abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2001 @ 23:01:49 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_734276
Laten we hier lekker verder speculeren. Is het Nico, Doortje, Yvonne of Sigrid?

Deel 1 staat hier:

www.fokforum.nl/showtopic/28090/

En dit is de officiele website:

www.wieisdemol.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-02-2001 23:04]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_734335
daf-diesel schreef: En om nog maar op de foto terug te komen, ik denk dat Nico volgende week weggaat.Staan de drie dames bij elkaar....
Dat is wat ik al vanaf de 1e aflevering zeg
Sigfrid voor op ze is de mol, daarna Doortje de winnaar en Yvonne als goede 2e
Ik hoop dat ik ongelijk heb want ik gun het Doortje voor geen meter.
Try anything once, twice to be sure
pi_734348
Of er sprake is van gunnen weet ik niet Moesta, maar ik denk wel dat jij gelijk hebt, er zit iets in die foto.
Nu steekt Yvonne boven Doortje uit maar Doortje staat frontaal in beeld. Nogmaals ik denk dat Doortje de Mol is maar Dan stemde op haar. Ik denk trouwens steeds meer dat Yvonne de Mol is maar ik wil dit niet geloven. Hugo was ook al militair.
Tsja?
pi_734371
Ik ga nog steeds voor Sigrid.

In die cel was ze zo ongelooflijk traag! Constant zeuren over dat fietsen, dat het allemaal zo vermoeiend was
Bovendien had ze die code op die voetbal toch wel iets eerder kunnen ontdekken!

zaterdag 10 februari 2001 @ 00:47:08 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_734529
Twee vragen:
1. wie was er in staat om de touwladder te laten zakken, oftewel, wie is alleen boven geweest
2. dat bijzondere schild dat ze uit die kist haalden, hebben ze daar niets mee gedaan?

Na vanavond moeten het bijna wel Sigrid of Yvonne zijn. Yvonne met haar morse verhaal, Sigrid met de trage bal, etc.
Nico te weinig gezien, maar hoe werd hij neergeschoten.
Doortje leek me haar uiterste best te doen bij het lasergamespel.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_734542
1. Wie is alleen boven geweest? Volgens mij was op dat moment alleen Sigrid boven, ze wilde zelfs heel graag in het torentje zei ze nog bij het verdelen van de rollen.

2. Ja, dat vraag ik me ook af. Yvonne, Dan en Nico was alle drie heel snel en bijna gelijktijdig uitgeschakeld. Wie heeft dat extra schild met ongelimiteerde munitie daarna gebruikt?

zaterdag 10 februari 2001 @ 01:07:05 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_734597
Hee daar ben ik weer...
Dan eruit??? Hij was mijn Mol. Daar ga ik dus met mijn theorien.
Mmm, jullie vonden Nico niet verdacht? Ik vond het wel erg vreemd hoe hij in dat hok zat. Waarom keek hij niet eerder door het sleutelgat? Hoe kwam hij nou bij de 8?

En dan Sigrid, wat loopt die te zeuren zeg. Maar stiekem houdt ze het wel tot een van de laatste vol en moet bijna huilen als zij ook neer is geschoten.

Waar ik al bang voor was gebeurt ook nog, Yvonne blijft tot de laatste aflevering.

En Doortje wordt wat mij betreft steeds verdachter. En dat is niet door iets wat ze doet maar juist door alle dingen die je haar niet ziet doen. Ze wordt door de productie zo op de achtergrond gehouden.

HELP! Ik weet het niet meer...
Nog twee afleveringen

Lekker douchen!
  zaterdag 10 februari 2001 @ 10:16:05 #8
1986 Jane
pi_734980
quote:
Op 10 februari 2001 00:47 schreef evert het volgende:
2. dat bijzondere schild dat ze uit die kist haalden, hebben ze daar niets mee gedaan?
Oef, dat was ik gisteravond helemaal vergeten, ja! Toen Yvonne werd geraakt dacht ik nog: 'Nou ja, maakt niet uit, want ze hebben nog een pak', maar vervolgens trok niemand het aan. Tenminste niet dat ik gezien heb. Of mochten ze het soms alleen gebruiken als ze geen munitie meer hadden, maar níet geraakt waren. Was me niet helemaal duidelijk...
pi_734993
quote:
Op 10 februari 2001 00:51 schreef Kari het volgende:

Ja, dat vraag ik me ook af. Yvonne, Dan en Nico was alle drie heel snel en bijna gelijktijdig uitgeschakeld. Wie heeft dat extra schild met ongelimiteerde munitie daarna gebruikt?

Ik heb gisteren aan de chat met Dan meegedaan... volgens hem is dat extra schild niet gebruikt omdat ze eerst de munitie die ze al hadden op moesten gebruiken. En als je eenmaal "dood" was moest je het kasteel uit en mocht je niet dat extra vest pakken. Dan, Yvonne en Nico waren al dood voordat hun munitie op was.

......Overigens wordt je niets wijzer van die chat...de gerichte vragen worden niet beantwoord

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 10 februari 2001 @ 12:22:48 #10
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_735115
zo, ben een poosje non-actief geweest hier.
Ik heb m'n mening over Sigrid bijgesteld: volgens mij is ze gewoon zo onhandig van zichzelf, niet gespeeld.
Alhoewel ze vorige week in het gesprek met haar broer soort schrok toen hij zei "als Sigrid de Mol is, had ze me dat verteld"
Maar goed.
wie is de Mol? ik ga voor Nico, omdat ik denk dat hij die touwladder heeft neergelaten.

iemand een hapje haggis? .. !

pi_735236
quote:
Op 10 februari 2001 12:22 schreef EyE het volgende:
Alhoewel ze vorige week in het gesprek met haar broer soort schrok toen hij zei "als Sigrid de Mol is, had ze me dat verteld"
Het was toch haar vriend?

Anyway, na deze aflevering blijken onze conclusies t.a.v. de groepsfoto niet meer op te gaan. Het zou ook zo kunnen zijn: De Mol vooraan (Sigrid), winnaar en verliezer rechts en links van haar. Rechts staat nu alleen nog Nico, links staan Yvonne en Doortje. Ik verwacht dat Doortje volgende keer afvalt (zij stemde op Nico, toch?) Yvonne en Nico blijven dan over (stemden alle twee op Sigrid.

Ik hou 't dus bij Sigrid. Trouwens, volgens mij stond zij op die toren en heeft zij dus het touwladder uitgerold. Nico was beneden bij een van de ingangen.

pi_735243
Oja, nog vergeten:
quote:
Op 10 februari 2001 12:22 schreef EyE het volgende:
iemand een hapje haggis? .. !
NO THANKS !!!
  zaterdag 10 februari 2001 @ 13:39:15 #13
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_735244
Ik blijf erbij dat Yvonne De Mol is.

Het omgedraaide morsecode blaadje geeft voor mij de doorslag. Een zandhaas MOET in staat zijn om morse te lezen! Zeker als je kapitein bent!

Bij de lasergame had ZIJ de leiding en ging op een wel zeer lullige manier 'dood'! Zij heeft de touwladder ook laten zakken, alleen door het top-productie team achter Wie is.. krijgen wij daar natuurlijk geen aanwijzingen voor.

Weet iemand trouwens nog wat de exacte zin was van dat morsebericht?

Trouwens jammer dat Dan eruit... hij was mijn favo! (F*ck the Muppets! -> blijft een classic :-))

---------------------------------------------
Volgens mij is Linda de Mol....

8)

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  zaterdag 10 februari 2001 @ 20:12:47 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_735710
W.A.U.W. dit was echt de vetste aflevering tot nu toe!!! Ik weet nu echt niet meer wie de Mol is. Ik vond het wel goed van Yvonne dat ze dat sleuteltje zo in Sigrid's kamer gooide maar wat nam ze een groot risico. Verder denk ik dat de analyse van de foto dit jaar niet op zal gaan omdat de foto is genomen terwijl ALLE kandidaten er nog opstaan en de fotograaf weet van tevoren natuurlijk nog niet wie er gaat winnen of verliezen dus kan hij geen rangschikking maken. Ik vind de Mol echt een geweldig programma. Wel heel jammer dat ik de Belgische series heb gemist maar er komt waarschijnlijk wel weer een nieuwe. Hoe zit dat eigenlijk in Belgie? Is het nog geen tijd voor een nieuwe serie? Ik bedoel, het ziet er naar uit dat er in Nederland elk jaar een nieuwe serie zal starten in Januari, net zoals Expeditie Robinson 2 in het najaar zal beginnen. Ik hoop dat hullie begrijpen wat ik bedoel. Hadden jullie het trouwens gehoord van de aanmeldingen voor ER 2? 20.000 Nederlanders en 10.000 Vlamingen maar liefst! Dat is echt veel vergeleken met andere programma's. En nog ff een vraagje voor Barb, ons aller medeforumlid: Ben jij Garp van het ER forum? Zo ja, je analyses waren echt geweldig en ik had gehoopt dat je ze hier ook wil doen. Ik heb er al een paar gezien en het was weer erg leuk. Nou, tot zover mijn eerste post op het Mol topic (ik lees al veel langer mee maar met een freemail adres kom je niet op FOK dus moest ik er eerst een ander mailadres verwerven) en er zullen nog vele volgen hoop ik! jes van Marble!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 11 februari 2001 @ 02:49:38 #15
1986 Jane
pi_736469
Heeee, welkom Marble!
  zondag 11 februari 2001 @ 03:13:55 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_736482
quote:
Op 10 februari 2001 00:51 schreef Kari het volgende:
1. Wie is alleen boven geweest? Volgens mij was op dat moment alleen Sigrid boven, ze wilde zelfs heel graag in het torentje zei ze nog bij het verdelen van de rollen.
Kari, het gekke vond ik wel dat Sigrid ineens riep dat de ladder uithing. Zou ze dat gedaan hebben om de verdenking van zich af te wenden?
Maar Yvonne is toch ook boven geweest toen Dan, Nico en Doortje om het kasteel heen gingen.
Toch misschien Yvonne?
  zondag 11 februari 2001 @ 11:34:32 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_736687
Hoi Marble, nee, ik ben niet Garp van het ER forum, Barb is gewoon Barb.

Tsja, dat touwladder. Even voordat die naar beneden bleek te hangen, gaf iemand (Dan?) de opdracht om naar boven te gaan. Doortje, Sigrid(?) en Nico gingen in ieder geval en Doortje werd het langst in beeld gebracht. Daardoor dacht ik dat zij het touwladder naar beneden heeft gegooid. Wat zou impliceren dat zij de Mol is.

Yvonne is steeds verdachter ja. Eerst die morse (en dan zeggen dat ze best wel een e, een a, en nog wat letters herkend, bullshit), geen mening over de Haggis en er als eerste uit. En niet alleen als eerste af, maar ook krijsen naar Dan dat hij haar daar over moet nemen, terwijl ze nog steeds onder vuur ligt en dus kan weten dat Dan wordt geraakt als hij aan komt rennen. En ja hoor, dat gebeurde dus ook. Arme Dan, hij vertrouwde gewoon blind op haar tactische kennis. En toen was ie af, terwijl ie het volgens mij enorm naar zijn zin had. Gaaf spel was dat, ik heb wel eens gepaintballed, en de adrenaline gierde door mijn lijf, supergaaf!!

Sigrid is, zoals ik al eerder schreef, gewoon een chronisch chaggerijnig persoon, die graag klaagt en moppert. Dat fietsen zal zeker wel zwaar zijn geweest, maar van de andere kant, was zij wel degene die al snel doorhad dat er iets bij Nico of Yvonne moest gebeuren als zij aan het fietsen of steppen was. Slim!

Nico was erg op de achtergrond. Als ie al de Mol is, dan heeft hij deze aflevering een adv-dag gehad. Ik verdenkt hem in ieder geval niet.

Doortje: ja Doortje. Wat kan ik daar nou over zeggen? Ik vind haar niet echt een 'protoype Mol', maar toch is ze verdacht. Dat touwladder bijvoorbeeld. Maar in de eerste tig afleveringen, was ze amper betrokken bij mislukte opdrachten, terwijl Yvonne dat steeds wel was.

Ik gok op Yvonne. Nico gaat volgende week naar huis, Doortje en Sigrid vechten voor het geld. Die foto zegt mij niks. Ik vraag me af of de Mol betaald krijgt eigenlijk?

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 15:55:22 #18
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737194
quote:
Op 11 februari 2001 11:34 schreef Barb het volgende:
Ik vraag me af of de Mol betaald krijgt eigenlijk?
wees eerlijk, ik zou het best voor niets willen doen. lijkt me geweldig!!
  zondag 11 februari 2001 @ 15:58:00 #19
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737198
quote:
Op 10 februari 2001 10:28 schreef easy-going het volgende:
Ik heb gisteren aan de chat met Dan meegedaan... volgens hem is dat extra schild niet gebruikt omdat ze eerst de munitie die ze al hadden op moesten gebruiken. En als je eenmaal "dood" was moest je het kasteel uit en mocht je niet dat extra vest pakken. Dan, Yvonne en Nico waren al dood voordat hun munitie op was.

......Overigens wordt je niets wijzer van die chat...de gerichte vragen worden niet beantwoord

Maar als je slim was, schoot je toch gewoon al je munitie op (richt maar op een vogel desnoods) om van dit vest te profiteren? Neem een strategische positie in waar je zelf niet of nauwelijks geraakt kan worden en blijf schieten richting de geldkist.

En dan krijgen wij de vraag: was er niemand zo slim om hier aan te denken?

zondag 11 februari 2001 @ 16:00:52 #20
3498 Barb
Graduated Fool
pi_737203
quote:
Op 11 februari 2001 15:55 schreef evert het volgende:
wees eerlijk, ik zou het best voor niets willen doen. lijkt me geweldig!!
Van de ene kant wel, maar aan de andere kant: de Mol is gewoon een kandidaat en moet dezelfde dingen doen als de rest, terwijl hij/zij nooit meedingt naar de prijs. Mij lijkt het logischer als die dan verdeeld wordt tussen de Mol en de winnaar. Maar ja, dan zou de Mol misschien niet zoveel moeite doen om opdrachten te laten mislukken.
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 16:02:10 #21
3498 Barb
Graduated Fool
pi_737208
quote:
Op 11 februari 2001 15:58 schreef evert het volgende:
Maar als je slim was, schoot je toch gewoon al je munitie op (richt maar op een vogel desnoods) om van dit vest te profiteren? Neem een strategische positie in waar je zelf niet of nauwelijks geraakt kan worden en blijf schieten richting de geldkist.

En dan krijgen wij de vraag: was er niemand zo slim om hier aan te denken?

Ze wisten niet dat er extra vesten in de kist zaten, maar zagen dat pas toen de commando's er eentje uithaalden? Of misschien wisten ze niet dat de extra vesten onbeperkte minutie hadden?
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 16:05:15 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737216
quote:
Op 11 februari 2001 16:00 schreef Barb het volgende:
Van de ene kant wel, maar aan de andere kant: de Mol is gewoon een kandidaat en moet dezelfde dingen doen als de rest, terwijl hij/zij nooit meedingt naar de prijs. Mij lijkt het logischer als die dan verdeeld wordt tussen de Mol en de winnaar. Maar ja, dan zou de Mol misschien niet zoveel moeite doen om opdrachten te laten mislukken.
Dan zou het leuker zijn dat je als Mol al het geld kreeg dat verloren is gegaan door niet gerealiseerde opdrachten. wordt de motivatie nog groter.
pi_737368
quote:
Op 10 februari 2001 13:39 schreef para909 het volgende:
Weet iemand trouwens nog wat de exacte zin was van dat morsebericht?
Volgens mij stond er "Kijk naar de grond" en was het een aanwijzing voor Nico want er stonden twee grote cijfers op de grond van zijn cel die samen met het nummer van zijn cel de cijfercombi voor Sigrid's slot vormden.

Over dat extra schild: ze wisten idd niet dat het onbeperkte munitie had, wisten überhaupt niet dat er extra schilden in die kist lagen totdat ze een van de aanvallers daar een schild uit zagen halen.

En tja, Yvonne de Mol? Eigenlijk zou ik niet raar kijken als dat inderdaad zo is maar voorlopig vind ik haar toch nog iets té fanatiek, ze is betrokken bij veel mislukte opdrachten maar zorgt er ook wel weer voor dat opdrachten wél goed gaan (hoe moet je een vlot bouwen, stoppen met het beantwoorden van de vragen in de tuin). Wet iemand welke deelnemers er tot nu toe op Yvonne hebben gestemd (ga volgende keer toch maar de afleveringen opnemen denk ik)?

Het zou idd leuk zijn als de Mol het geld kreeg wat de groep door zijn/haar toedoen misloopt, dan ben je volgens mij wel extra fanatiek ja. Maarja, ook een beetje sneu als de winnaar met maar een heel klein bedragje naar huis gaat. Ze hebben sowieso veel minder geld als vorig jaar, volgens mij had de winnaar toen iets van 80.000 piek (wat je je allemaal niet kan herinneren )dat zit er deze keer niet meer in vrees ik.

pi_737411
De mol krijgt een vast bedrag ik dacht ongeveer 5.000-10.000 gulden. Dit is natuurlijk ook logisch want als het programma jou tijdens de screening uitkiest om de Mol te spelen. Betekent dit meteen dat jij geen kans meer maakt op de pot.
Maar mensen vorig jaar was het ook een vrouw, zal het dan nu ook weer een vrouw zijn???
Karlijn
pi_737442
quote:
Op 11 februari 2001 17:35 schreef Karlijn het volgende:
Maar mensen vorig jaar was het ook een vrouw, zal het dan nu ook weer een vrouw zijn???
Ik weet de oplossing, ik weet de oplossing !!!

- Geen vrouw, want dat zou teveel op vorig jaar lijken...
- Geen man, dat zou teveel op Hugo, de laatste Belgische mol lijken ...

kortom: Yvonne is onze Mol (thanks Karlijn, inkoppertje!)

pi_737515
Ik heb een theorie waarom het geen zin heeft voor de mol om bij de kookopdracht te zitten. Dan is er al uit, dus dat staaft de helft van mijn theorie. Maar als mijn theorie klopt, pleit dit Doortje ook vrij.

In elk geval, hier komt-ie:
De mol heeft er belang bij dat de kookopdracht mislukt.
Daarvoor heeft hij of zij twee mogelijkheden, die ik allebei hier zal "doorexcerceren":

(1) De mol maakt de haggis zo beroerd dat deskundige 'm er zo uitpikt. Daarmee zou de opdracht mislukt zijn. Maar het gevolg is dat de haggis dan zo anders van smaak is dat de rest van het team 'm er weer uit kon halen. Dit is inderdaad wat er gebeurd is. Dan is alsnog de opdracht gelukt. Dus dat zou de mol niet doen. Kortom: de kans dat de opdracht mislukt - het ultieme doel van de mol - is 0%.

Rijst de vraag wat de mol dan wel kan doen om de opdracht te laten mislukken:

(2) De haggis zo goed mogelijk maken. Maar ja, dan lukt de opdracht ook weer, want dan haalt de deskundige 'm er waarschijnlijk niet uit. Hoewel, als alle drie de haggissen (?) hetzelfde zouden smaken, dan heeft de deskundige alsnog 33% kans om de haggis van de mol eruit te pikken (gewoon, door eentje op goed geluk aan te wijzen). En dus heb je 33% kans dat de opdracht in eerste instantie mislukt. Maar vervolgens kan je team 'm er ook moeilijk uit halen (want ze smaken allemaal hetzelfde). Ook het team heeft dan weer 33% kans om de juiste aan te wijzen, oftewel 66% kans dat dat niet lukt.
In kansberekeningtermen: de kans dat de opdracht op deze manier helemaal mislukt - en dat is wat de mol wil - is 0,33 maal 0,66 = ongeveer 20%. Ook geen bijster grote kans voor succes voor de mol dus.

Kortom: een calculerende mol kiest niet voor optie 1. Daar is zijn of haar kans om de boel te laten mislukken immers 0. Als hij of zij al in de kookbrigade gaat zitten, dan zou de mol voor optie 2 kiezen. Dan heb je immers nog 20% kans dat de opdracht mislukt. En schuif je en passant ook nog even de verdenking van je af.
Een calculerende mol kiest er dus waarschijnlijk helemaal niet voor om in de kookopdracht te zitten (en ook al konden ze zelf niet kiezen, dan heeft de programmaleiding hier vast wel aan gedacht). De echte mol doet dus aan de andere opdracht mee. Eentje waar-ie meer kans heeft om de boel in het honderd te laten lopen.

Dus: ook Doortje is niet de mol.

Wie het wel is: volgens mij Yvonne, want zij wordt vanaf het begin af aan al zodanig in beeld gebracht dat zij haast wel onschuldig moet zijn. Of niet dus. Dat zou ik ook doen als ik programmamaker was.

Whatdoyouthink?

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 11-02-2001 18:53]

maandag 12 februari 2001 @ 00:19:41 #27
1986 Jane
pi_738156
Nausicaa,

Ik ben het helemaal eens met je theorie over de kookopdracht. De mol had inderdaad veel meer kans om toe te slaan door bij de 'proevers' te zitten. De enige moeilijkheid was dan als de andere twee heel resuluut zouden zijn in hun oordeel, want in dat geval zou de mol teveel verdenking op zich laden door er hard tegenin te gaan.
In feite gebeurde dat natuurlijk ook. Nico en Sigrid waren er zeer van overtuigd dan de eerste anders smaakte en dat dat hem dus wel zou zijn. Alleen het feit dat ze de eerste het 'lekkerst' vond, deed Sigrid nog even twijfelen, maar ze waren er toch snel uit.
Ik ben het dan ook met je eens dat Yvonne daar heel verdacht uitkwam.

Ook ik begin steeds meer aan Yvonne's 'goede bedoelingen' te twijfelen. Maar ik blijf erbij dat, als ze het is, ze het wel heel goed doet, want nog bijna niemand heeft haar verdacht (ik zal nog eens moeten teruglezen om het te checken).
Maar om alles even op een rijtje te zetten, hierbij de:

Verdachte momenten van Yvonne:
- Was niet betrokken bij de mislukte fietsopdracht, maar uit het dagboek van de mol zou je kunnen opmaken dat de mol daar ook niet bij betrokken was.
- Kan de zandloperopdracht om zeep hebben geholpen. Was de hele nacht op.
- geeft heel resoluut de verkeerde antwoorden op een aantal raadsels in de kasteeltuin
- Lijkt hard te rennen om de anderen te waarschuwen, maar loopt wel een extra rondje in het doolhof door straal langs de weg naar de uitgang te lopen.
- Nam de telefoon een aantal keer over van Nazife tijdens de ballonvaart. Misschien verkeerde aanwijzingen doorgegeven?
- Haalt de taxi niet bij de bieb-opdracht, terwijl ze toch de meest getrainde is van het stel. Gaat als eerste weg. Om het de anderen extra moeilijk te maken?
- Haalt samen met Dan het hotel niet in hun 'wrak van de weg'. Hebben ze door haar toedoen teveel tijd verloren?
- Bij de laatste aanwijzing op de mol-site bij aflevering 5 staat: "Waren er soms partners die wisten wie de mol was?" Prominent in beeld zijn Yvonne en haar vader! (Hebben jullie dat gezien???)
- Leest de morsecode verkeert en zo wordt veel tijd verloren. Anders was de opdracht bijna zeker geslaagd.
- Wist toen Sigrid oplas wat er op de voetbal stond, ineens gelijk wat er bedoeld werd. Ikzelf vond het nog steeds nogal cryptisch. Was er soms afgesproken dat ze zou wachten toch Sigrid over de bal begon, om daarna gelijk de celnummers door te geven?
- Houdt zich verdacht stil bij het Haggis-proeven
- Wordt als eerste uitgeschakeld tijdens de lasergame, en dat voor een kapitein van het leger! Zorgt er bovendien indirekt voor dat Dan uitgeschakeld wordt door hem naar haar toe te roepen.

Ontlastende feiten
- loopt in de eerste aflevering zeer gestaag de berg op en helpt de 2 achterblijvers boven te komen
- speelt binnen no-time Vader Jacob op de doedelzak
- Is zeer gedreven tijdens het vlot-bouwen
- geeft veel goede antwoorden bij Dan's dilemma's. Gaf zelfs aan te twijfelen bij Sigrids foute antwoord op de eerste vraag (de kilt of het pak)
- Is heel fanatiek van mening dat Dan als laatste moet abseilen en fouilleert iedereen die geen geld bovenbrengt. Kan een afleidingsmanouvre zijn, maar zou de mol zich zo profileren?
- Gooit tijdens de gevangenis-opdracht op verzoek van Sigrid het sleuteltje in haar cel. Zou het voor de mol niet heel makkelijk zijn geweest mis te gooien?

Tot zover Yvonne. Weten jullie er nog meer?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 12-02-2001 00:27]

maandag 12 februari 2001 @ 00:37:01 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_738195
Ik wil gewoon dat Doortje de mol is, want ik heb op mijn werk in een pooltje na afl 1 ingezet op haar.

De kans is echter wel klein, want Dan is eruit, en zijn commentaar bij de test deed vermoeden dat hij op Doortje zou stemmen (al is dat niet zeker). Maar als hij dat wel heeft gedaan EN hij ligt eruit, is Doortje de mol niet

V

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 12 februari 2001 @ 01:08:55 #29
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_738245
Nausicaa,
volgens mij klopt je mooie redenering niet.
Als de schot de nederlandse haggis er niet uitgehaald had was de opdracht al geslaagd.
hoefden de nederlanders niet te proeven.
  maandag 12 februari 2001 @ 09:58:08 #30
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_738549
* Elbutre is helemaal de kluts kwijt!

ik weet ook niet meer waar ik hem zoeken moet! Voor mij was Cor de mol en toen die naar huis ging dacht ik aan Doortje. Maar als Dan inderdaad op Doortje heeft gestemd valt deze optie af en is het Yvonne omdat ze ondanks ontzettend fanatiek te zijn toch een hoop dingen heeft laten mislukken!

Back in town
  maandag 12 februari 2001 @ 12:46:39 #31
1986 Jane
pi_738997
quote:
Op 12 februari 2001 01:08 schreef evert het volgende:
Nausicaa,
Als de schot de nederlandse haggis er niet uitgehaald had was de opdracht al geslaagd.
Dat is waar, maar het enige wat de mol dus zou hebben kunnen doen tijdens het koken, is zorgen dat de Haggis niet helemaal goed was. Anders zou de Schotse kok het misschien niet herkennen. Maar tegelijkertijd zorgt hij/zij er dan voor dat de 'proevers' het ook makkelijker krijgen. Niet omdat ze weten hoe Haggis moet smaken, maar omdat er dan 1 erg afwijkt van de andere twee.
Kortom, de mol kon weinig uitrichten:
of je maakt de haggis slecht, zodat de chef hem herkent en dan maar hopen dat je medespelers het niet doen,
of je maakt de haggis zo goed mogelijk en hoopt dat de chef hem alsnog herkent.
Beide opties zijn vrij riskant vanuit het oogpunt van de mol en het was voor hem/haar dus makkelijker om nog wat uit te richten door bij de proevers te zitten.

Dit alles zegt natuurlijk niks, het is maar een theorie (van Nausicaa; credit where credit's due ).
Doortje kan best alsnog de mol blijken te zijn. Ik verdenk ze alle vier, het ligt er maar net aan hoe mijn pet staat...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 12-02-2001 12:48]

pi_739632
Wat de haggis gedachtengang betreft vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als de haggis niet op tijd af zou zijn geweest? Was de opdracht dan mislukt? Doortje en Dan waren nl zo lang bezig geweest dat de haggis in folie gewikkeld moest worden om nog op tijd gaar te zijn. Zou dan niet Doortje toch de mol kunnen zijn en dat haar molactie eruit bestond de boel behoorlijk te vertragen? In de shots die je van de keuken zag was ze niet echt hard bezig, stond meestal gewoon wat chagerijnig te kijken. Iets wat veel mensen ook bij Sigrid zien, misschien dat die twee het daarom zo goed met elkaar kunnen vinden. Hoewel ik Sigrid dan sympathieker vind dan Doortje, maar goed ik zaag een beetje door.
Over Yvonne als de mol vond ik het opvallend dat ze - toen Dan en zij werden aangehouden - tegen die agent zei dat ze blij was dat hij er was of zoiets en het daarna een beetje weg probeerde te praten. Maar ja, dan kan je je ook weer afvragen waarom dat wordt uitgezonden als zij de mol is...
Rock 'n' roll, deal with it.
pi_740095
quote:
Op 12 februari 2001 01:08 schreef evert het volgende:
Nausicaa,
Als de Schot er niet in slaagt de Nederlandse haggis eruit te halen omdat ze allemaal hetzelfde smaken, klopt dat op zich. Alleen, mijn punt was dat - als de 3 haggissen hetzelfde smaken - de Schot nog altijd een kans heeft van 33% om toevallig de Nederlandse eruit te halen. Toevalstreffer dus. En dan had het Nederlandse team toch nog altijd wel hebben moeten proeven....

En Ka, je hebt me weer helemaal aan het twijfelen gebracht... Inderdaad, wat als de opdracht gewoon door tijdgebrek mislukt was geweest?
Potjandorie, nou weet ik het nog niet!!!

dinsdag 13 februari 2001 @ 14:20:03 #34
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_741733
hee ik heb iets ontdekt op de site!
Eerst stonden bij de dagboeken van de kandidaten deze aflevering alleen Dan en Sigrid. Nu staat Nico er opeens bij! Heeft dit iets te betekenen???
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 15:31:03 #35
3498 Barb
Graduated Fool
pi_742051
Als ik het dagboek van De Mol lees, lijkt het helemaal of Doortje de Mol is. Zoals ik het interpreteer staat er eigenlijk dat de Mol niet opgesloten heeft gezeten in de cel (Dan en Doortje) en dat de Mol als laatste werd geraakt bij het laserquesten.

Voor het eerste stuk geldt dan: Doortje, want Dan is naar huis en voor het tweede stuk geldt Sigrid of wederom Doortje.

Doortje dus. Maar ligt dat er niet te dik bovenop? Dit dagboek is wel heel onthullend als Doortje inderdaad de Mol blijkt te zijn.

When I rush it hits me
pi_742436
Bij de dagboeken op de site van de Mol valt het mij op dat er van iedereen al een dagboek is geweest behalve van ...Doortje.
Nico had ook al eerder dagboeken gehad, ik dacht dat hij alleen in week 4 er niet bijstond. Toch blijf ik voorlopig bij mijn eerste ingeving dat Sigrid het is, ook al weet ik nog steeds niet hoe ik aan dat idee kom
pi_742510
Nu ben ik pas echt in verwarring...

Ging al vanaf aflevering twee volkomen overtuigd voor Sigrid maar na het dagboek van vandaag te hebben gelezen ben ik echt aan het twijfelen gebracht. De opmerking over de opdracht met de haggis doet idd vermoeden dat de Mol bij het haggis maken betrokken was en niet heeft meegedaan aan de opdracht in de cel maar zou het ons dan ineens zo makkelijk gemaakt worden? Ik vind overigens niet dat uit het dagboek blijkt dat de Mol als laatste over was bij het laser spel, hij/zij zegt alleen dat de medekandidaten als makke lammeren werden neergeschoten maar misschien hij/zij zelf ook wel...?!?

Het feit dat Doortje als enige nog geen dagboek heeft geschreven zegt volgens mij weinig, Dan had ook pas na de laatste aflevering een dagboek, wie weet volgt dat van Doortje volgende week.

dinsdag 13 februari 2001 @ 21:24:33 #38
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_742966
Wat mij meteen opviel was de opmerking in het dagboek van de Mol:
Ik word op slag vegatarier denk ik (over de haggis)

Doortje gaf toen zij aan deze opdracht begon al aan dat zij al vegetarisch is, dus dan zou je haast gaan denken dat zij de Mol niet is.

Toch?????

dinsdag 13 februari 2001 @ 21:37:28 #39
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_742984
quote:
Op 13 februari 2001 21:24 dronk pluisje ranja met een rietje:
Doortje gaf toen zij aan deze opdracht begon al aan dat zij al vegetarisch is, dus dan zou je haast gaan denken dat zij de Mol niet is.
Ik heb het ze niet horen zeggen, maar als dat echt zo is, mooi!, afstrepen dan maar.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 22:24:47 #40
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_743091
Smart thinking, Ranja!

Doortje zei inderdaad dat ze vegetarier is.

Ik word er gek van! wie is toch de mol? Ik blijf het op yvonne houden. In het dagboek van de Mol staat over de lasergame dat het "zelfs voor de mol spannend was". Dit zou kunnen slaan op het feit dat Yvonne in het leger zit en ondanks het feit dat ze hierop getraind is het toch spannend vond...

Maar ja...het blijft gissen...

Mis Dan nu al... fuck the muppets man!

dinsdag 13 februari 2001 @ 22:57:47 #41
3498 Barb
Graduated Fool
pi_743167
quote:
Op 13 februari 2001 17:43 schreef Kari het volgende:
Ik vind overigens niet dat uit het dagboek blijkt dat de Mol als laatste over was bij het laser spel, hij/zij zegt alleen dat de medekandidaten als makke lammeren werden neergeschoten maar misschien hij/zij zelf ook wel...?!?
Ik kreeg juist de indruk, door die makke lammeren, dat de Mol niet bij de eerste drie afgeschotenen zat. Door de woorden 'makke lammeren'. Vandaar dat ik dacht dat Sigrid en Doortje er niet mee bedoeld werden.
quote:
Op 13 februari 2001 21:24 schreef pluisje het volgende:
Wat mij meteen opviel was de opmerking in het dagboek van de Mol:
Ik word op slag vegatarier denk ik (over de haggis)

Toch?????

Nee, niet, want meteen na die zin staat: als ik al geen vegetariër ben. Hierdoor wordt het juist weer in het midden gelaten of de Mol wel of niet vegetarisch is.
When I rush it hits me
  dinsdag 13 februari 2001 @ 23:25:11 #42
136 V.
pi_743250
quote:
Op 13 februari 2001 22:57 schreef Barb het volgende:
Nee, niet, want meteen na die zin staat: als ik al geen vegetariër ben. Hierdoor wordt het juist weer in het midden gelaten of de Mol wel of niet vegetarisch is.
AAAAAAAAAAAAAH... ik kan het niet meer aan....
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 23:34:42 #43
3498 Barb
Graduated Fool
pi_743299
quote:
Op 13 februari 2001 23:25 schreef Verbal het volgende:
AAAAAAAAAAAAAH... ik kan het niet meer aan....
* Barb geeft Verbal een papieren zakje.

Rustig inademen, rustig uitademen

Adem in

Adem uit

Adem in

Adem uit

Gaat ie weer een beetje?

-typo edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 13-02-2001 23:35]

When I rush it hits me
  woensdag 14 februari 2001 @ 00:06:29 #44
136 V.
pi_743435
tenks beeb, het gaat weer...

maaaaaaar...

ikwilletwetenikwilletwetenikwilletwetenikwilletwetenikwilletweten

V

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 14 februari 2001 @ 00:22:45 #45
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_743473
quote:
Op 14 februari 2001 00:06 schreef Verbal het volgende:
tenks beeb, het gaat weer...

maaaaaaar...

V

Maar als je het weet zijn de komende afleveringen lang zo leuk niet meer.
  woensdag 14 februari 2001 @ 13:12:40 #46
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_744377
Hier is al een paar keer de suggestie gewekt dat iets uit de foto is af te leiden. Daar kwam dan het antwoord op dat de foto aan het begin van deserie is gemaakt en dat men dan nog niet weet wie de winnaar is (vind ik zelf ook errug logisch)
Maar tegenwoordig is er toch ook zoiets als fotoshop, dus is het heel goed mogelijk dat de foto kunstmatig in elkaar is gezet zodat er wel degelijk iets uit af te leiden valt.

Begin overigens steeds meer het gevoel te hebben dat Yvonne toch de Mol is!

Minpunt is dat we dan zeker nog twee keer naar haar moeten kijken, pluspunt is dat ze er dan in ieder geval niet met de pot vandoor gaat, want dat gun ik d'r niet!

Back in town
  woensdag 14 februari 2001 @ 21:42:43 #47
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_745873

Net weer alles, maar dan ook alles, op wwwieisdemol.nl zitten lezen. Alleen om maar weer een aanknopingspunt te vinden. Na 45 minuten lezen besefte ik mij ineens weer dat, dat verdomd slimme productieteam ook alles op de site kan manipuleren...

verspilde moeite...

Nog twee dagen!!!

Ik blijf erbij Yvonne is het, da's mijn eerste ingeving en daar wijk ik niet vanaf...

pi_746063
Grrrrrr van af de 1e aflevering ga ik voor Sigfrid Maar nu begin ik een beetje te flippen de laatste zinnen van het dagboek van de mol zijn:
Deze keer viel Dan af. Als er iemand is geweest die dag en nacht met mij bezig is geweest dan is hij het wel. Maar of hij echt wel weet wie ik ben?
En bij wie was Dan altijd juist bij Yvonne
Ik blijf bij Sigfrid Maar Yvonne is nu dikke 2e Och ik weet het ineens niet zo zeker meer.
  donderdag 15 februari 2001 @ 12:01:24 #49
2432 Nimue
keep your magic
pi_746857
quote:
Op 14 februari 2001 00:06 schreef Verbal het volgende:

V

Verbal, ik ging net even hier kijken om te kijken wat jouw mening over de Mol was (ben het verder vaak met je eens dus vandaar) en nu zit je hier te drenzen dat je het weten wilt. Tjemig, wat moet ik daar nu weer mee? Want ik weet het ook niet. Nico is verdacht, Sigrid ook, Doortje minder, maar zelfs Yvonne begin ik nu te verdenken. Och wat een ellende.
Dus ik denk dat ik me dan maar gewoon bij je aansluit:
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  donderdag 15 februari 2001 @ 12:28:22 #50
136 V.
pi_746897
Tja, ik WIL dat Doortje het is, want op haar heb ik geld ingezet een aantal weken.

Op dit moment verdenk ik alleen Sigrid en Nico het meest, en als ik zou moeten kiezen: Nico

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 16 februari 2001 @ 11:55:14 #51
1986 Jane
pi_748709
Er staat op de Mol-site weer iets vreemds in het dagboek van Dan.
Er staat dat hij als eerste en Yvonne kort daarna werd neergeschoten in het fort, terwijl het toch duidelijk andersom was.
Nou ja, zal wel een foutje van Dan zijn...
pi_749607
quote:
Op 16 februari 2001 11:55 schreef Jane het volgende:
Er staat op de Mol-site weer iets vreemds in het dagboek van Dan.
Er staat dat hij als eerste en Yvonne kort daarna werd neergeschoten in het fort, terwijl het toch duidelijk andersom was.
Nou ja, zal wel een foutje van Dan zijn...
Dat was me ook al opgevallen, misschien is het wel zo gemonteerd dat het leek of Yvonne als eerste neergeschoten werd, ze riep wel om Dan daarna, maar het kon natuurlijk zo zijn dat hij op dat moment al "dood" was. Als Yvonne als eerste neergeschoten werd is dit nl. een punt waarmee ze verdachter gemaakt kan worden (iemand van het leger en dan als eerste weg).Maarja misschien is dit wel weer te ver gezocht en slaat dit nergens op, we wachten af..
  vrijdag 16 februari 2001 @ 16:36:56 #53
136 V.
pi_749625
misschien heeft iemand dat nog op tape en kan diegene effe terugkijken of het een <montage> was, of dat Dan zich wellicht vergist (misschien had hij idd niet in de gaten dat Yvonne al was geraakt toen zij hem riep?).

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 16 februari 2001 @ 16:42:10 #54
1986 Jane
pi_749641
En dan hier een, wellicht wat vergezochte, theorie waarom Sigrid de Mol niet is:

Bij het Mol-spel op de officiele site wordt de vraag gesteld "Wie zat er opgesloten in de buitencel?"
a) De Mol
b} Yvonne
c) Nico
d) Sigrid

Stel dat Sigrid de Mol is, dan zouden op deze vraag 2 goede antwoorden mogelijk zijn en dat zou toch niet moeten kunnen. Of zou het zo werken dat je op een vraag een slecht, minder slecht, goed en allerbest antwoord kunt geven?

* Jane gelooft dat ze een beetje aan het doordraaien is van dit spelletje...

vrijdag 16 februari 2001 @ 17:05:57 #55
136 V.
pi_749741
Doordraaien of niet... you DO have a point, my dear

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_749838
'k Ben zeer benieuwd naar de uitzending van vanavond
  vrijdag 16 februari 2001 @ 18:33:41 #57
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_749870
nonfo: nog 3 uur....
  vrijdag 16 februari 2001 @ 22:40:43 #58
3498 Barb
Graduated Fool
pi_750404
Doortje naar huis, te gek, die is het dus zeker niet! Yvonne dan toch? Alles lijtk er op te wijzen. Vonden jullie het ook vreemd dat Nico bij de executie als enige zijn rugzak afdeed? Is dat een hint of zie ik nu spoken? Dan heeft zich dus toch vergist: Yvonne zei wederom dat ze als eerste af was tijdens de kasteelopdracht. Een vergissing van Dan, of een verdraaiing van de site, om ons op het verkeerde been te zetten? Is het dan toch Nico? Of heeft Ruud de Wild al verklapt wie het ss en is het toch Yvonne? Is er nog iemand die denkt dat Sigrid de Mol is?

Aaaaarch.

When I rush it hits me
pi_750415
Ik vraag me nu al verschillende afleveringen af of de oorhangers van Sigrid een hint kunnen zijn. Heeft iemand misschien gezien wat voor hangertjes het zijn, of is dit misschien iets wat andere kandidaten ook op zou vallen en ben ik gewoon aan het malen.

Ik geloof dat ik een beetje paranoide word.
Nog 168 uur, dan weten we het eindelijk.

zaterdag 17 februari 2001 @ 00:39:13 #60
1986 Jane
pi_750654
Ten eerste: Mijn oprechte deelneming aan Verbal . Ik hoop niet dat je al te veel had ingezet op Doortje.

En verder..... het is te gek om los te lopen, maar het wordt gewoon steeds moeilijker!
Doortje had ik al niet bovenaan de lijst staan, omdat ze gewoonweg niet genoeg invloed had kunnen uitoefenen op veel van de mislukte opdrachten. Maar goed, exit Doortje dus...

Sigrid:
Is het ook niet, denk ik. Buiten mijn hierboven geuite vermoeden, heeft ze me in de uitzending van vandaag toch teveel kansen laten ontglippen om de zaak te saboteren. Maar om nou te zeggen dat ik er helemaal zeker van ben.....NEE!

Maar goed, blijven dus over Nico en Yvonne.
Nico:
Met Doortjes weigering over de kolen te lopen in het achterhoofd (en de Mol zou dat natuurlijk weten!), kon hij maar één ding doen, en dat was wél zijn opdracht volbrengen. Want stel dat Yvonne ook zou weigeren, dan zou Sigrid de vrijstelling hebben verkregen. Ik neem daarbij dan aan dat de Mol dat ook zou willen voorkomen.

Yvonne:
Twijfelde er geen moment aan dat ze de opdracht (lopen over de muur) zou doen. Als ze de Mol was had ze hier toch mooi kunnen zorgen dat er geen geld in de pot kwam, want alleen Nico zou dan zijn opdracht volbracht hebben. Maar ja, aan de andere kant zou het ook wel heel opvallend geweest zijn als Yvonne nu juist dít niet gedurft zou hebben!

Ik weet het niet meer, maar mijn gevoel zegt 'Yvonne', dus daar gok ik dan maar op.

Nog even het stemgedrag van vanavond:

Yvonne - wilde het niet zeggen
Nico - Sigrid
Sigrid - Nico
Doortje - Nico

Wat me trouwens wel opviel, was dat Angela niet het rijtje afging toen ze de namen ging intoetsen. Ze zaten van links naar rechts in de volgorde: Nico, Yvonne, Sigrid, Doortje. Bij het intoetsen werd Yvonne kennelijk overgeslagen. Daar was het: Nico, Sigrid, Doortje (rood scherm).
Ik weet niet, maar op één of andere manier vond ik dat heel opvallend.

zaterdag 17 februari 2001 @ 00:39:21 #61
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_750656
tja, we weten niet op wie yvonne stemde.
doortje stemde nico. sigrid stemde nico.
toch? of heb ik het mis.
als yvonne nu ook op nico stemde, dan ligt het aan de beantwoording van de verschillende vragen of iemand een antwoord meer fout had dan de anderen.
dus theoretisch: y en s alle vragen goed, d 1 vraag fout, doortje er dus uit.
en dan is nico de mol.

ik word gek, klopt deze redenatie?

ps: wat zij ruud de wild dan precies?

zaterdag 17 februari 2001 @ 00:43:22 #62
1986 Jane
pi_750664
quote:
Op 17 februari 2001 00:39 schreef evert het volgende:

Dat zou ik ook wel graag willen weten!
  FOK!fossiel zaterdag 17 februari 2001 @ 00:45:47 #63
8443 cptmarco
it's captain...
pi_750676
Als je naar de aftiteling kijkt, zie je een foto. Hier zit sigrid midden vooraan op haar hurken. Alle afgevallen kandidaten zijn wit gemaakt. Yvon en Nico staan helemaal op de achtergrond. Nico meer dan Yvon.

Zou kunnen betekenen dat Sigrid of de winnaar is of de mol. Verleden jaar hadden ze ook een soortgelijk geintje in de aftiteling die de uitkomst verraadde.

zaterdag 17 februari 2001 @ 00:47:33 #64
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_750679
nog even aanhaken: als yvonne de mol is had ze toch kunnen struikelen bij de opdracht? bij de trap leek het of ze haar voeten onder de trede die er boven zat, neerzette. (snapt iemand wat ik bedoel, hoop het wel).
aan de andere kant, je moet wel lef hebben om je te laten 'vallen'.
maar half struikelen, en dan zeggen dat je niet meer durft?
  zaterdag 17 februari 2001 @ 00:49:00 #65
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_750685
quote:
Op 17 februari 2001 00:45 schreef cptmarco het volgende:
Als je naar de aftiteling kijkt, zie je een foto. Hier zit sigrid midden vooraan op haar hurken. Alle afgevallen kandidaten zijn wit gemaakt. Yvon en Nico staan helemaal op de achtergrond. Nico meer dan Yvon.

Zou kunnen betekenen dat Sigrid of de winnaar is of de mol. Verleden jaar hadden ze ook een soortgelijk geintje in de aftiteling die de uitkomst verraadde.

De winnaar kan bijna niet, is bij de groepsfoto maken niet bekend.
dan zou ze de mol moeten zijn?
maar dat ligt misschien toch voor de hand.
dus toch nico?
  zaterdag 17 februari 2001 @ 00:50:49 #66
3498 Barb
Graduated Fool
pi_750689
quote:
Ik heb het zelf niet gehoord, maar schijnt dat hij vanmiddag in zijn programma zei dat Yvonne de Mol was en dat zoiets niet geheim kon blijven in omroepland. Maar Ruud de Wild lult een hoop onzin, dus het kan net zo goed fout als waar zijn.
When I rush it hits me
  zaterdag 17 februari 2001 @ 01:11:26 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_750733
Twijfel..twijfel...tussen Sigrid en Yvonne..dus het zal wel Nico zijn
(zo, mezelf ff ingedekt).
Maar eerste ingeving zegt toch Sigrid, vraag me niet waarom, is meer de blik in haar ogen..
Volgende week weten we het eindelijk..enne, oh ja, begin mei gaan we weer lekker naar Schotland ff rondtoeren al die mooie plekken van Wie is de Mol langs
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 17 februari 2001 @ 02:24:21 #68
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_750835
Ik denk dat Sigrid de mol is.
Mijn verklaring volgens mijn vrouwelijke psychologische logica:

Sigrid was degene die werd uitgekozen als vertrouwenspersoon.
Scenario 1.
Als mol zijn de zou ik erg mijn best doen
(heel subtiel natuurlijk) dat anderen mij vertrouwen om zo niet de verdenking op mij te laten vallen. Het kan zijn dat de anderen haar vertrouwen en haar daarom uitgekozen hebben.

Scenario twee
Yvonne en Nico hebben haar niet gekozen omdat ze haar vertrouwen, maar om te kijken of hiermee hun vermoedenens dat Sigrid de Mol is bevestigd kon worden. De ultieme test dus. Maar dan ben ik wel erg benieuwd wie volgend week wint. Kunnen er ook twee winnaars uitkomen ????

En volgens mij had Sigrid Doortje in haar zak en zou deze nooit op haar stemmen.

Teruglezende slaat dit eigenlijk nergens op, maar je kunt niet altijd een logische verklaring vinden toch ?

zaterdag 17 februari 2001 @ 09:15:05 #69
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_750900
helaas kon ik het gisteren niet zien, ik kan dus weinig nieuwe argumenten aanbrengen.
Ik ga nog even niet kiezen, maar ik vermoed dat Sigrid het niet is.
Alle vage mislukkingen en gezeur van haar is niet gespeeld denk ik, zo is ze gewoon.

* EyE is blij dat hij geen geld heeft ingezet, eik weet ie het gewoon echt niet
* EyE wordt niet blij van typo's

[Dit bericht is gewijzigd door EyE op 17-02-2001 09:16]

pi_750960
Gisteren aan het einde van de aflevering lieten ze alvast een stukje zien van de aflevering van volgende week, waarbij ze met zn 3-en bij het scherm stonden.
Je hoorde toen (weet niet meer of Angela dat zei) :
"de verliezer, de winnaar en de mol"
De camera begon bij Nico, bij de winnaar zoemde die in op Yvon, en de mol: BAM ! ingezoomd op Sigrid....
Daaruit zou je kunnen afleiden dat Sigrid de Mol is.
Misschien dat iemand de aflevering op video heeft staan, zodat dat nog een keer nagekeken kan worden?
pi_750991
quote:
toch? of heb ik het mis.
als yvonne nu ook op nico stemde, dan ligt het aan de beantwoording van de verschillende vragen of iemand een antwoord meer fout had dan de anderen.
en dan is nico de mol.

ik word gek, klopt deze redenatie?

Op de site van de mol staat bij het groepsproces dat Doortje slechts 8 antwoorden goed had bij de test.

Even bij de redenatie dat Nico de Mol zou zijn en zou weten dat Doortje de opdracht had geweigerd, dan zou het slimmer van hem zijn geweest om ook te weigeren, want dan zou er nog maar 1 opdracht kunnen slagen, wat zou betekenen geen geld, geen vrijstelling.
Doordat hij de opdracht wel deed en hij er wel op kon rekenen dat Yvonne haar opdracht
ook zou doen kwam er wel geld in de pot.
En als hij dan wel de Mol zou zijn is het voor hem toch niet van belang of Sigrid wel of geen vrijstelling zou krijgen.
Conclusie: Als Nico de Mol zou zijn dan had hij moeten weigeren en was er zeker geen geld in de pot gekomen,dus is Nico het volgens mij niet.
Zou mijn voorgevoel dan toch goed zijn dat Sigrid het is. (misschien is het dan ook wel eens een goed idee om een lottoformulier op gevoel in te vullen)

pi_751044
Jammer dat er bij die eerste opdracht (het ravijnen) weinig te saborteren viel, dat zou teveel opvallen en dus hadden alle twee de teams de juiste afstand gemeten. Wel een hele gave opdracht trouwens!

Bij de tweede opdracht verbaasde het mij niet dat Sigrid als vertrouwenspersoon werd aangewezen (ik geloof niet dat ze werkelijk de meeste stemmen had, zouden de meesten niet op Yvonne hebben gestemd? ) juist omdat dít de ideale positie is voor de Mol om invloed uit te oefenen. Ik hou het dus op Sigrid. Hadden jullie ook de indruk dat, nadat Doortje had geweigerd ze min of meer probeerde om ook Nico de opdracht te laten weigeren? Dat Yvonne de opdracht wel deed verbaasde niemand (daarom is ze volgens mij de Mol ook niet, ze blijft té fanatiek en heeft veel kansen om te kunnen manipuleren laten liggen, dat zou de Mol nooit hebben gedaan).

Voor wat betreft de foto blijf ik erbij dat daar een aanwijzing in zit, alle argumenten ten spijt dat deze foto aan het begin van het programma is genomen en men dus niet kon weten wie in welke volgorde zou afvallen: er kunnen toch verschillende foto's zijn gemaakt voor de verschillende scenario's? Ik ga voor de foto: Sigrid op de voorgrond en dus de Mol, Yvonne links en iets naar voren dus de winnaar, Nico rechts en iets naar achteren en dus de verliezer.

Oja, nav Billie's opmerking over de aankondiging voor volgende week, daar zou best wel iets in kunnen zitten, was me trouwens niet opgevallen maar wel een goeie observatie!

Nog 6 dagen...

pi_752187
Op 13 januari schreef ik in dit topic al dat je het aan de foto kunt zien. daar blijf ik bij De mol voorop Ze konden van te voren niet weten wie de winnaar werd en wisten wel wie de mol was. En sig is de enige die in elke aflevering wel iets fout deed.
  zondag 18 februari 2001 @ 10:33:09 #74
136 V.
pi_752607
*Verbal weent...
Doortje eruit, daar gaan mijn pegels

Maarreh, wie dan?

Ik weet het niet.

T minus 5,5 days

V

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 19 februari 2001 @ 10:13:16 #75
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_753982
*get ready for AHA-erlebnis
Er zit vast iets in de foto!
geen gephotoshop mensen, die foto kunnen ze toch ook na afloop hebben gemaakt?
  maandag 19 februari 2001 @ 10:25:29 #76
2432 Nimue
keep your magic
pi_754006
Mijn oprechte condoleances Verbal, rot voor je. Ik ga voor Nico of Sigrid en ik weet het echt niet. Ik ben zo benieuwd!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  maandag 19 februari 2001 @ 10:49:37 #77
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_754053
quote:
Op 19 februari 2001 10:13 schreef EyE het volgende:
volgens mij hebben wij in de eerste aflevering gezien dat de foto gemaakt werd.
Of ben ik nu malende?
  maandag 19 februari 2001 @ 10:56:18 #78
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_754060
Ik ga voor Yvonne!

In de vooruitblik was te zien dat ze in het midden staat bij de bekendmaking en ze heeft toch wel bij heel veel mislukte opdrachten een vinger in de pap gehad!

Back in town
  maandag 19 februari 2001 @ 12:27:33 #79
1986 Jane
pi_754288
quote:
Op 19 februari 2001 10:13 schreef EyE het volgende:
Volgens mij kan hij niet na afloop zijn gemaakt. Sterker nog: Ik dacht dat het bij de vorige series zo was dat degenen die voor de laatste aflevering waren afgevallen, bij de bijeenkomst (wordt de week na de laatste aflevering uitgezonden) nog steeds niet wisten wie de Mol was.
Wat ik dus wil zeggen is: Volgens mij hebben de kandidaten elkaar na hun vertrek uit Schotland niet meer gezien.

En dan nog even een reactie op het verhaal van Easy-going over of Nico als hij de Mol was, zijn opdracht nu wel of niet zou moeten uitvoeren:

Ik ben het met je eens dat iedereen er gevoegelijk van uit kon gaan dat Yvonne de hare wel zou doen. Maar het is wel zo dat de kandidaten van elkaar niet wisten of de anderen hun opdracht hadden volbracht (de Mol wel natuurlijk, maar de andere 2 niet).
Tja, als Nico de Mol is, en hij dus geweten zou hebben van Doortjes weigering, maakte het eigenlijk niet veel uit wat hij zou doen, maar misschien was het dan inderdaad wel verstandiger geweest om het van Yvonne te laten afhangen.
Ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel verbaasde dat Nico die messenwerp-opdracht zo snel besloot te doen. En dat voor iemand die achterin de auto bang werd toen Dan reed!

Maar ja, mijn gevoel zegt dus nog steeds: 'Yvonne'. Als mol had ze er meer aan gehad om haar opdracht te weigeren, maar dat was natuurlijk wel heel erg verdacht geweest! We zullen zien...

Ik vraag me trouwens af of er gesjoemeld is met de stemming over de vertrouwenspersoon. Er zou wel een groot risico zijn dat de kandidaten er achter kwamen.
De vertrouwenspersoon zou namelijk minstens 2 stemmen moeten hebben gehad en kon niet op zichzelf stemmen (toch??). Stel nu dat bijv. Nico en Yvonne het er over hebben en elkaar vertellen dat ze allebei niet op Sigrid gestemd hebben, dan zouden ze daar natuurlijk snel conclusies uit (kunnen) trekken. Dat is..... tenzij ze tegen elkaar liegen natuurlijk...
Aaaaaargggghhhh!

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-02-2001 12:30]

maandag 19 februari 2001 @ 20:01:32 #80
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_755508
* Dat foto-idee was weer een typisch voorbeeld van een Ah..,euh, ow-erlebnis
pi_757243
quote:
Op 19 februari 2001 12:27 schreef Jane het volgende:

En dan nog even een reactie op het verhaal van Easy-going over of Nico als hij de Mol was, zijn opdracht nu wel of niet zou moeten uitvoeren:

Ik ben het met je eens dat iedereen er gevoegelijk van uit kon gaan dat Yvonne de hare wel zou doen. Maar het is wel zo dat de kandidaten van elkaar niet wisten of de anderen hun opdracht hadden volbracht (de Mol wel natuurlijk, maar de andere 2 niet).
Tja, als Nico de Mol is, en hij dus geweten zou hebben van Doortjes weigering, maakte het eigenlijk niet veel uit wat hij zou doen, maar misschien was het dan inderdaad wel verstandiger geweest om het van Yvonne te laten afhangen.
Ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel verbaasde dat Nico die messenwerp-opdracht zo snel besloot te doen. En dat voor iemand die achterin de auto bang werd toen Dan reed!

Ik vraag me trouwens af of er gesjoemeld is met de stemming over de vertrouwenspersoon. Er zou wel een groot risico zijn dat de kandidaten er achter kwamen.
De vertrouwenspersoon zou namelijk minstens 2 stemmen moeten hebben gehad en kon niet op zichzelf stemmen (toch??). Stel nu dat bijv. Nico en Yvonne het er over hebben en elkaar vertellen dat ze allebei niet op Sigrid gestemd hebben, dan zouden ze daar natuurlijk snel conclusies uit (kunnen) trekken. Dat is..... tenzij ze tegen elkaar liegen natuurlijk...
Aaaaaargggghhhh!

*Oeps dit ging even mis.

Wat ik wilde zeggen was:

Volgens mij maakte het wel uit of Nico het wel of niet zou doen, want ervan uitgaande dat Nico de Mol is, als hij had geweigerd was de opdracht mislukt, en dat is toch een opdracht van de Mol.

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 20-02-2001 12:03]

dinsdag 20 februari 2001 @ 13:47:13 #82
1986 Jane
pi_757669
Ik ben het met je eens hoor, alleen vraag ik me af of de mol ook niet zou proberen de anderen een vrijstelling te onthouden.
Maar al met al geen sterke 'mollenactie' van Nico, dus hij valt derhalve ook voor mij af.

En dan nog even over de opdrachten die ze moesten doen en de volgorde waarin ze het moesten doen:
Alleen Sigrid kon hierop invloed uitoefenen. Zij bepaalde wie welke opdracht zou doen. Volgens mij plaatste ze wel ongeveer de juiste opdracht bij de juiste persoon, al kun je je achteraf afvragen of ze Nico en Doortje niet beter had kunnen omdraaien. Zou de Mol niet liever Doortje of Nico de laatste opdracht laten doen i.p.v. Yvonne, die toch alles durft?

pi_759086
Ook ik heb medelijden met Verbal, al was het alleen maar omdat gedeelde smart halve smart is. Met de week verdacht ik Doortje meer, zelfs zo erg dat ik Sigrid inruilde voor Doortje. En nu is ze naar huis. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik weer terug ga naar Sigrid als Mol. Maar ik geef het toe, een kenner ben ik niet, een liefhebber blijf ik. Waarom dan niet Yvonne of Nico?
Billie zei het al (ik weet nog steeds niet hoe ik hiet moet kwoten, doe gerust een faq), door de preview voor volgende week. Door omstandigheden (noem het werk) heb ik pas vandaag gekeken. De drie finalisten staan op een rijtje, Angela spreekt dreigend: "zo meteen weten we wie de winnaar (beeld flitst langs Nico), de verliezer (lang shot van Yvonne) en de Mol is (close-up Sigrid) is". Of ik de verdere conclusies van Billie deel is een tweede maar dit was zo duidelijk.

Dat brengt ons ook bij de aftitelingsfoto. Eerder heb ik betoogt dat je wel 10 foto's kunt maken, telkens een ander in het midden. Maar als er, zoals anderen gezegd hebben< maar een foto is gemaakt, wat is er dan makkelijker dan de Mol centraal te plaatsen. Waar gaat het om? Wie is de Mol, wie staat er centraal op de foto? Sigrid.

Al mocht ik gelijk hebben, ik vind niet dat ik het Door had. Ik ben afgestapt van het idee dat Sigrid de Mol was. Te voorspelbaar leek het mij. Daarom ben ik er toch weer ingestonken en juist daarom is Mol een pracht programma.

Vrijdag kijk ik weer op video, ik ga naar Hannibal kijken. Het wordt hoe dan ook een aha-erlebnis. Is het Sigrid, dan dacht ik dat eerst ook. Is het een Nico of Yvonne, dan heeft de redactie weer gewonnen. Soms is televisie gewoon erg leuk.

Tsja?
pi_759293
ik had de namen en de winnaar/verliezer verkeerd om, maar wist niet meer precies hoe het was gezegd, alleen dat dat mij opgevallen was.
We bedoelen hetzelfde
pi_763157
Ok, waarschijnlijk zoek ik overal wat achter maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vanochtend keek ik naar koffietijd (don't ask!) waar Angela te gast was. Op een gegeven moment wordt dan met haar haar agenda voor de komende week doorgenomen. Toen zei Angela dat ze zaterdag naar een groot feest ging die de winnaar van Wie is de Mol had georganiseerd. Er achteraan zei ze:...of de winnares. Zou dit een verspreking geweest zijn?
Rock 'n' roll, deal with it.
  donderdag 22 februari 2001 @ 17:00:38 #86
136 V.
pi_763939
Ik hoorde vandaag iets interessants.
Bij de boeken/taxi-opdracht van een paar weken terug, schijnt Yvonne drie keer met het juiste (oranje) boek in haar handen te hebben gestaan, maar pas de derde keer ineens de kaart te hebben gevonden.

ze was inderdaad te laat voor de taxi...

We weten het morgen....

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 23 februari 2001 @ 00:00:28 #87
593 sjak
Juffie Bloem
pi_765160
quote:
Op 22 februari 2001 14:42 schreef ka het volgende:
Ok, waarschijnlijk zoek ik overal wat achter maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vanochtend keek ik naar koffietijd (don't ask!) waar Angela te gast was. Op een gegeven moment wordt dan met haar haar agenda voor de komende week doorgenomen. Toen zei Angela dat ze zaterdag naar een groot feest ging die de winnaar van Wie is de Mol had georganiseerd. Er achteraan zei ze:...of de winnares. Zou dit een verspreking geweest zijn?
JAJA, ik hoorde het ook!!!!
Nu ben ik dus overtuigd
Nico de winnaar en Sigrid de Mol.
Als Yvonne de Mol blijkt te zijn neem ik al mijn slechte opmerkingen over haar terug
Lekker douchen!
  vrijdag 23 februari 2001 @ 10:46:39 #88
1986 Jane
pi_765631
* Jane kan bijna niet wachten.....

Van wie hoorde je dat, Verbal? Van een insider of van een mede-kijker?

vrijdag 23 februari 2001 @ 10:56:49 #89
1986 Jane
pi_765666
En op de valreep toch nog even klagen over de officiele site:

Het is nu vrijdag, bijna 11.00 uur 's-ochtends en bij de laatste aanwijzing van vorige week staat nog steeds 'Deze aanwijzing wordt vrijdag onthuld'.
Welke vrijdag bedoelen ze? Als het vandaag is, zijn ze wel weer rijkelijk laat!

pi_766046
quote:
Op 23 februari 2001 10:56 schreef Jane het volgende:
En op de valreep toch nog even klagen over de officiele site:

Het is nu vrijdag, bijna 11.00 uur 's-ochtends en bij de laatste aanwijzing van vorige week staat nog steeds 'Deze aanwijzing wordt vrijdag onthuld'.
Welke vrijdag bedoelen ze? Als het vandaag is, zijn ze wel weer rijkelijk laat!

Het is nu half 1, en de aanwijzing is nog steeds niet onthuld. Zou het een hele duidelijke aanwijzing dit keer, waaraan we kunnen zien wie de Mol is????

nog een uurtje of 10 dan weten we het eindelijk

pi_766074
Inderdaad reuze irritant, zit al uren te wachten op die aanwijzing *Jaja, Tink is niet goed wijs

Maar ze maken mij niets meer wijs: het is Sigrid en zo is het!

[edit: Of toch Nico..??? Weet het echt niet meer]

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 23-02-2001 12:38]

vrijdag 23 februari 2001 @ 13:11:03 #92
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_766233
Het is Yvonne!
Back in town
  vrijdag 23 februari 2001 @ 13:12:24 #93
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_766236
Ik wil trouwens hierbij even een zeer groot compliment geven aan de bedenkers en makers van dit programma. Ik heb er maar een woord voor: BRILJANT!
Back in town
pi_766319
Nou, hij is dan onthult, de laatste aanwijzing. Haal je daar uit dat het Yvonne is, Elbutre? Ik niet.. ik haal er helemaal niets uit, geloof ik.

Wachten tot vanavond maar dan.

vrijdag 23 februari 2001 @ 13:38:44 #95
1986 Jane
pi_766332
Ik heb hem ook net gezien. Niet echt wereldschokkend...
pi_766867
Ik wilde eerst een lang lulverhaal houden over het feit dat Sigrid de Mol zou moeten zijn... maar ik zag het licht en nu weet ik bijna 100 procent zeker dat Nico de Mol is!
De website verraad het gewoon. Je moet het gewoon even zien.

Okay... hier volgt de redenatie... De vorige stemronde was als volgt:

Doortje -> Nico
Sigrid -> Nico
Yvonne -> Wilde ze niet zeggen
Nico -> Sigrid

Doortje moest er uit. Dat wil dus zeggen dat, in het geval dat Nico de Mol is, Yvonne ook op Nico heeft gestemd. De drie dames hebben dan allemaal op Nico gestemd en degene met de meeste foutieve overige vragen moet dan vertrekken. Dat was helaas Doortje die maar 8 vragen goed had (waaronder dus de vraag 'Wie is de Mol' waarop ze 'Nico' heeft geantwoord).
Nico (de Mol) heeft alleen maar gezegd dat hij op Sigrid heeft gestemd, maar ondertussen stemde hij op zichzelf.

Okay dan nu de echte feiten van de website:

- In het laatste dagboek van de Mol staat dat Bier & Whisky een gevaarlijke combinatie is... en dat de Mol nooit geweten heeft dat er zo veel verschillende soorten Whisky was.

In het paspoort van Nico staat gewoon openlijk dat hij "Whisky & Bier" drinkt. Yvonne drinkt alleen wijn (en af en toe een biertje) en Sigrid drinkt alleen bier. Dat Yvonne alleen wijn drinkt komt ook in haar dagboek van week 5 terug waarin ze schreef dat ze een beetje duf en misselijk is van de wijn. Yvonne en Sigrid drinken geen Whisky. Nico wel.

Verder staat er in het paspoort van Nico dat hij geen orgaanvlees lust. In het Dagboek van de Mol staat de de Mol helemaal vergeten was dat 'Schotland zo ongeveer gelijk staat aan doedelzakken, kastelen en Haggis. Haggis is orgaanvlees! En in het Dagboek staat dat de Mol bijna spontaan vegetarier zou worden (net als Doortje)... "als hij het al niet was". Nou die laatste opmerking slaat natuurlijk op Doortje. Die is de Mol niet, dus die opmerking kunnen we negeren. Nico lust geen orgaanvlees. Hij moest orgaanvlees (haggis) eten. Zo'n opmerking in het Dagboek wijst alleen maar in zijn richting.

Dan zijn er nog de kleine dingen als de zoekopdracht in de bibliotheek. Er werd vrij duidelijk gezegd dat 'als je de taxi gemist had er een groot kruis op de grond zou staan'. Nico kwam terug naar de bibliotheek terwijl er geen kruis op de grond lag.
In het Dagboek van die week schrijft de Mol dat hij de pech had dat het druk was in de stad en dat er overal files stonden zodat bijna iedereen de Taxi heeft gehaald. De Mol had de pech dat er files waren, want als die er niet waren, dan was de taxi wel weg geweest als hij voor de tweede keer weer naar de taxistandplaats was gegaan.

En dan nog een opmerking van Yvonne die zei dat Nazife 10 minuten lang Nico probeerde te bellen, maar alsmaar een in-bezet-toon kreeg. Nico wijt het aan 'slecht ontvangst'. Yeah right.

Verder zegt Doortje dat Nico de enigste was die tegen de stroom in peddelde toen ze op het vlot zaten en naar de boei moesten varen om het geld op te pikken.

En dan nog meer bewijs.. ahum. Nico heeft de eerste avond geen oog dicht gedaan schreef hij in z'n dagboek. Die avond moesten ze in een tent slapen en de volgende ochtend was een van de branders weg! Tja, als je toch geen oog dicht hebt gedaan dan kun je net zo goed een brander verstoppen.

Ik denk dus dat Nico het is. En tot op het moment dat ik op deze post wilde reageren dacht ik dat het Sigrid was. Ik had al een compleet betoog klaar om Sigrid er van te beschuldigen dat ze de Mol is, maar nu ik van deze simpele dingen zie zoals dat Haggis gedoe en die Whisky & Bier combinaties... blijft er alleen Nico over.

Dit zou ook verklaren waarom er geen dagboeken van Yvonne meer worden vrijgegeven, want zij beschuldigde de laatste paar keren steeds Nico. En in de chat met Dan zei hij (lachend) dat hij contact nog contact had met Yvonne en dat hij hoopte dat zij zou winnen. Tuurlijk... dat hij het 'hoopte' slaat nergens op, want in dezelfde chat vertelde hij dat hij ook al wist wie er gewonnen had...

Maar goed, straks heb ik het helemaal mis en is het toch Yvonne of Sigrid. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar de ontknoping.

Sex is like Nokia: Connecting People
  vrijdag 23 februari 2001 @ 15:56:07 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_766903
Nou hoor CJ
Ik had mezelf net overtuigd dat het Sigrid was en nu kom je hiermee

Ik weet het niet meer, ik geef het op. Komt er zo ook nog iemand met een uitgebreide uiteenzetting waarom Yvonne de Mol is?
Dan kan ik me daar alvast mentaal op voorbereiden. De crisis is nabij

Lekker douchen!
  vrijdag 23 februari 2001 @ 16:40:07 #98
374 beelzebub
master of disaster
pi_767019
Gruwel mee met dit scenario, Nico de verliezer, Sigrid de Mol, en winnaar Yvonne, yikes!

Afgaande op wat kleine aanwijzingen links en rechts ga ik voor deze horror. Ik kan ze hier wel allemaal neerzetten, maar mijn sapje(sorry de thee was op) zegt dit. Als de mol eerlijk was viel Nico al na het eerste dagboek af. Yvonne is mij teveel prestatiegericht en veel dingen gingen ook goed. Ik noem het doedelzakspelen, had ze makkelijk kunnen verkloten, dat doolhof toen ze die anderen moest stoppen, dat gooien van dat sleuteltje naar Sigrid, dat was een risico, kon ze makkelijk ff ergens anders mikken.

Enne Sigrid is niet alleen onhandig, ze speelt dat ook. Hoe kan je nou in godsnaam de sleutel van je kistje afbreken, daar moet je wel heel sneaky voor zijn. En dan heb ik 't nog niet over die navigatie opdracht waarmee ze die anderen met de fiets moest binnenhalen...

Vanavond zullen we het weten.

vrijdag 23 februari 2001 @ 16:52:05 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_767075
Dank je Beelzebub
Die argumenten van CJ baseerden nergens op toch?
Iedereen weet toch dat Sigrid de Mol is.
Of toch Yvonne?
* sjak leest stukje van CJ nog eens door
Tja, daar zit eigenlijk toch ook wel wat in.
Of zou dan toch Gerda de Mol zijn?
Nee, nee het is Dan ik voel het.

HELP, hoe lang nog?????????

Lekker douchen!
pi_767274
Hmmf. Ik ga toch nog steeds voor Nico.

Dat gedoe met Bier & Wijn en orgaanvlees is voor mij gewoon doorslaggevend.

Yvonne valt zowiezo af, want zij had geen moeite om het konijn te slachten in het begin. In het dagboek van de Mol staat toch duidelijk bij het Haggis-gedoe dat de Mol bijna spontaan vegetarier zou worden. Nou, als je een konijn kan slachten dan heb je ook zeker geen moeite met haggis.

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 17:37]

pi_767427
En dan nog iets wat naar Nico wijst...

In de allereerste aflevering moesten Nico & Ward allemaal wiskundige raadseltjes oplossen. Ze wisten er twee van de drie.

De eerste wisten ze niet en de tweede die werden min of meer door Ward opgelost.

Van een Doctor in de Informatica mag je toch wel wat meer wiskundig inzicht verwachten, vind ik. Het raadseltje was namelijk niet heel erg moeilijk en als je er even logisch bij nadenkt dan had Nico dit makkelijk moeten kunnen oplossen.

Okay dan nog iets over raadsels.
In aflevering 3 moesten Yvonne, Bjorn en Sigrid een raadsel oplossen over een sigaretten en peuken. Zij wisten de oplossing niet.
In het Dagboek van de Mol staat dat de Mol het antwoord wel had geweten... en "Jammer genoeg kwamen de anderen niet aan dit raadsel toe...".

Waarom is dit jammer? Omdat Nico, die in de andere groep zat, dit raadsel mooi had kunnen oplossen (tja... dr. in de informatica is toch blijkbaar wel goed in raadsels oploosen)... En als de Mol dit had opgelost dan was er weer geld van de pot af gegaan, wat precies zijn doel was.

En verder stond er ook in het Dagboek van de Mol over de 'museuminbraak': "Of ik er nou bij was of niet dat maakt niet uit. Voor mij viel daar toch weinig te manipuleren met al die bewakingscamera's."

Deze opdracht werd opgenomen terwijl de rest van de deelnemers vrij af hadden en zonder toestemming van het productieteam naar de bioscoop waren gegaan.
Je kan volgens mij alleen maar weten dat er "al die bewakingscamera's" zijn als je er zelf geweest bent. Dus als je hier van uit gaat blijven Sigrid en Nico over.

En in de aanwijzingen op de site staat 1 foto waarop bij staat 'Toen Nico de vitrine van de halsketting optilde, ging prompt de alarmbel van het museum af. Waarom was dit?'. Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat er geen alarm af zou gaan op het moment dat de vitrine opgetild zou worden...

Angela vertelde namelijk het volgende:
- Ze moeten goed uitkijken voor de bewaker die zijn ronde maakt door het museum
- Bovendien is de halsketting een zeer waardevol stuk, dus de tentoonstellingszaal is extra beveiligd met onzichtbare
laserstralen.
- Mochten Nico en Sigrid - door onhandigheid of "WELKE REDEN DAN OOK" - de alarmbel laten afgaan, dan hebben ze nog maar 5 minuten om te ontsnappen via de branduitgang.

Er is dus geen sprake van dat de vitrine ook beveiligd is met een bewegingssensor. Dus als je de aanwijzing op de site en de omschrijving van de opdracht bij elkaar op telt dan is dit misschien wel een mislukte mol sabotage geweest. Misschien dat dus "welke reden dan ook" verwijst naar een eventuele poging van de Mol om de boel te saboteren.

Gelukkig hadden ze eerst de nooduitgang opgezocht zodat ze op tijd konden ontsnappen. Wiens idee zou dit geweest zijn?

Als je dan alle andere feiten, zoals de werkelijke onhandigheid van Sigrid, de uitspraken van haar vriend en het fanatisme van Yvonne en natuurlijk de overige dingen die naar Nico verwijzen dan kan alleen maar Nico het zijn.

Goh, ik begin er nu zelf ook steeds meer vertrouwen in te hebben dat Nico de Mol is.

Wat zal dat lachuh zijn als blijkt dat Sigrid of Yvonne de Mol toch is...

vrijdag 23 februari 2001 @ 18:29:53 #102
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_767441
Allrighty then! vanavond de ontknoping.
Ik zeg dat Nico de mol is.
allemaal nog ff snel voorspellen nu!
pi_767462
Ik blijf toch bij mijn eerste ingeving dat het Sigrid is.
Winnaar is dan Nico
Verliezer Yvonne
pi_767464
quote:
Op 23 februari 2001 18:42 schreef easy-going het volgende:
Ik blijf toch bij mijn eerste ingeving dat het Sigrid is.
Winnaar is dan Nico
Verliezer Yvonne
Ik denk hetzelfde
  FOK!fossiel vrijdag 23 februari 2001 @ 19:29:02 #105
8443 cptmarco
it's captain...
  vrijdag 23 februari 2001 @ 19:37:20 #106
1986 Jane
pi_767564
Ik heb nu al 2 weken lopen roepen dat het Yvonne is, dus daar zal ik het dan maar op houden.

Al moet ik zeggen dat ik door CJ weer flink aan het twijfelen ben. Na de eerste aflevering was ik er zeker ook van overtuigd dat het Nico moest zijn, inderdaad omdat hij zo klunzig was bij die logische raadsels en Ward eigenlijk het werk liet doen.

Ohhhhhh, ik kan niet wachten..... Nog 2 uurtjes!

Jubileum moderator vrijdag 23 februari 2001 @ 19:42:34 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_767574
Ik blijf er toch van overtuigd dat het Sigrid is. Anyway nog heel eventjes en dan zullen we het weten.

Ow spannend, spannend,spannend.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_767620
Hier een leuke link om nog even door te lezen voor de finale. Hier staat een uitgebreide uiteenzetting over wie de mol zou moeten zijn. Alle feiten worden op een rijtje gezet en alles wordt weggefilterd.

http://poeha.com/demol

Hier een leuke quote wat op deze website staat:

"Sigrid vindt het boek The Mole (De Mol) wat een belangrijke hint zou kunnen zijn. Yvonne lijkt zich erg in te spannen in de bibliotheek maar als je goed kijkt dan zie je dat zij bijna altijd in de verkeerde boekenkast aan het zoeken is. Daarnaast mist zij de taxi, die overigens een interessante nummerplaat heeft: 1325 met 13=M(ol) en 25=Y(vonne)."

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 20:04]

vrijdag 23 februari 2001 @ 20:09:47 #109
3498 Barb
Graduated Fool
pi_767647
Yvonne de Mol, Sigrid de Winnaar en Nico de Verliezer. Waarom? Geen idee, omdat het afloopt qua alfabetische volgorde Ik weet het niet meer. Hoe dan ook, vanavond weet ik het en ben ik even blij dat ik misschien gelijk had. Om meteen daarna weer te balen dat er wederom een fantastisch programma afgelopen is.

Ik heb wekenlang naar de vrijdagavond uitgekeken, zelfs de kroeg maar gelaten voor wat het was (okee, ik beken, ik ben gewoon later gegaan dan normaal ), heb enorm genoten van de uiteenzettingen in dit topic (en de vorige natuurlijk), 'gelachen' om theorieën van anderen en ik weet, dat zonder al deze speculaties van iedereen die hier heeft gepost, dat ik veel minder plezier had beleefd aan de grote vraag "Wie is de Mol?". Jongens, bedankt allemaal en hopelijk tot het volgend seizoen!

Ps. Sjak, ik had een 7 voor mijn tentamen

When I rush it hits me
  vrijdag 23 februari 2001 @ 20:14:32 #110
1986 Jane
pi_767669
quote:
Op 23 februari 2001 20:09 schreef Barb het volgende:
Jongens, bedankt allemaal en hopelijk tot het volgend seizoen!
Ik sluit me hier natuurlijk volledig bij aan (en jij ook bedankt!), maareh...je komt na afloop toch ook nog wel gezellig napraten???
pi_767694
Mijn voorspelling al sinds dag 1 is en blijft Nico. Hij blijft zich vreemd en verdacht gedragen.... Yvonne wint en Sigrid verliest, ik gun het ze trouwens beide niet....
Life is like a box of chocolates: jammie
  vrijdag 23 februari 2001 @ 20:25:06 #112
1986 Jane
pi_767703
Even op de site die CJ aanraadde gekeken.

Ik vond dit opvallend (over het abseilen):

Er duikt hier plotseling een sleutel op onderaan het touw. Normaal gesproken kunnen alleen Cor en Doortje die daar hebben opgehangen maar als het beeld van de afdalende Cor nep is, dan kan dat ook nog zijn gedaan door Nico.

Huhh??? Plotseling opduikende sleutel??? Niks van gezien!

En ook dit:

In de gevangenisproef is Sigrid wat traag met het doorgeven van de hint op de voetbal. Maar misschien heeft zij dit niet gezien en is het Yvonne die haar erom vraagt (voorkennis?). Nico vraagt aan Sigrid om te gaan steppen zodat Yvonne de codes kan lezen. Dit blijkt later helemaal niet nodig te zijn geweest. Zowel hij als Yvonne lossen hun puzzels net iets te laat op. Sigrid maakt een fout bij het berekenen van de code voor haar slot (18+8=24) en Yvonne corrigeert die. De mol leeft in donkere ruimtes en Nico zit opgesloten in een donkere cel.

Ik herinner me opeens dat dat bij de Belgische serie een aanwijzing was. Hugo zat in de donkere kamer en was de Mol!

Zou het dan tóch Nico zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2001 20:30]

vrijdag 23 februari 2001 @ 20:36:43 #113
3498 Barb
Graduated Fool
pi_767726
quote:
Op 23 februari 2001 20:14 schreef Jane het volgende:
Ik sluit me hier natuurlijk volledig bij aan (en jij ook bedankt!), maareh...je komt na afloop toch ook nog wel gezellig napraten???
Uiteraard

Oww, ik ga door jouw post over de Belgische Mol al weer helemaal twijfelen!!! Pffff. Over een kleine anderhalf uur weten we het!

When I rush it hits me
  vrijdag 23 februari 2001 @ 21:19:08 #114
136 V.
pi_767818
quote:
Op 23 februari 2001 18:29 schreef EyE het volgende:
allemaal nog ff snel voorspellen nu!
Ik zeg Yvonne...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_767828
En ik ga er nu lekker voor zitten.

Tot later!

vrijdag 23 februari 2001 @ 22:25:37 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_767931
Aaaarrrggghhh!!!

Verkeerde been weer...toch Nico en geen Sigrid....

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_767932
YESSS!! Ik had gelijk!!

Nico is de MOL!

pi_767941
gefeliciteerd CJ! Heel knap!
Tot 5 minuten voor het einde bleef ik bij Sigrid, toen stapte ik over op Nico. Maar dat is veel te laat natuurlijk.

Hartstikke leuk programma toch, jammer dat het weer voorbij is.

GE-WEL-DIG trouwens, dat gehuppel met die doedelzakspelers!
* Tinkerbell zag zich al voorop lopen

pi_767949
Zat ik even mis

Nu volgende week nog even kijken wat nu de eventuele hints waren

pi_767966
Die taptoe met die doedelzakspelers was inderdaad heel erg cool om te zien!

Ik was vrij zeker van m'n zaak dat Nico de Mol zou moeten zijn (zie al m'n vorige posts met m'n betogen er in).

En dan te bedenken dat ik eerst dacht dat Sigrid de Mol was. Pas op het moment dat ik ging puzzelen en speuren om te reageren op deze post kreeg ik in de gaten dat het Nico was. Vandaar dat ik ook zo fanatiek bezig was met bewijzen te zoeken tegen Nico. En alles paste gewoon in elkaar.

Dus wat ik allemaal geschreven heb klopte als een bus! Dat Whisky & Bier gaf de doorslag! Ik geloof dat ik volgend jaar ook maar ga mee doen... (misschien wel als de Mol).

Wie zit er nog meer op de chat met Sigrid?

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 22:40]

vrijdag 23 februari 2001 @ 22:41:59 #121
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_767972
quote:
Ergens in dit topic schreef EyE:
wie is de Mol? ik ga voor Nico, omdat ik denk dat hij die touwladder heeft neergelaten

Ik ga nog even niet kiezen, maar ik vermoed dat Sigrid het niet is.
Alle vage mislukkingen en gezeur van haar is niet gespeeld denk ik, zo is ze gewoon

Ik zeg dat Nico de mol is.

Hmmz, had ik nu maar gepouled...
Wil er nog iemand geld inzetten?

Toch wel jammer voor Yvonne, ze werd steeds losser in de loop van de afleveringen.
Zoals ze rondmarcheerde en destijds met Dan in dat busje

Vond die Sigrid eigenlijk maar een zeur en een troela

vrijdag 23 februari 2001 @ 22:45:11 #122
374 beelzebub
master of disaster
pi_767981
Aaaaarh! *trekt alle nog beschikbare haren uit het hoofd*

Sigrid?
Dat zo'n lomperik kan winnen. Als je fooi wilt ga je bij de deur staan muts, en blijf je niet zo zitten. Maar goed tis d'r eigen potje blijkt nu. Toen ik Nico zo als een mafkees voor die taptoe zag uitlopen begon ik twijfels te krijgen ja.

Maar de AVRO of Nico hebben me wel mooi op een vals spoor gezet met het moldagboek, dattie teleurgesteld was over de spullen die de puzzelaars naar boven hadden gebracht, gemenerds

vrijdag 23 februari 2001 @ 22:54:41 #123
1986 Jane
pi_767993
* Jane heeft weer een wijze les geleerd...
quote:
Op 9 januari 2001 20:23 schreef Jane het volgende:

Maar goed, na de band van het weekend nogmaals bekeken te hebben doe ik een wilde gok en zeg: 'Nico is de mol'.
En dat puur gebaseerd op zijn gedrag tijdens het eerste (mislukte) raadsel. Zoals eerder gezegd gaf hij het (kennelijk) al heel snel op, terwijl Ward naar mijn idee nog wel door wilde gaan (de sufferd liet zich overhalen). Maar nog meer omdat hij daaraan toevoegde 'dat hij nooit zo goed was in dit soort dingen'. Waarom geef je je dan op als 'Snelle Denker'? Bovendien is hij informaticus en volgens mij houden die mensen meestal wel van dit soort raadseltjes. Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze altijd kunt oplossen, maar dan roep je niet dat je niet zo goed bent in die dingen. En bij de latere PIN-opdracht bleek hij ook goed te kunnen rekenen. Nadat ik de beelden nog eens bekeken had, bleek hij zich alleen actief met het tweede raadsel bemoeid te hebben.
Als Nico de mol is, dan doet hij het vooralsnog goed, want niemand lijkt hem nog te verdenken. De meesten schijnen hem ook aardig te vinden. Perfect mol, dus!

*...en dat is dat je altijd op je eerste gevoel af moet gaan!

Tjongejongejonge....Nico viel voor mij eigenlijk af na de bibliotheekopdracht. Ik dacht: 'De Mol probeert de zaak dan wel te saboteren, maar toch niet op zo'n klungelige en opzichte manier'. Wel dus!

Tijdens die internet-opzoek-opdracht was hij natuurlijk ook weer lekker bezig.
"Wilt u de 2 pond hebben? - Nee, ik heb het antwoord niet gevonden.".
Op dat moment dacht ik: 'Zie je, CJ heeft toch gelijk!'

Maar, toegegeven, tot op het laatste moment was ik er niet zeker van en ik heb een paar heerlijke weken achter de rug. Vrijdagavond voor de buis en hier natuurlijk!
Woestijnvis, AVRO of wie ik dan ook moet bedanken: BEDANKT! En jullie hier ook alvast bedankt voor de leuke discussies en speculaties. Zoals Barb al zei: Dat maakte het allemaal nóg leuker.

Maareh...ik verwacht nog wel in dit topic terug te komen, dus ik ga jullie nog niet zoenen.

*NIET BEDANKT: De makers van de officiele site! Denken dat je slim bent door de aanwijzingen e.d. dag voor dag te onthullen, maar niet in staat zijn een snelle, goedwerkende site te bouwen!

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2001 22:58]

pi_767996
quote:
Op 23 februari 2001 22:45 schreef beelzebub het volgende:
Maar de AVRO of Nico hebben me wel mooi op een vals spoor gezet met het moldagboek, dattie teleurgesteld was over de spullen die de puzzelaars naar boven hadden gebracht, gemenerds
Zo'n vals spoor werd er nou ook weer niet uitgezet hoor! Ik bedoel, als zo'n domme student als ik al kan uitvinden dat Nico de Mol is... Soms moet je er gewoon niet te veel achter zoeken en met de feiten werken die je hebt. De officiele site van de Mol helpt daar heel erg mee.

Nico versprak zich gewoon in het dagboek met dat haggis & whisky-gedoe. Dom dom dom. Maar daardoor had ik lekker wel door dat hij de mol moest zijn. Vanaf dat punt viel de puzzel in mekaar.

vrijdag 23 februari 2001 @ 23:52:56 #125
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_768127
quote:
toch? of heb ik het mis.
en dan is nico de mol.
De redenatie klopte dus. Slechts 1 week voor afloop, maar ja, beter laat dan nooit. Ben zeer benieuwd naar volgende week, welke aanwijzingen hebben wij allemaal nog gemist?
CJ, geweldige analyse. Helemaal top! VOlgend jaar meedoen, met deze postings in de hand kunnen ze in de selectie niet om je heen.
  zaterdag 24 februari 2001 @ 00:00:08 #126
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_768146
naast alle complimenten voor de opzet, ook complimenten voor de beeldopnamen. echt geweldig mooi, heb schotland al 2x gezien maar wi zo weer terug.
en de muziek, vooral de eindtune is fantastisch.
pi_768179
Toch niet verwacht deze uitkomst...
pi_768195
quote:
Op 23 februari 2001 18:21 schreef CJ het volgende:
Gelukkig hadden ze eerst de nooduitgang opgezocht zodat ze op tijd konden ontsnappen. Wiens idee zou dit geweest zijn?
In de chat stelde ik deze vraag aan Sigrid. Sigrid vertelde dat het haar idee was om eerst naar de nooduitgang te zoeken.

Dat was maar goed ook, want nu blijkt dus dat Nico met opzet het alarm had laten afgaan in het museum. Maar omdat ze wisten waar de nooduitgang was, konden ze die binnen 2 minuten vinden. (Ze hadden 5 minuten om weg te komen, mocht het alarm af gaan).

zaterdag 24 februari 2001 @ 00:19:28 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_768202
quote:
Op 24 februari 2001 00:00 schreef evert het volgende:
naast alle complimenten voor de opzet, ook complimenten voor de beeldopnamen. echt geweldig mooi, heb schotland al 2x gezien maar wil zo weer terug.
en de muziek, vooral de eindtune is fantastisch.
Begin mei ga ik alweer voor geloof ik de 6e keer naar Schotland, heb lekker een Fly/Drive genomen om alle plekken nog weer eens langs tegaan.
Zit me nu al te verheugen

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-02-2001 00:20]

Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 24 februari 2001 @ 13:52:41 #130
593 sjak
Juffie Bloem
pi_768896
Haha, ik zei het al vanaf het begin...
Nico is de Mol.
Nooit hebben ze me op een verkeerd been weten te zetten.
* sjak wist het wel hoor!

PS Goed zo Barb (en die andere 9? )

[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 24-02-2001 14:05]

Lekker douchen!
pi_769026
Vandaag is er trouwens geloof ik ook een Molfanaten dag in Utrecht. Sigrid zou aanwezig zijn en Nazife en Nico ook. Angela zou proberen te komen zei ze gisteren op de chat. En dan is er 's avonds een feestje georganiseerd door Sigrid (daar had Angela het ook al over in Koffietijd).

Volgende week lijkt me ook wel een mooie uitzending omdat je dan eigenlijk vanalles uit het standpunt van de Mol bekijkt.

zaterdag 24 februari 2001 @ 17:23:55 #132
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_769235
Anticlimax!!!

Ik ben gisterenavond niet thuis geweest en ik heb dus de laatste aflevering opgenomen.

Na vandaag heerlijk uitgeslapen te hebben en met m'n beste vriendin de stad in te zijn geweest, was mijn idee op lekker met een pot thee en een zak paaseitjes op de bank bovengenoemde aflevering te gaan bekijken.
O ja, voordat ik ging zitten, nog ff de voice mail afluisteren........
Oh leuk, ook een berichtje van mijn liefie......
DIE VROEG OFDAT IK HET OOK ZO GRAPPIG VOND DAT NICODE MOL WAS

Ik laat de teleurstelling wat bezinken en ga morgen de laatste aflevering maar kijken.

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 27 februari 2001 @ 23:34:13 #133
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_778813
nog 3 dagen, dan weten we wat we allemaal niet gezien hebben.
  woensdag 28 februari 2001 @ 07:36:19 #134
1986 Jane
pi_779283
En dan is het echt voorbij .

Heeft iemand misschien al iets gehoord over een nieuwe Belgische serie. Er waren toch ooit ook een paar Vlaamse fokkers?

pi_779975
quote:
Op 24 februari 2001 17:23 schreef Elegantly Wasted het volgende:

O ja, voordat ik ging zitten, nog ff de voice mail afluisteren........
Oh leuk, ook een berichtje van mijn liefie......
DIE VROEG OFDAT IK HET OOK ZO GRAPPIG VOND DAT NICODE MOL WAS

En, vond je het grappig?

Wat een zak hooi zeg, dat liefie van je, dat ie de boel zo verklapte voor je

Ben nu wel benieuwd naar as vrijdag, om eens te zien hoe Nico te werk gegaan is bij al die opdrachten en waardoor zeker Sigrid er heilig van overtuigd was dat hij de Mol was, en al vrij snel, wat haar de zege dus opleverde.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 2 maart 2001 @ 09:36:50 #136
1986 Jane
pi_785356
Ik gooi hem voor de laatste keer ff omhoog.

Vanavond de laatste...

pi_786075
Ik ga zeker kijken!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 2 maart 2001 @ 13:54:39 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_786088
quote:
Op 02 maart 2001 13:47 schreef DIGGER het volgende:
Ik ga zeker kijken!
Idem!
Ben wel benieuwd om te zien waar ik dit keer weer in ben gestonken en wat ik, net als vorig jaar, voor aanwijzingen heb gemist.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 maart 2001 @ 14:25:16 #139
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_786208
Weten jullie nog dat ze vorig jaar met de aftiteling hadden geklooid?
Foto's waren volgorde van afvallers, winnaar, mol o.i.d.
Erg grappig en iedereen was er volop ingestonken
Het schijnt dat ze dit jaar iets soortgelijks hebben gedaan!
Maar dan niet in de aftiteling maar in het begin, laten we het maar even de "voortiteling" noemen i.p.v. aftiteling.
Ik weet namelijk niet hoe zoiets heet.
Daarin werden steeds de kandidaten voorgesteld, bijv. Doortje, 23 jaar, student, enz.
Doortje zat steeds in de luchtballon, Yvonne in de gevangenis en Sigrid in het museum.
MAar bij Nico was het steeds anders!!!
Weer erin gestonken!
Ik weet natuurlijk niet of het echt klopt maar we zien het vanavond wel!
pi_786435
Ik heb deze week al afkickverschijnselen gehad, ik was weken bezig met me af te vragen wie nu toch die Mol was.....vanavond nog even kijken of er nog aanwijzingen over het hoofd gezien zijn......en waar we teveel achter gezocht hebben

En dan is het echt over

Ik hoop dat ze in Belgie dit jaar nog een Mol doen, want een jaar wachten is toch wel lang, iig was het wel leuk om hier te discussieren over wie het nu wel of niet was

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 02-03-2001 15:21]

vrijdag 2 maart 2001 @ 15:13:20 #141
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_786446
Er komt dit jaar GEEN Belgische Mol...
pi_786454
quote:
Op 02 maart 2001 15:11 schreef easy-going het volgende:
Ik heb deze week al afkickverschijnselen gehad, ik was weken bezig met me af te vragen wie nu toch die Mol was.....vanavond nog even kijken of er nog aanwijzingen over het hoofd gezien zijn......en waar we teveel achter gezocht hebben :p

En dan is het echt over :´(

Ik hoop dat ze in Belgie dit jaar nog een Mol doen, want een jaar wachten is toch wel lang, iig was het wel leuk om hier te discussieren over wie het nu wel of niet was

pi_786476
quote:
Op 02 maart 2001 15:13 schreef Marble het volgende:
Er komt dit jaar GEEN Belgische Mol...
Geen Belgische Mol

Dit wordt een emotionele avond dan

Toch een heel jaar wachten dus

p.s. Negeer de post die hierboven staat, ik deed eventjes iets fout

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 02-03-2001 15:19]

vrijdag 2 maart 2001 @ 19:19:22 #144
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_787314
Hee, Marble, slim van die aankondiging!
hoe kom je daaraan?
  vrijdag 2 maart 2001 @ 23:22:26 #145
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_787825
Nou kom maar op. De geheimen die er in gestopt zijn. Tja, terugspelen video niet aangedacht.
De filmpjes van Nico in de leader, heel knap. Heeft niemand opgemerkt geloof ik tot Marble vandaag.
Qua aanwijzingen van Nico. Een van de duidelijkste heeft volgens mij iedereen gemist. De bibliotheek, yvonne zei je moet naar links en nico loopt gelijk naar rechts. Waarom is me dat niet opgevallen, stom, stom.
Andere dingen? Doordat mensen ook gewoon fouten maken word je natuurlijk wel op het verkeerde been gezet. Je weet niet of het met opzet of juist niet met opzet is.

Al met al, heel knap. geweldig programma. Nu zelf aanmelden?

zaterdag 3 maart 2001 @ 09:24:28 #146
593 sjak
Juffie Bloem
pi_788362
Die aanwijzing in de leader heb ik ook niet gezien. Eigenlijk vond ik het ook niet echt opvallen. Toen Marble schreef dat het elke keer anders was dacht ik nog bij mezelf, nee hoor, hij was constant aan het abseilen

En de andere twee geheime aanwijzingen...tja. Gaan we nu volgend jaar allemaal onze video's constant terugdraaien? Wel grappig gedaan trouwens. Ik vond het de keer in het museum iets duidelijker dan bij de aanval op het fort.

Ik heb ook niet gezien dat Nico bij de bieb naar rechts ging. Ik vroeg me zelf ook af of het wel uitgezonden is.

Aanmelden?
Ja maar dan alleen als de Mol

Lekker douchen!
  zaterdag 3 maart 2001 @ 10:19:46 #147
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_788385
Cool hoor die achtergrond geluiden, net zoals die muziek die je achteruit moet spelen en dan duivelse boodschappen blijkt te bevatten
Maar bestaan er huis-tuin-en-keuken-videospelers die versneld achteruit het geluid kunnen laten horen?

en die leader... volgend jaar 9 tv's regelen, naast elkaar zetten en alle afleveringen exact tegelijk starten, dan zie je meteen als er iets anders is.

zaterdag 3 maart 2001 @ 13:02:57 #148
1986 Jane
pi_788683
quote:
Op 03 maart 2001 10:19 schreef EyE het volgende:
Maar bestaan er huis-tuin-en-keuken-videospelers die versneld achteruit het geluid kunnen laten horen?
De mijne niet in ieder geval!
Vond het ook een beetje vergezocht. Een 'echte' aanwijzing moet toch eigenlijk iets zijn dat de oplettende kijker kan opvallen. Ik zie me toch echt niet van alle uitzendingen het geluid versneld achteruit spelen. Nou ja, volgende keer verzinnen ze toch iets anders.

Wat ik opvallend vond, was dat ze het kennelijk geen aanwijzing vonden dat Nico in de eerste uitzending als allereerste in beeld kwam. Had gedacht dat dat als aanwijzing zou worden opgevoerd. Misschien toch gewoon toeval?
En ook dat er in een paar opeenvolgende uitzendingen een slowmotion-shot van Nico werd getoond tijdens de executie. Toch geen aanwijzing? Of zijn ze er mee gestopt omdat het teveel zou opvallen?
Ook het feit dat Nico in de donkere cel zat werd niet als aanwijzing opgevoerd.
Al met al vond ik de 'verborgen' aanwijzingen wat karig.

Géén Belgische Mol dit jaar???? Wat een sof! Onbegrijpelijk, want het was toch in België helemaal dé televisiekraker van de laatste jaren.
Misschien willen ze nu eerst de volgende Nederlandse serie afwachten, zodat ze de opdrachten kunnen overnemen?

pi_789115
En wie gaat zich opgeven voor Wie is de Mol van volgend jaar?

Als we er nou eens voor zorgen dat een Fok!ker de Mol van volgend jaar wordt.... En ons dan weer stiekum op de hoogte houdt....

pi_789300
quote:
Op 03 maart 2001 13:02 schreef Jane het volgende:

Wat ik opvallend vond, was dat ze het kennelijk geen aanwijzing vonden dat Nico in de eerste uitzending als allereerste in beeld kwam. Had gedacht dat dat als aanwijzing zou worden opgevoerd. Misschien toch gewoon toeval?
En ook dat er in een paar opeenvolgende uitzendingen een slowmotion-shot van Nico werd getoond tijdens de executie. Toch geen aanwijzing? Of zijn ze er mee gestopt omdat het teveel zou opvallen?
Ook het feit dat Nico in de donkere cel zat werd niet als aanwijzing opgevoerd.
Al met al vond ik de 'verborgen' aanwijzingen wat karig.

Ik vond het wel een beetje een sof, die aanwijzingen.....met dat geluid was veel te vergezocht, alleen die leader is dan misschien een klein hintje.
Nee, ik had wel wat meer creativiteit van de Avro verwacht, maar evengoed was het wel een leuke serie dit jaar .
Ik heb er een hoop plezier aan beleefd, en dat komt mede door dit forum ik hoop dan ook dat we volgend jaar allemaal weer aanwezig zijn.
  zaterdag 3 maart 2001 @ 19:44:25 #151
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_789384
Dit moet toch wel een van de beste programma's ooit gemaakt zijn.
Versneld terugspoelen, wie had daar ooit aan gedacht!
Geweldig!
Waar zouden ze het de volgende keer gaan opnemen?
We hebben nu Australie en Schotland gehad.
Weet iemand waar de twee Belgische series zijn opgenomen?
Ik zou het wel leuk vinden als ze de volgende keer naar Zuid-Amerika zouden gaan, Peru o.i.d. Ook heel geschikt, of niet soms?
Veel opdrachten mogelijk & de nodige mysterieuze sfeer!
Wat vinden jullie?
pi_789937
quote:
Op 03 maart 2001 19:44 schreef Marble het volgende:
Waar zouden ze het de volgende keer gaan opnemen?
We hebben nu Australie en Schotland gehad.
Weet iemand waar de twee Belgische series zijn opgenomen?
De laatste Belgische serie was opgenomen in Spanje, die eerste weet ik niet, heb ik niet gezien.

Vrees dat Zuid Amerika er niet in zit volgend jaar al zou ik daar zeker vóór stemmen. In een interview zei Angela Groothuizen dat Schotland ideaal was in tegenstelling tot Australië, omdat het zo dichtbij is hadden ze alle opdrachten heel goed kunnen voorbereiden. De NL serie zal dus volgende keer wel in Spanje zijn ofzo met, let me guess, opdrachten met stierenvechten erin en veel opdrachten waar je Spaans voor moet spreken, wat dan natuurlijk geen van de deelnemers kan.

Hoewel ik deze laatste serie op een of andere manier toch ietsje minder vond dan de eerste heb ik er weer met ontzettend veel plezier naar gekeken. Hopelijk ben ik nu na 3 series De Mol wel wat meer geoefend in het ontmaskeren van Mollen want ook deze keer ben ik er weer met beide benen ingetuind (wist toch echt tot de laaste minuut 100% zeker dat het Sigrid moest zijn).

Door de geweldige analyses hier op FOK! keek ik ook met hele andere ogen omdat ik op dingen werd gewezen die mij zelf nooit zouden zijn opgevallen dus : THANKS medeFOk!kers! en tot de volgende Wie is de mol...

zondag 4 maart 2001 @ 17:19:25 #153
1986 Jane
pi_791032
Volgens mij was de eerste Belgische serie ook in Australië.

En ook ik wil hier nog even een dikke geven aan mijn mede Mollenjagers! Bedankt jongens!

zondag 4 maart 2001 @ 17:22:35 #154
1986 Jane
pi_791037
Skandinavië lijkt me trouwens ook wel goed 'mollengebied'.
  maandag 5 maart 2001 @ 01:12:39 #155
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_792258
quote:
Op 04 maart 2001 17:22 schreef Jane het volgende:
Skandinavië lijkt me trouwens ook wel goed 'mollengebied'.
Of IJsland, daar zou je prachtige opnamen kunnen maken
  maandag 5 maart 2001 @ 09:30:12 #156
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_792446
En met die elfen en trollen enzo, genoeg inspiratie voor opdrachten lijkt me!
  maandag 5 maart 2001 @ 19:44:18 #157
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_794206
Helaas heb ik nooit de volledige aflevering kunnen zien: ik werk op vrijdagavond

Maar goed: erg leuke serie weer, grappig dat weinigen Nico verdacht vonden (zo'n 2 weken terug bijv.) en gewoon perfect van het productieteam dat ze een klungelige Sigrid erin hebben gezet

Over de geheime aanwijzingen: de leader (beginstukje) zou duidelijk moeten zijn (heb ik gewoon altijd gemist, dus misschien had ik het zelf ook nooit uitgevonden), het versneld achteruit spoelen doet niemand (maar volgend jaar iedereen wel ), maar als iemand op de chat is geweest met Nico kon je uitvinden dat er MEER geheime aanwijzingen waren.
Dit heb ik niet helemaal kunnen volgen, dus misschien iemand anders die het heeft gevolgd? Er was iets met een zwarte kat in de eerste aflevering? Iig waren er nog zo'n 3 geheime aanwijzingen, waar we pas over een week achter kunnen komen ofzo. Op de site denk ik

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
pi_796063
Ik schop hem nog even omhoog, voor de reacties op de laatste 3 mogelijke aanwijzigingen
muziek, m'n lust en mijn leven
  dinsdag 6 maart 2001 @ 12:38:32 #159
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_796112
quote:
Op 06 maart 2001 12:21 schreef RB-tje het volgende:
Ik schop hem nog even omhoog, voor de reacties op de laatste 3 mogelijke aanwijzigingen
Dat Nico in de donkere ondergrondse kamer zat vind ik achteraf ook een aanwijzing dat hij de Mol was.
Weet alleen niet meer of ze zelf de keuze maakten wie waar was, of dat dit door de productie opgelegd was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')