dezen..

Lieve Lois, denk een beetje aan jezelf (en aan dat nieuwe wondertje in je buik..) Lieve Eva.. meissie.. 't doet me pijn dat ze je weer te pakken hebben gekregen.. en Lieve Jeroen.. denk je alles zo goed mogelijk te kunnen doen.. krijg je dit er ook nog overheen.. mocht zo'n geval zich hier ooit voordoen, dan zou nu per direct de cv op monsterboard staan, er zouden diverse mailtjes naar de concurrent verstuurd worden.. en de huidige werkgever zou de pest kunnen krijgen. Jammer dat 't niet altijd zo simpel ligt en dat je soms niet veel te willen hebt..

*knuf*

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 juni 2003 @ 21:33:04 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10915191
Ongelooflijk, wat een zeikerds op Jeroens werk Dat kun je er helemaal niet bij hebben natuurlijk. Kan Jeroen zich morgen niet gewoon ziek melden? Dit is toch ook om ziek van te worden !

Sterre hier voelt zich niet best trouwens. Eergisteravond klaagde ze over hoofdpijn en oorpijn, gisterochtend leek het 'over'. Dus ik met Sterre en Tristan en Wouter naar het centrum hier voor wat boodschapjes (Wouter had een dagje vrij). Voelt ze zich ineens helemaal niet lekker worden... Wij naar huis, blijkt dat ze 39,9 graden C koorts heeft! Zetpilletje, op de bank hangen en veel slapen, vanmorgen nog meer oorpijn, en ja hoor, uit het oortje liep gewoon een straaltje rommel. Om 13 uur naar de dokter geweest, die heeft antibiotica (geen peniciline, want daar is ze allergisch voor) en oordruppels voorgeschreven. Ze is vroeg naar bed gegaan. Hopelijk is het morgen weer wat opgeknapt! Ze drinkt gelukkig wel goed, eten niet echt. Ja een plakje worst en wat Duo Penotti (zo'n bakje met mini soepstengeltjes en pasta, da's haar lievelingseten).

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juni 2003 @ 23:04:04 #111
13151 crew  Rewimo
pi_10917761
Arme Sterre... Een fikse oorontsteking dus. Hopelijk voelt ze zich morgen weer wat beter
  vrijdag 6 juni 2003 @ 09:28:42 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10923552
Lois en hubby, heel veel sterkte de komende dagen. Het is toch niet normaal dat een werkgever zo reageert! Tsss.
Geef eefje maar een dikke !
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2003 @ 10:08:18 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_10924286
lois, wat een ellende met eva beterschap
let je ook een beetje op jezelf?

dice, heb je al muziek geprobeerd? mijn beide kinderen hebben al van baby af een cassette-recorder/cd speler op hun kamer staan. lekkere dreumesmuziek zacht opzetten hielp ze ontspannen en zo vielen ze probleemloos in slaap.

hier zit afgezien van ikzelf niemand in de lappenmand gelukkig.
t begon met hoesten, keelpijn en nu heb ik geen stem meer.
wel rustig voor de rest van de familie natuurlijk, maar wel lastig met luca.
die blijft een vraag net zo vaak herhalen tot hij antwoord heeft.
zijn vader heeft hem geprobeerd uit te leggen dat mama niet kan praten. en nu denktie dat ik geen tanden in mijn mond heb vraag me niet hoe hij daarbij komt.

als het goed is gaan we van het weekend een schommel bouwen.
11 juni wordt luca 4 en dat wordt zijn verjaardagskado.
hij mag het overigens niet eens vieren op school. daar doen ze niet aan. ze gaan ervan uit dat alle kinderen op psz zitten. nou luca niet dus. maar denk niet dat ze een uitzondering maken.

zijn verjaardag valt op een woensdag. als het goed weer is mag oudste zoon een halve dag spijbelen en gaan we met zijn vieren naar het dolfinarium. door luca zelf uitgekozen. hij mocht kiezen tussen efteling en dolfijnen en het werden dus de dolfijnen. visite komt er toch niet dus doen we dat om het feestelijk te maken voor hem. en ik heb wat vrienden opgeroepen om hem vooral kaarten te sturen.

moussy, hoe is het met rené op school? is ze al gewend aan de routine?
luca is afgelopen maandag voor de derde keer gaan wennen en kwam razend enthousiast uit school: mama het was zoooooooo leuk! dus ik heb goede hoop dat het hier wel goed gaat komen. allee de naam van de juf blijft een struikelblok. het beste mens heet hildegard...
alle variaties hebben we ondertussen gehad: juf veeltehard, gildehard, gildegard, hildehard en op het ogenblik is het guldegard. kan dat mens nou niet gewoon juf jannie heten?

lady wrb zwaait even naar eva in het ziekenhuis zettum op meid!

FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2003 @ 14:27:40 #114
2628 Karin
pi_10930237
Ben vanmorgen weer bij Eva geweest. Jeutje wat is ze ziek. Rechtop zitten kost al teveel kracht.
De dokter kwam langs (gelukkig de eigen kinderarts dit keer) en heeft goed geluisterd. Volgens hem zit het niet meer in de longen maar meer de luchtwegen waardoor het sprayen eigenlijk niet veel zin meer heeft. Klopt ook wel want na het sprayen is ze even benauwd als daarvoor. Maar ze gaan nog wel even door. En hopen dat de antibiotica aanslaat. Ook vroeg hij naar de operatie van een paar weken geleden en toen heeft Lois verteld van de "vergeten" neusamandel. Hij keek heel bedenkelijk erbij. Hij vond dat een KNO arts er naar moest kijken (ze heeft ook weer oorpijn) en heeft zelf meteen gebeld. Eva moest vanmiddag even naar beneden, naar de KNO arts. Ik weet nog niet wat die heeft gezegd, ik zal haar straks even bellen.
Gelukkig drinkt Eva wel af en toe wat maar eten kost ook teveel moeite. Na 1 stukje brood zit haar hartslag boven de 200 en is het zuurstofgehalte in haar bloed veel te laag.
Lois en Jeroen hadden gehoopt toen ze haar naar het ziekenhuis brachten voor de pinkster weer thuis te zijn maar dat zit er niet in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juni 2003 @ 14:38:48 #115
13151 crew  Rewimo
pi_10930541
Ow, arme Eva, ze heeft het wel te pakken zeg. Fijn dat je ons op de hoogte houdt, Karin, ook al is het nieuws niet denderend Misschien gaan ze alsnog meteen iets aan Eva's amandelen doen, maar dan moet haar conditie wel beter zijn natuurlijk.

Wil je mij het adres van het ziekenhuis mailen? Dan sturen we Eva een kaartje.

vrijdag 6 juni 2003 @ 14:40:47 #116
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_10930597
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Wil je mij het adres van het ziekenhuis mailen? Dan sturen we Eva een kaartje.
Da's wel een goed idee!
mijn e-mail adres staat in m'n profiel
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2003 @ 14:45:47 #117
2628 Karin
pi_10930738
Ik heb net Lois even gebeld. Eva haar oren en neus zijn schoon, niets ontstoken. De buisjes zaten er ook nog goed in. Goed nieuws dus.
Wel heeft Eva nog geen enkele plasluier gehad vandaag en drinkt ook niet veel (heb ik dus vanmorgen verkeerd begrepen, ze dronk dus niet) dus nu moet Lois haar de hele tijd een flesje met drinken aanbieden in de hoop dat ze wat gaat drinken. Doet ze dit niet moet ze aan een infuus. Ook krijgt ze nu standaard paracetamol voor de koorts (ipv alleen als Lois er om vroeg).

ik zal jullie het adres mailen, weet zeker dat Lois en Jeroen en natuurlijk Eva het hartstikke leuk vinden een kaartje te krijgen

pi_10931996
aaah gossie wat zielig toch weer. veel beterschap Eva!
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2003 @ 18:19:22 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_10936096
Lady wrb; ze zet me tegenwoordig de klas uit
Kind wil niet naar school (kleuterschool)

Eva Snel beter worden meisje

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10936709
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:45 schreef Karin het volgende:
Ik heb net Lois even gebeld. Eva haar oren en neus zijn schoon, niets ontstoken. De buisjes zaten er ook nog goed in. Goed nieuws dus.
Wel heeft Eva nog geen enkele plasluier gehad vandaag en drinkt ook niet veel (heb ik dus vanmorgen verkeerd begrepen, ze dronk dus niet) dus nu moet Lois haar de hele tijd een flesje met drinken aanbieden in de hoop dat ze wat gaat drinken. Doet ze dit niet moet ze aan een infuus. Ook krijgt ze nu standaard paracetamol voor de koorts (ipv alleen als Lois er om vroeg).

ik zal jullie het adres mailen, weet zeker dat Lois en Jeroen en natuurlijk Eva het hartstikke leuk vinden een kaartje te krijgen

kkun je mij het adres ook mailen ?
adres staat in mijn profiel !

100x thanks

Stout

vrijdag 6 juni 2003 @ 19:33:12 #121
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_10937196
Ach Lois, ik heb zo met jullie te doen!
Arme Eva, zo ziekjes!
Ik werd zelf gewoon kwaad toen ik las tegen hoeveel onbegrip jullie aanlopen, zowel in het ziekenhuis als op het werk van Jeroen.
Ongelofelijk dat dat nog zo gaat!
Het mag toch duidelijk zijn dat als je kind ziek is je daar alles voor doet!
Lieve Lois en Clark, probeer naast jullie zorgen voor Eva ook een beetje voor elkaar te zorgen!
Grote knuffel voor Eva, snel weer opknappen hoor meid. We willen snel je lachje weer op de foto's zien hier!:*
  Jubileum moderator vrijdag 6 juni 2003 @ 22:00:02 #122
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10939668
Het ging vanavond in 1 keer rap slechter met Eva. De koorts steeg tot ruim boven de 40, haar hartslag en ademhaling zaten veel te hoog en haar zuurstofgehalte veel te laag. Ze was ook helemaal blauw/grauw over haar hele lichaam. Snel paracetamol gekregen en besloten werd om het even af te wachten om te kijken of dat voldoende zou helpen. Net toen ik weg wou gaan kwam de zuster melden dat ze het niet aandurfden om zo de nacht in te gaan met Eva, we moesten al haar kleertjes uittrekken en haar lauw afdeppen om de koorts te laten zakken. Ze zouden gaan sprayen om haar wat meer lucht te geven en daarna de kinderarts bellen voor overleg.
Na het sprayen was haar hartslag huizenhoog, zoals altijd maar ze kreeg wel meer zuurstof binnen en de koorts was gezakt tot net onder de 40.
De kinderarts heeft nu besloten om haar elke 4 uur paracetamol te gaan geven om de koorts te drukken en de medicijnen voor het sprayen worden veranderd. De ventolin gaat eruit, die jaagt haar hartslag teveel op en die belasting word te groot voor haar lichaam, en alleen de atrovent (slijmoplosser) blijft erin voorlopig. Door de ontstekingen kan ze het slijm niet ophoesten, verdunnen is dus beter tot de ontstekingen gaan minderen en dan gaat evt. de ventolin er weer in om een astma aanval te voorkomen.
Zo lief trouwens, de zuster belde de dokter en die zei: Ach ik zat net aan Eva te denken, net te bedenken hoe het met haar zou zijn en hoe ik haar kan helpen. Als ik zoiets hoor kan ik dus wel huilen he.
Ik loop trouwens de hele dag al te huilen, iedereen die iets liefs tegen me zegt krijgt de volle laag hormonale tranen over zich heen.
(dat begon vanmorgen vroeg al met een ontzettend lief mailtje, jessie )

Nu maar hopen dat die ontstekingen snel gaan minderen, het kindje verrekt werkelijk van de pijn tijdens het hoesten en ze heeft het zo ontzettend benauwd. Ik mis haar stemmetje, haar "mama" en haar lachjes zo.

Ik hoop dat ik zo een beetje kan slapen want het is voor het eerst dat ik hier ben en er niet gerust op ben, ze is zo verschrikkelijk ziek. Jeroen belt wel meteen als er iets veranderd maar toch....

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-06-2003 22:06]

Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 juni 2003 @ 22:05:09 #123
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10939785
Allemachtig Lois, dat klinkt ernstig. Ik leef zo met jullie mee, ik wou dat ik wat kon doen....
Lois, als er iets helpt soms, dan is het wel huilen. Gooi het er maar flink uit en probeer uit te rusten!

Sterkte

vrijdag 6 juni 2003 @ 22:14:44 #124
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_10939958
Ach, arme Eva! Heel veels sterkte jullie joh! En dat Eva maar snel beter mag worden. Geef haar maar een dikke knuffel van mij
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2003 @ 22:17:38 #125
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_10939994
ow gossie Lois ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar een ontzettende knuf voor jullie allemaal
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')