Eva heeft vandaag hele hoge koorts gehad en na de dokterronde van 12 uur is besloten tot een longfoto. Ook wordt ze nu om de 2 uur verneveld omdat ze 3 uur gewoonweg niet red. De bedoeling was dat ze eenmalig een extra verneveling kreeg maar gebleken is dat 3 uur gewoonweg te lang is, dus in plaats van vooruit ging het vandaag redelijk achteruit.
De longfoto had nogal wat voeten in de aarde, ze werd in een soort harnasje gehesen wat nogal leek op een cachot. Haar handjes in klemmen, haar kin in klemmen en ik mocht er natuurlijk niet bij nu ik zwanger ben. Ik zal jullie de uitgebreide preek besparen die ik kreeg op de rontgen maar het kwam erop neer dat het nogal lastig was dat ik zwanger was want nu moesten de medewerkers een loodschort aan en met haar in de ruimte zitten. En ik maar denken dat dat hun werk was.
Ze heeft gelukkig geen longontsteking maar wel een bronchitis. Ze krijgt nu dus antibiotica en paracetamol tegen de pijn en koorts.
Ze eet niks, ze drinkt veel te weinig en als dat zo blijft vannacht, en de koorts blijft zo hoog dan krijgt ze ook nog een infuus.
Jeroen blijft wederom bij haar vannacht omdat ik niet meer kan lopen, zitten en laat staan liggen op zo'n kampingbed van de pijn.
De beloofde vrije dag die Jeroen morgen zou kunnen krijgen is helemaal van de baan, sterker nog hij is vanmorgen door een delegatie PZ behoorlijk de mantel uitgeveegd over het feit dat vrouwen er zijn om voor kinderen te zorgen en mannen er zijn om voor hun baas elke dag op te draven. Ik zal jullie de details besparen maar het is zo hoog opgelopen dat jeroen overweegt een andere baan te zoeken. Alles kreeg hij voor de voeten, zijn ouderschapsverlof (wat ze al vanaf het begin niet aanstaat), zijn 2 keer een vrije dag nemen omdat Eva opgenomen moest en geopereerd (dat noemen ze dan veel te veel vrij nemen voor onbelangrijke zaken) en toen Jeroen vroeg of hij dan zorgverlof kon krijgen voor deze dagen werd dat pertinent geweigerd.
Er werd zelfs nu al moeilijk gedaan over de weken vrij die hij heeft gepland ten tijde van de bevalling en de geboorte van de 2e (terwijl dat gewoon zijn zomervakantie is).
Ik heb net even op de site van Sociale Zaken gekeken, in principe mogen ze je zorgverlof alleen maar weigeren als het bedrijfsbelang daardoor ernstig geschaad wordt. Calamiteitenverlof mogen ze helemaal niet weigeren.
Dus laat die baas nou blij zijn dat Jeroen daar vrije dagen voor neemt!
Sterkte voor jullie allemaal
Wat jammer Lois, dat het nog niet de goede kant opgaat met Eva. En tenenknijpend dat je niet bij haar kon zijn tijdens die foto Bronchitis is heel naar, Christan en ik hebben het ook allebei, al is het niet zo heftig als bij Eefje.
Probeer je ondertussen nog een beetje aan jezelf en Frummel te denken (Karin, hou haar in de gaten hoor!)? Je moet over een tijdje als het enigszins kan wel uitgerust de bevalling in...
quote:Juist, dit is dus typisch een geval van calamiteiten, lijkt me
Op donderdag 5 juni 2003 21:18 schreef Leah het volgende:
Hè getverderrie Lois! Dat kun je er dan ook nog zo lekker bij hebben hè?Ik heb net even op de site van Sociale Zaken gekeken, in principe mogen ze je zorgverlof alleen maar weigeren als het bedrijfsbelang daardoor ernstig geschaad wordt. Calamiteitenverlof mogen ze helemaal niet weigeren.
Dus laat die baas nou blij zijn dat Jeroen daar vrije dagen voor neemt!
Sterkte voor jullie allemaal
En Eva, meisje, wanneer is het toch eindelijk voorbij met al die ellende?
Lois:
De theorie nu is dat Eva de astma-aanval niet goed zelf kon afwenden/ophoesten/puffen etc. dat de bronchien onstoken zijn geraakt. Vanmorgen was het nog dat door de onstekingen de astma vrij spel heeft gekregen, morgen horen jullie de nieuwe versies.
* Lois blijft er maar om lachen anders kan je je de hele dag wel opwinden.
quote:Gokje: de derde kaart is astmatische bronchitis
Op donderdag 5 juni 2003 21:23 schreef Lois het volgende:
Ik ga morgen weer een kinderarts zien te vinden die mij opnieuw uitlegt wat nou eerst komt, astma of de bronchitis. Ik heb al 2 verschillende versies verzameld en ik wil een kwartet.* Lois blijft er maar om lachen anders kan je je de hele dag wel opwinden.
Tja, als het niet zo triest was, was het inderdaad wel lachwekkend. Ha ha
Lieve Lois, denk een beetje aan jezelf (en aan dat nieuwe wondertje in je buik..) Lieve Eva.. meissie.. 't doet me pijn dat ze je weer te pakken hebben gekregen.. en Lieve Jeroen.. denk je alles zo goed mogelijk te kunnen doen.. krijg je dit er ook nog overheen.. mocht zo'n geval zich hier ooit voordoen, dan zou nu per direct de cv op monsterboard staan, er zouden diverse mailtjes naar de concurrent verstuurd worden.. en de huidige werkgever zou de pest kunnen krijgen. Jammer dat 't niet altijd zo simpel ligt en dat je soms niet veel te willen hebt..
*knuf*
Sterre hier voelt zich niet best trouwens. Eergisteravond klaagde ze over hoofdpijn en oorpijn, gisterochtend leek het 'over'. Dus ik met Sterre en Tristan en Wouter naar het centrum hier voor wat boodschapjes (Wouter had een dagje vrij). Voelt ze zich ineens helemaal niet lekker worden... Wij naar huis, blijkt dat ze 39,9 graden C koorts heeft! Zetpilletje, op de bank hangen en veel slapen, vanmorgen nog meer oorpijn, en ja hoor, uit het oortje liep gewoon een straaltje rommel. Om 13 uur naar de dokter geweest, die heeft antibiotica (geen peniciline, want daar is ze allergisch voor) en oordruppels voorgeschreven. Ze is vroeg naar bed gegaan. Hopelijk is het morgen weer wat opgeknapt! Ze drinkt gelukkig wel goed, eten niet echt. Ja een plakje worst en wat Duo Penotti (zo'n bakje met mini soepstengeltjes en pasta, da's haar lievelingseten).
dice, heb je al muziek geprobeerd? mijn beide kinderen hebben al van baby af een cassette-recorder/cd speler op hun kamer staan. lekkere dreumesmuziek zacht opzetten hielp ze ontspannen en zo vielen ze probleemloos in slaap.
hier zit afgezien van ikzelf niemand in de lappenmand gelukkig.
t begon met hoesten, keelpijn en nu heb ik geen stem meer.
wel rustig voor de rest van de familie natuurlijk, maar wel lastig met luca.
die blijft een vraag net zo vaak herhalen tot hij antwoord heeft.
zijn vader heeft hem geprobeerd uit te leggen dat mama niet kan praten. en nu denktie dat ik geen tanden in mijn mond heb vraag me niet hoe hij daarbij komt.
als het goed is gaan we van het weekend een schommel bouwen.
11 juni wordt luca 4 en dat wordt zijn verjaardagskado.
hij mag het overigens niet eens vieren op school. daar doen ze niet aan. ze gaan ervan uit dat alle kinderen op psz zitten. nou luca niet dus. maar denk niet dat ze een uitzondering maken.
zijn verjaardag valt op een woensdag. als het goed weer is mag oudste zoon een halve dag spijbelen en gaan we met zijn vieren naar het dolfinarium. door luca zelf uitgekozen. hij mocht kiezen tussen efteling en dolfijnen en het werden dus de dolfijnen. visite komt er toch niet dus doen we dat om het feestelijk te maken voor hem. en ik heb wat vrienden opgeroepen om hem vooral kaarten te sturen.
moussy, hoe is het met rené op school? is ze al gewend aan de routine?
luca is afgelopen maandag voor de derde keer gaan wennen en kwam razend enthousiast uit school: mama het was zoooooooo leuk! dus ik heb goede hoop dat het hier wel goed gaat komen. allee de naam van de juf blijft een struikelblok. het beste mens heet hildegard...
alle variaties hebben we ondertussen gehad: juf veeltehard, gildehard, gildegard, hildehard en op het ogenblik is het guldegard. kan dat mens nou niet gewoon juf jannie heten?
lady wrb zwaait even naar eva in het ziekenhuis zettum op meid!
Wil je mij het adres van het ziekenhuis mailen? Dan sturen we Eva een kaartje.
quote:Da's wel een goed idee!
Op vrijdag 6 juni 2003 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Wil je mij het adres van het ziekenhuis mailen? Dan sturen we Eva een kaartje.
ik zal jullie het adres mailen, weet zeker dat Lois en Jeroen en natuurlijk Eva het hartstikke leuk vinden een kaartje te krijgen
Eva Snel beter worden meisje
quote:kkun je mij het adres ook mailen ?
Op vrijdag 6 juni 2003 14:45 schreef Karin het volgende:
Ik heb net Lois even gebeld. Eva haar oren en neus zijn schoon, niets ontstoken. De buisjes zaten er ook nog goed in. Goed nieuws dus.
Wel heeft Eva nog geen enkele plasluier gehad vandaag en drinkt ook niet veel (heb ik dus vanmorgen verkeerd begrepen, ze dronk dus niet) dus nu moet Lois haar de hele tijd een flesje met drinken aanbieden in de hoop dat ze wat gaat drinken. Doet ze dit niet moet ze aan een infuus. Ook krijgt ze nu standaard paracetamol voor de koorts (ipv alleen als Lois er om vroeg).ik zal jullie het adres mailen, weet zeker dat Lois en Jeroen en natuurlijk Eva het hartstikke leuk vinden een kaartje te krijgen
100x thanks
Stout
Nu maar hopen dat die ontstekingen snel gaan minderen, het kindje verrekt werkelijk van de pijn tijdens het hoesten en ze heeft het zo ontzettend benauwd. Ik mis haar stemmetje, haar "mama" en haar lachjes zo.
Ik hoop dat ik zo een beetje kan slapen want het is voor het eerst dat ik hier ben en er niet gerust op ben, ze is zo verschrikkelijk ziek. Jeroen belt wel meteen als er iets veranderd maar toch....
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-06-2003 22:06]
Sterkte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |