abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2003 @ 11:19:46 #26
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10682259
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:08 schreef Lucille het volgende:
Kan je voorbeelden geven van moraalridders die vaak de ene na de andere fout maken?
Ga eens een dag door Nederland rijden en verbaas je over de lui die exact 120 rijden op de snelweg, maar vervolgens wel snijden, geen richting aangeven, plotseling bovenop de rem gaan staan,... Dit maak ik bijna dagelijks mee en da's alleen nog maar de snelweg.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 26 mei 2003 @ 11:19:54 #27
32601 oxorpoxe
Tot de schijt ons doodt
pi_10682260
Nou, ik rij nooit te hard, dus als ik kritiek uit op doodrijders is dat geheel terecht Sunchaser.
Dan mogen die doodrijders mij wel een moraalridder noemen, maar liever dat dan een doodrijder.
Dat je dan gelijk moet optyfen van die doodrijders is geheel niet relevant; die doodrijders zouden ivm de verkeersveiligheid moeten optyfen uiteraard....dat begrijpt een 5jarige nog wel.
pi_10682274
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:17 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dit is gewoon een discussie die anders steeds in andere topics wordt gevoerd.

Ik rij wel af en toe te hard ja. Maar ik loop niet te klagen als iemand daar iets van zegt en als ik bekeurd wordt, zoals in Emmen is dat even vervelend maar ik wordt niet boos want ik heb de boete verdiend. En mensen die 170+ rijden maar het goedpraten omdat ze waanzinnig geconcentreerd zijn lach ik gewoon midden in hun gezicht uit.

lach maar 'n eind weg.
Iedereen heeft zijn favo. bezigheden, te hard rijden en mensen zoals jou afzeiken zijn daar een aantal voorbeelden van.

Ik snap niet dat je je zelf zo druk kan maken over het feit dat ik te hard rijdt...

Heb ik je aangereden? Nee
Heb je last van me? Nee
Zeik jij? Ja

pi_10682299
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:11 schreef Metro2005 het volgende:

dus ik zal ook wel gevaarlijk zijn als ik met 110 rijd ipv 100.

Mwoah, das (vind ik) ook een beetje makkelijk gedacht. Tuurlijk speelt de situatie een grote rol in hoe gevaarlijk het is.
Maar het is ook zo, dat er regels en wetten zijn opgesteld. Daaronder vallen dus ook maximumsnelheden. Als je je niet (bewust) houdt aan deze regels, moet je konsekwenties ook aanvaarden.
Dit is één van de weinige punten in Nederland, waar geen gedoogbeleid op werkt.

Ik kan mij best voorstellen dat de gemiddelde 'moraalridder' zich ergert als iemand zich niet aan de maximumsnelheid houdt, terwijl hij dat zelf wel doet. Ik krijg dan zelf het gevoel: "Ik houd mij aan de regels, waarom hij niet?"

Mijn mening is dus: wil je hard rijden, prima! maar ga dan niet zeiken over controles en bonnetjes. De regels gelden voor iedereen. Overtreedt je deze, dan moet je boeten..

Just my 2 cents...

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_10682326
Weet je wat gevaarlijker is?Je richtingaanwijzer aan zetten en zonder te kijken naar links gaan!!Dat komt steeds meer voor in het verkeer!Wat zeg ik?Ze doen hun richtingaanwijzer helemaal niet eens meer aan!!Laatst zag ik dat nog,moesten ze een hele tijd met z'n tweeen op 1 rijbaan rijden want die auto die daar al reed kon niet naar links want daar reed ook al een auto!!En die andere kon niet meer naar rechts!Levensgevaarlijk!!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_10682342
en dan nog iets,
Ik heb EBC greenstuff remmen
195 breed banden
RS verlaagd
en een supersnel reactie vermogen....

De kans dat ik je aanrijd als ik 170 rij is naar mijn mening zéér klein.

Lette andere mensen maar zo goed op als, en BroesWillems, en Kreator, en alle andere wél stoere mensen op PTA

pi_10682355
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:23 schreef LowJoe het volgende:
Weet je wat gevaarlijker is?Je richtingaanwijzer aan zetten en zonder te kijken naar links gaan!!Dat komt steeds meer voor in het verkeer!Wat zeg ik?Ze doen hun richtingaanwijzer helemaal niet eens meer aan!!Laatst zag ik dat nog,moesten ze een hele tijd met z'n tweeen op 1 rijbaan rijden want die auto die daar al reed kon niet naar links want daar reed ook al een auto!!En die andere kon niet meer naar rechts!Levensgevaarlijk!!
Amen.
  maandag 26 mei 2003 @ 11:25:48 #33
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10682366
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:21 schreef Rooligan het volgende:
Mijn mening is dus: wil je hard rijden, prima! maar ga dan niet zeiken over controles en bonnetjes. De regels gelden voor iedereen. Overtreedt je deze, dan moet je boeten..
Tuurlijk, alleen is het erg lullig als je een controle voorbijrijdt die net is afgelopen en vervolgens een kwartier later door diezelfde controleur met een bloedgang wordt ingehaald
pi_10682376
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:19 schreef oxorpoxe het volgende:
Nou, ik rij nooit te hard, dus als ik kritiek uit op doodrijders is dat geheel terecht Sunchaser.
Dan mogen die doodrijders mij wel een moraalridder noemen, maar liever dat dan een doodrijder.
Dat je dan gelijk moet optyfen van die doodrijders is geheel niet relevant; die doodrijders zouden ivm de verkeersveiligheid moeten optyfen uiteraard....dat begrijpt een 5jarige nog wel.
Ja, want als je te hard rijdt, ben je meteen een doodrijder .
123
pi_10682391
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:19 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Alsof je KaZaA ongelukken kunt maken.

Nogmaals, mensen die zich aan de maximum snelheid houden zijn soms net zo gevaarlijk. Maar ik begrijp niet als je een andere mening hebt in PTA over te hard rijden e.d. dat je meteen moet optyfen.

dat heeft nog nooit iemand gezegdt.... maar we (PTA'ers) worden wel steeds uitgemaakt voor Asocialen e.d. dat we niet moeten zeiken over een paar kilometer te hard bekeuringen e.d. Dat hebben we nou al zo vaak gehoord, stront ziek zijn we er van.... daarom moet 'ze' 'optiefen' met dat gezeur over de snelheid.... maarnee, dan gaan ze nog een keer zeiken over de snelheid, moeten we nog een keer horen dat er we een kind had kunnen lopen... daarom zijn het moraalridders... heb ik geen zin aan... oprotten dus....

[Dit bericht is gewijzigd door BroesWillems op 26-05-2003 11:32]

maandag 26 mei 2003 @ 11:27:54 #36
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10682404
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:26 schreef K3 het volgende:
Je weet toch dat je bij snelheden boven de 60km/u spontaan uit elkaar valt?
  maandag 26 mei 2003 @ 11:28:50 #37
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_10682423
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:21 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Mwoah, das (vind ik) ook een beetje makkelijk gedacht. Tuurlijk speelt de situatie een grote rol in hoe gevaarlijk het is.
Maar het is ook zo, dat er regels en wetten zijn opgesteld. Daaronder vallen dus ook maximumsnelheden. Als je je niet (bewust) houdt aan deze regels, moet je konsekwenties ook aanvaarden.
Dit is één van de weinige punten in Nederland, waar geen gedoogbeleid op werkt.

Ik kan mij best voorstellen dat de gemiddelde 'moraalridder' zich ergert als iemand zich niet aan de maximumsnelheid houdt, terwijl hij dat zelf wel doet. Ik krijg dan zelf het gevoel: "Ik houd mij aan de regels, waarom hij niet?"

Just my 2 cents...

ach op sommige punten is het wel heel erg duidelijk dat ze sommige wegen aanleggen om daar geld mee te vangen, bv een 100km 3 baansweg waar je ineens nog maar 80 mag en ook nog eens ineens allemaal flitspalen (schiedam A13)
en ik vind dat ze een KLEIN beetje gedoogbeleid mogen invoeren, bv tot 10km/u te hard geen boete.
als je iemand inhaalt die 90 of zo rijd dan doe ik dat NIET met 100 km/u zodat ik een heel stuk aan het inhalen ben, dan trap ik even het gas in en ga er met 110 - 120 voorbij en ga dan weer naar rechts.

Zie helaas ook vaak genoeg mensen die met 50 invoegen op de snelweg waardoor iedereen boven op zijn rem moet. mensen die van baan wisselen zonder te kijken ( naar rechts gaan terwijl jij net aan het invoegen bent , heb zo mijn ervaring daarmee)
geen richting aangeven en nog meer van dat soort GROVE fouten waardoor een hoop ongelukken gebeuren.
alleen DAAR letten ze niet op bij de politie, want als je te hard rijd DAN ben je pas gevaarlijk

en dat is ook ongeveer de insteek van de moraalridders. als je maar niet te hard rijd rijdt je automatisch goed

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2003 @ 11:29:10 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10682429
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:26 schreef K3 het volgende:

[..]

Jij hebt toch kinderen? Als ik nou in jouw straat 70 rij als ik heel geconcentreerd ben en goed oplet. Dan is er niets aan de hand toch?
  maandag 26 mei 2003 @ 11:29:16 #39
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_10682430
-edit- Lees de faq.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2003 11:49]

Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 26 mei 2003 @ 11:29:33 #40
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_10682434
Sorry dat ik hier ook nog een beetje kom zeiken maar ik heb dat beetje extra wat ik te hard rijd nodig.
Klinkt stom maar als ik 100 of 120 doe op de snelweg heb ik het idee dat ik in slaap val of dat ik mijn concentratie kwijt raak. Dat ik af en toe een boete krijg voor het te hard rijden is mijn eigen schuyld en daar hoor je mij ook niet over klagen maar om in slaap te vallen achter het stuur (met alle gevolgen van dien) omdat ik me netjes aan de snelheid houd (en wat dus al een keer is gebeurd) kost meer dan alle boetes die ik heb gehad bij elkaar. En ja daar zaten een paar hele flinke bij (schikkingsvoorstel oid omdat ik 57 km te hard reed)

Binnen de bebouwde kom ben ik wel een rustige rijder omdat het daar veel te gevaarlijk is met spelende kinderen en dergelijke. Daar rijd ik liever te langzaam dan te snel. Maar op de snelweg waar GEEN spelende kinderen zijn.....

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_10682506
als je super lang precies 80 rijdt (gisteren) dan ga je je extreem vervelen. volgens mij is dat gevaarlijker als 100 rijden en een beetje meer opletten op flitspalen.. (die stonden er genoeg)
2825cc Single Turbo Beast
  maandag 26 mei 2003 @ 11:33:27 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_10682511
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:29 schreef El_Diablo het volgende:
Sorry dat ik hier ook nog een beetje kom zeiken maar ik heb dat beetje extra wat ik te hard rijd nodig.
Klinkt stom maar als ik 100 of 120 doe op de snelweg heb ik het idee dat ik in slaap val of dat ik mijn concentratie kwijt raak. Dat ik af en toe een boete krijg voor het te hard rijden is mijn eigen schuyld en daar hoor je mij ook niet over klagen maar om in slaap te vallen achter het stuur (met alle gevolgen van dien) omdat ik me netjes aan de snelheid houd (en wat dus al een keer is gebeurd) kost meer dan alle boetes die ik heb gehad bij elkaar. En ja daar zaten een paar hele flinke bij (schikkingsvoorstel oid omdat ik 57 km te hard reed)

Binnen de bebouwde kom ben ik wel een rustige rijder omdat het daar veel te gevaarlijk is met spelende kinderen en dergelijke. Daar rijd ik liever te langzaam dan te snel. Maar op de snelweg waar GEEN spelende kinderen zijn.....

binnen de bebouwde kom te hard rijden moeten ze de doodstraf opzetten (woonerven ed)
dat doe ik zelf ook nooit, binnen de bebouwde kom en dan vooral op plaatsen waar kinderen spelen of tussen geparkeerde auto's uit kunnen schieten zal je mij niet harder als 20-30 zien rijden

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_10682563
-edit- nee.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2003 11:50]

pi_10682578
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Jij hebt toch kinderen? Als ik nou in jouw straat 70 rij als ik heel geconcentreerd ben en goed oplet. Dan is er niets aan de hand toch?

de snelweg is toch geen straat
De snelweg heet niet voor niets 'n snelweg.
pi_10682591
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Eentje, en 70 rijden in een 30-straat vind ik inderdaad onverantwoord. Overigens geldt ten allen tijde dat de situatie ertoe doet. Een woonwijk is wat anders dan de snelweg. In je openingspost en het verloop van dit topic is duidelijk dat het om de snelweg gaat (bumperkleven in een woonwijk ).
PS als je echt geconcentreerd bent en goed oplet, mag je best met 70 bij mij door de straat, ik ben alleen bang dat je last krijgt met bochten en paaltjes .
123
  maandag 26 mei 2003 @ 11:37:17 #46
17061 mvt
blame Canada
pi_10682594
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:09 schreef BroesWillems het volgende:
(waar de echte PTA'ers zijn geweest)
Niet iedereen heeft zin/tijd/whatever om daarnaartoe te gaan.

En over dat "moraalridders" niet moeten zeuren. Het zijn altijd de mensen die de wet overtreden die zeuren over dat de wet niet klopt.
Ik denk bijvoorbeeld maar aan belastingontduikers die willens en wetens niet betalen/de boeken aanpassen om niet te betalen en dan gaan zeiken als de belastingsdienst ze pakt.
Hetzelfde is met veel hardrijders. En maar zeiken dat ze gecontroleerd worden en boetes moeten betalen omdat ze niet op tijd konden remmen (veel van de boetes bij hardrijders met verklikkers zijn omdat ze niet hard genoeg konden remmen (door eigen schuld of verkeersomstandigheden)))

Maak het eerlijk en zorg voor trajectcontrole, als je willens en wetens te hard rijd dan wordt het gemeten over een lang traject en heb je de jankers die "toevallig" "even" "niet oplette" "en moesten inhalen" eruit, want dat valt in het niet in het gemiddelde. En het kost je ook nog eens minder mensen.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_10682605
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:36 schreef BroesWillems het volgende:

KIJK, van dat soort opmerkingen word ik dus stront ziek!

100% mee eens, maar deze vind ik ook niet echt super...:
quote:
en dat is ook ongeveer de insteek van de moraalridders. als je maar niet te hard rijd rijdt je automatisch goed
generaliserend was toch het woord...?
Volgende optredens:
  maandag 26 mei 2003 @ 11:39:17 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10682633
kritiek op (opgevoerde) scooters lijkt ook wel not done... als je dat doet heb je gelijk een hele rits (bijna-)16jarige users die gaan flamen naar je...

scooters zijn heilig en vraagstukken omtrent de veiligheid van die dingen o.a. over opvoeren zijn derhalve niet gewenst

edit: stomme typo's

[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 26-05-2003 14:34]

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 26 mei 2003 @ 11:40:40 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10682657
links naar 2 topics waarin de scooter een heileige koe is:

Kinderen fietsend over brug.
Kinderen op scooters over brug.

en dan gaat het over scopoters die met 60 over een fietspad gaan en dan moeten de fietsertjes maar ff aan de kant...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_10682660
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
kritiek op (opgevoerde) scooters lijkt ook wel not doen... als je dat doet heb je gelijk een hele rits (bijna-)16jarige users die gaan flamen naar...

scooters zijn heilig en vraagstukken omtrent de veiligheid van die dingen o.a. over opvoeren zijn derhalve niet gewenst

Volgende optredens:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')