bron: http://www.omroep.nl/nos/journaal/paginas/uitzendingen/index.html
Maar waarom kan het niet in Nederland?? Misschien kunnen de huizenprijzen dan iets omlaag
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 31-05-2003 20:43]
quote:Ja daag loser
Op zaterdag 31 mei 2003 20:36 schreef MeAndMyself het volgende:
edit
Even ontopic, erg goed initiatief.Go go go
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 31-05-2003 20:43]
quote:Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
Op zaterdag 31 mei 2003 20:36 schreef xman het volgende:
Ik zie dat het geen stormlooptopic is!
quote:Vind je het gek als mensen er graag een kutmarokkaan topic van willen maken!
Op zaterdag 31 mei 2003 20:38 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
quote:Fok! tegenwoordig..niet meer wat t geweest is
Op zaterdag 31 mei 2003 20:38 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Vind je het gek als bijna alle reacties weggehaald worden door het beste modje van de klas ??
En het idee is wel goed dat ze daar huizen gaan bouwen enzo maar waarom gaan ze DAAR dan geen werk zoeken
quote:Omdat ze misschien 10 x zo weinig als hier verdienen ofzo? Wat zou jij nou kiezen.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:41 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
Fok! tegenwoordig..niet meer wat t geweest is
En het idee is wel goed dat ze daar huizen gaan bouwen enzo maar waarom gaan ze DAAR dan geen werk zoeken
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 31-05-2003 20:44]
quote:Home sweet home.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:42 schreef Darkinforcer het volgende:
Wat zou jij nou kiezen.
quote:Ja nederland dus
Op zaterdag 31 mei 2003 20:44 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Home sweet home.
quote:Kijk die jongetjes die zijn hier geboren en opgevoed. Ze zijn de verantwoordelijkheid van Nederland.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:44 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Home sweet home.
quote:Waarom worden ze dan tewerkgesteld in Marokko?
Op zaterdag 31 mei 2003 20:45 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Ja nederland dus
quote:precies
Op zaterdag 31 mei 2003 20:50 schreef xman het volgende:[..]
Kijk die jongetjes die zijn hier geboren en opgevoed. Ze zijn de verantwoordelijkheid van Nederland.
Ze allemaal in de bak gooien is makkelijk en duur, maar als je ze nou wat bijleert. Is wat moeilijker maar levert in de toekomst wat meer op. Namelijk mannen die wat bijdragen in de maatschappij.
quote:Het is toch hun moederland? Ik bedoel ,Bart Veltkamp is op papier wel Belg, maar hij blijft in principe gewoon een Nederlander hoor... dat zit in je genen..
Op zaterdag 31 mei 2003 20:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Waarom worden ze dan tewerkgesteld in Marokko?
Waarom staat er hun eigen land in de topictitel?
quote:Bart Veldkamp is in Nederland geboren en getogen, dacht ik.
Op zaterdag 31 mei 2003 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Het is toch hun moederland? Ik bedoel ,Bart Veltkamp is op papier wel Belg, maar hij blijft in principe gewoon een Nederlander hoor... dat zit in je genen..
quote:Mooi gesproken, hulde aan je meid
Op zaterdag 31 mei 2003 21:32 schreef milagro het volgende:[..]
Bart Veldkamp is in Nederland geboren en getogen, dacht ik.
Deze "Marokkanen" zijn dat ook, hun ouders zijn Marokkanen, zij zijn Nederlanders
Marokko is een land waar ze op vakantie gaan en Nederland is hun vaderland, hun eigen land, althans zo zouden zij dat moeten voelen, wellicht voelen we dat dan allemaal zo
Het doel was om deze mensen werkervaring te laten opdoen, en tegelijk een blik te laten werpen op het land waar hun ouders vandaan kwamen, maar waar ze zelf maar weinig binding mee hebben. De projecten daar werden gesubsidieerd door Nederland en het inkomen van de betreffende personen werd ook door Nederlandse instellingen betaald. Het geld voor een uitkering werd echter uitgespaard, en terwijl deze mensen eerst maar moeilijk aan de slag konden komen in Nederland had na terugkomst 50 procent binnen korte tijd werk.
Ik denk dat dit dus een geslaagd project is.
quote:Ja dat denk ik ook... , het is goed voor de hun eigenwaarde ,dat ze echt iets goeds voor het land waar hun roots liggen, ze doen nuttig werk, ze doen werkervaring op, het kost de staat niks meer en ze leren ook hun positie in Nederland en de Nederlanders an sich meer waarderen...
Op zaterdag 31 mei 2003 23:32 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het ook gezien op het nieuws en vond het wel een goede actie. Het ging niet zo zeer om 'moeilijk opvoedbare' of criminele jongeren, het ging vooral om Marokkanen die moeilijk aan de slag komen in Nederland. Dat kan door een crimineel verleden zijn gekomen, maar volgens mij waren dit geen werkstraffen.Het doel was om deze mensen werkervaring te laten opdoen, en tegelijk een blik te laten werpen op het land waar hun ouders vandaan kwamen, maar waar ze zelf maar weinig binding mee hebben. De projecten daar werden gesubsidieerd door Nederland en het inkomen van de betreffende personen werd ook door Nederlandse instellingen betaald. Het geld voor een uitkering werd echter uitgespaard, en terwijl deze mensen eerst maar moeilijk aan de slag konden komen in Nederland had na terugkomst 50 procent binnen korte tijd werk.
Ik denk dat dit dus een geslaagd project is.
Maar ook hun eigen ik leren kennen daar. ik weet zeker dat ze daar 10x zoveel leren als dat ze in 1 of ander kansloos lopende band project in Nederland aan het werk gezet zouden worden, of erger met een uitkering op de bank zitten... Veel meer van dat soort projecten wat mij betreft... , maar ook wij hebben er baat bij, omdat ze zeker een stuk wijzer terugkomen, je ziet dat een substantieel percentage vlot een baan vind in Nederland, dat zegt genoeg.. !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |