Oud-minister De Boer (LPF). (Foto: WFA DIRK HOL)
,Ik heb begrepen dat vorige week kandidaten nee hebben gezegd tegen de formateur omdat zij deze functie zich financieel niet kunnen veroorloven. Dan deugt het systeem toch niet," meent De Boer.
Hij vindt het hoog tijd dat de salarisstructuur van ministers op de schop gaat. Een minister maakt vreselijk veel uren en draagt een grote verantwoordelijkheid. Het huidige salaris (ongeveer 120.000 euro) is daarmee niet in overeenstemming, aldus De Boer.
WEER PROEFballon..van ex-minister
zij eisen van ons als normale werknemers een loonmatiging.
Dan kan je het niet aan de bevolking verkopen dat hun lonen met 50% zouden stijgen. Ik zou dat dus absoluut niet tolereren!!
quote:Ook de directeur van een woningbouwstichting, van een verzorgingstehuis, etc etc. Dat zijn echt geen 'topmensen'. Maar wél (indirect) door de overheid betaald.
Op woensdag 28 mei 2003 10:13 schreef Skimmer het volgende:
Het is wel waar wat ie zegt... maar je kan het ook omdraaien... de top in het bedrijfsleven verdient misschien wel te veel...
quote:je bent me al voor ja ...
Op woensdag 28 mei 2003 10:13 schreef Skimmer het volgende:
Het is wel waar wat ie zegt... maar je kan het ook omdraaien... de top in het bedrijfsleven verdient misschien wel te veel...
quote:Ik weet niet of jij kunt rekenen maar een verdubbeling is een stijging van 100%, niet 50%.
Op woensdag 28 mei 2003 10:14 schreef jordjuuh25 het volgende:
van mij nietzij eisen van ons als normale werknemers een loonmatiging.
Dan kan je het niet aan de bevolking verkopen dat hun lonen met 50% zouden stijgen. Ik zou dat dus absoluut niet tolereren!!
quote:helemaal met die man eesn.. HIj / Zij regeren wel een heel land en hebben dus een zeer grote verantwoording.. het is toch bij het belachelijke af dat een directeur van schiphol 4 x het salaris van een minister heeft
Op woensdag 28 mei 2003 10:11 schreef Dovenwereld het volgende:
DEN HAAG - Ministers zouden zeker twee maal zoveel moeten verdienen als nu, zegt oud-minister De Boer (LPF) van Verkeer en Waterstaat woensdag in een interview met Trouw. En dan nog zou het schril afsteken bij de salarissen die in de top van het bedrijfsleven worden verdiend.
Oud-minister De Boer (LPF). (Foto: WFA DIRK HOL)
,Ik heb begrepen dat vorige week kandidaten nee hebben gezegd tegen de formateur omdat zij deze functie zich financieel niet kunnen veroorloven. Dan deugt het systeem toch niet," meent De Boer.Hij vindt het hoog tijd dat de salarisstructuur van ministers op de schop gaat. Een minister maakt vreselijk veel uren en draagt een grote verantwoordelijkheid. Het huidige salaris (ongeveer 120.000 euro) is daarmee niet in overeenstemming, aldus De Boer.
WEER PROEFballon..van ex-minister
quote:Beetje makkelijk gezegd ... die ministers hadden ook een andere carrierewending kunnen nemen. En echt arm zijn ze nu ook weer niet.
Op woensdag 28 mei 2003 10:16 schreef dimage het volgende:[..]
helemaal met die man eesn.. HIj / Zij regeren wel een heel land en hebben dus een zeer grote verantwoording.. het is toch bij het belachelijke af dat een directeur van schiphol 4 x het salaris van een minister heeft
OMG wat voor kosten maken die lui dan wel niet...3 huisjes paar jachten zeker...
Laat ze maar lekker zoveel houden als ze hebben, iedereen moet inleveren en zij krijgen meer zeker..dacht het niet!
quote:Als je een tijd in het bedrijfsleven hebt gezeten en je salaris is opeens een vierde van wat je normaal verdiende is het mogelijk dat je het financieel niet kan (en in zekere mate ook wil) veroorloven.
Op woensdag 28 mei 2003 10:17 schreef Noca het volgende:
Financieel niet kunnen veroorloven??!!OMG wat voor kosten maken die lui dan wel niet...3 huisjes paar jachten zeker...
Laat ze maar lekker zoveel houden als ze hebben, iedereen moet inleveren en zij krijgen meer zeker..dacht het niet!
de Boer stond sowieso al niet echt bekend om zijn realistische ideeen...
quote:Ben ik mee eens tot een bepaalde grens, maar ze verdienen eigelijk bar weinig.
Op woensdag 28 mei 2003 10:44 schreef DaForZz het volgende:
Ze runnen een 'bedrijf' van 16miljoen 'werknemers'. Daar mag je dan ook naar verdienen vind ik.
quote:Indien het mogelijk is om dat omlaag te krijgen, ja...
Op woensdag 28 mei 2003 10:31 schreef Dissection het volgende:
Salarissen van het bedrijfsleven omlaag, simpel
quote:Maar waarom wordt er dan zo gehamerd op loonsmatiging?
Op woensdag 28 mei 2003 10:54 schreef sweek het volgende:[..]
Indien het mogelijk is om dat omlaag te krijgen, ja...
Maar bedenk daarbij dat die mensen ook wel eens naar andere landen zouden kunnen uitwijken dan, en men in Nederland toch ook die top van het bedrijfsleven nodig heeft...
quote:Pas na 3 kwartier kwam je erachter?
Op woensdag 28 mei 2003 10:56 schreef sweek het volgende:
En dit topic gaat van GC naar POL.
Idealisme in de politiek is leuk, en noodzakelijk, maar volstrekt niet voldoende.
(En een voetbalclub mag wél met een paar miljoen gesteund worden van overheidsgeld... een carpoolstrook mag wél een paar miljoen kosten...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |