abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10784333
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:29 schreef Kordotium het volgende:

Jij hebt de discussies van de laatste tijd over Melkertbanen gemist? Ik dacht dat het algemeen bekend was dat Melketiers door hun werkgevers worden misbruikt als goedkope kracht, terwijl ze weigeren zo'n Melketier in vaste dienst te nemen. Maargoed, mag mijn mening nu weer uit de prullebak?

Je geeft precies aan waar het probleem zit. Maar blijkbaar is Melkert ook verantwoordelijk voor het schenden van de afspraken door werkgevers?
pi_10784343
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:28 schreef SCH het volgende:
Yep, maar als die banen nog 20 jaar bestaan is hij toch niet verantwoordelijk voor alles wat er na zijn periode nog mee gebeurd?
Klopt, maar we zijn echt nog geen 20 jaar later
quote:
Hij heeft ze opgezet
*knikt*
quote:
, ze hebben hun nut gehad
*vertwijfeld knikje* Je bedoelt dat mensen voor heel veel geld werk verrichtten
quote:
, veel mensen waren het er mee oneens dat ze zijn afgeschaft
Heel logisch, ik zou ook tegen zijn als Melketier. Dat maakt de banen echter nog geen succes
quote:
, dat zijn ze gelukkig ook niet helemaal
Het nieuwe kabinet gaat het inzetten van Melketiers overlaten aan gemeentes en heeft als beleid om Melkertbanen om te zetten in reguliere banen of de functie te schrappen.
quote:
en dat het werkgevers te conservatief waren om van de banen een echt succes te maken, kun je Melkert niet aanwrijven.
Ow jawel hoor. De uitvoering van een plan is ook de verantwoordelijkheid van een minister.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 01:39:02 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_10784387
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:30 schreef SCH het volgende:

[..]

In vrijwel ieder debat. Ik ga ze niet allemaal voor je uittypen (het zijn namelijk bijna allemaal tv-interviews omdat de man nauwelijks andere interviews gaf). Noem het hersenspinsels, het is gewoon de koele waarheid. Fortuyn had de pik op Melkert en ventileerde dat bij voortduring. En Melkert kon daar niet mee omgaan, dat was zijn zwakte.

Je hebt wel een erg rare kijk op de werkelijkheid. Zoveel debatten hebben Fortuyn en Melkert namelijk helemaal niet met elkaar gehad. En als je de debatten tussen alle lijsttrekkers tegelijkertijd neemt dan kun je zien dat er helemaal geen ruimte was om op die manier op de man te spelen. Volstrekte onzin dus.

De zwakte van Melkert lag in het feit dat er iemand was ogestaan op wie hij geen vat had. Een persoon die een alternatief bood die niet simpel weg te wuiven was. Die zwakte had niet alleen Melkert maar ook de rest van de zittende partijen. Dit uitte zich in wanhoopsdaden die hebben geleid tot de demonisering van de persoon Fortuyn.

En als je het hebt over minachting dan kun je beter eens naar Melkert zelf kijken. Herinner je je het debat na de gemeenteraadsverkiezingen nog waarin hij Fortuyn geen blik waardig gunde? Zo klaar als een klontje.

Say your prayers
pi_10784392
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:31 schreef SCH het volgende:
Uit-verband-ruk-cijfers als waarheid bestempelen
bron: Ministerie van Economische ZakenOf geloven we die tegenwoordig ook al niet meer? *zwaait terug*
quote:
Dit soort gelul komt altijd van mensen die zelf niks hebben.
Ik zit idd niet in de WAO, als je dat bedoelt. Maar waarom dat impliceert dat het mij verboden wordt om mijn mening met feiten te staven, is mij een compleet raadsel!
pi_10784411
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:32 schreef SCH het volgende:
Je geeft precies aan waar het probleem zit. Maar blijkbaar is Melkert ook verantwoordelijk voor het schenden van de afspraken door werkgevers?
Als de politie niet naar behoren functioneert is de minister van justitie ook gewoon aansprakelijk...

Maar je hebt deels idd wel gelijk. Omdat het om een nieuw project ging, kon vantevoren niet precies gezegd worden waar de problemen zouden komen te liggen. Dat daarna niet voldoende geanticipeerd is op deze problemen is vooral zijn opvolgers aan te rekenen...

pi_10784439
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:43 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Als de politie niet naar behoren functioneert is de minister van justitie ook gewoon aansprakelijk...

Maar je hebt deels idd wel gelijk. Omdat het om een nieuw project ging, kon vantevoren niet precies gezegd worden waar de problemen zouden komen te liggen. Dat daarna niet voldoende geanticipeerd is op deze problemen is vooral zijn opvolgers aan te rekenen...

Toch zijn de Melkertbanen op een andere manier heel succesvol geweest. Zoals vaak met dit soort projecten, zitten er geslaagde en minder geslaagde kanten aan. Maar volgens mij zal niemand je nazeggen dat de Melkertbanen als project volledig zijn mislukt. Ze hebben onder meer veel werkervaring opgeleverd, indirect veel nieuwe banen gegenereerd en aangetoond waar de knelpunten en halsstarrigheid bij werkgevers ligt. Maar er valt ook veel op af te dingen uiteindelijk inderdaad. Het waren trouwens niet alleen de Melketeers zelf die tegen afschaffing waren.
pi_10784467
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:47 schreef SCH het volgende:
Toch zijn de Melkertbanen op een andere manier heel succesvol geweest. Zoals vaak met dit soort projecten, zitten er geslaagde en minder geslaagde kanten aan. Maar volgens mij zal niemand je nazeggen dat de Melkertbanen als project volledig zijn mislukt.
Heb ik volledig mislukt in de mond genomen dan? Zo ja, dan neem ik dat gelijk terug, ik kan het me alleen niet herinneren...
quote:
Ze hebben onder meer veel werkervaring opgeleverd
Wel op een zéér inefficiente manier dan
quote:
, indirect veel nieuwe banen gegenereerd
Ook daar weet ik wel efficientere manieren voor.
quote:
en aangetoond waar de knelpunten en halsstarrigheid bij werkgevers ligt.
Voor zover ik weet werden Melketiers alleen bij (semi-)overheidsinstanties ingezet. Het is zeer zorgelijk als blijkt dat zelfs zij niet meer te vertrouwen zijn. Alleen als je daar zo'n project voor nodig hebt om daar achter te komen dan vind ik dat behoorlijk
quote:
Maar er valt ook veel op af te dingen uiteindelijk inderdaad. Het waren trouwens niet alleen de Melketeers zelf die tegen afschaffing waren.
Nee, de werkgevers waren ook zeer blij met deze supergoedkope werkkrachten...
pi_10784474
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:39 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je hebt wel een erg rare kijk op de werkelijkheid. Zoveel debatten hebben Fortuyn en Melkert namelijk helemaal niet met elkaar gehad. En als je de debatten tussen alle lijsttrekkers tegelijkertijd neemt dan kun je zien dat er helemaal geen ruimte was om op die manier op de man te spelen. Volstrekte onzin dus.

Het gaat niet alleen om debatten tussen hen maar om debatten in het algemeen. De hele periode waarin Fortuyn een rol speelde dus dat er weinig tijd was om elkaar te beschimpen, geldt voor alle partijen. Ook voor diegene die jij verwijten maakt. Maar het blijft evident dat Fortuyn Melkert als pispaal en lijdend voorwerp had gemaakt. Zijn goed recht hoor, ik vond de manier waarop niet erg chique maar het zij zo.
quote:
De zwakte van Melkert lag in het feit dat er iemand was ogestaan op wie hij geen vat had.
Correct.
quote:
Een persoon die een alternatief bood die niet simpel weg te wuiven was.
Nou een alternatief is wel een heel groot woord voor wat populistische kretologie.
quote:
Die zwakte had niet alleen Melkert maar ook de rest van de zittende partijen. Dit uitte zich in wanhoopsdaden die hebben geleid tot de demonisering van de persoon Fortuyn.
Ja, wie een kuil graaft voor een ander...........
quote:
En als je het hebt over minachting dan kun je beter eens naar Melkert zelf kijken. Herinner je je het debat na de gemeenteraadsverkiezingen nog waarin hij Fortuyn geen blik waardig gunde? Zo klaar als een klontje.
Dat debat tussen de lijsttrekkers van de landelijke partijen en 1 plaatselijk coryfee? Daar is Fortuyn dus door de media gemaakt.

Dat was niet sterk van Melkert inderdaad. Hij had beter het huichelachtige voorbeeld van JanPeter kunnen volgen.

pi_10784484
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:53 schreef Kordotium het volgende:
Ook daar weet ik wel efficientere manieren voor.
Jeez, wat een superman ben jij, gek dat ze je nog niet hebben gevraagd voor Sociale Zaken
pi_10784512
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:55 schreef SCH het volgende:
Jeez, wat een superman ben jij, gek dat ze je nog niet hebben gevraagd voor Sociale Zaken
Hahaha. Dat "ik" was natuurlijk in algemene zin bedoeld, niet als in "als minister Kordotium aan de macht komt dan zijn alle wereldproblemen gelijk op een efficiente manier opgelost".
  zaterdag 31 mei 2003 @ 02:01:21 #86
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10784526
De PVDA doet het veels te goed met Bos dus laat die Melkert maar terugkomen, gaat die klote partij weer net zo hard op zijn bek.
I don't even know what I'm doing here.
pi_10784695
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 02:01 schreef Skull het volgende:
De PVDA doet het veels te goed met Bos dus laat die Melkert maar terugkomen, gaat die klote partij weer net zo hard op zijn bek.
Meer hoeft er niet gezegd te worden.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 02:23:38 #88
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_10784742
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 01:59 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Hahaha. Dat "ik" was natuurlijk in algemene zin bedoeld, niet als in "als minister Kordotium aan de macht komt dan zijn alle wereldproblemen gelijk op een efficiente manier opgelost".

dan komt minister Wingerd op defensie...dan schieten we al die losers af..
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 03:14:23 #89
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10785079
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 00:43 schreef SCH het volgende:
Melkert is door Fortuyn bewust kapot gemaakt, als er iemand reden had om te klagen over demonisering dan was het Melkert wel. De manier waarop Fortuyn dat aanpakte was van een laag-bij-de-grondsheid die ik zelden meer hoop mee te maken in de Nederlandse politiek.
Precies, iemand met Hitler vergelijken is niets mis mee, maar onderbouwde en terechte kritiek hebben op iemands beleid is demoniseren op de ergst mogelijke manier.

Ik kan er niet bij hoe jij altijd dingen weet te verdraaien..

[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_10785126
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 03:14 schreef Graveworm het volgende:
Precies, iemand met Hitler vergelijken is niets mis mee, maar onderbouwde en terechte kritiek hebben op iemands beleid is demoniseren op de ergst mogelijke manier.
Kom jij dan eens met een quote waarin Melkert Fortuyn met Hitler vergelijkt. Als dat zo was hadden de heren Spong en Hammersteijn dat zeker meegenomen in hun aanklacht.

Overigens kun je er niet omheen dat Fortuyn een persoonlijk hekel had aan de PvdA en Melkert in het bijzonder. Iedereen weet dat Fortuyn in Rotterdam onder geen enkele voorwaarde enig contact met de PvdA wilde en ook op landelijk niveau kon hij het niet nalaten keer op keer zijn haat tov die partij te laten blijken. De PvdA had het volgens hem jarenlang verknald in Rotterdam, en had met Paars I en II het land verkwanseld. "Meneer Melkert" was dé exponent van alles wat in zijn ogen fout was.

zaterdag 31 mei 2003 @ 09:12:34 #91
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_10785791
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 03:14 schreef Graveworm het volgende:

[..]

Ik kan er niet bij hoe jij altijd dingen weet te verdraaien..

Spijker op zijn koppie.
Say your prayers
pi_10786285
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 09:12 schreef Sickie het volgende:

[..]

Spijker op zijn koppie.

Knap dat je nog kunt typen met die plaat voor je kop.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 10:46:34 #93
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_10786401
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 10:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Knap dat je nog kunt typen met die plaat voor je kop.

Goh, wat raar. Ik wou namelijk net hetzelfde tegen jou zeggen.
Say your prayers
  zaterdag 31 mei 2003 @ 10:48:44 #94
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10786422
Melkert straalt een soort arrogantie uit die bij de kiezer niet gewaardeerd wordt...!
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_10786433
Als er hier iemand de werkelijkheid verdraait zijn het degenen die beweren dat Melkert Fortuyn met Hitler heeft vergeleken. Maar toon vooral met een quote aan dat ie dat wel gedaan heeft.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 10:59:49 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10786518
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 10:48 schreef LLCoolR het volgende:
Melkert straalt een soort arrogantie uit die bij de kiezer niet gewaardeerd wordt...!
Dat klopt , een functie op de voorgrond zie ik voor hem ook absoluut niet... Natuurlijk is ook Melkert fout geweest in met name de manier waarop hij met het fenomeen Fortuyn omging...(hij had zich niet zo moeten laten kennen, Fortuyn SPEELDE met hem) Dat hij even later ALLE stront over zich heen kreeg toen Fortuyn vermoord werd, omdat hij nu eenmaal niet altijd even symphatiek overkomt verdiende hij niet.

Hij heeft veel betekend voor Nederland en ik heb ook genoten van de enorme scherpte die hij kon leggen in het debat in de 2e kamer. Het verbaasde mij ook enorm dat hij in de debatten voor de verkiezingen zo op zijn bek ging, dat kwam imo voornamelijk omdat hij niet op DIE manier kon discussieren, overrompeld door de onliners en persoonlijke aanvallen van Fortuyn kon hij zich geen houding geven, toen maakte hij de klassieke fout door Fortuyn met dezelfde middelen terug te willen pakken, middelen die hij totaal niet beheerste...daar ging het mis...........Hij heeft echter kennis die bij Wouter Bos nog bij lange na niet aanwezig is. Wellicht zou hij terug kunnen keren als senator in de 1e kamer, of in een adviseursrol.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-05-2003 11:03]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10786532
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 10:48 schreef LLCoolR het volgende:
Zeldzaam soort kiezer meldt zich.

Ik zal het even uitleggen. Melkert belichaamde wat mij betreft de professionele politicus. Mensen die misschien wat achter lopen op ideologische gronden maar de wél goed zijn in wat ze doen. Die zakelijk kunnen blijven en die de machine lopende wil houden.

Dat Melkert in enkele debatten zo ontiegelijk door de mand viel valt wat mij betreft zuiver en alleen te wijten aan het gegeven dat sommigen zich niet aan de regels van het debat hielden. Daar kan juist een man als Melkert, wiens kracht juist regeltjes is, niets tegenin brengen. Jammer dat hij toen ook zo ontzettend narrig werd.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 11:58:08 #98
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10787147
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 10:50 schreef k_man het volgende:
Als er hier iemand de werkelijkheid verdraait zijn het degenen die beweren dat Melkert Fortuyn met Hitler heeft vergeleken. Maar toon vooral met een quote aan dat ie dat wel gedaan heeft.
Volgens mij waren zijn woorden in de strekking

"Vergist je niet. Vergis je niet" (om het extra te benadrukken) "op een dag wordt je wakker en staat Le Penn in Den Haag." (hij noemt nog een paar extreem rechtse politici)

Waarop Balkenende waarmee ie op dat moment in discussie was hem op zijn nummer zet en behoorlijk verontwaardigt meedeelt

"Nee als we op zo'n manier politiek moeten voeren dan kunnen we beter meteen stoppen met de discussie."

De quotes zijn niet exact aangezien ik geen lopende videoband ben maar Melkert heeft wel degelijk Fortuyn op die manier geprobeerd neer te zetten.

I don't even know what I'm doing here.
pi_10787258
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 11:58 schreef Skull het volgende:
Volgens mij waren zijn woorden in de strekking

"Vergist je niet. Vergis je niet" (om het extra te benadrukken) "op een dag wordt je wakker en staat Le Penn in Den Haag." (hij noemt nog een paar extreem rechtse politici)

Wat hij zei was "Als je flirt met Fortuyn, dan gebeurt er in Nederland straks hetzelfde als in Frankrijk. Daar zijn ze wakker geworden met Le Pen, straks worden wij wakker met Fortuyn."

Geen woord over andere politici en al helemaal geen woord over Hitler. En Fortuyn en Le Pen passen prima in hetzelfde straatje.

zaterdag 31 mei 2003 @ 12:11:56 #100
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10787337
Ad is een Vakman met 0 charisma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')