Ik word dus lijp van Kay ... hadden we hem eindelijk aan het slapen ... nu is het weer elke avond bal om hem naar zijn bed te krijgen ... meneer wil dus NIET zelf in slaap vallen en staat "rustig" anderhalf tot 2 uur te schreeuwen en te krijsen totdat we binnenkomen en er bij gaan zitten.
Dan laat hij zichzelf vallen en slaapt in 5 minuten in
Om vervolgens s'nachts weer een keer of 4 wakker te worden
Echt laten janken heeft dus alleen tot gevolg dat hij helemaal over zijn toeren raakt ... je schiet er dus niets mee op
Iemand nog andere suggesties ??
HIj wordt nu ook ongelofeloos ondeugend; haalt allerlei dingen uit waarvan hij weet dat niet mag, krijgt nu al drifaanvallen en laat zich dan heel theatraal op de gronda vallen zo ... ik dacht dat de peuterpubertijd pas met een jaar of 2 begon, en niet met anderhalf ?
[Dit bericht is gewijzigd door dice op 02-06-2003 11:45]
Liep hij al eerder dan zijn leeftijdgenootjes?
Het kan ook gewoon zijn dat hij graag aandacht wilt.
Ook kan het zijn dat jullie kind al vroeg zijn eigen echte karakter begint te ontwikkelen, en in dit geval denk ik dat het nieuwsgierigheid is wat zich aan het ontwikkelen is. Zodra jullie komen en hij merkt dat er niets bijzonders is kan hij gaan slapen.
Ik wens jullie in ieder geval veel succes.
En die paar minuutjes even zitten heb je er toch wel voor over ?
En de 5 -10 - 15 minuten methode hebben we 3 weken geprobeerd, geen effect,
zelfs doorrekenen richting 20-25-30 minuten heeft geen zin.
En als je hem een uurtje laat jammeren is hij zo moe dat hij gaat liggen op het moment dat je binnenkomt en als je dan blijft zitten slaapt hij in 5 minuten. Maar daar moet wel een uur jammeren aan vooraf gaan)
Vervolgens schrikt hij weer een paar keer wakker per nacht ... en moet je er dus naast blijven zitten totdat hij weer slaapt ... anders begint de ellende weer van voren af aan.
Yuggie ; Kay liep met 9 - 10 maanden, dat was redelijk vlot. Daarentegen 'praat' hij nog steeds niet veel meer dan pappa, mamma, kakaka (eendjes) en KA (istie zelf natuurlijk)
Sta wel versteld van wat hij allemaal begrijpt en nadoet ...
WebbySP : Tuurlijk hebben we dat er voor over beetje onnozele vraag, no flame intended
Alleen als die paar minuutjes uitmonden op 2,5 uur per avond zoek je wel naar andere oplossingen.
Ik bedoel, bij haar is dus iets medisch aan de hand waarschijnlijk. Misschien dat Kay ook niet lekker in z'n velletje zit.
Misschien is het gewoon een periode waar sommige kinderen (en ouders) doorheen moeten.
Ik hoop maar voor jullie dat het niet lang gaat duren.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:55 schreef WebbySP het volgende:
Ok (no flame interpreted), maar is het iets dat al langer aan de hand is, of is dit spontaan gekomen.
Onze meid wordt iedere avond 1 of 2 keer wakker, maar zij heeft nu eenmaal een vervelende start gemaakt, en er wordt nog steeds onderzocht wat ze nu eigenlijk wel of niet mankeert.Ik bedoel, bij haar is dus iets medisch aan de hand waarschijnlijk. Misschien dat Kay ook niet lekker in z'n velletje zit.
Misschien is het gewoon een periode waar sommige kinderen (en ouders) doorheen moeten.
Ik hoop maar voor jullie dat het niet lang gaat duren.
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 02-06-2003 20:07]
quote:We hebben Demi nog steeds op de kamer liggen (al slaapt die hele nachten door) als die wakker wordt van een of ander is hij dan ook weer wakker.Maar de huisindeling laat niet toe dat we er nog een bedje neer gaan zetten. En zijn campingbed kan meneer zich uit lanceren, dus dat is geen optie.
Op maandag 2 juni 2003 13:06 schreef Knorretje het volgende:
geen idee of het werkt en of mogelijk is. Maar kay wil graag dat jullei erbij zijn als hij gaat slapen. Misschien zijn bedje verhuizen bij jullie op de slaapkamer. Hij weet dat jullie daar ook gaan slapen (veilig gevoel) je laat hem lekker bij jullie op de kamer slapen, snachts zijn jullie dichtbij hem en kunnen snel troosten en weer in laten slapen. Gaat dit een paar nachten goed het bedje wat verder bij jullie bed vandaan richting deur. Weer een paar nachten. Desnoods doe je er weken over. Maar verplaats je zijn bedje steeds verder bij jullie vandaan tot hij weer in zijn eigen kamertje ligt. Hij went aan de afstand tussen jullie en zijn eigen bedje/kamer. Maar weet uit ervaring dat jullie er zijn als hij jullie nodig heeft das immers steeds gebleken.
Dat het 'savonds nog lang licht is helpt helemaal niet mee.
We zijn al weer een paar weken bezig om hem tot rust te krijgen ...
[Dit bericht is gewijzigd door dice op 02-06-2003 13:21]
quote:misschien kun je verduisteringsgordijnen of luxaflex ophangen voor zijn raam. Je laat hem dan voordat ie gaat slapen nog even in zn kamertje spelen terwijl die dingen al dicht zijn. Hij heeft dan zelf meer t idee dat het al laat en donker is.
Op maandag 2 juni 2003 13:19 schreef dice het volgende:[..]
We hebben Demi nog steeds op de kamer liggen (al slaapt die hele nachten door) als die wakker wordt van een of ander is hij dan ook weer wakker.Maar de huisindeling laat niet toe dat we er nog een bedje neer gaan zetten. En zijn campingbed kan meneer zich uit lanceren, dus dat is geen optie.
Dat het 'savonds nog lang licht is helpt helemaal niet mee.
We zijn al weer een paar weken bezig om hem tot rust te krijgen ...
quote:We hebben gordijnen én verduisterings-dingen hangen, dus echt licht is het niet meer in zijn kamertje.
Op maandag 2 juni 2003 13:20 schreef Rewimo het volgende:
Ja, misschien is verduisteren een optie? Moeilijk hoor, om uit te zoeken hoe het komt dat hij niet wil slapen. Slaapt hij overdag? En zo ja, hoe gaat het slapen dan?
Ik bereid het kindje voor op het slapen, ik zeg dan een half uur voor het slapen: strakjes gaan we slapen. Tijdens het pyamaritueel, weer en strakjes gaan we slapen.
Dan leg ik het kindje in bed, op een andere kamer, en geef nog een paar knuffels en we luisteren naar een liedje (niet altijd).
Dan leg ik het kindje in bed, en meestal gaat het dan huilen.
Ik laat het kindje dan 5 minuutjes huilen, en ga dan weer even kijken.
Ik pak het kindje niet op, mits het kindje overstuur is.
Dan ga ik vertellen wat we morgen gaan doen. Lekker even rustig babbelen, en ik ga dan weer weg.
Na 2 minuten brullen(ook niet altijd) vallen ze in slaap, en dan heb ik rust HIHIHIHI.
Topicstarter: ik denk dat jouw mannetje erg nieuwsgierig is en overal bij wil zijn, zodra hij merkt dat er niets aan de hand is gaat hij wel slapen.
Tip voor papa en mama dan: wees een half uur erg stil, want dan hoort hij jullie niet en kan hij rustig gaan slapen.
Kindertjes hebben hele goede oren en horen dus bijna alles.
Alicia slaapt een half uurtje op een dag. Voordat ik haar eindelijk in bed heb en slapende zijn we minimaal een half uur verder. s'avonds gooi ik haar tegenwoordig niet eerder in bed dan dat ze ook echt zeer moe is en nauwelijks meer in staat is wakker te blijven (na het avondeten, spelen, ravotten, warm badje, slaapkleertjes aan, kleertjes voor de volgende dag klaarleggen, spelen en als ze dan echt nog te moe is om zich op te kunnen strekken, dekentje over haar heen, knuffel in d'r bed en slapen maar) Das tegen een uur of 10. sanchts slaapt ze 4 van de 7 nachten in de week gewoon door en komt ze s'ochtends tegen half 7, geef haar haar papfles en speeltjes (iedere dag zoveel mogelijk andere speeltjes) in bed en ze speelt daar tot 9 uur. Als ze snachts komt is ze el vaak helemaal in paniek, maar beetje troosten, bijme houden en wiegen helpt redelijk vaak en slaapt ze weer in.
quote:We hebben het zelfs geprobeerd om hem wakker te laten blijven tot een uur of 11. Maakt niets uit, de slaap ellende is precies hetzelfde of erger aangezien hij dan echt te moe is om uit zijn ogen te kijken.
Op maandag 2 juni 2003 13:37 schreef Knorretje het volgende:
waarschijnlijk allang geprobeerd, maar gewoon langer laten spelen ? Misschien niet moe genoeg omdat hij pas na een uur of wat huilen van moeheid wel in slaap valt.Alicia slaapt een half uurtje op een dag. Voordat ik haar eindelijk in bed heb en slapende zijn we minimaal een half uur verder. s'avonds gooi ik haar tegenwoordig niet eerder in bed dan dat ze ook echt zeer moe is en nauwelijks meer in staat is wakker te blijven (na het avondeten, spelen, ravotten, warm badje, slaapkleertjes aan, kleertjes voor de volgende dag klaarleggen, spelen en als ze dan echt nog te moe is om zich op te kunnen strekken, dekentje over haar heen, knuffel in d'r bed en slapen maar) Das tegen een uur of 10. sanchts slaapt ze 4 van de 7 nachten in de week gewoon door en komt ze s'ochtends tegen half 7, geef haar haar papfles en speeltjes (iedere dag zoveel mogelijk andere speeltjes) in bed en ze speelt daar tot 9 uur. Als ze snachts komt is ze el vaak helemaal in paniek, maar beetje troosten, bijme houden en wiegen helpt redelijk vaak en slaapt ze weer in.
quote:Als ik alles zo lees, dan zullen jullie waarschijnlijk veel geduld moeten hebben en hopen dat het zo snel mogelijk weer over is.
Op maandag 2 juni 2003 14:07 schreef dice het volgende:[..]
We hebben het zelfs geprobeerd om hem wakker te laten blijven tot een uur of 11. Maakt niets uit, de slaap ellende is precies hetzelfde of erger aangezien hij dan echt te moe is om uit zijn ogen te kijken.
Wij laten hem zo veel mogelijk in zijn eigen bedje liggen, pakken hem niet op. Ook als hij sn;achts wakker wordt laten we hem zo veel mogelijk liggen.
quote:Je lijkt er wel trots op Berney
Op maandag 2 juni 2003 18:13 schreef berney het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaa Anouk heeft nu écht de waterpokken, gelukkig heeft ze er geen last van. Morgen effe naar de apotheek om mentholpoeder te halen voor haar. Ze is er niet ziek onder, ze eet iets minder maar niet koortsig ofzo.
quote:Ja erg he dat ik er nog trots op ben ook.
Op maandag 2 juni 2003 18:40 schreef Rewimo het volgende:[..]
Je lijkt er wel trots op Berney
Eindelijk is het dan zover, hihi
Ik hoop dat ze er zo weinig last van blijft houden hoor. Denk je eraan dat je mentolpoeder niet op kapotte blaasjes mag strooien? Voor die gevallen is er Calendula-emulsie (staat hier nog ongebruikt trouwens).
Ik zal Rob morgen er op uit sturen Calendula-emulsie en mentolpoeder te halen.
quote:Tsss, die had ík je aangesmeerd geloof ik
Op maandag 2 juni 2003 18:40 schreef Rewimo het volgende:Voor die gevallen is er Calendula-emulsie (staat hier nog ongebruikt trouwens).
Sterkte met de waterpokken Berney!
quote:Ja, nog bedankt
Op maandag 2 juni 2003 21:01 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Tsss, die had ík je aangesmeerd geloof ik
Komt wel weer van pas hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |