En wie met minder megapikzels ook gelukkig is moet de prijzen de komende tijd maar eens in de smiezen houden
quote:Ach, 8 megapixel!
Op woensdag 28 januari 2004 22:09 schreef Ouwesok het volgende:
Nikon heeft dus die Coolpix 8700 vervroegd geintroduceerd (men verwachtte pas iets bij de PMA). Uit de artikelen die ineens overal op internet verschenen vandaag is één ding wel duidelijk geworden, er staan een hoop nieuwe camera's te trappelen om de markt te betreden, het lijkt er een beetje op dat de 8MP-barriere gebroken is.
En wie met minder megapikzels ook gelukkig is moet de prijzen de komende tijd maar eens in de smiezen houden
quote:Wacht maar tot wij square-lingen straks die Epson-scanner hebben staan: 116 Megapixels
Op woensdag 28 januari 2004 22:16 schreef fotoloog het volgende:[..]
Ach, 8 megapixel!
* fotoloog is gelukkiig met z'n 3,3 MP
Je moet het allemaal maar kwijt kunnen op zo`n foto van 10x15 cm !
Qua digicam kom ik er met die 5MP van m'n G5 ook wel
Canon heeft weer een nieuwe Pro-DSLR geintroduceerd!!
quote:Ik had 'm toch hierboven ergens al aangekondigd
Op donderdag 29 januari 2004 13:15 schreef KixAss456 het volgende:
* KixAss456 gooit nog een nieuwe camera int topic (nog niet gezien in het FOTO forum...)
Let overigens even op voor je hier beeldmateriaal post van andere sites. Die willen daar nogal eens lastig over doen. Een linkje naar de originele info volstaat wat mij betreft.
quote:http://www.dpreview.com/articles/canoneos1dmkii/
Op donderdag 29 januari 2004 13:15 schreef KixAss456 het volgende:
--knip--
http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
Deze camera doet me serieus twijfelen over mijn aanschafplannen voor de Canon 300D. Hij is sowieso stukken rapper dan de 300D, heeft USB2 en je kunt qua lichtmeting meer instellen.
Prijs is volgens mij nog niet officieel bekend maar zal voor de body zo rond de ¤ 1000 liggen heb ik begrepen.
Nog twee maandjes sparen en dan heb ik genoeg!!
quote:Jeroennnnnnnnnnnn
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef JeroenH het volgende:
Nikon D70:http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
Deze camera doet me serieus twijfelen over mijn aanschafplannen voor de Canon 300D. Hij is sowieso stukken rapper dan de 300D, heeft USB2 en je kunt qua lichtmeting meer instellen.
Prijs is volgens mij nog niet officieel bekend maar zal voor de body zo rond de ¤ 1000 liggen heb ik begrepen.
quote:Het gaat goed, maar ik zie dat ik wel een beetje achterloop met het nieuws
Op woensdag 4 februari 2004 21:12 schreef fotoloog het volgende:
Jeroennnnnnnnnnnn
Hoe gaat ie man?
Je zal er geen spijt van krijgen,dat is zeker!
PS: Heb jij MSN Messenger? jharingman@hotmail.com
quote:Vergeet je niet iets
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef JeroenH het volgende:
Nikon D70:http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
spoiler:
quote:Dat was ik niet vergeten en ik realiseer me ook terdege dat dat er nog bij komt, maar het maakt me niet uit dat het geheel dan wat duurder wordt. Ik zat vanaf het begin bij de 300D al te denken van: "wow! DSLR voor ¤ 1000! Maar ik mis wat....". En dat 'wat' zijn dan vooral zaken als snelheid en de metering (en USB2 is ook altijd leuk meegenomen).
Op woensdag 4 februari 2004 21:21 schreef Ouwesok het volgende:
spoiler:D'r mot ook nog een lens op zo'n ding
quote:Volgens MSN heb je geen passportaccount
Op woensdag 4 februari 2004 21:25 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dat was ik niet vergeten en ik realiseer me ook terdege dat dat er nog bij komt, maar het maakt me niet uit dat het geheel dan wat duurder wordt. Ik zat vanaf het begin bij de 300D al te denken van: "wow! DSLR voor ¤ 1000! Maar ik mis wat....". En dat 'wat' zijn dan vooral zaken als snelheid en de metering (en USB2 is ook altijd leuk meegenomen).
quote:Huh?!? Nah ja, mail me eens jouw MSN-account op jeroenh@fok.nl (gek genoeg werkt dat adres nog steeds)
Op woensdag 4 februari 2004 21:35 schreef fotoloog het volgende:
Volgens MSN heb je geen passportaccount
* JeroenH maakt slapende honden wakker
quote:Kijk ff in me profiel
Op woensdag 4 februari 2004 21:42 schreef JeroenH het volgende:[..]
Huh?!? Nah ja, mail me eens jouw MSN-account op jeroenh@fok.nl (gek genoeg werkt dat adres nog steeds)
* JeroenH maakt slapende honden wakker
PhaseOne, wie kent ze niet, maakt digitale achterkantjes voor o.a.middenformaatcamera's . Ze hebben weer eens een update van iets achter de rug en dat iets werkt met en formaat en resolutie oftewel
.
Phil maakt in het begin een opmerking over de prijs. Ouwesok geeft hem gelijk, maar mooi is het allemaal wel .
Vooruitlopend op de PMA openbaart Fujifilm de Finepix S3 Pro. Gebaseerd op een Nikon F80, met een 6 + 6 MP CCD'tje erin.
Voor alle details op het bekende adres
Nog meer Fujifilm: De Fujifilm S20 Pro, SuperCCD SR komt langszij bij de S7000 en lijkt de opvolger te moeten worden van de S602 .
Details op deze bladzij
Fuji begeeft zich op redelijk glad ijs door te goochelen met Megapixels in de hoop mee te kunnen bieden in de categorie 'Wie heeft de grootste' . Dat zou ze op termijn wel eens op kunnen breken, en da's jammer want beide bovengenoemde modelletjes bewijzen dat ze hele leuke digitaaltjes kunnen bouwen .
dpreview heeft natuurlijk direct een preview van de Canon Powershot Pro1
Dit is tevens de opvolger van de Canon Powershot Pro90 IS van drie jaar geleden.
De al eerder genoemde Pro1 heeft aardig uit het onderdelenmagazijn van de G5 gesnoept zo aan de bedieningsorganen en features te zien. Prijstechnisch wordt het interessant om eens te kijken hoe de Pro1 de concurrentie uit eigen huis te lijf wil gaan. Hij is ongeveer zo duur als een EOS300D al moet gezegd zijn dat de Pro1 voor dat geld helemaal compleet is.
Ook Polaroid meldt zich met een digitaaltje met een Foveon sensor, kijk zelf maar eens
quote:De Pro1 is errug mooi! Een mooi lensje 28-200mm F2.4-3.5. Even afwachten hoe 't zit met de ruis, ze gebruiken namelijk qua afmetingen dezelfde sensor als de Sony 828 (2/3") en dat was niet echt een uitblinker.
Op maandag 9 februari 2004 21:06 schreef Xilantof het volgende:
die Pro1 zie er vaag uit. maar wel-baar
Wat ook jammer is is de zoom-by-wire. Maar voor de rest erg prettig allemaal. Flink wat zoom, prettige groothoek, super-macro-stand, filmpjes, vrij compact. En dat is toch iets wat me steeds weer een van de koop van een 300D afhoudt: die grootte van een DSLR-pakket. Je moet er gewoon een tele-lens bijkopen want 28-90mm is niet echt een enorm bereik. En dan wordt 't toch weer meteen sjouwen. Een lens die qua specs enigszins overeen zou komen met de lens van de Pro1S zou de Canon 70-200F4L zijn, echter deze lens alleen is al net zo zwaar en groter als de complete Pro1. Daarbij komt dat je met een Pro1 met 1200 ofzo-euro klaar bent, en met de 300D begint 't dan pas.
Ik ben gewoon bang dat een DSLR te vaak thuis blijft liggen omdat ie te groot/zwaar/onhandig is.
quote:met dat zit ik ook ja, maar ik denk dat ik wel zo gek ben om hem toch wel mee te slepen...
Op dinsdag 10 februari 2004 08:47 schreef stefimke het volgende:Ik ben gewoon bang dat een DSLR te vaak thuis blijft liggen omdat ie te groot/zwaar/onhandig is.
Geen camera vandaag, maar een CF-card bovenaan op de nieuwspagina van dpreview.
Een 8GB-exemplaar, waarmee de gemiddelde consument uit het filmpjestijdperk ongeveer drie keer zijn leven op één geheugenkaartje kwijt kan .
Nog maar kort geleden vonden we die microdrives nog zo groot
Niet dus
Deze vergroter wordt sluit je op een computer aan en belicht er je bestanden mee tot grootten van 23*35" (70 * 90cm ) .
Bekijk 'm eens bij Variochromat zelf.
Hij is bedoeld voor vaklabs, het prijskaartje is een slordige 34.000 Eur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |