Dat zou veel meer moeten gebeuren. Volgens mij zijn er best veel mensen die alleen reizen of om andere redenen een kamer alleen willen. Bij een tweepersoonskamer in je eentje betaal je ook altijd meer dan eigenlijk nodig is. Aan de ene kant wel logisch hoor, zeker in het hoogseizoen (ze hadden de kamer ook aan 2 personen kunnen verhuren). Aan de andere kant zijn die toeslagen vaak wel heel hoog. Ik zat laatst te kijken op de site van Golden Tulip. Er was een aanbieding in Parijs voor 100 euro per kamer per nacht op basis van 2 personen. En wat was de prijs per nacht voor een persoon alleen? Ook 100 euro per nacht! Wat is dat voor idioterie?
quote:Reden is dat twee mensen in een tweepersoonskamer vaak meer zullen uitgeven in bijv. de hotelbar om meer bestellen via de roomservice. EEN persoon in een tweepersoonskamer levert gewoon minder op.
Op dinsdag 27 mei 2003 22:52 schreef mantamanta het volgende:
Meestal is het bij dergelijke aanbiedingen dan zo dat je voor een kamer alleen ongeveer 180 euro betaald... dacht ik
Ik hoef echt geen 2 persoonskamer als ik op vakantie ga, maar er zijn gewoon meestal geen eenpersoonskamers. En die toeslagen die je moet betalen zijn vaak absurd. Maar je ontkomt er niet aan.
quote:Een persoon alleen kost ook minder (aan ontbijt,schoonmaak, douchewater, etc, etc)
Op dinsdag 27 mei 2003 23:04 schreef sampoo het volgende:[..]
Reden is dat twee mensen in een tweepersoonskamer vaak meer zullen uitgeven in bijv. de hotelbar om meer bestellen via de roomservice. EEN persoon in een tweepersoonskamer levert gewoon minder op.
Wel sliep ik voor een cursus pas in het hotel waar er wel één persoonskamers waren. Dat was de eerste keer, bij de drie andere hotels had ik steeds een tweepersoonskamer. Deze kamer was duidelijk kleiner dan de anderen en er waren geen stoelen ofzo bij. Echt alleen bed. Nu kan het natuurlijk aan het hotel hebben gelegen dat het zo kaal was. Wel zijn het altijd hetzelfde 'soort' hotels waar we heen gaan. Die eenpersoonkamer vond ik ook niet ideaal. Zeker niet als je de hele avond vrij bent (en midden in een bos is er ook niet veel te doen).
Ik snap wel dat een eenpersoonkamer duurder is, maar bijna het dubbele vind ik wel te duur.
quote:In kleine hotels krijg je dan meestal zonder verder commentaar gewoon een rekening voor 2 personen gepresenteerd. Ze houden best goed in de gaten of je stiekum een meisje meeneemt naar je kamer
Op woensdag 28 mei 2003 16:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je een leuke dame ontmoet en naar je kamer neemt, kunnen ze wel eens moeilijk doen natuurlijk als je maar puur voor 1 pers. betaalt.
Dat heb ik hetzelfde. Een toeslag betalen vind ik echt onzin. Zeker omdat ik iemand ben die toch niets uit de mini-bar haalt of in de hotellounge gaat zitten drinkenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je betaalt toch voor de kamer, dus dan zou je zeggen maakt het niet uit of je nou met 1 of 2 personen erop bent!
Hoezo voor de reissector, dit is toch overal zo?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:00 schreef k_man het volgende:
Miljoenen singles in Nederland, maar voor de reissector bestaan alleen veelvouden van twee.
Helemaal mee eens! Bij een iets langere reis kies ik toch liever voor Verweggistan dan voor een Europees land, waar je je groen en geel aan alles betaalt. Als ik nou eens een baan op niveau vind, misschien dat ik dan eens naar Spanje of Griekenland gaquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zorg ervoor dat ik naar landen ga waar hotels niet duur zijn. In Brazilie was ik gemiddeld 10 euro per nacht kwijt, dan maakt me het ook niet echt uit of het nou 1 of 2 euro meer of minder is. Ik heb daar trouwens alleen kamerprijzen gezien in de hotels waar ik was, zonder dat ik nou verschil zag tussen of je er nou met 1 of meer personen verbleef.
Ik ga straks naar indonesie en dat is nog goedkoper gemiddeld begreep ik , dus ik maak me dan ook niet druk om toeslagen . De oplossing is dus om gewoon dure landen en hotels te mijden!
Die is leukquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zorg ervoor dat ik naar landen ga waar hotels niet duur zijn. In Brazilie was ik gemiddeld 10 euro per nacht kwijt
De oplossing is dus om gewoon dure landen en hotels te mijden!
Dat ligt er echt super aan wat je doet denk ik..quote:Op zondag 27 februari 2005 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik een maand in europa verblijf heb je de vliegreis er driedubbel uit. NIet alleen het hotel is in europa onbetaalbaar, maar ook zaken als vervoer en eten. In europa kun je geen taxi nemen, zelfs het ov is duur, om nog maar te zwijgen van een maaltijd in een restaurant!
een week wintesport is duurder dan een maand brazilie.
Wij kregen 10 minuten voor een kamer. Dat gold dan voor de mensen met ervaring. Ik moest er ongeveer 5 per uur doen. (met 2 personen) Een bed opmaken kost een minuut of 3. De rest van de kamer schoonmaken bleef hetzelfde. We bespaarden dus 3 minuten wanneer iemand alleen was. Maar ook niet altijd. Als iemand 's nacht de andere lakens scheeft had getrokken, moesten die ook verschoond.quote:Op zondag 27 februari 2005 19:17 schreef hakkie-takkie het volgende:
Ik zag ook dat er iemand gepost had die zelf ooit kamers schoonmaakte... het duurt misschien wel 5 minuten korter, weet niet hoelang je er dan toch nog over doet, maar om even een half uur te nemen, gewoon als makkelijk voorbeeld, dan zou je voor een 1pk er 25 minuten over doen... dan is het wel nog 25 minuten tegen over 15 minuten per persoon voor die 2pk....
Dus, ergens snap ik het wel, maar 2x zo veel is wel heel veel idd.
Dan ben jij in Europa wrs ook heel duur bezig... Ik ben echt geen vliegticket aan m'n vakantie in Europa kwijt.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik een maand in europa verblijf heb je de vliegreis er driedubbel uit. NIet alleen het hotel is in europa onbetaalbaar, maar ook zaken als vervoer en eten. In europa kun je geen taxi nemen, zelfs het ov is duur, om nog maar te zwijgen van een maaltijd in een restaurant!
een week wintesport is duurder dan een maand brazilie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |