Eigenlijk heb ik 2 vragen:
Na hoeveel km is vervanging van die d-riem noodzakelijk?
wat kost dat geintje ongeveer?
Thank you so much
weet ik niet.
quote:Oow, zo weinig km. Dan had ie al vervangen moeten zijn. Heb er al 87.000 mee geereden
Op zaterdag 31 mei 2003 00:05 schreef Furby het volgende:
60.000 kmweet ik niet.
prijs geen idee.
Gelijk aan de garagehouder gevraagd wat de distributieriem vervangen zou kosten.. geen onderhoudshistorie bekend namelijk..
Hij meldde dat het bij diesels (alle weet ik niet zeker ?) zelfs 2 riemen zijn .. kosten ongeveer 150 Euro.
Dat geld is minder belangerijk dan ZEKER met pech langs de weg komen, en nog duurdere reparaties moeten betalen..
Maar een dealer rekent er zeker meer voor !!
Zie de Megane..
(deze zaak was in een achteraf straatje haha)
Mijn schoonouders betalen er 400 euro voor bij de officiele dealer.
Ik: Peugeot 106
Schoonouders: Toyota Corolla
Niet voor niets dan ze een Peugeot de Franse Mercedes noemen. Die diesels knallen zo richting de 4 ton.
Het ligt vooral aan de garage waar je het laat doen wat het kost, want die riem is maar 40 euro, wat al gauw 1 uur arbeidsloon kost (bij een goedkope garage).
quote:ik hoef mijn riem nooit te vervangen
Op zaterdag 31 mei 2003 16:23 schreef Jefferson het volgende:
Ik heb zojuist de peugeot delaer gebeld en die vertelde me dat bij mijn auto de d-riem pas om de 120.000 km vervangen hoeft te worden. Wat een top-kar heb ik toch![]()
Niet voor niets dan ze een Peugeot de Franse Mercedes noemen. Die diesels knallen zo richting de 4 ton.
quote:idem Renault 5!! super moderne auto!
Op maandag 2 juni 2003 10:32 schreef Metro2005 het volgende:[..]
ik hoef mijn riem nooit te vervangen
auto is een Nissan primera. Die heeft een onderhoudsvrije distributie Ketting
quote:Er zijn ook motorfietsen met een tandwieloverbrenging ipv een ketting.
Op maandag 2 juni 2003 10:34 schreef Profesor het volgende:[.ik hoef mijn riem nooit te vervangen
auto is een Nissan primera. Die heeft een onderhoudsvrije distributie Ketting .]idem Renault 5!! super moderne auto!
quote:Is verschillend per auto. Sommige om 80000, sommige bij 100000. Dit verschil komt ook door het type riem. Bij sommige is dit een ketting, bij een andere auto gewoon een riem.
Op zaterdag 31 mei 2003 00:04 schreef Jefferson het volgende:
Mijn auto (405 diesel uit 96) moet binnenkort voor een grote beurt naar de Peugeot dealer. De distrubutieriem moet volgens mij ook weer vervangen worden.Eigenlijk heb ik 2 vragen:
Na hoeveel km is vervanging van die d-riem noodzakelijk?
wat kost dat geintje ongeveer?Thank you so much
Kosten zijn afhankelijk van de plaats waar de d-riem zit. Is ie goed bereikbaar of niet. Bij het laatste geval moeten ze de halve motor slopen en wordt het dus een duur geintje.
Je kunt het beste ff langs je dealer gaan en vragen wat de kosten zijn.
Ik weet niet precies wat de prijs is voor een Peugeot, maar voor mijn BMW kost het 135 euro ex BTW en ex arbeidsloon.
Bij welke KM stand moet de distributieriem of ketting vervangen worden?
Bij navraag (monteur nissan) kreeg ik als antwoord dat het niet hoef, omdat er een G3 installatie zit.(??)
En wanneer er een G3 in zit dan zit er een ketting in en deze hoef je pas rond de 400.000 KM vervangen te worden.
Is dit allemaal waar wat hij zegt??
Omdat naar mijn mening de G3 installatie niets te maken heeft met het vervangen van de riem of ketting.
Ik dacht dat je ten allen tijde een riem of ketting moet vervangen bij een bepaalde KM stand.
met vr.gr.
d.kloet@hccnet.nl
Distributieriemen moeten tussen de 60.000 en 120.000 kilometers. Opel's bijvoorbeeld vaak per 60.000, mijn megane diesel per 75.000, maar een vriendje heeft een megane benzine, en die hoeft maar per 120.000.
Als je hem niet op tijd vervangt, en hij knapt, geeft dat erg leuke effecten onder de motorkap. Zeg maar, dat alles aan stukjes ligt...Mocht het gebeuren, neem een foto en laat ons allen meegenieten... >-)
Overigens heb ik ooit 3 weken een corsa uit '86 gehad, die had 270.000 kilometer gelopen op 1 distributieriem... maar de draden hingen er dan ook bij.
Distributieriem varieert tussen ¤150 en ¤400. Varieert sterk per type auto. Tip:Beun de Haas kan het een stuk goedkoper en net zo goed (dit i.t.t. motormanagement en dat soort onzin)
quote:Dat verschilt per auto
Op zaterdag 31 mei 2003 00:04 schreef Jefferson het volgende:
Mijn auto (405 diesel uit 96) moet binnenkort voor een grote beurt naar de Peugeot dealer. De distrubutieriem moet volgens mij ook weer vervangen worden.Eigenlijk heb ik 2 vragen:
Na hoeveel km is vervanging van die d-riem noodzakelijk?
quote:100 EUR ofzo.
wat kost dat geintje ongeveer?
Ik zou het wel door een gekwalificeerd bedrijf laten doen, Beun de Haas kan misschien wel zo'n riempje erom leggen, maar de halve motorruimte moet vaak "gesloopt" worden (vandaar de vele manuren) en ook weer vakkundig in elkaar gezet worden...
Maar ik zou het hoe dan ook laten doen, want als ie springt ben je niet blij, dan is je halve motor zo goed als aan gort en mocht je dan midden op de snelweg rijden, moet je maar hopen dat je zonder aandrijving en met minimale remkracht (remdruk, dan wel rembekrachtiging valt ook weg) op de vlugstrook terecht kan komen..
dus: gewoon advies dealer opvolgen!
Maar dan is het wel handig dat je weet hoe het moet...
ford escort diesel 105000 km of 5 jaar
quote:hetzelfde geldt voor een nissan micra (althans die van ons dan)
Op maandag 2 juni 2003 10:32 schreef Metro2005 het volgende:
ik hoef mijn riem nooit te vervangen
auto is een Nissan primera. Die heeft een onderhoudsvrije distributie Ketting
quote:Bij een garage waar je woont ..
Op zaterdag 13 september 2003 23:53 schreef gooster het volgende:
Ik wil een peugeot 205 diesel 1.8 uit 1993, 139000 km E1200,-, maar ik weet niet wanneer de distributie riem voor het laatst vervangen is. Hoeveel kost dit en waar kan ik dit het beste laten doen?
Vraag eens bij een automaterialenzaak of ze nog tips hebben.
Hier bij mij in de buurt zit er 1 die ook aan kleine garages levert..
quote:Jaja, en waarom reageer je toch!?
Op zondag 14 september 2003 11:34 schreef gooster het volgende:
Ik heb helemaal geen verstand van auto's dus...
quote:heb dezelfde auto en ik zal het nog sterker vertellen,hij heeft 2 onderhoudsvrije distributie kettingen.
Op maandag 2 juni 2003 10:32 schreef Metro2005 het volgende:[..]
ik hoef mijn riem nooit te vervangen
auto is een Nissan primera. Die heeft een onderhoudsvrije distributie Ketting
kosten bij de dealer zijn 350 euro.. bij een zwartwerkende monteur is het 150
(allebei inclusief materiaal)
Eigenlijk had 'ie allang vervangen moeten zijn, maar de D-riem ziet er zo mooi uit dat ik stiekum hoop dat 'ie er eigenlijk pas 47 duizend km op zit (er staat een 2e getalletje op het kapje, maar ik weet niet of het een datum is of een km-stand)
quote:zoals je al hebt kunnen lezen, nissan heeft over het algemeen een ketting die je eigenlijk nooit hoeft te vervangen.
Op zondag 3 augustus 2003 20:37 schreef dampi het volgende:
[Het gaat om een Nissan Primera 2.0 estate met gas (G3). Bouwj.1999, KM stand 142.000.Bij welke KM stand moet de distributieriem of ketting vervangen worden?
Bij navraag (monteur nissan) kreeg ik als antwoord dat het niet hoef, omdat er een G3 installatie zit.(??)
En wanneer er een G3 in zit dan zit er een ketting in en deze hoef je pas rond de 400.000 KM vervangen te worden.Is dit allemaal waar wat hij zegt??
Omdat naar mijn mening de G3 installatie niets te maken heeft met het vervangen van de riem of ketting.
Ik dacht dat je ten allen tijde een riem of ketting moet vervangen bij een bepaalde KM stand.
met vr.gr.
d.kloet@hccnet.nl
ik dacht dat audi ook een ketting gebruikte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |