Pleegt iemand een overval met een gezichtsluier voor dan wordt er al snel een topics volgeluld over het feit of die dingen wel of niet daarom verboden moeten worden.
Maar waarom krijgt een vergelijkbare overval met bijvoorbeeld een zwartepietenpruik dan geen aandacht?
Is het echt zo dat misdaden door allochtonen erger zijn en anders gestraft moeten worden dan wanneer een autochtoon een overval pleegt of iemand verkracht?
In mijn ogen niet. Maar waarom ontstaat er dan een beeldvorming waarbij alleen maar de gekleurde medemens een crimineel is....
quote:Als je bepaalde kranten leest zou je dat idd denken .
Op dinsdag 27 mei 2003 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt er nog steeds op dat berichten over buitenlanders die een misdaad begaan breed uitgemeten worden in de media en / of gehyped worden op dir forum.
quote:Relativeren!
Pleegt iemand een overval met een gezichtsluier voor dan wordt er al snel een topics volgeluld over het feit of die dingen wel of niet daarom verboden moeten worden.
quote:Je vergeet de nylonkous en bivakmuts overvallen
Maar waarom krijgt een vergelijkbare overval met bijvoorbeeld een zwartepietenpruik dan geen aandacht?
quote:Neen, we leven in Nederland en ga er maar vanuit dat de straffen hier correct zijn.
Is het echt zo dat misdaden door allochtonen erger zijn en anders gestraft moeten worden dan wanneer een autochtoon een overval pleegt of iemand verkracht?
quote:Die beeldvorming ontstaat niet bij mij..is afhankelijk van de lezer.
In mijn ogen niet. Maar waarom ontstaat er dan een beeldvorming waarbij alleen maar de gekleurde medemens een crimineel is....
quote:Dat is de mening van de meeste mensen die op Fok! reageren. Of dit in NL in het algemeen het geval is, tja dat weet je niet.
En dat over allochtonen enzo, ach das gewoon een mediahype. Net als met gabbers vroeger.
En als je het economisch ziet wordt verreweg de meeste criminaliteit door blanke mannen in pakken gepleegd. Daar hoor je relatief vrijwel niks over.
quote:Niet op dit forum
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Loedertje het volgende:Als je bepaalde kranten leest zou je dat idd denken .
Beetje verder kijken en je ziet dat ook de witte boorden criminaliteit uitvoerig in zicht komt.
quote:[FP] Blokker overvallen door gesluierde daders
Relativeren!
Er is niemand die nu plots gaat roepen dat die sluiers verboden zouden moeten worden omdat er mogelijk wel een overval mee gepleegd zou kunnen gaan worden..
Dat is de korte versie.
De lange versie: Blokker overvallen door gesluierde daders
quote:Die beeldvorming ontstaat anders wel bij een groot deel van de users op dit forum. De kreten " weer die buitenlanders" (en varianten daarop) \kom ik te vaak tegen.
Die beeldvorming ontstaat niet bij mij..is afhankelijk van de lezer.
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 27-05-2003 13:22]
quote:Tja, dan heb je het ook wel over zaken die niet zo klein zijn als een overval op een lokale blokker.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat er wel genoeg aandacht is in de media voor justitiele zaken waarbij geen allochtonen betrokken zijn. Sterker nog, deze zaken worden naar mijn idee nog groter gebracht dan de zaken waar jij het nu over hebt. Bijvoorbeeld de rechtszaak van Andre de V., Volkert van der Graaf, de vermeende handel in aandelen van Cor Boonstra. Dus ik zie die eenzijdigheid niet zo.
quote:precies ik zie het ook niet zo. Maar goed deze discussie is toch al zooooo vaak geweest.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat er wel genoeg aandacht is in de media voor justitiele zaken waarbij geen allochtonen betrokken zijn. Sterker nog, deze zaken worden naar mijn idee nog groter gebracht dan de zaken waar jij het nu over hebt. Bijvoorbeeld de rechtszaak van Andre de V., Volkert van der Graaf, de vermeende handel in aandelen van Cor Boonstra. Dus ik zie die eenzijdigheid niet zo.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:22 schreef calvobbes het volgende:Niet op dit forum
quote:
Het lijkt er nog steeds op dat berichten over buitenlanders die een misdaad begaan breed uitgemeten worden in de media en
quote:Maar het blijft vaak bij dat cijfer. Er mag sinds Fortuyn niet meer worden gesproken over achtergronden en oorzaken helaas.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:25 schreef Lucille het volgende:
Feit is wel dat ruim 80% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten in de categorie allochtoon vallen. Je zou hieruit kunnen extrapoleren dat het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen in dezelfde verhouding zit. Tenzij je natuurlijk gelooft dat of autochtonen minder snel gepakt worden of dat autochtonen vaker vrijspraak krijgen.
quote:Waarom zou dat uitmaken?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Graveworm het volgende:
ik heb juist het idee dat de media proberen te verbergen wat de nationaliteit is
quote:Omdat jij de berichtjes aangaande overvallende sinterklazen niet post of zo ? Ik heb ze iig wel al gezien.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:12 schreef calvobbes het volgende:
quote:Hangt er een beetje vanaf.
quote:Een allochtoon hoeft geen kleurling te zijn ... laatste regel vertelt al veel over je instelling imo.
quote:Precies, want daar zit dus voor een deel het verschil, zeker als je kijkt naar de manier waarop criminaliteit wordt gepleegt. Het soort criminaliteit is niet homogeen verdeelt over alle bevolkingsgroepen.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:23 schreef calvobbes het volgende:[..]
Tja, dan heb je het ook wel over zaken die niet zo klein zijn als een overval op een lokale blokker.
quote:Ik geloof eerder dat de autochtonen ietsje meer ervaring hebben over *hoe de wet te ontduiken* en dat het grootste gedeelte van de allochtonen zich bezighouden met *kruimel* misdrijven. (waarmee ik dus NIET zeg dat mijn mening is dat drughandeltjes en overvallen geen ernstige misdrijven zijn!!)
Tenzij je natuurlijk gelooft dat of autochtonen minder snel gepakt worden of dat autochtonen vaker vrijspraak krijgen.
quote:Maar daar gaat deze discussie toch ook niet over, het gaat er om of de berichtgeving eenzijdig is of niet. Dan moet je je toevlucht nemen tot cijfermateriaal en niet gaan discusieren over de manier waarop mensen in aanraking komen met de verkeerde kant van de wet. Dat is een heel andere discussie.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef SCH het volgende:[..]
Maar het blijft vaak bij dat cijfer. Er mag sinds Fortuyn niet meer worden gesproken over achtergronden en oorzaken helaas.
quote:Er wordt juist meer over oorzaken gesproken, alleen zijn er enkelen die de oorzak in de afkomst gaan zoeken.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef SCH het volgende:[..]
Maar het blijft vaak bij dat cijfer. Er mag sinds Fortuyn niet meer worden gesproken over achtergronden en oorzaken helaas.
En het zijn maar enkelen. Dus als we die kleine groep gewoon negeren, dan heb je geen 4 delen vol met welles-nietus-discussies. Het is ook gedeeltelijk onze schuld dat we die groep mensen de publieke opinie laten overschreeuwen. Geweoon negeren, en niet in de loopgraven gaan zitten, maar gewoon 'weglopen'.
quote:Ik quote even onze libertarische vrienden
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zou dat uitmaken?
We moeten niet vanuit de dader denken, maar vanuit de gepleegde misdaad.
quote:
De vermelding van de nationaliteit lijkt me geen enkel probleem. Deze eigenschap valt in dezelfde categorie als leeftijd, geslacht en woonplaats die ook over de dader worden vermeld. Zoals bv Frank K. (38) uit Amsterdam. Als de vermelding van nationaliteit niet wenselijk zou zijn omdat het bevolkingsgroepen zou stigmatiseren geldt dat in dit geval ook voor mannen, dertigers en Amsterdammers. De media zouden dan moeten volstaan met het bericht dat er iemand opgepakt is zonder verdere specificaties.De vermelding van nationaliteit is voorts handig voor mensen die kennis nemen van het bericht. Voor hen wordt duidelijk welke groepen gevaarlijker zijn dan andere. Vrouwen weten dat met name mannen vrouwen verkrachten en Rotterdammers weten dat met name allochtonen tasjes roven in de havenstad (volgens de nieuwsberichten 99%). Op die manier kan door ruwe kansberekening van burgers criminaliteit voorkomen worden. (Ook de politie opereert als zodanig. Als men zoekt naar een serial killer focussen de rechercheurs op blanke mannen).
Dat dat gebeurt door discriminatie van groepen is voor velen onwenselijk, maar het leidt geen twijfel dat diezelfde tegenstanders niet aarzelen zelf te discrimineren. Ook zij zullen eerder een donker steegje mijden als daar allochtone jonge mannen rondhangen dan wanneer het steegje bevolkt wordt door bejaarde autochtone vrouwelijke hangouderen. Ook progressieve tegenstanders van discriminatie gebruiken de misdaadstatistieken om te voorkomen dat ze er onderdeel van uit gaan maken. Hun kritiek op andermans discriminatie is dan ook op zijn minst hypocriet. Niet dat ze hun hypocrisie willen toegeven, meestal verweert men zich door te stellen dat hun discriminatie terecht is en dus geen discriminatie. Discriminatie wordt gedefinieerd als "onterecht onderscheid maken". Een even vage als bruikbare definitie aangezien de wetgever er alle kanten mee op kan en zo haar eigen positieve discriminatie kan rechtvaardigen en discriminatie van bv winkeliers uit Wapenveld succesvol kan veroordelen.
quote:De berichtgeving is NIET eenzijdig.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:30 schreef Lucille het volgende:het gaat er om of de berichtgeving eenzijdig is of niet. discussie.
De reacties van mensen zijn echter wel voorspelbaar, het zo tegennatuurlijk zijn als mensen niet zouden klagen
quote:Ik zou niet weten hoe een autochtoon meer ervaring kan opdoen over hoe de wet te ontduiken dan een allochtoon. We hebben het hier gewoon over criminaliteit in het algemeen. Of je nu een vuurwerkfabriek in de hens steek, een bekende politicus neerlegt of in drugs handelt of een bank gaat overvallen, daar zijn toch weinig methoden die je kan bestuderen om door de mazen van de wet te kruipen.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:28 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik geloof eerder dat de autochtonen ietsje meer ervaring hebben over *hoe de wet te ontduiken* en dat het grootste gedeelte van de allochtonen zich bezighouden met *kruimel* misdrijven. (waarmee ik dus NIET zeg dat mijn mening is dat drughandeltjes en overvallen geen ernstige misdrijven zijn!!)
quote:En als dat zo is, dan mogen de we kleinere misdaden die Nederlanders begaan maar vergeten?
Feit is wel dat ruim 80% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten in de categorie allochtoon vallen. Je zou hieruit kunnen extrapoleren dat het aantal misdrijven gepleegd door allochtonen in dezelfde verhouding zit.
Leg mij eens uit waarom een overval op een blokker door 2 mensen met een gezichtsluier meer ophef waard is dan een nederlandse scholier die al 2 verkrachtingen op z'n naam heeft staan.
quote:De discussie gewoon ontwijken dus. Waarschijnlijk zijn je argumenten te overtuigend of zo,of je wil alleen maar discussieren met mensen die je bij voorbaat al gelijk geven.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
Het is ook gedeeltelijk onze schuld dat we die groep mensen de publieke opinie laten overschreeuwen. Geweoon negeren, en niet in de loopgraven gaan zitten, maar gewoon 'weglopen'.
quote:Dat is wel de stelling van deze post.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
De berichtgeving is NIET eenzijdig.
quote:Ik heb niets tegen het vermelden van de antionaliteit of andere kanmerken.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Graveworm het volgende:[..]
Ik quote even onze libertarische vrienden
[..]
Alleen is het zo dat in de media vooral de kleine criminaliteit van allochtonen overbelicht worden. En dat op het forum er consequenties worden getrokken vanwege de afkomst. Dat vind ik verkeerd (vooral het laatste).
quote:Dat is alleen in jouw belevingswereldje zo. En over welke kleinere misdaden heb je het nou..??
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
En als dat zo is, dan mogen de we kleinere misdaden die Nederlanders begaan maar vergeten?
Leg mij eens uit waarom een overval op een blokker door 2 mensen met een gezichtsluier meer ophef waard is dan een nederlandse scholier die al 2 verkrachtingen op z'n naam heeft staan.
quote:Ja. Offtopic zut wordt zonder waarschuwing verwijderd.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:35 schreef battlesickloner het volgende:
Er worden eenzijdig posts verwijderd merk ik
quote:Misschien dat het dan gewoon met waarden en normen te maken heeft?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef Lucille het volgende:[..]
Ik zou niet weten hoe een autochtoon meer ervaring kan opdoen over hoe de wet te ontduiken dan een allochtoon. We hebben het hier gewoon over criminaliteit in het algemeen. Of je nu een vuurwerkfabriek in de hens steek, een bekende politicus neerlegt of in drugs handelt of een bank gaat overvallen, daar zijn toch weinig methoden die je kan bestuderen om door de mazen van de wet te kruipen.
Feit is wel dat het gros van de misdrijven te maken heeft met drugs..de manier om ff snel te scoren..de manier om gebruikt te worden door de grote heren die veilig vanuit hun heilige huisjes de zaken laten regelen door de *kleintjes* op straat..
quote:Ik post sowieso weinig berichten over overvallen. Maar anderen zijn er maar al te graag bij om een overval waar een allochtoon bij betrokken is, te posten en hypen.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:27 schreef battlesickloner het volgende:Omdat jij de berichtjes aangaande overvallende sinterklazen niet post of zo ? Ik heb ze iig wel al gezien.
quote:Hoezo!?!?
Hangt er een beetje vanaf.
quote:Wat dan? daar ben ik wel heel benieuwd naar...
Een allochtoon hoeft geen kleurling te zijn ... laatste regel vertelt al veel over je instelling imo.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
Er wordt juist meer over oorzaken gesproken, alleen zijn er enkelen die de oorzak in de afkomst gaan zoeken.En het zijn maar enkelen. Dus als we die kleine groep gewoon negeren
Je sluit dus bij voorbaat de afkomst al uit als mogelijke oorzaak.
Nee, dát is pas goed discussieren .
Pot, ketel, zwart.
quote:Dat is jouw conclusie, zeker niet de mijne. Geen idee hoe je aan die conclusie komt.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
En als dat zo is, dan mogen de we kleinere misdaden die Nederlanders begaan maar vergeten?
quote:Heeft dat voor meer ophef gezorgt? Geen idee. Als jij beide zaken kent is het dan juist niet hèt bewijs dat beide zaken in de media zijn geweest en daarom geen sprake kan zijn van een eenzijdige beeldvorming door de media? Hooguit de beeldvorming van het lezerspubliek.
quote:Vind je het gek dat dat gebeurt als je niets anders meer leest?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:35 schreef Sidekick het volgende:
Alleen is het zo dat in de media vooral de kleine criminaliteit van allochtonen overbelicht worden. En dat op het forum er consequenties worden getrokken vanwege de afkomst. Dat vind ik verkeerd (vooral het laatste).
quote:Jij ziet dus louter de afkomst als oorzaak?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Ernst het volgende:[..]
.
Nee, dát is pas goed discussieren
.
Pot, ketel, zwart.
quote:Maar wat heeft dit dan met eenzijdige beeldvormiing te maken. Het grootste deel van de drugskartels in Nederland zijn in handen van niet-Nederlanders.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Loedertje het volgende:[..]
Misschien dat het dan gewoon met waarden en normen te maken heeft?
Het leven van een allochtoon, binnenshuis de ideale zoon maar zodra zij zich begeven in *vriendenkring* moeten zij zich bewijzen door...Feit is wel dat het gros van de misdrijven te maken heeft met drugs..de manier om ff snel te scoren..de manier om gebruikt te worden door de grote heren die veilig vanuit hun heilige huisjes de zaken laten regelen door de *kleintjes* op straat..
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef calvobbes het volgende:
Hoezo!?!?
Is een overval die door een kleuring wordt gepleegd erger dan dezelfde overal door een blanke?
Geloof niet dat ik je nu nog kan volgen Calvelobbes
Wat is een allochtoon volgens jou??
quote:Bij voorbaat sluit ik alles uit als mogelijke oorzaak (eigenlijk houd ik alle opties open).
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef Ernst het volgende:[..]
.
Nee, dát is pas goed discussieren
.
Pot, ketel, zwart.
Alleen wanneer je ziet dat zowel allochtonen als autochtonen misdaden plegen, dan denk ik dat de afkomst weinig met criminaliteit te maken heeft. (het is wel zo dat allochtonen vaker in een uitzichtloze situatie zitten en daardoor sneller geneigd zijn crimineel te worden).
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Lucille het volgende:[..]
Maar wat heeft dit dan met eenzijdige beeldvormiing te maken. Het grootste deel van de drugskartels in Nederland zijn in handen van niet-Nederlanders.
Monkie!
quote:Nee, waar haal je dát nou weer vandaan?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:38 schreef SCH het volgende:
Jij ziet dus louter de afkomst als oorzaak?
.
quote:Nou jij legt de link allochtoon-kleurling. Dat hoeft niet zo te zijn, zat criminele roemenen, polen, russen en wat nog allemaal. Dat valt ook in de categorie allochtoon.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:37 schreef calvobbes het volgende:
Wat dan? daar ben ik wel heel benieuwd naar...
Dus, iemand die zich doodergert aan allochtone criminaliteit hoeft niet iemand te zijn die overloopt van de vooroordelen jegens gekleurde mensen.
quote:Nee hoor. Zie de voorbeelden die ik noem.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:36 schreef Frenkie het volgende:Dat is alleen in jouw belevingswereldje zo.
quote:Een overval op een Blokker vind ik wel wat kleiner dan de verkrachting van twee vrouwen.
En over welke kleinere misdaden heb je het nou..??
quote:wat is daar grappig aan?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef SCH het volgende:![]()
![]()
quote:Ik lees vaak genoeg over criminele autochtonen. Hoeveel dat er ook zijn, ik ga niet zeggen: "Vast omdat ie een Nederlander is".
Op dinsdag 27 mei 2003 13:38 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Vind je het gek dat dat gebeurt als je niets anders meer leest?
quote:En als je ziet dat mensen met een bepaalde afkomst significant oververtegenwoordigd zijn in bepaalde takken van de misdaad?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Sidekick het volgende:
Alleen wanneer je ziet dat zowel allochtonen als autochtonen misdaden plegen, dan denk ik dat de afkomst weinig met criminaliteit te maken heeft.
Dan is afkomst (in al haar facetten, want dat behelst meer dan sommige mensen hier denken) weldégelijk een punt waarnaar gekeken moet worden.
Maar wat vaak gebeurt is dat mensen meteen op hun achterste poten gaan staan op het moment dat het maar ter sprake gebracht wordt dat het daar mogelijk aan zou kunnen liggen. Ik wil geen namen noemen, maar met name SCH heeft daar een handje van.
quote:Behalve als de dader een Brabander is
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik lees vaak genoeg over criminele autochtonen. Hoeveel dat er ook zijn, ik ga niet zeggen: "Vast omdat ie een Nederlander is".
quote:Oh, ik vond het grappig dat iemand nog nooit van Klaas Bruinsma en consorten heeft gehoord.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Graveworm het volgende:
wat is daar grappig aan?
quote:Alleen, je kunt zo weinig veranderen aan de *cultuur* die is ontstaan bij veel bevolkingsgroepen..
Op dinsdag 27 mei 2003 13:43 schreef Ernst het volgende:En als je ziet dat mensen met een bepaalde afkomst significant oververtegenwoordigd zijn in bepaalde takken van de misdaad?
Dan is afkomst (in al haar facetten, want dat behelst meer dan sommige mensen hier denken) weldégelijk een punt waarnaar gekeken moet worden.
quote:Die stond écht niet bovenaan in die drugslijn hoor.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef SCH het volgende:[..]
Oh, ik vond het grappig dat iemand nog nooit van Klaas Bruinsma en consorten heeft gehoord.
quote:Dat ligt er maar aan welk soort criminaliteit is. Als het (belasting)fraude is, dan heb ik dat vaak wel ja (maar dan genuanceerder), omdat (volgens mij) Nederlanders daar buitenproportioneel bij betrokken zijn. Er zit iets in de Nederlandse cultuur waardoor je dat gedrag vaker terug ziet keren...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:42 schreef Sidekick het volgende:
Ik lees vaak genoeg over criminele autochtonen. Hoeveel dat er ook zijn, ik ga niet zeggen: "Vast omdat ie een Nederlander is".
Zo ook bij andere groepen in onze samenleving. Allochtonen, voetbalsupporters, katholieken en noem de zooi maar op.
quote:Nou ik wel, en ook van zijn opvolgers ... en dat zijn zowat de enige Nederlanders die er nog grootschalig inzitten. Voor de rest is het dus bijna allemaal allochtoon.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef SCH het volgende:
Oh, ik vond het grappig dat iemand nog nooit van Klaas Bruinsma en consorten heeft gehoord.
quote:Prima dat er naar gekeken wordt. Maar daar blijft het hier op het forum meestal niet bij.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:43 schreef Ernst het volgende:Dan is afkomst (in al haar facetten, want dat behelst meer dan sommige mensen hier denken) weldégelijk een punt waarnaar gekeken moet worden.
Waarom wordt zoiets niet geroepen als een autochtoon eenzelfde misdaad begaat?
quote:Ik heb het nog helemaal niet eens over cultuur gehad... juist omdat je het daar, ook weer getuige enkele posts in dit topic, vaak niet eens over kunt hebben. Dat wordt meteen weggewuifd als onzin, stigmatiserend of zelfs racistisch.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:45 schreef Loedertje het volgende:
Alleen, je kunt zo weinig veranderen aan de *cultuur* die is ontstaan bij veel bevolkingsgroepen..
quote:Daar is wel enigszins in bij te sturen, maar dat vergt daadkracht, consequent handelen en tijd.
Daar kan geen overheid iets aan veranderen lijkt mij.
quote:Ik zeg niet 'alle', maar 'veel'. Daar zit net het verschil is. Lezen is ook een vak, maar zie mijn post hierboven over selectie effecten.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:43 schreef Ernst het volgende:[..]
En als je ziet dat mensen met een bepaalde afkomst significant oververtegenwoordigd zijn in bepaalde takken van de misdaad?
Maar wat vaak gebeurt is dat mensen meteen op hun achterste poten gaan staan op het moment dat het maar ter sprake gebracht wordt dat het daar mogelijk aan zou kunnen liggen. Ik wil geen namen noemen, maar met name SCH heeft daar een handje van.
Ik ben alleen niet van het type dat dat alleen maar roept en dan in hun richting wijst. Ze horen bij de Nederlandse gemeenschap dus we zullen met zijn allen voor een oplossing moeten zorgen. Anders blijft het steken in gepolariseer en daar schiet niemand iets mee op.
Het is een onterecht beeld alsof nu voor het eerst in eens het beestje bij de naam kan worden genoemd; sommigen zien dat als een verademing, anderen hebben dat altijd gedaaan, maar wel op een constructieve manier. Nu is het gewoon bashen geworden en daar kom ik wel tegen in opstand.
quote:Nou nee hoor. Dan wordt er vaak zat geroepen: zullen wel weer die buitenlanders zijn.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:46 schreef Lucille het volgende:
Persoonlijk denk ik dat sommige mensen zich blind staren op het feit dat er in sommige berichten geschreven staat wat de afkomst is van een persoon. En dan de berichten over het hoofd zien waarin dit niet staat (wat in de meeste gevallen dus autochtonen zijn). Selectief geheugeneffect heet dat.
Zo ook met dat gedoe rond Enkhuizen. Zelfs nadat al bekend was geworden dat het voornamelijk hollandse jongeren waren, waren er nog mensen die riepen dat het "weer die buitenlanders" waren.
quote:Ik erger me aan alle criminaliteit, maar aan allochtone criminaliteit iets meer dan aan autochtone criminaliteit. Maar dan scheer ik wel ALLE allochtone criminaliteit over een kam
Op dinsdag 27 mei 2003 13:41 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Nou jij legt de link allochtoon-kleurling. Dat hoeft niet zo te zijn, zat criminele roemenen, polen, russen en wat nog allemaal. Dat valt ook in de categorie allochtoon.
Dus, iemand die zich doodergert aan allochtone criminaliteit hoeft niet iemand te zijn die overloopt van de vooroordelen jegens gekleurde mensen.
quote:Over die overval, dat heeft er dus geen zák mee te maken dat het dit keer door een allochtoon gebeurt, maar omdat blijkbaar complete gezichtsbedekking in het ene geval wél is toegestaan (die sluier) en in het andere geval (bivakmuts) niet... terwijl die bivakmuts juist niet toegestaan is vanwege het feit dat je dan volledig onherkenbaar bent. Dan is het een logische conclusie om een gezichtssluier om diezelfde reden ook te verbieden.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:
Prima dat er naar gekeken wordt. Maar daar blijft het hier op het forum meestal niet bij.
Aan de hand van die ene overval moet dan ineens maar een compleet beleid worden aangepast. Of moeten ouders hun kind maar goed opvoeden etc.Waarom wordt zoiets niet geroepen als een autochtoon eenzelfde misdaad begaat?
Komt geen allochtoon bij kijken.
En dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, dat komt in elk topic over kut-kinderen wel terug. Ook in dat topic van die trein-terroristen bijvoorbeeld, of zie je die in je eenzijdige beleving dan ineens niet?
quote:je weet dat die dood is toch..??
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 27-05-2003 13:52]
quote:Ja ik heb er gister zelfs voor gewerkt.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
calvobbes, kijk jij weleens naar Opsporing Verzocht?
Valt het jou ook zo op dat er in 9 van de 10 gevallen sprake is van een buitenlandse dader?
Vind je het gek dat er dan eenzijdige beeldvorming onstaat...
En toevallig zat deze uitzending helemaal vol met blanke daders die normaal nederlands spraken
quote:Beleid aanpassen?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:[..]
Prima dat er naar gekeken wordt. Maar daar blijft het hier op het forum meestal niet bij.
Aan de hand van die ene overval moet dan ineens maar een compleet beleid worden aangepast. Of moeten ouders hun kind maar goed opvoeden etc.Waarom wordt zoiets niet geroepen als een autochtoon eenzelfde misdaad begaat?
quote:Dan gaan we de volgende keer dat een autochtoon een Blokker overvalt toch gewoon allemaal roepen dat die persoon zijn ouders die gast beter hadden moeten opvoeden? Probleem meteen opgelost.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:Waarom wordt zoiets niet geroepen als een autochtoon eenzelfde misdaad begaat?
Heb jij trouwens bij dit soort berichtgevingen wel telkens gezegd dat die ouders hun kind beter moesten opvoeden als het een autochtoon was?
Zo ja, dan is er geen eenzijdigheid geweest. Zo nee, ben je zelf dan ook niet schulding aan die eenzijdigheid waar je zo tegen bent?
quote:Misschien moet je je zwart/wit tv eens vervangen door een kleurentoestel
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
calvobbes, kijk jij weleens naar Opsporing Verzocht?
Valt het jou ook zo op dat er in 9 van de 10 gevallen sprake is van een buitenlandse dader?
Vind je het gek dat er dan eenzijdige beeldvorming onstaat...
quote:We hebben het toch over de media en niet over individuele uitspraken?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:49 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nou nee hoor. Dan wordt er vaak zat geroepen: zullen wel weer die buitenlanders zijn.
Zo ook met dat gedoe rond Enkhuizen. Zelfs nadat al bekend was geworden dat het voornamelijk hollandse jongeren waren, waren er nog mensen die riepen dat het "weer die buitenlanders" waren.
quote:Buitenproportionele vertegenwoordiging zorgt daarvoor. Als er een liquidatie in Amsterdam plaatsvindt wordt er ook meteen gesproken over Sam Klepper en die hele teringbende... juist omdat het overgrote deel van de liquidaties in Amsterdam in die kringen plaatsvindt.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:49 schreef calvobbes het volgende:
Nou nee hoor. Dan wordt er vaak zat geroepen: zullen wel weer die buitenlanders zijn.
Als dan blijkt dat het een andere groep is en er daarna nog mensen gaan beweren dat het toch de ene groep is, dan zijn dat gewoon analfabete klunzen waar je niet teveel aandacht aan moet schenken.
quote:Ja dat was uiteindelijk wel een motivatie om die dingen ook te verbieden. Echt heel goed hoe belangrijk sommige mensen het dan wel vinden dat de politie / wet hard optreed. Maar dan later wel gaan klagen dat de politie ze flitst of een discotheek leeghaalt op jacht naar drugs.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:50 schreef Ernst het volgende:Over die overval, dat heeft er dus geen zák mee te maken dat het dit keer door een allochtoon gebeurt, maar omdat blijkbaar complete gezichtsbedekking in het ene geval wél is toegestaan (die sluier) en in het andere geval (bivakmuts) niet...
quote:Niet zo heftig als bij topics over buitenlanders.
En dat ouders hun kinderen beter moeten opvoeden, dat komt in elk topic over kut-kinderen wel terug. Ook in dat topic van die trein-terroristen bijvoorbeeld, of zie je die in je eenzijdige beleving dan ineens niet?
quote:De meeste uitzendingen van Opsporing Verzocht zitten vol met buitenlandse daders,dat moet jou toch ook zijn opgevallen...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja ik heb er gister zelfs voor gewerkt.
En toevallig zat deze uitzending helemaal vol met blanke daders die normaal nederlands spraken
quote:Ik ook niet, maar dat probeerde je in je arrogantie wél weer op mij te pinnen in dit topic.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:48 schreef SCH het volgende:
Ik ben alleen niet van het type dat dat alleen maar roept en dan in hun richting wijst.
quote:Dat is gedeeltelijk wél waar ja en nóg is het vaak zo dat je meteen afgestraft wordt als je maar over de afkomst van de daders begint.
Het is een onterecht beeld alsof nu voor het eerst in eens het beestje bij de naam kan worden genoemd
quote:Dan heb je het dus wel over een hele grote groep Fokkers helaas.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:53 schreef Ernst het volgende:Als dan blijkt dat het een andere groep is en er daarna nog mensen gaan beweren dat het toch de ene groep is, dan zijn dat gewoon analfabete klunzen waar je niet teveel aandacht aan moet schenken.
quote:Jij kijkt dus nooit naar Opsporing Verzocht...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef SCH het volgende:[..]
Misschien moet je je zwart/wit tv eens vervangen door een kleurentoestel
quote:Ja, waar héb je het nou over? Datzelfde geldt ook voor de inval in dat woonwagenkamp in Maastricht, dat vonden een hoop mensen die klagen over het flitsbeleid ook prachtig... dus wat heeft dit verder met eenzijdige beeldvorming.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:54 schreef calvobbes het volgende:
Ja dat was uiteindelijk wel een motivatie om die dingen ook te verbieden. Echt heel goed hoe belangrijk sommige mensen het dan wel vinden dat de politie / wet hard optreed. Maar dan later wel gaan klagen dat de politie ze flitst of een discotheek leeghaalt op jacht naar drugs.
quote:Dat is jouw beeldvorming.
Niet zo heftig als bij topics over buitenlanders.
quote:Zou je denken...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:52 schreef Lucille het volgende:Dan gaan we de volgende keer dat een autochtoon een Blokker overvalt toch gewoon allemaal roepen dat die persoon zijn ouders die gast beter hadden moeten opvoeden? Probleem meteen opgelost.
quote:Uhm nee. Ik heb er geen behoefte aan om me schuldig te maken aan dergelijke kortzichtigheden.
Heb jij trouwens bij dit soort berichtgevingen wel telkens gezegd dat die ouders hun kind beter moesten opvoeden als het een autochtoon was?
quote:
Zo ja, dan is er geen eenzijdigheid geweest. Zo nee, ben je zelf dan ook niet schulding aan die eenzijdigheid waar je zo tegen bent?
quote:O?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:55 schreef SCH het volgende:
Dan heb je het dus wel over een hele grote groep Fokkers helaas.
quote:Alles is perceptie
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef Ernst het volgende:
Dat is jouw beeldvorming.
quote:Wat is er kortzichtig aan? Je ouders hebben een zeer grote invloed op je latere gedrag. Daar is niks kortzichtigs aan.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef calvobbes het volgende:
Uhm nee. Ik heb er geen behoefte aan om me schuldig te maken aan dergelijke kortzichtigheden.
quote:Nou nee. En daarbij is een uitzending van Opsporing verzocht niet echt een goede afspiegeling van het gemiddelde.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:54 schreef ilona-scuderia het volgende:De meeste uitzendingen van Opsporing Verzocht zitten vol met buitenlandse daders,dat moet jou toch ook zijn opgevallen...
quote:Volgens mij valt dat wel mee.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:55 schreef Ernst het volgende:
Dat is gedeeltelijk wél waar ja en nóg is het vaak zo dat je meteen afgestraft wordt als je maar over de afkomst van de daders begint.
Dat is ook een probleem, als ik hier begin over een project voor jonge criminelen, met name Marokkaantjes, die een vak wordt bij gebracht, dan komen er alleen maar repressieve harde reacties over vertroetelen en afschieten.
quote:Dat sommige mensen heel selectief zijn wanneer ze hard optreden van de politie of wet willen.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef Ernst het volgende:Ja, waar héb je het nou over? Datzelfde geldt ook voor de inval in dat woonwagenkamp in Maastricht, dat vonden een hoop mensen die klagen over het flitsbeleid ook prachtig... dus wat heeft dit verder met eenzijdige beeldvorming.
quote:En dit komt aan beide kanten waarschijnlijk vaak genoeg voor.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:46 schreef Lucille het volgende:
Persoonlijk denk ik dat sommige mensen zich blind staren op het feit dat er in sommige berichten geschreven staat wat de afkomst is van een persoon. En dan de berichten over het hoofd zien waarin dit niet staat (wat in de meeste gevallen dus autochtonen zijn). Selectief geheugeneffect heet dat.
voorbeeld:
quote:Netzoals je op dit forum soms mensen hoort klagen dat het te links is waar anderen op het forum weer klagen dat het te rechts is.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:18 schreef Graveworm het volgende:
ik heb juist het idee dat de media proberen te verbergen wat de nationaliteit is
Maar ik ben het in feite wel met je eens ja, mensen lezen & onthouden nou eenmaal erg selectief.
quote:O.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:
Dat sommige mensen heel selectief zijn wanneer ze hard optreden van de politie of wet willen.
Ik zie de relevantie met de topictitel niet zo, maar soit. Ik voel me verder niet aangesproken dus ik laat het hierbij.
quote:Tuurlijk, je zou toch niet anders willen anders heb je niks meer te zeuren.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nederland staat wereldwijd bekend als paradijs voor criminelen; kleine pakkans en lage straffen,wat wil een crimineel nog meer?
En sinds de grenzen open zijn heeft dat een steeds grotere aanzuigende werking gekregen
Criminelen/illegalen die terug worden gestuurd komen een maand later weer lachend terug
Het is dweilen met de kraan open en dat zal de komende 8 jaar zo blijven...
Dit soort domheid bedoelt ts waarschijnlijk. Daar valt niet tegen op te argumenteren. Alle gemeenplaatsen en cliches maar weer op tafel gooien en bingo. Wat denk je hier nou in vredesnaam mee te bereiken???
quote:dus de moeilijk oplosbare zaken. En ondanks die moeilijk oplosbare zaken is 80% van de gevangenissen gevuld met criminelen van allochtone afkomst. Tja...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:58 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nou nee. En daarbij is een uitzending van Opsporing verzocht niet echt een goede afspiegeling van het gemiddelde.
Daar worden alleen maar zaken behandeld die ze niet zo makkelijk op kunnen lossen.
quote:Ook weer zo'n dooddoener. Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
dus de moeilijk oplosbare zaken. En ondanks die moeilijk oplosbare zaken is 80% van de gevangenissen gevuld met criminelen van allochtone afkomst. Tja...
quote:Aantonen van tegenstrijdigheden in de argumentatie?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:18 schreef SCH het volgende:[..]
Ook weer zo'n dooddoener. Wat wil je nou bereiken met dit soort opmerkingen?
quote:Dat toont hij niet aan met die opmerking.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:20 schreef Lucille het volgende:[..]
Aantonen van tegenstrijdigheden in de argumentatie?
quote:...Bouwfraude ("De ABP-affaire"
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nederland staat wereldwijd bekend als paradijs voor criminelen; kleine pakkans en lage straffen,wat wil een crimineel nog meer?
quote:Het is geen mantra, eerder een antwoord op de eerdere argumenten dat autochtonen minder vaak gepakt zouden worden.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:23 schreef SCH het volgende:[..]
Dat toont hij niet aan met die opmerking.
Die mantra's van 80 procent van de gevangenen enz. kennen we nu al. Zonder context zijn het dode constateringen.
quote:En is daarmee een sluitend argument in de beeldvorming. Er zijn meer criminele allochtonen dan autochtonen en dus is het logisch dat er meer aandacht aan geschonken wordt. Bovendien zou er zogenaamd een maatschappelijke discussie gaande zijn over de mislukte integratie van verschillende culturen en omdat dat ook de schuld is van de allochtonen (en alle niet echte Nederlanders) moeten we het negatief gedrag van deze mensen extra intensief volgen én beoordelen.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Frenkie het volgende:[..]
Het is geen mantra, eerder een antwoord op de eerdere argumenten dat autochtonen minder vaak gepakt zouden worden.
Doelloos gegeneraliseer buiten beschouwing gelaten.
De beeldvorming is inderdaad subjectief maar ik kan me voorstellen dat de beelvorming in de media enigzins als eenzijdig gezien kan worden (gevoelskwestie) en op dit forum, nouja, ik hoop dat de gemiddelde mening op dit forum geen weerspiegeling is van de gemiddelde mening van deze maatschappij.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:15 schreef SCH het volgende:[..]
Tuurlijk, je zou toch niet anders willen anders heb je niks meer te zeuren.
Dit soort domheid bedoelt ts waarschijnlijk. Daar valt niet tegen op te argumenteren. Alle gemeenplaatsen en cliches maar weer op tafel gooien en bingo. Wat denk je hier nou in vredesnaam mee te bereiken???
quote:Uitzichtloze situatie? Wat een onzin.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
(het is wel zo dat allochtonen vaker in een uitzichtloze situatie zitten en daardoor sneller geneigd zijn crimineel te worden).
Tja, dat ze graag meeliften met de welvaart van het Westen, omdat ze in eigen land de zaakjes niet op orde kunnen krijgen, en vervolgens de geografische ligging en geen gelijke kansen als oorzaak aanduiden, dat is hun probleem.
Het is inderdaad idioot om alle allochtonen over één kam te scheren, en alle allochtonen te verdenken van criminaliteit, maar om nu te zeggen dat afkomst niet van invloed is en/of niet zwaar mag wegen, vind ik onzin. Het wordt helemaal te gek wanneer er ook nog eens gezocht wordt naar oorzaken die crimineel gedrag indirect rechtvaardigen... :R
quote:*Zucht*. Er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Die zijn sneller geneigd om via criminele wegen hn gang te gaan. Er zijn meer allochtonen aan de onderkant van de samenleving (gemiddeld lager opgeleid). Daardoor heb je meer allochtonen in het criminele circuit.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:45 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Uitzichtloze situatie? Wat een onzin.
Ik zou het wel waarderen als je je mede-FOK!kers in hun waarde laat.
quote:Bij sommige allochtonen is het hun eigen schuld. Bij sommige anderen is het niet hun schuld. Cijfers herover heb ik niet (jij wel?). Maar hoe jij al die mensen over 1 kam scheert, is werkelijk verbazend.
Tja, dat ze graag meeliften met de welvaart van het Westen, omdat ze in eigen land de zaakjes niet op orde kunnen krijgen, en vervolgens de geografische ligging en geen gelijke kansen als oorzaak aanduiden, dat is hun probleem.
quote:De afkomst kan een oorzaak zijn. Alleen zijn sommige users vooral erg dom bezig door wel alle allochtonen over 1 kam te scheren.
Het is inderdaad idioot om alle allochtonen over één kam te scheren, en alle allochtonen te verdenken van criminaliteit, maar om nu te zeggen dat afkomst niet van invloed is en/of niet zwaar mag wegen en diverse excusen te verzinnen, vind ik onzin.
quote:Ah Frenkie!
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Frenkie het volgende:dus de moeilijk oplosbare zaken. En ondanks die moeilijk oplosbare zaken is 80% van de gevangenissen gevuld met criminelen van allochtone afkomst. Tja...
Jou moest ik net hebben! Waar begin je wel te roepen dat gezichtsluiers verboden moeten worden omdat er 1 keer een overval mee is gepleegd, en ga je nu niet roepen dat zwartepieten pruiken verboden moeten worden omdat daar ook een overval mee is gepleegd?
quote:Wat bedoel je met uitzichtloze situaties? Geef eens een voorbeeld.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
*Zucht*. Er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Die zijn sneller geneigd om via criminele wegen hn gang te gaan. Er zijn meer allochtonen aan de onderkant van de samenleving (gemiddeld lager opgeleid). Daardoor heb je meer allochtonen in het criminele circuit.
Eén klein appartementje met 30 jaar oud behang, een 20 jaar oude opel Astra met roestvorming en 'maar' enkele honderden euro's/maand 'overheidssteun' terwijl je overbuurman een villa bewoond met een zwembad in de tuin? Jaja, da's verschrikkelijk! Dat is nog erger dan het bewonen van een krot in de buitenwijken van Mexico City.
quote:Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep. Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:53 schreef Sidekick het volgende:
Bij sommige allochtonen is het hun eigen schuld. Bij sommige anderen is het niet hun schuld. Cijfers herover heb ik niet (jij wel?). Maar hoe jij al die mensen over 1 kam scheert, is werkelijk verbazend.
Moeten wij dan maar zeggen: "Ach, jullie voorouders waren niet sterk genoeg om de Europese evolutie bij te houden, dus daarom moeten wij jullie nu maar onze welvaart met jullie delen, omdat onze voorouders en wij zelf wél sterk genoeg zijn?"
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
De afkomst kan een oorzaak zijn. Alleen zijn sommige users vooral erg dom bezig door wel alle allochtonen over 1 kam te scheren.
quote:En waar is het dan in de nederlandse geschiedenis fout gegaan dat wij ook verkrachters, overvallers en ander tuig voortbrengen?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:05 schreef Darth-Vader het volgende:Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep. Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?
quote:Nee wij moeten zeggen "we pakken die paar rotte appels net zo hard aan als wij "onze eigen" rotte appels aanpakken".
Moeten wij dan maar zeggen: "Ach, jullie voorouders waren niet sterk genoeg om de Europese evolutie bij te houden, dus daarom moeten wij jullie nu maar onze welvaart met jullie delen, omdat onze voorouders en wij zelf wél sterk genoeg zijn?"
quote:Volgens mij is het zo dat burgers zoiezo niet gemaskerd over straat mogen rondlopen. Omdat daar misbruik van gemaakt kan worden
Op dinsdag 27 mei 2003 15:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ah Frenkie!
Jou moest ik net hebben! Waar begin je wel te roepen dat gezichtsluiers verboden moeten worden omdat er 1 keer een overval mee is gepleegd, en ga je nu niet roepen dat zwartepieten pruiken verboden moeten worden omdat daar ook een overval mee is gepleegd?
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:05 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Wat bedoel je met uitzichtloze situaties? Geef eens een voorbeeld.
Eén klein appartementje met 30 jaar oud behang, een 20 jaar oude opel Astra met roestvorming en 'maar' enkele honderden euro's/maand 'overheidssteun' terwijl je overbuurman een villa bewoond met een zwembad in de tuin? Jaja, da's verschrikkelijk! Dat is nog erger dan het bewonen van een krot in de buitenwijken van Mexico City.
Sorry hoor, maar er zijn mensen in uitzichtloze situaties. Bizar hoe jij denkt dat te kunnen negeren. En een beetje de gek aansteken is echt triest.
quote:Waar ging het mis met jouw evolutie toen Volkert van der G Fortuyn doodschoot?
[..]Ik zeg niet dat ze er als individu schuld aan hebben, maar wel als groep.
quote:Dus als jouw overgrootouders slavenhandelaren waren, mag ik jouw daarvoor verantwoordelijk houden?
Het moet toch ergens in de geschiedenis verkeerd zijn gegaan met hun land van herkomst, en hebben hun voorouders daar net toevallig zelf schuld aan?
quote:Dit is offtopic.
quote:HIER
Op dinsdag 27 mei 2003 15:12 schreef Frenkie het volgende:Volgens mij is het zo dat burgers zoiezo niet gemaskerd over straat mogen rondlopen. Omdat daar misbruik van gemaakt kan worden
En zwartepietenpruiken heb ik niet gezien.
quote:
Dinsdag 22 april 2003, rond 09.30 uur, is een filiaal van de Rabobank aan de Dorpsstraat in Moerkapelle overvallen door twee mannen. De bewakingscamera heeft videobeelden van de overvallers gemaakt.[knip]
Signalement daders
Dader 1 (droeg zwarte pietenpruik en was bijrijder in de vluchtauto):
quote:ik heb daar niet pop gereageerd omdat ik het niet gezien heb. Nou en..?? moet ik overal op reageren dan ofzo..??
Op dinsdag 27 mei 2003 15:16 schreef calvobbes het volgende:[..]
HIER
kun je die zwartepieken pruik wel vinden.
[..]
quote:Omdat een zwarte-pietenpruik niet het hele gezicht bedekt en derhalve herkenning nog steeds mogelijk is. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen natuurlijk.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:02 schreef calvobbes het volgende:
Ah Frenkie!Jou moest ik net hebben! Waar begin je wel te roepen dat gezichtsluiers verboden moeten worden omdat er 1 keer een overval mee is gepleegd, en ga je nu niet roepen dat zwartepieten pruiken verboden moeten worden omdat daar ook een overval mee is gepleegd?
Appels en peren.
quote:Dat is geen antwoord op de vraag.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:14 schreef Sidekick het volgende:
Sorry hoor, maar er zijn mensen in uitzichtloze situaties.
quote:Nee je hoeft helemaal niet te reageren. Maar dat vraag ik me juist wel eens af waarom mensen op het ene breicht (met buitenlanders) wel zo heftig reageren, maar op iets vergelijkbaars (met Nederlanders) niet.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:18 schreef Frenkie het volgende:ik heb daar niet op gereageerd omdat ik het niet gezien heb. Nou en..?? moet ik overal op reageren dan ofzo..??
Maar jij vind dus dat de zwartepietenpruiken ook wel verboden moeten worden?
quote:Als je een zonnebril opzet en sjaal omdoet wordt het al een stuk lastiger. Dat kun je zelf ook wel bedenken.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:19 schreef Ernst het volgende:Omdat een zwarte-pietenpruik niet het hele gezicht bedekt en derhalve herkenning nog steeds mogelijk is. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen natuurlijk.
Kortom, waarom wordt er zo fel gereageerd op een gezichtssluiers als vermomming terwijl er zat andere manier zijn om je te vermommen!?!?
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:19 schreef Ernst het volgende:[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Ik geef mijn mening over de oorzaken van criminaliteit mbt de allochtonen. Of mag ik mijn mening niet meer geven?
En nog meer van dat soort smileys.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Welke vraag?!!?!?!!?
quote:Zo moeilijk was dat toch niet?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:05 schreef Darth-Vader het volgende:
Wat bedoel je met uitzichtloze situaties? Geef eens een voorbeeld.
quote:Omdat er nu misbruik van die bhurka's gemaakt werd en niet van zonnebrillen, sjaals, en andere carnavlasartikelen. Duh
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef calvobbes het volgende:
Kortom, waarom wordt er zo fel gereageerd op een gezichtssluiers als vermomming terwijl er zat andere manier zijn om je te vermommen!?!?
quote:Nee
Op dinsdag 27 mei 2003 15:22 schreef calvobbes het volgende:
Maar jij vind dus dat de zwartepietenpruiken ook wel verboden moeten worden?
quote:Lastiger inderdaad, maar het is nog geen complete bedekking.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef calvobbes het volgende:
Als je een zonnebril opzet en sjaal omdoet wordt het al een stuk lastiger.
Bovendien zul je snel genoeg aangesproken worden als je in de zomer met een das en zonnebril op loopt.
quote:Omdat het krom is dat bivakmutsen om een bepaalde reden verboden worden en een andere stuk kledij (één ding dus, geen combinatie van) wat hetzelfde effect heeft gewoon toegestaan is.
quote:HALLO!!! Lees je wel!?!?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:Omdat er nu misbruik van die bhurka's gemaakt werd en niet van zonnebrillen, sjaals, en andere carnavlasartikelen. Duh
Er is 1 overval gepleegd met een gezichtsluier en 1 met een zwartepietenpruik.
Maar goed! Jij bewijst bij deze dus dat er mensen zijn die alleen maar kwaad reageren als een buitenlander een misdaad pleegt.
quote:En van wie van de twee kun jij het beste een omschrijving geven denk je?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:28 schreef calvobbes het volgende:
Er is 1 overval gepleegd met een gezichtsluier en 1 met een zwartepietenpruik.
quote:Nou blijkbaar is het mensen met een zwartepieten pruik en een tas
Op dinsdag 27 mei 2003 15:27 schreef Ernst het volgende:Bovendien zul je snel genoeg aangesproken worden als je in de zomer met een das en zonnebril op loopt.
quote:wel gelukt om zo over straat te komen.
Dader 2 (zat achter het stuur van de eerste vluchtauto): Blanke man; 25-30 jaar; ong. 1.80 mtr lang; normaal postuur, minder stevig dan dader 1. Hij had een donkerblauw tasje over zijn hoofd getrokken, met gaten voor de ogen.
Een bivakmuts heeft als functie het gezicht bedekken en is derhalve verboden in het openbaar.
Een burkha heeft als functie het gezicht te bedekken en is níet verboden in het openbaar en dát is krom.
Dassen, pruiken e.d. hebben die functie NIET en zijn derhalve compleet irrelevant in die discussie.
quote:De Burkha.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Ernst het volgende:[..]
En van wie van de twee kun jij het beste een omschrijving geven denk je?
quote:Dan hebben die geluk gehad.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef calvobbes het volgende:
Nou blijkbaar is het mensen met een zwartepieten pruik en een tas wel gelukt om zo over straat te komen.
Bovendien betwijfel ik of ze de hele tijd die tas op hun kop hebben gehad voor de overval.
quote:precies en dat heb ik in het topic over die bhurka gepost
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Ernst het volgende:
Maar goed, het is heel simpel.Een bivakmuts heeft als functie het gezicht bedekken en is derhalve verboden in het openbaar.
Een burkha heeft als functie het gezicht te bedekken en is níet verboden in het openbaar en dát is krom.Dassen, pruiken e.d. hebben die functie NIET en zijn derhalve compleet irrelevant in die discussie.
quote:Van wie, niet van wat analfabete Harrie.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Sidekick het volgende:
De Burkha.
quote:Geen. Zal allebei brak zijn.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:29 schreef Ernst het volgende:En van wie van de twee kun jij het beste een omschrijving geven denk je?
Maar goed, dat is wederom offtopic. Waarom maken mensen zich selectief druk om iets als een vermomming terwijl nu wel gebleken is dat het echt niet uit maakt of dat je met een vuilniszak over je hoofd of een gezichtzlsuier een overval pleegt?
quote:En compleet offotopic in deze discussie. Open daar maar een ander topic voor.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:31 schreef Ernst het volgende:
Maar goed, het is heel simpel.Een bivakmuts heeft als functie het gezicht bedekken en is derhalve verboden in het openbaar.
Een burkha heeft als functie het gezicht te bedekken en is níet verboden in het openbaar en dát is krom.Dassen, pruiken e.d. hebben die functie NIET en zijn derhalve compleet irrelevant in die discussie.
quote:Zie hierboven, de functie van het object... dáár gaat het om.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:33 schreef calvobbes het volgende:
Maar goed, dat is wederom offtopic. Waarom maken mensen zich selectief druk om iets als een vermomming terwijl nu wel gebleken is dat het echt niet uit maakt of dat je met een vuilniszak over je hoofd of een gezichtzlsuier een overval pleegt?
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef calvobbes het volgende:
En compleet offotopic in deze discussie. Open daar maar een ander topic voor.
quote:Hahahaha, ja nu is het ineens off-topic hè?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef calvobbes het volgende:
En compleet offotopic in deze discussie. Open daar maar een ander topic voor.
Het is goed met je .
quote:Nee, die eenzijdigheid is er helemaal niet.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Is het feit dat een topic dat begon als een discussie over eenzijdige berichtgeving nu is omgebogen tot een discussie over bhurka's maatgevend voor de eenzijdige fascinatie van bepaalde mensen?
quote:Zelf ook wel consequent blijven he! Net gaan miepen dat een discussie niet strookt met de topictitel, en nu ik er wat van zeg is het niet goed.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:35 schreef Ernst het volgende:Hahahaha, ja nu is het ineens off-topic hè?
.
Het is goed met je
.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:05 schreef Ernst het volgende:Ik zie de relevantie met de topictitel niet zo, maar soit. Ik voel me verder niet aangesproken dus ik laat het hierbij.
quote:Dat ben ik ook, ik ben dan ook niet op de punten ingegaan die over de topictitel gaan maar over een misvatting omtrent de discussie over de burkha.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:37 schreef calvobbes het volgende:
Zelf ook wel consequent blijven he!
quote:Jij hebt met je eigen uitspraken al bewezen dat dat niet zo is!
Op dinsdag 27 mei 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:
Oke de eenzijdige beeldvorming bestaat enkel in het hoofd van sommige mensen
Klaar..
quote:De eenzijdige benadering van users die het alleen maar over de afkomst van de dader hebben bestaat ook.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:
Oke de eenzijdige beeldvorming bestaat enkel in het hoofd van sommige mensen
Klaar..Slotje
quote:Ik bedoelde diegene achter/in de burkha. Dan let je op lichaamsbeweging ed. Bij zwarte Piet krijg je associaties met iemand met een donkere huidskleur.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:33 schreef Ernst het volgende:[..]
Van wie, niet van wat analfabete Harrie.
quote:En hoe weet je dan dat die asielzoekers crimineel waren?
Op dinsdag 27 mei 2003 15:42 schreef Wolter het volgende:
De media verbergt juist vaak dat de crimineel allochtoon was.. Hier heb ik ook een goed voorbeeld.. We kregen hier een AZC.. De eerste maanden is er nix over de criminaliteit van hun geschreven.. Terwijl minder erge dingen van autochtonen wel erin stonden..
quote:Verrassend
Op dinsdag 27 mei 2003 15:42 schreef Frenkie het volgende:
Sorry Calvobbes ik heb er geen zin meer in :w
je luistert toch niet.
quote:We leven in een plekkie met 15000 inwoners (Friesland).. Als je hier wat flikt weet iedereen t meteen.. Is t niet dezelfde dag, dan is t wel een dag later.. En veel geroddelt wordt hier niet echt... En maanden later stond elke x wel personen uit dat dorp in de krant (nog vaker dan uit ons dorp) terwijl hun met 600 man waren.. Ook was de criminaliteit met 100% toegenomen in beide dorpen.. Dit waren objectieve cijfers.. Kan ze helaas niet terugvinden..
Op dinsdag 27 mei 2003 15:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
En hoe weet je dan dat die asielzoekers crimineel waren?
quote:een tweede kabinet balkenende
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
...Bouwfraude ("De ABP-affaire"
),belastingfraude,gouden handdrukken na wanbeleid..
Slotje is wel op z'n plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |