abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2003 @ 10:59:45 #176
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_10705274
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:50 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Ik wel, al geef ik toe dat ze veel overeenkomsten hebben.

RNN -->> Sky radio, maar dan net iets steviger en met dj's

Yorin -- >> Gewoon hits, en dan echt constant dezelfde platen

538 -- >> Ook puur de hits maar toch met net wat meer variatie in de playlist (niet gigantisch veel maar toch merk ik een verschil)

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 27 mei 2003 @ 11:13:37 #177
45597 brillie
Blauwoog
pi_10705616
En nog steeds is radio 538 slecht te ontvangen in Apeldoorn. Hij lijkt wel of met alles de planning, Apeldoorn gewoon vergeten wordt. Op een paar lokale zenders na.
Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
pi_10706292
Noordzee was het best toen het nog Radio Noordzee Nationaal heette:
Nederlandstalig! Toen men een etherfrequentie kreeg moesten er dingen veranderen omwille van het luisteraarsbereik.
Dus gingen ze meer de kant op van Sky Radio.

Hetzelfde geldt voor Radio 10 Gold...Toen zij een FM frequentie kregen, was het veel minder gouwe ouwe muziek...en meer muziek zoals ook op Sky Radio te horen is.

Omwille van luisteraarsbereik: lees omwille van reclame inkomsten!

538 is, zoals ik al eerder aangaf, gericht op de doelgroep jonger dan 20.
(Neem dit niet te letterlijk...) Dus zij draaien de muziek, welke nu onder jongeren leeft (Veel Rap/Rnb en trance en aanverwanten dus) Afgewisseld met "gouwe ouwe" die iedereen draait: want iedereen kent!
4/5 jaar gelden bijvoorbeeld was het programma "Greatest Hits" veel gevarieerder: je hoorde nog eens platen, die de rest niet draaide!

Yorin probeert het Veronica van vroeger te zijn. Dat zij (en ook anderen) zo weinig variatie aan platen hebben, komt doordat hun platenbestand niet groot is en alle "irritatie platen" er uit worden gehaald. -->dus veel dezelfde hits draaien. Gouwe Ouwe komen ieder jaar rond dezelfde tijd langs. (let daar maar eens op)

Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 11:47:54 #179
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10706314
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:58 schreef JvS het volgende:
Noordzee en Yorin hebben ook iets meer rock in de playlist, 538 is wat meer op dance georienteerd, de DJ's ook.
Mja dat klopt wel.
Ik ben wel blij dat Yorin (blijkbaar) een gewijzigd format of een nieuwe muziekplanner heeft sinds een paar maanden. Daarvoor was het echt constant dezelfde muziek, in de trant van dat ze "platen van vroeger die wel weer eens leuk zijn om een keertje te draaien" meteen heel vaak draaiden, waardoor je weinig afwisseling had. Da's nu gelukkig minder, ze roepen minder hard en arrogant dat ze de beste zijn en de programma's (3 duopresentaties op een doordeweekse dag) zijn ook prettiger om naar te luisteren.

En dit alles is sinds Jensen daar is vertrokken... do I see a link?

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 11:50:23 #180
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10706384
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:46 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Dat zij (en ook anderen) zo weinig variatie aan platen hebben, komt doordat hun platenbestand niet groot is en alle "irritatie platen" er uit worden gehaald. -->dus veel dezelfde hits draaien. Gouwe Ouwe komen ieder jaar rond dezelfde tijd langs. (let daar maar eens op)
Vind ik eigenlijk zonde.
Ze zouden er een veel leuker station van kunnen maken als ze echt een goeie gevarieerde playlist zouden hebben, die je bij wijze van spreken bij elke plaat verrast. Dat heb ik bij 538 jaren geleden wel gehad, dat er echt lekkere variatie inzat.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_10706525
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:50 schreef Breuls het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk zonde.
Ze zouden er een veel leuker station van kunnen maken als ze echt een goeie gevarieerde playlist zouden hebben, die je bij wijze van spreken bij elke plaat verrast. Dat heb ik bij 538 jaren geleden wel gehad, dat er echt lekkere variatie inzat.

Die laatsten zijn inderdaad weleens leuker geweest. Ik vond ze circa 1997/1998 op hun best. Het knullige van de begintijd was er een beetje af maar het avontuurlijke zat er nog wel in: Precies de goede balans. Nu wordt elk jingletje en elk liedje onderzocht of het wel geen luisteraars zal wegjagen. Vind ik jammer.

Maar ik vind ze nog steeds behoorlijk boven de andere mainstream-commercielen uitsteken.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 27-05-2003 11:57]

pi_10706533
Precies! Jaren geleden.....

En dat Jensen weg is....en dat het er gelijk beter gaat.....Tja....O-)

(Ben niet de enige hoor, die bij Jensen die reactie gebruikt: bij veel radiozenders hoeft ie (dat ik weet) niet meer aan te komen ....)

Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 12:32:48 #183
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10707244
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:56 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Die laatsten zijn inderdaad weleens leuker geweest. Ik vond ze circa 1997/1998 op hun best. Het knullige van de begintijd was er een beetje af maar het avontuurlijke zat er nog wel in: Precies de goede balans. Nu wordt elk jingletje en elk liedje onderzocht of het wel geen luisteraars zal wegjagen. Vind ik jammer.

Maar ik vind ze nog steeds behoorlijk boven de andere mainstream-commercielen uitsteken.

Ben ik het helemaal mee eens.
De frequentie is in elk geval verdiend. In geval van Yorin had ik toch liever wat anders gezien.
Stiekum hoopte ik op 9 totaal verschillende zenders, zodat je 's lekker zou kunnen zappen..
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:37:58 #184
12091 Sjaakman
pi_10707338
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:56 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Precies! Jaren geleden.....

En dat Jensen weg is....en dat het er gelijk beter gaat.....Tja....O-)

(Ben niet de enige hoor, die bij Jensen die reactie gebruikt: bij veel radiozenders hoeft ie (dat ik weet) niet meer aan te komen ....)

Helaas moet ik ook erkennen dat Jensen ONT-ZET-TEND over zijn hoogtepunt heen is.
Tijdens "Jensen's avondescapades" was 'ie echt geweldig.
Toen 'ie naar de ochtend ging en nog samen zat met Jeroen Kijk in de Vechte was "Jensen in de ochtend" een geniaal programma

Toen ging Jeroen K.i.d.V. weg en ging mijnheer aan een sabbatical.
Daarna kwam die vreselijke Paparazzi erbij (nog nooit een grotere "suck-up" gezien ) en ging het nivo keihard naar beneden.

Heel jammer dat 'ie al zo relatief snel oubollig is geworden.

pi_10707403
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:32 schreef Breuls het volgende:
Stiekum hoopte ik op 9 totaal verschillende zenders, zodat je 's lekker zou kunnen zappen..
Mee eens, maar een hoop 'alternatieve' zenders leveren geen geld op voor de overheid. 4 mainstream-zenders en een paar minder commerciele veel meer. Helaas is dat het belangrijkste criterium. Al zullen ze daar nooit eerlijk voor uit komen.

Ik had het Colorful en Kink heel erg gegund (als geld minder belangrijk was geweest hadden die laatste gewoon mee kunnen bieden). De eerste in een wereld-muziek-pakketje en de tweede in een rock-pakketje. Maar dat is een utopie.

Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 12:44:50 #186
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10707461
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:41 schreef postinggirl het volgende:

Maar dat is een utopie.

Jah, helaas..

Hopelijk komen er snel nieuwe technieken (zoals DAB, of hoe heet dat?) waarbij er meer plaats is in de ether.

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_10707610
Radio 10FM weg. Het definitieve einde van de 'oude' radiomannen: Ferry Maat, Tom Mulder, Bart van Leeuwen, Peter Holland?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:52:11 #188
12091 Sjaakman
pi_10707611
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:44 schreef Breuls het volgende:

[..]

Jah, helaas..

Hopelijk komen er snel nieuwe technieken (zoals DAB, of hoe heet dat?) waarbij er meer plaats is in de ether.

Vergeet niet dat wij ook hiervoor te maken hebben met de Nederlandse overheid... (Traaaaaaag)
pi_10708140
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:37 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Helaas moet ik ook erkennen dat Jensen ONT-ZET-TEND over zijn hoogtepunt heen is.
Toen 'ie naar de ochtend ging en nog samen zat met Jeroen Kijk in de Vechte was "Jensen in de ochtend" een geniaal programma

Ik kan het niet beter verwoorden, ik vond Jensen in 1997-1998-1999 het allerleukst, Jensen in de middag en later in de ochtend was echt geweldig, helemaal met Jeroen Kijk in de Vechte erbij. Nu issut niets meer en nu doen we het s'middags met Ruud de Wild () samen met Sander de Heer () en Jeroen kijk in de Vechte () in een erg cool programma
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:23:18 #190
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_10708306
quote:
Op maandag 26 mei 2003 15:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ook erg handig dat je 538 gewoon kan ontvangen als je 2 dagen bent afgedreven van de kust, maar dat je 'm in Drenthe en Groningen al bijna niet meer horen kan.

Misschien omdat er geen obstakels op zee staan?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:32:07 #191
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10708584
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:23 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Misschien omdat er geen obstakels op zee staan?

Ooit over het Groninger platteland gereden?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 13:59:31 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10709308
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ooit over het Groninger platteland gereden?

kan dat als je geen Tractor hebt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:15:07 #193
19775 Slam
The True AoD
pi_10709711
Ze hebben toch een beauty contest gehouden?! sure, wat een bagger verdeling, nu is alles dubbel in de ether, 538/Yorin en Sky/Noordzee.

Als Arrow nou in de plaats van 538 of Yorin kan en Kink op de plaats van Sky of Noordzee zou de verdeling al veel eerlijker zijn.

Maar nee, het grote geld gaat voor

Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:47:06 #194
12091 Sjaakman
pi_10710581
  Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 18:07:51 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10715450
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:52 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat wij ook hiervoor te maken hebben met de Nederlandse overheid... (Traaaaaaag)

Mja, lobbyen maar weer?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 18:08:06 #196
20161 Sorcerer8472
Cellar door
pi_10715457
En ik blijf me afvragen waarom RTL FM in godsnaam een frequentie heeft gekregen
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  Admin dinsdag 27 mei 2003 @ 18:18:38 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10715648
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:08 schreef Sorcerer8472 het volgende:
En ik blijf me afvragen waarom RTL FM in godsnaam een frequentie heeft gekregen
Naar aanleiding van het ingediende ondernemingsplan, neem ik aan.

Ik vind het alleen niet kunnen dat er 2 zenders die nog niet eens bestaan een frequentie hebben. Dat gaat gewoon ten koste van hardwerkende bestaande partijen die zich al bewezen hebben.

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_10715749
Misschien hadden ze de resterende frequentiepaketten kunnen verdelen onder categorieen die nog geen eigen zender hadden, zoals klassiek en alternatief/Kink.

Hadden er iets meer tevreden consumenten geweest (maar daar draait kapitalisme dan ook niet om...

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_10716076
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:37 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Toen ging Jeroen K.i.d.V. weg en ging mijnheer aan een sabbatical.
Daarna kwam die vreselijke Paparazzi erbij (nog nooit een grotere "suck-up" gezien ) en ging het nivo keihard naar beneden.

Heel jammer dat 'ie al zo relatief snel oubollig is geworden.

Toen Jeroen er nog bij zat was Jan er ook al hoor..

Celebrity Birthdays And Today In Music History Part 1
en natuurlijk de geweldige interviews van Jan Paparazzi.

Maar ja, nu draaien ze saaie muziek en praten ze 40 minuten in een 3 uur durende uitzending. Heel slapjes.

pi_10721594
Bah. Wat een kut-verdeling hebben ze ervan gemaakt zeg! En dan zegt die gare staatssecretaris nog eens erbij dat er nu voor iedereen wat op de radio is... ja, misschien voor de gemiddelde TMF-kijker!

Kink FM had erop gemotten, net als Arrow Classic Rock.
Ben in ieder geval blij dat ID&T het gered heeft, maar Yorin FM had er van mij part absoluut keihard afgekickt worden, en dan ga ik nog geeneens uitwijden over hoezeer ik die Beau van Erven-Dorens wel niet haat op de vrijdag middag.
Neej, dan nog liever 538. Da's zo af en toe wel effe lekker om te luisteren, maar geen Yorin, waar ze ALLEEN maar hits draaien, en dan de grote hits minimaal een keer per uur... *zucht*

Pffff, gevarieėrde FM-zenders my ass... krijg je met zulke randdebielen van staatssecretarissen... ik hoop dat er flink wat zenders die gast voor de rechter slepen en hun zaak weten te winnen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')