Stel hier je vragen m.b.t. Photoshop.
Tips zijn altijd welkom
Links naar illegale download-sites voor Files zijn niet gewenst
go your gang
Vind je dit grijze tandwijl ook een saai kleurtje hebben, en je wilt het graag een vrolijk blauw of ander kleurtje ?
Open je jpg plaatje in Photoshop (engelse versie)
Selecteer bovenaan in de opdrachtenbalk image, adjustments en dan Hue/saturations. Zorg er wel voor dat je jpg plaatje in RGB-mode staat,dat kun je doen in de opdrachtenbalk image en dan mode te selecteren.
Experimenteer nu zo lang totdat je je gewenste kleur hebt.
Het resultaat
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 14:16 schreef Furby het volgende:
Wie had die vraag
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 13:43 schreef ArmaniMania het volgende:
Tips zijn altijd welkom
quote:zie: [Paint Shop Pro] kleur wijzigen
Op vrijdag 30 mei 2003 14:16 schreef Furby het volgende:
Wie had die vraag
quote:Daar gebruik je de smudge tool voor in PhotoShop.
Op zaterdag 31 mei 2003 12:32 schreef okee6 het volgende:
Ik heb een digitale foto (jpeg) met een witte datum er op, hoe kan ik die verwijderen/bewerken?
Standaard zie je in het balke met het PS-logo een druppel, klik met de rechtermuis-toets, en selecteer smudge. Nu kun je de datum er uit vrijwen
quote:
The smudge tool simulates the actions of dragging a finger through wet paint. The tool picks up color where the stroke begins and pushes it in the direction you drag.
quote:Je moet hiervoor de Clone stamp tool gebruiken.
Op zondag 1 juni 2003 11:08 schreef okee6 het volgende:
Ik wil een witte datum van wat gras vegen, maar ik krijg dan wazige witte vlekken. Volgens de Help zou het toch moeten lukken, wat doe ik fout?
[..]
Gooi anders de foto ff op, dan doe ik het voor.
[Dit bericht is gewijzigd door okee6 op 01-06-2003 15:18]
quote:Shit, ik werk hier met photoshop 7.0 al.
Op zondag 1 juni 2003 14:49 schreef okee6 het volgende:
k Zie geen clone stamp (Pshop5), als je me het wilt uitleggen, graag.
Als ik het me goed herinner moet de clone stamp functie ook gewoon in versie 5 zitten. Deze vind je tussen de andere gereedschappen. Hij zou boven de gum moeten staan (eraser tool) en heeft de vorm van een ouderwetse stempel.
Mocht dit niet zo zijn kom ik wel met wat screenshots zodat je het alsnog kan vinden.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 14:49 schreef okee6 het volgende:
k Zie geen clone stamp (Pshop5), als je me het wilt uitleggen, graag.
1 beeld zegt meer dan 1000 woorden
quote:Ah sorry had door de warmte ff geen zin om een screenshot te maken en op mijn server te plaatsen.
Op zondag 1 juni 2003 20:57 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
1 beeld zegt meer dan 1000 woorden
Maar je gebruikt ook PS 7 zie ik, weet je toevallig of het in PS 5 anders is? Mijn geheugen laat me in de steek merk ik al weer.
quote:Nope is totaal geen verschil. Vanaf PS 3 al. Daarna is de lay-out beter geworden en de mogelijkheden uitgebreid.
Op zondag 1 juni 2003 21:18 schreef hollander172 het volgende:[..]
Ah sorry had door de warmte ff geen zin om een screenshot te maken en op mijn server te plaatsen.
Maar je gebruikt ook PS 7 zie ik, weet je toevallig of het in PS 5 anders is? Mijn geheugen laat me in de steek merk ik al weer.
quote:De andere was verkloot, even zo maar opgelost
Op vrijdag 30 mei 2003 14:13 schreef ArmaniMania het volgende:Vind je dit grijze tandwijl ook een saai kleurtje hebben, en je wilt het graag een vrolijk blauw of ander kleurtje ?
Open je jpg plaatje in Photoshop (engelse versie)
Selecteer bovenaan in de opdrachtenbalk image, adjustments en dan Hue/saturations. Zorg er wel voor dat je jpg plaatje in RGB-mode staat,dat kun je doen in de opdrachtenbalk image en dan mode te selecteren.
Experimenteer nu zo lang totdat je je gewenste kleur hebt.
Het resultaat
Wat ik wel handig vond om te leren niet zo lang geleden is dat als je spatie ingedrukt houdt, dat je snel even je handje tevoor schijn tovert. Dan hoef je niet telkens het handje te selecteren in je toolbox
Oh en als je een lood rechte lijn wilt (met welke tool dan ook) linker shift ingedrukt houden.
hoewel ik het woord fotosoep nogal onrespecvol vind () is de site handig voor leken.
quote:gewoon in de actions map gooien
Op vrijdag 6 juni 2003 12:26 schreef Blueweazel het volgende:
Vraagje hoe kan ik mijn actions op een andere pc die overigens Photoshop7.0 draait (ikzelf 6.0) importeren?
quote:Staat niet aan dat je teksttool alleen een selectie geeft?
Op vrijdag 6 juni 2003 14:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Als ik bij het menu select deselect doe verdwijnt de selectie maar ook de tekst die er in stond ????
quote:Selecteer de move icon, en je kunt zelfs je tekst verplaatsen waar je maar wil. En je tekst kun je ook de gewenste grote geven in je taakbalk hoor.
Op vrijdag 6 juni 2003 14:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Als ik met het tekst tooltje een stukje tekst op een plaatje heb gezet blijft dit geselecteerd. Met een stippellijn er omheen en kan ik het ook slecht lezen. Hij kan ik nu verder. Zodat de tekst er gewoon netjes staat en het text tool niet meer geselcteerd is ?
quote:Ehh hello!!!! Je hebt een illegale versie van die software. Ik heb net je topic hier om gesloten. Denk je nu slim te zijn en het hier weer te proberen? Does ff niet wil je. Anders volgen er maatregelen.
Op maandag 9 juni 2003 20:42 schreef pietersmit87 het volgende:
hij doet het niet :S:S op 98 bij mij istallatie gelukt nu nog fout op lossen.
mist persoonlijke informatie ik weet neit wat ik fout he gedaan alle velden ingevuld ?
quote:ff op de simpele manier met als voorbeeld text.
Op maandag 16 juni 2003 01:57 schreef druide10 het volgende:
Ik wil een object in een landschap plaatsen, en die moet dan ook een schaduw krijgen die de countouren van het landschap volgt, is dat mogelijk in photoshop zoja, hoe moet ik dat aanpakken.
Tik een stukje text.
Raster je textlayer (layer-> rasterize -> type)
Selecteer je text (CTRL+rechtermuisklik op je textlayer)
Copieer je text
Maak een tijdelijk nieuw bestand aan (CTRL+N) en plak hem daar in.
Draai je text nu verticaal(image-> rotate canvas-> flip canvas vertical)
Copieer je gedraaide text en plak hem in het orginele bestand.
Zet je opacity de gewenste waarde, schuif je schaduw naar de gewenste positie en vervorm hem naar wens dmv Free Transform.
moe wel lukken toch?
quote:je opend je eigen foto in ps
Op woensdag 18 juni 2003 20:24 schreef _siempie_ het volgende:
n00b vraagie, ik heb een foto van bin waar ik zijn hoofd eruit heb gehaalt, nu moet mijn hoofd er dus achter komen. maar hoe doe ik dit????
maakt hem op de goede grote en sleept hem in de foto van bin... zet hem op de goede plek en maakt de kleuren nog wat anders...
gewoon erin slepen
ik werk vanaf 3 mee... ma da was allemaal heel gemakkelijk want was niet zo oud toen... en nog niet zo bezig met ps
quote:trial versie:
Op woensdag 18 juni 2003 21:03 schreef Miesjemies het volgende:
Kan ik Adobe Photoshop ook ergens gratis downloaden, of praat ik nu grote onzin?
andere tip: http://adobe-photoshop.pagina.nl/
quote:haha... het is wel mogelijk, maar illegaal... of mag je dat niet zeggen... dat het mogelijk is?
Kan ik Adobe Photoshop ook ergens gratis downloaden, of praat ik nu grote onzin?
iig kan het... eigenlijk moet je hem kopen (probeer het via school, das goedkoper ( als je nog op school zit))
[offtopic]
het is voor elke scholier toegestaan om office ergens van te downloaden... gebrand enzo... want je hebt de officiele licenties van school (fijn he een netwerkbeheerder die je dat verteld)
[/offtopic]
quote:Je kan het ook bijvoorbeeld van kazaa downloaden of met irc van Packetnews .. dat laatste is redelijk moeilijk als je niet weet hoe IRC werkt. Je zal alleen wel een licentie moeten kopen uiteindelijk, omdat het anders illegaal is. Voor testen mag het geloof ik 30 dagen.
quote:oja dat kan natuurlijk ook
Op woensdag 18 juni 2003 21:18 schreef Afwezig het volgende:[..]
Je kan het ook bijvoorbeeld van kazaa downloaden of met irc van Packetnews .. dat laatste is redelijk moeilijk als je niet weet hoe IRC werkt. Je zal alleen wel een licentie moeten kopen uiteindelijk, omdat het anders illegaal is. Voor testen mag het geloof ik 30 dagen.
quote:Cirkel selectietooltje, flinke ovaal trekken en dan Stroke. Bedoel je dat?
Op maandag 16 juni 2003 02:02 schreef MOD het volgende:
hoi ff vraagje, kan je btw met ps7 ook gebogen lijnen/selecties maken?
-edit: lezen is ook een kunst... "Op maandag 16 juni 2003"... je zal het inmiddels wel gevonden hebben hoop ik...
quote:Ook 3, en daarvoor DPaint (IV meen ik...) op Amiga 2000
Op woensdag 18 juni 2003 21:02 schreef Drumkruk het volgende:
vanaf welke photoshop werken jullie al?
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:28 schreef questionmark het volgende:
hoi, ultra noob slaat toe... magnetic lasso (PS7 uiteraard), hoe kan je een wit (vastgesteld blokje/rondje) ongedaan maken??? als je dus iets wil selecteren en je fout klikt (of dat ps er zelf een zet) en je wil die ongedaan maken.... HELLUP! ik zal mijn eerste resultaat hier posten, ben er zelf best trots op alHELLUP
quote:Uit de manual:
hoi, ultra noob slaat toe... magnetic lasso (PS7 uiteraard), hoe kan je een wit (vastgesteld blokje/rondje) ongedaan maken??? als je dus iets wil selecteren en je fout klikt (of dat ps er zelf een zet) en je wil die ongedaan maken.... HELLUP! ik zal mijn eerste resultaat hier posten, ben er zelf best trots op alHELLUP
zoiets?
quote:Druk CTRL+ALT+Z tegelijk in, dit zorgt ervoor dat je laatste bewerking ongedaan wordt gemakt, zo kun je zelfs terug gaan tot je allereerste bewerking
quote:Een echte PhotoShopper doet het zonder Pluginns, maar wil je toch pluginns dan effe googlen en je hebt er duizenden...
Op donderdag 19 juni 2003 12:29 schreef Drumkruk het volgende:
noem nog eens wat sites met goede plugins... in de chip stond een goede maar ben nu te lui om een pakken
quote:Tjah Gimp lijkt een heel klein betje op de tols van Photo-shop, maar ik dach dat dat voor Linux was...
Op woensdag 18 juni 2003 21:54 schreef motown het volgende:
Mogen Gimp-vragen ook in dit topic gesteld worden?
quote:Stroke zal het niet zijn gloof ik.
Op woensdag 18 juni 2003 21:44 schreef artyfarty het volgende:[..]
Cirkel selectietooltje, flinke ovaal trekken en dan Stroke. Bedoel je dat?
-edit: lezen is ook een kunst... "Op maandag 16 juni 2003"... je zal het inmiddels wel gevonden hebben hoop ik...
via free transform lukt het niet heb ik al geprobeerd.
-edit- via polar coordinates kan wel maar das super hard kutten met uitlijnen als je het gewenste effect wilt creeren zegmaar..
quote:Er is ook een Windows-versie: http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/
Op zaterdag 21 juni 2003 19:27 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Tjah Gimp lijkt een heel klein betje op de tols van Photo-shop, maar ik dach dat dat voor Linux was...
quote:In dat geval raad ik je aan met, layers te werken...
Op zondag 22 juni 2003 01:24 schreef motown het volgende:[..]
Er is ook een Windows-versie: http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/
Hoe je dat doet ? Selecteer in de optiebalk bovenaan image, dan submenu mode, en dan RGB Nu kun je je gif-plaatje bewerken met pluggins en filters
quote:jep ik maak tiepfouten, kill me maar
Op donderdag 26 juni 2003 17:42 schreef Nevermind het volgende:
plug-ins
quote:Ik heb nog nooit van .png gehoord.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:49 schreef sgoldie het volgende:
Watis het grootste voordeel om met .png te werken en niet met .jpg ofzo?
-edit- Nu wel
Maar.. wat het precies is weet ik (nog) niet.
quote:.png is voor mij een betere kwaliteit, ondersteunt transparantie, is meestal kleiner dan jpg en is open source.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:49 schreef sgoldie het volgende:
Watis het grootste voordeel om met .png te werken en niet met .jpg ofzo?
quote:In welke gevallen dan?
Op zaterdag 28 juni 2003 00:04 schreef Slarioux het volgende:
is meestal kleiner dan jpg
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een PNG compacter is dan een JPG.
quote:Jah de Tag staat fout, een Mod veranderd um wel
Op vrijdag 27 juni 2003 23:57 schreef sgoldie het volgende:
hier geeft niemand antwoord.....staat de tag niet fout? of moet het ) zijn ipv ]
quote:
Op maandag 16 juni 2003 02:23 schreef MOD het volgende:[..]
ff op de simpele manier met als voorbeeld text.
Tik een stukje text.
Raster je textlayer (layer-> rasterize -> type)
Selecteer je text (CTRL+rechtermuisklik op je textlayer)
Copieer je text
Maak een tijdelijk nieuw bestand aan (CTRL+N) en plak hem daar in.
Draai je text nu verticaal(image-> rotate canvas-> flip canvas vertical)
Copieer je gedraaide text en plak hem in het orginele bestand.
Zet je opacity de gewenste waarde, schuif je schaduw naar de gewenste positie en vervorm hem naar wens dmv Free Transform.moe wel lukken toch?
Maar nu mijn volgende vraag:
Hoe kan ik Neon letters maken in PS7. Ik heb wel een site gevonden waar dat netjes staat beschreven in het engels maar dat is voor een eerdere versie.
quote:neon letters zien er over het algemeen lelijk en amateuristisch uit maar je zou bijvoorbeeld de filter neon ligght kunnen gebruiken
Op maandag 30 juni 2003 10:07 schreef druide10 het volgende:[..]
Thnx, ik weet dat het een beetje late reaktie is.....
Maar nu mijn volgende vraag:
Hoe kan ik Neon letters maken in PS7. Ik heb wel een site gevonden waar dat netjes staat beschreven in het engels maar dat is voor een eerdere versie.
Maar ik ga het even proberen met neon light
Oftewel; alle rode tinten worden blauw.
Hoe kan ik dit doen met PS?
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:02 schreef Draaitafeltje het volgende:
Het volgende plaatje wil ik blauwig maken:
Oftewel; alle rode tinten worden blauw.
Hoe kan ik dit doen met PS?
Gewoon de foto in PhotoShop laden, dan bovevin de optie-balk image selecteren, dan adjusments en dan hue/saturation. Nu is het een kwestie van met de hue-slider te schuiven.
quote:Je gif effe in RGB-mode zetten, daarna als je klaar bent met kleuren weer terug in de index-color mode terug zetten. Dat kun je doen in de optie-balk image en dan mode en dan RGB of index-color
Op woensdag 2 juli 2003 15:18 schreef okee6 het volgende:
Ik wil gewoon simpel een eigen stip kleuren op een gif. Hoe doen we dat?
quote:Aaah joh daar hoef je niet eens een filter voor te gebruiken. Gewoon 2 dezelfde text-layers over elkaar. En de bovenste text-layer iets kleiner.
Op maandag 30 juni 2003 11:28 schreef druide10 het volgende:
ja ik weet dat het er een beetje raar uitziet maar 1 van me kids vind het mooi. Dus wou ik haar naam zo maken.....
ik zal je het voorbeeld laten zien
[afbeelding]Maar ik ga het even proberen met neon light
quote:kopie paste en dan CTRL+E om ze te mergen.
Op donderdag 3 juli 2003 22:49 schreef questionmark het volgende:
ey geacht aanwezige, Hoe moet je een deel van een plaatje dat je geknipt heb op de ene layer op een andere layer plakken zonder dat PS een nieuwe layer aanmaakt (voor dat kleine geknipte stukje)?
quote:dank je, daar kan ik weer mee verder
Op donderdag 3 juli 2003 22:53 schreef Markster het volgende:
kopie paste en dan CTRL+E om ze te mergen.
quote:yw
Op donderdag 3 juli 2003 22:56 schreef questionmark het volgende:[..]
dank je, daar kan ik weer mee verder
quote:Oei, heb je nog even? volgende probleem
Op donderdag 3 juli 2003 22:58 schreef Markster het volgende:
yw
Anders uitgelegd misschien als t nog nie helemaal te begrijpen valt;
Ik wil een kleur/motief vervangen op het origineel met een plaatje (wat dus ook precies moet passen. Maar hoe maak ik dus het gat in het origineel waar ik het nieuwe precies in kan passen (als dus de vorm niet recht toe recht aan is...)?
BVD!!!
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 23:07 schreef questionmark het volgende:
Volgende probleemietwat moeilijker ook nu (denk ik) ik wil iets vervangen op de originele foto (een veelhoekig, overal rondingen en een gat er in) met wat anders. Hetgeen ik wil vervangen is al precies uitgesneden. Hoe kan ik nou het plaatje dat ik wil inpassen in dat stukje precies op die vormen en maten krijgen zodat het niet opvalt in het origineel?
Anders uitgelegd misschien als t nog nie helemaal te begrijpen valt;
Ik wil een kleur/motief vervangen op het origineel met een plaatje (wat dus ook precies moet passen. Maar hoe maak ik dus het gat in het origineel waar ik het nieuwe precies in kan passen (als dus de vorm niet recht toe recht aan is...)?BVD!!!
quote:het kan ook met spherize, krijg je het wal 3d "opbol" effect
Op zaterdag 21 juni 2003 19:46 schreef MOD het volgende:[..]
Stroke zal het niet zijn gloof ik.
Laten we zeggen dat ik een stukje text heb getypt en gerasterd.
Als ik dan de text selecteer, is het dan mogelijk om het te buigen.via free transform lukt het niet heb ik al geprobeerd.
-edit- via polar coordinates kan wel maar das super hard kutten met uitlijnen als je het gewenste effect wilt creeren zegmaar..
En haal dan met ALT ingedrukt de handgreep eruit. (zelfde idee als de buitenrand van de deur )
Als je nu die vlag in een nieuwe layer opent en de selectie omkeert met ctrl+i en del drukt, hou je alleen die deur open
(na de selectie maak ik altijd een kopie (copy paste) omdat de selectie dan makkelijk terug te halen is (ctrl+klik op de layer)
als dit niet is wat je zoekt hoor ik het wel.
succes
quote:EY FUCK!!! GELUKT!!!!!!!! select inverse was al genoeg!!!! dank je!!! t ziet er echt rete vet uit!!!
Op vrijdag 4 juli 2003 00:51 schreef Markster het volgende:
succes
edit HAHA, je snapt er niks van zo denk ik, maar ik had even een probleempje met je uitleg, loste et zelf al op!
MERCI TRES BEAUCOUP!!!!
vet trots is trouwens zou ik em even mailen?
[Dit bericht is gewijzigd door questionmark op 04-07-2003 01:16]
quote:Plaats je creaties anders even hier
Op vrijdag 4 juli 2003 01:08 schreef questionmark het volgende:[..]
EY FUCK!!! GELUKT!!!!!!!! select inverse was al genoeg!!!! dank je!!! t ziet er echt rete vet uit!!!
edit HAHA, je snapt er niks van zo denk ik, maar ik had even een probleempje met je uitleg, loste et zelf al op!
MERCI TRES BEAUCOUP!!!!
vet trots is trouwens
zou ik em even mailen?
Zal binnenkort weer eens een tutorial schrijven over het versoepen van Auto`s. o.a:
*verlagen
*logo`s op de auto
*andere kleur*
* getinte ruiten
* andere bumpers
* Andere velgen etc.
quote:uhm, ik wil liever even wachten tot het eindresultaat er is, dan staat ie ook in PTA Photoshopwedstrijd voor auto's deel 2 of deeltje 3 daarvan, Ik vind het namelijk een beetje zonde, staat ie daar eenmaal in dan zal ik er natuurlijk ook bij zetten wat er veranderd is
Op vrijdag 4 juli 2003 01:18 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Plaats je creaties anders even hier
met een korte beschrijving wat je hebt gedaan, zo zien kunnen andere mensen er ook van profiteren.
Zal binnenkort weer eens een tutorial schrijven over het versoepen van Auto`s. o.a:
*verlagen
*logo`s op de auto
*andere kleur*
* getinte ruiten
* andere bumpers
* Andere velgen etc.
Even een vraagie van mij ... nu ik bezig ben met digitale foto's in PS7 ( en duidelijk nog niet overal achter ben ) wilde ik me naam buiten de foto plaatsen ipv op de foto links/ rechts onder ! Maar hoe doe ik dat, heb namelijk al een aantal keer gezien en ziet er professioneler uit.
Dus voor de duidelijkheid .. naam plaatsen op het kadertje ( hoe maak ik een kadertje ??? ) buiten de foto!
Alvast erg bedankt,
Greet|Z DaaN
quote:Laat eens een voorbeeld zien, ik bedoel buiten de foto
Op vrijdag 18 juli 2003 15:57 schreef PeanutDaan het volgende:
Ssup!Even een vraagie van mij ... nu ik bezig ben met digitale foto's in PS7 ( en duidelijk nog niet overal achter ben ) wilde ik me naam buiten de foto plaatsen ipv op de foto links/ rechts onder ! Maar hoe doe ik dat, heb namelijk al een aantal keer gezien en ziet er professioneler uit.
Dus voor de duidelijkheid .. naam plaatsen op het kadertje ( hoe maak ik een kadertje ??? ) buiten de foto!Alvast erg bedankt,
Greet|Z DaaN
Kaders zijn heel simpel te maken, het is ook maar wat voor kader je wil.
Laat eerst eens een voorbeeldje zien waarbij je dat hebt gezien, dan kan ik er ook wat meer mee.
Voorbeeld :
Greet|Z DaaN
Ps: Foto is een voorbeeld, en dus van de respectievelijke eigenaar!!!
quote:Oooh jaa, dat is erg simpel om te maken....
Op vrijdag 18 juli 2003 16:04 schreef PeanutDaan het volgende:
Ssup!Voorbeeld : [afbeelding]
Greet|Z DaaN
Ps: Foto is een voorbeeld, en dus van de respectievelijke eigenaar!!!
Je doet het volgende, je kijkt welke grootte je foto heeft, bijvoorbeeld 800x600. Je maakt dan een nieuw begin template, door simpel op file en dan op new te klikken. Maak de template wit met de fill tool (opvul-tool) En zorg dat je witte Template in lengte en breedte 200 pixels groter is.
Dat kun je doen als je een NEW file maakt dus.
Selecteer de foto die je wilt hebben klik op CTRL + A en dan op CTRL + C.
Nu op je witte Template klikken en Ctrl + V intoetsen. Nu kun je de foto eventueel naar grootte aanpassen voor je gewenste kader.
Nu rest allleen nog de tekst, mocht deze beknopte uitleg te ingewikkeld zijn, maak ik wel effe een Tutorial Of mailen kan ook of msn: armani@xs4all.nl
(beeldscherm en videokaart drivers zijn de nieuwste)
quote:druk SHIFT + CTRL + K in en pas je kleuren binnen Photoshop aan
Op vrijdag 18 juli 2003 19:45 schreef Quniac het volgende:
nadat ik photoshop geinstalleerd heb is ipv de basiskleur wit een soort geelbeige.. hoe zorg ik dat dit weer wit is?(beeldscherm en videokaart drivers zijn de nieuwste)
het lijkt wel alsof hij gewoon geen wit "kent"
in mn grote kleurenvierkant loopt t ook van dat beige naar zwart en naar de kleur in de rechterbovenhoek.. ik kan nergens wit vinden.
quote:Ga dan naar het configuratie-scherm en dan naar Adobe Gamma. Klik nu op de wizard en stel je kleuren in
Op zaterdag 19 juli 2003 11:48 schreef Quniac het volgende:
Dat is het niethet lijkt wel alsof hij gewoon geen wit "kent"
in mn grote kleurenvierkant loopt t ook van dat beige naar zwart en naar de kleur in de rechterbovenhoek.. ik kan nergens wit vinden.
quote:Wat doe je moeilijk! Je kan ook gewoon de canvasgrootte (dus niet de imagegrootte) van het plaatje aanpassen ...
Op vrijdag 18 juli 2003 19:24 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Oooh jaa, dat is erg simpel om te maken....
Je doet het volgende, je kijkt welke grootte je foto heeft, bijvoorbeeld 800x600. Je maakt dan een nieuw begin template, door simpel op file en dan op new te klikken. Maak de template wit met de fill tool (opvul-tool) En zorg dat je witte Template in lengte en breedte 200 pixels groter is.
Dat kun je doen als je een NEW file maakt dus.
Selecteer de foto die je wilt hebben klik op CTRL + A en dan op CTRL + C.
Nu op je witte Template klikken en Ctrl + V intoetsen. Nu kun je de foto eventueel naar grootte aanpassen voor je gewenste kader.Nu rest allleen nog de tekst, mocht deze beknopte uitleg te ingewikkeld zijn, maak ik wel effe een Tutorial
Of mailen kan ook of msn: armani@xs4all.nl
Ik heb een heel maf probleem. Ik gebruik voor websites vaak font 04b_3b op grote 8. Sinds vandaag ziet dat er ineens maf uit in PS. Kan het zijn dat ik per ongeluk een instelling heb gewijzigd?
bekende site, maar ik zag hem er nog niet tussen staan. De tutorials zijn erg leerzaam (en vooral goed) en download ook zijn actions.
quote:misschien helpt een screenshot?
Op maandag 21 juli 2003 20:27 schreef Fathom het volgende:
Hoi,Ik heb een heel maf probleem. Ik gebruik voor websites vaak font 04b_3b op grote 8. Sinds vandaag ziet dat er ineens maf uit in PS. Kan het zijn dat ik per ongeluk een instelling heb gewijzigd?
quote:Dat kan ook, maar ik hield rekening mee dat hij een beginner is.... anders vraagt ie zich weer af wat een canvas is
Op zondag 20 juli 2003 14:38 schreef Weakling het volgende:[..]
Wat doe je moeilijk! Je kan ook gewoon de canvasgrootte (dus niet de imagegrootte) van het plaatje aanpassen ...
quote:Na je selectie klik je op de rechter-muisknop en dan selecteer je in het menuutje stroke, en dan effe de kleur kiezen en de dikte van je lijn
Op maandag 21 juli 2003 16:31 schreef Mes het volgende:
Ik gebruik Photoshop 5.0.
Als ik met lasso iets selecteer en op een andere foto plak wil ik de buitenlijn van het geselecteerde een kleur geven.
Wie weet hoe dat moet?
En wil dit stap voor stap uitleggen?
quote:Nee, dat is een instelling in de font van windows. Even opnieuw je font installeren.
Op maandag 21 juli 2003 20:27 schreef Fathom het volgende:
Hoi,Ik heb een heel maf probleem. Ik gebruik voor websites vaak font 04b_3b op grote 8. Sinds vandaag ziet dat er ineens maf uit in PS. Kan het zijn dat ik per ongeluk een instelling heb gewijzigd?
quote:Dank U, dank U!!!
Op woensdag 23 juli 2003 20:12 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Na je selectie klik je op de rechter-muisknop en dan selecteer je in het menuutje stroke, en dan effe de kleur kiezen en de dikte van je lijn
Deze foto:T3
gaan we over laten lopen in deze foto: forest
RESULTAAT:
Stap 1. Kopieer een foto in het oriigineel, je hebt nu het origineel en een layer, selecteer de layer.
Stap 2. Maak een layer mask, klik op de icoon layermask zoals boven aangegeven
Stap 3. Selecteer de grandient fill
Stap4. Maak nu een gradatie van zwart naar wit
Stap5. Klik nu de layer mask aan zodat deze is geselecteerd en gebruik nu je gradient tool, houd de SHIFT in voor een recht lijn
Dat ziet er nu dus zo uit....
Flatten image en klaar is kees !
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 26-07-2003 17:00]
quote:wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
Op zaterdag 26 juli 2003 20:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Het zou leuk zijn als je een korte tutor over blending modes en level adjustments doet. Zelf ken ik het wel, maar het zijn vrij belangrijke dingen die voor een noepje erg leuk kunnen zijn
quote:Foto's mooier maken. Ik weet niet wat jij vind, maar ik vind vooral de levels mode een vrij interessant en handig tooltje.
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Flaman het volgende:[..]
wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
quote:Hmmm dan zal ik toch maar eens tutorial er over maken, wat voor coole dingen je daar mee kunt doen...
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Flaman het volgende:[..]
wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 17:16 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Hmmm dan zal ik toch maar eens tutorial er over maken, wat voor coole dingen je daar mee kunt doen...
quote:GDV!!!
Op zaterdag 26 juli 2003 16:46 schreef ArmaniMania het volgende:
TUTORIAL:Deze foto:T3
gaan we over laten lopen in deze foto: forest
RESULTAAT:
Stap 1. Kopieer een foto in het oriigineel, je hebt nu het origineel en een layer, selecteer de layer.
[afbeelding]
Stap 2. Maak een layer mask, klik op de icoon layermask zoals boven aangegevenStap 3. Selecteer de grandient fill
Stap4. Maak nu een gradatie van zwart naar wit
Stap5. Klik nu de layer mask aan zodat deze is geselecteerd en gebruik nu je gradient tool, houd de SHIFT in voor een recht lijn
Dat ziet er nu dus zo uit....
Flatten image en klaar is kees !
aangezien je wat je er ook mee doet, elke keer iets anders zult krijgen. Elke foto is anders. Kwestie van uitproberen, niks tutorials./
quote:Tutorial Introductie.. Klinkt dat beter?
Op dinsdag 29 juli 2003 17:31 schreef Flaman het volgende:
Nou ben benieuwd wat voor tutorial dat wordaangezien je wat je er ook mee doet, elke keer iets anders zult krijgen. Elke foto is anders. Kwestie van uitproberen, niks tutorials./
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 29-07-2003 17:35]
quote:Ik weet niet wat je precies wilt, maar ik ga het hier even proberen.
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Cypher- een vreemd verhaal:
...
-edit-
Je wilt gewoon je plaatje in grijstinten.
Open je plaatje en ram meteen CTRL-U in.
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 29-07-2003 17:38]
en anders http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=blending+modes+photoshop&lr=
quote:Ja inderdaad in grijstinten..
Op dinsdag 29 juli 2003 17:34 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Ik weet niet wat je precies wilt, maar ik ga het hier even proberen.
-edit-
Je wilt gewoon je plaatje in grijstinten.
Open je plaatje en ram meteen CTRL-U in.
Dus druk eerst op CTRL-U en ga dan met de levels spelen.
Image - adjustments - levels.
1. Kun je van een selectie (gemaakt in snelmasker) een uitknippad maken
(om naar QuarkXPress te exporteren) of kan dit alleen maar als je met de pen een pad maakt?
2. Hoe komt het dat ingescande foto's (op 300dpi), bewerkt en opgeslagen als EPS
en ook weer naar Quark document, er op mijn printje uitzien als een waterverfschilderij (pixelbrij)
Ligt dit aan mijn printer? En is het zo dat als ik het op cdzet en professioneel laat printen
het wel helder en scherp is??
3. Is het slim om bijna een gehele advertentie in Photoshop te maken in 1 document
en in zijn geheel naar Quark te exporteren of is het beter elke onderdeel dat ik maak in
Photoshop of Illustrator als EPSje op te slaan?
Of maakt dit niet uit en ben ik nu te moeilijk aan het denken?
quote:1. Je kunt je selectie omzetten naar pad. Als je een pc hebt, rechtermuisknop 'maak pad'.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:30 schreef Faat het volgende:
Hoi Photoshop wonders van Fok, ik heb een paar vraagjes1. Kun je van een selectie (gemaakt in snelmasker) een uitknippad maken
(om naar QuarkXPress te exporteren) of kan dit alleen maar als je met de pen een pad maakt?2. Hoe komt het dat ingescande foto's (op 300dpi), bewerkt en opgeslagen als EPS
en ook weer naar Quark document, er op mijn printje uitzien als een waterverfschilderij (pixelbrij)Ligt dit aan mijn printer? En is het zo dat als ik het op cdzet en professioneel laat printen
het wel helder en scherp is??3. Is het slim om bijna een gehele advertentie in Photoshop te maken in 1 document
en in zijn geheel naar Quark te exporteren of is het beter elke onderdeel dat ik maak in
Photoshop of Illustrator als EPSje op te slaan?Of maakt dit niet uit en ben ik nu te moeilijk aan het denken?
2. Het is al een tijd geleden dat ik met quark heb gewerkt, maar volgens mij vind quark epsjes niet zo fijn. Volgens mij werkt een tif wel goed.
3. Ik maakte advertenties altijd in beide. De afbeeldingen komen uit photoshop. Alle teksten en 'kleurvlakken' deed ik meestal in quark. (als je met mac werkt gaat dat prima bij de drukker. Wanneer je het als een pc doc aanlevert, incl fonts, kunnen sommige drukkers wel een moeilijk gaan doen.)
quote:Nee, ik werk met Mac, maar maakt niet uit, ik bedoel dus niet een gewoon pad,
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:49 schreef H3NK het volgende:
1. Je kunt je selectie omzetten naar pad. Als je een pc hebt, rechtermuisknop 'maak pad'.
quote:Dat had ik in eerste instantie geprobeerd, maar zelfde verhaal op print
2. Het is al een tijd geleden dat ik met quark heb gewerkt, maar volgens mij vind quark epsjes niet zo fijn. Volgens mij werkt een tif wel goed.
quote:Euhm, tja, misschien heb ik mijn vraag toch niet duidelijk genoeg omschreven
3. Ik maakte advertenties altijd in beide. De afbeeldingen komen uit photoshop. Alle teksten en 'kleurvlakken' deed ik meestal in quark. (als je met mac werkt gaat dat prima bij de drukker. Wanneer je het als een pc doc aanlevert, incl fonts, kunnen sommige drukkers wel een moeilijk gaan doen.)
Uiteraard maak ik dus ook in beiden, maar wat ik bedoel is alle losse onderdelen
(exclusief de platte tekst die ik wel in Quark maak) als 1 document in PS maken en in zijn
geheel exporteren óf alle losse onderdelen apart opslaan en exporteren naar Quark.
Evengoed bedankt voor het meedenken, maaruh, echt verder ben ik nu dus niet
Bedoel je dat je in je psd bestand alles in 1 zet? Dus bv 10 foto's opmaken in 1 bestand en in quark op de goede positie zetten, of begrijp ik het verkeerd?
edit:
Volgens mij begrijp ik em. Ik maakte echt alles los van elkaar. Maarja volgens mij kan het ook op jouw manier. Wel makkelijker met het aantal bestanden (bij een brochure ofzo ) Maargoed we hadden daar flightcheck voor, die regelde alles netjes.
Wat het quark verhaal betreft kan ik je denk ik niet verder helpen. Heb het hier wel ff getest met een tif en een eps. Die eps kreeg de toffe zwartwit preview en de tif ging goed. Ook bij printen..
[Dit bericht is gewijzigd door H3NK op 05-08-2003 14:25]
quote:Bij mij blijft uitknippad lichtgrijs en is niet te selecteren
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:18 schreef H3NK het volgende:
hmm, je kun vanaf een selectie (masker) een werkpad maken. Deze zet je om naar een normaal pad. () Vervolgens kan ik deze, in m'n path window, gewoon omzetten naar een clippingpath.
quote:Ja, je hebt em
Bedoel je dat je in je psd bestand alles in 1 zet? Dus bv 10 foto's opmaken in 1 bestand en in quark op de goede positie zetten, of begrijp ik het verkeerd?edit:
Volgens mij begrijp ik em. Ik maakte echt alles los van elkaar. Maarja volgens mij kan het ook op jouw manier. Wel makkelijker met het aantal bestanden (bij een brochure ofzo) Maargoed we hadden daar flightcheck voor, die regelde alles netjes.
Maar ik had al het idee dat dat dus niet zoveel uitmaakte, dus probleem 3 is opgelost
quote:Kan ik hieruit opmaken dat het dan inderdaad aan mijn printer ligt en ik me daar
Wat het quark verhaal betreft kan ik je denk ik niet verder helpen. Heb het hier wel ff getest met een tif en een eps. Die eps kreeg de toffe zwartwit preview en de tif ging goed. Ook bij printen..
quote:Hoe ziet het pad eruit in je path panel dan? Ik werk eigenlijk nooit met paden in photoshop. Maar ik zag net wel dat de paden eigenlijk 3 stadia doorlopen. 1. workpath 2. path 3. clippingpath.
Bij mij blijft uitknippad lichtgrijs en is niet te selecteren
quote:Ehm, denk het niet. Ik doe vrij weinig drukwerk hier en heb gewoon een simpel hp printertje hier staan. Die print alles wat ik hem geef. Ik denk dat, wanneer je platen 300dpi zijn en niet absurd in quark gescaled zijn, het wel goed moet komen. Zien ze in preview er wel goed uit dan?
Kan ik hieruit opmaken dat het dan inderdaad aan mijn printer ligt en ik me daar
verder geen zorgen over hoef te maken?
dus dat je bijvoorbeeld van een vierkant een rondje kan maken?
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:02 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik met de lasso-tool een stuk van een plaatje selecteer kan ik dat alleen vervormen door met de 4 buitenste punten te slepen.
mijn vraag:
is het ook mogelijk om meedere punten te vervormen aan dat stukje?dus dat je bijvoorbeeld van een vierkant een rondje kan maken?
Maar ik heb het nog eens goed bekeken en zoveel tekst hoeft er niet in te staan
Ik denk dat ik dat hele Quarkdocument weggooi en de gehele advertentie
gewoon in Photoshop ga maken, zit ik ook niet met clippingpaths, epsjes etc. te klooien.
Wordt het gewoon een Photoshop advertentie en dan ben ik ook weer meer ontopic
met eventuele vragen straks in dit topic
kies kwast
kies oude kleur
kies nieuwe kleur
kwast over tekening/plaatje
en de kleur is vervangen ?
- kan iemand me de basisbeginselen van Adobe Image Ready (3.0) bijbrengen? De trialperiode van Ulead Gif Animator zit erop, en aangezien ImageReady standaard bij Photoshop zit ben ik van plan die te gaan gebruiken, maar hoe?
- ik hoor mensen altijd zeggen dat rode oogjes wegwerken binnen een fractie van een seconde gedaan is, maar eigenlijk weet ik helemaal niet hoe dat moet m.a.w.: hellup! hoe haal ik rode oogjes weg met Photoshop?
- weet iemand een goede site met wat sneltoetsen voor Photoshop? Lang niet allemaal gebruik ik ze / zal ik ze gaan gebruiken, maar sommigen komen af en toe toch goed van pas!
Alvast bedankt allemaal.
quote:Met welk doel wil je imageready gebruiken? Ik deed het eik alleen maar omdat-ie sneller scande dan PS.
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:16 schreef Yeahinho het volgende:
Na dit uitgebreide gebabbel van Faat en co, nu weer wat simpeler vraagjes (dat hoop ik althans) van Yeahinho:- kan iemand me de basisbeginselen van Adobe Image Ready (3.0) bijbrengen? De trialperiode van Ulead Gif Animator zit erop, en aangezien ImageReady standaard bij Photoshop zit ben ik van plan die te gaan gebruiken, maar hoe?
- ik hoor mensen altijd zeggen dat rode oogjes wegwerken binnen een fractie van een seconde gedaan is, maar eigenlijk weet ik helemaal niet hoe dat moet
m.a.w.: hellup! hoe haal ik rode oogjes weg met Photoshop?
- weet iemand een goede site met wat sneltoetsen voor Photoshop? Lang niet allemaal gebruik ik ze / zal ik ze gaan gebruiken, maar sommigen komen af en toe toch goed van pas!
Alvast bedankt allemaal.
Rode ogen: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=photoshop+red+eye+removal
Sneltoetsen: zitten in de handleiding (dat boek van papier wat je erbij hebt gekregen). Verder: google (iets met photoshop shortcuts moet toch werken).
ik wil voor mijn site een knopje gaan maken...
nou heb ik al wel een idee maar het wil niet egt lukken.
Nou heb ik 2 plaatjes met 2 verschillende maten.
hoe moet ik het ene plaatje so aanpassen dat die in die andere past zonder dat het plaatje slechter word?
(kheb photoshop 7.0 engelse versie)
kan iemand mij daarbij helpen?
alvast bedankt.
quote:Het kleinste plaatje gebruik je als Main zeg maar, waar je het plaatje dat wat groter is in gaat kopieëren.
Op donderdag 21 augustus 2003 16:16 schreef omaster het volgende:
ik heb een vraagje over photoshop.ik wil voor mijn site een knopje gaan maken...
nou heb ik al wel een idee maar het wil niet egt lukken.Nou heb ik 2 plaatjes met 2 verschillende maten.
hoe moet ik het ene plaatje so aanpassen dat die in die andere past zonder dat het plaatje slechter word?(kheb photoshop 7.0 engelse versie)
kan iemand mij daarbij helpen?
alvast bedankt.
Het plaatje dat wat groter is klik je aan en druk op CTRL + A (alles selecteren), daarna op CTRL + C (kopieëren).
Nu klik je op het kleine plaatje (je main) en druk je op CTRL + V (plakken).
Druk nu CTRL + T (free transform, vrije transformatie) Pas nu de grootte van het gekopieerde plaatje aan op je main.Heb je dat, dan selecteer daarna in de werkbalk van photoshop bovenaan, layers en dan flatten image.
.
quote:hey geweldig man... het is gelukt
Op donderdag 21 augustus 2003 22:38 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Het kleinste plaatje gebruik je als Main zeg maar, waar je het plaatje dat wat groter is in gaat kopieëren.
Het plaatje dat wat groter is klik je aan en druk op CTRL + A (alles selecteren), daarna op CTRL + C (kopieëren).
Nu klik je op het kleine plaatje (je main) en druk je op CTRL + V (plakken).
Druk nu CTRL + T (free transform, vrije transformatie) Pas nu de grootte van het gekopieerde plaatje aan op je main.Heb je dat, dan selecteer daarna in de werkbalk van photoshop bovenaan, layers en dan flatten image.
.
thnx.
misschien dat er nog meer vragen komen maar da week niet...
is er misschien niet ergens een tutorial?
quote:http://www.mccannas.com/pshop/pshop1.htm
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:41 schreef MOD het volgende:
hoi, weet iemand een tutorial te vinden om de aarde na te maken? mijn speurwerk leverde niks op.
quote:Check Celestia (http://www.shatters.net/celestia/). Kan je heeeeel erg mooie shots vanuit de ruimte naar de aarde mee maken. (Wel even een grote Map voor de aarde erbij downloaden, de standaard map is wat korrelig)
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:41 schreef MOD het volgende:
hoi, weet iemand een tutorial te vinden om de aarde na te maken? mijn speurwerk leverde niks op.
[Dit bericht is gewijzigd door artyfarty op 23-08-2003 01:27]
quote:Linken in layerspalette en dan in de opties van de layerpalette "merge linked"
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:26 schreef Steve-O het volgende:
Hoe voeg je layers samen ?
quote:Nou vooruit...
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:30 schreef S4ndro het volgende:
Hoe kan ik nou in paint van een gewone foto een zwartwit foto maken?
quote:Thanks artyfarty, ik ga het gelijk even uitproberen,
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:37 schreef artyfarty het volgende:[..]
Nou vooruit...
[afbeelding] - [kenmerken] - onderaan keuze op [zwart-wit] - dialoogje [OK] - klaar.
allereerste keer dat ik dat stomme paint open heb...(grote kans dus ook dat dit niet naar behoren werkt, in dat geval kan je toch beter PS gebruiken...)
quote:In photoshop: image -> adjustments -> desaturate
Op zaterdag 23 augustus 2003 02:19 schreef S4ndro het volgende:
Doet het niet, de hele foto wordt in 1x zwart, ik zal photoshop eens downloaden, waar kan ik dar die functie vinden?
hoppa, perfect zwart/wit fotootje
quote:nee, dat ziet er niet 'aardig' genoeg uit
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:26 schreef Steve-O het volgende:[..]
http://www.mccannas.com/pshop/pshop1.htm
quote:ik zoek meer een tut waardoor ik een soortgelijk aardoppervlakte kan nabootsen, ipv screenshotjes te maken..
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:26 schreef artyfarty het volgende:[..]
Check Celestia (http://www.shatters.net/celestia/). Kan je heeeeel erg mooie shots vanuit de ruimte naar de aarde mee maken. (Wel even een grote Map voor de aarde erbij downloaden, de standaard map is wat korrelig)
quote:Je ken ook zelf gaan searchen
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:34 schreef MOD het volgende:[..]
nee, dat ziet er niet 'aardig' genoeg uit
[..]ik zoek meer een tut waardoor ik een soortgelijk aardoppervlakte kan nabootsen, ipv screenshotjes te maken..
wel een cool progammatje btw
quote:Het lukt niet
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:28 schreef artyfarty het volgende:[..]
Linken in layerspalette en dan in de opties van de layerpalette "merge linked"
quote:In de werkbalk van PS, selecteer je layers. Vanaf uit dat menuutje even bekijken welke je nodig hebt. Als we je alles voorkauwen dan leer je het nooit.
Op zondag 24 augustus 2003 18:26 schreef Steve-O het volgende:[..]
Het lukt niet
hoe link je ze samen
quote:Je wilt het in 3D ? Geef eens wat meer informatie. Wil je een echt aardoppervlak hebben, of wil je het nabootsen ? Waarvoor wil je het gebruiken, als texture of als layer ?
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:34 schreef MOD het volgende:[..]
nee, dat ziet er niet 'aardig' genoeg uit
[..]ik zoek meer een tut waardoor ik een soortgelijk aardoppervlakte kan nabootsen, ipv screenshotjes te maken..
wel een cool progammatje btw
quote:Hoe selecteer 2 layers
Op zondag 24 augustus 2003 18:30 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
In de werkbalk van PS, selecteer je layers. Vanaf uit dat menuutje even bekijken welke je nodig hebt. Als we je alles voorkauwen dan leer je het nooit.
quote:1) Layer selecteren waarin je iets getypt hebt (Icoon in Layerpalette is een grote "T")
Op zondag 24 augustus 2003 23:48 schreef biancie het volgende:
Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb photoshop 7, nou zit ik op een bepaalde site waar dingen staan die je na kan maken (kan ik het beetje leren) en dan staat daar dat ik een tekst moet renderen en dan staat er het volgende dat ik het zo moet doen: layer-->type-->render.... maar ik kan het niet vinden hoe ik dat moet doen het staat bij mij dus niet waar het volgens hun moet staan kan iemand mij misschien helpen...
Is het via photoshop te doen, of moet ik beginnen met overtrekken via m'n tekenpalet?
quote:Effe naar Window in de bovenste werkbalk van PS en dan delete workspaces
Op zondag 24 augustus 2003 20:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Als ik Photoshop opstart komt er 2 maal het dialoogvenster tevoorschijn om 2 nieuwe workspaces aan te maken. Bleh, geen zin om alle zooi weer op default te zetten. Iemand een idee?
quote:Nee hoor dat gaat very simpel met PS, eerst ga je in de werkbalk naar image---->adjustments------>channelmixer en dan vink je monochrome aan, dan klik je op ok.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:57 schreef Lurcker het volgende:
Iemand enig idee hoe je dit effect kunt bereiken? En dan bedoel ik het portret zelf, waarbij alles boven een bepaalde 'donkerte-grens' blauw is, en de rest geel.Is het via photoshop te doen, of moet ik beginnen met overtrekken via m'n tekenpalet?
Vervolgens herhaal je stap t/m adjustments, maar dan selcteer je Hue/Saturations of gewoon Ctrl + U en dan vink je colorize aan.
Daarna gum je wat detail weg, wat je wil bereiken. Zorg wel voor een duidelijke foto van jezelf.
quote:Ah bedankt, ik zie wel dat ik nog een paar andere dingen erop los moet laten, voordat je echt een mooi effect krijgt...
Op woensdag 27 augustus 2003 18:12 schreef ArmaniMania het volgende:[...]
Thanks!
quote:Maar een begin heb je al, als je niet verder komt je weet het topic te vinden
Op woensdag 27 augustus 2003 18:17 schreef Lurcker het volgende:[..]
Ah bedankt, ik zie wel dat ik nog een paar andere dingen erop los moet laten, voordat je echt een mooi effect krijgt...
Thanks!
Alvast bedankt!
quote:http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:17 schreef michaelt het volgende:
Ik ben nu ook een auto aan het Photoshoppen, maar zit nog met een paar probleempjes.Verlagen van de auto is wel gelukt.
Maar ik wil nu nog andere velgen erop doen en een andere gril voorop de auto en eventueel een andere bumper als dat zou kunnen..
Heeft iemand misschien uitleg of een site waar en hoe ik dit kan doen?Alvast bedankt!
quote:Tip: Als je bijvoorbeeld een gril passend wil maken, kun je deze passen "kneden". Kijk eens als je je gril geselecteerd hebt of je hebt je gril in een layer staan, kijk dan eens bij free transform, maar ook daaronder welke mogelijkheden je hebt en wat ze doen !
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:17 schreef michaelt het volgende:
Ik ben nu ook een auto aan het Photoshoppen, maar zit nog met een paar probleempjes.Verlagen van de auto is wel gelukt.
Maar ik wil nu nog andere velgen erop doen en een andere gril voorop de auto en eventueel een andere bumper als dat zou kunnen..
Heeft iemand misschien uitleg of een site waar en hoe ik dit kan doen?Alvast bedankt!
Alleen naar rechts, naar boven en naar onderen. Dit had ik in het begin ook al maar opeens deed hij het normaal. Nu niet meer dus.
Weet iemand of er een instelling veranderd moet worden ofzo?
Anders wordt het selecteren van een hele auto wel moeilijk!
quote:Gebruik ook de zoom in/out functie voor detail ! Als je een gebied hebt geselcteerd, kun je daarna altijd nog iets erbij selecteren!
Op zaterdag 6 september 2003 23:42 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Ik ben dus bezig met een auto te soepen voor die wedstrijden, selecteer ik ff de auto, wil ie tijdens de selectie (lasso) mode niet meer naar links scrollen.![]()
Alleen naar rechts, naar boven en naar onderen. Dit had ik in het begin ook al maar opeens deed hij het normaal. Nu niet meer dus.
Weet iemand of er een instelling veranderd moet worden ofzo?
Anders wordt het selecteren van een hele auto wel moeilijk!
Je doet dit als volgt:
1. Je selecteert met de lasso een gebied
2. Houd nu de SHIFT ingedrukt en selcteer een nieuw gebied
Heb je je vergist, houd dan de ALT in en selecteer het gebied waar je je in vergist heb.
iemand enig idee welke functie ik kan gebruiken om een plaatje zonder teveel kwaliteits verlies symetrisch kan maken?
bvd -Mainframe-
quote:Nee zo moeilijk is dat niet nee. Maar hoe wil je het symmetrisch hebben ? Onder elkaar of naast elkaar ? Of wil je het origineel symmetrisch in een andere foto hebben ? Wat is precies de bedoeling ?
Op dinsdag 9 september 2003 12:13 schreef -mainframe- het volgende:
kickje .. zo moeilijk is het symetrisch maken van een plaatje toch niet
Als je gewoon symmetrisch wilt hebben dan moet je een even kijken hoe groot je Image is in pixels. Daarna maak je een nieuwe aan die 2x zo groot is als het origineel.
Dan selecteer je het origineel, CTRL + A, CTRL + C en in je nieuwe image 2x CTRL +V.
En dan kun je um spiegelen, dan kies je voor Image, Free Transform en dan flip Horizontal.
En dan even je layer verschuiven naar je symmetrisch idee.
kan je zeggen, meerdere malen spiegelen // van boven, naar onder etc..
maar mischien is het toch handiger om een symetrisch van zich zelf zijnd plaatje te gebruiken?
quote:Heel goede oplossing, alleen het is alleen geschikt voor als je bijvoorbeeld een auto wilt kleuren, maar niet voor het selecteren van de omtrek van een auto.
Op maandag 8 september 2003 19:41 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Gebruik ook de zoom in/out functie voor detail ! Als je een gebied hebt geselcteerd, kun je daarna altijd nog iets erbij selecteren!
Je doet dit als volgt:
1. Je selecteert met de lasso een gebied
2. Houd nu de SHIFT ingedrukt en selcteer een nieuw gebiedHeb je je vergist, houd dan de ALT in en selecteer het gebied waar je je in vergist heb.
Heeft iemand daar nog een oplossing voor, kan het niet zijn dat ik een of ander functie per ongeluk heb veranderd?
quote:Nee je hebt geen functie per ongeluk veranderd, daar komen meerdere handelingen bij kijken.
Op dinsdag 9 september 2003 15:39 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Heel goede oplossing, alleen het is alleen geschikt voor als je bijvoorbeeld een auto wilt kleuren, maar niet voor het selecteren van de omtrek van een auto.
Heeft iemand daar nog een oplossing voor, kan het niet zijn dat ik een of ander functie per ongeluk heb veranderd?
Je kunt gewoon met de lasso de omtrek van je auto selecteren, en met de opties wat ik je al eerder aangaf kun je dat secuur doen. Daarna kun je in de optiebalk select---> inverse select
Zo heb je bijvoorbeeld als je nu op delete drukt, alleen de omtrek van je auto over
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 10-09-2003 11:08]
quote:Dat kan ook, dan save je je layer weg, zodat je altijd nog een backupje hebt, en dan in het free transform menuutje kijken welke symmetrische lijnen je wilt spiegelen of zelfs in diepte wilt veranderen.
Op dinsdag 9 september 2003 15:18 schreef -mainframe- het volgende:
heftig hoor, wat kan je dat leuk uitleggen ..
maar wat nu als ik hem meerdere malen hor / vert wil gebruiken
kan je zeggen, meerdere malen spiegelen // van boven, naar onder etc..
maar mischien is het toch handiger om een symetrisch van zich zelf zijnd plaatje te gebruiken?
Een voorbeeld kan ik zo snel niet vinden, maar kan me herinneren dat je zoiets bij The Sims () ook ziet wanneer je poppetje onder de douche of naar de wc gaat.
quote:Filter - pixelate - mosaic
Op vrijdag 12 september 2003 19:24 schreef Yeahinho het volgende:
Vraagje: hoe maak ik van die blokjes voor een lichaamsdeel o.i.d. dat dat deel van de foto zeg maar laat zien, maar toch niet goed zichtbaar maakt? Gvd, uitleggen valt tegen maar ik hoop dat jullie me wel snappen aangezien je het vaak ziet...Een voorbeeld kan ik zo snel niet vinden, maar kan me herinneren dat je zoiets bij The Sims (
) ook ziet wanneer je poppetje onder de douche of naar de wc gaat.
quote:Thnx, het is me gelukt
Op vrijdag 12 september 2003 20:05 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Filter - pixelate - mosaic
Was nog simpeler dan ik dacht trouwens
Ik krijg een foutmelding wanneer ik slices heb gemaakt en dan wil saven for web...
"Could not complete this operation beacause an assertion has failed."
Kent iemand deze foutoplossing, en hoe ik het op kan lossen???
quote:Zeg het dan ArmaniMania als je het weet...
Op zaterdag 13 september 2003 11:37 schreef _MaximuS_ het volgende:
speciaal voor ArmaniMania:Ik krijg een foutmelding wanneer ik slices heb gemaakt en dan wil saven for web...
"Could not complete this operation beacause an assertion has failed."Kent iemand deze foutoplossing, en hoe ik het op kan lossen???
quote:Woeiiiii speciaal voor mij nog wel
Op zaterdag 13 september 2003 11:56 schreef _MaximuS_ het volgende:[..]
Zeg het dan ArmaniMania als je het weet...
Ten eerste Slices worden gebruikt in Adobe Image ready. Je moet eerst je slices promoten naar user-slices, dat doe je slices te kiezen en dan promote slices to user slices te kiezen. Je probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Ten tweede, er is ook een help functie in Adobe
quote:Je bedoelt dus een transparante achtergrond?
Op woensdag 17 september 2003 12:00 schreef franske19 het volgende:[..]
sorry, ik kan je er niet mee helpen... weet wel een manier, maar er moet er haast één zijn die beter en sneller werkt
quote:asje
Op woensdag 17 september 2003 12:00 schreef franske19 het volgende:
Ik heb hulp nodig, ik heb een plaatje met het embleem van het KCT (zie hieronder):
[afbeelding]
Maar nou wil ik de zwarte achtergrond verwijderen zodat ik alleen het embleem overhoud, ik wil dus niet een witte achtergrond ik wil alleen het symbool. Ik heb een tijdje zitten klooien met photoshop 7.0 maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Hoop dat iemand weet hoe het moet. BVD
quote:Hij wil de achtergrond ook niet grijs! Transparant!!!
Op woensdag 17 september 2003 20:56 schreef _MaximuS_ het volgende:[..]
asje
[afbeelding]
quote:PNG!!!!!!
Op woensdag 17 september 2003 22:20 schreef DJH het volgende:[..]
Hij wil de achtergrond ook niet grijs! Transparant!!!
quote:Oeps, sorrrry!!!!!
Op woensdag 17 september 2003 22:33 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
PNG!!!!!!
Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat het verschil tussen een JPG en PNG is...
quote:Zie PNG maar als een GIF, maar dan met veel meer kleurtjes
Op woensdag 17 september 2003 23:09 schreef Yeahinho het volgende:
Euh.... wat houdt dat dan precies in zo'n PNG?Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat het verschil tussen een JPG en PNG is...
quote:Nee dat kan niet in Photoshop.
Op woensdag 1 oktober 2003 10:20 schreef PluizZzje het volgende:
Ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleempje.
Ik hebeen geanimeerde GIF met witte achtergrond, maar die wil ik dus transparant hebben. Hoe??
Als ik de GIF open in Photoshop meldt ie al dat ik maar 1 frame kan bekijken en dat bij eroverheen saven gegevens verloren gaan.
Kan het dan uberhaupt wel?
Uiteraard kun je wel ieder los frampje wegsaven en in PhotoShop bewerken. als je PhotoShop installeert, krijg je Imageready van adobe er gratis bij.
In imageready kun je aangeven of je je animatie transparant wilt hebben wel/niet. Je selecteert de witte achtergrond en dan maak je deze transparant door gewoon op delete te drukken, let wel dat je niet ook je figuur geselcteerd heb. Het beste kun je de tool magic wnad gebruiken om de witte achtergrond te selecteren.
Suc6 !!!
Na aanleiding van ongelovige kut-users in dit Soepen met prupke #1 - topic zal ik een tutorial maken over hoe je in Photo Shop kleine Fotootjes in een grote foto zet: (zie hier boven)
Aangezien ik een drukke studie heb, zal ik er iets langer over doen om deze tutorial af te krijgen, maar deze komt hoe dan ook Steeds dat domme gelul hier op Fok! van users
Oplossingen?
quote:Ja, als je rechts klikt op het kleine effects ikoontje in je layers rollout, dan heb je een 'create layers' optie. Daarna kan je de effect layer editen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Ik heb eindelijk een mooie neon glow gekregen, alleen zit ik nu met een layer met effects! Hoe kan ik gedeeltes van die layer erasen? Het lukt niet zoals bij een gewone. Je kunt de layer ook niet rasterizen.Oplossingen?
Zijn de vector functies voldoende / gebruiksvriendelijk genoeg om mooie logos mee te maken?
Thnx
quote:Tuurlijk kan dat, plug ins zijn wat dat bettreft wel handig en sneller, maar ook zonder plug ins kun je het gewenste in standaard photoshop verkrijgen.
Op donderdag 23 oktober 2003 18:02 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Weet iemand hier ook hoe je zonder de Eye Candy 4000 plugin rook kan maken?
In ieder geval gebruik je in een layer de filters (render)clouds, (blur) smart blur. Kijk dat je 2 verschillende kleuren hebt in je werkbalk (achtergrondkleur en tekenkleur).Gebruik daarna de smudge-tool en zette deze op 55% en smudge hiermee dwarelende lijnen.Eperimenteer eens met deze gegevens, kom je er niet helemaal uit of had je iets anders in gedachte laat dan eens een voorbeeld zien.
Suc6! ^0^
oh ja, ik ben met mijn tutorial bezig, dus hij komt er aan Danny
Ik probeer zoiets te krijgen, alleen dan onder een auto en in iets mindere mate:
Wat zijn goeie texture sites?
Photoshop CS (8 in feite).
Ik heb pas mijn windows ME vervangen door XP. Heb daarna ADobe Photoshop 7 weer opnieuw geïnstalleerd, maar de kleuren kloppen totaal niet meer. Photoshop kent nu alleen nog maar paarse/roze tinten. Ik heb al verschillende kleurenschema's gekozen, maar niets helpt.
Ik heb er eigenlijk geen verstand van.. kan iemand mij zeggen hoe het kan dat de kleuren nu opeens niet meer kloppen? En wat kan ik daar aan doen? Bvd
Erik
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 10:16 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Ik vat het toch niet helemaal. Ik heb eye candy 4000 aan de praat gekregen, alleen begrijp ik daar als helemaal niets vanIk probeer zoiets te krijgen, alleen dan onder een auto en in iets mindere mate:
quote:Hij is nog aan het... euh. kopen..
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:08 schreef jwstoop het volgende:
heeft iemand hem al?
quote:oke dan ben ik de eerste die hem heeft
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:43 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Hij is nog aan het... euh. kopen..
heb er nog niet echt naar kunnen kijken maar hij ziet er over het algemeen hetzelfde uit als 7. Kan er zondag pas echt mee bezig
quote:Waar heb je um geeeh-kocht?
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Hij is nog aan het... euh. kopen..
quote:Op DeelReactor.
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:06 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Waar heb je um geeeh-kocht?
quote:Oh, dus met i-Ezel? Of Ondernet?
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:42 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Op DeelReactor.
Zijn dit extra effecten of zo?
quote:Je kunt er sommige effecten makkelijker mee maken, en ja ook meerder effecten. Er zijn ook plugins die door anderen zijn gemaakt. Goed voorbeeld is Eye Candy 4000, probeer maar eens bij KaZaA.
Op zaterdag 1 november 2003 00:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar voor zijn de plugins welke bij photo shop zitten?
Zijn dit extra effecten of zo?
quote:Zijn er plug ins die tot de must haves behoren?
Op zaterdag 1 november 2003 00:39 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Je kunt er sommige effecten makkelijker mee maken, en ja ook meerder effecten. Er zijn ook plugins die door anderen zijn gemaakt. Goed voorbeeld is Eye Candy 4000, probeer maar eens bij KaZaA.
quote:En wat doet ie?
Op zaterdag 1 november 2003 01:02 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
EC 4000 !!!!!!!!
Lees deze maar eens door:
http://www.creativemac.com/HTM/Features/2000/Reviews/eyecandy4000/eyecandy4000-page1.htm
http://www.designer-info.com/master.htm?http://www.designer-info.com/Writing/eye_candy_4000.htm
http://www.smallmarketradio.com/sw_eyecandy.htm
http://www.unleash.com/oneuser/part012-eyecandy4000.html
http://www.rainbowpcm.com/eye_candy_4000.html
Kunt heel veel dingen gewoon makkelijker doen:
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:08 schreef jwstoop het volgende:
heeft iemand hem al?
PhotoShop CS (versie 8) is super ! Die menu`s man super !
effe een menuutje:
Voor de rest verbeterde functies, makkelijker enzo
quote:ik was het nieuws aan het lezen en daar stond ie tussen
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:06 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Waar heb je um geeeh-kocht?
quote:Met ImageReady, dat zit bij PhotoShop
Op zondag 9 november 2003 17:43 schreef Chara het volgende:
hoe kan ik een bewegend plaatje shoppen... kan dat wel met photoshop?
quote:vast heel dom, maar na het bewerken en opslaan beweegt hij niet meer
Op zondag 9 november 2003 17:44 schreef __Saviour__ het volgende:[..]
Met ImageReady, dat zit bij PhotoShop
Hoe doe ik dat?
Note: Aan The General, je opmerking slaat nergens op.
quote:je hebt de opacity, de doorzichtigheid zeg maar. als je die van beide lagen op 50% (of een andere verhouding naar wens) dan krijg je ze door elkaar heen. zo kan je de ene laag sterker aanwezig laten zijn dan de andere. dat is toch wat je bedoelt ??
Op maandag 10 november 2003 13:53 schreef Scepsis het volgende:
Twee lagen (afbeeldingen) door elkaar.Hoe doe ik dat?
Note: Aan The General, je opmerking slaat nergens op.
quote:Ja, bedankt.
Op maandag 10 november 2003 13:57 schreef puritanical het volgende:[..]
je hebt de opacity, de doorzichtigheid zeg maar. als je die van beide lagen op 50% (of een andere verhouding naar wens) dan krijg je ze door elkaar heen. zo kan je de ene laag sterker aanwezig laten zijn dan de andere. dat is toch wat je bedoelt ??
suc6 verder
Waar vind ik Opacity, volgens Help staat ie in Layer Style, maar daarin staat ie niet.
Ik heb versie 6.0
Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. De optie 'kleuren vervangen' werkt gedeeltelijk maar dat is volgens mij niet de manier...
Heeft iemand een idee hoe dit het beste kan?
Hier een voorbeeldje.
Die latjes tussen de deuren bv geel, en de deuren bv blauw.
Help!
Edit: Update, kreeg daar binnen 3 minuten 2 reacties, en hier nog steeds niet. Ziehier het NUT van een centraal topic!
[Dit bericht is gewijzigd door YvonnePonne op 10-11-2003 19:26]
quote:Nee, users zijn veeeeeel te lui om die fucking search eens fatsoenlijk te gebruiken.
Op maandag 10 november 2003 19:19 schreef YvonnePonne het volgende:
Hmm, krijg niet echt de indruk dat dit centrale topic werkt... Om te testen ga ik nu ff een apart topic openen...Edit: Update, kreeg daar binnen 3 minuten 2 reacties, en hier nog steeds niet. Ziehier het NUT van een centraal topic!
quote:Scan eens een voorbeeldje in, want ik niet prcies wat jij bedoeld. Omdat PhotoShop zo uitgebreid is, kun je beter of een betere omschrijving geven of een voorbeeldje inscannen.
Op maandag 10 november 2003 19:27 schreef YvonnePonne het volgende:
Blance_fantasy: dat filtertje Noise is niet echt wat ik bedoel...
Aan de hand daarvan kan ik je wel vertellen, welke filter of welke techniek je kunt toepassen.
quote:Omdat je geprobeerd hebt een illegale versie te patch-en met bestanden uit die patch, jouw illegale versie van PhotoShop CS niet goed heeft ge-patched. M.a.w: De crack die jij hebt gebruikt is geen goede crack
Op donderdag 6 november 2003 15:31 schreef Skateguy het volgende:
wel mooi die nieuwe versie, maar waarom doet die ctrl en del toetsen het niet meer?
En waar je wel een goede Crack krijgt is hier.. www.adobe.com
Voor maar ¤1.260,21 heb je een werkend, maar ook een legale versie
quote:Eh, nou, pak een willekeurige krant...
Op maandag 10 november 2003 19:33 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Scan eens een voorbeeldje in, want ik niet prcies wat jij bedoeld. Omdat PhotoShop zo uitgebreid is, kun je beter of een betere omschrijving geven of een voorbeeldje inscannen.
Aan de hand daarvan kan ik je wel vertellen, welke filter of welke techniek je kunt toepassen.
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:57 schreef Peyote het volgende:
Is er een manier in photoshop om de kleuren van bv een kozijn/deur/muren etc. van een huis een ander kleurtje te geven.Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. De optie 'kleuren vervangen' werkt gedeeltelijk maar dat is volgens mij niet de manier...
Heeft iemand een idee hoe dit het beste kan?
Hier een voorbeeldje.
Die latjes tussen de deuren bv geel, en de deuren bv blauw.
Help!
Jah dat kan.... Alles wat je een andere kleur wilt hebben selecteer je met bijvoorbeeld magicwand-tool of lasso-tool, maar houd de shift ingedrukt om zo meerdere dingen te selecteren met een iets donkere kleur maar wel van hetzelfde object.
Als je dat gedaan hebt dan ga je naar Image en dan adjustments en dan bijvoorbeeld channel-mixer of hue-saturation.
Suc6 !
quote:
Op maandag 10 november 2003 19:42 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Eh, nou, pak een willekeurige krant...
Je kent dat effect wel... Hoemeer stipjes bij elkaar, hoe donkerder, hoe verder ze uit elkaar staan, hoe lichter...
Bedoel je dit ?
quote:Nein... Kzal wel eens op google proberen te zoeken...
Op maandag 10 november 2003 20:02 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Bedoel je dit ?
Edit: Update.
Dit bedoel ik:
[Dit bericht is gewijzigd door YvonnePonne op 10-11-2003 20:11]
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:04 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Nein... Kzal wel eens op google proberen te zoeken...
Edit: Update.Dit bedoel ik:
Ooooh dat, nou gewoon de filter pixelate en dan color halftone dan even met de instellingen experimenteren naar jouw smaak.
suc6!
quote:Thanks!!!
Op maandag 10 november 2003 20:27 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]Ohw en vergeet je Image niet op grijstinten te zetten image-->mode --->grayscale
(Welke instellingen heb jij btw gebruikt???)
quote:Instellingen die ik heb gebruikt is van boven naar beneden.
Op maandag 10 november 2003 20:28 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Thanks!!!
(Welke instellingen heb jij btw gebruikt???)
Radius 8
channel 1: 15
" 2: 12
" 3: 20
" 4: 45
Voordat ik er heen ga, is dit een of andere vage instelling die hij verkeerd heeft staan? Bij andere programma's werkt t toetsenbord wel namelijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |