abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2003 @ 22:49:10 #1
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10744778
Begin jaren 80 dook er een onbekende ziekte op in de Amerikaanse homogemeenschap. Grote aantallen homoseksuelen stierven als gevolg van deze ziekte en safe-sekscampagnes werden gestart om de mannen te wijzen op de risicos van onveilig vrijen. De campagne had succes: de mannen grepen massaal naar het condoom en het aantal nieuwe besmetingen nam sterk af. De mannen die toch besmet werden, konden effectief behandeld worden met een medicijnencocktail. Aids leek een probleem voor de Derde Wereld te worden.

Maar met de behandelbaarheid van de ziekte, komt ook een tegenreactie op. Op het internet duiken steeds meer websites op voor zogenaamde bugchasers en giftgivers. Dit zijn HIV-besmette mannen die graag onveilig willen vrijen en HIV-negatieve homoseksuelen die graag besmet willen worden. Beweegreden? De besmetting zou de ultieme vorm van vrijheid zijn. Je hoeft immers tijdens de seks nooit meer bang te zijn om besmet te raken. Op speciale feesten schenken de giftgivers de bugchasers het virus, oftewel The gift. In VPROs Import zie je een portret van Doug, een bugchaser die slaagde in zijn missie, maar nu de keerzijde van de medaille ziet: hij wordt geconfronteerd met ernstige ziekteverschijnselen.

Meer over The gift:

http://www.wired.com/news/culture/0,1284,18244,00.html

en:
VPRO's Import: The gift Nederland 3, 00:07

ik weet niet of dit al bekend was.. maar ik schrok er wel van..

pi_10744789
Ja, dat is al langer bekend. Walgelijk.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10744828
Goed id, ze brengen elkaar om zeep, hopelijk duurd het voor hun nog ff voordat er een medicijn is.
pi_10744853
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:51 schreef NightH4wk het volgende:
Goed id, ze brengen elkaar om zeep, hopelijk duurd het voor hun nog ff voordat er een medicijn is.
Ja, maar wij betalen voor de ziektekosten.
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  woensdag 28 mei 2003 @ 22:56:37 #5
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10744938
Ik ben benieuwd als ze dan aids hebben en doodziek zijn... of ze er dan spijt van krijgen.. en hij ze het hun familie gaan vertellen..
pi_10744940
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:52 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Ja, maar wij betalen voor de ziektekosten.

Dan maar als fragvoer voor militairen gebruiken op training.
pi_10745024
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:56 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dan maar als fragvoer voor militairen gebruiken op training.

Dat is wel een ambitieus initiatief.
  woensdag 28 mei 2003 @ 23:37:51 #10
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_10746168
huiver: op de Clubs van HetNet kan je die communities al vinden;

*ga naarhttp://www.clubs.nl/
*kies in het menu links voor "Zoeken op clubs"
*type "condoom" als zoekterm in
*lees de getoonde resultaten rustig door
*en dan vraag ik me dus af: waarom mag dat allemaal op die Clubs van HetNet... die organisatie draagt dus wel even bij aan wat nieuwe hiv-besmettingen, of zie ik dat toch even verkeerd? medeplichtigheid aan (poging tot) moord met voorbedachte rade?

ziek, zieker, ziekst

trouwens vind ik dat alle behandelingen van soa's uit eigen zak moeten worden betaald, behalve pijnbestrijding <beetje onmenselijk als patienten pijn moeten lijden> en bv. hiv-infectie door prikincident in ziekenhuis; en iedereen mag zich natuurlijk best bijverzekeren als er een verzekeringsmaatschappij is die een en ander aandurft;

[edit: link werkte niet goed]

[Dit bericht is gewijzigd door Modafinil op 29-05-2003 10:53]

We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)&gt;$~~&lt;=;
  donderdag 29 mei 2003 @ 00:04:10 #11
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10746823
Strax worden homo's niet meer verzekerd
pi_10746961
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:04 schreef Koffieboon het volgende:
Strax worden homo's niet meer verzekerd
Jah, met als slogan voor de verzekeraars: "flikker op".
pi_10747202
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:49 schreef Koffieboon het volgende:
De besmetting zou de ultieme vorm van vrijheid zijn. Je hoeft immers tijdens de seks nooit meer bang te zijn om besmet te raken.
Tsja. Je kunt je ook gewoon van kant maken. Hoef je je nooit meer druk te maken om onverwacht overreden te worden of zo.

Ik zou dit soort mentaliteit eigenlijk scharen onder de symptomen van een beschaving die z'n hoogtepunt voorbij is, en van gekkigheid niet meer weet wat ze moet doen. Vergelijk het met de absurde decadentie die om zich heen sloeg in het Romeinse rijk, waarna een complete ineenstorting volgde.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_10747254
Natuurlijke selectie . Aan die figuren is toch niks verloren..
pi_10748064
Is natuurlijk wel gekken werk .. tjah trouwens hoe zit het wettelijk?? is iemand aids bezorgen met opzet geen strafbaar feit?
  donderdag 29 mei 2003 @ 01:13:40 #16
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_10748515
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:52 schreef Chadi het volgende:
Is natuurlijk wel gekken werk .. tjah trouwens hoe zit het wettelijk?? is iemand aids bezorgen met opzet geen strafbaar feit?
Zlang ze het zelf willen niet lijkt me.
Tsja .....
pi_10748526
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:52 schreef Chadi het volgende:
quote:
In Leeuwarden, Utrecht en Arnhem speelden zaken waar hiv niet de enige factor was. In Leeuwarden ging het om een man met hiv die onveilige seks had met twee ter prostitutie aangeboden jongens. In Arnhem was sprake van een man met hiv die ook verdacht werd van oplichting, afpersing, verduistering en overtreding van de wapens- en munitiewet. In Utrecht ging het om een man met hiv die een meisje van vijf jaar oraal zou hebben verkracht. Zou hebben, want hij werd door de rechtbank in Utrecht schuldig bevonden maar het gerechtshof te Amsterdam achtte niet bewezen dat de verdachte degene was die het meisje zou hebben verkracht en sprak de verdachte vrij.
De 'hiv-factor' leverde in Arnhem geen veroordeling op. De rechtbank oordeelde daar dat de verdachte door condoomloos te vrijen weliswaar een maatschappelijk gezien onaanvaardbaar risico nam, maar dat gezien de huidige kennis van de medische wetenschap niet met zekerheid kon worden gesteld dat de slachtoffers aan aids zouden overlijden. De hele voorwaardelijk-opzetconstructie die het OM bepleitte werd daar van tafel geveegd. Voor de andere feiten werd deze verdachte wel veroordeeld.
In Utrecht en Leeuwarden werden de verdachten juist vanwege de onbeschermde seks en het verzwijgen van hiv wel veroordeeld. In Leeuwarden kwam de zaak zowel bij de rechtbank als bij het gerechtshof. De verdachte had zich laten pijpen door twee minderjarige jongens (gedwongen) en hij had een jongen gedwongen om hem anaal te neuken zonder condoom. De rechtbank vond beide gedragingen poging tot doodslag en ging in op de voorwaardelijk-opzetconstructie van het OM. Het gerechtshof vernietigde weliswaar het vonnis van de rechtbank omdat dit hof het zich laten pijpen van de verdachte door de slachtoffers niet een poging tot doodslag vond (verkrachting werd wel bewezen geacht) maar het zich anaal laten penetreren door een van de slachtoffers te dwingen dat te doen, wél. Het hof achtte de kans dat door bloedingen van het anale slijmvlies hiv kon worden overgedragen voldoende groot (en afschuwelijk) dat hier de aanmerkelijke kans kon worden gesteld. De straf bleef daardoor hetzelfde: vijf jaar gevangenisstraf en het moeten betalen van schadevergoeding aan de slachtoffers.
http://www.hivnet.org/Hivnieuws/HN78/Juridisch.htm
pi_10748547
*shit*

dat had ik nou net willen kijken, vergeten

Weet iemand of het nog wordt herhaald?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_10748550
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 01:13 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Zlang ze het zelf willen niet lijkt me.

Waarom niet? Hulp bij zelfdoding is ook strafbaar, ook al wil de persoon het.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 29 mei 2003 @ 01:18:55 #20
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10748603
Ik heb het dus gekeken.. en vond het zeer schokkend.. echt waar.. ik ben gewoon hetero.. dus kan me die dingen helemaal niet voorstellen..
pi_10748642
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 01:18 schreef Koffieboon het volgende:
Ik heb het dus gekeken.. en vond het zeer schokkend.. echt waar.. ik ben gewoon hetero.. dus kan me die dingen helemaal niet voorstellen..
Maakt geaardheid uit dan?

Gekken heb je altijd. Homo of hetero. .

pi_10748657
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 01:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Precies, wou ik net zeggen.
  donderdag 29 mei 2003 @ 01:24:18 #23
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10748707
quote:

[..]

Daar wijs ik op het relnichten gehalte van deze documentaire ..
Maarja.. dan een biohazard teken als je besmet bent.. k durf nu ook niet meer gewoon met mijn biohazard band shirt over straat.. dit word egt te erg..
pi_10748709
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tsja. Je kunt je ook gewoon van kant maken. Hoef je je nooit meer druk te maken om onverwacht overreden te worden of zo.

Ik zou dit soort mentaliteit eigenlijk scharen onder de symptomen van een beschaving die z'n hoogtepunt voorbij is, en van gekkigheid niet meer weet wat ze moet doen. Vergelijk het met de absurde decadentie die om zich heen sloeg in het Romeinse rijk, waarna een complete ineenstorting volgde.

Uit de documentaire bleef bij mij inderdaad een 'apres nous la deluge' gevoel hangen. Vraag je maar eens af hoe fatalistisch je zou worden als je zou weten dat er binnen vijf jaar een meteoriet op aarde zou storten die een einde zou maken aan alle leven hier.

Want zo'n soort gevoel wordt er natuurlijk wel gecreëerd, als je als homoseksuele man steeds wordt gebombardeerd met het idee dat AIDS en homoseksualiteit eigenlijk een soort van siamese tweeling zijn. Zo van, je kunt het toch niet vermijden. Een beetje wat je zag bij die Kenboy.

Die andere jongen was ronduit zielig, want bij hem had het een geheel andere grondslag. Daar was duidelijk misbruik geweest van een onvolwassen jongen die erbij wilde horen.

pi_10748744
quote:

[..]

Geaardheid maakt wel degelijk uit, voor de boodschap die je krijgt namelijk. Voor hetero's ligt AIDS kennelijk in het vakje 'uitzonderlijke situaties', voor homo's is het in het vakje 'dagelijkse risico's' terecht gekomen. Met alle gevolgen van dien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')