bron: http://www.omroep.nl/nos/journaal/paginas/uitzendingen/index.html
Maar waarom kan het niet in Nederland?? Misschien kunnen de huizenprijzen dan iets omlaag
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 31-05-2003 20:43]
quote:Ja daag loser
Op zaterdag 31 mei 2003 20:36 schreef MeAndMyself het volgende:
edit
Even ontopic, erg goed initiatief.Go go go
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 31-05-2003 20:43]
quote:Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
Op zaterdag 31 mei 2003 20:36 schreef xman het volgende:
Ik zie dat het geen stormlooptopic is!
quote:Vind je het gek als mensen er graag een kutmarokkaan topic van willen maken!
Op zaterdag 31 mei 2003 20:38 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
quote:Fok! tegenwoordig..niet meer wat t geweest is
Op zaterdag 31 mei 2003 20:38 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
En het idee is wel goed dat ze daar huizen gaan bouwen enzo maar waarom gaan ze DAAR dan geen werk zoeken
quote:Omdat ze misschien 10 x zo weinig als hier verdienen ofzo? Wat zou jij nou kiezen.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:41 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
Fok! tegenwoordig..niet meer wat t geweest is
En het idee is wel goed dat ze daar huizen gaan bouwen enzo maar waarom gaan ze DAAR dan geen werk zoeken
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 31-05-2003 20:44]
quote:Home sweet home.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:42 schreef Darkinforcer het volgende:
Wat zou jij nou kiezen.
quote:Ja nederland dus
Op zaterdag 31 mei 2003 20:44 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Home sweet home.
quote:Kijk die jongetjes die zijn hier geboren en opgevoed. Ze zijn de verantwoordelijkheid van Nederland.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:44 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Home sweet home.
quote:Waarom worden ze dan tewerkgesteld in Marokko?
Op zaterdag 31 mei 2003 20:45 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Ja nederland dus
quote:precies
Op zaterdag 31 mei 2003 20:50 schreef xman het volgende:[..]
Kijk die jongetjes die zijn hier geboren en opgevoed. Ze zijn de verantwoordelijkheid van Nederland.
Ze allemaal in de bak gooien is makkelijk en duur, maar als je ze nou wat bijleert. Is wat moeilijker maar levert in de toekomst wat meer op. Namelijk mannen die wat bijdragen in de maatschappij.
quote:Het is toch hun moederland? Ik bedoel ,Bart Veltkamp is op papier wel Belg, maar hij blijft in principe gewoon een Nederlander hoor... dat zit in je genen..
Op zaterdag 31 mei 2003 20:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Waarom worden ze dan tewerkgesteld in Marokko?
Waarom staat er hun eigen land in de topictitel?
quote:Bart Veldkamp is in Nederland geboren en getogen, dacht ik.
Op zaterdag 31 mei 2003 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Het is toch hun moederland? Ik bedoel ,Bart Veltkamp is op papier wel Belg, maar hij blijft in principe gewoon een Nederlander hoor... dat zit in je genen..
quote:Mooi gesproken, hulde aan je meid
Op zaterdag 31 mei 2003 21:32 schreef milagro het volgende:[..]
Bart Veldkamp is in Nederland geboren en getogen, dacht ik.
Deze "Marokkanen" zijn dat ook, hun ouders zijn Marokkanen, zij zijn Nederlanders
Marokko is een land waar ze op vakantie gaan en Nederland is hun vaderland, hun eigen land, althans zo zouden zij dat moeten voelen, wellicht voelen we dat dan allemaal zo
Het doel was om deze mensen werkervaring te laten opdoen, en tegelijk een blik te laten werpen op het land waar hun ouders vandaan kwamen, maar waar ze zelf maar weinig binding mee hebben. De projecten daar werden gesubsidieerd door Nederland en het inkomen van de betreffende personen werd ook door Nederlandse instellingen betaald. Het geld voor een uitkering werd echter uitgespaard, en terwijl deze mensen eerst maar moeilijk aan de slag konden komen in Nederland had na terugkomst 50 procent binnen korte tijd werk.
Ik denk dat dit dus een geslaagd project is.
quote:Ja dat denk ik ook... , het is goed voor de hun eigenwaarde ,dat ze echt iets goeds voor het land waar hun roots liggen, ze doen nuttig werk, ze doen werkervaring op, het kost de staat niks meer en ze leren ook hun positie in Nederland en de Nederlanders an sich meer waarderen...
Op zaterdag 31 mei 2003 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het ook gezien op het nieuws en vond het wel een goede actie. Het ging niet zo zeer om 'moeilijk opvoedbare' of criminele jongeren, het ging vooral om Marokkanen die moeilijk aan de slag komen in Nederland. Dat kan door een crimineel verleden zijn gekomen, maar volgens mij waren dit geen werkstraffen.Het doel was om deze mensen werkervaring te laten opdoen, en tegelijk een blik te laten werpen op het land waar hun ouders vandaan kwamen, maar waar ze zelf maar weinig binding mee hebben. De projecten daar werden gesubsidieerd door Nederland en het inkomen van de betreffende personen werd ook door Nederlandse instellingen betaald. Het geld voor een uitkering werd echter uitgespaard, en terwijl deze mensen eerst maar moeilijk aan de slag konden komen in Nederland had na terugkomst 50 procent binnen korte tijd werk.
Ik denk dat dit dus een geslaagd project is.
Maar ook hun eigen ik leren kennen daar. ik weet zeker dat ze daar 10x zoveel leren als dat ze in 1 of ander kansloos lopende band project in Nederland aan het werk gezet zouden worden, of erger met een uitkering op de bank zitten... Veel meer van dat soort projecten wat mij betreft... , maar ook wij hebben er baat bij, omdat ze zeker een stuk wijzer terugkomen, je ziet dat een substantieel percentage vlot een baan vind in Nederland, dat zegt genoeg.. !
Wordt de jeugd eindelijk eens wat sociale betrokkenheid bijgebracht
Maar of we er nou verstandig aan doen om dit in Marokko te laten plaatsvinden........?
Maar een ding zat me dwars. Er was een deelnemer die het zo fijn vond om te helpen voor het goede doel, om de arme mensen daar te helpen en zo... op zich wel mooi. Maar vervolgens hoor je dat ze een loon van 1000 euro per maand krijgen, voor dat geld wil ik ook wel wat doen voor het goede doel, zo leer je ze nooit dat je ook voor een ander kunt werken zonder er geld voor te krijgen!
quote:Omdat topicstarter kennelijk niet zo goed op de hoogte is van het begrip 'moederland'' ?
Ze zullen misschien een paar dagen onder de indruk zijn, daarna (zodra ze terug in NL zijn) zoeken ze elkaar op om de hele mieterse bende opnieuw in elkaar te rossen.
quote:bruto of netto?
Op zondag 1 juni 2003 00:02 schreef Heron_Ymus het volgende:
Maar vervolgens hoor je dat ze een loon van 1000 euro per maand krijgen,
quote:Ik dacht toch dat dit al nederlandse criminelen zijn; nederlands paspoort. Maar goed.
Op zondag 1 juni 2003 00:13 schreef Jefferson het volgende:
Bovenstaande geldt natuurlijk ook voor Nederlandse criminelen.
quote:Dan heb je het verkeerd gedacht.
Op zondag 1 juni 2003 00:14 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik dacht toch dat dit al nederlandse criminelen zijn; nederlands paspoort. Maar goed.
quote:Waarom lult iedereen dan wel over inburgering? Dat is dan ook onzin; als het toch nooit 'nederlanders' kunnen worden.
Op zondag 1 juni 2003 00:15 schreef Jefferson het volgende:[..]
Dan heb je het verkeerd gedacht.
quote:Vergeet niet dat levensonderhoud in dat soort landen een stuk goedkoper is en duizend euro is wel een heel erg symbolisch bedrag dus ik gok netto. Maar aangezien ik het niet zeker weet...
Op zondag 1 juni 2003 00:13 schreef Nyrem het volgende:
bruto of netto?
Hebben deze jongens verder nog kosten (premies, e.d.?)
Dan is het namelijk:
a. niet zo heel veel;
b. niet meer dan normaal als deze jongens zelf in hun onderhoud of een deel daarvan, moeten voorzien.
Eerlijker was dat ze gewoon eten daar kregen en geen geld, het lijkt nu een beetje een schoolreisje met geld toe. En voor een goed doel, namelijk je eigen opleiding en huizen voor de armen daar, mag je best wel wat geld zelf betalen.
Je hoeft er in elk geval geen geld aan over te houden.
quote:Uit wat ik begreep van de reportage is het geen taakstraf. Het zijn personen die door verschillende omstandigheden moeilijk tot niet aan de slag komen in Nederland en ze worden vrijwillig uitgezonden naar Marokko om daar tijdelijk te werken.
Op zondag 1 juni 2003 00:11 schreef Jefferson het volgende:
Erg dom om jonge crimenele Marokkanen bij elkaar te zetten en dan te denken dat ze braaf worden door hen een zgn. sociale taak te laten uitvoeren.Ze zullen misschien een paar dagen onder de indruk zijn, daarna (zodra ze terug in NL zijn) zoeken ze elkaar op om de hele mieterse bende opnieuw in elkaar te rossen.
quote:Je hoort mij en heeeeeeel veel anderen zeggen dat een multi-curtureel Nederland niet werkt. Elk dier of ras is gemaakt voor zijn/haar eigen deel van deze aarde. Zo heb ik ook nog nooit een Nijlpaard in het Amsterdam Rijnkanaal zien zwemmen.
Op zondag 1 juni 2003 00:16 schreef Nyrem het volgende:[..]
Waarom lult iedereen dan wel over inburgering? Dat is dan ook onzin; als het toch nooit 'nederlanders' kunnen worden.
Nu jij weer.
quote:Nederland bedoel je? Aangezien je het over Marokkanen hebt die nooit in Marokko geweest zijn?
Op zaterdag 31 mei 2003 20:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er is nu een project dat Marokkanen tewerkstelt in eigen land ....
quote:
Op zondag 1 juni 2003 00:21 schreef Jefferson het volgende:[..]
Je hoort mij en heeeeeeel veel anderen zeggen dat een multi-curtureel Nederland niet werkt. Elk dier of ras is gemaakt voor zijn/haar eigen deel van deze aarde. Zo heb ik ook nog nooit een Nijlpaard in het Amsterdam Rijnkanaal zien zwemmen.
Nou, opheffen de VS dan. Neem nog een borrel kerel.
quote:Bijna zeker dat 90% van die lui een criminele achtergrond heeft en daardoor niet bij werkgevers binnen komen. Met een beetje goodwill kweken lukt dat dan wellicht weer wel. Maar laat ze over 1 jaar nog maar eens kijken hoeveel van die lui er nog steeds netjes aan het werk is. Ik schat < 5%
Op zondag 1 juni 2003 00:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Uit wat ik begreep van de reportage is het geen taakstraf. Het zijn personen die door verschillende omstandigheden moeilijk tot niet aan de slag komen in Nederland en ze worden vrijwillig uitgezonden naar Marokko om daar tijdelijk te werken.
quote:Goed plan. Ben trouwens broodnuchter, ik volg zondagochtend muziekles
Op zondag 1 juni 2003 00:22 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, opheffen de VS dan. Neem nog een borrel kerel.
quote:Omdat als je aan zo'n jochie vraagt waar die vandaan komt hoogst waarschijnlijk zal zeggen Marokko ipv Nederland.
Om bij het topic te blijven. Inderdaad een goed project. Doen nuttig werk en zien ze gelijk hoe goed ze het eigenlijk in Nederland hebben.
quote:helemaal mee eens zi, iedereen is ooit wel eens immigrant geweest (ik bedoel dan de bloedlijn eh) volksverhuizingen en zo, en volgens mij moeten we ze idd wel integreren, mr het probleem is daar geld voor te krijgen...mensen zien nl liever 'hun' (mr dus ook mijn
Op zaterdag 31 mei 2003 20:50 schreef xman het volgende:[..]
Kijk die jongetjes die zijn hier geboren en opgevoed. Ze zijn de verantwoordelijkheid van Nederland.
Ze allemaal in de bak gooien is makkelijk en duur, maar als je ze nou wat bijleert. Is wat moeilijker maar levert in de toekomst wat meer op. Namelijk mannen die wat bijdragen in de maatschappij.
quote:Noem jij dat goed? Maak ze liever enthousiast voor hun eigen land.
Op zondag 1 juni 2003 00:35 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Omdat als je aan zo'n jochie vraagt waar die vandaan komt hoogst waarschijnlijk zal zeggen Marokko ipv Nederland.
Om bij het topic te blijven. Inderdaad een goed project. Doen nuttig werk en zien ze gelijk hoe goed ze het eigenlijk in Nederland hebben.
quote:doe eens serieus...je moet toch ook niet denken dat dat allemaal heilige boontjes zijn di maar wat graag andere mensen helpen en daar geen geld voor krijgen
Op zondag 1 juni 2003 00:02 schreef Heron_Ymus het volgende:
Ik vond het project wel een goed idee, misschien dat het kan helpen bij de inburgering en het beter uit elkaar houden van Marokko en Nederland...Maar een ding zat me dwars. Er was een deelnemer die het zo fijn vond om te helpen voor het goede doel, om de arme mensen daar te helpen en zo... op zich wel mooi. Maar vervolgens hoor je dat ze een loon van 1000 euro per maand krijgen, voor dat geld wil ik ook wel wat doen voor het goede doel, zo leer je ze nooit dat je ook voor een ander kunt werken zonder er geld voor te krijgen!
quote:Het zou voor verwende jochies als jou ook wel eens goed zijn een paar maanden in de woestijn door te brengen. Misschien dat je dingen dan een beetje in perspectief gaat zien, dombo.
Op zondag 1 juni 2003 00:40 schreef Jefferson het volgende:[..]
Noem jij dat goed? Maak ze liever enthousiast voor hun eigen land.
quote:maar ik heb al heeeeel veel katten in australiė, afrika, amerika, europa,...gezien, je voorbeeld is nogal redelijk idioot eerlijk gezegd. Wat jij bedoelt is dus bloed en bodem
Op zondag 1 juni 2003 00:21 schreef Jefferson het volgende:[..]
Je hoort mij en heeeeeeel veel anderen zeggen dat een multi-curtureel Nederland niet werkt. Elk dier of ras is gemaakt voor zijn/haar eigen deel van deze aarde. Zo heb ik ook nog nooit een Nijlpaard in het Amsterdam Rijnkanaal zien zwemmen.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 00:42 schreef gelly het volgende:[..]
Het zou voor verwende jochies als jou ook wel eens goed zijn een paar maanden in de woestijn door te brengen. Misschien dat je dingen dan een beetje in perspectief gaat zien, dombo.
jefferson was m'n 100 ste ban, denk toch maar dat ik daar een borrel op neem
quote:Whatever NordCore.
Op zondag 1 juni 2003 00:51 schreef DieselZoeker het volgende:[..]
als ik zeg dat ik gele sokken draag geloof je het ook he
Je kunt jou echt van alles wijsmaken, je bent en blijft een vermakelijke knakker.
jefferson was m'n 100 ste ban, denk toch maar dat ik daar een borrel op neem
quote:ff een vraagje: hoeveel % van het BNP wil je dan spenderen aan ontwikkelingshulp? toch zeker meer dan de 1.5 of zo % die ze er nu aan spenderen...ander gaat dat ni eh
Op zondag 1 juni 2003 00:40 schreef Jefferson het volgende:[..]
Noem jij dat goed? Maak ze liever enthousiast voor hun eigen land.
quote:Precies. Je leert dingen pas op waarde te schatten als je met eigen ogen ziet hoe slecht andere mensen het in arme landen hebben. Zien ze gelijk hoe verwend ze eigenlijk zijn met hun grote bek.
Op zondag 1 juni 2003 00:42 schreef gelly het volgende:[..]
Het zou voor verwende jochies als jou ook wel eens goed zijn een paar maanden in de woestijn door te brengen. Misschien dat je dingen dan een beetje in perspectief gaat zien, dombo.
quote:Laat ze maar wat vrijwilligerswerk doen, ik heb nog nooit een niet-Westerling of Moslim vrijwilligerswerk zien doen, behalve om hun eigen groep te helpen.
Op zondag 1 juni 2003 00:41 schreef Killa_Bee het volgende:
doe eens serieus...je moet toch ook niet denken dat dat allemaal heilige boontjes zijn di maar wat graag andere mensen helpen en daar geen geld voor krijgenzou ik zelf ook niet doen eerlijk gezegd...en zoals al eerder gezegd, 1000 euro is echt wel niet veel hoor!
quote:Je woont dan ook in Friesland...
Op zondag 1 juni 2003 10:52 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Laat ze maar wat vrijwilligerswerk doen, ik heb nog nooit een niet-Westerling of Moslim vrijwilligerswerk zien doen, behalve om hun eigen groep te helpen.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 10:57 schreef nikk het volgende:[..]
Je woont dan ook in Friesland...
Maar idd een mooi project, ze zijn lekker met hun handen bezig, doen iets nuttigs.
quote:jij maakt opmerkingen die helemaal nergens opslaan, je probeert van je meningen een feit te maken, je wilt gewoon marokkanen in een kwaad daglicht zetten, als je de feiten niet weet wat het project heeft opgeleverd speculeer er dan niet over.
Op zondag 1 juni 2003 00:11 schreef Jefferson het volgende:
Erg dom om jonge crimenele Marokkanen bij elkaar te zetten en dan te denken dat ze braaf worden door hen een zgn. sociale taak te laten uitvoeren.Ze zullen misschien een paar dagen onder de indruk zijn, daarna (zodra ze terug in NL zijn) zoeken ze elkaar op om de hele mieterse bende opnieuw in elkaar te rossen.
En ik meen me te herinneren dat het om ex-criminelen oid ging. Er deden vooral mensen mee die iets voor het thuisland wouden doen (blijkbaar was NL te min ofzo).
Wel leuk hoe de linksen altijd roepen dat ze nederlander zijn. Maar vervolgens willen ze alleen in "hun eigen land" aan de slag gaan (maar wel van "ons" geld).
quote:Van 1000 euro kun je in marokko prima leven hoor, dat kan in NL nog wel.
Op zondag 1 juni 2003 00:41 schreef Killa_Bee het volgende:
en zoals al eerder gezegd, 1000 euro is echt wel niet veel hoor!
quote:dit slaat helemaal nergens op, jij niet maar ik wel, ik ken er genoeg, jij probeert de marokkanen ook gewoon in het kwade daglicht te zetten, meestal helpen ze hun eigen groep omdat ze daar op hun gemak voelen, dat is bij elke ras wel zo, veelal ook omdat ze vinden dat ze niet gerespecteerd worden.
Laat ze maar wat vrijwilligerswerk doen, ik heb nog nooit een niet-Westerling of Moslim vrijwilligerswerk zien doen, behalve om hun eigen groep te helpen.
quote:Ik kan er ook weinig aan doen dat ik nooit Marokkanen nooit vrijwilligerswerk voor de Nederlandse maatschappij zie doen. Ik zou ze toch een keer tegen moeten komen? Ik lees nooit ergens in de krant over Marokkanen die ergens meehelpen. Ze krijgen ook nooit zo'n vrijwilligersprijs. Dus als je goede links hebt, welkom!
Op zondag 1 juni 2003 18:17 schreef PEACEKEEPER het volgende:
dit slaat helemaal nergens op, jij niet maar ik wel, ik ken er genoeg, jij probeert de marokkanen ook gewoon in het kwade daglicht te zetten, meestal helpen ze hun eigen groep omdat ze daar op hun gemak voelen, dat is bij elke ras wel zo, veelal ook omdat ze vinden dat ze niet gerespecteerd worden.
En dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen, maak jij er weer van, ik ken ook andere soorten mensen die nooit wat voor een ander doen, bijvoorbeeld Breezah-sletten en woonwagenbewoners.
Je hebt bijvoorbeeld ook projecten onder Christelijke jongeren die huizen en scholen bouwen in het buitenland en die betalen zelfs voor die projecten en dan zouden die Marokkanen zeker geld toe krijgen, kom nou!
En de enige manier om te integreren is je te mengen, niet door in een hoekje te staan wachten.
Edit: Woordfoutje weggehaald
quote:Het was een item in het NOS-journaal. Dus UTFS.
Op zondag 1 juni 2003 18:33 schreef ghettoman het volgende:
Heeft iemand nog een link van de bron waar het artikel nog wel staat?
quote:jij sprak erover dat marokkanen alleen hun eigen groep helpen, waarom om ze onder andere te helpen met integreren, zo blijkt uit de onderstaande link, ook dat de vrijwilliger (Jamal) zowel de allochtone als de autochtone kinderen helpt met huiswerk, dus niet alleen marokkanen. http://www.omroep.nl/rvu/sites/vrijwilligersmv/teleactv2.html
Op zondag 1 juni 2003 18:28 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Ik kan er ook weinig aan doen dat ik nooit Marokkanen nooit vrijwilligerswerk voor de Nederlandse maatschappij zie doen. Ik zou ze toch een keer tegen moeten komen? Ik lees nooit ergens in de krant over Marokkanen die ergens meehelpen. Ze krijgen ook nooit zo'n vrijwilligersprijs. Dus als je goede links hebt, welkom!
En dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen, maak jij er weer van, ik ken ook andere soorten mensen die nooit wat voor een ander doen, bijvoorbeeld Breezah-sletten en woonwagenbewoners.
Je hebt bijvoorbeeld ook projecten onder Christelijke jongeren die huizen en scholen bouwen in het buitenland en die betalen zelfs voor die projecten en dan zouden die Marokkanen zeker geld toe krijgen, kom nou!
En de enige manier om te integreren is je te mengen, niet door in een hoekje te staan wachten.
Edit: Woordfoutje weggehaald
quote:Klinkt aardig, ik hoop dat het nieuwe kabinet Vrijwilligerswerk inderdaad gaat bevorderen en dat vele allochtonen en autochtonen daar mee aan de slag gaat, want vrijwilligerswerk is verbreding van jezelf en goed voor de maatschappij.
Op zondag 1 juni 2003 19:07 schreef PEACEKEEPER het volgende:
jij sprak erover dat marokkanen alleen hun eigen groep helpen, waarom om ze onder andere te helpen met integreren, zo blijkt uit de onderstaande link, ook dat de vrijwilliger (Jamal) zowel de allochtone als de autochtone kinderen helpt met huiswerk, dus niet alleen marokkanen. http://www.omroep.nl/rvu/sites/vrijwilligersmv/teleactv2.html
quote:Behalve de middelste spreken ze mij wat minder aan... maar goed, het houdt je van de straat moet je maar denken.
Op zondag 1 juni 2003 19:37 schreef PEACEKEEPER het volgende:
hier heb je nog een aantal links
http://www.cultuur.breda.nl/nieuws/pb220501-2.html deze moet je helemaal bekijken de bovenstaande
http://www.siw.nl/mona/
http://www.humanitas.nl/publicaties/archief/0701-3.html
(de maatschappij mag ook zeer dankbaar zijn dat ik ook van de straat gehouden wordt een aantal uur per week)
quote:
quote:Misschien dat je er nooit wat over leest omdat ze (net zoals die 'Breezah-sletjes') als dusdanige groep niet of minder aan vrijwilligerswerk doen. Dit wil echter niet zeggen dat niet-Westerlingen (of Breezah-sletjes) niet aan vrijwilligerswerk doen.
Op zondag 1 juni 2003 18:28 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Ik kan er ook weinig aan doen dat ik nooit Marokkanen nooit vrijwilligerswerk voor de Nederlandse maatschappij zie doen. Ik zou ze toch een keer tegen moeten komen? Ik lees nooit ergens in de krant over Marokkanen die ergens meehelpen. Ze krijgen ook nooit zo'n vrijwilligersprijs.
Autochtonen als groep doen netzomin aan vrijwillegerswerk, kan ik daaruit concluderen dat autochtonen niet aan vrijwilligerswerk doen?
Ter illustratie, je zal niet in de krant lezen:
"groep studenten/voetbalvereniging/tennisclub/whatever doet zus-en-zo voor de maatschappij , hier zaten 2 Marokkanen tussen, 1 Surinamer en voor de rest waren het autochtonen"
quote:ik bedoel maar
Op zondag 1 juni 2003 20:49 schreef KreKkeR het volgende:[..]
[..]Misschien dat je er nooit wat over leest omdat ze (net zoals die 'Breezah-sletjes') als dusdanige groep niet of minder aan vrijwilligerswerk doen. Dit wil echter niet zeggen dat niet-Westerlingen (of Breezah-sletjes) niet aan vrijwilligerswerk doen.
Autochtonen als groep doen netzomin aan vrijwillegerswerk, kan ik daaruit concluderen dat autochtonen niet aan vrijwilligerswerk doen?
Ter illustratie, je zal niet in de krant lezen:
"groep studenten/voetbalvereniging/tennisclub/whatever doet zus-en-zo voor de maatschappij , hier zaten 2 Marokkanen tussen, 1 Surinamer en voor de rest waren het autochtonen"
quote:Zo voelen zij dit kennelijk niet als ze weigeren zich aan de Nederlandse wet te houden. Enkele weken werken in Marokko laat deze jongeren misschien stil staan bij de verworvenheden die ze hier hebben. Wellicht krijgen sommigen van hen de geest om vaker opbouwend bezig te gaan.
Op zaterdag 31 mei 2003 21:32 schreef milagro het volgende:[..]
Bart Veldkamp is in Nederland geboren en getogen, dacht ik.
Deze "Marokkanen" zijn dat ook, hun ouders zijn Marokkanen, zij zijn Nederlanders
Marokko is een land waar ze op vakantie gaan en Nederland is hun vaderland, hun eigen land, althans zo zouden zij dat moeten voelen, wellicht voelen we dat dan allemaal zo
quote:Misschien helpt hetals je eens te werk wordt gesteldin Marokko
Op maandag 2 juni 2003 11:34 schreef tvlxd het volgende:
Ik houd me ook niet altijd aan de wet en toch voel ik me een echte Nederlander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |