abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:31:30 #1
56257 maue
FEYENOORD for LIFE
pi_10708568
Ik heb nu een half jaar mijn rijbewijs. en ben nu al 3 keer geflitst op plaatsen waar geen hond komt. ja oké een keer was op de snelweg richting maastricht daar stonden ze 20 meter achter het bordje 90km. waarom je er 90 moet rijden snap ik niet omdat er niets aan de hand was maar ik was nog aan het afremmen en op eens flits. volgens mij is daar 1op2 rijders geflits.
maar wat vinden jullie nu van zo'n acties
pi_10708610
Je ziet dat bordje van tevoren allang aankomen. Je gaat toch niet pas remmen als je het bordje bent gepasseerd.

Als je te hard rijdt verdien je een boete. Heel simpel.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:36:16 #3
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10708688
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef maue het volgende:
ja oké een keer was op de snelweg richting maastricht daar stonden ze 20 meter achter het bordje 90km. waarom je er 90 moet rijden snap ik niet omdat er niets aan de hand was
door veel schade aan auto's a.g.v. die nieuwe geluidsschermen (die brokkelen af ) hebben ze de snel daar maar verlaagd ...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:36:40 #4
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10708704
wat is nou het probleem?, of je het nou leuk vindt of niet er is gewoon een maximumsnelheid op alle wegen. woonerf- 30 km binnen bebouwde kom 50, buiten bebouwde kom 80 autowegen 100 en autosnelwegen 120 behalve waar anders aangegeven. ik zie tussen dit rijtje nergens 90 staan!
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_10708725
Flits Flits, achterlijk is het. Het enige doel is om geld binnen te krijgen, want van " gedrags corrigerende maatregelen" kan je allang niet meer spreken.
En vaak staan ze op de meest lullige plekken, als ze nou eens in een woonwijk e.d. gaan staan, maar nee, langs de snelweg, autoweg, doorgande weg, bla bla...
Fuck de flitsteams
quote:
ik zie tussen dit rijtje nergens 90 staan!
Soms staat dat wel eens aangegeven d.m.v van een bord..als zoals hierboven de geluidsmuur afbrokkelt

[Dit bericht is gewijzigd door B03S op 27-05-2003 13:38]

  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:37:21 #6
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10708727
98574238752095275ste topic hierover...

PS ik vind het ook flauwekul hoor

'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:37:42 #7
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10708733
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:32 schreef teknomist het volgende:
Je ziet dat bordje van tevoren allang aankomen. Je gaat toch niet pas remmen als je het bordje bent gepasseerd.

Als je te hard rijdt verdien je een boete. Heel simpel.


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

Hoeveel kloons van Wokschotel zijn hier?

Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:39:06 #8
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10708773
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef B03S het volgende:
Flits Flits, achterlijk is het. Het enige doel is om geld binnen te krijgen, want van " gedrags corrigerende maatregelen" kan je allang niet meer spreken.
En vaak staan ze op de meest lullige plekken, als ze nou eens in een woonwijk e.d. gaan staan, maar nee, langs de snelweg, autoweg, doorgande weg, bla bla...
Fuck de flitsteams
Kijk de overheid wil gewoon X aantal overtredingen per jaar bekeuren. de politie is gewoon de uitvoerende macht. iedereen geeft altijd maar de politie de schuld terwijl eignelijk de overheid de boosdoener is.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:42:03 #9
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_10708851
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

door veel schade aan auto's a.g.v. die nieuwe geluidsschermen (die brokkelen af ) hebben ze de snel daar maar verlaagd ...


Oh, vandaar. Ik dacht dat ze de borden vergeten waren weg te halen en scheurde er gewoon met 120 langs. Ben ik maar mee gestopt omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde.

Voortaan dus strak 90 en 70 rijden daar.

  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:42:17 #10
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_10708857
-edit- nog zo'n opmerking en je kan zelf vertrekken.

ontopic:
Tja... flitsbeleid van de politie.... onder het motto 'verkeerveiligheid' naar met de functie 'kasspekken'.

als de politie echt op verkeersveiligheid ging letten gingen ze wel bij scholen staan in de woonwijk en niet op plaatsen en tijden waar hardrijden wordt uitgelokt, omdat het gewoon kan.
Tip: Koop een radardetector. Die heeft mij er ook al vaak zat gewaarschuwd voor die palen en mobiele controles. En natuurlijk goed opletten, want de radardetector gaat niet bij iedere soort paal af.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:35]

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:44:26 #11
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_10708911
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef maue het volgende:
...Ik heb nu een half jaar mijn rijbewijs...
Even doorzetten, met de tijd komt de ervaring hoe ze te 'spotten' en de plekken waar ze meestal staan...
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:45:40 #12
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10708939
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:39 schreef mixologist het volgende:

[..]

Kijk de overheid wil gewoon X aantal overtredingen per jaar bekeuren. de politie is gewoon de uitvoerende macht. iedereen geeft altijd maar de politie de schuld terwijl eignelijk de overheid de boosdoener is.


Dus als jouw baas zegt: spring in de sloot, dan doe je dat ook?
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:48:09 #13
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709019
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef masterzipper het volgende:

-0edit- quote weg

ontopic:
Tja... flitsbeleid van de politie.... onder het motto 'verkeerveiligheid' naar met de functie 'kasspekken'.

als de politie echt op verkeersveiligheid ging letten gingen ze wel bij scholen staan in de woonwijk en niet op plaatsen en tijden waar hardrijden wordt uitgelokt, omdat het gewoon kan.
Tip: Koop een radardetector. Die heeft mij er ook al vaak zat gewaarschuwd voor die palen en mobiele controles. En natuurlijk goed opletten, want de radardetector gaat niet bij iedere soort paal af.


duidelijk weer iemand die alleen de bel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Kijk de politie krijgt van de overheid gewoon de taak om X aantal autos te flitsen. lukt dat niet dan gaan ze meer flitsen. Het is niet aan de politie om zelf te bepalen wat ze gaan doen om de verkeersveiligheid te vergroten. De politie zou zelf ook wel minder willen flitsen omdat dit het imago van de politie schaadt. helaas zijn er nog teveel automobilisten die gewoon blind zijn voor regels en logica en asociaal te hard rijden en daarmee te vaak het leven van onschuldige mensen in gevaar brengen.

Wat ik niet snap is kijk iedere bekeuring die er gemaakt wordt is toch terecht??? Als je te hard rijdt dan krijg je een bekeuring. Als iedereen zich nou aan de maximum veilige snelheid zou houden zou veel van dit gekanker achterwege kunnen blijven. Regels zijn regels en als je daar niet van houdt nou dan ga je toch lekker in duitsland of op een circuit rijden?

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:36]

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:50:01 #14
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709060
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Dus als jouw baas zegt: spring in de sloot, dan doe je dat ook?


wel als ik er voor betaald word om in de sloot te springen. De overheid sluit gewoon prestatie contracten af met de politie waarin staat: vang zoveel boeven, bekeur zoveel autos. Dit is de normaalste zaak van de wereld hoor. Hoe wil de politie anders afrekenen?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:51:20 #15
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709100
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef mixologist het volgende:

[..]

wel als ik er voor betaald word om in de sloot te springen. De overheid sluit gewoon prestatie contracten af met de politie waarin staat: vang zoveel boeven, bekeur zoveel autos. Dit is de normaalste zaak van de wereld hoor. Hoe wil de politie anders afrekenen?


Om het bij het verkeer te houden: het omlaag brengen van het aantal slachtoffers bijvoorbeeld.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:52:48 #16
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709142
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:51 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Om het bij het verkeer te houden: het omlaag brengen van het aantal slachtoffers bijvoorbeeld.


en hoe krijgen we minder slachtoffers? door minder hard rijden!
en hoe zorgen we er voor dat mensen minder hard rijden?
door ze te bekeuren.

Nou een kind snapt dat toch?

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:57:50 #17
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709264
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:48 schreef mixologist het volgende:

[..]

duidelijk weer iemand die alleen de bel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.


Hieronder geef je aan dat dat voor jou ook geldt.
quote:
Kijk de politie krijgt van de overheid gewoon de taak om X aantal autos te flitsen. lukt dat niet dan gaan ze meer flitsen. Het is niet aan de politie om zelf te bepalen wat ze gaan doen om de verkeersveiligheid te vergroten. De politie zou zelf ook wel minder willen flitsen omdat dit het imago van de politie schaadt. helaas zijn er nog teveel automobilisten die gewoon blind zijn voor regels en logica en asociaal te hard rijden en daarmee te vaak het leven van onschuldige mensen in gevaar brengen.
Het gaat uiteraard hier om de vele boetes van 28 Euro, die voor een overtreding zijn van tot 10 km te hard. Dat is dus niet asociaal en zeker niet gevaarlijk.
quote:
Wat ik niet snap is kijk iedere bekeuring die er gemaakt wordt is toch terecht??? Als je te hard rijdt dan krijg je een bekeuring. Als iedereen zich nou aan de maximum veilige snelheid zou houden zou veel van dit gekanker achterwege kunnen blijven. Regels zijn regels en als je daar niet van houdt nou dan ga je toch lekker in duitsland of op een circuit rijden?
Zoals al in zovele topcis aangegeven is dit onzin. Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie even of klik boven die lekkere kont links even op mijn naam, dan zie je alle topics waarin ik gepost heb, en dan kun je in alle rust nakijken wat ik en vele anderen voor bezwaren hebben. Mocht je een nieuw argument hebben, of iets niet begrijpen dan hoor ik het.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:58:20 #18
56257 maue
FEYENOORD for LIFE
pi_10709276
maar als je een snelle auto hebt dan ga je niet overal mooi de snelheid rijden. als je door kan rijden ga je je echt niet aan de snelheid houden. want als je om 3 uur s'nachts ongeveer alleen over dat snelweg rijd dan rijdt niemand netjes 120. oké ik rijd dan 245 omdat ik niet harder kan maar dan rijd echt iedereen te hard. maar heb geluk dat ik nog nooit met die snelheid ben geflitst en dat doe ik ook alleen als ik niets voor me zie rijden want wanneer dat het geval is rem ik cker af tot 160. maar de politie moet zich eens met wat belangrijkere dingen gaan bezig houden. dan snelheid controleren
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:00:15 #19
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709330
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef mixologist het volgende:

en hoe krijgen we minder slachtoffers? door minder hard rijden!
en hoe zorgen we er voor dat mensen minder hard rijden?
door ze te bekeuren.

Nou een kind snapt dat toch?


Zie mijn vorige post.
Hamelen
  Redactie Frontpage dinsdag 27 mei 2003 @ 14:07:42 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10709508
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef masterzipper het volgende:

-edit- quote weg.


Hou je aan de snelheid als je niet tegen je verlies kunt. Of je rijdt normaal of je neemt het risico.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:36]

  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:09:14 #21
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709552
quote:
Het gaat uiteraard hier om de vele boetes van 28 Euro, die voor een overtreding zijn van tot 10 km te hard. Dat is dus niet asociaal en zeker niet gevaarlijk.
nee dat vind jij, net zoals 80 % van de automobilisten vind dat ze beter dan gemiddeld rijden. wie ben jij om te oordelen of met 130 km/u rijden net zo veilig is als met 120. Als je ziet hoeveel ongelukken er nog gebeuren met 120 km dan kan je deze uitspraken niet verantwoorden.

Kijk je moet ergens de grens leggen en die ligt nu eenmaal bij 30/50/80/100/120 km per uur, zo simpel is het. Als je 1 koekje uit een pak koekjes steelt in de supermarkt is het dan ook minder erg dan wanneer je een heel pakje steelt?

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:11:10 #22
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709604
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hou je aan de snelheid als je niet tegen je verlies kunt. Of je rijdt normaal of je neemt het risico.


jammer genoeg is een ander vaak het slachtoffer van zulks idioot rijgedrag. Maar goed tegen alle hardrijders zeg ik, wacht maar af tot je iemand doodrijdt of dat je kind / vrouw dood word gereden door een hardrijder en dan praat je wel anders.

(overigens gun ik dat niemand)

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:16:03 #23
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709738
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:09 schreef mixologist het volgende:

nee dat vind jij, net zoals 80 % van de automobilisten vind dat ze beter dan gemiddeld rijden. wie ben jij om te oordelen of met 130 km/u rijden net zo veilig is als met 120. Als je ziet hoeveel ongelukken er nog gebeuren met 120 km dan kan je deze uitspraken niet verantwoorden.


120 is dus ook al gevaarlijk? waar lullen we dan over? Dan kunnen we net zo goed auto's afschaffen en weer met paard en wagen reizen.
quote:
Kijk je moet ergens de grens leggen en die ligt nu eenmaal bij 30/50/80/100/120 km per uur, zo simpel is het. Als je 1 koekje uit een pak koekjes steelt in de supermarkt is het dan ook minder erg dan wanneer je een heel pakje steelt?
Nogmaals. lees mijn overige posts.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:18:37 #24
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709808
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:11 schreef mixologist het volgende:

[..]

jammer genoeg is een ander vaak het slachtoffer van zulks idioot rijgedrag. Maar goed tegen alle hardrijders zeg ik, wacht maar af tot je iemand doodrijdt of dat je kind / vrouw dood word gereden door een hardrijder en dan praat je wel anders.

(overigens gun ik dat niemand)


Ik gun dat ook niemand. Maar er lopen weinig kinderen rond op de snelwegen hoor. Ik kom ze tenminste nooit tegen.
Een tranentrekker van jewelste, maar onzinnig.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:19:04 #25
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709821
nah goed ben benieuwd of je het lef hebt om dit soort argumenten naar voren te brengen als je je moet verantwoorden voor een ongeluk door te hard rijden.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:20:48 #26
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709883
quote:
Nogmaals. lees mijn overige posts.
en in die andere posts staat zeker HET argument wat verantwoord waarom we lekker met z'n allen met 200 over de snelweg kunnen racen?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:22:36 #27
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10709933
quote:
Ik gun dat ook niemand. Maar er lopen weinig kinderen rond op de snelwegen hoor. Ik kom ze tenminste nooit tegen.
Een tranentrekker van jewelste, maar onzinnig.
Nee die liggen dood op de achterbank te slapen wanneer er weer es een idioot met 200 achterop ze knalt 's nachts. (Rij maar es een weekje mee met de ambulace broeders ik weet zeker dat je op je argumenten terug komt)
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:24:45 #28
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10709997
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:19 schreef mixologist het volgende:
nah goed ben benieuwd of je het lef hebt om dit soort argumenten naar voren te brengen als je je moet verantwoorden voor een ongeluk door te hard rijden.
Als ik een kind aanrijdt op de snelweg met 120 is het ook dood. Het ligt dan dus aan de ouders. Kinderen horen daar niet te lopen. Het zou dus niks uitmaken of ik het met 120 of met 140 doodrijd

Als ik een ongeluk zou veroorzaken doordat ik in de bebouwde kom 80 rijd dan kom ik inderdaad niet met dit argument. In de bebouwde kom rijd ik niet te hard. Als je je daar altijd aan de snelheid houdt ben je juist gevaarlijker.

Hamelen
pi_10710032
Hebben we al niet een onderwerp hierover
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:26:24 #30
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10710047
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:20 schreef mixologist het volgende:

[..]

en in die andere posts staat zeker HET argument wat verantwoord waarom we lekker met z'n allen met 200 over de snelweg kunnen racen?


Typisch een voorbeeld van iemand die tegenstanders van het flitsen gelijk trekt met roekeloze rijders.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:27:04 #31
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10710068
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:25 schreef slashme het volgende:
Hebben we al niet een onderwerp hierover
Een? Een kleine 100 ben ik bang.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:30:12 #32
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10710149
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:22 schreef mixologist het volgende:

[..]

Nee die liggen dood op de achterbank te slapen wanneer er weer es een idioot met 200 achterop ze knalt 's nachts. (Rij maar es een weekje mee met de ambulace broeders ik weet zeker dat je op je argumenten terug komt)


Je moet niet gaan denken dat ik tegen een veiliger verkeer ben, want dat is absoluut niet waar. Ik ben alleen van mening dat het geen nut heeft om mensen te gaan bekeuren die 10 km te hard rijden
Hamelen
pi_10710176
-edit- .

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:37]

  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:33:51 #34
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10710220
quote:
Als ik een kind aanrijdt op de snelweg met 120 is het ook dood. Het ligt dan dus aan de ouders. Kinderen horen daar niet te lopen. Het zou dus niks uitmaken of ik het met 120 of met 140 doodrijd
Wie zegt dat ik het over lopende kinderen heb op de snelweg? ik heb het op kinderen die achterin de auto zitten en die vaak het slachtoffer worden van idioten die achterop autos rijden omdat ze veels te hard rijden.
quote:
Typisch een voorbeeld van iemand die tegenstanders van het flitsen gelijk trekt met roekeloze rijders
iedereen die geflitst wordt rijdt is roekeloos ook al is het maar 1 km te hard.

Maar goed dit is een zinloze discussie.

Maar goed de diepere psychologische betekenis achter het te hard rijden is simpel. Mensen zoeken gewoon een uitlaap klep omdat ze gefrustreerd zijn of weet ik wat. Of dit nu te hard rijden of voetbal geweld is dat maakt niet uit. En dan maar een beetje schelden op de overheid of de politie wanneer er teveel (onschuldige) doden vallen door dat gedrag. Wees dan een vent en wanneer je de risicos neemt aanvaard dan ook de gevolgen en bespaar ons dat slap geouwehoer van het voor jezelf verantwoorden.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_10710259
-edit- offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:38]

[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:36:06 #36
43634 Koos_26
Chantal Janzen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:37:02 #37
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10710298
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Je moet niet gaan denken dat ik tegen een veiliger verkeer ben, want dat is absoluut niet waar. Ik ben alleen van mening dat het geen nut heeft om mensen te gaan bekeuren die 10 km te hard rijden


nah goed geef iedereen een bon bij 10 km te hard en binnen een paar jaar heb je lui die zitten te zeuren van ja maar 15 km te hard is ook nog wel veilig. Kijk waar houdt het op? dan rijden we over 20 jaar met z'n allen alsnog 160 Al dat gezeur en gemekker over die 10km harder. 120 is gewoon 120 is dat nou zo moeilijk te snappen? als je 130 rijdt ben je echt niet eerder op je werk/thuis. Ik word een beetje moe van al die lui die altijd de grenzen proberen te verleggen. dat gedoogbeleid in nederaldn heeft z'n beste tijd wel gehad want mensen proberen toch altijd en overal de kantjes er vanaf te lopen.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:37:02 #38
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10710299
-edit- DUBBEL
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:42:22 #39
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10710437
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:33 schreef mixologist het volgende:

[..]

...
iedereen die geflitst wordt rijdt is roekeloos ook al is het maar 1 km te hard.
...


Kijk en daar ben ik het niet mee eens. Dat is behoorlijk ongenuanceerd. Dan zou ik ook roekeloos zijn want ik ben afgelopen weekend tenslotte geflitst (en natuurlijk ben ik niet roekeloos ).

Ik vind ook dat op bepaalde punten de maximumsnelheid omhoog zou kunnen en moeten. Maar aan de andere kant ben ik ook voorstander van strikte controles. Dat betekent dat je niet moet zeuren als je een bon krijgt. Balen mag wel, ik baalde ook, maar zeuren is niet okay.

pi_10710451
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:35 schreef slashme het volgende:

[..]

of juist een goede hangt ervan af wat je goed en slecht vind


Nou dat iedere PTA-er voor doodrijder wordt aangezien vind ik geen goede naam....

-edit- Major typefout....

[Dit bericht is gewijzigd door BroesWillems op 27-05-2003 14:46]

pi_10710491
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:42 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nou dat iedere PTA-er voor doodrijder wordt aangezien vind ik goede naam....


Ben ik met je eens
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_10710524
-edit- NEEHEE!!!!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:38]

  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:48:51 #43
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10710636
-edit- Doe eens normaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:39]

Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:06:21 #44
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10711097
quote:
Volgens mij krijg jij een deel van de winst mee.....
was het maar waar. Nee maar het probleem waar jullie mee zitten is groter dan jullie denken. er is gewoon een universele weerstand tegen regels die door de overheid bedacht worden.

- sommige mensen vinden dat de maximum snelheid omhoog moet (zoals sommigen van jullie)
- anderen vinden dat winkeldiefstal lichter bestraft moet worden
- anderen vinden dat abortus illegaal is
- weer anderen vinden dat euthanasie harddrugs legaal moet worden

Kortom er is altijd wel weerstand tegen bepaalde regels. De regels worden door de maatschappij (overheid oa.) vastgesteld in de wet anderen zijn zoals waarden en normen die niet direct vastliggen (b.v. het groeten op straat staat nergen dat het verplicht is).
Veel van deze regels zijn ook het product van een aantal opvattingen en waarnemingen in een bepaalde tijdscontext (vroeger dacht men dat roken gezond was).
Kortom veel van deze regels zijn behoorlijk subjectief en daar zal altijd weerstand tegen zijn. Maar je kan niet ontkennen dat er toch wel logica achter zit.
Wat ik zelf niet snap is waarom sommige regels wel bijna door iedereen geaccepteerd worden (je mag niet doden) en andere regels zoals je mag hier niet harder dan 120 niet door iedereen geaccepteerd worden. Terwijl indirect sommige regels rechtstreeks tot andere regels leiden (te hard rijden leidt in sommige gevallen tot doden).

Kortom het feit dat sommige mensen niet snappen/begrijpen/zien dat sommige regels desastreuze gevolgen hebben maar die niet direct zichtbaar zijn (zoals b.v. longkanker door roken) maakt het ovetreden van dit soort regels minder erg.

Ik zelf hou me zoveel mogelijk aan de regels, Ik snap wel dat na ongeveer 50 jaar autorijden de mensheid genoeg ervaring met autorijden heeft opgedaan dat we met z'n allen kunnen vaststellen dat 120 km/u nog een veilige snelheid is op de autosnelwegen. Misschien in de toekomst als autos nog veiliger worden en wegen beter en misschien met geavanceerde besturingsystemen dat de maximumsnelheid nog omohoog kan.

Maar momenteel sterven er iedere dag 3 mensen in het verkeer mede door te hard rijden.Iedere dag komen er 3 mensen niet meer thuis nu staan ew aan het begin van de 21ste eeuw en toch sterven er in nederland iedere dag nog 3 mensen door het verkeer! dus wat mij betreft laten we die maximum snelheid mooi op 120.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:17:38 #45
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10711358
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:06 schreef mixologist het volgende:

was het maar waar.


Dit is het enige waar ik het mee eens ben
quote:
...knip......... Terwijl indirect sommige regels rechtstreeks tot andere regels leiden (te hard rijden leidt in sommige gevallen tot doden).
Je aan de maximumsnelheid houden ook. Met 80 een frontale botsing is zo dodelijk als het maar kan.
quote:
... knip......
Maar momenteel sterven er iedere dag 3 mensen in het verkeer mede door te hard rijden.Iedere dag komen er 3 mensen niet meer thuis nu staan ew aan het begin van de 21ste eeuw en toch sterven er in nederland iedere dag nog 3 mensen door het verkeer! dus wat mij betreft laten we die maximum snelheid mooi op 120.
Van de 1000 doden komen er 30 door te hard rijden. Oftewel, als het flitsen al zou helpen, dan zouden we het aantal slachtoffers met 30 naar beneden kunnen brengen en niet met 250 zoals Koos Spee beweert dat dat zijn doelstelling is.
Kijk, verkeer brengt nou eenmaal een risico met zich mee. Ik wil niet overkomen alsof het niet erg is dat er mensen overlijden, maar er wordt gedaan alsof het door hard rijden komt, en alsof er bij 120 km/h niets kan gebeuren.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:39:47 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_10711882
-edit- kotssmileys worden niet gewaardeerd. Lees de policy. Ik kan het prima zelf beoordelen, dit soort topics. Daar heb ik geen 50 kotssmileys van jou voor nodig. Bedankt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 15:41]

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 mei 2003 @ 15:42:16 #47
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10711963
Kunnen de dames en heren ook even normaal reageren? En dan heb ik het over de mensen die graag te hard rijden en over de mensen die dat een gevaar vinden. Ergo: iedereen.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:00:20 #48
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10712436
quote:
Je aan de maximumsnelheid houden ook. Met 80 een frontale botsing is zo dodelijk als het maar kan.
Klopt maar daar ligt nou eenmaal de grens. Sneller is gevaarlijker, langzamer is veiliger, maar met een maximum snelheid van 10km/u kom je nergens dus is die op 80 gezet.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:05:10 #49
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10712538
quote:
Van de 1000 doden komen er 30 door te hard rijden. Oftewel, als het flitsen al zou helpen, dan zouden we het aantal slachtoffers met 30 naar beneden kunnen brengen en niet met 250 zoals Koos Spee beweert dat dat zijn doelstelling is.
maar goed dat zijn er nog 30 teveel (als dat getal al klopt) verschil met de andere doden die vallen is is dat deze 30 doden te vermijden zijn als iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt. Kortom deze doden zijn onnodig. er zullen altijd ongelukken blijven maar als je 30 doden kunt vermijden door je gewoon aan de maximumnsnelheid te houden zou toch mooi zijn? (ieder mensenleven wat je wint zou al mooi zijn)

Maar goed sommige mensen vinden 30 doden door te hard rijden een acceptabele prijs zolang ze er zelf maar niet bij zitten jammer dat vaak een ander de dupe is van hard rijden

[Dit bericht is gewijzigd door mixologist op 27-05-2003 16:08]

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:05:10 #50
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10712539
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:00 schreef mixologist het volgende:

[..]

Klopt maar daar ligt nou eenmaal de grens. Sneller is gevaarlijker, langzamer is veiliger, maar met een maximum snelheid van 10km/u kom je nergens dus is die op 80 gezet.


Sneller is niet altijd gevaarlijker. Dat is nog nooit ergens uit gebleken. Langzamer is ook niet altijd veiliger. Integendeel.

Maar ik begrijp uit deze post van je dat je niet de moeite hebt genomen om andere topics hierover te lezen, anders was je niet met hetzelfde argument gekomen als wat al 1000 keer ter sprake is geweest.

Mocht je nog iets nieuws hebben, laat maar horen, maar om voor iedereen hetzelfde op te schrijven gaat mij wat ver.

Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:07:18 #51
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_10712593
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:05 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Sneller is niet altijd gevaarlijker. Dat is nog nooit ergens uit gebleken. Langzamer is ook niet altijd veiliger. Integendeel.


wat je zegt is kolder, tests hebben wel deglijk uitgewezen dat langzamer rijden veiliger is. maar er spelen zoveel andere factoren mee, oa. drukte op de snelweg, rijgedrag etc.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:11:10 #52
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10712699
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:05 schreef mixologist het volgende:

maar goed dat zijn er nog 30 teveel (als dat getal al klopt) verschil met de andere doden die vallen is is dat deze 30 doden te vermijden zijn als iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt. Kortom deze doden zijn onnodig. er zullen altijd ongelukken blijven maar als je 30 doden kunt vermijden door je gewoon aan de maximumnsnelheid te houden zou toch mooi zijn? (ieder mensenleven wat je wint zou al mooi zijn)


Als je bedenkt dat er veel meer doden vallen door het niet verlenen van voorrang (en kleine 20%, dus om en nabij de 200 doden) dan is het op zich vreemd dat er daar niet wat meer op gecontroleerd wordt. O, en mocht je het argument willen roepen van "waar halen we de mensen vandaan", dan kan ik je zeggen dat de huidige snelheidscontroleurs beter op een drukke kruising kunnen gaan staan dan op een rechte weg in de berm.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:13:23 #53
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_10712758
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:07 schreef mixologist het volgende:

[..]

wat je zegt is kolder, tests hebben wel deglijk uitgewezen dat langzamer rijden veiliger is. maar er spelen zoveel andere factoren mee, oa. drukte op de snelweg, rijgedrag etc.


*zucht*
[ironie]
ga jij maar fijn 130 rijden in de spits dan... dat is duidelijk minder gevaarlijk dan 180 op een lege weg.

[/ironie]

Het zijn JUIST die andere factoren als voertuigbeheersing, drukte alcoholpromilage etc die de veiligheid beperken/bevorderen...

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:14:20 #54
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10712780
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:07 schreef mixologist het volgende:

wat je zegt is kolder, tests hebben wel deglijk uitgewezen dat langzamer rijden veiliger is. maar er spelen zoveel andere factoren mee, oa. drukte op de snelweg, rijgedrag etc.


Nee, het is nog nooit gebleken dat 80 veiliger is dan 90.
En over de andere factoren verwijs ik je naar mijn bovenstaande post.
Hamelen
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:25:31 #55
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_10714601
-edit- flame.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-05-2003 18:57]

To hell with Kyoto!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 18:52:18 #56
30848 Streetracer
Speed is Life!
pi_10716177
1. Vroeger ving de politie boeven, nu vangen ze geld!
2. Vroeger ving de politie boeven, nu vangen ze geld!
3. Vroeger ving de politie boeven, nu vangen ze geld!

De hoeveelste "flits" topic is dit wel niet trouwens. Altijd leuk hoe mensen vechten om elkaar te overtuigen van hun gelijk terwijl niemand iets kan doen om iets te veranderen.

Signature:
Max. 4 regels
  dinsdag 27 mei 2003 @ 20:19:57 #57
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_10717935
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:25 schreef George_Bush het volgende:
-edit- flame.
O.k. dan maar even op een andere toon:

Alle mensen die denken dat er in dit wonderschone land alleen maar geflitst wordt voor de verkeersveiligheid moeten zich maar een goed in de materie gaan verdiepen zodat ze dan zelf kunnen ondervinden dat dit dus niet het geval is. En aan al die genen die beweren dat ze zelf nooit te hard rijden, ik durf om alles te wedden dat dat niet zo is. Of die gene hebben zelf geen rijbewijs.


(zo almachtige Kreator ik hoop dat deze post zo wel uw goedkeuring kan wegdragen, mocht dit niet het geval is dan kun je beter dit hele forum opdoeken want dit is mijn mening en daar is een forum nu eenmaal voor bedoeld)

To hell with Kyoto!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 mei 2003 @ 20:26:54 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10718074
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:19 schreef George_Bush het volgende:

[..]

O.k. dan maar even op een andere toon:

Alle mensen die denken dat er in dit wonderschone land alleen maar geflitst wordt voor de verkeersveiligheid moeten zich maar een goed in de materie gaan verdiepen zodat ze dan zelf kunnen ondervinden dat dit dus niet het geval is. En aan al die genen die beweren dat ze zelf nooit te hard rijden, ik durf om alles te wedden dat dat niet zo is. Of die gene hebben zelf geen rijbewijs.


(zo almachtige Kreator ik hoop dat deze post zo wel uw goedkeuring kan wegdragen, mocht dit niet het geval is dan kun je beter dit hele forum opdoeken want dit is mijn mening en daar is een forum nu eenmaal voor bedoeld)


Klasse! .
  dinsdag 27 mei 2003 @ 20:28:03 #59
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_10718103
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klasse! .


(maar ik vondt die eerste post van mij toch wel wat meer "body" hebben)
To hell with Kyoto!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 20:42:31 #60
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10718373
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:19 schreef George_Bush het volgende:

[..]

O.k. dan maar even op een andere toon:

Alle mensen die denken dat er in dit wonderschone land alleen maar geflitst wordt voor de verkeersveiligheid moeten zich maar een goed in de materie gaan verdiepen zodat ze dan zelf kunnen ondervinden dat dit dus niet het geval is.


Die flitskasten staan inderdaad niet alleen maar op gevaarlijke punten. Maar het omgekeerde is ook echt niet waar. De kasten die buiten de snelweg staan zijn er in mijn ogen terecht. Ga bijvoorbeeld (ja het is maar een voorbeeld) eens flitskasten tellen binnendoor van Zutphen naar Apeldoorn. Er staan er veel, en wat mij betreft op de goede plek.
quote:
En aan al die genen die beweren dat ze zelf nooit te hard rijden, ik durf om alles te wedden dat dat niet zo is. Of die gene hebben zelf geen rijbewijs.
Ook ik ben wel eens geflitst. Jammer maar helaas. Ondanks dat ben ik van mening dat het goed is dat maximumsnelheden gecontroleerd en gehandhaafd worden. Dat die maximumsnelheden op sommige plaatsen wel wat hoger zouden kunnen is een ander verhaal.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 20:46:10 #61
12632 motown
is back!
pi_10718435
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:39 schreef mixologist het volgende:

[..]

Kijk de overheid wil gewoon X aantal overtredingen per jaar bekeuren. de politie is gewoon de uitvoerende macht. iedereen geeft altijd maar de politie de schuld terwijl eignelijk de overheid de boosdoener is.


Door al die paranoia en wantrouwen t.o.v. de overheid (wat best gezond kan wezen, zei het met mate) vergeet je echter een detail. Die bekeuringen zijn er om het overtreden van verkeersregels te ontmoedigen. Die verkeersregels zijn op hun beurt weer bedoeld om levens te redden. Als het zo zou zijn dat die verkeersregels niet nodig waren (of flink konden worden teruggebracht), dan zou er voor wat jij suggereert wellicht wat te zeggen zijn, ware het niet dat de statistieken van jaarlijkse verkeersslachtoffers nog altijd (helaas) tot andere conclusies leiden.
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')