abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:47:10 #76
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10930792
Hey, praat eens over Queen, jullie persoonlijke gesprekken kunnen prima via msn.
pi_10940491
Tja, uhmnmmm, Queen, wat valt daar over te zeggen, behalve dan dat het een onderdeel van mijn leven is. Ow ja, nieuwe Wembley '86 DVD is binnen
  zaterdag 7 juni 2003 @ 00:41:49 #78
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_10942776
Vertel vertel!!!
Love will be my strongest weapon
pi_10944645
Hij is super he?
300 minuutjes kijkplezier!
"ROCK 'N ROLL"
pi_10947133
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 08:45 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
Hij is super he?
300 minuutjes kijkplezier!
Inderdaad - ik heb tot nu toe alleen de extra's op disc 2 goed bekeken, het concert ga ik vanmiddag of vanavond 's goed bekijken.... Geweldig spul staat erop: de nieuwe, originele take van A Kind Of Magic uit (naar mijn idee) oktober/november 1985. Dit was de originele versie van het nummer, maar Freddie vond het niks en heeft zich een tijd opgesloten in de studio met de producer (David Richards geloof ik) en heeft het nummer helemaal omgebouwd naar de single-versie die we allemaal kennen

Daarnaast ook de, naar mijn mening, erg interessante rehearsals & de nieuwe interviews met Brian & Roger. Nu maar hopen dat er meer van dit soort releases komen van Queen, en dat ze niet teruggaan naar de baggerkwaliteit van bijvoorbeeld de Freddie Mercury Tribute DVD.

Bleuh.
pi_10958470
GAAAF QUEEN TOPIC!!!!
lemme seeee...

HOOGTEPUNT?? elke keer als ik iets nieuws koop van de boys is voor mij een hoogtepunt, heb nooit de kans gehad om ze live te zien...met Freddie als frontman althans, heb Queen's Day OOK gemist zoals velen dat was wel jammer.
QueenFan sinds: Januari 1991(de clip van Innuendo voor het eerst op tv in de Nederlandse Top 40)
Eerste Queen cd: Greatest Hits II
Eerste Queen single: We Will Rock You/ We Are The Champions(live)
meeste waardevolle Queenbezitting: denk de Freddie Mercury solo collection....
Favo Queenlid: Freddie (hij's gewoon de beste zanger OOIT! en kan echt dubbelliggen om hem hij's...was... knettergek!)
Favo Queennummer: misschien wel Lily Of The Valley of de hele Queen II cd maar dat verschilt echt per dag...
Favo QueenCD: QUEEN II en misschien wel beste cd voor mij ALLERTIJDEN en verder vinnik elke cd wel gaaf hoor, minst luister ik naar Flash Gordon, maargoed wie niet? )
Favo Queen videoclip: twijfel tussen Innuendo en Princes Of The Universe
Favo Queen solo CD: nou eerste plaats voor Freddie en Montsy Caballe - Barcelona(prachtplaat) en op 2de plaats Roger Taylor - Happiness? (alleen al omdat Foreign Sand erop staat, wat een fantastisch nummer is dat)
laatste Queen aankoop: Live At Wembley Stadium DVD

.....en ff om op wat dingen in te gaan hiero:D

- John Deacon is COOL! en ik denk niet dat iemand hem echt afzeikt ofzow, hij was niet bepaald opvallend in de band dus hij's wel makkelijk prooi wat dat betreft, maar ik denk wel dat elke Queen"fan" of "liefhebber" hem wel respecteert om z'n muzikaliteit en z'n inbreng in Queen en dat zal iedereen van hem waarderen....dat ie zich heeft teruggetrokken was z'n eigen keus en gelijk heeft hij...en dat Brian en Roger doorgaan on de naam Queen, is niet echt fout. Ok het komt bij een gemiddelde Nederlander die muziek op tv en de charts volgt wel wat triest over, een stel ouwe kerels die op oud roem teren en geld verdienen over de rug van hun wijlen frontman (ja ik heb zulke geluiden vernomen) vinnik misschien wat kort door de bocht maar enigzins begrijpelijk. het zag er wat geforceerd uit op Koninginnedag vorig jaar vond ik, ik had niet echt het gevoel van WOW! ik ben trots dat ze daar nu staan, misschien wel toen Trijntje erbij kwam dat was wel mooi maar voor de rest dacht ik, waarom staan ze voor een publiek van gemiddeld 16 of 17 jaar die eigenlijk kwamen v oor Di-rect en dat soort acts en eigenlijk niet op 2 leden van Queen zitten te wachten die No-One But You staan te zingen. Jammer. En over de Musical, ik vind het wel tof, hoe ze die jonge mensen hebben gemotiveerd om het Queen-repetoire zo hip en eigentijds te brengen. Ik hoop dat ze ook hierheen komen, ik zou er zo heen gaan, maar dan wel de Engelse cast he, ik hoef geen Danny De Munk als Galilieo

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  Moderator / Miss SHO zondag 8 juni 2003 @ 02:37:00 #82
22592 crew  Ole
pi_10958703
Is de 12 " van back chat veel verkocht eigenlijk?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_10960227
quote:
Op zondag 8 juni 2003 02:37 schreef Ole het volgende:
Is de 12 " van back chat veel verkocht eigenlijk?
Nee, heeft de NL top 40 niet gehaald. In Engeland stond ie geloof ik op nummer 40. Is daarom iets meer waard dan de gemiddelde Queen 12" single. Ik schat dat ie in mint condition een kleine 20-25 euro waard zal zijn.
Bleuh.
  zondag 8 juni 2003 @ 10:47:46 #84
6974 Zomer
1 Zon maakt een Zomer
pi_10960496
Queen rules (of rocks!),

Weet iemand toevallig of er ook alternatieve versies te vinden zijn van bohemian rhapsody (en dan niet live versies)? Ik weet dat het nummer oorspronkelijk langer duurde en dat Jonh Deacon ooit voor de platenmaatschappij een verkorte mix heeft gemaakt.

Yessss, lente!
pi_10961109
quote:
Op zondag 8 juni 2003 10:47 schreef Zomer het volgende:
Queen rules (of rocks!),

Weet iemand toevallig of er ook alternatieve versies te vinden zijn van bohemian rhapsody (en dan niet live versies)? Ik weet dat het nummer oorspronkelijk langer duurde en dat Jonh Deacon ooit voor de platenmaatschappij een verkorte mix heeft gemaakt.


er zijn alternatieve versies van BoRhap - deze zijn echter niet verkrijgbaar op bootlegs of op Kazaa. Er is echter niks bekend gemaakt over WAT voor alternatieve versies dit zijn: het zou me niks verbazen als er inderdaad een BoRhap van 10+ minuten bestaat

Daarnaast is er natuurlijk:
- de instrumentale versie van de Japanse "Greatest Karaoke Hits" en de Japanse 2000 re-release van Now I'm Here.
- de Franse edit van 3:30 uit 1978, heel moeilijk verkrijgbaar - ik heb 'm zelf ook nog niet.

De John Deacon edit waar jij het over hebt is gewoon een edit van de albumversie - het is dus niet zo dat JD de originele lange versie ge-edit heeft naar de 5:56 minuten die we allemaal kennen.

Bleuh.
pi_10961867
ben wel benieuwd naar die DVD ook...wat kostie?
pi_10963022
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:34 schreef Echoes het volgende:
ben wel benieuwd naar die DVD ook...wat kostie?
Ik heb er 29,99 voor betaald... Vrij prijzig, maar ik heb dus geen zin om een week of langer op Play.com te wachten. Daar kost is 14,99 pond, dus zo'n 20 euro denk ik...
Bleuh.
  Moderator / Miss SHO zondag 8 juni 2003 @ 14:33:46 #88
22592 crew  Ole
pi_10963912
quote:
Op zondag 8 juni 2003 02:37 schreef Ole het volgende:
Is de 12 " van back chat veel verkocht eigenlijk?
het gaat me niet zozeer om het geld eik..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_10965882
quote:
Op zondag 8 juni 2003 14:33 schreef Ole het volgende:

[..]

het gaat me niet zozeer om het geld eik..


Sorry hoor dat ik wat extra info geef....
Bleuh.
pi_10987411
* PimD geeft subtiel kickje

Nog andere meningen over de Wembley dvd (of over alles wat maar met Queen te maken heeft)....

Bleuh.
pi_10987681
jaaah, ik had eigelijk een klein vraagje:

Brian zou zondag toch eigelijk verschijnen bij het NK airguitar of niet?
Maar dat zal waarschijnlijk toch wel niet doorgaan aangezien ik er niets meer van heb gehoord.

Iemand?

"ROCK 'N ROLL"
pi_10987960
quote:
Op maandag 9 juni 2003 17:31 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
jaaah, ik had eigelijk een klein vraagje:

Brian zou zondag toch eigelijk verschijnen bij het NK airguitar of niet?
Maar dat zal waarschijnlijk toch wel niet doorgaan aangezien ik er niets meer van heb gehoord.

Iemand?


Dat gerucht ging inderdaad een tijdje terug. Ik heb toen aan de webmaster van Brian's officiele site gevraagd of ze dit kon bevestigen & ze had er niks over gehoord. Ook de fanclub heeft bevestigd dat ze niks erover gehoord hebben... Dus als Brian volgende week wel komt vallen er doden

Kgeloof trouwens dat de 15e in Engeland bij de musical een 8 meter hoog beeld van Freddie wordt onthuld in/bij het theater waar WWRY draait... Schijnt dat Brian+Roger dat gaan onthullen - dus de kans is heel klein dat Brian ff op en neer komt lijkt me

Bleuh.
pi_10999551
quote:
Op zondag 8 juni 2003 10:24 schreef PimD het volgende:

[..]

Nee, heeft de NL top 40 niet gehaald. In Engeland stond ie geloof ik op nummer 40. Is daarom iets meer waard dan de gemiddelde Queen 12" single. Ik schat dat ie in mint condition een kleine 20-25 euro waard zal zijn.


Vind je 't gek? Dat is toch ook gewoon bras
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_10999556
quote:
Op zondag 8 juni 2003 10:47 schreef Zomer het volgende:
Queen rules (of rocks!),

Weet iemand toevallig of er ook alternatieve versies te vinden zijn van bohemian rhapsody (en dan niet live versies)? Ik weet dat het nummer oorspronkelijk langer duurde..


Lijkt me vrij logisch dat er alternatieve versies zijn en outtakes enzo. Aangezien het zelden voorkwam dat een nummer maar 1x opgenomen werd. Zoveer ik weet is allen Sleeping on the Sidewalk een 1e Take opname. Maar er zijn er ook meer versies van.
Brian zei in een interview dat ze dat nummer 'n paar keer opgenomen hadden maar ze hadden geen van allen de 'feeling' die de 1e opname had. Dus hebben ze die maar op 't album gezet.

Maar om ff terug te komen op een langere versie van Borhap. Officiele bevestiging is er nooit geweest. Maar het zou kunnen. Veel dingen die erover gezegd worden zijn tegenstrijdig.

Freddie: "ze zeiden dat het nummer nooit speeltijd op de radio zou krijgen omdat het te lang was, maar we wilden er niet in knippen.
Hier ga je er dus vanuit dat er niet in geknipt is

Roy Thomas Baker over het opera gedeelte: "Freddie voegde wat Gallileo's toe en het werd langer en langer"
Het opera gedeelte duurt nog geen anderhalve minuut. Dus als dit al de langere..en langere versie was.
Hoelang duurde het dan voordat Freddie die extra ideeen toevoegde. Hier denk je dus dat het opera gedeelte oorspronkelijk veel langer was.

Maar ja. Nog 7 jaar wachten en dan komt de 1e boxset

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_10999639
bohemian
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 10 juni 2003 @ 06:02:45 #96
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_10999644
Queen rulez!
Vooral de nummers die in je hoofd blijven zitten maar desondanks niet irri zijn
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_11004566
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 04:40 schreef BrianMay het volgende:

[..]

Vind je 't gek? Dat is toch ook gewoon bras


Neuh, nie ech bras, Niek. "Back Chat" is een gaaf nummer! Vooral live gespeeld.

"One Year Of Love", das pas bras! Meest waardeloze nummer ooit door John geschreven. Hmmm, als ik het zo ga bekijken ook het enige waardeloze nummer dat ie heeft geschreven.

pi_11006456
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 12:44 schreef Plengel het volgende:

[..]
"One Year Of Love", das pas bras! Meest waardeloze nummer ooit door John geschreven. Hmmm, als ik het zo ga bekijken ook het enige waardeloze nummer dat ie heeft geschreven.


En Misfire dan? Da's pas een eerste-klas-bagger nummer !
Bleuh.
pi_11008192
"Misfire" kan ik zeer goed naar luisteren, leuk nummertje. Maar ja, iedereen blijft altijd wel iets houden wat ie nie zo mooi vind klinken.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:27:29 #100
30961 Knaller
knalt er op los
pi_11012362
Misfire vind ik erg leuk...
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')