abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10708066
Het lijkt er nog steeds op dat berichten over buitenlanders die een misdaad begaan breed uitgemeten worden in de media en / of gehyped worden op dir forum.

Pleegt iemand een overval met een gezichtsluier voor dan wordt er al snel een topics volgeluld over het feit of die dingen wel of niet daarom verboden moeten worden.

Maar waarom krijgt een vergelijkbare overval met bijvoorbeeld een zwartepietenpruik dan geen aandacht?

Is het echt zo dat misdaden door allochtonen erger zijn en anders gestraft moeten worden dan wanneer een autochtoon een overval pleegt of iemand verkracht?

In mijn ogen niet. Maar waarom ontstaat er dan een beeldvorming waarbij alleen maar de gekleurde medemens een crimineel is....

† In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:18:25 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708198
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt er nog steeds op dat berichten over buitenlanders die een misdaad begaan breed uitgemeten worden in de media en / of gehyped worden op dir forum.
Als je bepaalde kranten leest zou je dat idd denken .
Beetje verder kijken en je ziet dat ook de witte boorden criminaliteit uitvoerig in zicht komt.
quote:
Pleegt iemand een overval met een gezichtsluier voor dan wordt er al snel een topics volgeluld over het feit of die dingen wel of niet daarom verboden moeten worden.
Relativeren!
Er is niemand die nu plots gaat roepen dat die sluiers verboden zouden moeten worden omdat er mogelijk wel een overval mee gepleegd zou kunnen gaan worden..
quote:
Maar waarom krijgt een vergelijkbare overval met bijvoorbeeld een zwartepietenpruik dan geen aandacht?
Je vergeet de nylonkous en bivakmuts overvallen
quote:
Is het echt zo dat misdaden door allochtonen erger zijn en anders gestraft moeten worden dan wanneer een autochtoon een overval pleegt of iemand verkracht?
Neen, we leven in Nederland en ga er maar vanuit dat de straffen hier correct zijn.
quote:
In mijn ogen niet. Maar waarom ontstaat er dan een beeldvorming waarbij alleen maar de gekleurde medemens een crimineel is....
Die beeldvorming ontstaat niet bij mij..is afhankelijk van de lezer.
pi_10708202
Het blijkt gewoon dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, sommige mensen willen daar de conclusie aan verbinden dat alle allochtonen crimineel zijn, maar die zijn dan gewoon dom.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:18:35 #4
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10708203
ik heb juist het idee dat de media proberen te verbergen wat de nationaliteit is
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:19:19 #5
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_10708218
quote:
Dat is de mening van de meeste mensen die op Fok! reageren. Of dit in NL in het algemeen het geval is, tja dat weet je niet.

En dat over allochtonen enzo, ach das gewoon een mediahype. Net als met gabbers vroeger.

"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_10708251
Je hebt wel een punt. Al wordt natuurlijk een groot deel van de criminaliteit door allochtone c.q. gekleurde mensen gepleegd, dat hoeft van mij helemaal niet verzwegen te worden. Maar het is de laatste jaren taboe om naar de achtergronden te kijken, dan ben je meteen een softe Cohen, waardoor het zoeken naar oplossingen helemaal doodloopt.

En als je het economisch ziet wordt verreweg de meeste criminaliteit door blanke mannen in pakken gepleegd. Daar hoor je relatief vrijwel niks over.

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:22:18 #7
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10708281
Er moeten een HELE hoop straatroven door allochtonen plaatsvinden om op te wegen tegen het geld dat verloren gaat door gemachineer van types als meneer Boonstra of door Gouden Handdrukken van types als meneer Scheepsbouwer..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10708282
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Loedertje het volgende:

Als je bepaalde kranten leest zou je dat idd denken .
Beetje verder kijken en je ziet dat ook de witte boorden criminaliteit uitvoerig in zicht komt.

Niet op dit forum
quote:
Relativeren!
Er is niemand die nu plots gaat roepen dat die sluiers verboden zouden moeten worden omdat er mogelijk wel een overval mee gepleegd zou kunnen gaan worden..
[FP] Blokker overvallen door gesluierde daders

Dat is de korte versie.
De lange versie: Blokker overvallen door gesluierde daders

quote:
Die beeldvorming ontstaat niet bij mij..is afhankelijk van de lezer.
Die beeldvorming ontstaat anders wel bij een groot deel van de users op dit forum. De kreten " weer die buitenlanders" (en varianten daarop) \kom ik te vaak tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 27-05-2003 13:22]

pi_10708285
Ik denk dat er wel genoeg aandacht is in de media voor justitiele zaken waarbij geen allochtonen betrokken zijn. Sterker nog, deze zaken worden naar mijn idee nog groter gebracht dan de zaken waar jij het nu over hebt. Bijvoorbeeld de rechtszaak van Andre de V., Volkert van der Graaf, de vermeende handel in aandelen van Cor Boonstra. Dus ik zie die eenzijdigheid niet zo.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10708325
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat er wel genoeg aandacht is in de media voor justitiele zaken waarbij geen allochtonen betrokken zijn. Sterker nog, deze zaken worden naar mijn idee nog groter gebracht dan de zaken waar jij het nu over hebt. Bijvoorbeeld de rechtszaak van Andre de V., Volkert van der Graaf, de vermeende handel in aandelen van Cor Boonstra. Dus ik zie die eenzijdigheid niet zo.
Tja, dan heb je het ook wel over zaken die niet zo klein zijn als een overval op een lokale blokker.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:24:44 #11
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10708351
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef Lucille het volgende:
precies ik zie het ook niet zo. Maar goed deze discussie is toch al zooooo vaak geweest.
pi_10708373
Feit is wel dat ruim 80% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten in de categorie allochtoon vallen. Je zou hieruit kunnen extrapoleren dat het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen in dezelfde verhouding zit. Tenzij je natuurlijk gelooft dat of autochtonen minder snel gepakt worden of dat autochtonen vaker vrijspraak krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:26:00 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708395
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef calvobbes het volgende:

Niet op dit forum

quote:
Het lijkt er nog steeds op dat berichten over buitenlanders die een misdaad begaan breed uitgemeten worden in de media en
pi_10708430
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:25 schreef Lucille het volgende:
Feit is wel dat ruim 80% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten in de categorie allochtoon vallen. Je zou hieruit kunnen extrapoleren dat het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen in dezelfde verhouding zit. Tenzij je natuurlijk gelooft dat of autochtonen minder snel gepakt worden of dat autochtonen vaker vrijspraak krijgen.
Maar het blijft vaak bij dat cijfer. Er mag sinds Fortuyn niet meer worden gesproken over achtergronden en oorzaken helaas.
pi_10708439
Daarom blijf ik ook zoveel mogelijk weg uitdat soort topics, men luistert toch niet. En ik weiger de telegraaf te lezen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:27:50 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10708458
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Graveworm het volgende:
ik heb juist het idee dat de media proberen te verbergen wat de nationaliteit is
Waarom zou dat uitmaken?
We moeten niet vanuit de dader denken, maar vanuit de gepleegde misdaad.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10708462
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Omdat jij de berichtjes aangaande overvallende sinterklazen niet post of zo ? Ik heb ze iig wel al gezien.
quote:
Hangt er een beetje vanaf.
quote:
Een allochtoon hoeft geen kleurling te zijn ... laatste regel vertelt al veel over je instelling imo.
pi_10708464
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Tja, dan heb je het ook wel over zaken die niet zo klein zijn als een overval op een lokale blokker.

Precies, want daar zit dus voor een deel het verschil, zeker als je kijkt naar de manier waarop criminaliteit wordt gepleegt. Het soort criminaliteit is niet homogeen verdeelt over alle bevolkingsgroepen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:28:29 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708481
quote:
Tenzij je natuurlijk gelooft dat of autochtonen minder snel gepakt worden of dat autochtonen vaker vrijspraak krijgen.
Ik geloof eerder dat de autochtonen ietsje meer ervaring hebben over *hoe de wet te ontduiken* en dat het grootste gedeelte van de allochtonen zich bezighouden met *kruimel* misdrijven. (waarmee ik dus NIET zeg dat mijn mening is dat drughandeltjes en overvallen geen ernstige misdrijven zijn!!)
pi_10708527
-offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 27-05-2003 13:32]

pi_10708532
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het blijft vaak bij dat cijfer. Er mag sinds Fortuyn niet meer worden gesproken over achtergronden en oorzaken helaas.

Maar daar gaat deze discussie toch ook niet over, het gaat er om of de berichtgeving eenzijdig is of niet. Dan moet je je toevlucht nemen tot cijfermateriaal en niet gaan discusieren over de manier waarop mensen in aanraking komen met de verkeerde kant van de wet. Dat is een heel andere discussie.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:31:11 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10708564
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Er wordt juist meer over oorzaken gesproken, alleen zijn er enkelen die de oorzak in de afkomst gaan zoeken.

En het zijn maar enkelen. Dus als we die kleine groep gewoon negeren, dan heb je geen 4 delen vol met welles-nietus-discussies. Het is ook gedeeltelijk onze schuld dat we die groep mensen de publieke opinie laten overschreeuwen. Geweoon negeren, en niet in de loopgraven gaan zitten, maar gewoon 'weglopen'.

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:31:56 #23
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10708579
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zou dat uitmaken?
We moeten niet vanuit de dader denken, maar vanuit de gepleegde misdaad.
Ik quote even onze libertarische vrienden
quote:
De vermelding van de nationaliteit lijkt me geen enkel probleem. Deze eigenschap valt in dezelfde categorie als leeftijd, geslacht en woonplaats die ook over de dader worden vermeld. Zoals bv Frank K. (38) uit Amsterdam. Als de vermelding van nationaliteit niet wenselijk zou zijn omdat het bevolkingsgroepen zou stigmatiseren geldt dat in dit geval ook voor mannen, dertigers en Amsterdammers. De media zouden dan moeten volstaan met het bericht dat er iemand opgepakt is zonder verdere specificaties.

De vermelding van nationaliteit is voorts handig voor mensen die kennis nemen van het bericht. Voor hen wordt duidelijk welke groepen gevaarlijker zijn dan andere. Vrouwen weten dat met name mannen vrouwen verkrachten en Rotterdammers weten dat met name allochtonen tasjes roven in de havenstad (volgens de nieuwsberichten 99%). Op die manier kan door ruwe kansberekening van burgers criminaliteit voorkomen worden. (Ook de politie opereert als zodanig. Als men zoekt naar een serial killer focussen de rechercheurs op blanke mannen).

Dat dat gebeurt door discriminatie van groepen is voor velen onwenselijk, maar het leidt geen twijfel dat diezelfde tegenstanders niet aarzelen zelf te discrimineren. Ook zij zullen eerder een donker steegje mijden als daar allochtone jonge mannen rondhangen dan wanneer het steegje bevolkt wordt door bejaarde autochtone vrouwelijke hangouderen. Ook progressieve tegenstanders van discriminatie gebruiken de misdaadstatistieken om te voorkomen dat ze er onderdeel van uit gaan maken. Hun kritiek op andermans discriminatie is dan ook op zijn minst hypocriet. Niet dat ze hun hypocrisie willen toegeven, meestal verweert men zich door te stellen dat hun discriminatie terecht is en dus geen discriminatie. Discriminatie wordt gedefinieerd als "onterecht onderscheid maken". Een even vage als bruikbare definitie aangezien de wetgever er alle kanten mee op kan en zo haar eigen positieve discriminatie kan rechtvaardigen en discriminatie van bv winkeliers uit Wapenveld succesvol kan veroordelen.

[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:32:55 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708612
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:30 schreef Lucille het volgende:

het gaat er om of de berichtgeving eenzijdig is of niet. discussie.

De berichtgeving is NIET eenzijdig.

De reacties van mensen zijn echter wel voorspelbaar, het zo tegennatuurlijk zijn als mensen niet zouden klagen

pi_10708614
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik geloof eerder dat de autochtonen ietsje meer ervaring hebben over *hoe de wet te ontduiken* en dat het grootste gedeelte van de allochtonen zich bezighouden met *kruimel* misdrijven. (waarmee ik dus NIET zeg dat mijn mening is dat drughandeltjes en overvallen geen ernstige misdrijven zijn!!)

Ik zou niet weten hoe een autochtoon meer ervaring kan opdoen over hoe de wet te ontduiken dan een allochtoon. We hebben het hier gewoon over criminaliteit in het algemeen. Of je nu een vuurwerkfabriek in de hens steek, een bekende politicus neerlegt of in drugs handelt of een bank gaat overvallen, daar zijn toch weinig methoden die je kan bestuderen om door de mazen van de wet te kruipen.
pi_10708634
quote:
Feit is wel dat ruim 80% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten in de categorie allochtoon vallen. Je zou hieruit kunnen extrapoleren dat het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen in dezelfde verhouding zit.
En als dat zo is, dan mogen de we kleinere misdaden die Nederlanders begaan maar vergeten?

Leg mij eens uit waarom een overval op een blokker door 2 mensen met een gezichtsluier meer ophef waard is dan een nederlandse scholier die al 2 verkrachtingen op z'n naam heeft staan.

pi_10708636
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
Het is ook gedeeltelijk onze schuld dat we die groep mensen de publieke opinie laten overschreeuwen. Geweoon negeren, en niet in de loopgraven gaan zitten, maar gewoon 'weglopen'.
De discussie gewoon ontwijken dus. Waarschijnlijk zijn je argumenten te overtuigend of zo,of je wil alleen maar discussieren met mensen die je bij voorbaat al gelijk geven.
pi_10708639
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De berichtgeving is NIET eenzijdig.

Dat is wel de stelling van deze post.
pi_10708665
Er worden eenzijdig posts verwijderd merk ik
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:35:33 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10708669
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Graveworm het volgende:

[..]

Ik quote even onze libertarische vrienden
[..]

Ik heb niets tegen het vermelden van de antionaliteit of andere kanmerken.

Alleen is het zo dat in de media vooral de kleine criminaliteit van allochtonen overbelicht worden. En dat op het forum er consequenties worden getrokken vanwege de afkomst. Dat vind ik verkeerd (vooral het laatste).

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:36:23 #31
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10708692
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En als dat zo is, dan mogen de we kleinere misdaden die Nederlanders begaan maar vergeten?

Leg mij eens uit waarom een overval op een blokker door 2 mensen met een gezichtsluier meer ophef waard is dan een nederlandse scholier die al 2 verkrachtingen op z'n naam heeft staan.

Dat is alleen in jouw belevingswereldje zo. En over welke kleinere misdaden heb je het nou..??
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:36:23 #32
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10708693
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:35 schreef battlesickloner het volgende:
Er worden eenzijdig posts verwijderd merk ik
Ja. Offtopic zut wordt zonder waarschuwing verwijderd.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:37:06 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708717
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe een autochtoon meer ervaring kan opdoen over hoe de wet te ontduiken dan een allochtoon. We hebben het hier gewoon over criminaliteit in het algemeen. Of je nu een vuurwerkfabriek in de hens steek, een bekende politicus neerlegt of in drugs handelt of een bank gaat overvallen, daar zijn toch weinig methoden die je kan bestuderen om door de mazen van de wet te kruipen.

Misschien dat het dan gewoon met waarden en normen te maken heeft?
Het leven van een allochtoon, binnenshuis de ideale zoon maar zodra zij zich begeven in *vriendenkring* moeten zij zich bewijzen door...

Feit is wel dat het gros van de misdrijven te maken heeft met drugs..de manier om ff snel te scoren..de manier om gebruikt te worden door de grote heren die veilig vanuit hun heilige huisjes de zaken laten regelen door de *kleintjes* op straat..

pi_10708724
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef battlesickloner het volgende:

Omdat jij de berichtjes aangaande overvallende sinterklazen niet post of zo ? Ik heb ze iig wel al gezien.

Ik post sowieso weinig berichten over overvallen. Maar anderen zijn er maar al te graag bij om een overval waar een allochtoon bij betrokken is, te posten en hypen.
quote:
Hangt er een beetje vanaf.
Hoezo!?!?
Is een overval die door een kleuring wordt gepleegd erger dan dezelfde overal door een blanke?
quote:
Een allochtoon hoeft geen kleurling te zijn ... laatste regel vertelt al veel over je instelling imo.
Wat dan? daar ben ik wel heel benieuwd naar...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:37:59 #35
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10708743
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
Er wordt juist meer over oorzaken gesproken, alleen zijn er enkelen die de oorzak in de afkomst gaan zoeken.

En het zijn maar enkelen. Dus als we die kleine groep gewoon negeren

.

Je sluit dus bij voorbaat de afkomst al uit als mogelijke oorzaak.

Nee, dát is pas goed discussieren .

Pot, ketel, zwart.

pi_10708744
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie, zeker niet de mijne. Geen idee hoe je aan die conclusie komt.
quote:
Heeft dat voor meer ophef gezorgt? Geen idee. Als jij beide zaken kent is het dan juist niet hèt bewijs dat beide zaken in de media zijn geweest en daarom geen sprake kan zijn van een eenzijdige beeldvorming door de media? Hooguit de beeldvorming van het lezerspubliek.
pi_10708759
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:35 schreef Sidekick het volgende:
Alleen is het zo dat in de media vooral de kleine criminaliteit van allochtonen overbelicht worden. En dat op het forum er consequenties worden getrokken vanwege de afkomst. Dat vind ik verkeerd (vooral het laatste).
Vind je het gek dat dat gebeurt als je niets anders meer leest?
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10708764
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Ernst het volgende:

[..]

.

Pot, ketel, zwart.

Jij ziet dus louter de afkomst als oorzaak?
Dat is interessant, leg uit...
pi_10708795
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien dat het dan gewoon met waarden en normen te maken heeft?
Het leven van een allochtoon, binnenshuis de ideale zoon maar zodra zij zich begeven in *vriendenkring* moeten zij zich bewijzen door...

Feit is wel dat het gros van de misdrijven te maken heeft met drugs..de manier om ff snel te scoren..de manier om gebruikt te worden door de grote heren die veilig vanuit hun heilige huisjes de zaken laten regelen door de *kleintjes* op straat..

Maar wat heeft dit dan met eenzijdige beeldvormiing te maken. Het grootste deel van de drugskartels in Nederland zijn in handen van niet-Nederlanders.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:40:25 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708807
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef calvobbes het volgende:

Hoezo!?!?
Is een overval die door een kleuring wordt gepleegd erger dan dezelfde overal door een blanke?

Er worden ook overvallen gepleegd door blanke Joego's, blanke Polen, blanke Rusjes...

Geloof niet dat ik je nu nog kan volgen Calvelobbes

Wat is een allochtoon volgens jou??

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:40:43 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10708812
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Ernst het volgende:

[..]

.

Pot, ketel, zwart.

Bij voorbaat sluit ik alles uit als mogelijke oorzaak (eigenlijk houd ik alle opties open).

Alleen wanneer je ziet dat zowel allochtonen als autochtonen misdaden plegen, dan denk ik dat de afkomst weinig met criminaliteit te maken heeft. (het is wel zo dat allochtonen vaker in een uitzichtloze situatie zitten en daardoor sneller geneigd zijn crimineel te worden).

pi_10708813
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Lucille het volgende:

[..]

Maar wat heeft dit dan met eenzijdige beeldvormiing te maken. Het grootste deel van de drugskartels in Nederland zijn in handen van niet-Nederlanders.

pi_10708824
dit zijn vrij normale technieken
techniek 1.
vindt zoveel mogelijk ondernemers en politici die blijven roepen dat de media links is. (men vergeet even dat DE taak van de media in een democratie juist is een onafhankelijke controle op de uitvoerende macht ) doe dit 5-10-20 of meer jaar...keer op keer.. en na een tijdje word je nog geloofd.
techniek 2.
neem een actualiteits programma,zet er 2 mensen neer,de een nog rechtser als de ander,zeg dat 1 van de 2 links is,neem een paar gasten (het liefst kies je mensen van "links" die of slecht je taal spreken of geen charisma hebben). doe dit een aantal jaar en je hebt mooi je vijand belachelijk gemaakt en na een tijdje merkt niemand meer dat de discussie niet over links/rechts gaat,maar over rechts/extreem-rechts.dit zie je vaker op bv cnn.
techniek 3.
de vijand.geef de mensen een vijand,het liefst een vijand die uiterlijk verschilt van de massa.creer angst. angst voor een vijand leidt af van de echte problemen.
was een leuk voorbeeld hiervan in de docu bowling voor columbine van michael more. in de tijd dat geweldsdelicten in de USA met 20% daalde steeg de media aandacht voor geweldsdelicten met 600%.

Monkie!

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:41:41 #44
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10708837
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:38 schreef SCH het volgende:
Jij ziet dus louter de afkomst als oorzaak?
Nee, waar haal je dát nou weer vandaan?

.

pi_10708846
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef calvobbes het volgende:
Wat dan? daar ben ik wel heel benieuwd naar...
Nou jij legt de link allochtoon-kleurling. Dat hoeft niet zo te zijn, zat criminele roemenen, polen, russen en wat nog allemaal. Dat valt ook in de categorie allochtoon.

Dus, iemand die zich doodergert aan allochtone criminaliteit hoeft niet iemand te zijn die overloopt van de vooroordelen jegens gekleurde mensen.

pi_10708848
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:36 schreef Frenkie het volgende:

Dat is alleen in jouw belevingswereldje zo.

Nee hoor. Zie de voorbeelden die ik noem.
quote:
En over welke kleinere misdaden heb je het nou..??
Een overval op een Blokker vind ik wel wat kleiner dan de verkrachting van twee vrouwen.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:42:18 #47
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10708858
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef SCH het volgende:

wat is daar grappig aan?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:42:19 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10708860
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:38 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Vind je het gek dat dat gebeurt als je niets anders meer leest?

Ik lees vaak genoeg over criminele autochtonen. Hoeveel dat er ook zijn, ik ga niet zeggen: "Vast omdat ie een Nederlander is".
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:43:33 #49
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10708893
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Sidekick het volgende:
Alleen wanneer je ziet dat zowel allochtonen als autochtonen misdaden plegen, dan denk ik dat de afkomst weinig met criminaliteit te maken heeft.
En als je ziet dat mensen met een bepaalde afkomst significant oververtegenwoordigd zijn in bepaalde takken van de misdaad?

Dan is afkomst (in al haar facetten, want dat behelst meer dan sommige mensen hier denken) weldégelijk een punt waarnaar gekeken moet worden.

Maar wat vaak gebeurt is dat mensen meteen op hun achterste poten gaan staan op het moment dat het maar ter sprake gebracht wordt dat het daar mogelijk aan zou kunnen liggen. Ik wil geen namen noemen, maar met name SCH heeft daar een handje van.

† In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:43:44 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708898
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik lees vaak genoeg over criminele autochtonen. Hoeveel dat er ook zijn, ik ga niet zeggen: "Vast omdat ie een Nederlander is".

Behalve als de dader een Brabander is
pi_10708921
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Graveworm het volgende:
wat is daar grappig aan?
Oh, ik vond het grappig dat iemand nog nooit van Klaas Bruinsma en consorten heeft gehoord.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:45:45 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708941
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:43 schreef Ernst het volgende:

En als je ziet dat mensen met een bepaalde afkomst significant oververtegenwoordigd zijn in bepaalde takken van de misdaad?

Dan is afkomst (in al haar facetten, want dat behelst meer dan sommige mensen hier denken) weldégelijk een punt waarnaar gekeken moet worden.

Alleen, je kunt zo weinig veranderen aan de *cultuur* die is ontstaan bij veel bevolkingsgroepen..
Daar kan geen overheid iets aan veranderen lijkt mij.
pi_10708949
Persoonlijk denk ik dat sommige mensen zich blind staren op het feit dat er in sommige berichten geschreven staat wat de afkomst is van een persoon. En dan de berichten over het hoofd zien waarin dit niet staat (wat in de meeste gevallen dus autochtonen zijn). Selectief geheugeneffect heet dat.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:46:19 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10708958
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, ik vond het grappig dat iemand nog nooit van Klaas Bruinsma en consorten heeft gehoord.

Die stond écht niet bovenaan in die drugslijn hoor.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:46:35 #55
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10708968
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Sidekick het volgende:
Dat ligt er maar aan welk soort criminaliteit is. Als het (belasting)fraude is, dan heb ik dat vaak wel ja (maar dan genuanceerder), omdat (volgens mij) Nederlanders daar buitenproportioneel bij betrokken zijn. Er zit iets in de Nederlandse cultuur waardoor je dat gedrag vaker terug ziet keren...

Zo ook bij andere groepen in onze samenleving. Allochtonen, voetbalsupporters, katholieken en noem de zooi maar op.

pi_10708977
quote:
Nou ik wel, en ook van zijn opvolgers ... en dat zijn zowat de enige Nederlanders die er nog grootschalig inzitten. Voor de rest is het dus bijna allemaal allochtoon.
pi_10708992
quote:

Prima dat er naar gekeken wordt. Maar daar blijft het hier op het forum meestal niet bij.
Aan de hand van die ene overval moet dan ineens maar een compleet beleid worden aangepast. Of moeten ouders hun kind maar goed opvoeden etc.

Waarom wordt zoiets niet geroepen als een autochtoon eenzelfde misdaad begaat?

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:47:56 #58
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709012
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef Loedertje het volgende:
Alleen, je kunt zo weinig veranderen aan de *cultuur* die is ontstaan bij veel bevolkingsgroepen..
Ik heb het nog helemaal niet eens over cultuur gehad... juist omdat je het daar, ook weer getuige enkele posts in dit topic, vaak niet eens over kunt hebben. Dat wordt meteen weggewuifd als onzin, stigmatiserend of zelfs racistisch.
quote:
Daar kan geen overheid iets aan veranderen lijkt mij.
Daar is wel enigszins in bij te sturen, maar dat vergt daadkracht, consequent handelen en tijd.
pi_10709021
quote:

[..]

Ik zeg niet 'alle', maar 'veel'. Daar zit net het verschil is. Lezen is ook een vak, maar zie mijn post hierboven over selectie effecten.
Oh ja, Klaas Bruinsma is al een tijdje dood. Sem Klepper ook. En Cor v/d Hout ook.
pi_10709029
quote:

[..]

Maar wat vaak gebeurt is dat mensen meteen op hun achterste poten gaan staan op het moment dat het maar ter sprake gebracht wordt dat het daar mogelijk aan zou kunnen liggen. Ik wil geen namen noemen, maar met name SCH heeft daar een handje van.

Wat een kul.
Ik noem het al een decennium. De criminaliteit door Marokkaanse jongens is een groot probleem. Dat hoor je mij niet verzwijgen.

Ik ben alleen niet van het type dat dat alleen maar roept en dan in hun richting wijst. Ze horen bij de Nederlandse gemeenschap dus we zullen met zijn allen voor een oplossing moeten zorgen. Anders blijft het steken in gepolariseer en daar schiet niemand iets mee op.

Het is een onterecht beeld alsof nu voor het eerst in eens het beestje bij de naam kan worden genoemd; sommigen zien dat als een verademing, anderen hebben dat altijd gedaaan, maar wel op een constructieve manier. Nu is het gewoon bashen geworden en daar kom ik wel tegen in opstand.

pi_10709056
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:46 schreef Lucille het volgende:
Persoonlijk denk ik dat sommige mensen zich blind staren op het feit dat er in sommige berichten geschreven staat wat de afkomst is van een persoon. En dan de berichten over het hoofd zien waarin dit niet staat (wat in de meeste gevallen dus autochtonen zijn). Selectief geheugeneffect heet dat.
Nou nee hoor. Dan wordt er vaak zat geroepen: zullen wel weer die buitenlanders zijn.

Zo ook met dat gedoe rond Enkhuizen. Zelfs nadat al bekend was geworden dat het voornamelijk hollandse jongeren waren, waren er nog mensen die riepen dat het "weer die buitenlanders" waren.

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:50:08 #62
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_10709066
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:41 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Nou jij legt de link allochtoon-kleurling. Dat hoeft niet zo te zijn, zat criminele roemenen, polen, russen en wat nog allemaal. Dat valt ook in de categorie allochtoon.

Dus, iemand die zich doodergert aan allochtone criminaliteit hoeft niet iemand te zijn die overloopt van de vooroordelen jegens gekleurde mensen.

Ik erger me aan alle criminaliteit, maar aan allochtone criminaliteit iets meer dan aan autochtone criminaliteit. Maar dan scheer ik wel ALLE allochtone criminaliteit over een kam (ik heb, bij de weg geen vooroordelen over hele bevolkingsgroepen!)
pi_10709075
calvobbes, kijk jij weleens naar Opsporing Verzocht?
Valt het jou ook zo op dat er in 9 van de 10 gevallen sprake is van een buitenlandse dader?
Vind je het gek dat er dan eenzijdige beeldvorming onstaat...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:50:39 #64
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709086
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:
Prima dat er naar gekeken wordt. Maar daar blijft het hier op het forum meestal niet bij.
Aan de hand van die ene overval moet dan ineens maar een compleet beleid worden aangepast. Of moeten ouders hun kind maar goed opvoeden etc.

Over die overval, dat heeft er dus geen zák mee te maken dat het dit keer door een allochtoon gebeurt, maar omdat blijkbaar complete gezichtsbedekking in het ene geval wél is toegestaan (die sluier) en in het andere geval (bivakmuts) niet... terwijl die bivakmuts juist niet toegestaan is vanwege het feit dat je dan volledig onherkenbaar bent. Dan is het een logische conclusie om een gezichtssluier om diezelfde reden ook te verbieden.

Komt geen allochtoon bij kijken.

En dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, dat komt in elk topic over kut-kinderen wel terug. Ook in dat topic van die trein-terroristen bijvoorbeeld, of zie je die in je eenzijdige beleving dan ineens niet?

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:51:13 #65
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10709097
quote:

[..]

je weet dat die dood is toch..??
Vraag anders even naar die Joego die hem vermoord heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 27-05-2003 13:52]

pi_10709106
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
Valt het jou ook zo op dat er in 9 van de 10 gevallen sprake is van een buitenlandse dader?
Ja ik heb er gister zelfs voor gewerkt.

En toevallig zat deze uitzending helemaal vol met blanke daders die normaal nederlands spraken

† In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 13:51:32 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10709108
quote:

[..]

Beleid aanpassen?
Weleens van een ITB team gehoord?
Intensieve begeleiding vanuit de jeugdreclassering waarbij een veelplegertje 24/7 zijn hulpverlener kan bellen en heel strikt gebonden is aan het nakomen van afspraken e.d.
pi_10709125
Nog even en Michiel Smit wordt van die hoofddoekenoverval beschuldigd.
pi_10709135
quote:

Dan gaan we de volgende keer dat een autochtoon een Blokker overvalt toch gewoon allemaal roepen dat die persoon zijn ouders die gast beter hadden moeten opvoeden? Probleem meteen opgelost.

Heb jij trouwens bij dit soort berichtgevingen wel telkens gezegd dat die ouders hun kind beter moesten opvoeden als het een autochtoon was?
Zo ja, dan is er geen eenzijdigheid geweest. Zo nee, ben je zelf dan ook niet schulding aan die eenzijdigheid waar je zo tegen bent?

pi_10709145
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
Misschien moet je je zwart/wit tv eens vervangen door een kleurentoestel
pi_10709155
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Dan wordt er vaak zat geroepen: zullen wel weer die buitenlanders zijn.

Zo ook met dat gedoe rond Enkhuizen. Zelfs nadat al bekend was geworden dat het voornamelijk hollandse jongeren waren, waren er nog mensen die riepen dat het "weer die buitenlanders" waren.

We hebben het toch over de media en niet over individuele uitspraken?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:53:24 #72
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709158
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:49 schreef calvobbes het volgende:
Buitenproportionele vertegenwoordiging zorgt daarvoor. Als er een liquidatie in Amsterdam plaatsvindt wordt er ook meteen gesproken over Sam Klepper en die hele teringbende... juist omdat het overgrote deel van de liquidaties in Amsterdam in die kringen plaatsvindt.

Als dan blijkt dat het een andere groep is en er daarna nog mensen gaan beweren dat het toch de ene groep is, dan zijn dat gewoon analfabete klunzen waar je niet teveel aandacht aan moet schenken.

pi_10709183
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef Ernst het volgende:

Over die overval, dat heeft er dus geen zák mee te maken dat het dit keer door een allochtoon gebeurt, maar omdat blijkbaar complete gezichtsbedekking in het ene geval wél is toegestaan (die sluier) en in het andere geval (bivakmuts) niet...

Ja dat was uiteindelijk wel een motivatie om die dingen ook te verbieden. Echt heel goed hoe belangrijk sommige mensen het dan wel vinden dat de politie / wet hard optreed. Maar dan later wel gaan klagen dat de politie ze flitst of een discotheek leeghaalt op jacht naar drugs.
quote:
En dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, dat komt in elk topic over kut-kinderen wel terug. Ook in dat topic van die trein-terroristen bijvoorbeeld, of zie je die in je eenzijdige beleving dan ineens niet?
Niet zo heftig als bij topics over buitenlanders.
pi_10709184
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:51 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja ik heb er gister zelfs voor gewerkt.

En toevallig zat deze uitzending helemaal vol met blanke daders die normaal nederlands spraken

De meeste uitzendingen van Opsporing Verzocht zitten vol met buitenlandse daders,dat moet jou toch ook zijn opgevallen...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:55:20 #75
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709203
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:48 schreef SCH het volgende:
Ik ben alleen niet van het type dat dat alleen maar roept en dan in hun richting wijst.
Ik ook niet, maar dat probeerde je in je arrogantie wél weer op mij te pinnen in dit topic.
quote:
Het is een onterecht beeld alsof nu voor het eerst in eens het beestje bij de naam kan worden genoemd
Dat is gedeeltelijk wél waar ja en nóg is het vaak zo dat je meteen afgestraft wordt als je maar over de afkomst van de daders begint.
pi_10709209
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:53 schreef Ernst het volgende:

Als dan blijkt dat het een andere groep is en er daarna nog mensen gaan beweren dat het toch de ene groep is, dan zijn dat gewoon analfabete klunzen waar je niet teveel aandacht aan moet schenken.

Dan heb je het dus wel over een hele grote groep Fokkers helaas.
pi_10709237
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien moet je je zwart/wit tv eens vervangen door een kleurentoestel

Jij kijkt dus nooit naar Opsporing Verzocht...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:57:04 #78
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709241
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:54 schreef calvobbes het volgende:
Ja dat was uiteindelijk wel een motivatie om die dingen ook te verbieden. Echt heel goed hoe belangrijk sommige mensen het dan wel vinden dat de politie / wet hard optreed. Maar dan later wel gaan klagen dat de politie ze flitst of een discotheek leeghaalt op jacht naar drugs.
Ja, waar héb je het nou over? Datzelfde geldt ook voor de inval in dat woonwagenkamp in Maastricht, dat vonden een hoop mensen die klagen over het flitsbeleid ook prachtig... dus wat heeft dit verder met eenzijdige beeldvorming.
quote:
Niet zo heftig als bij topics over buitenlanders.
Dat is jouw beeldvorming.
pi_10709253
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef Lucille het volgende:

Dan gaan we de volgende keer dat een autochtoon een Blokker overvalt toch gewoon allemaal roepen dat die persoon zijn ouders die gast beter hadden moeten opvoeden? Probleem meteen opgelost.

Zou je denken...
quote:
Heb jij trouwens bij dit soort berichtgevingen wel telkens gezegd dat die ouders hun kind beter moesten opvoeden als het een autochtoon was?
Uhm nee. Ik heb er geen behoefte aan om me schuldig te maken aan dergelijke kortzichtigheden.
quote:
Zo ja, dan is er geen eenzijdigheid geweest. Zo nee, ben je zelf dan ook niet schulding aan die eenzijdigheid waar je zo tegen bent?
leuke redenatie! Omdat ik niet terugsla moet ik maar niet gaan klagen dat iemand mij slaat.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:57:41 #80
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709255
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:55 schreef SCH het volgende:
Dan heb je het dus wel over een hele grote groep Fokkers helaas.
O?
pi_10709262
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef Ernst het volgende:
Dat is jouw beeldvorming.
Alles is perceptie
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:58:52 #82
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709285
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef calvobbes het volgende:
Uhm nee. Ik heb er geen behoefte aan om me schuldig te maken aan dergelijke kortzichtigheden.
Wat is er kortzichtig aan? Je ouders hebben een zeer grote invloed op je latere gedrag. Daar is niks kortzichtigs aan.
pi_10709288
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:54 schreef ilona-scuderia het volgende:

De meeste uitzendingen van Opsporing Verzocht zitten vol met buitenlandse daders,dat moet jou toch ook zijn opgevallen...

Nou nee. En daarbij is een uitzending van Opsporing verzocht niet echt een goede afspiegeling van het gemiddelde.
Daar worden alleen maar zaken behandeld die ze niet zo makkelijk op kunnen lossen.
pi_10709296
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:55 schreef Ernst het volgende:
Dat is gedeeltelijk wél waar ja en nóg is het vaak zo dat je meteen afgestraft wordt als je maar over de afkomst van de daders begint.
Volgens mij valt dat wel mee.
Het valt en staat met de context, als mensen aan de hand hiervan allochtonen gaan bashen en dergelijke, dan is het over en uit. Volgens mij schiet het alleen op als je over oplossingen nadenkt.

Dat is ook een probleem, als ik hier begin over een project voor jonge criminelen, met name Marokkaantjes, die een vak wordt bij gebracht, dan komen er alleen maar repressieve harde reacties over vertroetelen en afschieten.

pi_10709354
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef Ernst het volgende:

Ja, waar héb je het nou over? Datzelfde geldt ook voor de inval in dat woonwagenkamp in Maastricht, dat vonden een hoop mensen die klagen over het flitsbeleid ook prachtig... dus wat heeft dit verder met eenzijdige beeldvorming.

Dat sommige mensen heel selectief zijn wanneer ze hard optreden van de politie of wet willen.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:02:02 #86
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_10709375
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:46 schreef Lucille het volgende:
En dit komt aan beide kanten waarschijnlijk vaak genoeg voor.

voorbeeld:

quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Graveworm het volgende:
Netzoals je op dit forum soms mensen hoort klagen dat het te links is waar anderen op het forum weer klagen dat het te rechts is.

Maar ik ben het in feite wel met je eens ja, mensen lezen & onthouden nou eenmaal erg selectief.

Krekker is de bom!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:05:13 #87
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10709440
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:
Dat sommige mensen heel selectief zijn wanneer ze hard optreden van de politie of wet willen.
O.

Ik zie de relevantie met de topictitel niet zo, maar soit. Ik voel me verder niet aangesproken dus ik laat het hierbij.

pi_10709484
Nederland staat wereldwijd bekend als paradijs voor criminelen; kleine pakkans en lage straffen,wat wil een crimineel nog meer?
En sinds de grenzen open zijn heeft dat een steeds grotere aanzuigende werking gekregen
Criminelen/illegalen die terug worden gestuurd komen een maand later weer lachend terug
Het is dweilen met de kraan open en dat zal de komende 8 jaar zo blijven...
pi_10709710
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nederland staat wereldwijd bekend als paradijs voor criminelen; kleine pakkans en lage straffen,wat wil een crimineel nog meer?
En sinds de grenzen open zijn heeft dat een steeds grotere aanzuigende werking gekregen
Criminelen/illegalen die terug worden gestuurd komen een maand later weer lachend terug
Het is dweilen met de kraan open en dat zal de komende 8 jaar zo blijven...
Tuurlijk, je zou toch niet anders willen anders heb je niks meer te zeuren.

Dit soort domheid bedoelt ts waarschijnlijk. Daar valt niet tegen op te argumenteren. Alle gemeenplaatsen en cliches maar weer op tafel gooien en bingo. Wat denk je hier nou in vredesnaam mee te bereiken???

dinsdag 27 mei 2003 @ 14:16:43 #90
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10709757
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nou nee. En daarbij is een uitzending van Opsporing verzocht niet echt een goede afspiegeling van het gemiddelde.
Daar worden alleen maar zaken behandeld die ze niet zo makkelijk op kunnen lossen.

dus de moeilijk oplosbare zaken. En ondanks die moeilijk oplosbare zaken is 80% van de gevangenissen gevuld met criminelen van allochtone afkomst. Tja...
pi_10709794
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Frenkie het volgende:

[..]

dus de moeilijk oplosbare zaken. En ondanks die moeilijk oplosbare zaken is 80% van de gevangenissen gevuld met criminelen van allochtone afkomst. Tja...

Ook weer zo'n dooddoener. Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen?
pi_10709863
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook weer zo'n dooddoener. Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen?

Aantonen van tegenstrijdigheden in de argumentatie?
pi_10709973
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:20 schreef Lucille het volgende:

[..]

Aantonen van tegenstrijdigheden in de argumentatie?

Dat toont hij niet aan met die opmerking.
Die mantra's van 80 procent van de gevangenen enz. kennen we nu al. Zonder context zijn het dode constateringen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2003 @ 14:30:39 #94
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10710159
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
...Bouwfraude ("De ABP-affaire"
),belastingfraude,gouden handdrukken na wanbeleid..
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:30:50 #95
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10710164
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat toont hij niet aan met die opmerking.
Die mantra's van 80 procent van de gevangenen enz. kennen we nu al. Zonder context zijn het dode constateringen.

Het is geen mantra, eerder een antwoord op de eerdere argumenten dat autochtonen minder vaak gepakt zouden worden.
pi_10710330
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Het is geen mantra, eerder een antwoord op de eerdere argumenten dat autochtonen minder vaak gepakt zouden worden.

En is daarmee een sluitend argument in de beeldvorming. Er zijn meer criminele allochtonen dan autochtonen en dus is het logisch dat er meer aandacht aan geschonken wordt. Bovendien zou er zogenaamd een maatschappelijke discussie gaande zijn over de mislukte integratie van verschillende culturen en omdat dat ook de schuld is van de allochtonen (en alle niet echte Nederlanders) moeten we het negatief gedrag van deze mensen extra intensief volgen én beoordelen.

Doelloos gegeneraliseer buiten beschouwing gelaten.

De beeldvorming is inderdaad subjectief maar ik kan me voorstellen dat de beelvorming in de media enigzins als eenzijdig gezien kan worden (gevoelskwestie) en op dit forum, nouja, ik hoop dat de gemiddelde mening op dit forum geen weerspiegeling is van de gemiddelde mening van deze maatschappij.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_10710445
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk, je zou toch niet anders willen anders heb je niks meer te zeuren.

Dit soort domheid bedoelt ts waarschijnlijk. Daar valt niet tegen op te argumenteren. Alle gemeenplaatsen en cliches maar weer op tafel gooien en bingo. Wat denk je hier nou in vredesnaam mee te bereiken???

Ik mis Fortuyn...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:45:38 #98
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_10710531
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

(het is wel zo dat allochtonen vaker in een uitzichtloze situatie zitten en daardoor sneller geneigd zijn crimineel te worden).

Uitzichtloze situatie? Wat een onzin.

Tja, dat ze graag meeliften met de welvaart van het Westen, omdat ze in eigen land de zaakjes niet op orde kunnen krijgen, en vervolgens de geografische ligging en geen gelijke kansen als oorzaak aanduiden, dat is hun probleem.

Het is inderdaad idioot om alle allochtonen over één kam te scheren, en alle allochtonen te verdenken van criminaliteit, maar om nu te zeggen dat afkomst niet van invloed is en/of niet zwaar mag wegen, vind ik onzin. Het wordt helemaal te gek wanneer er ook nog eens gezocht wordt naar oorzaken die crimineel gedrag indirect rechtvaardigen... :R

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:53:51 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10710775
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:45 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Uitzichtloze situatie? Wat een onzin.

*Zucht*. Er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Die zijn sneller geneigd om via criminele wegen hn gang te gaan. Er zijn meer allochtonen aan de onderkant van de samenleving (gemiddeld lager opgeleid). Daardoor heb je meer allochtonen in het criminele circuit.

Ik zou het wel waarderen als je je mede-FOK!kers in hun waarde laat.

quote:
Tja, dat ze graag meeliften met de welvaart van het Westen, omdat ze in eigen land de zaakjes niet op orde kunnen krijgen, en vervolgens de geografische ligging en geen gelijke kansen als oorzaak aanduiden, dat is hun probleem.
Bij sommige allochtonen is het hun eigen schuld. Bij sommige anderen is het niet hun schuld. Cijfers herover heb ik niet (jij wel?). Maar hoe jij al die mensen over 1 kam scheert, is werkelijk verbazend.
quote:
Het is inderdaad idioot om alle allochtonen over één kam te scheren, en alle allochtonen te verdenken van criminaliteit, maar om nu te zeggen dat afkomst niet van invloed is en/of niet zwaar mag wegen en diverse excusen te verzinnen, vind ik onzin.
De afkomst kan een oorzaak zijn. Alleen zijn sommige users vooral erg dom bezig door wel alle allochtonen over 1 kam te scheren.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:55:19 #100
36038 Shaman
retro-progressief
pi_10710808
Volgens mij is de oorzaak van een scheve beeldvorming dat bij allochtonen de nationaliteit wel genoemd wordt en bij autochtonen niet. Als er geen nationaliteit genoemd wordt, wordt daardoor vaak het misdrijf in de publieke opinie toegeschreven aan een allochtoon aangezien ze die nationaliteiten vaker tegenkomen in de krant.
Ik vind afkomst vermelden in media prima, maar dan zou het altijd moeten gebeuren ook bij autochtone daders.
pi_10711000
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Frenkie het volgende:

Ah Frenkie!

Jou moest ik net hebben! Waar begin je wel te roepen dat gezichtsluiers verboden moeten worden omdat er 1 keer een overval mee is gepleegd, en ga je nu niet roepen dat zwartepieten pruiken verboden moeten worden omdat daar ook een overval mee is gepleegd?

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:05:04 #102
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_10711057
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

*Zucht*. Er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Die zijn sneller geneigd om via criminele wegen hn gang te gaan. Er zijn meer allochtonen aan de onderkant van de samenleving (gemiddeld lager opgeleid). Daardoor heb je meer allochtonen in het criminele circuit.

Wat bedoel je met uitzichtloze situaties? Geef eens een voorbeeld.

Eén klein appartementje met 30 jaar oud behang, een 20 jaar oude opel Astra met roestvorming en 'maar' enkele honderden euro's/maand 'overheidssteun' terwijl je overbuurman een villa bewoond met een zwembad in de tuin? Jaja, da's verschrikkelijk! Dat is nog erger dan het bewonen van een krot in de buitenwijken van Mexico City.

quote:

Bij sommige allochtonen is het hun eigen schuld. Bij sommige anderen is het niet hun schuld. Cijfers herover heb ik niet (jij wel?). Maar hoe jij al die mensen over 1 kam scheert, is werkelijk verbazend.

Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep. Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?

Moeten wij dan maar zeggen: "Ach, jullie voorouders waren niet sterk genoeg om de Europese evolutie bij te houden, dus daarom moeten wij jullie nu maar onze welvaart met jullie delen, omdat onze voorouders en wij zelf wél sterk genoeg zijn?"

quote:

[..]

De afkomst kan een oorzaak zijn. Alleen zijn sommige users vooral erg dom bezig door wel alle allochtonen over 1 kam te scheren.

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_10711151
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:05 schreef Darth-Vader het volgende:

Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep. Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?

En waar is het dan in de nederlandse geschiedenis fout gegaan dat wij ook verkrachters, overvallers en ander tuig voortbrengen?
quote:
Moeten wij dan maar zeggen: "Ach, jullie voorouders waren niet sterk genoeg om de Europese evolutie bij te houden, dus daarom moeten wij jullie nu maar onze welvaart met jullie delen, omdat onze voorouders en wij zelf wél sterk genoeg zijn?"
Nee wij moeten zeggen "we pakken die paar rotte appels net zo hard aan als wij "onze eigen" rotte appels aanpakken".
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:11:59 #104
16625 robh
pi_10711225
Laat dit topic nu niet verzanden in allochtonen-problematiek-bespreek-deel-3miljoennogwat
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:12:19 #105
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711233
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ah Frenkie!

Jou moest ik net hebben! Waar begin je wel te roepen dat gezichtsluiers verboden moeten worden omdat er 1 keer een overval mee is gepleegd, en ga je nu niet roepen dat zwartepieten pruiken verboden moeten worden omdat daar ook een overval mee is gepleegd?

Volgens mij is het zo dat burgers zoiezo niet gemaskerd over straat mogen rondlopen. Omdat daar misbruik van gemaakt kan worden
En zwartepietenpruiken heb ik niet gezien.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:14:38 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10711293
quote:

[..]

Eén klein appartementje met 30 jaar oud behang, een 20 jaar oude opel Astra met roestvorming en 'maar' enkele honderden euro's/maand 'overheidssteun' terwijl je overbuurman een villa bewoond met een zwembad in de tuin? Jaja, da's verschrikkelijk! Dat is nog erger dan het bewonen van een krot in de buitenwijken van Mexico City.

Sorry hoor, maar er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Bizar hoe jij denkt dat te kunnen negeren. En een beetje de gek aansteken is echt triest.

quote:
[..]

Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep.

Waar ging het mis met jouw evolutie toen Volkert van der G Fortuyn doodschoot?
quote:
Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?
Dus als jouw overgrootouders slavenhandelaren waren, mag ik jouw daarvoor verantwoordelijk houden?
En hoe wil je dat veranderen?
quote:
Dit is offtopic.
pi_10711329
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:12 schreef Frenkie het volgende:

Volgens mij is het zo dat burgers zoiezo niet gemaskerd over straat mogen rondlopen. Omdat daar misbruik van gemaakt kan worden
En zwartepietenpruiken heb ik niet gezien.

HIER
kun je die zwartepieken pruik wel vinden.
quote:
Dinsdag 22 april 2003, rond 09.30 uur, is een filiaal van de Rabobank aan de Dorpsstraat in Moerkapelle overvallen door twee mannen. De bewakingscamera heeft videobeelden van de overvallers gemaakt.

[knip]

Signalement daders
Dader 1 (droeg zwarte pietenpruik en was bijrijder in de vluchtauto):

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:18:15 #108
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711378
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

HIER
kun je die zwartepieken pruik wel vinden.
[..]

ik heb daar niet pop gereageerd omdat ik het niet gezien heb. Nou en..?? moet ik overal op reageren dan ofzo..??
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:19:40 #109
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711411
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:02 schreef calvobbes het volgende:
Ah Frenkie!

Omdat een zwarte-pietenpruik niet het hele gezicht bedekt en derhalve herkenning nog steeds mogelijk is. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen natuurlijk.

Appels en peren.

quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:14 schreef Sidekick het volgende:
Sorry hoor, maar er zijn mensen in uitzichtloze situaties.
Dat is geen antwoord op de vraag.
pi_10711471
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:18 schreef Frenkie het volgende:

ik heb daar niet op gereageerd omdat ik het niet gezien heb. Nou en..?? moet ik overal op reageren dan ofzo..??

Nee je hoeft helemaal niet te reageren. Maar dat vraag ik me juist wel eens af waarom mensen op het ene breicht (met buitenlanders) wel zo heftig reageren, maar op iets vergelijkbaars (met Nederlanders) niet.

Maar jij vind dus dat de zwartepietenpruiken ook wel verboden moeten worden?

pi_10711510
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:19 schreef Ernst het volgende:

Omdat een zwarte-pietenpruik niet het hele gezicht bedekt en derhalve herkenning nog steeds mogelijk is. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen natuurlijk.

Als je een zonnebril opzet en sjaal omdoet wordt het al een stuk lastiger. Dat kun je zelf ook wel bedenken.

Kortom, waarom wordt er zo fel gereageerd op een gezichtssluiers als vermomming terwijl er zat andere manier zijn om je te vermommen!?!?

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:24:42 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10711530
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:19 schreef Ernst het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag.

Welke vraag?!!?!?!!?

Ik geef mijn mening over de oorzaken van criminaliteit mbt de allochtonen. Of mag ik mijn mening niet meer geven?

En nog meer van dat soort smileys.

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:25:43 #113
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711548
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Welke vraag?!!?!?!!?
quote:
Zo moeilijk was dat toch niet?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:25:46 #114
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711551
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef calvobbes het volgende:
Kortom, waarom wordt er zo fel gereageerd op een gezichtssluiers als vermomming terwijl er zat andere manier zijn om je te vermommen!?!?
Omdat er nu misbruik van die bhurka's gemaakt werd en niet van zonnebrillen, sjaals, en andere carnavlasartikelen. Duh
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:26:41 #115
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711572
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:22 schreef calvobbes het volgende:
Maar jij vind dus dat de zwartepietenpruiken ook wel verboden moeten worden?
Nee
Lekker puh.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:27:44 #116
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711597
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef calvobbes het volgende:
Als je een zonnebril opzet en sjaal omdoet wordt het al een stuk lastiger.
Lastiger inderdaad, maar het is nog geen complete bedekking.

Bovendien zul je snel genoeg aangesproken worden als je in de zomer met een das en zonnebril op loopt.

quote:
Omdat het krom is dat bivakmutsen om een bepaalde reden verboden worden en een andere stuk kledij (één ding dus, geen combinatie van) wat hetzelfde effect heeft gewoon toegestaan is.
pi_10711613
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:

Omdat er nu misbruik van die bhurka's gemaakt werd en niet van zonnebrillen, sjaals, en andere carnavlasartikelen. Duh

HALLO!!! Lees je wel!?!?

Er is 1 overval gepleegd met een gezichtsluier en 1 met een zwartepietenpruik.

Maar goed! Jij bewijst bij deze dus dat er mensen zijn die alleen maar kwaad reageren als een buitenlander een misdaad pleegt.

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:29:31 #118
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711632
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:28 schreef calvobbes het volgende:
Er is 1 overval gepleegd met een gezichtsluier en 1 met een zwartepietenpruik.
En van wie van de twee kun jij het beste een omschrijving geven denk je?
pi_10711686
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:27 schreef Ernst het volgende:

Bovendien zul je snel genoeg aangesproken worden als je in de zomer met een das en zonnebril op loopt.

Nou blijkbaar is het mensen met een zwartepieten pruik en een tas
quote:
Dader 2 (zat achter het stuur van de eerste vluchtauto): Blanke man; 25-30 jaar; ong. 1.80 mtr lang; normaal postuur, minder stevig dan dader 1. Hij had een donkerblauw tasje over zijn hoofd getrokken, met gaten voor de ogen.
wel gelukt om zo over straat te komen.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:31:56 #120
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711693
Maar goed, het is heel simpel.

Een bivakmuts heeft als functie het gezicht bedekken en is derhalve verboden in het openbaar.
Een burkha heeft als functie het gezicht te bedekken en is níet verboden in het openbaar en dát is krom.

Dassen, pruiken e.d. hebben die functie NIET en zijn derhalve compleet irrelevant in die discussie.

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:31:59 #121
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10711695
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Ernst het volgende:

[..]

De Burkha.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:33:13 #122
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711725
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef calvobbes het volgende:
Nou blijkbaar is het mensen met een zwartepieten pruik en een tas wel gelukt om zo over straat te komen.
Dan hebben die geluk gehad.

Bovendien betwijfel ik of ze de hele tijd die tas op hun kop hebben gehad voor de overval.

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:33:24 #123
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711730
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Ernst het volgende:

Een bivakmuts heeft als functie het gezicht bedekken en is derhalve verboden in het openbaar.
Een burkha heeft als functie het gezicht te bedekken en is níet verboden in het openbaar en dát is krom.

Dassen, pruiken e.d. hebben die functie NIET en zijn derhalve compleet irrelevant in die discussie.

precies en dat heb ik in het topic over die bhurka gepost niks meer, niks minder.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:33:47 #124
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711738
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Sidekick het volgende:
De Burkha.
Van wie, niet van wat analfabete Harrie.
pi_10711739
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Ernst het volgende:

Geen. Zal allebei brak zijn.

Maar goed, dat is wederom offtopic. Waarom maken mensen zich selectief druk om iets als een vermomming terwijl nu wel gebleken is dat het echt niet uit maakt of dat je met een vuilniszak over je hoofd of een gezichtzlsuier een overval pleegt?

pi_10711755
Is het feit dat een topic dat begon als een discussie over eenzijdige berichtgeving nu is omgebogen tot een discussie over bhurka's maatgevend voor de eenzijdige fascinatie van bepaalde mensen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_10711759
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Ernst het volgende:

En compleet offotopic in deze discussie. Open daar maar een ander topic voor.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:35:14 #128
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711773
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:33 schreef calvobbes het volgende:
Maar goed, dat is wederom offtopic. Waarom maken mensen zich selectief druk om iets als een vermomming terwijl nu wel gebleken is dat het echt niet uit maakt of dat je met een vuilniszak over je hoofd of een gezichtzlsuier een overval pleegt?
Zie hierboven, de functie van het object... dáár gaat het om.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:35:31 #129
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711782
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef calvobbes het volgende:
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:35:46 #130
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711785
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef calvobbes het volgende:
Hahahaha, ja nu is het ineens off-topic hè? .

Het is goed met je .

dinsdag 27 mei 2003 @ 15:36:42 #131
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711808
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Is het feit dat een topic dat begon als een discussie over eenzijdige berichtgeving nu is omgebogen tot een discussie over bhurka's maatgevend voor de eenzijdige fascinatie van bepaalde mensen?
Nee, die eenzijdigheid is er helemaal niet.
pi_10711826
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:35 schreef Ernst het volgende:

Hahahaha, ja nu is het ineens off-topic hè? .

Het is goed met je .

Zelf ook wel consequent blijven he! Net gaan miepen dat een discussie niet strookt met de topictitel, en nu ik er wat van zeg is het niet goed.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:05 schreef Ernst het volgende:

Ik zie de relevantie met de topictitel niet zo, maar soit. Ik voel me verder niet aangesproken dus ik laat het hierbij.

pi_10711879
Zeg, ga op de markt staan kijven .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:39:53 #134
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10711888
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:37 schreef calvobbes het volgende:
Zelf ook wel consequent blijven he!
Dat ben ik ook, ik ben dan ook niet op de punten ingegaan die over de topictitel gaan maar over een misvatting omtrent de discussie over de burkha. .
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:40:29 #135
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711906
Oke de eenzijdige beeldvorming bestaat enkel in het hoofd van sommige mensen
Klaar..

Slotje

pi_10711960
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:
Klaar..
Jij hebt met je eigen uitspraken al bewezen dat dat niet zo is!
pi_10711972
De media verbergt juist vaak dat de crimineel allochtoon was.. Hier heb ik ook een goed voorbeeld.. We kregen hier een AZC.. De eerste maanden is er nix over de criminaliteit van hun geschreven.. Terwijl minder erge dingen van autochtonen wel erin stonden.. Waarom is t meerdendeel van de gevangenis bezet door Allochtonen en niet door autochtonen? Terwijl we hier denk ik met meer autochtonen zitten dan allochtonen.. Ben zeker niet iemand die vol=vol schreewt.Kijk ook niet naar mensen zn afkomst.. Ben alleen t een beetje beu dat je altijd zomaar discrimineert zonder dat je t weet...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:42:57 #138
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10711993
Sorry Calvobbes ik heb er geen zin meer in :w
je luistert toch niet.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 15:44:44 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10712055
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:
Klaar..

Slotje

De eenzijdige benadering van users die het alleen maar over de afkomst van de dader hebben bestaat ook.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:33 schreef Ernst het volgende:

[..]

Van wie, niet van wat analfabete Harrie.

Ik bedoelde diegene achter/in de burkha. Dan let je op lichaamsbeweging ed. Bij zwarte Piet krijg je associaties met iemand met een donkere huidskleur.
Maar laten we stoppen met de burkha/vermomming-discussie. Daar gaat het niet om.
pi_10712147
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:42 schreef Wolter het volgende:
De media verbergt juist vaak dat de crimineel allochtoon was.. Hier heb ik ook een goed voorbeeld.. We kregen hier een AZC.. De eerste maanden is er nix over de criminaliteit van hun geschreven.. Terwijl minder erge dingen van autochtonen wel erin stonden..
En hoe weet je dan dat die asielzoekers crimineel waren?
pi_10712216
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:42 schreef Frenkie het volgende:
Sorry Calvobbes ik heb er geen zin meer in :w
je luistert toch niet.
Verrassend
Kom eens uit je hol man. Calvobbes doet heel veel moeite.
Dat heet: verschil van mening.
pi_10712707
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En hoe weet je dan dat die asielzoekers crimineel waren?

We leven in een plekkie met 15000 inwoners (Friesland).. Als je hier wat flikt weet iedereen t meteen.. Is t niet dezelfde dag, dan is t wel een dag later.. En veel geroddelt wordt hier niet echt... En maanden later stond elke x wel personen uit dat dorp in de krant (nog vaker dan uit ons dorp) terwijl hun met 600 man waren.. Ook was de criminaliteit met 100% toegenomen in beide dorpen.. Dit waren objectieve cijfers.. Kan ze helaas niet terugvinden..
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:12:39 #143
56287 robbit
rabby met een "o"
pi_10712739
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

...Bouwfraude ("De ABP-affaire"
),belastingfraude,gouden handdrukken na wanbeleid..

een tweede kabinet balkenende
Scout-bij-nacht
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:38:15 #144
16625 robh
pi_10713414
Waarom kan hier niet een inhoudelijke discussie ontstaan over hetgeen de topicstarter bedoeld?

Slotje is wel op z'n plaats.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')