abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:13:02 #1
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_10723577
Hier maar weer verder.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:17:05 #2
18413 Summoner
pi_10723657
quote:
Zou Enterprise verder dan 3 seizoenen komen denken jullie?
ENT gaat wel 7 seizoenen doen hoor...
quote:
Ideaal zou aan het eind van de serie nog de oorlog tegen de Romulans in beeld worden gebracht.
Als het goed is in seizoen 6 of 7.
quote:
Over Romulans gesproken....in "Expanse" was het wel weer heel duidelijk, zeg.
Wat was duidelijk in "The Expanse" over de Romulans?
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:23:55 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10723774
Tja. Er valt alleen niet veel meer te SPOILEN.... Seizoen 2 is net over. Pas in September kunnen we weer iets verwachten wanneer seizoen 3 van start gaat.

Maar we kunnen dit topic uiteraard nog gewoon vollullen met alles uit de vorige afleveringen en andere startrek discussies

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:26:45 #4
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_10723817
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:23 schreef maartena het volgende:
Maar we kunnen dit topic uiteraard nog gewoon vollullen met alles uit de vorige afleveringen en andere startrek discussies
Ok.
In een vorig topic vroeg geloof ik iemand of iemand wist wat die Klingon tegen Archer zei bij Broken Bow 2...
Weet iemand dat misschien?
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_10723818
Hebben jullie het nou over The Next Generation??Die gaat een zachte dood sterven volgens mij!Ik heb al een andere enterprise captain gezien op een huurvideo!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:28:35 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10723851
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:26 schreef LowJoe het volgende:
Hebben jullie het nou over The Next Generation??Die gaat een zachte dood sterven volgens mij!Ik heb al een andere enterprise captain gezien op een huurvideo!
Daar hebben we het ook over

De serie "Enterprise" is in 2001 in premiere gegaan. De eerste twee seizoenen zijn ten einde.

Ik woon in de VS dus heb het geluk dat ik ze kan kijken op TV

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:29:59 #7
18413 Summoner
pi_10723870
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:26 schreef DaMayan het volgende:
Ok.
In een vorig topic vroeg geloof ik iemand of iemand wist wat die Klingon tegen Archer zei bij Broken Bow 2...
Weet iemand dat misschien?
Daarvoor zul je iemand moeten vinden die de taal echt spreekt. Het was iig iets met een gemengd negatieve en positieve betekenis.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:31:04 #8
18413 Summoner
pi_10723895
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:26 schreef LowJoe het volgende:
De serie "The Next Generation" eindigde al in 1994.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:32:33 #9
18413 Summoner
pi_10723914
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:28 schreef maartena het volgende:
Afleveringen als "Future Tense", "Regeneration" en "The Expanse" zagen er op TV zeker wel zeer gaaf uit, of niet? Ik kan niet wachten totdat ze op DVD verschijnen...
pi_10724098
Waar hebben jullie die dan gezien??Op tv dan he?En dat die next generation al lang geeindigt is kan je gewoon zien aan de serie zelf!Zie er gewoon heel gedateerd uit!Maar ik dacht dat Deep Space Nine en die andere serie met die vrouwelijke kaptein de opvolgers waren...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:42:24 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10724127
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:17 schreef Summoner het volgende:
Wat was duidelijk in "The Expanse" over de Romulans?
Heb je goed naar het silhouette gekeken van die leider van de Suliban ? Dat lijkt erg op een Vulcan of een Romulan. Ik denk haast een Romulan. Ik heb er nooit eerder zo op gelet, of het was gewoon niet te zien. Vond hem iig anders dan die we eerder gezien hebben.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:45:38 #12
18413 Summoner
pi_10724184
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:41 schreef LowJoe het volgende:
Waar hebben jullie die dan gezien??Op tv dan he?
TNG heb ik op video en DVD gezien.
quote:
En dat die next generation al lang geeindigt is kan je gewoon zien aan de serie zelf!Zie er gewoon heel gedateerd uit!
Pffff, dat valt hardstikke mee. Dan heb je TOS nog niet gezien...
quote:
Maar ik dacht dat Deep Space Nine en die andere serie met die vrouwelijke kaptein de opvolgers waren...
Ja, DS9 en Voyager zijn spinoffs van TNG. Enterprise, de nieuwe serie, is een TOS prequel.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:47:47 #13
18413 Summoner
pi_10724224
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:42 schreef Witchfynder het volgende:
Heb je goed naar het silhouette gekeken van die leider van de Suliban ? Dat lijkt erg op een Vulcan of een Romulan. Ik denk haast een Romulan. Ik heb er nooit eerder zo op gelet, of het was gewoon niet te zien. Vond hem iig anders dan die we eerder gezien hebben.
Nee, dat viel me al op in de pilot, "Broken Bow". Ik heb altijd gedacht dat het een Romulan of Vulcan was, maar ik ga er niet al te zwaar aan trekken, want het kan nog wel eens heel anders uitvallen.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:50:17 #14
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10724271
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:47 schreef Summoner het volgende:

[..]

Nee, dat viel me al op in de pilot, "Broken Bow". Ik heb altijd gedacht dat het een Romulan of Vulcan was, maar ik ga er niet al te zwaar aan trekken, want het kan nog wel eens heel anders uitvallen.

Idd. Nu ik er zo over nadenk herinner ik me ook dat ik toen dacht dat het een Vulcan was, dacht aan een van de ambassadeurs hehe.
Maar je hebt gelijk, kan vanalles zijn.

Toch hoop ik dat ze met de serie naar een punt toe gaan werken dat de Romulans echt de grootste "foreign power" worden. Dat je hebt de Aarde, tegenover de Romulans met Future Guy die tussendoor aan het rotzooien is. Zou niet gek zijn.

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:53:51 #15
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_10724338
quote:
ik woon in nederland . .. en ik heb kabelinternet
Religion : Mankind's Worst Invention!
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:58:19 #16
18413 Summoner
pi_10724396
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:50 schreef Witchfynder het volgende:
Toch hoop ik dat ze met de serie naar een punt toe gaan werken dat de Romulans echt de grootste "foreign power" worden. Dat je hebt de Aarde, tegenover de Romulans met Future Guy die tussendoor aan het rotzooien is. Zou niet gek zijn.
In een recent interview zij Brannon Braga dat ze voorlopig geen plannen met de Romulans hebben. Dat kan natuurlijk veranderen, er zullen iig wat fundamenten voor de Earth-Romulan War moeten worden gelegd in de latere seizoenen.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:49:02 #17
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10727089
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:58 schreef Summoner het volgende:

[..]

In een recent interview zij Brannon Braga dat ze voorlopig geen plannen met de Romulans hebben. Dat kan natuurlijk veranderen, er zullen iig wat fundamenten voor de Earth-Romulan War moeten worden gelegd in de latere seizoenen.

Yep

Trouwens...er waren ooit plannen om TOS' SFX op te poetsen naar moderne standaard en deze vernieuwde eps uit te brengen. Is dat ooit nog door gegaan? Ik hoorde 2 jaar geleden iets over opgepoetste eps die op Sci-Fi kwamen, maar dat kunnen ook de "digitally remastered" zijn die op DVD zijn verschenen ("wauw, nu kunnen we zien dat het knopje écht blauw was!").

donderdag 29 mei 2003 @ 00:43:50 #18
18413 Summoner
pi_10747874
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:49 schreef Witchfynder het volgende:
Trouwens...er waren ooit plannen om TOS' SFX op te poetsen naar moderne standaard en deze vernieuwde eps uit te brengen. Is dat ooit nog door gegaan? Ik hoorde 2 jaar geleden iets over opgepoetste eps die op Sci-Fi kwamen, maar dat kunnen ook de "digitally remastered" zijn die op DVD zijn verschenen ("wauw, nu kunnen we zien dat het knopje écht blauw was!").
Naar mijn weten zijn er nooit concrete plannen geweest om zulke special editions van TOS afleveringen uit te brengen. Ik weet wel van een of andere gast in de VS, die "The Doomsday Machine" van CGI FX heeft voorzien, maar dat zag er werkelijk niet uit.

Dat Paramount de TOS DVD's niet in regio 2 uitbrengt, is natuurlijk wel verdacht, en je zou het kunnen beschouwen als teken dat ze toch plannen hebben om 'special CGI edition' boxen van TOS uit gaan brengen... Ik zou er zeer blij mee zijn.

donderdag 29 mei 2003 @ 00:52:50 #19
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_10748076
ik vond future guy wel verdacht uitzien
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  donderdag 29 mei 2003 @ 08:36:03 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10751417
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:43 schreef Summoner het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn er nooit concrete plannen geweest om zulke special editions van TOS afleveringen uit te brengen. Ik weet wel van een of andere gast in de VS, die "The Doomsday Machine" van CGI FX heeft voorzien, maar dat zag er werkelijk niet uit.

Dat Paramount de TOS DVD's niet in regio 2 uitbrengt, is natuurlijk wel verdacht, en je zou het kunnen beschouwen als teken dat ze toch plannen hebben om 'special CGI edition' boxen van TOS uit gaan brengen... Ik zou er zeer blij mee zijn.

Ja, zeker weten. Idd, daar las ik eens over, van ene gast van Dream..iets. Volgens de fans leek het op Babylon 5 hehe.
pi_10751995
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 08:36 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, zeker weten. Idd, daar las ik eens over, van ene gast van Dream..iets. Volgens de fans leek het op Babylon 5 hehe.
Dreamworks?
De babylon 5 CGI zijn trouwens met mijn geliefde 3d programma Lightwave gemaakt
Ik ben op dit moment bezig de whitestar na te maken in 3d
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 29 mei 2003 @ 22:29:15 #22
18413 Summoner
pi_10762912
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 10:18 schreef Pietjuh het volgende:
De babylon 5 CGI zijn trouwens met mijn geliefde 3d programma Lightwave gemaakt
Nou, die effecten waren KUT.
pi_10763314
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 22:29 schreef Summoner het volgende:
Nou, die effecten waren KUT.

Komt omdat de versie die ze toen gebruikte nog niet zo goed was als die er nu uit is, want sinds versie 6 hebben ze een compleet nieuwe renderengine enzo
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 29 mei 2003 @ 22:52:19 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10763319
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 10:18 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Dreamworks?

Nee
En ook geen Dreamweaver.
pi_10763690
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 22:52 schreef Witchfynder het volgende:
Nee
En ook geen Dreamweaver.
haha, dan weet ik het ook niet meer
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 30 mei 2003 @ 00:19:55 #26
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10765054
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:10 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

haha, dan weet ik het ook niet meer

Ding heette trouwens Digital Stream. Eerste letter en laatste lettergreep maakt toch 'dream' lol. Hier het gehele verhaal trouwens.
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:24:22 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_11800172
*trap

SBS heeft waarschijnlijk Enterprise aangekocht.
Zie onderstaand nieuwsbericht:

quote:
Enterprise on V8 next season?

According to a post made by 'EMH' using an SBS6 email address on our Enterprise forum, next television season, V8 will broadcast 'Enterprise'.

The exact startdate is not yet known, there is mention of Enterprise beginning in the next television season which starts around September. 'Enterprise' will be shown on 'V8'. Later on, V8 will be transformed into 'Veronica' and Enterprise will then continue on Veronica.

Enterprise premiered in the USA on September 26, 2001. In America the third season is going to start on September 24th. Ever since Enterprise was broadcasted Dutch Star Trek fans have been wondering when Enterprise would come to the Netherlands. During 2002 both SBS and the AVRO tried to obtain the broadcast rights for Enterprise. In the end none of the two did manage to obtain the rights.

In the mean time, Paramount Home Entertainment released the first season on VHS during last year and the beginning of this year. After season one was released, it was decided to postpone the release of season two.

It seems this post was made by a real SBS6 employee, but at this time we have not received official confirmation by SBS. More information will be published here as soon as it becomes available.

bron: Startrek.nl

Goed nieuws! Veel trekkies in Nederland zitten te wachten op Enterprise, nou hopen dat V8 een goed tijdslot uitkiest voor Enterprise.
pi_11806325
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
*trap

SBS heeft waarschijnlijk Enterprise aangekocht.
Zie onderstaand nieuwsbericht:
[..]

Goed nieuws! Veel trekkies in Nederland zitten te wachten op Enterprise, nou hopen dat V8 een goed tijdslot uitkiest voor Enterprise.

Goed nieuws ja. Je kunt je dan niet alleen gaan ergeren aan de slechte afleveringen, maar ook aan de reclames, verkeerd vertaalde termen in de ondertiteling, irritante logo's en andere onzin in beeld, verkeerd beeldformaat, weggeknipte credits en onregelmatige uitzendtijden!
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:35:38 #29
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_11806379
Wanneer start seizoen 3 op upn? Ik kan dat nergens zo snel vinden. Weet ik wanneer ik kan gaan downloaden Y)
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  donderdag 17 juli 2003 @ 01:54:34 #30
18413 Summoner
pi_11826435
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:33 schreef MrData het volgende:
Goed nieuws ja. Je kunt je dan niet alleen gaan ergeren aan de slechte afleveringen, maar ook aan de reclames, verkeerd vertaalde termen in de ondertiteling, irritante logo's en andere onzin in beeld, verkeerd beeldformaat, weggeknipte credits en onregelmatige uitzendtijden!
Als je je alleen maar ergert moet je verstandig wezen en niet kijken.
  donderdag 17 juli 2003 @ 01:55:20 #31
18413 Summoner
pi_11826447
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:35 schreef CoReTeX het volgende:
Wanneer start seizoen 3 op upn? Ik kan dat nergens zo snel vinden. Weet ik wanneer ik kan gaan downloaden Y)
26 september geloof ik.
  donderdag 17 juli 2003 @ 08:14:33 #32
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_11827592
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:33 schreef MrData het volgende:

[..]

Ah, jij kijkt in de VS dus?
  maandag 21 juli 2003 @ 11:39:03 #33
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_11907264
Misschien wel ff leuk om te lezen:
quote:
The first episode of Season 3 completed principal photography last week, kicking off a season that will take Enterprise literally into new directions.

Titled "The Xindi," this segment begins a multi-episode arc that follows the NX-01's journey into the Delphic Expanse, to track down the perpetrators of a brutal assault upon Earth in the Season 2 finale "The Expanse." With a nine-day shooting schedule under the direction of Allan Kroeker, "Xindi" gave the various production departments some of their biggest challenges since the series pilot "Broken Bow."

Michael Westmore's makeup crew had several new alien species to create prosthetics for, but the most fun for them came in some exotic designs for the titular creatures. We learn in this episode that there are actually several sentient species of Xindi, all collaborating in the campaign against humanity, including "Xindi-Reptilians," "Xindi-Sloths" and the simpler "Xindi-Humanoids." We'll also be seeing "Xindi-Insectoids" and "Xindi-Aquatics," but they'll be computer generated by Dan Curry's and Ronald B. Moore's visual effects team. On the set, however, the Insectoids were actually played by stand-ins in black suits, their positions and movements being tracked for digital rendering later.

Herman Zimmerman's set designers had their hands full creating some bizarre new sets, including the Xindi meeting chamber and a mining complex where Captain Archer and his crew search for information. The script calls for this complex to be filled with a murky blue haze, and blue residue caking the walls (the mined substance is called "trellium"). So the production crew not only dressed the mine sets with painted rocks and quartz crystals, but also brought in bags and bags of blue-dyed Styrofoam. A blue-tinted smoke filled the sets during the shooting, and the actors involved in those scenes including Scott Bakula were lucky enough to be smeared with blue dust.

There was one shooting location outside the show's normal three soundstages, and that was across the studio lot. The Paramount Theater where Enterprise had its world premiere of "Broken Bow" in 2001 served as a backdrop for a nightmare sequence with Connor Trinneer as "Trip Tucker" being haunted by the loss of his sister in Florida. A greenscreen was used in some of the shots where digital effects will be inserted.

A significant new element in the show this season is the presence of a military contingent, as mentioned in "The Expanse." These soldiers are referred to as MACOs, standing for "Military Assault Command Operations." The MACO group is led by "Major Hayes," played by Steven Culp. Culp is a Star Trek veteran ... sort of. Culp was part of the original final scene of "Star Trek Nemesis" which was edited out of the movie. He played "Martin Madden," Will Riker's replacement as first officer on the Enterprise-E, and he can be seen among the Deleted Scenes on the "Nemesis" DVD (related story).

Coincidentally, another MACO was earlier seen in "Nemesis" actually, the Star Trek: Voyager episode of that name. Nathan Anderson was "Namon," but here he's "Sergeant Kemper." Daniel Dae Kim was "Gotana-Retz" in "Blink of an Eye," and he's now in the role of "Corporal Chang."

Most of the rest of the large guest cast have been in Star Trek before, including Richard Lineback, Stephen McHattie, Randy Oglesby (who was in the Enterprise episode "Unexpected"), Scott MacDonald, Rick Worthy and Tucker Smallwood.

There was some substantial stunt work involved in scenes where Archer's men and the MACOs are put into action. About a dozen stuntmen were employed under the direction of stunt coordinator Vince Deadrick Jr., and a lot of on-set special effects were utilized, including "air mortars" representing energy pulse fire, "squibs" representing blood, and a lot of sparks amidst the blue smoke and dust.

"The Xindi" was written by executive producers Rick Berman and Brannon Braga. This is the second episode in a row for director Kroeker, having concluded last season with "The Expanse," adding to his extensive Star Trek resume.

More information about this episode can be found at the Synopses and Cast & Crew sections of Production News.

Please note: All production information is subject to change.

Ziet er goed uit.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 13:35:52 #34
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_11934241
quote:
SBS has confirmed it has purchased the rights to broadcast the first two seasons of Enterprise in the Netherlands. Since definite broadcastschedules are still being made, information on the Enterprise broadcastdates and -times are not yet available, but SBS did tell us they will broadcast Enterprise.

According to a post made by an SBS employee nicknamed 'EMH' on our Enterprise forum, it is likely that V8 will broadcast 'Enterprise'. Later on, when V8 transforms into 'Veronica', Enterprise will probably continue on Veronica. SBS might begin broadcasting Enterprise at the start of the Fall television season, but since SBS is still putting together their schedules all the information 'EMH' provided is subject to change.

Enterprise premiered in the USA on September 26, 2001. In America the third season will start on September 24th. Ever since Enterprise was broadcasted in the USA, Dutch Star Trek fans have been wondering when Enterprise would come to the Netherlands. In 2002 both SBS and the AVRO tried to obtain the broadcast rights for Enterprise. In the end, none of them managed to obtain the rights.

In the mean time, Paramount Home Entertainment released the first season on VHS during last year and the beginning of this year. After season one was released, it was decided to postpone the release of season two.

In a press conference next Tuesday, SBS will provide more information on their plans and upcoming schedules. More information will be published here as soon as it becomes available.

Update 17/07 - 16:37: Added confirmation by SBS.

[......]
  vrijdag 25 juli 2003 @ 01:06:42 #35
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_12001042
quote:
Yesterday, SBS announced it's fall 2003 broadcast plans. SBS owns the Dutch television stations SBS6, NET5 and V8. On September 1st, the SBS broadcasting company and the Veronica television organization are going to merge. This means that V8 is going to be transformed into Veronica.

We previously reported SBS obtained the rights to broadcast the first two season of 'Enterprise' and that Enterprise would probably be broadcasted on V8 / Veronica. The new broadcast schedules have been published on the SBS site and they confirm Enterprise is going to be shown on Veronica. Enterprise will be shown every Monday at 20:30 o'clock. The Enterprise launch date depends on when Veronica starts broadcasting and that has not yet been determined yet.

[......]
  vrijdag 25 juli 2003 @ 01:11:46 #36
18413 Summoner
pi_12001139
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:39 schreef Witchfynder het volgende:
Ziet er goed uit.
Nou, inderdaad. Ook "Enemy Advances" spreekt me erg aan, met die vreemde alien marktplaats waar lichaamsdelen aan het plafond hangen, en een oranje alien die dmv luchtbellen communiceert en een 'blob' met armen... Hail Enterprise! Bring on the MACO's!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 11:28:53 #37
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12005822
Ben echt benieuwd hoe ze eruit gaan zien. Ik hoop dat ze niet lijken op die gasten uit TMP.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 18:32:30 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12017578
http://www.startrek.com/news/news.asp?ID=129397

het laatste nieuws, 07.23.03 Producers: Expanse Mission May Last Entire Season

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 23:59:21 #39
18413 Summoner
pi_12024986
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:28 schreef Witchfynder het volgende:
Ben echt benieuwd hoe ze eruit gaan zien. Ik hoop dat ze niet lijken op die gasten uit TMP.
Juist wel. In die film zaten een paar donders gave aliens, vooral op de achtergrond, die moeten nodig eens een naam krijgen in Enterprise. Ook veel toffe achtergrond aliens in TVH en TUC...
  zaterdag 26 juli 2003 @ 00:00:43 #40
18413 Summoner
pi_12025018
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:28 schreef Witchfynder het volgende:
Ow wacht, je bedoelt de MACO's! Nee, idd... dan niet als die security force van de 23e eeuw...
  maandag 28 juli 2003 @ 13:53:42 #41
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_12066449
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.startrek.com/news/news.asp?ID=129397

het laatste nieuws, 07.23.03 Producers: Expanse Mission May Last Entire Season

Gelukkig.......
'And yes, Archer's dog is staying on Enterprise through the whole Delphic Expanse experience. "Porthos wouldn't stay at home, so, yes, Porthos is with us," Bakula said.'
[URL]http://www.nummer9.com/[/URL]
  maandag 28 juli 2003 @ 16:05:10 #42
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12069874
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 00:00 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ow wacht, je bedoelt de MACO's! Nee, idd... dan niet als die security force van de 23e eeuw...

Doh

Weet je wat ik erg mis in Enterprise? Een yeoman en een nurse!
In de 23ste eeuw hadden ze die, in de 21ste eeuw ook, dus moeten die er in de eeuw ertussen ook zijn. Kijk, het hoeft geen regular te zijn, maar als zelfs Beverly ze had.
En yeoman's zijn trouwens erg nuttig.

maandag 28 juli 2003 @ 16:06:04 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12069903
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:53 schreef niq2001 het volgende:

[..]

Gelukkig.......
'And yes, Archer's dog is staying on Enterprise through the whole Delphic Expanse experience. "Porthos wouldn't stay at home, so, yes, Porthos is with us," Bakula said.'

Porthos is echt cool! Daar kan geen aquarium tegen op!
  maandag 28 juli 2003 @ 16:13:05 #44
33673 BMannien
This is me...
pi_12070082
Ueh, ik heb Enterprise tot nu toe eigenlijk een beetje 'gemist' enzo.. Ik was altijd hopeloos verslaafd aan Next Generation en Voyager.. Is deze net zo leuk?? (enne wanneer komt ie eigenlijk op TV?)
  maandag 28 juli 2003 @ 17:16:07 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12071700
quote:
Op maandag 28 juli 2003 16:13 schreef BMannien het volgende:
Ueh, ik heb Enterprise tot nu toe eigenlijk een beetje 'gemist' enzo.. Ik was altijd hopeloos verslaafd aan Next Generation en Voyager.. Is deze net zo leuk?? (enne wanneer komt ie eigenlijk op TV?)
Hey! Lees de rest van het topic! Hey!

In het najaar komt het op Veronica.

maandag 28 juli 2003 @ 18:58:17 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12073532
Ik volg zelf ook Enterprise. Ik heb het geluk het allemaal te kunnen volgen op UPN, een Amerikaans TV kanaal. In September begint het 3e seizoen.

Wat ik niet helemaal snap echter.... In "The Next Generation" en "DS9" hoor je helemaal niets over bijv. de Suluban, de Xindi, en wellicht een paar andere rassen die in Enterprise voorkomen.

Zijn deze beschavingen in de 24e eeuw niet meer aanwezig? Het lijkt me dat een ras als de Suluban behoorlijk geavanceerd moet zijn geworden in de tussentijd. De Andorians (die blauwe ventjes met hun antennes) hoor je ook niet veel meer van in de 24e eeuw, alhoewel ze volgens mij wel af en toe genoemd worden. Als ze daadwerkelijk op voet van oorlog gestaan hebben met de Vulcans moeten ze toch een aardig territorium hebben lijkt me zo Of hebben de Vulcans ze over de loop der eeuwen zo uitgedunt dat ze nogmaar een zeer kleine beschaving over hebben?

Voor de beginners die in September naar seizoen 1 gaan kijken op Veronica: Het is even wennen aan de nieuwe characters en het feit dat de techniek heel anders is. (transporters worden nauwelijks of niet gebruikt, warp 5 is het maximale, geen tractor-beam maar een grapling-hook) Maar als je eenmaal seizoen 1 achter de rug hebt is het best erg intressant!

Leuke serie! Ik ben blij dat ie in Nederland ook eindelijk op TV komt....

-
  maandag 28 juli 2003 @ 20:20:51 #47
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12075122
quote:
Op maandag 28 juli 2003 18:58 schreef maartena het volgende:
Wat ik niet helemaal snap echter.... In "The Next Generation" en "DS9" hoor je helemaal niets over bijv. de Suluban, de Xindi, en wellicht een paar andere rassen die in Enterprise voorkomen.

Zijn deze beschavingen in de 24e eeuw niet meer aanwezig? Het lijkt me dat een ras als de Suluban behoorlijk geavanceerd moet zijn geworden in de tussentijd. De Andorians (die blauwe ventjes met hun antennes) hoor je ook niet veel meer van in de 24e eeuw, alhoewel ze volgens mij wel af en toe genoemd worden. Als ze daadwerkelijk op voet van oorlog gestaan hebben met de Vulcans moeten ze toch een aardig territorium hebben lijkt me zo Of hebben de Vulcans ze over de loop der eeuwen zo uitgedunt dat ze nogmaar een zeer kleine beschaving over hebben?

Ja, ach, je moet kijken naar de naar hoe Star Trek gemaakt is. Je hoorde er niks over, omdat ze nog niet verzonnen waren.
Wat er met de Xindi gebeurd zullen we nog wel zien. De Suluban bestonden waarschijnlijk nog niet in de 24ste eeuw. Iig niet op de manier dat wij ze kennen.

De Andorians zijn volwaardige leden van de UFP. In een of andere Trek encyclopedie staat dat ze een leuke planeet hebben en een aantal koloniën. Verder zouden ze erg op zichzelf zijn.
Wat Starfleet verder doet, is personen van hetzelfde ras bundelen. Daarom zie je op de schepen die wij zien zoveel mensen. Dat is niet omdat er in het heelal zoveel mensen zijn (alhoewel, de mensen hebben misschien wel een van het grootste grondgebied van de UFP, iig groter dan van de Vulcans), maar omdat de mensen bij elkaar klitten. Zo zouden er ook schepen waar heel veel Vulcans op zitten en dus misschien ook schepen met heel veel Andorians. Er is ook een kans dat er gewoon niet veel Andorians in Starlfleet zitten. Net als Bolians bijv. Zij zijn de pacifistisch voor de baan.

De meeste dingen hebben echter gewoon een financiele reden hoor. Niet alles is een storyline.

dinsdag 29 juli 2003 @ 01:08:57 #48
18413 Summoner
pi_12082057
quote:
Op maandag 28 juli 2003 16:05 schreef Witchfynder het volgende:
Weet je wat ik erg mis in Enterprise? Een yeoman en een nurse!
In de 23ste eeuw hadden ze die, in de 21ste eeuw ook, dus moeten die er in de eeuw ertussen ook zijn. Kijk, het hoeft geen regular te zijn, maar als zelfs Beverly ze had.
En yeoman's zijn trouwens erg nuttig.
Hoe kom je erbij dat ze in de 21e eeuw yeoman's hadden? Welke star trek serie speelt zich dan af in de 21e eeuw?
  dinsdag 29 juli 2003 @ 01:13:18 #49
18413 Summoner
pi_12082151
quote:
Op maandag 28 juli 2003 18:58 schreef maartena het volgende:

Zijn deze beschavingen in de 24e eeuw niet meer aanwezig? Het lijkt me dat een ras als de Suluban behoorlijk geavanceerd moet zijn geworden in de tussentijd.

Ik neem aan dat de Suliban een of ander 'dire fate' wacht, waardoor ze in de latere eeuwen geen rol meer spelen. In "Broken Bow" werd duidelijk dat de Suliban op zich weinig geavanceerd zijn, maar dat ze zo machtig zijn vanwege de technologische en genetische upgrades die ze krijgen van hun Meester uit de Toekomst.
quote:
De Andorians (die blauwe ventjes met hun antennes) hoor je ook niet veel meer van in de 24e eeuw, alhoewel ze volgens mij wel af en toe genoemd worden. Als ze daadwerkelijk op voet van oorlog gestaan hebben met de Vulcans moeten ze toch een aardig territorium hebben lijkt me zo Of hebben de Vulcans ze over de loop der eeuwen zo uitgedunt dat ze nogmaar een zeer kleine beschaving over hebben?
De Andorians en de Vulcans richten in 2161 samen met Aarde de United Federation of Planets op. Al hun territorium werd dus Federation territorium.
quote:
Voor de beginners die in September naar seizoen 1 gaan kijken op Veronica: Het is even wennen aan de nieuwe characters en het feit dat de techniek heel anders is. (transporters worden nauwelijks of niet gebruikt, warp 5 is het maximale, geen tractor-beam maar een grapling-hook) Maar als je eenmaal seizoen 1 achter de rug hebt is het best erg intressant!
De tweede helft van seizoen 2 is echt van zeer hoge kwaliteit.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 01:17:41 #50
18413 Summoner
pi_12082239
quote:
Op maandag 28 juli 2003 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, ach, je moet kijken naar de naar hoe Star Trek gemaakt is. Je hoorde er niks over, omdat ze nog niet verzonnen waren.
Wat er met de Xindi gebeurd zullen we nog wel zien. De Suluban bestonden waarschijnlijk nog niet in de 24ste eeuw. Iig niet op de manier dat wij ze kennen.
Berman en Braga hebben in een interview gezegd dat er een reden is waarom we in de latere series niets over de Expanse gehoord hebben. Ik denk dan ook dat aan het eind van seizoen 3, de regio onleefbaar wordt gemaakt, of zelfs helemaal vernietigd door dat Xindi superwapen.
quote:
De Andorians zijn volwaardige leden van de UFP. In een of andere Trek encyclopedie staat dat ze een leuke planeet hebben en een aantal koloniën. Verder zouden ze erg op zichzelf zijn.
Wat Starfleet verder doet, is personen van hetzelfde ras bundelen. Daarom zie je op de schepen die wij zien zoveel mensen. Dat is niet omdat er in het heelal zoveel mensen zijn (alhoewel, de mensen hebben misschien wel een van het grootste grondgebied van de UFP, iig groter dan van de Vulcans), maar omdat de mensen bij elkaar klitten. Zo zouden er ook schepen waar heel veel Vulcans op zitten en dus misschien ook schepen met heel veel Andorians. Er is ook een kans dat er gewoon niet veel Andorians in Starlfleet zitten. Net als Bolians bijv. Zij zijn de pacifistisch voor de baan.
Goede uitleg, al heb je dat van de Bolians uit je duim gezogen. Het is nooit gezegd dat ze zeer pacifistisch zijn, ze hebben zelfs een oorlog gehad met de Moropa ("Allegiance", TNG). Bovendien zie je best veel Bolians op Federation schepen, meer dan Andorians. Maar zoals je al zei, er zijn schepen met (bijna) alleen maar Vulcans, dus voor Andorians kan hetzelfde gelden.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 06:21:55 #51
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12317399
Die arts van de Enterprise is echt mijn favoriete karakter

En dit is echt de beste van alle star trek series met als dieptepunt janeway met haar met ethiek overladen voyager

Die Tucker doet mij wel erg denken aan Tom Paris en doktor Phlox aand Neelix da's dan wel weer vaag

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 09:04:30 #52
33941 TK421
How to clone a clone
pi_12317666
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 01:17 schreef Summoner het volgende:

[..]

Goede uitleg, al heb je dat van de Bolians uit je duim gezogen. Het is nooit gezegd dat ze zeer pacifistisch zijn, ze hebben zelfs een oorlog gehad met de Moropa ("Allegiance", TNG). Bovendien zie je best veel Bolians op Federation schepen, meer dan Andorians. Maar zoals je al zei, er zijn schepen met (bijna) alleen maar Vulcans, dus voor Andorians kan hetzelfde gelden.

De Bolians komen zelfs voor in enkele afleveringen van het laatste seizoen van DS9.
Daar verschijnen ze als huurlingen voor de Vor'ta (net als Jem'Hadar).
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:42:13 #53
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12321146
Goede site om feiten over species, schepen, crews, battles, timeline en nog meer op tee zoeken is:

Daystrom Institute Technical Library

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 16:01:57 #54
18413 Summoner
pi_12322284
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 09:04 schreef TK421 het volgende:
De Bolians komen zelfs voor in enkele afleveringen van het laatste seizoen van DS9.
Daar verschijnen ze als huurlingen voor de Vor'ta (net als Jem'Hadar).
Hahaha, wat een onzin. "Huurlingen voor de Vorta".

Dat mag je bewijzen, beste kerel, want ik weet dat het niet waar is.

pi_12322333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:01 schreef Summoner het volgende:

[..]

Hahaha, wat een onzin. "Huurlingen voor de Vorta".

Dat mag je bewijzen, beste kerel, want ik weet dat het niet waar is.

Hij bedoelde waarschijnlijk die bende van het Orion Syndicate in "Honor Among Thieves"...maar daar zat volgens mij ook geen Bolians in
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 16:06:05 #56
18413 Summoner
pi_12322356
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:05 schreef MrData het volgende:
Hij bedoelde waarschijnlijk die bende van het Orion Syndicate in "Honor Among Thieves"...maar daar zat volgens mij ook geen Bolians in
Alleen de barman, die werkte wel voor het Syndicate. Maar dat was niet in het laatste seizoen, dat was in het 6e seizoen.
pi_12440477
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 01:17 schreef Summoner het volgende:

[..]

Berman en Braga hebben in een interview gezegd dat er een reden is waarom we in de latere series niets over de Expanse gehoord hebben. Ik denk dan ook dat aan het eind van seizoen 3, de regio onleefbaar wordt gemaakt, of zelfs helemaal vernietigd door dat Xindi superwapen.
[..]

Nee, ik heb het niet geheel uit mijn duim gezogen. Ik heb ergens gelezen dat de Bolians veel vaker in technische posities verkeren en nauwelijks in Security bijv. Dit illustreerden ze met een lijst van alle voorgekomen Bolians. Ik weet alleen de bron niet meer..grmblz.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 01:44:35 #58
18413 Summoner
pi_12446846
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 22:20 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, ik heb het niet geheel uit mijn duim gezogen. Ik heb ergens gelezen dat de Bolians veel vaker in technische posities verkeren en nauwelijks in Security bijv. Dit illustreerden ze met een lijst van alle voorgekomen Bolians. Ik weet alleen de bron niet meer..grmblz.
Dan heb je het uit een onofficiele bron, want ik ken alle episodes van ST uit m'n hoofd, en dat 'feitje' over de Bolians ben ik nooit tegengekomen. Misschien dat het een statistische curiositeit is, maar we hebben nog te weinig Bolians gezien in ST om een conclusie te trekken.

Je kunt overigens een Bolian security officer zien in DS9's "The Adversary".

vrijdag 15 augustus 2003 @ 01:48:01 #59
18413 Summoner
pi_12446921
Hier zijn al vast wat plaatjes van Enterprise seizoen 3:

Jammer dat er nog geen screenshots van de CGI Xindi Insectoids en waterwezens zijn.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 02:38:09 #60
18413 Summoner
pi_12447703
En nog een paar, vers van de pers:

vrijdag 15 augustus 2003 @ 03:08:12 #61
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12448092
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:38 schreef Summoner het volgende:

Hmmm, nieuw pakje.. Ligt het aan mij of zijn een paar dingen wat kleiner geworden?
quote:

Is dat een andere acteur die Mayweather speelt? Hij ziet er zoveel ouder uit.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 03:11:14 #62
33941 TK421
How to clone a clone
pi_12448122
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 03:08 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]
Is dat een andere acteur die Mayweather speelt? Hij ziet er zoveel ouder uit.

Nee hoor.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 07:43:50 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12448937
quote:

[afbeelding]

TMP!

Summoner: ik denk dat het idd een statistische curiositeit was.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 08:01:27 #64
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_12449004
quote:

Op een of andere manier doet het me denken aan een duikpak.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 13:54:40 #65
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_12455121
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 01:48 schreef Summoner het volgende:
Hier zijn al vast wat plaatjes van Enterprise seizoen 3:

LeVar Burton?

Is dat eigenlijk iets typisch StarTrek. Acteurs van vorige aflevering/series een aflevering laten regiseren? Of heeft zeg maar Xfiles of Baywatch dat ook?

vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:10:45 #66
18413 Summoner
pi_12455538
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 07:43 schreef Witchfynder het volgende:
TMP!
Heeft inderdaad wel wat weg van de uniforms in The Motion Picture.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:15:43 #67
18413 Summoner
pi_12455687
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:54 schreef niq2001 het volgende:
Is dat eigenlijk iets typisch StarTrek. Acteurs van vorige aflevering/series een aflevering laten regiseren? Of heeft zeg maar Xfiles of Baywatch dat ook?
Dat weet ik niet, maar in ST gebeurt het vaak, en dan zeker niet alleen acteurs van vorige series. LeVar Burton heeft bijvoorbeeld al eps van DS9, VOY en ENT geregisseerd. Andere voorbeelden:

Patrick Stewart
Gates McFadden
Avery Brooks
Robert Duncan McNeil
Jonathan Frakes (zelfs twee films)
Roxann Dawson
Michael Dorn
Rene Auberjonois

en natuurlijk William Shatner en Leonard Nimoy met hun films.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 18:00:00 #68
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12461867
Ken je die Star Trek spoof van Jim Carrey? Dat Kirk Farakhan ontmoet en Farakhan de hele bemanning op z'n kop zet met zijn anti-discriminatiegepraat?
Zegt Spock tegen Kirk: "Why am I only second in command? I'm the strongest, the smartest and I'm a better director than you are!"
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 01:03:53 #69
18413 Summoner
pi_12471530
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 18:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ken je die Star Trek spoof van Jim Carrey? Dat Kirk Farakhan ontmoet en Farakhan de hele bemanning op z'n kop zet met zijn anti-discriminatiegepraat?
Zegt Spock tegen Kirk: "Why am I only second in command? I'm the strongest, the smartest and I'm a better director than you are!"
Ja, die is zeer leuk.
pi_12595129
Is het al weer begonnen ?

http://www.startrek.com/startrek/view/series/ENT/episodes/index.html?season=3

De eerste aflevering van Season 3 heet iniedergeval The Xindi

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 13:34:52 #71
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_12602587
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 01:41 schreef MMXMMX het volgende:
Is het al weer begonnen ?

http://www.startrek.com/startrek/view/series/ENT/episodes/index.html?season=3

De eerste aflevering van Season 3 heet iniedergeval The Xindi

Begonnen?
Als ik op je link klik zie ik een lijstje met de nieuwe afleveringen plus hun oorspronkelijke eerste datum van uitzending.

Bij afleverin The Xindi, staat :09.10.03 .

In dit geval 10 September 2003 wordt de aflevering in de USA uitgezonden.

donderdag 21 augustus 2003 @ 13:38:44 #72
18413 Summoner
pi_12602726
Nou ja, de promotie is iig al begonnen.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 13:39:29 #73
18413 Summoner
pi_12602747
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:38 schreef Summoner het volgende:
Nou ja, de promotie is iig al begonnen. Het nieuwe interview met Brannon Braga is waarempel hoopvol te noemen!
  donderdag 21 augustus 2003 @ 13:45:51 #74
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12602907
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:34 schreef niq2001 het volgende:

[..]

Begonnen?
Als ik op je link klik zie ik een lijstje met de nieuwe afleveringen plus hun oorspronkelijke eerste datum van uitzending.

Bij afleverin The Xindi, staat :09.10.03 .

In dit geval 10 September 2003 wordt de aflevering in de USA uitgezonden.

De pre-air over sattellliet is geloof ik toch altijd een dag of 2 eerder? Met een beetje geluk is ie dan ook hier op de 9e of 10e te verkrijgen.
pi_12616970
Ik was tot nu toe niet echt onder de indruk van Enterprise (sorry Summoner ), maar het begint er toch wel leuk uit te zien. We krijgen een lange arc, twee van de rassen van de Xindi zijn compleet CGI (een insektenras en een onderwater ras), en onverstaanbaar dus het zal worden ondertiteld. Ook is er een nieuwe briefingroom set en is de titel nu gewoon 'Star Trek' weer aan de naam toegevoegd.
  donderdag 21 augustus 2003 @ 23:48:47 #76
18413 Summoner
pi_12619164
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:40 schreef MrData het volgende:
Ik was tot nu toe niet echt onder de indruk van Enterprise (sorry Summoner ), maar het begint er toch wel leuk uit te zien. We krijgen een lange arc, twee van de rassen van de Xindi zijn compleet CGI (een insektenras en een onderwater ras), en onverstaanbaar dus het zal worden ondertiteld. Ook is er een nieuwe briefingroom set en is de titel nu gewoon 'Star Trek' weer aan de naam toegevoegd.
Is dat officieel? Komt 'Star Trek' nu ook in de introsequence, of blijft het beperkt tot de promo's?
  donderdag 21 augustus 2003 @ 23:49:48 #77
18413 Summoner
pi_12619196
Mooi trouwens MrData dat je er nu ook wat zin in begint te krijgen... seizoen 3 belooft een knaller te worden.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 19:58:36 #78
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_12662579

Vind rood toch net iets mooier
seizoen 3 cast foto

*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zaterdag 6 september 2003 @ 13:50:43 #79
18413 Summoner
pi_12980269
Woensdag is het zover, "THE XINDI"!!!

Helaas moet ik waarschijnlijk tot donderdag of vrijdag wachten totdat ik hem krijg, mijn brander is namelijk verrot en nu moet een kameraad van me het werk doen, en hij woont niet om de hoek.

zaterdag 6 september 2003 @ 15:36:39 #80
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_12982003
Nou ben beneiuwd wat voor knaller het gaat worden dan. T'Pol in een nieuw pakje een soort Hazard Team aan boord van Enterprise.
Live for the moment. Because it may never come again.
  zaterdag 6 september 2003 @ 16:35:10 #81
18413 Summoner
pi_12982870
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:36 schreef Radeon_NL het volgende:
Nou ben beneiuwd wat voor knaller het gaat worden dan. T'Pol in een nieuw pakje een soort Hazard Team aan boord van Enterprise.
Het werd wel eens tijd dat we een professionele militaire divisie zagen in Star Trek. "Nor the Battle to the Strong" even buiten beschouwing gelaten is dit de eerste keer (In "The Siege of AR-558" waren het uiteraard gewoon starfleet officieren die de communications sattelite verdedigden). Go MACO's!
  zaterdag 6 september 2003 @ 17:02:09 #82
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_12983391
Ben benieuwd of het wat wordt want ik denk dat Enterprise valt of staat na di seizoen. Want als er niet meer kijkers komen in beamen dan trekt denk Paramount de stekker uit de warpcore van Enterprise.
  zaterdag 6 september 2003 @ 17:49:22 #83
18413 Summoner
pi_12984237
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:02 schreef Radeon_NL het volgende:
Ben benieuwd of het wat wordt want ik denk dat Enterprise valt of staat na di seizoen. Want als er niet meer kijkers komen in beamen dan trekt denk Paramount de stekker uit de warpcore van Enterprise.
Erg onwaarschijnlijk. Stel dat de kijkcijfers niet verbeteren, dan wacht Paramount nog totdat de 100ste episode klaar is, zodat Enterprise in syndication kan. Als de serie valt, dan valt 'ie in of aan het einde van seizoen 5.

Wat ik niet verwacht. Paramount zal waarschijnlijk de serie wel seven seizoenen laten lopen, want ze zijn te angstig om hun grote franchise op te geven. Het zijn moeilijke tijden, niet alleen voor star trek, maar voor het gehele sci-fi genre. Kijk maar naar wat er met series als Farscape en Firefly gebeurd is. Daarbij komt dat Enterprise ondanks de magere kijkcijfers nog steeds een van de best bekeken programma's van UPN is, en daarom ben ik ook van mening dat het probleem deels bij die zender ligt. Veel Amerikaanse kijkers zijn niet of nauwelijks van het bestaan van deze zender op de hoogte, wat zich ook reflecteert in de behandeling van Buffy toen deze serie op UPN verder ging.

UPN boort zichzelf de grond in, en neemt op deze manier de star trek franchise met zich mee het graf in. Een grondige organisatorische vernieuwing is het enige dat de zender kan redden, en daarmee ook Enterprise.

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 06-09-2003 17:55]

zaterdag 6 september 2003 @ 17:54:28 #84
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_12984321
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:49 schreef Summoner het volgende:

[..]

Als de serie valt, dan valt 'ie in of aan het einde van seizoen 5.

Maar die zekerheid is er op dit moment niet.
Enterprise staat Prime-time dit seizoen tegenover Smallville, gaat een belangerijke strijd worden.
  zaterdag 6 september 2003 @ 17:55:53 #85
18413 Summoner
pi_12984345
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar die zekerheid is er op dit moment niet.
Enterprise staat Prime-time dit seizoen tegenover Smallville, gaat een belangerijke strijd worden.
Ik denk niet dat het Enterprise en Smallville publiek zo veel overlapt.
  zaterdag 6 september 2003 @ 18:03:38 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_12984489
Heb je wel gelijk in, maar Enterprise en Smallville zijn allebei min of meer SF series.
Ze hebben meer raakvlakken dan bijvoorbeeld Enterprise en Friends.
  zaterdag 6 september 2003 @ 18:28:40 #87
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_12984987
Ja dat verhaal van UPN heb ik idd vaker gehoord. Persoonlijk vindt ik het ook een grote fout van Paramount om dit zo te doen. Gewoon de serie verkopen aan een zender die veel meer bekent is in de US en de kijkcijfer stromen misschien binnen
  zondag 7 september 2003 @ 00:41:09 #88
18413 Summoner
pi_12992870
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Heb je wel gelijk in, maar Enterprise en Smallville zijn allebei min of meer SF series.
Ze hebben meer raakvlakken dan bijvoorbeeld Enterprise en Friends.
Smallville SF? Kom op nou... SF betekent science fiction.
  zondag 7 september 2003 @ 00:46:42 #89
18413 Summoner
pi_12992972
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:28 schreef Radeon_NL het volgende:
Ja dat verhaal van UPN heb ik idd vaker gehoord. Persoonlijk vindt ik het ook een grote fout van Paramount om dit zo te doen. Gewoon de serie verkopen aan een zender die veel meer bekent is in de US en de kijkcijfer stromen misschien binnen
Paramount wordt door idioten gerund die geen verstand van het marketen van serie's en films hebben. Het was hetzelfde verhaal met Nemesis. Ze plannen die film zo in dat hij net tussen allerlei grote blockbusters in de bioscoop komt, gevolg: het publiek bewaart z'n centen voor de blockbusters. Omdat de film in de VS flopt besluiten ze geen rekening te houden met het verschil in markten wereldwijd, en draait Nemesis vooral in de wat kleinere landen slechts in een handvol bioscopen. Een groffe fout, gezien de populariteit van Star Trek in enkele van de landen die ze terloops vooraf al wegcijferden. Ik las dat Star Trek in Mexico onmeetbaar populair is, en dat Nemesis in dat land een groot deel van de verliezen goed had kunnen maken. Maar nee, de 'marketing experts' van Paramount zijn hier weer niet van op de hoogte.

Nu komt de film op DVD uit en is het een ENORM succes! Nemesis DVD's en video's brengen in de verhuur zelfs meer op dan de laatste Star Wars film. Gaan ze zich achter de oren krabben en zich afvragen hoe dit nou in elkaar steekt...

zondag 7 september 2003 @ 00:46:42 #90
18413 Summoner
  zondag 7 september 2003 @ 11:17:26 #91
48196 Radeon_NL
To Be or Not Be
pi_12996674
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:46 schreef Summoner het volgende:

[..]

Paramount wordt door idioten gerund die geen verstand van het marketen van serie's en films hebben. Het was hetzelfde verhaal met Nemesis. Ze plannen die film zo in dat hij net tussen allerlei grote blockbusters in de bioscoop komt, gevolg: het publiek bewaart z'n centen voor de blockbusters. Omdat de film in de VS flopt besluiten ze geen rekening te houden met het verschil in markten wereldwijd, en draait Nemesis vooral in de wat kleinere landen slechts in een handvol bioscopen. Een groffe fout, gezien de populariteit van Star Trek in enkele van de landen die ze terloops vooraf al wegcijferden. Ik las dat Star Trek in Mexico onmeetbaar populair is, en dat Nemesis in dat land een groot deel van de verliezen goed had kunnen maken. Maar nee, de 'marketing experts' van Paramount zijn hier weer niet van op de hoogte.

Nu komt de film op DVD uit en is het een ENORM succes! Nemesis DVD's en video's brengen in de verhuur zelfs meer op dan de laatste Star Wars film. Gaan ze zich achter de oren krabben en zich afvragen hoe dit nou in elkaar steekt...

Heb je eens reclame gezien op de TV dat nemesis in de bios was. Nou ik niet alleen dat die in USA was geflopt. Maar ja van de DVD hoor je reclame. Alleen is die doos waar die inzit volop lelijk met al die glitter zooi
  zondag 7 september 2003 @ 11:21:58 #92
6290 Dr_Crouton
pi_12996770
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:50 schreef Summoner het volgende:
Woensdag is het zover, "THE XINDI"!!!

Helaas moet ik waarschijnlijk tot donderdag of vrijdag wachten totdat ik hem krijg, mijn brander is namelijk verrot en nu moet een kameraad van me het werk doen, en hij woont niet om de hoek.

*HD opschoont*
  zondag 7 september 2003 @ 12:03:13 #93
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_12997314
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:41 schreef Summoner het volgende:

[..]

Smallville SF? Kom op nou... SF betekent science fiction.

Het is drama met een gimmick. Vind ik van Roswell ook.

Maar ja...woensdag. :d Yaaay!

zondag 7 september 2003 @ 13:23:04 #94
18413 Summoner
pi_12998746
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:17 schreef Radeon_NL het volgende:
Heb je eens reclame gezien op de TV dat nemesis in de bios was. Nou ik niet alleen dat die in USA was geflopt. Maar ja van de DVD hoor je reclame. Alleen is die doos waar die inzit volop lelijk met al die glitter zooi
Dan haal je hem uit de doos.
  maandag 8 september 2003 @ 09:17:07 #95
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13016729
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:23 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dan haal je hem uit de doos.

Whiehie!
pi_13062904
"Enterprise s03e01 the xindi-ftv [BT]"

Nu verkrijgbaar via de bekende kanalen
Bah.. Waarom moet een mens toch slapen

Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
  woensdag 10 september 2003 @ 00:34:29 #97
18413 Summoner
pi_13063084
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:24 schreef FilmFanaat het volgende:
Nu verkrijgbaar via de bekende kanalen
Bah.. Waarom moet een mens toch slapen
Nu al verkrijgbaar! Zozo...
  woensdag 10 september 2003 @ 06:30:15 #98
8502 BAZZA
pi_13064152
Nog niks op Kazaa
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13064355
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:49 schreef Summoner het volgende:
Als de serie valt, dan valt 'ie in of aan het einde van seizoen 5.
Dit is dan van Paramount een erg slimme strategie, want volgens de tijdlijn van startrek begon de 'Romulan-war' in 2165. Nou moet jij eens raden in welk seizoen dat gaat vallen...

Weet je het niet? Enterprise begon in 2161... en ze spelen een jaar per seizoen...

Als ergens halverwegen het vijfde seizoen de oorlog in volle schaal uitbreekt, zijn er ineens een hoop mensen die er toch naar gaan kijken.

woensdag 10 september 2003 @ 12:36:27 #100
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13067860
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:24 schreef FilmFanaat het volgende:
Downloading, over een uurtje kijken, lange leve newszilla.
  woensdag 10 september 2003 @ 15:01:12 #101
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13070908
Moh, niet echt interessant. Het ziet er wel naar uit dat die hele oorlog tussen de xindi en de humans een setup is. Aangezien hun homeworld een paar tientallen jaartjes geleden destroyed is en ze waarschijnlijk wijs zijn gemaakt dat de humans door voor verantwoordelijk zijn.

Komt wel niet overeen met wat die gast uit de toekomst zei maar oke.

woensdag 10 september 2003 @ 17:15:06 #102
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_13074308
Die mariniers in aktie zien was wel grappig maar verder niet echt super bijzonder. Xindi in water zag wel redelijk uit maar die insect echt niet. Hoop niet dat ze die Xindi verhaal te veel gaan rekken.
  woensdag 10 september 2003 @ 17:42:32 #103
18413 Summoner
pi_13075008
quote:
Op woensdag 10 september 2003 08:08 schreef Skimmer het volgende:
Dit is dan van Paramount een erg slimme strategie, want volgens de tijdlijn van startrek begon de 'Romulan-war' in 2165. Nou moet jij eens raden in welk seizoen dat gaat vallen...
Weet je het niet? Enterprise begon in 2161... en ze spelen een jaar per seizoen...
Dit klopt niet helemaal. De Earth-Romulan War is nooit een specifieke datum gegeven. In "Balance of Terror" zei Kirk dat de oorlog "more than 200 years ago" gevochten werd. TOS seizoen 1 speelt in 2267, dus de Romulan War kan ergens tussen 2155 en 2160. De Federation werd in 2161 opgericht, en het was deze oorlog die daar toe leidde. Ik plaats de Earth-Romulan war dus in 2159 of 2160. En vergeet niet dat Enterprise vanaf 2151 speelt, niet 2161.
  woensdag 10 september 2003 @ 17:44:31 #104
18413 Summoner
pi_13075069
De eerste review van "The Xindi" is iig positief!
pi_13076147
quote:
Op woensdag 10 september 2003 17:44 schreef Summoner het volgende:
De eerste review van "The Xindi" is iig positief!
Ik twijfel nog een beetje. Vond de aflevering na het spannende einde van vorig jaar te slapjes.
  woensdag 10 september 2003 @ 20:16:17 #106
18413 Summoner
pi_13078553
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:31 schreef mbn het volgende:
Ik twijfel nog een beetje. Vond de aflevering na het spannende einde van vorig jaar te slapjes.
Je verwacht er teveel van. Het is de eerste aflevering van een story arc die waarschijnlijk een heel seizoen in beslag gaat nemen, dat zijn 26 afleveringen!

En vergeet dit niet: "The Xindi" is geschreven door Berman & Braga. Zij legden met "The Expanse" en deze aflevering de fundamenten, en nu gaan geweldige schrijvers als Mike Sussman, Phillys Strong, Chris Black en John Sheban het gebeuren helemaal uitdiepen. Tot nu toe staan er geen eps van B&B meer op het programma, iig de volgende zes á zeven niet. Vannacht ga ik "The Xindi" kijken (als ik hem dan tenminste eens binnen heb), en dan geef ik mijn mening wel. Kan er nu nog niet over mee praten.

woensdag 10 september 2003 @ 20:58:23 #107
8502 BAZZA
pi_13079643
quote:
Op woensdag 10 september 2003 06:30 schreef BAZZA het volgende:
Nog niks op Kazaa
En nog altijd niet
Misschien morgen wel, kan ik ook meepraten
pi_13086734
Kben zeer te spreken over deze aflevering!

Goed begin van het nieuwe seizoen.
Leuke start waar ze dit seizoen verder mee kunnen werken.
Ik durf er eigenlijk niks verder over te zeggen, zou misschien wat spoilers opleveren..

Nou.. 1 ding wil ik wel kwijt:
spoiler:

Sub-Commander T'Pol ziet er lekkerder uit dan ooit. Nieuwe kostuum zie je wat meer hals en de scene met "Trip" was best smakelijk
  donderdag 11 september 2003 @ 02:59:16 #109
18413 Summoner
pi_13087091
quote:
Op donderdag 11 september 2003 01:29 schreef FilmFanaat het volgende:
Kben zeer te spreken over deze aflevering!
Goed begin van het nieuwe seizoen.
Leuke start waar ze dit seizoen verder mee kunnen werken.
Ik durf er eigenlijk niks verder over te zeggen, zou misschien wat spoilers opleveren..
Dit is een spoiler topic, je kunt hier gewoon spoilen.

Ik heb hem net gezien, en ben zeer tevreden. Ik vond het niet echt een knaller van een aflevering, maar wel een goed begin dat me hevig doet verlangen naar de volgende episode. De stijl bevalt me wel. Het is zonder meer een story arc, maar daarom heen beleeft de Enterprise allerlei avonturen die uit de omstandigheden rondom de missie voort komen.

Leuk dat nu al wat gespeeld wordt met de vreemde anomalieën en schendingen van de natuurwetten in The Expanse. De scene in de cargo bay was intrigerend en bijzonder. Ik kan niet wachten tot "Anomaly".

De MACO's lijken me een goede aanvulling op de crew. Ik vond de action sequence zeer heerschend, en het conflict tussen Malcolm en Mayor Hayes leidt hopelijk tot spannende confrontaties. Nu zijn de MACO's nog een beetje eendimensionale cliché-personages, maar ik hoop dat een aantal van hen, zoals Chang en McKenzie, wat uitgediept worden. De uniformen vond ik overigens niet zo. De wapens weer wel.

De CGI was overigens subliém, vooral de insectoïde-Xindi. En natuurlijk de water-Xindi, schitterend. Dit gevarieerde ras is een waardige aanvulling op het Star Trek universum

All in all een goede opener van het derde seizoen. Ik heb weinig om over te klagen.

donderdag 11 september 2003 @ 03:24:22 #110
18413 Summoner
pi_13087598
quote:
Op woensdag 10 september 2003 17:42 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal. De Earth-Romulan War is nooit een specifieke datum gegeven. In "Balance of Terror" zei Kirk dat de oorlog "more than 200 years ago" gevochten werd. TOS seizoen 1 speelt in 2267, dus de Romulan War kan ergens tussen 2155 en 2160. De Federation werd in 2161 opgericht, en het was deze oorlog die daar toe leidde. Ik plaats de Earth-Romulan war dus in 2159 of 2160. En vergeet niet dat Enterprise vanaf 2151 speelt, niet 2161.

Ff dubbel checked... Your right... tien jaar verschil...

Any way, het veranderd niet zo veel aan mijn cijvers, behalve dat ze inderdaad op schattingen gebaseerd zijn. Maar het zou toch wel heel vet zijn om de Earth-Romulan war in deze serie te zien

donderdag 11 september 2003 @ 13:57:17 #112
18413 Summoner
pi_13093948
quote:
Op donderdag 11 september 2003 08:22 schreef Skimmer het volgende:
Any way, het veranderd niet zo veel aan mijn cijvers, behalve dat ze inderdaad op schattingen gebaseerd zijn. Maar het zou toch wel heel vet zijn om de Earth-Romulan war in deze serie te zien
Zou heel vet zijn ja, maar het is geen vereiste.
  zaterdag 13 september 2003 @ 01:38:26 #113
6290 Dr_Crouton
pi_13134317
Maar wel koel. Een oorlog binnen 10 jaar na de lancering van Enterprise. Ben benieuwd hoe dat gevoerd zal worden, aangezien in dat tijdsbestek maar weinig interstellar schepen gebouwd kunnen worden.

Dus de homeworld van de Xindi is dus al ruim honderd jaar vernietigd. Ben benieuwd hoe dat in het verhaal past.

Het optreden van de MACO's was best stoer, ook de wapens (met gebruik van een scope!). Ze vochten snel en als echte commando's, anders dan de toekomstige Starfleet 'soldaten' met hun dinky phasers. De uniformen echter vond ik niet.. uniform.

T'Pol moet toch wat aan haar wallen doen, die worden per aflevering groter lijkt wel, maar die scene met Tucker is idd

zaterdag 13 september 2003 @ 02:29:00 #114
18413 Summoner
pi_13134739
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:38 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maar wel koel. Een oorlog binnen 10 jaar na de lancering van Enterprise. Ben benieuwd hoe dat gevoerd zal worden, aangezien in dat tijdsbestek maar weinig interstellar schepen gebouwd kunnen worden.
Waarschijnlijk met een vloot low-warp schepen, en nucleaire wapens. ("Balance of Terror")
quote:
Het optreden van de MACO's was best stoer, ook de wapens (met gebruik van een scope!). Ze vochten snel en als echte commando's, anders dan de toekomstige Starfleet 'soldaten' met hun dinky phasers.
Je hebt het hier niet over toekomstige militairen ("Nor the Battle to the Strong"), maar over security forces. Er is een groot verschil.
  zondag 14 september 2003 @ 10:35:28 #115
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13155048
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 02:29 schreef Summoner het volgende:
Je hebt het hier niet over toekomstige militairen ("Nor the Battle to the Strong"), maar over security forces. Er is een groot verschil.
Ja, precies. De echte soldaten hebben we nooit echt gezien, omdat we ze nooit een landoorlog hebben zien vechten. Vind ik op zich wel jammer. Aan de andere kant heeft elk marineschip mariniers aan boord, that's the whole point. Ik denk dat het weer om budgetredenen was ofzo dat we ze altijd met "dinky phasers" zagen en nooit als volwaardige stoottroepen ofzo.

In Andromeda hadden ze dat wel weer keurig gedaan. Helaas verdwijnt de gehele bemanning na 1 ep.

zondag 14 september 2003 @ 14:07:45 #116
18413 Summoner
pi_13158255
quote:
Op zondag 14 september 2003 10:35 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, precies. De echte soldaten hebben we nooit echt gezien, omdat we ze nooit een landoorlog hebben zien vechten. Vind ik op zich wel jammer.
Nou ja, zoals ik al aangaf hebben we die wel gezien in "Nor the Battle to the Strong". Dat waren echte militairen met bijpassende code's, en ze spraken ook over 'hoppers', waarmee troepen verplaatst werden.
quote:
Aan de andere kant heeft elk marineschip mariniers aan boord, that's the whole point. Ik denk dat het weer om budgetredenen was ofzo dat we ze altijd met "dinky phasers" zagen en nooit als volwaardige stoottroepen ofzo.
Misschien dat grote schepen in oorlogstijd wel troepen aan boord houden, maar dat dit niet nodig is in tijd van vrede. Geisoleerde conflicten kunnen de security guards wel aan. En vergeet niet de Phaser Rifles.

In "Tears of the Prophets" vocht de Starfleet/Klingon/Romulan vloot tegen de Orbital Defence Platforms, en toen die allemaal vernietigd waren werd er gesproken over het plaatsen van een bezettingmacht op de planeet.

zondag 14 september 2003 @ 14:28:45 #117
33941 TK421
How to clone a clone
pi_13158654
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:40 schreef MrData het volgende:
Je had het op een heleboel punten goed, behalve de toevoeging van "Star Trek" aan de titel.
Dat is dus blijkbaar niet doorgegaan..
pi_13173551
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:28 schreef TK421 het volgende:

[..]

Je had het op een heleboel punten goed, behalve de toevoeging van "Star Trek" aan de titel.

Pssst... Dat hebben ze wel toegevoegd aan de titel

Vind trouwens de verandering in de themesong nou niet echt een leuke verandering.. Vond de oude beter..

maandag 15 september 2003 @ 03:05:21 #119
8502 BAZZA
pi_13173659
Het was een goede aflevering, deze serie is zeker goed op gang aan het komen
pi_13174786
quote:
Op maandag 15 september 2003 02:18 schreef FilmFanaat het volgende:

Vind trouwens de verandering in de themesong nou niet echt een leuke verandering.. Vond de oude beter..

Ik vind het juist wel leuker.
  maandag 15 september 2003 @ 09:39:22 #121
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13174837
quote:

[..]

Pssst... Dat hebben ze wel toegevoegd aan de titel

Oh ja? Zag het niet in de credits staan. Zeker heel klein neergezet.

Ik vind de themesong ook minder geworden. Meneer Watson was pas trouwens nog bij een Brits spelprogramma. Ze lieten een stuk zien dat hij Faith Of The Heart live zong.
Die man is zo Schots als maar kan. Hij is volgens mij ook enkel te verstaan als hij zingt.

maandag 15 september 2003 @ 09:50:09 #122
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13174936
quote:

[..]

Ik vond de oude ook zwaar beter.
  maandag 15 september 2003 @ 10:33:37 #123
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_13175555
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:50 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

Idem. Hoop dat ze dat irri extra deuntje er snel uitslopen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 15 september 2003 @ 13:08:50 #124
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_13178510
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:28 schreef TK421 het volgende:

[..]

Ik denk dat men in de gids nu 'StarTrek - Enterprise' ziet staan ipv enkel Enterprise.
  maandag 15 september 2003 @ 17:36:59 #125
18413 Summoner
pi_13185925
Ach, zolang deze song aanblijft, blijft de tv op mute tijdens de opening credits.
pi_13196099
quote:
Op maandag 15 september 2003 17:36 schreef Summoner het volgende:
Ach, zolang deze song aanblijft, blijft de tv op mute tijdens de opening credits.

Ik vind het nummer te vrolijk geworden voor een Star Trek serie
  dinsdag 16 september 2003 @ 02:13:30 #127
18413 Summoner
pi_13199291
quote:
Op maandag 15 september 2003 23:18 schreef FilmFanaat het volgende:

Ach, gewoon negeren, Enterprise heeft geen muziek onder de openingscredits.
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:39:46 #128
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_13206560
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 02:13 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ach, gewoon negeren, Enterprise heeft geen muziek onder de openingscredits.

'

Welke muziek?

pi_13206680
quote:

[..]

Volgens mij valt dit onder het populariseren van de serie, een iets vrolijker en vooral toegankelijke openingstune.
Was er in mijn ogen alleen maar minder op geworden die tune
pi_13209888
En dan nu met zijn alle:
quote:
It's been a long time.
Getting from there to here.

It's been a long time,
and my time is fanaly near.

dinsdag 16 september 2003 @ 15:52:14 #131
6290 Dr_Crouton
pi_13210554
Dat liedje met het extra deuntje is nu een soort gospelliedje geworden dat de evangelie van de Star Trek religie moet verkondigen.

En het is eik ook wel een religie geworden..

pi_13210967
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:52 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dat liedje met het extra deuntje is nu een soort gospelliedje geworden dat de evangelie van de Star Trek religie moet verkondigen.

En het is eik ook wel een religie geworden..

Ja... een religie van geloven in een beter helal (een betere mensheid)... tegen beterweten in... net als echte religie...
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:13:46 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13213036
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:31 schreef Skimmer het volgende:
En dan nu met zijn alle:
[..]

Jaaaaa, fanaly!

Ik vind het best een leuk liedje, alleen de huidige mix niet zo. Die zuigt meer dan een Klingon musical.

dinsdag 16 september 2003 @ 20:03:15 #134
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13217596
Ik ben wel blij. Maandag komt Enterprise op de TV.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 16 september 2003 @ 20:12:26 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13217963
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 02:29 schreef Summoner het volgende:
Waarschijnlijk met een vloot low-warp schepen, en nucleaire wapens. ("Balance of Terror")
In het tweede seizoen is al aangekondigd dat er een tweede schip van de "Enterprise klasse" in aanbouw is, en ik denk ook nog wel een 3e en 4e... tegen de tijd dat er een oorlog zou uitbreken denk ik dat ze wel een stuk of 4 of 5 van deze klasse klaar hebben, plus mischien een vloot andere schepen.
-
pi_13227548
Netjes mijn hele Star Trek collectie gekocht (video) en vrij compleet. Maar... seizoen 2 en 3 van Enterprise worden niet meer geleverd op video en voordat het op DVD uitkomt (DS9 heeft nu even voorgang). Dus ben je aangewezen op het internet (Kazaa, WinMX). Kazaa gaat vrij snel, WinMX is uitgebreider maar érg langzaam!!!) Zijn er nog andere wegen om Enterprise afleveringen binnen te halen? Urls zullen hier waarschijnlijk niet mogen, dus email me a.u.b.

Email: xindi@home.nl

Alvastjes hartelijk dank!

[Dit bericht is gewijzigd door Xindi op 17-09-2003 03:51]

[b]It's Been A Long Way...[/b]
  woensdag 17 september 2003 @ 03:46:25 #137
6290 Dr_Crouton
pi_13227560
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:12 schreef maartena het volgende:

[..]

In het tweede seizoen is al aangekondigd dat er een tweede schip van de "Enterprise klasse" in aanbouw is, en ik denk ook nog wel een 3e en 4e... tegen de tijd dat er een oorlog zou uitbreken denk ik dat ze wel een stuk of 4 of 5 van deze klasse klaar hebben, plus mischien een vloot andere schepen.

Ik ben nu niet zo bekend met die periode, maar als het goed is hebben de Romulans toen nog geen cloaking device, dat zouden ze van de Klingons krijgen in ruil voor warp-technologie (reageer vooral als ik het mis heb). Toch kreeg Enterprise al in het eerste seizoen al te maken met gecloakte mijnen die de Romulans om een planeet hebben gelegd.
pi_13229684
quote:
Op woensdag 17 september 2003 03:46 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Ik ben nu niet zo bekend met die periode, maar als het goed is hebben de Romulans toen nog geen cloaking device, dat zouden ze van de Klingons krijgen in ruil voor warp-technologie (reageer vooral als ik het mis heb). Toch kreeg Enterprise al in het eerste seizoen al te maken met gecloakte mijnen die de Romulans om een planeet hebben gelegd.

En volgens mij was het ook anders om... De klingons kregen cloaking devices in ruil voor iets anders (...?)

En was er in die aflevering met die gecloackte mijn niet nog een schip van de Romulans dat kon cloaken?

Hier een stukje over cloak technologie. En dat het als eerste door de Romulans is ontwikkeld.

woensdag 17 september 2003 @ 12:41:09 #139
6290 Dr_Crouton
pi_13233069
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:58 schreef Skimmer het volgende:

[..]

En volgens mij was het ook anders om... De klingons kregen cloaking devices in ruil voor iets anders (...?)

En was er in die aflevering met die gecloackte mijn niet nog een schip van de Romulans dat kon cloaken?

Hier een stukje over cloak technologie. En dat het als eerste door de Romulans is ontwikkeld.

Ahh, okee nu weet ik het weer: cloacking werd nog niet toegepast in het tijdperk van Enterprise! En toch kwamen zij gecloakte Romulans tegen.
En idd, de Romulans ruilden later hun technologie in voor Klingon schepen, vandaar die Klingon Bird of Preys in Romulan kleuren.
  woensdag 17 september 2003 @ 15:09:16 #140
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_13236718
Hier een stuk over Enterprise in de Veronica gids:
quote:
Enterprise article in Veronica Magazine

In this week's issue of Veronica Magazine a cover article on Jolene Blalock (T'Pol on Enterprise) was published to promote Enterprise on Veronica which starts next week. The two page article can be found on the left. Click to enlarge.

Besides this article Enterprise was top of the list in Veronica Magazine's lineup for their upcoming TV season which clearly indicates that Enterprise is one of their proudest shows for this season.

woensdag 17 september 2003 @ 18:35:54 #141
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13242212
Aflevering was wel weer oke.

spoiler:

Interessant feitje van deze aflevering is dat een nogal grote 1000 jaar oude gecloackte kunstmatige planeet waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de anomiliteiten in the expanse. En dat je trillium-D beplating nodig hebt om je te isoleren voor de anomiliteiten.
pi_13249184
quote:
Op woensdag 17 september 2003 18:35 schreef CoReTeX het volgende:
Aflevering was wel weer oke.
Deze aflevering was zeer oke. De vorige aflevering vond ik erg slap, maar deze echt fantstisch.
spoiler:
Ik vond de kunstmatige planeet en het cloaking field eromheen ook echt goed.
pi_13252577
quote:
Op woensdag 17 september 2003 22:21 schreef mbn het volgende:

[..]

Deze aflevering was zeer oke. De vorige aflevering vond ik erg slap, maar deze echt fantstisch.
spoiler:

Ik vond de kunstmatige planeet en het cloaking field eromheen ook echt goed.

Ik sluit mij hier volledig bij aan
  donderdag 18 september 2003 @ 01:48:47 #144
18413 Summoner
pi_13253955
quote:
Op woensdag 17 september 2003 03:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Niet alleen mijnen, ook de schepen van de Romulans hadden een cloak. Dit is inderdaad het meest dubieuze wat Enterprise gedaan heeft, het maakt een bepaalde uitspraak van Spock in "Balance of Terror" wat problematisch. Wat ze nu dienen te doen, is ervoor zorgen dat Enterprise met behulp van die bakens die ze gebruikten om door de cloak van de Suliban heen te zien, ook door de cloak van de Romulans heen kan zien. Dit lukte al met de mijnen, het is niet onredelijk om aan te nemen dat ze die dingen zo kunnen modificeren dat ook het Romulan Cloaking Device van de 22e onpraktisch wordt.

Overigens is er geen enkel bewijs dat de Romulans en Klingons technologie geruild hebben, het enige wat we weten is dat de Romulans op een bepaald punt in de 23e eeuw het Klingon D-7 model overnamen ("The Enterprise Incident").

donderdag 18 september 2003 @ 01:49:51 #145
18413 Summoner
pi_13253963
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:41 schreef Dr_Crouton het volgende:
En idd, de Romulans ruilden later hun technologie in voor Klingon schepen, vandaar die Klingon Bird of Preys in Romulan kleuren.
Dit is dus geen feit.
  donderdag 18 september 2003 @ 01:56:29 #146
18413 Summoner
pi_13254011
Dit is een SPOILER-topic, dus je kunt hier gewoon over de nieuwste eps praten hoor.

Ik heb "Anomaly" zonet gezien en ik vond het een schitterende aflevering. Een intrigerend verhaal, fascinerende onthullingen, vette actie, toffe muziek en schitterende special effects. Deze nieuwe duistere Archer bevalt me zeer goed. Ik ben blij dat Trip's problemen niet vergeten worden.

donderdag 18 september 2003 @ 06:04:50 #147
6290 Dr_Crouton
pi_13254490
quote:
Op donderdag 18 september 2003 01:48 schreef Summoner het volgende:
Overigens is er geen enkel bewijs dat de Romulans en Klingons technologie geruild hebben, het enige wat we weten is dat de Romulans op een bepaald punt in de 23e eeuw het Klingon D-7 model overnamen ("The Enterprise Incident").
Maar waarom? Je zou toch denken dat de Romulans trots genoeg zijn om eigen ontwerpen te maken. (of de modelbouwers kregen geen geld meer om nieuwe te ontwerpen..?)
  donderdag 18 september 2003 @ 07:44:06 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13254652
Net weer op UPN gekeken. Leuke aflevering weer
-
pi_13257360
quote:
Op donderdag 18 september 2003 01:56 schreef Summoner het volgende:
Deze nieuwe duistere Archer bevalt me zeer goed. Ik ben blij dat Trip's problemen niet vergeten worden.
Ik zou hem niet duister willen noemen, maar vooral kwaad. Net zoals er veel meer kwade bemanningsleden rondlopen. Vindt het een beetje lijken op de amerikaanse reactie na 11/9.
Wat mij een zeer coole verhaallijn zou lijken is ook over de totstandkoming van de richtlijnen zoals die later veel gebruikt worden in de series.
Bijvoorbeeld Archer die de grens overgaat en dat men dan tot de conclusie komt dat er regels moeten zijn en rcher die wordt vervangen en juridisch vervolgt. (dit zou de populariteit van de serie denk ik geen goed doen, want de kapitein moet een held zijn en blijven bij star trek).
  donderdag 18 september 2003 @ 12:42:29 #150
18413 Summoner
pi_13260391
quote:
Op donderdag 18 september 2003 06:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maar waarom? Je zou toch denken dat de Romulans trots genoeg zijn om eigen ontwerpen te maken. (of de modelbouwers kregen geen geld meer om nieuwe te ontwerpen..?)
Nou ja, ze hadden natuurlijk de Romulan warbirds weer kunnen gebruiken, maar ze kozen ervoor om de Romulans Klingon schepen te zien gebruiken. Er KAN natuurlijk sprake zijn geweest van een of andere handel, maar waarom zouden de Klingons een van hun prima scheepsmodellen afstaan aan een onzekere vriend als de Romulans? Dat lijkt me een tactische fout.

Misschien hebben de Romulans wel een D-7 veroverd, en kwamen ze erachter dat die schepen goed inzetbaar waren naast hun Warbirds en eventuele andere schepen. Ook een goede manier om de Klingons te tarten, lijkt me.

donderdag 18 september 2003 @ 12:45:23 #151
18413 Summoner
pi_13260447
quote:
Op donderdag 18 september 2003 10:47 schreef mbn het volgende:
Ik zou hem niet duister willen noemen, maar vooral kwaad. Net zoals er veel meer kwade bemanningsleden rondlopen. Vindt het een beetje lijken op de amerikaanse reactie na 11/9.
Wat mij een zeer coole verhaallijn zou lijken is ook over de totstandkoming van de richtlijnen zoals die later veel gebruikt worden in de series.
Hmmm, er is al gehint naar de Prime Directive in afleveringen als "Dear Doctor" en "The Communicator", persoonlijk zie ik liever meer van deze minder perfecte, meer begrijpelijke mensen van de toekomst. De meeste richtlijnen zullen immers pas geschreven worden na de formatie van de Federation.
  donderdag 18 september 2003 @ 14:55:27 #152
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_13263628
Afl 3x01 en 3x02 vond ik beide leuk en spannend om naar te kijken. Ik verwacht vanaf nu dan ook een erg leuk vervolg van dit 3e seizoen.
  donderdag 18 september 2003 @ 16:18:44 #153
8502 BAZZA
pi_13266290
Ben erg nieuwsgierig
Op kazaa gaat het downloaden met nog geen 1kb/sec dus ik moet nog een paar dagen wachten vrees ik zo
pi_13267864
quote:
Op donderdag 18 september 2003 16:18 schreef BAZZA het volgende:
Ben erg nieuwsgierig
Op kazaa gaat het downloaden met nog geen 1kb/sec dus ik moet nog een paar dagen wachten vrees ik zo
geen msn?
Jammer voor je....
  donderdag 18 september 2003 @ 17:10:45 #155
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_13267937
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:07 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

geen msn?
Jammer voor je....

hier stond een emailadres

[Dit bericht is gewijzigd door DaBuzzzzz op 18-09-2003 23:22]

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 18 september 2003 @ 17:13:37 #156
8502 BAZZA
pi_13267996
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:07 schreef GRUMBLER het volgende:

geen msn?
Jammer voor je....

edit:

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 18-09-2003 17:19]

donderdag 18 september 2003 @ 21:00:06 #157
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_13273440
Ik vond deze aflevering (3x02) beter dan de vorige. Ook het camera werk viel me op, wat iets extra's gaf (of viel het mij nu pas op )
Ben benieuwd naar de volgende aflevering want wil nu wel wat meer van de Xindi zien.
  dinsdag 23 september 2003 @ 13:38:03 #158
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_13382806
Afgelopen maandag 'Broken Bow' gezien op Veronica, en tot mijn verbazing was het gewoon de 16:9 versie ipv 4:3. Zeer goed van veronica.
Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
pi_13383491
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:38 schreef Lucid het volgende:
Afgelopen maandag 'Broken Bow' gezien op Veronica, en tot mijn verbazing was het gewoon de 16:9 versie ipv 4:3. Zeer goed van veronica.
Ja, alleen jammer van het Veronica logo, en de ondertiteling...

het wordt toch hoog tijd dat de commercielen gaan investeren in breedbeeld apparatuur...

dinsdag 23 september 2003 @ 19:39:37 #160
18413 Summoner
pi_13392585
Morgen is het weer zover, "Extinction"! Op een of andere manier verwacht ik dat deze aflevering de zwakste van de eerste tien van het derde seizoen wordt.
  dinsdag 23 september 2003 @ 20:49:39 #161
6290 Dr_Crouton
pi_13394791
Jammer dat ze die piratenschip niet vernietigd hadden in 'Anomaly', die komen ze ws weer tegen...
  FOK!fossiel dinsdag 23 september 2003 @ 22:43:44 #162
8443 cptmarco
it's captain...
pi_13398657
quote:
Star Trek prequel series Enterprise will now contain the moniker of the original series in its title, it was revealed on Tuesday.

UPN, which airs the show at 8pm ET on Wednesdays, had been using the Star Trek name to promote the show before the beginning of its third season a couple of weeks ago. From tomorrow, Wednesday September 24, the show's title will itself be changed, as Diane Kuri, UPN communications director, explained in a memo to UPN affiliates:

"Over the past few weeks our marketing and publicity efforts have been using Star Trek: Enterprise for promotional purposes, and by formally changing the show's title, we will be able to further capitalize on and form a stronger connection to the famous and highly successful Star Trek franchise."

Sci Fi Wire quoted a UPN spokesperson as saying the move was "...just a natural tie-in. Everyone calls it Star Trek anyway."

dinsdag 23 september 2003 @ 23:27:58 #163
18413 Summoner
pi_13399905
Het gaat weer lekker langs elkaar heen bij UPN en Paramount.

Ik hoop dat 'Star Trek' nu eindelijk ook in de opening credits opgenomen wordt, waarom anders de show renamen?

woensdag 24 september 2003 @ 13:08:00 #164
18413 Summoner
  woensdag 24 september 2003 @ 13:14:55 #165
59197 Marachi
Marachi goes NGT!
pi_13408111
He is iemand de veranderde openingstune opgevallen van het nieuwe seizoen? Er zit nu een of andere beat onder. Klinkt wel een stuk beter vind ikzelf .
Grote FOK! hé!
  woensdag 24 september 2003 @ 14:17:11 #166
18413 Summoner
pi_13409923
De muziek klinkt nog steeds verrot IMO, nu nog vrolijker. Past totaal niet bij de duisternis van de serie.
  woensdag 24 september 2003 @ 14:19:16 #167
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_13409994
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:14 schreef Marachi het volgende:
He is iemand de veranderde openingstune opgevallen van het nieuwe seizoen? Er zit nu een of andere beat onder. Klinkt wel een stuk beter vind ikzelf .
Ja die nieuwe tune is opgevallen:
quote:

[..]

quote:
Op maandag 15 september 2003 09:34 schreef mbn het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel leuker.

quote:
Op maandag 15 september 2003 09:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik vind de themesong ook minder geworden. Meneer Watson was pas trouwens nog bij een Brits spelprogramma. Ze lieten een stuk zien dat hij Faith Of The Heart live zong.
Die man is zo Schots als maar kan. Hij is volgens mij ook enkel te verstaan als hij zingt.

quote:
Op maandag 15 september 2003 09:50 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 15 september 2003 17:36 schreef Summoner het volgende:
quote:

[..]

etc, etc.

Vanavond maar eens de nieuwste aflevering kijken....

woensdag 24 september 2003 @ 14:34:18 #168
18413 Summoner
pi_13410419
Verwacht er niet al teveel van, het schijnt een aardige aflevering te zijn maar daar is ook alles mee gezegd. Volgende week "Rajin", die lijkt me weer erg goed.
  woensdag 24 september 2003 @ 16:38:02 #169
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13413957
Heb hem net gekeken.

Echt een tussen aflevering, heeft maar weinig met het xindi verhaal te doen.

Begint slapjes, ik had echt dat gevoel van; niet weer zon saaie aflevering. Maar tegen het eind begint hij toch aardiger te worden, maar echt niet meer.

woensdag 24 september 2003 @ 16:39:36 #170
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_13414004
Hmmm ik moet ff deel 2 nog kijken, nog geen tijd gehad eigenlijk

maar ik heb hem al wel binnen

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 24 september 2003 @ 17:17:34 #171
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13415247
Zijn dat FTV releases die jullie kijken ofzo? Dacht dat die dingen pas vanavond uitgezonden worden op de Amerikaanse TV.
  woensdag 24 september 2003 @ 18:02:36 #172
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13416396
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:17 schreef Witchfynder het volgende:
Zijn dat FTV releases die jullie kijken ofzo? Dacht dat die dingen pas vanavond uitgezonden worden op de Amerikaanse TV.
Idd ftv, maar dat is toch een release/rip group of niet.

Zijn denk ik rips van de pre airs, aflevering wordt altijd standaard eerst via satelliet verspreid naar weet ik veel wie, en dat is ook gewoon als particulier te ontvangen en op te slaan..

Woensdag ochtend staat de nieuwste aflevering altijd in de newsgroups, welke lijkt me logisch, 450 mb mpeg, goede kwaliteit, bijna niet van tv te onderscheiden. Download snelheid is meestal max van je verbinding aangezien newsgroup gehost wordt door je provider.

Algemene legale uitleg over nieuwsgroups: http://www.binaries.nl.nu/

Ik ga echt geen 3 jaar wachten ofzo, tot dat het hier op tv is.

woensdag 24 september 2003 @ 22:08:27 #173
18413 Summoner
pi_13422331
Ik vond het wel een aardige aflevering, zoals ik al voorspelde.

Kwam een beetje langzaam op gang, maar de tweede helft was wel leuk.

Leuk dat ze nu ook bekend zijn met de Xindi-Sloths, daar komt nog een aflevering over, een of andere wapenfabriek van de Sloths.

En de FX waren wederom verbluffend.

woensdag 24 september 2003 @ 22:19:50 #174
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13422759
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:02 schreef CoReTeX het volgende:

[..]

Idd ftv, maar dat is toch een release/rip group of niet.

Zijn denk ik rips van de pre airs, aflevering wordt altijd standaard eerst via satelliet verspreid naar weet ik veel wie, en dat is ook gewoon als particulier te ontvangen en op te slaan..

Woensdag ochtend staat de nieuwste aflevering altijd in de newsgroups, welke lijkt me logisch, 450 mb mpeg, goede kwaliteit, bijna niet van tv te onderscheiden. Download snelheid is meestal max van je verbinding aangezien newsgroup gehost wordt door je provider.

Algemene legale uitleg over nieuwsgroups: http://www.binaries.nl.nu/

Ik ga echt geen 3 jaar wachten ofzo, tot dat het hier op tv is.

Ja, klopt. FTV haalt ze idd van de pre-air af, vandaar die opmerking.

Newsgroups zijn idd ideaal, ik gebruikte ze toen voor Buffy/Angel. Van Enterprise ken ik ze helaas niet, dat heeft niemand me ooit gemeeld ofzo (*kuch*).

pi_13426659
Binnen 10 dagen alle afleveringen van seizoen 2 binnen en aflevering 1 en 2 van seizoen 3. Ook maar even de 22 afleveringen van TAS binnengesleept... Internet I love you!
[b]It's Been A Long Way...[/b]
  vrijdag 26 september 2003 @ 10:27:39 #176
13959 niq2001
Eet Nooit Gele Sneeuw!
pi_13452799
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:08 schreef Summoner het volgende:

Leuk dat ze nu ook bekend zijn met de Xindi-Sloths,

Heb je het over 3x03? Heb ik iets gemist over Xindi-Sloths? Waren dat die in die 2 ruimteschepen aankwamen ofzo?

Wat me wel opviel was dat er nu StarTrek Enterpise in het intro stond. Als ik me niet vergis was dat nog niet zo bij de 1e en 2e aflevering van seizoen 3, toen was het enkel Enterprise.

Ik vind het wel leuk nu ze een doel hebben. -> vind Xindi / red aarde
ipv doelloos ruimte herkennen.

pi_13452980
Ik vind dat Q een eigen serie moet krijgen , is zo'n heerlijke man! En nog een voordeel , de serie kan natuurlijk EEUWIG doorgaan!
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
  vrijdag 26 september 2003 @ 10:56:40 #178
6290 Dr_Crouton
pi_13453422
Xindi Sloths? Die lijken die ze vonden bij het schip?
  zaterdag 27 september 2003 @ 08:15:51 #179
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13474021
Die lijken bij het schip waren van die gemuteerde knakkers en dus niet meer te herkennen.

Ik snap het ook niet. Wie zijn nu de Sloths? En welke van de vijf zijn dat überhaupt?

En hebben die gasten op die 2 scheepjes zich sowieso wel voorgesteld?

zaterdag 27 september 2003 @ 16:42:04 #180
6290 Dr_Crouton
pi_13480631
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 08:15 schreef Witchfynder het volgende:
Dat zijn Barb'quons. Houden wel van een vuurtje.
pi_13485215
Vond het wel een vermakelijke aflevering
Alleen het eind was wel te voorspelbaar
Wandelen in Noorwegen
pi_13491062
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 08:15 schreef Witchfynder het volgende:
Die lijken bij het schip waren van die gemuteerde knakkers en dus niet meer te herkennen.

Ik snap het ook niet. Wie zijn nu de Sloths? En welke van de vijf zijn dat überhaupt?

Volgens mij hebben ze die uit de Xindi database vandaan. laten ze in het begin van de aflevering zien. Dat mannetje met dat behaarde gezicht. Ze kennen nu alleen die insecten en die zeemeermannen nog niet.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zondag 28 september 2003 @ 07:58:38 #183
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13492224
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:02 schreef Capetown het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze die uit de Xindi database vandaan. laten ze in het begin van de aflevering zien. Dat mannetje met dat behaarde gezicht. Ze kennen nu alleen die insecten en die zeemeermannen nog niet.

Ooh, zijn dat de Sloths. Ja, weet ik het wat een Sloth is. Dacht dat ze die kingsize garnalen bedoelden.
  zondag 28 september 2003 @ 16:28:19 #184
18413 Summoner
pi_13500293
quote:
Op zondag 28 september 2003 07:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ooh, zijn dat de Sloths. Ja, weet ik het wat een Sloth is. Dacht dat ze die kingsize garnalen bedoelden.
Reptilian:

Humanoid:

Sloth:

Kingsize garnalen:

Bug:

pi_13515191
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:28 schreef Summoner het volgende:

[..]

Reptilian:

[afbeelding]

Humanoid:

[afbeelding]

Sloth:

[afbeelding]

Kingsize garnalen:

[afbeelding]

Bug:

[afbeelding]

Niet dat het echt uitmaakt... want de schaal waarop de enterprise nu aan het verkennen is, is zo klein dat het stukje helal wat ze tot nu toe ontdekt hebben allemaal binnenring van de Federatie is (in TNG). En aangezien we geen Xindi kennen in TNG, gaan ze zwaar kont geschopt worden...
  maandag 29 september 2003 @ 13:06:12 #186
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13518145
Maar wat de neuk is nou een "sloth"? Hebben ze dat woord gewoon zelf verzonnen?
pi_13523084
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
Maar wat de neuk is nou een "sloth"? Hebben ze dat woord gewoon zelf verzonnen?
Luiaard...

maandag 29 september 2003 @ 17:06:00 #188
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13524635
Cool.
  maandag 29 september 2003 @ 17:11:11 #189
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13524763
Ik volg 't netjes op tv, vanavond het 2e deel van ep 1
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  maandag 29 september 2003 @ 19:25:54 #190
63246 Shadow_Smile
Be awake in your dreams !
pi_13527790
Nog 1 uurtje en 4 minuutjes
See my lonely life unfold,...... I see it every day !!!
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:03:31 #191
18413 Summoner
pi_13535178
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:53 schreef Skimmer het volgende:
Niet dat het echt uitmaakt... want de schaal waarop de enterprise nu aan het verkennen is, is zo klein dat het stukje helal wat ze tot nu toe ontdekt hebben allemaal binnenring van de Federatie is (in TNG). En aangezien we geen Xindi kennen in TNG, gaan ze zwaar kont geschopt worden...
Inderdaad, er gaat iets ergs met dat ras gebeuren. Dát of de Expanse wordt een quarantaine-gebied.
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:09:48 #192
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_13535309
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:03 schreef Summoner het volgende:

[..]

Inderdaad, er gaat iets ergs met dat ras gebeuren. Dát of de Expanse wordt een quarantaine-gebied.

de expanse is geen expanse maar de playground van Q (mijn ideetje hoor)

Wanneer kwam Q voor het eerst in de series voor??

dinsdag 30 september 2003 @ 01:13:52 #193
18413 Summoner
pi_13536367
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
de expanse is geen expanse maar de playground van Q (mijn ideetje hoor)
Oooh-keee.
quote:
Wanneer kwam Q voor het eerst in de series voor??
Star Trek: The Next Generation - "Encounter at Farpoint". Al hangen enkele fans de theorie dat Trellane ("The Squire of Gothos", TOS) een Q was, aan.
pi_13539570
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 01:13 schreef Summoner het volgende:

[..]

Oooh-keee.
[..]

Star Trek: The Next Generation - "Encounter at Farpoint". Al hangen enkele fans de theorie dat Trellane ("The Squire of Gothos", TOS) een Q was, aan.

En het mooie is dat ze dat makkelijk kunnen roepen... Q, was nog helemaal niet bedacht in TOS...

Tenminste...

Over de film Startrek 5: The Final Frontier:

quote:
With Kirk saved and the evil entity destroyed, [..] McCoy suggests that the Great Barrier is in place to keep the entity boxed in, not to keep others out, which implies an even greater being at work.
Zou dit niet ook al een verwijzing naar de Q kunnen zijn?
  dinsdag 30 september 2003 @ 12:17:03 #195
18413 Summoner
pi_13541860
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 10:42 schreef Skimmer het volgende:
En het mooie is dat ze dat makkelijk kunnen roepen... Q, was nog helemaal niet bedacht in TOS...

Tenminste...

De Q bestaan al sinds het begin de tijden. Inclusief TOS, dus.
quote:
Over de film Startrek 5: The Final Frontier:

Zou dit niet ook al een verwijzing naar de Q kunnen zijn?

Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar het leken me geen Q-methodes. Zij hadden een barrier gemaakt die écht niet te penetreren is, lijkt me.
pi_13542060
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:17 schreef Summoner het volgende:

[..]

De Q bestaan al sinds het begin de tijden. Inclusief TOS, dus.

Dat klopt niet helemaal, de Q waren eens net als wij, maar zijn geevoleerd naar een 'hogere' levens vorm. In deze levensvorm zijn ze niet meer gebonden aan linair tijd, en kunnen ze dus inderdaad wel naar het begin der tijden.
quote:
[..]

Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar het leken me geen Q-methodes. Zij hadden een barrier gemaakt die écht niet te penetreren is, lijkt me.

De Q zijn niet feilloos, dit denken ze alleen zelf graag. In dit geval zouden ze dus iets bouwen wat het doel dient... immers het wezen wat er binnen opgesloten zat kon er niet uit...
  dinsdag 30 september 2003 @ 12:35:02 #197
18413 Summoner
pi_13542265
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:26 schreef Skimmer het volgende:
Dat klopt niet helemaal, de Q waren eens net als wij, maar zijn geevoleerd naar een 'hogere' levens vorm. In deze levensvorm zijn ze niet meer gebonden aan linair tijd, en kunnen ze dus inderdaad wel naar het begin der tijden.
Wat ik zeg klopt, maar klopt niet. Wat jij zegt klopt, maar klopt niet. Het was Quinn die in "Death Wish" het geheim vrijgaf dat de Q ooit een mensachtig ras waren dat naar een hogere vorm geëvolueerd is, maar Q heeft ook eens gezegd "The Q have always existed!". Beetje paradoxaal dus, maar het is best mogelijk dat ze zowel dmv evolutie in het bestaan gekomen zijn, als dat ze altijd al bestaan hebben.
quote:
De Q zijn niet feilloos, dit denken ze alleen zelf graag. In dit geval zouden ze dus iets bouwen wat het doel dient... immers het wezen wat er binnen opgesloten zat kon er niet uit...
Klopt, maar er konden wel andere wezens in. Die barrier gaf klaarblijkelijk sensor-readings die aangaven dat een schip onmiddelijk vernietigd zou worden als het de barrier zou penetreren, maar dit was slechts een illusie. Als Kirk & crew niet zo vindingrijk waren geweest, had dit wezen zelfs kunnen ontsnappen. Dat is mij wat te slordig voor de Q.
pi_13543533
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:35 schreef Summoner het volgende:
[..]

Klopt, maar er konden wel andere wezens in. Die barrier gaf klaarblijkelijk sensor-readings die aangaven dat een schip onmiddelijk vernietigd zou worden als het de barrier zou penetreren, maar dit was slechts een illusie. Als Kirk & crew niet zo vindingrijk waren geweest, had dit wezen zelfs kunnen ontsnappen. Dat is mij wat te slordig voor de Q.

Ik weet het niet... het sluit wat mij betrefd wel aan bij wat we verder van de Q hebben gezien: Ze zijn ijdel, arogant en denken foutloos te zijn.

Er zijn dus twee mogelijkheden: Of ze hadden er wellicht niet aan gedacht dat er wel eens iemand van buitenaf naar het centrum van het heelal zou komen om 'God' te zoeken, of het was wellicht een vroege test van de Q... het ras dat slaagt voor de test wordt het uitverkoren ras

Vandaar misschien dat de Q later ook zo veel contact met de mensheid zoeken...

en dat terwijl de makers van ST5: TFF alleen maar een stom verhaaltje wilde neerzetten...

dinsdag 30 september 2003 @ 17:39:37 #199
63246 Shadow_Smile
pi_13549867
Ik vond Q juist helemaal niet niet in Startrek passen, dat gaat net iets te ver met sience fiction, zodat het niet meer geloofwaardig over komt.

Ik hoop nu met de nieuwe serie " enterprise " dat ze hem daar niet in gaan toe passen, dit zou wel eens de hele serie kunnen verzieken

dinsdag 30 september 2003 @ 20:43:02 #200
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_13554323
klop klop!
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:36:32 #201
18413 Summoner
pi_13556526
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 13:33 schreef Skimmer het volgende:
Ik weet het niet... het sluit wat mij betrefd wel aan bij wat we verder van de Q hebben gezien: Ze zijn ijdel, arogant en denken foutloos te zijn.
Ook al is hun macht beperkt, onderschat ze niet. Overigens, er is een leuk boek over de reis van een starship naar Andromeda. Dan blijkt dat een zeer machtig wezen de rand van onze Melkweg bewaakt, en dat zelfs de Q deze niet kunnen verslaan. De grote clue en climax van het boek is dus dat de Q lang niet zo machtig zijn als ze beweren, en dat zelfs onze Melkweg niet kunnen verlaten. Klote dat ik de titel niet meer kan herinneren...
quote:
Er zijn dus twee mogelijkheden: Of ze hadden er wellicht niet aan gedacht dat er wel eens iemand van buitenaf naar het centrum van het heelal zou komen om 'God' te zoeken, of het was wellicht een vroege test van de Q... het ras dat slaagt voor de test wordt het uitverkoren ras
Centrum van het heelal? Melkweg zul je bedoelen... en ik denk zelf niet dat de Great Barrier en Sha'Ka''Ree zich in het centrum van de Melkweg bevinden, dat was een grote fout van het Star Trek 5 team. De Enterprise-A kan zich gewoon niet van Aarde naar het centrum van de Melkweg verplaatsen in een paar dagen, of zelfs een paar weken niet. Dat zijn ruim 40.000 lichtjaren.

Ik denk eerder dat ze hier met Centre of the Galaxy een of ander legendarisch, mythisch centrum bedoelden. Net zoals Jeruzalem het centrum van de Aarde zou zijn, was Sha'Ka'Ree in veel culturen het punt vanwaar het heelal is ontstaan is, of iets dergelijks. Dat is zo'n beetje de enige manier om de tegenstrijdigheid van Star Trek 5 te verklaren. En vergeet niet dat de Enterprise-D in The Next Generation, in de aflevering "The Nth Degree" ook naar het centrum van de Melkweg verplaatst wordt, en daar is geen Great Barrier of Sha'Ka'Ree. Daar zitten de Cytherians.

quote:
Vandaar misschien dat de Q later ook zo veel contact met de mensheid zoeken...
De Q zijn al jaren gefascineerd door de mensheid, dat blijkt wel uit "Death Wish". De Q die tegen de boom aan trapte waar Isaac Newton onder zat, de Q die het Woodstock festival redde...
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:38:34 #202
18413 Summoner
pi_13556618
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:39 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik vond Q juist helemaal niet niet in Startrek passen, dat gaat net iets te ver met sience fiction, zodat het niet meer geloofwaardig over komt.
Ach, het is fictie. Star Trek is toch al voor een groot deel wetenschappelijk niet verantwoord, ik geef meer om het mythologische Star Trek universum. De Q passen daar prima in, tesamen met al die andere superwezens die we door de serie heen hebben gezien. Een dosis 'fantasy' is wat mij betreft welkom.
pi_13566480
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:38 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ach, het is fictie. Star Trek is toch al voor een groot deel wetenschappelijk niet verantwoord, ik geef meer om het mythologische Star Trek universum. De Q passen daar prima in, tesamen met al die andere superwezens die we door de serie heen hebben gezien. Een dosis 'fantasy' is wat mij betreft welkom.

De nieuwe aflevering bouwt de spanning mooi op. Het commentaar dat ik had op de eerste aflevering neem ik terug. Het verhaal wordt gewoon goed opgebouwd.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 16:53:04 #204
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13575190
3x04 vind ik nog matiger dan 3x03. Dat "uitermate knappe meid komt aanzetten en blijkt uiteindelijk helemaal niet zo eerlijk te zijn" komt mij mijn nek uit. Zo voorspelbaar.

Wel leuk dat ze nu proberen die trillium d op hun schipwand te krijgen.

woensdag 1 oktober 2003 @ 17:24:45 #205
18413 Summoner
pi_13576138
Oke, ben nu "Rajiin" aan het downen. Op bovenstaande post na heb ik alleen nog maar goede dingen over deze aflevering gehoord!
De eerste kritieken zijn zeer positief.

http://www.subspacebbs.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16972

http://trekweb.com/stbbs/showThread.php?bid=r8yhsW3AaKqzE&tid=3f79fd5592fbf&cid=3f79fd559a5e5&viewby=&sort=&order=&numReplies=4#3f79fd559a5e5

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 01-10-2003 17:35]

woensdag 1 oktober 2003 @ 19:15:26 #206
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_13578707
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 17:24 schreef Summoner het volgende:
Oke, ben nu "Rajiin" aan het downen. Op bovenstaande post na heb ik alleen nog maar goede dingen over deze aflevering gehoord!
De eerste kritieken zijn zeer positief.

http://www.subspacebbs.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16972

http://trekweb.com/stbbs/showThread.php?bid=r8yhsW3AaKqzE&tid=3f79fd5592fbf&cid=3f79fd559a5e5&viewby=&sort=&order=&numReplies=4#3f79fd559a5e5

wacht lekker op de hdtv svcd
  woensdag 1 oktober 2003 @ 19:25:06 #207
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_13578971
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

wacht lekker op de hdtv svcd

Die zou ook al gespot zijn
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 22:11:04 #208
18413 Summoner
pi_13583373
3.04 - Rajiin ----> WOW! Wat een vette aflevering! Na een korte onderbreking met "Extinction" gaat de serie weer verder met de boeiende Xindi-arc. Behoorlijk wat ontwikkelingen in deze ep, echt een vette climax op het einde bij de gewelddadige confrontatie. IJzersterke cliffhanger! Kan niet wachten tot de volgende!

Visueel zoals altijd weer om bij te kwijlen (Toffe bazaar, leuke aliens, Insect-power!!!!)

maandag 6 oktober 2003 @ 03:16:08 #209
8502 BAZZA
pi_13680989
Waarom vernietigen ze de Enterprise eigenlijk niet gewoon? hun schepen zijn duidelijk met meer en zijn beter bewapend.

Heb niet alle afleveringen nog gezien dus blijkbaar heb ik iets gemist

maandag 6 oktober 2003 @ 11:58:31 #210
63246 Shadow_Smile
pi_13685085
Straks weer,..... Enterprise !!!!!!!!!!!!!
  maandag 6 oktober 2003 @ 13:14:55 #211
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13686738
Rajin was cool!

De Xindi lijken toch wel sterker te zijn dan Starfleet wellicht denkt. Je ziet ook wel een rolverdeling bij de Xindi. De reptillians zijn de echte Havikken in het stel, net als de insecten, al lijken die iets bedachtzamer te zijn. De Sloth daarentegen zijn veel terughoudender.
Hmm...misschien zien we later wel een keer een breuk binnen de Xindi ontstaan.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 05:02:58 #212
8502 BAZZA
pi_13705426
Van Usenet
quote:
Archer still has the monkey making virus, maybe even more than one given
the size of the test tube. Will he turn all the Xindi into Lokeks in
order to save Earth? I hope so. The Lokeks seemed a lot more cheerful
than the Xindi, especially those humorless dolphins.

Once he's finished turning the Xindi into monkeys he could make their
planet a theme park.

pi_13717242
Ik heb gehoord dat Enterprise wordt uitgezonden op Veronica op maandag: twee afleveringen elke maandag. Te gek. Lang leve Veronica!!!!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:52:26 #214
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_13718136
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:24 schreef fonzy het volgende:
Ik heb gehoord dat Enterprise wordt uitgezonden op Veronica op maandag: twee afleveringen elke maandag. Te gek. Lang leve Veronica!!!!
1 aflevering elke maandag....en je hebt er al 3 gemist
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:53:53 #215
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_13718183
Morgen weer een nieuwe aflevering van seizoen 3 downloaden.
Ik vind die star trek series echt goed.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:54:19 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_13718197
Yeps,. het begint nu ECHT cool te worden .

Die Xindi zijn een cool ras.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:30:59 #217
38396 mazaru
pi_13720704
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:54 schreef HeatWave het volgende:
Yeps,. het begint nu ECHT cool te worden .

Die Xindi zijn een cool ras.

De volgende aflevering gaat over vulcans

57. Impulse
gs: Sean McGowan (Hawkins)

After answering a distress signal from a Vulcan starship, Archer, T'Pol, Reed and Hawkins arrive on board to find its crew in a deranged, raging state that quickly manifests in T'Pol as well

Daarna weer verder met de Xindi

pi_13722705
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mazaru het volgende:

[..]

De volgende aflevering gaat over vulcans

57. Impulse
gs: Sean McGowan (Hawkins)

After answering a distress signal from a Vulcan starship, Archer, T'Pol, Reed and Hawkins arrive on board to find its crew in a deranged, raging state that quickly manifests in T'Pol as well

Daarna weer verder met de Xindi

Hmmm... benieuwd of het wat aan de verhaal lijn toevoegd dan... anders wordt het een kut aflevering... net als extingction... maar die zou met terugwerkende kracht nog goed kunnen worden... zie post van BAZZA
  woensdag 8 oktober 2003 @ 00:54:58 #219
18413 Summoner
pi_13731172
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:37 schreef Skimmer het volgende:
hmmm... benieuwd of het wat aan de verhaal lijn toevoegd dan... anders wordt het een kut aflevering... net als extingction... maar die zou met terugwerkende kracht nog goed kunnen worden... zie post van BAZZA
Het hoeft niet zo nodig iets aan de verhaallijn toe te voegen, deze aflevering is meer een focus op het Expanse, en wat voor krachten daar actief zijn. Deze aflevering moet gewoon gedaan worden, want na al die verhalen over Vulcans die elkaar afmaken en binnenstebuiten gekeerde Klingons wil ik er ook wat van zien. Af en toe een zijstapje is wel zo fris, ik heb liever niet dat heel seizoen 3 één grote Xindi-aflevering wordt waarin geen plaats is voor een nadere bestudering van een enkel element.
pi_13732582
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef Summoner het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo nodig iets aan de verhaallijn toe te voegen, deze aflevering is meer een focus op het Expanse, en wat voor krachten daar actief zijn. Deze aflevering moet gewoon gedaan worden, want na al die verhalen over Vulcans die elkaar afmaken en binnenstebuiten gekeerde Klingons wil ik er ook wat van zien. Af en toe een zijstapje is wel zo fris, ik heb liever niet dat heel seizoen 3 één grote Xindi-aflevering wordt waarin geen plaats is voor een nadere bestudering van een enkel element.

Maar goed... dat is jouw mening

Nee, zonder dollen, ergens heb je wel gelijk... maar ik heb het nu met DS9 ook, ik ben nu bij seizoen 4, en tot nu toe was het ontzettend moeilijk om door te komen... Ik kijk die kl*te serie voor de Dominion war... en tot nu toe is het allemaal een grote zij stap geweest...

pi_13736022
Heb gehoord dat Veronica Enterprise twee afleveringen gaat uitzenden op maandag. En Angel komt terug op zaterdag.Perfect.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:05:59 #222
18413 Summoner
pi_13744036
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:14 schreef Skimmer het volgende:
Nee, zonder dollen, ergens heb je wel gelijk... maar ik heb het nu met DS9 ook, ik ben nu bij seizoen 4, en tot nu toe was het ontzettend moeilijk om door te komen... Ik kijk die kl*te serie voor de Dominion war... en tot nu toe is het allemaal een grote zij stap geweest...
Haha, DS9 heeft zoveel meer te bieden dan de Dominion War. En die begint pas echt eind seizoen 5, dus je moet nog wel even.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:22:11 #223
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13744414
Heb de aflevering net gekeken. Was wel leuk. Maar voegde in mijn ogen ook niks toe.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 18:15:45 #224
18413 Summoner
pi_13745779
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:22 schreef CoReTeX het volgende:
Heb de aflevering net gekeken. Was wel leuk. Maar voegde in mijn ogen ook niks toe.
Ik heb hem nog niet binnen, maar kan niet wachten totdat ik die zombies ga aanschouwen!!!
  donderdag 9 oktober 2003 @ 01:31:16 #225
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_13756364
yep mooie aflevering weer ..
nu maar hopen dat t'pal niet helemaal hersteld en dus wat meer menselijk word (minder controle over emoties) zou nog leuke dingen met zich mee kunnen brengen....de schrijvers kunnen iig weer alle kanten uit..

zucht ....nu weer geduld hebben tot volgende week

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_13756509
Leuke aflevering. Ik vind dat de sfeer van deze aflevering (eigenlijk heel seizoen 3) een stuk beter is dan in seizoen 1 en 2...beter acteerwerk en het loopt gewoon gesmeerder (betere regie/editing). De actie wordt zeer overtuigend weergegeven.....een van mijn grootste irritaties uit TNG, VYG (lees: Tuvok de pussy vulcan...de rest vocht ook als een stel pussies btw...met uitzondering van Worf dan). (over DS9 trouwens geen vuil woord).

Deze aflevering heeft mijns inziens als doel T'pol in de toekomst wat meer acteervrijheden te geven. Ze is immers een belangrijke kijkcijfertrekker, en een gebrek aan characterdevelopment verveelt (lees: Tuvok).

Dit was ook een van de redenen waarom Voyager zo goed scoorde destijds. De lekkere Seven of Nine die de transitie van Borg terug naar mens maakte. T'pol is goed op weg, hoewel ze natuurlijk Vulcan is.

Oh ja....en deze aflevering had erg goede special effects....iets wat ik sinds DS9 een beetje miste.

donderdag 9 oktober 2003 @ 04:20:31 #227
18413 Summoner
pi_13756917
Fuck al die halfgare verklaringen... dit was gewoon een supervette horror aflevering!

Wat een topper, wat een seizoen tot nu toe. Als de rest van het seizoen van hetzelfde niveau is, maakt Enterprise een meer dan goede kans om m'n op een na favorie Star Trek serie te worden. Die spanning, die actie, die horror... en de FX, zoals altijd supervet. Ik ben helemaal in de wolken.

pi_13759222
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 04:20 schreef Summoner het volgende:
Fuck al die halfgare verklaringen... dit was gewoon een supervette horror aflevering!

Wat een topper, wat een seizoen tot nu toe. Als de rest van het seizoen van hetzelfde niveau is, maakt Enterprise een meer dan goede kans om m'n op een na favorie Star Trek serie te worden. Die spanning, die actie, die horror... en de FX, zoals altijd supervet. Ik ben helemaal in de wolken.

En welke is je favo dan?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 15:14:31 #229
18413 Summoner
pi_13765706
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:47 schreef Skimmer het volgende:
En welke is je favo dan?
Met afstand DS9. Die serie heeft alles, tientallen verhaallijnen die door elkaar lopen en de meest uitgediepte characters, veel recurring characters en een duistere beschouwing van het Star Trek universum. Section 31, de Dominion, Orion Syndicate... I love 'em.

En oh ja, natuurlijk massive fleet battles.

pi_13765999
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:14 schreef Summoner het volgende:

[..]

Met afstand DS9. Die serie heeft alles, tientallen verhaallijnen die door elkaar lopen en de meest uitgediepte characters, veel recurring characters en een duistere beschouwing van het Star Trek universum. Section 31, de Dominion, Orion Syndicate... I love 'em.

En heb jij seizoen 1 t/m 3 ook gezien?

Booooo-riiiiing!!!

De overige dingen heb je trouwens volledig gelijk in... en natuurlijk de Cardasians, wat ook wel een uber ras is...

[Dit bericht is gewijzigd door Skimmer op 09-10-2003 15:34]

donderdag 9 oktober 2003 @ 20:04:51 #231
34006 Soloman
Wablief????
pi_13773105
Wow man!

Ik heb net Episode 5 van siezoen 3 gekeken! "Impulse"
Het word steeds spannender. Ze zijn daaro echt de goeie weg ingeslagen. Dit soort spanning en thriller achtige taferelen kom je niet vaak tegen bij Star trek!
GEWELDIG!!!! Ga zo door Rick Berman!

Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
  donderdag 9 oktober 2003 @ 20:19:46 #232
38396 mazaru
pi_13773503
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 20:04 schreef Soloman het volgende:
Wow man!

Ik heb net Episode 5 van siezoen 3 gekeken! "Impulse"
Het word steeds spannender. Ze zijn daaro echt de goeie weg ingeslagen. Dit soort spanning en thriller achtige taferelen kom je niet vaak tegen bij Star trek!
GEWELDIG!!!! Ga zo door Rick Berman!

Nog 10 minuten dan heb ik hem ook binnen.
Lekkerrrrrr!
Daar ga ik eens fijn voor zitten met een bakje chips!
  donderdag 9 oktober 2003 @ 22:31:17 #233
18413 Summoner
pi_13777285
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:26 schreef Skimmer het volgende:
En heb jij seizoen 1 t/m 3 ook gezien?
Booooo-riiiiing!!!
Vanaf seizoen 2 "The Maquis" wordt de serie juist gaaf, seizoen 3 is killer! Maar ik ben een Star Trek hoer, ik aanbid (bijna) alles.
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:46:31 #234
63246 Shadow_Smile
pi_13845374
Vanavond weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!!!!!!!!!!!!!!

20:30 !!!!!!!!!!!!

maandag 13 oktober 2003 @ 13:47:11 #235
18413 Summoner
pi_13848490
Vanavond "Strange New World", dat is een aardige aflevering, maar niet geweldig. Die andere, "Unexpected", is erg amusant.

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 13-10-2003 16:46]

woensdag 15 oktober 2003 @ 00:41:50 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13890011
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:14 schreef Summoner het volgende:

[..]

Obsidian Order

Deep Space 9 is ook verruit mijn favoriet, en mijn vrouw is er ook helemaal gek van. Ik heb haar aangestoken

Ik heb de hele serie op TV gezien, maar ben nu met de uitgave van de DVD's weer de hele serie aan het kijken. Heb Seizoen 1 t/m 4 gehad, en ben nu net begonnen met seizoen 5.

-
  woensdag 15 oktober 2003 @ 01:45:00 #237
18413 Summoner
pi_13890487
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 00:41 schreef maartena het volgende:
Deep Space 9 is ook verruit mijn favoriet, en mijn vrouw is er ook helemaal gek van. Ik heb haar aangestoken
Cool. Hoe meer zieltjes, hoe beter.
quote:
Ik heb de hele serie op TV gezien, maar ben nu met de uitgave van de DVD's weer de hele serie aan het kijken. Heb Seizoen 1 t/m 4 gehad, en ben nu net begonnen met seizoen 5.
Ik had de serie al compleet op VHS, maar ben nu uiteraard die DVD boxen aan het kopen. Maar is box 5 dan al uit?

--edit: in de VS al een tijdje--

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 15-10-2003 01:50]

pi_13890566
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:47 schreef Summoner het volgende:
Vanavond "Strange New World", dat is een aardige aflevering, maar niet geweldig. Die andere, "Unexpected", is erg amusant.
dat vond ik nou klote he, 2 afleveringen achter elkaar (ok mooi avond te vullen) maar ik neem het elke maandag op en ze vermelden het niet in de tv gids dat er 2 komen... mis ik nu al een aflevering?!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 04:04:19 #239
6290 Dr_Crouton
pi_13890822
Whoa, Impulse was creepy!

Natuurlijk weet je dat het altijd wel goed afloopt, maar het was wel spannend en bij vlagen best eng. En T'Pol die de longen uit haar lijf schreeuwt.

pi_13909328
Spoiler alert!!

Net de HDTV versie van Exile (3X06) zitten kijken. Vond er niet zoveel aan....maar er zitten wel wat belangrijke stukjes in. Zo heeft Hoshi (betekent trouwens "ster" in het Japans) een serie telepathische visioenen die wellicht van belang zijn. Ik heb ze even slomo afgespeeld en het betreft volgens mij een test van dat wapen, en nog wat andere shit.

Slechtste stuk: Als de shuttlepod terugstuitert op die Sphere (bagger CGI).

Trouwens, waarom vernietigen ze die sphere niet gewoon? One down, 49 to go zou mijn motto zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door WimP op 15-10-2003 23:52]

woensdag 15 oktober 2003 @ 23:53:53 #241
18413 Summoner
pi_13909690
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 01:59 schreef ExTreme-e het volgende:
dat vond ik nou klote he, 2 afleveringen achter elkaar (ok mooi avond te vullen) maar ik neem het elke maandag op en ze vermelden het niet in de tv gids dat er 2 komen... mis ik nu al een aflevering?!
Je hebt een hele leuke gemist ja.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:55:35 #242
18413 Summoner
pi_13909748
En Exile was erg goed! Goeie voortzetting van het Xindi arc, wat een seizoen is dit! Vette klasse!!! Spannend einde, kan niet wachten op "The Shipment"!

Wederom schitterende FX!!!

donderdag 16 oktober 2003 @ 00:07:03 #243
18413 Summoner
pi_13910078
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:41 schreef WimP het volgende:
Net de HDTV versie van Exile (3X06) zitten kijken. Vond er niet zoveel aan....maar er zitten wel wat belangrijke stukjes in. Zo heeft Hoshi (betekent trouwens "ster" in het Japans) een serie telepathische visioenen die wellicht van belang zijn. Ik heb ze even slomo afgespeeld en het betreft volgens mij een test van dat wapen, en nog wat andere shit.
Je bedoelt die beelden als ze gebruik maakt van de 'bol'? Dat zijn gewoon wat coole FX shots uit de afgelopen twee seizoenen van Enterprise. En dat stuk planeet dat opgeblazen wordt komt uit "Silent Enemy", waarin ze de phase cannons voor het eerst testen op een maan.

Zeer gaaf het haar lukte om een Xindi-Reptilian te bereiken. Badass, zoals ie in de camera keek.

quote:
Slechtste stuk: Als de shuttlepod terugstuitert op die Sphere (bagger CGI).
Toffe CGI, haal die shit eens uit je ogen! Vaag hoe sommige mensen iets 'nep' kunden vinden terwijl het er erg mooi uitziet... Volgens mij hangt het voornamelijk af van hoe je naar de serie kijkt, of je goed inleeft of niet...
De FX van Enterprise zijn superieur aan alles wat je op TV ziet. Gave anomalies ook weer, vooral wat er met die trap gebeurt! En Archers bal, hahaha... Classic.
quote:
Trouwens, waarom vernietigen ze die sphere niet gewoon? One down, 49 to go zou mijn motto zijn.
Dat zou wel erg dom zijn, ze weten verder nog zo weinig over de spheres, wat gebeurt er als het netwerk zomaar ineens onderbroken wordt, er zijn gewoon te weinig antwoorden.
pi_13910129
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:55 schreef Summoner het volgende:
En Exile was erg goed! Goeie voortzetting van het Xindi arc, wat een seizoen is dit! Vette klasse!!! Spannend einde, kan niet wachten op "The Shipment"!

Wederom schitterende FX!!!

Vond jij die "A" storyline met Hoshi echt zo goed? Vond het erg lame en voorspelbaar eerlijk gezegd. Maar de Xindi arc is natuurlijk erg goed, daar heb je gelijk in.
pi_13910228
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:07 schreef Summoner het volgende:

[..]

Je bedoelt die beelden als ze gebruik maakt van de 'bol'? Dat zijn gewoon wat coole FX shots uit de afgelopen twee seizoenen van Enterprise. En dat stuk planeet dat opgeblazen wordt komt uit "Silent Enemy", waarin ze de phase cannons voor het eerst testen op een maan.

Zeer gaaf het haar lukte om een Xindi-Reptilian te bereiken. Badass, zoals ie in de camera keek.
[..]

Toffe CGI, haal die shit eens uit je ogen! Vaag hoe sommige mensen iets 'nep' kunden vinden terwijl het er erg mooi uitziet... Volgens mij hangt het voornamelijk af van hoe je naar de serie kijkt, of je goed inleeft of niet...
De FX van Enterprise zijn superieur aan alles wat je op TV ziet. Gave anomalies ook weer, vooral wat er met die trap gebeurt! En Archers bal, hahaha... Classic.
[..]

Dat zou wel erg dom zijn, ze weten verder nog zo weinig over de spheres, wat gebeurt er als het netwerk zomaar ineens onderbroken wordt, er zijn gewoon te weinig antwoorden.

Owke...hier heb ik weinig tegen in te brengen hehe. I'm dealing with a real trekkie. Ik vind het een erg leuke serie maar hou me niet zo bezig met de kleinste details. Denk dat ik daarom die CGI in die visioenen niet herkende .

Ik blijf erbij dat ik de CGI van de terugstuiterende shuttle slecht vond. Maarja, ben ook wel een miereneuker op dat gebied. Die distortions waren wel weer erg vet, dat klopt.

Hebben ze dat gezegd dan over die Spheres? Dat ze ze nog niet proberen te vernietigen omdat ze niet weten wat de effecten zullen zijn? Als ik Archer zou zijn zou ik het gewoon proberen, ik bedoel, die gast is toch al vrij roekeloos bezig af en toe (beetje Kirk wannabe achtig...maar dat zal zo bedoeld zijn).

donderdag 16 oktober 2003 @ 00:17:10 #246
18413 Summoner
pi_13910296
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:09 schreef WimP het volgende:
Vond jij die "A" storyline met Hoshi echt zo goed? Vond het erg lame en voorspelbaar eerlijk gezegd. Maar de Xindi arc is natuurlijk erg goed, daar heb je gelijk in.
Op zich vond ik de B storyline interessanter. Tarquin vind in een leuk personage, vooral omdat hij uiteindelijk geen bad guy bleek te zijn (oke, een klein beetje dan). Ik vond hem erg sympathiek en begrijpelijk over komen. Ook was dit voor Hoshi een goede ep. Er werd goed gebruik gemaakt van het feit dat Hoshi altijd een beetje aan de zijlijn lijkt te staan, en dat ze vaak alleen is. Het personage kreeg er in deze ep meer diepgang en backstory bij dan in de hele eerste twee seizoenen. Maar dat is Mike Sussman, die man DOET echt wat met personages.

--edit: Phyllis Strong, asshole!--

Verder heb ik een zwak voor 'gothic imagery', en dat eenzame kasteel in de berg sprak erg tot m'n verbeelding. Het geeft het Expanse zo'n uitgebreid, gevarieerd gezicht...

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 16-10-2003 01:26]

donderdag 16 oktober 2003 @ 00:24:05 #247
18413 Summoner
pi_13910418
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:13 schreef WimP het volgende:
Owke...hier heb ik weinig tegen in te brengen hehe. I'm dealing with a real trekkie. Ik vind het een erg leuke serie maar hou me niet zo bezig met de kleinste details. Denk dat ik daarom die CGI in die visioenen niet herkende .
Geeft niets, de meeste mensen zullen dat niet herkennen, niet iedereen kan een nerd zijn.

En wat betreft de CGI: je moet wel toegeven dat ze meer wilde dingen doen de laatste tijd, dan liever af en toe een misser, het idee is vaak cool (overigens heb ik zelden iets aan te merken op de CGI van Enterprise... ik bedoel: er wordt zelfs over de CGI van de laatste twee Star Wars films gezeurd, geez...)

quote:
Hebben ze dat gezegd dan over die Spheres? Dat ze ze nog niet proberen te vernietigen omdat ze niet weten wat de effecten zullen zijn?
Nee, maar het lijkt me wel logisch dat dat de reden is. Voor hetzelfde geld vernietigen ze zo'n sphere en worden ze enkele uren later door een bloeddorstige vloot schepen helemaal aan gort geknald... Bovendien, misschien treedt er wel de-stabilisatie op en zijn die anomalies niet meer te voorspellen...
pi_13910719
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:24 schreef Summoner het volgende:

[..]

Geeft niets, de meeste mensen zullen dat niet herkennen, niet iedereen kan een nerd zijn.

En wat betreft de CGI: je moet wel toegeven dat ze meer wilde dingen doen de laatste tijd, dan liever af en toe een misser, het idee is vaak cool (overigens heb ik zelden iets aan te merken op de CGI van Enterprise... ik bedoel: er wordt zelfs over de CGI van de laatste twee Star Wars films gezeurd, geez...)
[..]

Nee, maar het lijkt me wel logisch dat dat de reden is. Voor hetzelfde geld vernietigen ze zo'n sphere en worden ze enkele uren later door een bloeddorstige vloot schepen helemaal aan gort geknald... Bovendien, misschien treedt er wel de-stabilisatie op en zijn die anomalies niet meer te voorspellen...

Ja, ik moet toegeven dat ik het idee echt supergoed vond. Er zit veel meer creativiteit in de FX bij Enterprise (hoewel ik DS9 echt mis kwa FX....die battlescenes zijn onovertrefbaar). Maar de "beweging" van de shuttle toen ie neerkwam leek meer op een stuiterbal (doet me denken aan conan the barbarian die tegen een rotsblok aanloopt en dat rotsblok meevibreert....of natuurlijk de o zo zware stenen in Star Trek altijd). Ach ja....wat zeik ik eigenlijk ook.....de FX waren vet !!

Toen ik mijn bericht al had getypt bedacht ik me ineens dat hij aan het einde zei: "it seems someone created the expanse...but to what purpose" (of iets dergelijks...pin me niet vast op de nauwkeurigheid van mijn quote hehe). Lijkt me dus gewoon dat dat een verdere storyline ontwikkeling is.....en als je spheres gaat destroyen dan haal je de spanning weg.

En wat je zegt over Hoshi klopt natuurlijk als een bus, daar had ik niet bij stilgestaan (was me aan het ergeren aan die Alien hehe...had ik helemaal niks mee). Ze lijkt er een beetje bij te hangen in elke episode...zoals ook Reed en Mayweather(slechte acteur trouwens).

donderdag 16 oktober 2003 @ 01:05:12 #249
18413 Summoner
pi_13911087
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:40 schreef WimP het volgende:
Ja, ik moet toegeven dat ik het idee echt supergoed vond. Er zit veel meer creativiteit in de FX bij Enterprise (hoewel ik DS9 echt mis kwa FX....die battlescenes zijn onovertrefbaar). Maar de "beweging" van de shuttle toen ie neerkwam leek meer op een stuiterbal (doet me denken aan conan the barbarian die tegen een rotsblok aanloopt en dat rotsblok meevibreert....of natuurlijk de o zo zware stenen in Star Trek altijd). Ach ja....wat zeik ik eigenlijk ook.....de FX waren vet !!
Hahaha, dat is een snelle bekering!
quote:
Lijkt me dus gewoon dat dat een verdere storyline ontwikkeling is.....en als je spheres gaat destroyen dan haal je de spanning weg.
Dat is natuurlijk ook een factor, en de verhaallijn gaat er zonder meer op door. Daar komt nog iets groots en episch uit, wacht maar af.
quote:
En wat je zegt over Hoshi klopt natuurlijk als een bus, daar had ik niet bij stilgestaan (was me aan het ergeren aan die Alien hehe...had ik helemaal niks mee). Ze lijkt er een beetje bij te hangen in elke episode...zoals ook Reed en Mayweather(slechte acteur trouwens).
Ja, Mayweather is echt de Harry Kim van Enterprise geworden. Nou ja, sluit ook wel weer bij TOS aan, daar waren het Sulu, Uhura en Chekov die altijd maar wat op de bridge zaten en verder weinig te doen kregen.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 01:36:13 #250
6290 Dr_Crouton
pi_13911330
Sulu is toevallig wel kapitein geworden van de NCC-2000 USS Excelsior, een van de mooiste Starfleet schepen.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 01:57:03 #251
18413 Summoner
pi_13911430
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 01:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Sulu is toevallig wel kapitein geworden van de NCC-2000 USS Excelsior, een van de mooiste Starfleet schepen.
Ja, dus...? Misschien wordt Mayweather wel Fleet Admiral, of 1ste President van de Federation!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 02:04:34 #252
18413 Summoner
pi_13912894
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:40 schreef WimP het volgende:

[..]

Vond het wel een vermakelijke aflevering, maar ook weer niet super. Die grote bollen zijn leuk en ook dat er een verklaring voor the expanse wordt gecreeerd.

Ben het er wel mee eens dat vooral de neerkomst van de shuttle er erg vreemd en totaal niet natuurlijk uitzag. Zowel het stuiteren en het schuiven zag er niet natuurlijk uit.
Dat hoeft niet zozeer te maken te hebben met de SFX, maar kan ook gewoon intrepetatie zijn van iets met een mindere zwaartekracht.

donderdag 16 oktober 2003 @ 16:36:47 #254
18413 Summoner
pi_13923381
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 09:30 schreef mbn het volgende:
Ben het er wel mee eens dat vooral de neerkomst van de shuttle er erg vreemd en totaal niet natuurlijk uitzag. Zowel het stuiteren en het schuiven zag er niet natuurlijk uit.
Dat hoeft niet zozeer te maken te hebben met de SFX, maar kan ook gewoon intrepetatie zijn van iets met een mindere zwaartekracht.
Ja, precies. Volgens mij was het gewoon de bedoeling dat de manier waarop die pod neerkwam er erg 'weird' en freaky uitzag. Net zoals bijvoorbeeld die scene waarin je een stuk van de hull ziet ontploffen, het is niet een 'gewone' explosie waarbij je grote stukken metaal rond ziet vliegen, het leek meer alsof de hull vloeibaar werd en in druppels uiteenspatte.
pi_13929933
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:36 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ja, precies. Volgens mij was het gewoon de bedoeling dat de manier waarop die pod neerkwam er erg 'weird' en freaky uitzag. Net zoals bijvoorbeeld die scene waarin je een stuk van de hull ziet ontploffen, het is niet een 'gewone' explosie waarbij je grote stukken metaal rond ziet vliegen, het leek meer alsof de hull vloeibaar werd en in druppels uiteenspatte.

Ja, dat zal het wel zijn (in ieder geval een good excuse voor de makers ).

Je hebt wel gelijk dat ik mijn mening snel heb aangepast, maar ik ben niet zo'n moeilijke. Ik heb wat perfectionistische trekjes....dus ben ik af en toe wat te kritisch .

Ik heb trouwens echt zin in de volgende aflevering: The shipment. Ik kan er nog geen preview van vinden (misschien omdat ie pas 29.10 uitgezonden wordt?)

Wat is jouw favoriete personage uit Star Trek: Enterprise?

donderdag 16 oktober 2003 @ 23:08:21 #256
18413 Summoner
pi_13933393
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 20:51 schreef WimP het volgende:
Ik heb trouwens echt zin in de volgende aflevering: The shipment. Ik kan er nog geen preview van vinden (misschien omdat ie pas 29.10 uitgezonden wordt?)
Ja klote, volgende week woensdag een herhaling.
quote:
Wat is jouw favoriete personage uit Star Trek: Enterprise?
Trip, Malcolm en Phlox.

Jammer dat Mal dit seizoen naast veel vuurgevechten nog niet zoveel te doen heeft gekregen, ik vind hem wel fascinerend... vooral in combinatie met Trip, wat "Shuttlepod One" echt een timeless classic maakte...

Wat betreft Trip heb ik niets te klagen gehad dit seizoen... Ik hoop dat Phlox wat meer aandacht krijgt in de komende afleveringen, ik vind het zo'n interessante kerel... ik vond hem het leukst in "Two Days and Two Nights", toen hij een verkorte winterslaap nam, en zo maf wakker werd. Geniaal acteerwerk van John Billingsley. En ook in ethische afleveringen vind ik hem toppie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')