quote:Helaas wel
Op dinsdag 27 mei 2003 16:29 schreef WiZaRds het volgende:
Echt gaaf dit... Helaas zitten we nu met Schümacher opgescheept...
trouwens er staan nog meer filmpjes van senna
http://bagpuss.swan.ac.uk/dunk300zx/F1_&_Indy/
Wat een geluid trouwens met terugschakelen
quote:Een heel goed idee, maar het zou niet veilig zijn en een deel van de helden zou er niet mee kunnen omgaan.
Op dinsdag 27 mei 2003 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil meer!Wat een beheersing zeg.. De regels zouden terug naar die tijd moeten om het weer een echte sport te maken
Vergeet niet dat F1 toen wel meer vakmanschap was, maar zeker niet spannender. McLaren won 1 jaar 15 van de 16 GP's in Ferrari-stijl. Het grote verschil was dat Prost en Senna wel met elkaar konden en mochten vechten, iets wat bij Ferrari door de onkunde van Rubens en de teamorders niet mogelijk is.
F1 in de jaren 80 bestaat nog en het heet CART / IRL
quote:Als poster
Op dinsdag 27 mei 2003 23:12 schreef qwerty_x het volgende:
Senna, tot voor een jaar m`n buurman !
quote:nee, had de eer naast het kerkhof te wonen.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:15 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Als poster
Het is zeker mooi om naar te kijken. Maar de reden waarom het zo spectaculair eruit ziet is omdat de wagen in kwalificatie trim staat en daardoor enorm trilt. Wat er niet mankeert aan de wagen is de hoeveelheid grip en downforce de wagen heeft. Als je een huidige F1 wagen zo de bochten invliegt dan is het heel erg knap als ie zonder extra te corrigeren zijn lijn kan houden.
Kijk nog eens naar het filmpje en kijk eens hoe vaak ie moet corrigeren. Heel weinig. Hij sjeest zelfs een chicane met net ff het tweede handje aan het stuur. Hoeft Jos Verstappen niet te proberen in zijn Minardi.
Niks ten nadele van Senna maar het ziet er gewoon heel spectaculair uit.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:15 schreef qwerty_x het volgende:nee, had de eer naast het kerkhof te wonen.
Maar niet al te veel romantiseren: in die tijd en ook daarvoor was de kick van het naar F1 kijken wie er zich nu weer te pletter zou rijden en dankzij de huidige regels komt dat gelukkig tegenwoordig zelden meer voor.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:50 schreef Z.v.C het volgende:
Nu ik er nog eens over nadenk is het verschil van 10 seconden volgens mij voornamelijk te danken aan de grip die de formule 1 wagens tegenwoordig hebben. Ze kunnen tegenwoordig veel harder door de bochten dan vroeger.
http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:En glibberen kost dus tijd, en hij houdt zijn handen continu op het stuur !
Op woensdag 28 mei 2003 02:10 schreef Skull het volgende:[..]
Kijk eens naar dit filmpje en zeg me welke auto de meeste grip heeft.http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:Je zal mij niet horen zeggen dat Schumacher een watje is vergeleken met Senna, maar ik raak toch meer onder de indruk van het filmpje van Senna dan dat van Schumacher. En hoe verklaar je dan het verschil van 10 seconden? Kwa motorvermogen zal het volgens mij niet veel uitmaken. Ze reden dacht ik in 1988 zelfs nog met turbo's.
Op woensdag 28 mei 2003 02:10 schreef Skull het volgende:[..]
Kijk eens naar dit filmpje en zeg me welke auto de meeste grip heeft.http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:eehm, het grootste verschil is denk ik de aerodynamica, ze hebben veel meer neerwaartse druk en dat zie je flink terug in de ronde tijden. aan de hulpmiddelen kan het niet liggen want ieder jaar worden de ronde tijden (nu er inmiddels al een paar jaar hulpmiddelen legaal zijn) toch zeker wel een halve seconde sneller, dat is gewoon motorkracht + aerodynamica.
Op woensdag 28 mei 2003 13:40 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat Schumacher een watje is vergeleken met Senna, maar ik raak toch meer onder de indruk van het filmpje van Senna dan dat van Schumacher. En hoe verklaar je dan het verschil van 10 seconden? Kwa motorvermogen zal het volgens mij niet veel uitmaken. Ze reden dacht ik in 1988 zelfs nog met turbo's.
maar hoe kom je aan die ronde tijd toen van 1:41? het filmpje duurt wel 1:41 maar je ziet niet precies een rondje.
quote:Even in de database opgezocht:
Op woensdag 28 mei 2003 15:22 schreef Shibber het volgende:
maar hoe kom je aan die ronde tijd toen van 1:41? het filmpje duurt wel 1:41 maar je ziet niet precies een rondje.
1988 Grand Prix of Japan
30 October - Suzuka: 298.809km (5.859km x 51 laps)
Pole Position: Ayrton Senna, McLaren-Honda MP4/4, 1:41.853
quote:oh ok
Op woensdag 28 mei 2003 15:39 schreef golfer het volgende:[..]
Even in de database opgezocht:
1988 Grand Prix of Japan
30 October - Suzuka: 298.809km (5.859km x 51 laps)
Pole Position: Ayrton Senna, McLaren-Honda MP4/4, 1:41.853
quote:Ik denk niet dat het te vergelijken is, temp en wind en vochtigheid zijn ook belangrijk, bijna alles is wel een beetje anders, motorvermogen en aerodynamica zijn veel veranderd, maar vergeet de banden niet, ze zijn dan wel smaller en met groeven maar volgens mij hebben ze inmiddels meer grip.
Op woensdag 28 mei 2003 13:40 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat Schumacher een watje is vergeleken met Senna, maar ik raak toch meer onder de indruk van het filmpje van Senna dan dat van Schumacher. En hoe verklaar je dan het verschil van 10 seconden? Kwa motorvermogen zal het volgens mij niet veel uitmaken. Ze reden dacht ik in 1988 zelfs nog met turbo's.
op die site staan trouwens nog meer leuke filmpjes !!
Hoe de gegroefde banden nu tegenover die van Senna staan is moeilijk te zeggen denk ik. Die banden van toen waren geloof ik ook nog wel stukkie breder dan tegenwoordig, plus dat ze geen groeven hebben.
Maar wat er dus niet aan die auto van Senna mankeert is de hoeveelheid grip en downforce die zijn wagen heeft. Die wagen staat zo laag in een kwalificatietrim dat de vonken ervan af vliegen. Daarnaast zijn de vleugels ook veel groter en is de wagen breder. En daarom kan ie zo smijten met een wagen zonder eigenlijk ook maar een keer van de lijn af te wijken.
Mijn punt is niets ten nadele van Senna, ik wil alleen zeggen dat het ook wel een reden heeft waarom het zo spectaculair eruit ziet. Ik vind het een beetje onterecht om dan meteen hoesenna ( ) te gaan roepen en de huidige coureurs tot amateurs te kwalificeren omdat ze wat rustiger in de wagen zitten en niet de mogelijkheid hebben om zo te smijten met de wagen (dat alles door de regels dus).
quote:Zeiden ze ook van Senna toen hij op z'n best was.
Op dinsdag 27 mei 2003 16:29 schreef WiZaRds het volgende:
Echt gaaf dit... Helaas zitten we nu met Schümacher opgescheept...
quote:Senna had een tegenstander van klasse en dat nog in zijn team ook. Schumi heeft een tweede klasse rijder in zijn team en de wagen (was) is beter dan die van de concurrentie. Wel een groot verschil met Senna imho.
Op zondag 8 juni 2003 19:28 schreef Lt_BaseLine het volgende:Zeiden ze ook van Senna toen hij op z'n best was.
Ach, als Schumacher zich dood rijdt, dan is iedereen het er ook unaniem over eens dat hij een hele goede coureur was. Over de doden niks dan goeds nietwaar?
Ik was voor zijn dood al voor Senna. Na het vertrek van mijn held was de weg vrij
quote:Gelukkig wel bedoel je.
Op dinsdag 27 mei 2003 16:29 schreef WiZaRds het volgende:
Echt gaaf dit... Helaas zitten we nu met Schümacher opgescheept...
Dat de huidige coureurs maar mietjes zijn is ook bull natuurlijk, kbedoel wat er in de F1 rondloopt zijn gewoon de beste coureurs ter wereld. En die moesten in de lagere klassen ook vaak nog gewoon met een pookje schakelen.
quote:senna was de beste rijder ooit, hoe Senna omging met mensen kan schumel nog een puntje aan zuigen
Op maandag 9 juni 2003 11:53 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:[..]
Gelukkig wel bedoel je.
De beste rijder ooit!
quote:Zelfde gaat ook op voor Montoya
Op maandag 9 juni 2003 23:27 schreef montoya01 het volgende:[..]
senna was de beste rijder ooit, hoe Senna omging met mensen kan schumel nog een puntje aan zuigen
Heb hem alleen in 93 en 94 gezien...maar ook zijn eerste ronde op donington was indrukwekkend....man apart:'(
quote:Voor een groot deel wel. Al zitten er in CART / IRL ook wel toppers op het gebied van formuleracen. Vergelijken met NASCAR, LeMans etc doe ik niet, want dat is een andere klasse.
Op maandag 9 juni 2003 17:06 schreef Distortion het volgende:Dat de huidige coureurs maar mietjes zijn is ook bull natuurlijk, kbedoel wat er in de F1 rondloopt zijn gewoon de beste coureurs ter wereld. En die moesten in de lagere klassen ook vaak nog gewoon met een pookje schakelen.
Maar een de Ferran, Castoneves etc zouden niet mistaan in de F1.
Ga eerst maar Raikonen, Coulthard, Hill, Villeneuve, Hakkinen vergelijken met Prost, Mansell en Piquet. Dan weet je wie de echte king wasquote:Zeiden ze ook van Senna toen hij op z'n best was.
Ach, als Schumacher zich dood rijdt, dan is iedereen het er ook unaniem over eens dat hij een hele goede coureur was. Over de doden niks dan goeds nietwaar?
Je reageert op een post van zondag 8 juni 2003quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ga eerst maar Raikonen, Coulthard, Hill, Villeneuve, Hakkinen vergelijken met Prost, Mansell en Piquet. Dan weet je wie de echte king was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |