abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12897143
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wow, dat was echt een waanzinnig cool concert! Echt heeeel stoer! Iedereen die naar Lowlands gaat, KIJKEN! Ik ben de volgende keer dat ze komen in ieder geval weer van de partij!
Ik wilde ze heel graag zien maar het ging helaas niet.. Wilde teveel tegelijk zien.
pi_16736748
Heb ze donderdag in Vera gezien, echt geweldig man! Energieke gasten, staan ze daar in een mooi shirt, stropdas (en gasmasker) te spelen, en dan met vette mokers op die bakken te slaan! Heerlijk hels kabaal.
Topconcert, het publiek vond het fantastisch, en we hebben ze ook 3 keer voor een toegift terug gekregen. En de zanger heeft net een dochtertje gekregen, die hij Vera genoemd heeft, wat het natuurlijk goed doet daar in Grunn .
Toch wel zeldzaam, dat je als anderstalige band de boel uitverkoopt. (ik las dat ze vooral populair zijn in landen met ook een vreemd taaltje)
pi_16739164
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:55 schreef Cheese het volgende:
Heb ze donderdag in Vera gezien, echt geweldig man! Energieke gasten, staan ze daar in een mooi shirt, stropdas (en gasmasker) te spelen, en dan met vette mokers op die bakken te slaan! Heerlijk hels kabaal.
Natuurlijk was ik er ook weer, en vond het wederom geweldig . Gaat dat zien!
pi_16739191
Ik heb ze op Lowlands 2003 gezien.
Leuke muziek, leuke act.
De zanger werd na een tijdje wel licht irritant toen 'ie een half uur lang de mensen "I LOVE KAIZERS ORCHESTRA" liet schreeuwen, maar dat deed niet af aan 't geheel.
Zeker leuke band.
pi_16741799
In ieder geval leuk dat dit topic uiteindelijk toch nog aardig loopt, na een stroeve start.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_16742365
Ik heb de eer om morgen te werken als technici (stage) morgen in het Patronaat waar ze zullen optreden.

Ik heb veel goeds over ze gehoord.

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_16743739
Ga ze over een paar uur in de 013 zien
Eens kijken of ze live wel cool zijn want op CD vindt ik ze veeeel te traag voor hoempa (geef mij maar Eläkeläiset) !!
pi_16770586
Geweldige band!!

Gisteren dus gezien in 013. Zelden een band zó strak horen spelen live. De pianist is geniaal. Hij speelt niet eens op een piano maar op een oud harmonium, voorzien van een schemerlamp en diverse WOII attributen. De bassist speelt op een acoustische bas, ook lekker hoor!

Het deed me af en toe erg denken aan oude punk-ska.

Footootje gisteren gemaakt, is dus van de bewuste pianist. Ik ga in ieder geval een CD scoren van deze band. En hun toerlist in de gaten houden want het is zeker de moeite waard om nog eens te gaan.

Nogmaals pianist

Overzichtfoto

Sfeerfoto

en nog een...

Zo, dat was het. Sorry voor hier en daar een beetje brakke foto, maar ik wil nooit flitsen, en uit de hand is het een beetje moeilijk soms.

[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 02-02-2004 01:45]

pi_16776297
Ik zit ook nog steeds na te genieten van donderdag! Ah, heerlijk was dat.

De officiele website is www.kaizers.no. Daar las ik dat ze nog een cd hebben, naast Ompa Til Du Dør. Moet ik maar eens even scoren ergens.

Op de Duitse fansite http://www.save-me-kaizer.de/ staat een hoop info, met tientallen foto's. Dit vind ik wel een toffe

pi_16799277
Jaaaaa een vergelijking met Elekelaiset!! Geweldige band is dat, daar wil ik echt graag cd's van hebben. Super! Ik had het Kaizers Orchestra echt heel graag willen zien, maarja, mijn zus trouwde net die dag. :S Anders was ik echt wel naar Vera geweest..
pi_16801390
Inderdaad blij dat meer mensen deze geweldige band beginnen te ontdekken. Ze hebben idd een tweede cd, 'Evig Pint' , maar die komt hier pas rond februari/maart uit. Dus daar hoef je nu nog niet naar te zoeken. Maar de eerste cd is ook zeer zeker de moeite waard.
pi_16808403
Ik heb ze gister gezien in het Patronaat in Haarlem. Vond het een leuk optreden, dat in tegenstelling tot de CD want die kan me niet echt boeien. Ik vind voor al de 'Gipsy' nummers (zoals zij dat zelf noemen) leuk om live te horen. Oftewel, ga ze live zien! Das leuker dan de CD luiteren...
Aldus.
  maandag 2 februari 2004 @ 09:58:51 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16808428
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:56 schreef Z het volgende:
Ik heb ze gister gezien in het Patronaat in Haarlem. Vond het een leuk optreden, dat in tegenstelling tot de CD want die kan me niet echt boeien. Ik vind voor al de 'Gipsy' nummers (zoals zij dat zelf noemen) leuk om live te horen. Oftewel, ga ze live zien! Das leuker dan de CD luiteren...
Live zijn ze inderdaad stukken leuker omdat ze heel erg goed op het publiek in weten te spelen en de stukken waarin meegezongen kan worden (zoals bij de Gipsy nummers (ze hebben er live nog een op het repetoire staan geloof ik) wat dan ook iedereen doet ).
pi_16809439
Kijk, ik had deze week de cd geluisterd (super!)
en kwam er ook deze week achter dat ze in Nederland op traden.

Dat is nou zonde

Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...

pi_16809865
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:

Dat is nou zonde

Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...

VOlgens mij treden we een keer op 10 per jaar in Nederland op, dus lang hoef je waarschijnlijk niet te wachten!
Aldus.
pi_16858620
Hoe heb je dat nu kunnen missen mar*? Volgende keer zal ik het je laten weten...
Ik ben in september vorig jaar eigenlijk vrij toevallig naar een optreden gegaan, en tsja, dat bleek verslavend... Ben afgelopen weekend (nouja vanaf donderdag) naar 3 concerten geweest (vera, 013 en patronaat) en ik kijk nu alweer uit naar meer... Hallelujah!

[Dit bericht is gewijzigd door Dissident op 03-02-2004 20:06]

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:12:52 #42
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_16859038
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:

Dat is nou zonde

Idem.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
pi_17269090
Ik heb de nieuwe cd "Evig Pint" geluisterd, verkregen via wat minder legale kanalen maar goed . (Ik hoop dat het "eeuwig bier" betekent, maar dat zal wishful thinking zijn). Evig Pint haalt imho niet het niveau van Ompa Til Du Dør, qua feeststemming. Er staan niet zo veel energieke nummers op, maar nog steeds mooi desalniettemin.

De cd is wat donkerder en melancholieker van aard dan het debuut, met wat meer beladen meeslepende tracks. Ik heb zelf het gevoel dat het een soort rustpunt is, na de energie eerste cd, waarna de 3e cd weer de hel los laat barsten.
Een 7.5, voorlopig .

pi_17319498
Een rustpunt? Mmh, nou dan laat ik dit rustpunt even passeren en mag je de 3e CD weer voor mij branden. Er moet gewoon meer met die koevoet op die olievaten geramd worden.
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
pi_17344999
Wat ik van de tweede cd gehoord heb vond ik best goed eigenlijk hoor! Ik zou hem gewoon kopen.. branden
pi_17345408
Ik hoorde ze in oktober 2002 voor het eerst geloof ik, erg leuk!!
I bet you are flying inside.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:21:31 #47
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_17351800
Ik heb ze begin deze maand ook gezien in het Patronaat. Bijzonder gave live-band. Ik kende de muziek helemaal niet, maar iemand vroeg of ik zin had om mee te gaan en na wat stukjes gelezen te hebben op Internet, was ik geintrigeerd. Absoluut geen spijt van gehad. Eén van de leukste optredens waar ik sinds lange tijd geweest ben. Het rockte echt, die harde metalen geluiden komen live echt veel beter tot hun recht als op de cd. Aanrader, mensen!

En ze staan op Pinkpop dit jaar.
pi_17361854
zeker aanrader, zie ookr ecensies en fotos op www.muzikantenweb.nl
pi_17377538
Gaaf hoor, nooit gedacht dat dit topic nog eens in de buurt van 50 replies zou komen! Doet me goed.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17396488
Ik was vandaag bij de Plato en daar wisten ze te melden dat de nieuwe Kaizers Orchestra op 15 maart zou uitkomen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')