Mijn laatste post:
Ik heb net van iemand vernomen maar ik weet niet waar die die informatie vandaan heeft dat Danilo Di Luca zijn sleutelbeen gebroken heeft. Hij hoopt na een operatie binnen 2 weken weer te kunnen beginnen met trainen, lijkt me wel vroeg.
Dus zijn Tour komt in gevaar.
[qoute] wat moet di luca in tour[/qoute]
oh ja Mitt, in de Tour gaat Di Luca vooral voor ritzeges dus dat moet die in de tour.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 25-05-2003 23:03]
Wat moet DiLuca in de Tour.
quote:Vooral voor ritzeges
Op zondag 25 mei 2003 23:02 schreef mitt het volgende:
en toen zei ikWat moet DiLuca in de Tour.
quote:Echt
Op zondag 25 mei 2003 23:03 schreef Bartoli het volgende:[..]
Vooral voor ritzeges
quote:Na mijn weten doet Simoni niet mee aan de Tour. En ja Di Luca zie ik niet voor Simoni rijden daar is Di Luca veel te eigenwijs en te zelfzuchtig voor.
Op maandag 26 mei 2003 20:34 schreef Peter83 het volgende:
Hij kan ook nog aardig bergop rijden. Een topknecht voor Simoni als Simoni meedoet. Zien jullie in Simoni een gevaar voor Lance? Ik weet niet het niet. Bergop kan hij als hij goed is wel mee, maar met de tijdrit zal hij heel veel moeten inleveren.
quote:Ik vond die voorsprong van Aitor Gonzalez in de tijdrit redelijk indrukwekkend. Als Gonzalez echt voor de Tour gaat word het misschien een klein beetje spannend.
Op maandag 26 mei 2003 20:41 schreef Bartoli het volgende:[..]
Na mijn weten doet Simoni niet mee aan de Tour. En ja Di Luca zie ik niet voor Simoni rijden daar is Di Luca veel te eigenwijs en te zelfzuchtig voor.
quote:Lance heeft natuurlijk nog de Dauphine om zich in vorm te rijden, en weet iemand of ie ook meerijd in de Ronde van Zwitserland?
Op maandag 26 mei 2003 21:47 schreef mitt het volgende:[..]
Ik vond die voorsprong van Aitor Gonzalez in de tijdrit redelijk indrukwekkend. Als Gonzalez echt voor de Tour gaat word het misschien een klein beetje spannend.
Want Lance heeft dit jaar nog geen echte vorm getoond.
quote:Lance rijd Dauphine en geen Zwitserland maar echt zeker ben ik daar niet van.
Op maandag 26 mei 2003 21:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Lance heeft natuurlijk nog de Dauphine om zich in vorm te rijden, en weet iemand of ie ook meerijd in de Ronde van Zwitserland?
Oh ja en voor Team Bianchi is niet Jan Ullrich de kopman maar Angel Casero.
Gilberto Simoni gaat overigens naar alle waarschijnlijkheid van start in de Tour de France, en ziet zichzelf als een uitdager van Armstrong.
quote:Ook Petacchi gaat naar alle waarschijnlijkheid van start in de Tour.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:14 schreef Leatherface het volgende:
Francisco Perez, de man die tijdens de Ronde van Romandië de verkeerde weg in werd gestuurd maar de dag erop de etappe won, blijkt tot 2 maal tegen de lamp te zijn gelopen in dopingcontroles in diezelfde Ronde van Romandië.Gilberto Simoni gaat overigens naar alle waarschijnlijkheid van start in de Tour de France, en ziet zichzelf als een uitdager van Armstrong.
Perez heeft een contra-expertise aangevraagd en de uitslag wordt medio Juni verwacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 27-05-2003 22:25]
This weekend it was revealed that Aitor Gonzalez (Fassa Bortolo) would change his plans in order to ride the Tour de France, most likely instead of the Vuelta a España later this year. Gonzalez has steadily ridden himself into form in the first two weeks of the Giro, and saw his efforts rewarded with a win in the individual time trial, even after having been slowed by mechanical difficulties.
Gonzalez's teammate and star sprinter of the Giro, Alessandro Petacchi, is also considering tackling the Tour. Petacchi has shown that he can climb better than the average sprinter, and could well be a threat to the green points jersey should he decide to make that a target.
Current race leader Gilberto Simoni is looking forward to a good Tour de France, and hopes to in some way challenge Lance Armstrong, the heavy favourite who this year shoots for his fifth consecutive win. I was at the Tour presentation last year and I've seen the course, Simoni told Le Monde's Guillame Prebois. "I'll be there. It's a good course for me, and if I'm lucky enough to have a teammate like Danilo Di Luca at the Tour, we'll light up the race."
Although the team has yet to come away with a stage win, FDJeux.com can take comfort in its performances thus far. Team manager Marc Madiot sent a squad of primarily young riders to the Giro to gain experience, and they haven't disappointed. Sandy Casar has frequently animated breakaways and sits in 23rd overall, 23 minutes behind Simoni after stage 16. Casar rode his first Tour de France in 2002, and will be looking for more success on the roads of France this year.
FDJeux.com Sprinter Jimmy Casper found his legs in Monday's rush to the line, finishing second behind Petacchi, and Austrian Bernard Eisel has consistently been in the hunt for high places in the bunch sprints.
bron: http://www.cyclingnews.com/news/?id=2003/may03/may27news
Met Petacchi voor de sprints en Simoni voor de bergen kan het nog wel eens wat leuker worden mits ze daadwerkelijk starten.
Maar in de tijdritten loopt hij daarentegen weer averij op.
Maar het is natuurlijk wel een renner die met felle aanvallen het veld uiteen kan rijden. Ik hoop toch tenminste dat renners als Simoni het US Postal - systeem weten te ontregelen. Dat zie ik graag, beter dan dat Beloki etc. maar allemaal aan het Postal - treintje gaan aanklampen en dan wachten tot de slotklim opdoemt, in de hoop dat Lance heel misschien een wat mindere dag heeft.
Zo zag je in deze Giro in de tussenetappe naar Faenza gewoon Simoni wegrijden bij Garzelli. Dat zie je nou helaas nooit in de Tour de France.
Hopelijk zorgt ook Telekom voor wat regelmatige aanvallen met Evans, de Valk en Botero. Alledrie komen tekort om Lance van de troon te stoten, maar met geluk kunnen ze het Lance heel lastig maken. Als je dan ook nog een Beloki en wat andere Spanjaarden in de aanval stuurt moet die US Postal trein te ontregelen zijn.
quote:Alla Pantani een 3/4 tal jaren geleden toen hij die 2 etappes won voor Armstrong. Op Courchevel en de Ventoux.
Op woensdag 28 mei 2003 11:17 schreef Peter83 het volgende:
Ja inderdaad.Zo zag je in deze Giro in de tussenetappe naar Faenza gewoon Simoni wegrijden bij Garzelli. Dat zie je nou helaas nooit in de Tour de France.
Hopelijk zorgt ook Telekom voor wat regelmatige aanvallen met Evans, de Valk en Botero. Alledrie komen tekort om Lance van de troon te stoten, maar met geluk kunnen ze het Lance heel lastig maken. Als je dan ook nog een Beloki en wat andere Spanjaarden in de aanval stuurt moet die US Postal trein te ontregelen zijn.
quote:Met het Telekom blok Evans - Botero - Vinokourov en Savoldelli (?), Bianchi blok met onder meer Ullrich, Casero en verder nog wat Kelme's, ONCE's en waarschijnlijk ook Simoni moet er zat tegenstand aan het Postal - team zijn.
Op woensdag 28 mei 2003 18:58 schreef Bartoli het volgende:[..]
Alla Pantani een 3/4 tal jaren geleden toen hij die 2 etappes won voor Armstrong. Op Courchevel en de Ventoux.
Toen werd het Us Postal systeem een beetje ontregeld maar ja maar door 1 man.
Dat wil nog niet meteen zeggen dat ze Armstrong naar huis rijden, maar toch.
quote:ah ja ok maar als je het Postal blok al voor de laatste berg kapot rijdt dan moet Armstrong het al te vroeg zelf gaan doen en dat gaat ook krachten kosten voor Armstrong.
Op woensdag 28 mei 2003 20:01 schreef Leatherface het volgende:[..]
Met het Telekom blok Evans - Botero - Vinokourov en Savoldelli (?), Bianchi blok met onder meer Ullrich, Casero en verder nog wat Kelme's, ONCE's en waarschijnlijk ook Simoni moet er zat tegenstand aan het Postal - team zijn.
Dat wil nog niet meteen zeggen dat ze Armstrong naar huis rijden, maar toch.
quote:Dat bedoel ik nu juist te zeggen, dat ze voor de slotcol van de etappe de knechten van Postal proberen te lossen.
Op woensdag 28 mei 2003 20:11 schreef Bartoli het volgende:[..]
ah ja ok maar als je het Postal blok al voor de laatste berg kapot rijdt dan moet Armstrong het al te vroeg zelf gaan doen en dat gaat ook krachten kosten voor Armstrong.
Nu wacht iedereen netjes tot de laatste klim en valt nog niemand aan.
Maar als je eerder begint en het blok kapot maakt moet Lance het zelf doen en dus veels te vroeg zelf moet doen en dat kan hem mss nekken.
Dan krijg je op den duur man tegen man gevechten.
Niet dat ik iets tegen Armstrong heb, al spreekt zijn persoonlijkheid mij niet zo aan, zijn prestaties natuurlijk wel , maar het zou een schitterende Tour worden als Armstrong stevige concurrentie zou hebben, die hij zeker de laatste 2 jaar niet had.
quote:Precies daar heb je helemaal gelijk in. Ook dit jaar moet jehet niet van Beloki verwachten al weet je het nooit.
Op woensdag 28 mei 2003 20:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat bedoel ik nu juist te zeggen, dat ze voor de slotcol van de etappe de knechten van Postal proberen te lossen.
Dan krijg je op den duur man tegen man gevechten.
Niet dat ik iets tegen Armstrong heb, al spreekt zijn persoonlijkheid mij niet zo aan, zijn prestaties natuurlijk wel
, maar het zou een schitterende Tour worden als Armstrong stevige concurrentie zou hebben, die hij zeker de laatste 2 jaar niet had.
Daarom vind ik die uitspraken van Simoni en Aitor Gonzalez wel een beetje gedurfd.
Armstrong zal aan mij een lastige klant hebben.
Maar ja Simoni heeft ook weer gelijk om te zeggen Armstrong moest eens in de Giro komen starten en dan een gevecht aangaan met Simoni en co.
quote:Dan moet je er niet naar kijken
Op zaterdag 31 mei 2003 20:45 schreef Markster het volgende:
Wielrennen is saai.
quote:geef ik je helemaal gelijk in dat je er niet naar moet kijken als je het saai vind.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:46 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Dan moet je er niet naar kijken
Overigens Robert Bartko van Rabobank won de tijdrit in Luxemburg voor Canada en Wauters. 7e Marco Pinotti.
Voeckler blijft leider voor Andy Capelle en Wadecki. Pinotti 10e.
Morgen is de laatste rit over een geaccidenteerd parcours.
quote:Bedankt voor deze informatieve en inzichtvolle informatie
Op zaterdag 31 mei 2003 20:45 schreef Markster het volgende:
Wielrennen is saai.
Het wielerpeloton is een web van intriges en vetes waar wij buitenstaanders zeker meer dan de helft niks van weten
quote:Yup das waar. Zelfs bij de jongere categorieen is dat al zo. Het begint al bij de Nieuwelingen en Junioren en ik kan er over meepraten.
Op zaterdag 31 mei 2003 22:54 schreef Leatherface het volgende:
Wielrennen saai?Het wielerpeloton is een web van intriges en vetes waar wij buitenstaanders zeker meer dan de helft niks van weten
misschien zijn de wedstrijden niet allemaal even spannend ok, maar als je zelf wielrenner bent of bent geweest of gewoon een fanatiek volger bent dan is het bijna nooit zo saai.
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. Iedereen mag z'n mening geven, maar die moet je toch enigzins onderbouwen. De opmerking van "ik vind er geen donder aan" zet geen zoden aan de dijk
Op zaterdag 31 mei 2003 23:06 schreef Bartoli het volgende:
misschien zijn de wedstrijden niet allemaal even spannend ok, maar als je zelf wielrenner bent of bent geweest of gewoon een fanatiek volger bent dan is het bijna nooit zo saai.
quote:jup, iedere opmerking of mening moet je onderbouwen vind ik.
Op zaterdag 31 mei 2003 23:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Iedereen mag z'n mening geven, maar die moet je toch enigzins onderbouwen. De opmerking van "ik vind er geen donder aan" zet geen zoden aan de dijk
By the way: Enrico Poitschke won de Trofeo Hainleite in Erfurt.
en Gamito won de 5e rit in de Volta Alentejo en waar Zintchenko leider blijft.
En in Frankrijk won Nicolas Vogondy de wedstrijd dwars door Morbihan voor Sylvain Chavanel.
Marco Pinotti werd 9e op 1.00 van Voeckler.
quote:Triest bericht.
Fabrice Salanson is maandagnacht op
23-jarige leeftijd overleden.De Franse
renner werd levenloos aangetroffen in
zijn hotelkamer in Dresden.Het is nog
niet bekend wat de doodsoorzaak is.
Salanson zou met zijn ploeg Brioches La
Boulangère deelnemen aan de Ronde van
Duitsland die vandaag van start gaat.De
Franse formatie heeft zich inmiddels
teruggetrokken.
Salanson behaalde in zijn loopbaan twee
overwinningen.Vorig jaar zegevierde hij
in de tweede etappe van de Midi Libre.
In 2000 schreef hij een rit in de Ronde
van de Toekomst op zijn naam.
Kende hem weliswaar niet.
quote:GVD al de derde dit jaar, hoorde het zojuist op de radio
Op dinsdag 3 juni 2003 12:58 schreef zjroentje het volgende:[..]
Triest bericht.
Kende hem weliswaar niet.
Ik kon hem ook niet echt, een paar keer van gehoord maar ook niet meer dan dat. Heel tragisch, zo jong nog maar
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 03-06-2003 13:20]
Salanson maakte naam met een 200 kilometer lange solo tijdens Luik-Bastenaken-Luik 2002. Ook in de Ronde van Duitsland van vorig jaar reed lang voorop: 165 kilometer. Zijn enige profzege was een etappe in de Midi Libre 2002.
Wedstrijdleider Roland Hofer van de Duitse etappewedstrijd verklaarde dat de renner tussen half drie en vier uur in de nacht was gestorven. Zijn collega Sebastien Chavanel die de hotelkamer met hem deelde, trof hem om half negen 's morgens naast zijn bed aan. De opgeroepen arts kon nog slechts de dood vaststellen.
Volgens ploegleider Bernaudeau was er geen enkel signaal geweest dat Salanson zich niet goed voelde. "Hij was monter en ging vroeg slapen."
Het lichaam is overgebracht naar een ziekenhuis voor onderzoek. De politie heeft een onderzoek ingesteld. Salansons ploeg heeft zich teruggetrokken uit de koers, die dinsdag begon. Het peloton was in rouw gedompeld. De wedstrijd begon na een minuut stilte. Teammanager Christian Guiberteau bleef in Dresden voor medewerking aan het justitieel onderzoek.
Fabrice Salanson is dit jaar de derde nog actieve profwielrenner die sterft tijdens zijn loopbaan. In januari overleed de Italiaan Denis Zanette (32) tijdens een bezoek aan de tandarts aan een hartaanval. In maart tijdens Parijs-Nice vond de Kazach Andrei Kivilev (29) de dood in een zware valpartij.
[b]Op dinsdag 3 juni 2003 14:48 schreef Leatherface het volgende:
Laten we hopen dat het 'gewoon' (hoe cru dit ook klinkt) een lichamelijke afwijking of stoornis is geweest en dat er geen verboden middelen in het spel zijn geweest
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:56 schreef Leatherface het volgende:
Een Zabeltje zullen we maar zeggen
quote:Waaruit trek je de conclusie dat het doping was?
Op dinsdag 3 juni 2003 19:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Triest,weer een slachtoffer als gevolg van doping
Hoe lang wordt er al doping gebruikt in de wielerwereld,40 jaar?
Daar is toch nog niks van bekendgemaakt
quote:Aangezien er al tientallen jaren volop doping in de wielerwereld wordt gebruikt en journalisten hier niets over naar buiten mogen brengen
Op dinsdag 3 juni 2003 19:41 schreef Leatherface het volgende:[..]
Waaruit trek je de conclusie dat het doping was?
Daar is toch nog niks van bekendgemaakt
quote:Denken is heel wat anders dan de feiten weten.
Op dinsdag 3 juni 2003 19:47 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Aangezien er al tientallen jaren volop doping in de wielerwereld wordt gebruikt en journalisten hier niets over naar buiten mogen brengen
Doen ze dit wel, dan worden ze voor het leven uitgesloten van de grote rondes zoals de tour
En als je zo'n bericht hoort dan is toch het eerste wat je denkt doping?
Ik denk het ook meteen.Maar ik ga niet meteen zeggen dat het door die kutdoping komt.Alweer.
quote:Hoeft niet per se doping te zijn.
Aangezien er al tientallen jaren volop doping in de wielerwereld wordt gebruikt en journalisten hier niets over naar buiten mogen brengen
Doen ze dit wel, dan worden ze voor het leven uitgesloten van de grote rondes zoals de tour
Er zijn wielrenners met bijvoorbeeld een van nature afwijken hart, zoals de eerder dit jaar overleden Denis Zanette, de gestopte Stive Vermaut en Nico Mattan die een hartoperatie onderging, als ik mij niet vergis.
Komt ook nog bij dat wielrenners op het randje zitten, of vaak zelfs eroverheen, van wat het hart aankan. Velen zitten echt in de danger zone, om het zo maar te zeggen.
Maar het kan ook een hersenbloeding ofzo zijn geweest. Voorlopig maar even de autopsie afwachten.
Maar we zullen het sowieso nooit weten.
Ze zullen vast niet zeggen dat het door de doping kwam he
Want kijk de meeste sterfgevallen tot nu toe in de wielrennerij zijn niet d.m.v doping. Althans geen doping weet ik niet in ieder geval nooit bewezen. De enigste waarbij het bewezen is naar mijn weten is bij Simpson dat die aan doping gestorven is.
Zanette nooit bewezen
Salanson nog niet bewezen
Casartelli valpartij
Kivilev valpartij
Agostinho Valpartij
Coppi Malaria
Sanroma Valpartij
Noem maar op de meeste is een gevolg van een valpartij en het niet dragen van een helm.
Dat de renners over het randje gaan soms dat klopt maar dat noemt met in het rood rijden. Dat betekent dat je harder gaat dan dat je lichaam aan kan. Maar dat is maar voor korte periode.
Ik weet niet in welke zin Leatherface dat bedoeld "oevr het randje gaan" ???
En het klopt idd dat Vermaut is gestopt door een afwijking aan het hart.
Mattan en Danny Nelissen hadden het ook maar zijn na een behandeling cq operatie weer op de fiets geklommen. Danny Nelissen is niet door zijn hartklachten gestopt volgens mij. Maar zou het wel moeten weten want ken danny vrij goed.
quote:Hoezo niks over naar buiten mogen brengen en de laatste jaren dan? wat brengen die journalisten dan niet allemaal naar buiten sinds de doping tour 1998.
Schandaal Festina, TVM wordt ook naar buiten gebracht.
Mapei 2000 in Driedaagse van de panne
Us Postal 2001 met de verdenkingen dat de ploeg doping gebruikt na wat gevonden te hebben in een prullenbak.
noem maar op worden ook door journalisten uitgebracht. Ze worden ook nergens voor uitgesloten.
quote:Dat het hart, of misschien in algemenere zin het hele lichaam, de inspanning niet meer kan verwerken
Op dinsdag 3 juni 2003 20:04 schreef Bartoli het volgende:
Ik weet niet in welke zin Leatherface dat bedoeld "oevr het randje gaan" ???
quote:Dat het lichaam zo'n inspanning niet kan verwerken is meestal kortstondig. "in het rood rijden".
Op dinsdag 3 juni 2003 20:10 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat het hart, of misschien in algemenere zin het hele lichaam, de inspanning niet meer kan verwerken
Maar het kan het wel verwerken anders waren er al meer doden gevallen door middel van een accute hartstilstand.
quote:Jij hebt er als ex - wielrenner ongetwijfeld meer verstand van dan ik.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:24 schreef Bartoli het volgende:[..]
Dat het lichaam zo'n inspanning niet kan verwerken is meestal kortstondig. "in het rood rijden".
Maar het kan het wel verwerken anders waren er al meer doden gevallen door middel van een accute hartstilstand.
Maar zou het dan niet kunnen dat Salanson een afwijkend hart had, dat misschien doordat hij veelvuldig in het rood reed permanente schade opliep?
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n verstand van de werking van het menselijk hart
quote:Het zou denk ik alleen kunnen als die al wat aan het hart heeft zoals je al aangaf anders lijkt het me sterk.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:28 schreef Leatherface het volgende:[..]
Jij hebt er als ex - wielrenner ongetwijfeld meer verstand van dan ik.
Maar zou het dan niet kunnen dat Salanson een afwijkend hart had, dat misschien doordat hij veelvuldig in het rood reed permanente schade opliep?
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n verstand van de werking van het menselijk hart
Ik heb ook niet zoveel verstand van het menselijk hart maar dat lijkt me zo.
En door veel vuldig in het rood rijden permanente schade krijgen zou kunnen maar lijkt me niet.
Zolang er niks is bewezen mag je niet openlijk zeggen dat er doping in het spel was, maar ik denk het wel stilletjes.
RIP
quote:mee eens
Op woensdag 4 juni 2003 00:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een 23-jarige profwielrenner heeft als het goed is al heel wat medische onderzoeken en hartscans moeten laten doen. Merkwaardig dat als hij al een flinke hartafwijking had, dat dat dan niet aan het licht is gekomen.Zolang er niks is bewezen mag je niet openlijk zeggen dat er doping in het spel was, maar ik denk het wel stilletjes.
RIP
quote:Uiteraard en Gregory Rast van de Phonak ploeg is leider.
Op woensdag 4 juni 2003 16:57 schreef Leatherface het volgende:
Netjes gedaan Gerben Lowik. Mooie zege weer voor de Bankgiroloterij.
quote:staat leuk op de palmares
Op woensdag 4 juni 2003 16:57 schreef Leatherface het volgende:
Netjes gedaan Gerben Lowik. Mooie zege weer voor de Bankgiroloterij.
Na 70 km in de wedstrijd was er een valpartij waar een aantal renners bij betrokken waren, de voornaamste slachtoffers Robert Hunter en Marco Pinotti. Ze hebben allebei de strijd moeten staken en zijn voor een onderzoek naar een ziekenhuis gebracht.
Maar het ziet ernaar uit dat het niet te ernstig is maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Meer info:
http://members.lycos.nl/MarcoPinotti
http://members.lycos.nl/MarcoPinotti/news_18_2003.htm
Volgend jaar de kern wederom uitbouwen met wat afgedankte Rabo's en 1 of 2 neo-amateurs!
Hij reed voorop met Remco van der Ven en Christophe Agnolutto. Het peloton, met een gelanceerde Erik Zabel en Jaan Kirsipuu, kwam er nog dicht bij maar Van Bon hield het hoofd koel en haalde het in de spurt.
Gregory Rast blijft leider in de koers
quote:Van Bon won dit jaar al Veenendaal - Veenendaal
Op donderdag 5 juni 2003 16:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Eindelijk weer eens een mooie overwinning voor van Bon, goed voor de motivatie!Gregory Rast blijft leider in de koers
Dit vergroot natuurlijk zijn kansen op een tourselectie, als hij er al niet zeker van was dat hij zou worden meegenomen naar Parijs
quote:Dat wel, maar dit is toch wel belangrijk voor z'n tour kandidatuur
Op donderdag 5 juni 2003 16:32 schreef Leatherface het volgende:Van Bon won dit jaar al Veenendaal - Veenendaal
Dit vergroot natuurlijk zijn kansen op een tourselectie, als hij er al niet zeker van was dat hij zou worden meegenomen naar Parijs
quote:Van Bon weet wanneer hij zich moet bewijzen. Vorig jaar won hij in de aanloop naar de Tour een rit in de Ronde van Zwitserland, waardoor hij uiteindelijk toch nog werd geselecteerd.
Op donderdag 5 juni 2003 16:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat wel, maar dit is toch wel belangrijk voor z'n tour kandidatuur
in de Bici Vasca won Pecharroman van Paternina-Costa Almeria. Hij won de rit solo op 50 sec, gevolgd door De La Fuente en Casagrande.
Pecharroman is ook de nieuwe leider voor de la fuente en casagrande.
quote:Dicht bij is nog een understatement. Dit was echt HEEL close.
Op donderdag 5 juni 2003 16:24 schreef Leatherface het volgende:
Leon van Bon wint de derde rit in de Deutschland Tour.Hij reed voorop met Remco van der Ven en Christophe Agnolutto. Het peloton, met een gelanceerde Erik Zabel en Jaan Kirsipuu, kwam er nog dicht bij maar Van Bon hield het hoofd koel en haalde het in de spurt.
quote:Zabel was ook not-amused.
Op donderdag 5 juni 2003 22:55 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Dicht bij is nog een understatement. Dit was echt HEEL close.
De overleden renner Fabrice Salanson is overleden aan een natuurlijke dood volgens professor Dressler, die Salansons lijk heeft onderzocht
bron nos tt
quote:Gelukkig geen doping. Niet dat dat de dood van Salanson minder erg maakt, maar het voorkomt tenminste een nieuw schandaal.
Op vrijdag 6 juni 2003 14:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
"goed" nieuws.De overleden renner Fabrice Salanson is overleden aan een natuurlijke dood volgens professor Dressler, die Salansons lijk heeft onderzocht
bron nos tt
quote:idd, dat bedoelde ik dus ook
Op vrijdag 6 juni 2003 14:39 schreef Leatherface het volgende:Gelukkig geen doping. Niet dat dat de dood van Salanson minder erg maakt, maar het voorkomt tenminste een nieuw schandaal.
Stefan van Dijk (Lotto - Domo) werd 2e en Jaan Kirsipuu (AG2R) derde.
Edit - foutje verbeterd.
quote:Die Quaranta kwam echt van gigantisch ver.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:34 schreef Leatherface het volgende:
Ivan Quaranta (Saeco) heeft in een massasprint de 4e rit in de Ronde van Duitsland gewonnen.Stefan van Dijk (Lotto - Domo) werd 2e en Jaan Kirsipuu (AG2R) derde.
Edit - foutje verbeterd.
Zabel werd toch ff mooi op z'n nummer gezet.
quote:zabel mag dan wel op zijn retour zijn maar houd toch nog wel maar rekening met hem. En ja Quaranta komt letterlijk en figuurlijk van heel ver. Want hij reed tot nog toe een slecht seizoen op een ritje wat die won in Qatar na en nu pakt hij wederom een zege zijn 2e pas en lijkt op tijd klaar voor de Tour.
Op vrijdag 6 juni 2003 17:39 schreef zjroentje het volgende:[..]
Die Quaranta kwam echt van gigantisch ver.
Zabel werd toch ff mooi op z'n nummer gezet.
quote:Bij de vorige drie ritten in de Ronde van Duitsland was hij driemaal buiten de top honderd geeindigd.
Op vrijdag 6 juni 2003 18:14 schreef Bartoli het volgende:[..]
zabel mag dan wel op zijn retour zijn maar houd toch nog wel maar rekening met hem. En ja Quaranta komt letterlijk en figuurlijk van heel ver. Want hij reed tot nog toe een slecht seizoen op een ritje wat die won in Qatar na en nu pakt hij wederom een zege zijn 2e pas en lijkt op tijd klaar voor de Tour.
quote:Dat bedoel ik maar ja hij staat er wel weer he maar ja zal wel een zeer vlakke rit geweest zijn want bij Quaranta zo gauw het 1 meter bergop gaat is die gelost.
Op vrijdag 6 juni 2003 18:20 schreef zjroentje het volgende:[..]
Bij de vorige drie ritten in de Ronde van Duitsland was hij driemaal buiten de top honderd geeindigd.
De classique des alpes werd gewonnen door Mancebo
quote:Zag er de laatste kilometers van. Het was idd een imposant machtsvertoon van de ONCE's.
Op zaterdag 7 juni 2003 17:08 schreef Bartoli het volgende:
Azevedo wint de 5e rit in de ronde van duitsland voor Igor Glez de Galdeano en Nozal, 4e Jaksche allemaal ONCE, 5e was de quick stepper Rogers. op de 6e plaats eindigde nog een once renner ALberto Contador.
Azevedo is ook de nieuwe leider voor de Galdeano en Nozal.
Toch maar weer opletten op de Spanjaard
Iban Mayo wint de proloog van de Dauphine voor Millar en Armstrong. Leipheimer was 6e.
Dit is ook de stand.
En in Duitsland won Rogers de tijdrit (zondag) voor Ullrich. Rogers is ook de nieuwe leider voor Azevedo en Vinokourov.
De Galdeano kwam ten val en brak zijn sleutelbeen. Vinokourov reed nog verkeerd in de laatste km en Peschel en Cancellara kwamen in de laatste bocht ten val. Peschel werd nog 5e en Cancellara 9e. De laatste moest lopend over de finish komen.
En in de Bici Vasca won Joseba Beloki de laatste rit en werd Pecharroman eindwinnaar voor Beloki en Casagrande.
Mayo is errug sterk bezig, aanradertje voor de Tour lijkt me..
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:30 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Bram Schmitz wint das bergtrikot im Deutschlandtour
jammer dat de BGL niet meedoet in de TdF,Bramboy zou daar toch zeker kans hebben in het hooggebergte
quote:Ach, Karsten Kroon heeft ook eens lange tijd de bergtrui in de Giro gedragen
Op maandag 9 juni 2003 15:30 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Bram Schmitz wint das bergtrikot im Deutschlandtour
jammer dat de BGL niet meedoet in de TdF,Bramboy zou daar toch zeker kans hebben in het hooggebergte
Is wel leuk voor Bram.
quote:Ze worden ingelopen door het peloton, denk ik.
Op maandag 9 juni 2003 16:15 schreef Suijk het volgende:
Bart Voskamp is met een medevluchter (33 sec) alleen vooruit in Duitsland. Als ie recht blijft sprinten, kan ie misschien wel winnen vandaag!
quote:De Galdeano starte sowieso niet in de Tour Jelminho omdat hij voor 6 mnd is geschorst op frans grondgebied wegens zijn dopingaffaire van de tour 2002.
Op maandag 9 juni 2003 14:55 schreef Jelminho het volgende:
de Galdeano dus twijfelgeval voor Tour ? Of valt het mee en kan hij op tijd in vorm raken..Mayo is errug sterk bezig, aanradertje voor de Tour lijkt me..
quote:Olaf wie
Op maandag 9 juni 2003 16:27 schreef Leatherface het volgende:
Olaf Pollack van Gerolsteiner verslaat Erik Zabel in de massaspurt
Stage 1 Ranking
1.Plamen Stoianov (Bul-Big)
2.Bradley McGee (Aus-FdJ)
3.Walter Bénéteau (Fra-Blb)
4.Alexei Sivakov (Rus-Big)
5.Iban Mayo Diez (Spa-Eus)
6.Philippe Gilbert (Bel-FdJ)
7.Cédric Vasseur (Fra-Cof)
8.Patrice Halgand (Fra-Del)
9.Iñigo Chaurreau Bernadez (Spa-A2r)
10.David Millar (GBr-Cof)
Stand:
1.Iban Mayo Diez (Spa-Eus)
2.David Millar (GBr-Cof)
3.Bradley McGee (Aus-FdJ)
4.Lance Armstrong (Usa-Usp)
5.Alberto Lopez de Munain (Spa-Eus
Wel oud nieuws (proloog)
Wielinga verrast
Zijn erelijst is nog bescheiden, maar dat zou wel eens snel kunnen veranderen. In de proloog met een slotklim in Villard-de-Lans nestelt de 24-jarige Wielinga zich brutaal tussen de grote jongens. De Eindhovenaar, die goed bergop kan, wordt 12e op 0:25 van winnaar Mayo. Knap werk!
Einduitslag:
1. Iban Mayo Spa EUS 8:44
2. David Millar GBr CPT 0:04
3. Lance Armstrong VSt USP 0:10
4. Alberto Lopez De Munain Spa EUS 0:13
5. Francisco Mancebo Spa iBA 0:14
6. Levi Leipheimer VSt RAB 0:14
7. Bradley McGee Aus FDJ 0:15
8. Pablo Lastras Spa iBA 0:17
9. Christophe Moreau Fra CA 0:18
10. Laurent Brochard Fra A2R 0:23
Rabo's:
12. Remmert Wielinga Ned RAB 0:25
38. Beat Zberg Zwi RAB 0:46
47. Michael Boogerd Ned RAB 0:52
53. Grischa Niermann Dui RAB 0:55
62. Jan Boven Ned RAB 1:02
109. Addy Engels Ned RAB 1:30
110. Kevin de Weert Bel RAB 1:30
quote:Wielinga is goed maar die rijd op het moment nog niet beter bergop dan Leipheimer en Armstrong. Hij kan wel behoorlijk klimmen en is derhalve een goede knecht bergop.
Op woensdag 11 juni 2003 13:35 schreef Shibber het volgende:
Van de rabo wielersite: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=241469&tab=3Wel oud nieuws (proloog)
Wielinga verrast
Zijn erelijst is nog bescheiden, maar dat zou wel eens snel kunnen veranderen. In de proloog met een slotklim in Villard-de-Lans nestelt de 24-jarige Wielinga zich brutaal tussen de grote jongens. De Eindhovenaar, die goed bergop kan, wordt 12e op 0:25 van winnaar Mayo. Knap werk!Einduitslag:
1. Iban Mayo Spa EUS 8:44
2. David Millar GBr CPT 0:04
3. Lance Armstrong VSt USP 0:10
4. Alberto Lopez De Munain Spa EUS 0:13
5. Francisco Mancebo Spa iBA 0:14
6. Levi Leipheimer VSt RAB 0:14
7. Bradley McGee Aus FDJ 0:15
8. Pablo Lastras Spa iBA 0:17
9. Christophe Moreau Fra CA 0:18
10. Laurent Brochard Fra A2R 0:23Rabo's:
12. Remmert Wielinga Ned RAB 0:25
38. Beat Zberg Zwi RAB 0:46
47. Michael Boogerd Ned RAB 0:52
53. Grischa Niermann Dui RAB 0:55
62. Jan Boven Ned RAB 1:02
109. Addy Engels Ned RAB 1:30
110. Kevin de Weert Bel RAB 1:30
vanavond op TV, Nederland 1, 22.37 uur de documentaire "Senegal surplace" over de ronde van Senegal.
Verzengende hitte en verbaasde Senegalezen die het spektakel gadeslaan.
quote:Plus deelname van Peter Winnen.
Op woensdag 11 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:
Voor de (wieler)liefhebber:vanavond op TV, Nederland 1, 22.37 uur de documentaire "Senegal surplace" over de ronde van Senegal.
quote:klopt, hij vergooit zn krachten te veel, dat werd wel duidelijk omdat hij natuurlijk sneller bergop was in die proloog dan leipheimer en armstrong, maar ik geloof niet dat hij op dit moment beter kan klimmen als leipheimer en armstrong
Op woensdag 11 juni 2003 14:04 schreef Bartoli het volgende:[..]
Wielinga is goed maar die rijd op het moment nog niet beter bergop dan Leipheimer en Armstrong. Hij kan wel behoorlijk klimmen en is derhalve een goede knecht bergop.
quote:ja dat zie je wel anders eindig je hoger dan een 12e plaats.
Op woensdag 11 juni 2003 17:07 schreef Shibber het volgende:[..]
klopt, hij vergooit zn krachten te veel, dat werd wel duidelijk omdat hij natuurlijk sneller bergop was in die proloog dan leipheimer en armstrong, maar ik geloof niet dat hij op dit moment beter kan klimmen als leipheimer en armstrong
Overigens Lance Armstrong the boss himself heeft de 3e rit in de Dauphine gewonnen, een tijdrit over 33,4 km. Millar werd 2e.
Armstrong is ook de nieuwe leider neem ik aan want weet het tijdsverschil op dit moment niet tussen nm 1 en 2 want het is pas bekend.
quote:armstrong begint dus op stoom te komen
Op woensdag 11 juni 2003 17:40 schreef Bartoli het volgende:[..]
ja dat zie je wel anders eindig je hoger dan een 12e plaats.
Overigens Lance Armstrong the boss himself heeft de 3e rit in de Dauphine gewonnen, een tijdrit over 33,4 km. Millar werd 2e.
Armstrong is ook de nieuwe leider neem ik aan want weet het tijdsverschil op dit moment niet tussen nm 1 en 2 want het is pas bekend.
trouwens van welke site haal jij al je nieuws?
quote:www.cycling4all.com
Op woensdag 11 juni 2003 18:02 schreef Shibber het volgende:[..]
armstrong begint dus op stoom te komen
trouwens van welke site haal jij al je nieuws?
quote:ah bedankt, ik zelf kijk af en toe op de rabo wielersite http://www.rabobank.nl
Op woensdag 11 juni 2003 18:31 schreef Bartoli het volgende:[..]
www.cycling4all.com
www.cyclingnews.com
Nos TT
Belgische TT
http://wielrennen.pagina.nl en dan onder actueel staat bijvoorbeeld de site van de Dauphine, dus kan je daar naar toe.
staat wel veel, maar alleen waar rabo aan mee doet en natuurlijk een beetje pro-rabo geschreven, maar dat kan ik wel waarderen
(nieuws ondervoorbehoud)
Als ik het zeker weet zal ik meer posten.
Dat is al de 2e affaire binnen 1 jaar voor Rumsas.
quote:Z'n reputatie is nu wel ten gronde. Alhoewel we nog eerst effe meer te weten moeten komen
Op woensdag 11 juni 2003 19:45 schreef Bartoli het volgende:
Ik hoor ne op TV 1 Nieuws dat Raimundas Rumsas positief is bevonden. Hij zou tegen de lamp zijn gelopen tijdens een controle voor aanvang van de 6e rit in de Giro D'Italia.(nieuws ondervoorbehoud)
Als ik het zeker weet zal ik meer posten.
Dat is al de 2e affaire binnen 1 jaar voor Rumsas.
quote:Ja het is dat ik dat net in een flits hoorde en iemand op msn die ook TV1 had opstaan zei me dat ook maar ja kan het voorlopig nog nergens lezen.
Op woensdag 11 juni 2003 19:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Z'n reputatie is nu wel ten gronde. Alhoewel we nog eerst effe meer te weten moeten komen
Dus het is erg onder voorbehoud nog.
Je bent dan trouwens ook wel achterlijk hoor. Je weet dat je wordt gecontroleerd, vooral in de grotere rondes als de Giro. Je bent al verdacht door de bevindingen na de Tour en dan dit.
bron: Belgische TT pagina 426 http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=426&g=1&s=0&r=0&x=1
quote:Tis idd een wezen zonder hersens. En als jij die al heeft zijn ze grondig aangetast.
Op woensdag 11 juni 2003 20:15 schreef Leatherface het volgende:
Een stomme lul is het wel, die Rumsas. Hij was al verdacht, en dan nu deze stupiditeit
want een ezel stoot zich meestal niet 2x tegen dezelfde steen maar ja hij is erger dan een ezel.
quote:Nu dus bezig.
Op woensdag 11 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:
Voor de (wieler)liefhebber:vanavond op TV, Nederland 1, 22.37 uur de documentaire "Senegal surplace" over de ronde van Senegal.
quote:Weer een mooie sportdocu
Op woensdag 11 juni 2003 22:45 schreef golfer het volgende:[..]
Nu dus bezig.
quote:Videootje alweer meesnort. Ik krijg het nog druk met al die mooie docu's nakijken later of morgen.
Op woensdag 11 juni 2003 22:47 schreef Poepoog het volgende:Weer een mooie sportdocu
quote:Veel succes
Op woensdag 11 juni 2003 23:04 schreef golfer het volgende:[..]
Videootje alweer meesnort. Ik krijg het nog druk met al die mooie docu's nakijken later of morgen.
1 MAYO Iban 115 EUS (ESP) :00
2 ARMSTRONG Lance 1 USP (USA) "
3 MANCEBO Francisco 76 BAN (ESP) "
4 MOREAU Christophe 11 C.A (FRA) :37
5 VIRENQUE Richard 51 QSD (FRA) 1:11
6 BOTCHAROV Alexandre 103 A2R (RUS) "
7 DUFAUX Laurent 31 ALS (SUI) "
8 DESSEL Cyril 135 PHO (FRA) "
9 CANADA GRACIA David 53 QSD (ESP) "
10 *MARTINEZ Egoi 114 EUS (ESP) "
11 *MERCADO Juan Miguel 77 BAN (ESP) "
12 LOPEZ DE MUNAIN Albe 113 EUS (ESP) "
13 *WIELINGA Remmert 97 RAB (NED) "
14 *KASHECHKIN Andrey 54 QSD (KAZ) "
15 VOGONDY Nicolas 81 FDJ (FRA) "
16 NIERMANN Grischa 96 RAB (GER) "
17 CHAURREAU Inigo 104 A2R (ESP) "
18 BELTRAN Manuel 2 USP (ESP) "
19 MILLAR David 66 COF (GBR) "
20 *ASTARLOZA Mikel 102 A2R (ESP) "
21 LEIPHEIMER Levi 95 RAB (USA) 1:32
22 VASSEUR Cédric 68 COF (FRA) 3:11
23 VAN DE WOUWER Kurt 57 QSD (BEL) "
24 WADECKI Piotr 58 QSD (POL) "
25 *ZUBELDIA Joseba 118 EUS (ESP) "
26 LELLI Massimiliano 65 COF (ITA) "
27 *TALABARDON Sébastie 147 BIG (FRA) 4:35
28 LUTTENBERGER Peter 25 CSC (AUT) "
29 HALGAND Patrice 121 DEL (FRA) 5:49
30 CLAIN Médéric 63 COF (FRA) "
quote:Ik denk ook wel dat Wielinga gaat alleen weet je het nooit zeker nu.
Op donderdag 12 juni 2003 19:05 schreef Bartolomew het volgende:
Wielinga vandaag beste nederlander in Dauphine libere op 1.11 van winnaar Iban Mayo. Tourticket voor Wielinga zeker lijkt mij?1 MAYO Iban 115 EUS (ESP) :00
2 ARMSTRONG Lance 1 USP (USA) "
3 MANCEBO Francisco 76 BAN (ESP) "
4 MOREAU Christophe 11 C.A (FRA) :37
5 VIRENQUE Richard 51 QSD (FRA) 1:11
6 BOTCHAROV Alexandre 103 A2R (RUS) "
7 DUFAUX Laurent 31 ALS (SUI) "
8 DESSEL Cyril 135 PHO (FRA) "
9 CANADA GRACIA David 53 QSD (ESP) "
10 *MARTINEZ Egoi 114 EUS (ESP) "
11 *MERCADO Juan Miguel 77 BAN (ESP) "
12 LOPEZ DE MUNAIN Albe 113 EUS (ESP) "
13 *WIELINGA Remmert 97 RAB (NED) "
14 *KASHECHKIN Andrey 54 QSD (KAZ) "
15 VOGONDY Nicolas 81 FDJ (FRA) "
16 NIERMANN Grischa 96 RAB (GER) "
17 CHAURREAU Inigo 104 A2R (ESP) "
18 BELTRAN Manuel 2 USP (ESP) "
19 MILLAR David 66 COF (GBR) "
20 *ASTARLOZA Mikel 102 A2R (ESP) "
21 LEIPHEIMER Levi 95 RAB (USA) 1:32
22 VASSEUR Cédric 68 COF (FRA) 3:11
23 VAN DE WOUWER Kurt 57 QSD (BEL) "
24 WADECKI Piotr 58 QSD (POL) "
25 *ZUBELDIA Joseba 118 EUS (ESP) "
26 LELLI Massimiliano 65 COF (ITA) "
27 *TALABARDON Sébastie 147 BIG (FRA) 4:35
28 LUTTENBERGER Peter 25 CSC (AUT) "
29 HALGAND Patrice 121 DEL (FRA) 5:49
30 CLAIN Médéric 63 COF (FRA) "
Ow ja Boogerd eindigde rond plaats 60 op een minuut of 7.
quote:Top Wielinga
Op donderdag 12 juni 2003 19:12 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ik denk ook wel dat Wielinga gaat alleen weet je het nooit zeker nu.
Ow ja Boogerd eindigde rond plaats 60 op een minuut of 7.
Matig van Boogerd overigens. Uit vorm of is hij zich een beetje aan het verstoppen? Of heeft Boogie zich helemaal uit de naad gereden om Leipheimer goed over de Joux Plane te loodsen?
quote:Ja hij reed vorig jaar nog voor De Nardi
Op donderdag 12 juni 2003 19:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Top Wielinga
Hij reed toch een paar jaar geleden bij De Nardi?
Matig van Boogerd overigens. Uit vorm of is hij zich een beetje aan het verstoppen? Of heeft Boogie zich helemaal uit de naad gereden om Leipheimer goed over de Joux Plane te loodsen?
quote:Wielinga reed afgelopen jaar nog voor De Nardi. En wat Boogie betreft geen idee mss dat hij zich inhoud en ja Leipheimer ook niet goed pas 21e op 1.21. en moest de groep met wielinga en zelfs niermann zijn ploegmaten laten gaan hij kwam een sec. of 10 later binnen.
Op donderdag 12 juni 2003 19:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Top Wielinga
Hij reed toch een paar jaar geleden bij De Nardi?
Mayo is nog superjong he dus dat komt wel goed.
quote:Met zijn uitspraken over Halgand en nu dus Rumsas zal hij inderdaad niet veel populariteit erbij krijgen
Op zaterdag 14 juni 2003 15:39 schreef zjroentje het volgende:
Armstrong moet zich hier niet mee bemoeien.
quote:Ok over dat van Halgand kan ik wel inkomen maar dan nog vind het een waardeloze solidariteitscode. Want was het een ander geweest reden ze wel door. Vind je het gek dat het Lance niet moeilijk gemaakt word.
Op zaterdag 14 juni 2003 16:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Met zijn uitspraken over Halgand en nu dus Rumsas zal hij inderdaad niet veel populariteit erbij krijgen
quote:Los daarvan, hoe kan Lance hebben gezien of Halgand hem zag slippen? En waar in het peloton zat Lance op dat moment?
Op zaterdag 14 juni 2003 16:37 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ok over dat van Halgand kan ik wel inkomen maar dan nog vind het een waardeloze solidariteitscode. Want was het een ander geweest reden ze wel door. Vind je het gek dat het Lance niet moeilijk gemaakt word.
Maar zoals ik in het Tour - topic al aangaf begin ik die Bruyneel zo langzaamaan walgelijk te vinden. Die vent heeft schijnbaar een hekel aan iedere renner die niet dik aan is met Lance of renners uit de Postal - ploeg of iedere renner die niet vrijwillig wil meewerken met de Postals.
Zo ook McEwen vorig jaar in de Tour en de Rabobank in de Ronde van Nederland.
Edit - Bruyneel lijkt G.W. Bush wel: If you're not with us, you're against us.
quote:Ja idd. Ja ok Halgand zal die oortjes ook wel gebruiken en mss dat de ploegleiding hem niet op de hoogte gebracht heeft en zo maar ja als je op iedere renner met naam moet gaan wachten krijg je geen koers.
Op zaterdag 14 juni 2003 16:48 schreef Leatherface het volgende:[..]
Los daarvan, hoe kan Lance hebben gezien of Halgand hem zag slippen? En waar in het peloton zat Lance op dat moment?
Maar zoals ik in het Tour - topic al aangaf begin ik die Bruyneel zo langzaamaan walgelijk te vinden. Die vent heeft schijnbaar een hekel aan iedere renner die niet dik aan is met Lance of renners uit de Postal - ploeg of iedere renner die niet vrijwillig wil meewerken met de Postals.
Zo ook McEwen vorig jaar in de Tour en de Rabobank in de Ronde van Nederland.
Edit - Bruyneel lijkt G.W. Bush wel: If you're not with us, you're against us.
Rituitslag
1 *MERCADO Juan Miguel
2 MAYO Iban :26
3 *ASTARLOZA Mikel :29
4 ARMSTRONG Lance "
5 MANCEBO Francisco "
6 MOREAU Christophe :34
7 HALGAND Patrice "
8 LEIPHEIMER Levi "
9 VOGONDY Nicolas "
10 MILLAR David "
11 DESSEL Cyril "
12 BELTRAN Manuel :40
13 LELLI Massimiliano :43
14 LASTRAS Pablo "
15 CHAURREAU Inigo :46
16 LOPEZ DE MUNAIN Alberto "
17 SALMON Benoît :51
18 RUBIERA José Luis 1:01
19 TURPIN Ludovic 1:11
20 MONCOUTIE David 1:14
21 BOTCHAROV Alexandre 3:16
22 *CHAVANEL Sylvain "
23 *WIELINGA Remmert 3:22
24 BOUVARD Gilles 4:29
25 FRAGNIERE Cédric "
Klassement:
1 ARMSTRONG Lance
2 MAYO Iban 1:12
3 MILLAR David 2:17
4 MANCEBO Francisco 3:18
5 CHAURREAU Inigo 4:36
6 MOREAU Christophe 4:59
7 LEIPHEIMER Levi 5:08
8 LOPEZ DE MUNAIN Alberto 5:45
9 DESSEL Cyril 6:01
10 *MERCADO Juan Miguel 6:03
11 *ASTARLOZA Mikel 6:16
12 VOGONDY Nicolas 7:19
13 BELTRAN Manuel 7:50
14 LELLI Massimiliano 8:11
15 *WIELINGA Remmert 8:41
16 SALMON Benoît 11:06
17 BOTCHAROV Alexandre 11:24
18 HALGAND Patrice 13:22
19 *KASHECHKIN Andrey 13:34
20 *MARTINEZ Egoi 14:04
21 DUFAUX Laurent 14:08
22 NIERMANN Grischa 14:21
23 *PORTAL Nicolas 14:35
24 CANADA GRACIA David 15:07
25 WADECKI Piotr 15:45
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 14-06-2003 18:32]
quote:Jup en Wielinga was weer sterk. Ow ja en Mayo heeft Armstrong nog aangevallen hij jad een maximale voorsprong op Lance van 40 seconden maar die dat gat heet de texaan in de afdaling van de galibier dichtgereden.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:47 schreef Leatherface het volgende:
Mercado, eik al een tijdje weinig meer van gehoord, tot deze Dauphine dus
quote:Hmm, geeft aan dat Armstrong toch een beetje kwetsbaar is bergop.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:49 schreef Bartoli het volgende:[..]
Jup en Wielinga was weer sterk. Ow ja en Mayo heeft Armstrong nog aangevallen hij jad een maximale voorsprong op Lance van 40 seconden maar die dat gat heet de texaan in de afdaling van de galibier dichtgereden.
Vorig jaar reed ie in de DL nog van iedereen weg bergop, en nu moet hij dan toch regelmatig een gat laten. Wellicht toch een achterstand in de voorbereiding t.o.v. vorig jaar?
quote:Hij oogt idd niet zo sterk nog als vorig jaar dus hij is wel degelijk kwetsbaar bergop.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:56 schreef Leatherface het volgende:[..]
Hmm, geeft aan dat Armstrong toch een beetje kwetsbaar is bergop.
Vorig jaar reed ie in de DL nog van iedereen weg bergop, en nu moet hij dan toch regelmatig een gat laten. Wellicht toch een achterstand in de voorbereiding t.o.v. vorig jaar?
Daarom heb ik mss ook een reden waarom hij die uitlatingen doet jegens Rumsas, Simoni, Halgand en andere die dit jaar een uitspatting van lace gekregen hebben.
en die reden is omdat hij nog niet 100% is gaat die dingen zeggen wat (mss wel juist zijn) maar dat die eigenlijk liever achterwege had moeten laten.
quote:Of hij is gewoon erg onsympathiek, maar eigenlijk heb ik hem nooit een zonnetje in huis gevonden.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:11 schreef Bartoli het volgende:[..]
Hij oogt idd niet zo sterk nog als vorig jaar dus hij is wel degelijk kwetsbaar bergop.
Daarom heb ik mss ook een reden waarom hij die uitlatingen doet jegens Rumsas, Simoni, Halgand en andere die dit jaar een uitspatting van lace gekregen hebben.
en die reden is omdat hij nog niet 100% is gaat die dingen zeggen wat (mss wel juist zijn) maar dat die eigenlijk liever achterwege had moeten laten.
quote:Nee dat klopt ook toen hij de tour nog nooit gewonnen had vond ik het wel meevallen maar sinds hij nu inmiddels 4x de tour heeft gewonnen is het hem een beetje te hooog in zijn kop geschoten.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:16 schreef Leatherface het volgende:[..]
Of hij is gewoon erg onsympathiek, maar eigenlijk heb ik hem nooit een zonnetje in huis gevonden.
Zou het kunnen zijn dat hij zo doet omdat hij na zijn kanker anders tegen het leven is gaan aankijken?
quote:Hoe moet ik weten of zijn kijk op het leven na zijn ziekte is veranderd, ik ken hem uiteraard niet persoonlijk. Maar het zou goed kunnen.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:18 schreef Bartoli het volgende:[..]
Nee dat klopt ook toen hij de tour nog nooit gewonnen had vond ik het wel meevallen maar sinds hij nu inmiddels 4x de tour heeft gewonnen is het hem een beetje te hooog in zijn kop geschoten.
Zou het kunnen zijn dat hij zo doet omdat hij na zijn kanker anders tegen het leven is gaan aankijken?
Maar in zijn eerste profjaar had hij al ruzie met Moreno Argentin en een zooi andere Italianen, las ik in zijn autobiografie. Echt geliefd binnen het peloton is hij volgens mij nooit geweest.
Misschien is 't ook wel een beetje een cultuurverschil tussen Europa en Texas. Armstrong is wel heel nadrukkelijk een Yank, terwijl Hamilton, Hincapie en Leipheimer dat niet zo nadrukkelijk zijn
quote:Dat is waar. Over die kijk op het leven heeft die eens in een interview met mart smeets gezegd.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:25 schreef Leatherface het volgende:[..]
Hoe moet ik weten of zijn kijk op het leven na zijn ziekte is veranderd, ik ken hem uiteraard niet persoonlijk. Maar het zou goed kunnen.
Maar in zijn eerste profjaar had hij al ruzie met Moreno Argentin en een zooi andere Italianen, las ik in zijn autobiografie. Echt geliefd binnen het peloton is hij volgens mij nooit geweest.
Misschien is 't ook wel een beetje een cultuurverschil tussen Europa en Texas. Armstrong is wel heel nadrukkelijk een Yank, terwijl Hamilton, Hincapie en Leipheimer dat niet zo nadrukkelijk zijn
Maar ja we hebben het praktisch alleen maar over Lance , lijkt net of de rest niet meer bestaat, maar goed.
quote:Daar heb je gelijk in, laten we het voor de verandering maar eens over Cipo hebben
Op zaterdag 14 juni 2003 19:28 schreef Bartoli het volgende:[..]
Dat is waar. Over die kijk op het leven heeft die eens in een interview met mart smeets gezegd.
Maar ja we hebben het praktisch alleen maar over Lance , lijkt net of de rest niet meer bestaat, maar goed.
quote:Het zou mij eigenlijk niet verbazen als hij er een punt achter zet. Hij heeft al zijn doelen nu bereikt. Het record etappezeges in de Giro, Wereldkampioen, Milaan - San Remo, Gent - Wevelgem, Tour - etappes, Vuelta - etappes en noem maar op.
Denkt Cipollini echt aan stoppen?Mario Cipollini (Domina Vacanze-Elitron) denkt nogmaals aan stoppen met wielrennen. Vorig jaar dreigde hij ook al met stoppen toen hij niet mocht deelnemen aan de Tour de France, maar nadien begon hij zich voor te bereiden op de tweede seizoenshelft en hij werd wereldkampioen! Na zijn val in de Giro d'Italia dit jaar en nogmaals een uitsluiting van de Tour de France, bekijkt Cipo dit al 'een carrière'.
Sportdirecteur Antonio Salutini: "Momenteel hangt dit in de lucht. Maar we moeten met praten met Mario om te zien wat hij zelf wil." De uitsluiting uit de Tour de France is ongetwijfeld de grootste reden voor deze gedachtegang. Ondanks een brief aan de Tourbaas Jean-Marie Leblanc, kon hij geen ticket bemachtigen voor de 'Centenaire' van de Tour de France.
"Ik weet dat Mario ook kan stoppen met wielrennen zonder de voldoening van de Tour de hebben gereden. Mario is een renner die grote motivaties nodig heeft. De Tour zou daar één kunnen van zijn." (CN)
Hij is voor mij op zeker de grootste spurter ooit, groter dan Zabel, Van Poppel, Abduzhaparov en Godefroot.
Maar misschien komt hij nog op zijn besluit terug.
quote:Hij is er toch al sinds 1999 niet meer bij, of sla ik de plank nu helemaal mis?
Op zaterdag 14 juni 2003 19:43 schreef Bartoli het volgende:
Ik denk dat Cipollini nu idd stopt hij is inmiddels al een jaar of 36.
Hij heeft idd alles bereikt wat een sprinter maar kan bereiken.
En ja nu hij 2x achtereenvolgend niet naar de tour mag denk ik dat het nu definitief gedaan is maar je weet het bij Signore Cipo nooit.
Ik meen dat Saeco ook eens geen uitnodiging voor de Tour kreeg, in de periode dat Cipo daar nog reed.
quote:ja je hebt volledig gelijk ja. Hij is er idd allanger dan 2 jaar niet meer bij maar of dat sinds 1999 is weet ik niet.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:47 schreef Leatherface het volgende:[..]
Hij is er toch al sinds 1999 niet meer bij, of sla ik de plank nu helemaal mis?
Ik meen dat Saeco ook eens geen uitnodiging voor de Tour kreeg, in de periode dat Cipo daar nog reed.
quote:Eigenlijk zo'n beroemd renner onwaardig he?
Op zaterdag 14 juni 2003 19:50 schreef Bartoli het volgende:[..]
ja je hebt volledig gelijk ja. Hij is er idd allanger dan 2 jaar niet meer bij maar of dat sinds 1999 is weet ik niet.
quote:helemaal mee eens. Maar ja hij moet ook gewoon inzien dat hij in de tour een slecht figuur kan slaan en moet toezien hoe andere beter zijn.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:51 schreef Leatherface het volgende:[..]
Eigenlijk zo'n beroemd renner onwaardig he?
Leuk dat Mercado weer eens wint.Die moet wat vaker uit z'n hok komen.
quote:Met het mondje iig ja
Op zaterdag 14 juni 2003 23:01 schreef mitt het volgende:
We moeten wel zeggen dat Lance scherp is deze dagen.
quote:Ik zal het hem eens vragen:
Leuk dat Mercado weer eens wint.Die moet wat vaker uit z'n hok komen.
Juan Miguel, wil je vaker uit je hok komen, por favor
Tot zover mijn poging tot grappig zijn
quote:Mercado zal goed zijn denk ik in de Vuelta en wint mss een rit in de tour maar daar zal het ook bij blijven.
Op zaterdag 14 juni 2003 23:06 schreef Leatherface het volgende:[..]
Met het mondje iig ja
[..]Ik zal het hem eens vragen:
Juan Miguel, wil je vaker uit je hok komen, por favor
Tot zover mijn poging tot grappig zijn
quote:En omdat hij schijt heeft aan de Europese wielertraditie.
Op zaterdag 14 juni 2003 19:25 schreef Leatherface het volgende:
Echt geliefd binnen het peloton is hij volgens mij nooit geweest.Misschien is 't ook wel een beetje een cultuurverschil tussen Europa en Texas. Armstrong is wel heel nadrukkelijk een Yank, terwijl Hamilton, Hincapie en Leipheimer dat niet zo nadrukkelijk zijn
[Dit bericht is gewijzigd door zjroentje op 15-06-2003 12:03]
José Antonio Pecharroman wint de Euskal Bizikleta voor grote namen als Beloki en Casagrande nadat hij 3 ritten wist te winnen. Waarvan 2 door voor de finish te demarreren en 1x door de tijdrit te winnen.
Einduitslag in het algemeen klassement:
1. José Antonio Pecharroman Spa PCA 19:06:56
2. Joseba Beloki Spa ONE 1:01
3. Francesco Casagrande Ita LAM 1:22
4. Haimar Zubeldia Spa EUS 1:23
5. Roberto Laiseka Spa EUS 2:31
6. Aitor Kintana Spa L2C 2:35
7. Leonardo Piepoli Ita iBA 2:53
8. Guiseppe Guirini Ita TEL 3:41
9. José Luis Arrieta Spa iBA 3:47
10. Gustavo Otero Spa L2C 3:59
[Dit bericht is gewijzigd door Shibber op 15-06-2003 12:15]
quote:Overigens Remmert Wielinga is toegevoegd aan de voorselectie van Rabobank voor de Tour.
Op zondag 15 juni 2003 11:59 schreef Shibber het volgende:
Ik zag ook Nierman hoog in het klassement staan bij de Dauphine. Gaat hij trouwens mee naar de Tour? Ik kan de voorselectie nergens meer vinden. Edit: Heb alweer gevondenen hij staat bij de voorselectie. Hij is toch vaak wel bij de bovenste rabo's te vinden?
José Antonio Pecharroman wint de Euskal Bizikleta voor grote namen als Beloki en Casagrande nadat hij 3 ritten wist te winnen. Waarvan 2 door voor de finish te demarreren en 1x door de tijdrit te winnen.
Einduitslag in het algemeen klassement:
1. José Antonio Pecharroman Spa PCA 19:06:56
2. Joseba Beloki Spa ONE 1:01
3. Francesco Casagrande Ita LAM 1:22
4. Haimar Zubeldia Spa EUS 1:23
5. Roberto Laiseka Spa EUS 2:31
6. Aitor Kintana Spa L2C 2:35
7. Leonardo Piepoli Ita iBA 2:53
8. Guiseppe Guirini Ita TEL 3:41
9. José Luis Arrieta Spa iBA 3:47
10. Gustavo Otero Spa L2C 3:59
bron: NOS TT
quote:zal misschien ook wel gaan, ik denk dat Rabo toch wel graag een Nederlands talent wil laten debuteren, die gelijk ook wat kan laten zien, en Wielinga heeft laten zien in vorm te zijn.
Op zondag 15 juni 2003 12:46 schreef Bartoli het volgende:[..]
Overigens Remmert Wielinga is toegevoegd aan de voorselectie van Rabobank voor de Tour.
bron: NOS TT
Tyler Hamilton startte niet meer waarop Johan Bruyneel zei dat Hailton zich weg steekt.
Die bruyneel heeft weer eens een grote bek zeg
Lance won het eindklassement, zie voor meer info: http://teletekst.nos.nl/gif/637-01.html
quote:Je was me net voor.
Op zondag 15 juni 2003 18:07 schreef Bartoli het volgende:
Cedric Vaseeur wint laatste rit Dauphine voor Edaleine op 2.00 en Mayo op 2.09. Mercado, Mancebo en Moreau en Armstrong zaten daar ook bij. Wielinga werd knap 8e.
Armstrong wint Dauphine.Tyler Hamilton startte niet meer waarop Johan Bruyneel zei dat Hailton zich weg steekt.
Die bruyneel heeft weer eens een grote bek zeg
Die Bruyneel lijkt zo langzaamaan paranoia te worden. Ik geloof niet dat dat een goede invloed op Armstrong heeft. De US Postal maakt zo in ieder geval weinig vrienden in het peloton.
Maar was Hamilton soms ziek geworden, of wilde hij zich echt sparen voor La Grande Boucle?
quote:Volgens Bjarne Riis de ploegleider van Tyler is hij ziekjes aan de Dauphine begonnen en wilde zo geen verdere risico's lopen voor de TDF.
Op zondag 15 juni 2003 18:12 schreef Leatherface het volgende:[..]
Je was me net voor.
Die Bruyneel lijkt zo langzaamaan paranoia te worden. Ik geloof niet dat dat een goede invloed op Armstrong heeft. De US Postal maakt zo in ieder geval weinig vrienden in het peloton.
Maar was Hamilton soms ziek geworden, of wilde hij zich echt sparen voor La Grande Boucle?
Maar ja Bruyneel ziet dat anders. En ja US Postal maakt zo bepaald geen vrienden nee in het peloton.
Dus hebben ze mss pech als ze bondgenoten willen hebben voor in de tour.
quote:Als ik Bjarne Riis of de ploegleider van Jean Delatour was zou ik nu het peloton omkopen om en masse tegen de Postals te rijden
Op zondag 15 juni 2003 18:17 schreef Bartoli het volgende:[..]
Volgens Bjarne Riis de ploegleider van Tyler is hij ziekjes aan de Dauphine begonnen en wilde zo geen verdere risico's lopen voor de TDF.
Maar ja Bruyneel ziet dat anders. En ja US Postal maakt zo bepaald geen vrienden nee in het peloton.
Dus hebben ze mss pech als ze bondgenoten willen hebben voor in de tour.
Maar ja, ik ben geen ploegleider.
quote:Ja zoiets van de tourploegen bij elkaar zoeken en een complot beginnen tegen Us Postal.
Op zondag 15 juni 2003 18:27 schreef Leatherface het volgende:[..]
Als ik Bjarne Riis of de ploegleider van Jean Delatour was zou ik nu het peloton omkopen om en masse tegen de Postals te rijden
Maar ja, ik ben geen ploegleider.
Mss dat dat Armstrong van tourzege 5 afhoudt
quote:Complotten worden er wel vaker begonnen in de wielersport, dus het zou mij niks verbazen als dat nu weer gebeurd.
Op zondag 15 juni 2003 18:29 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja zoiets van de tourploegen bij elkaar zoeken en een complot beginnen tegen Us Postal.
Mss dat dat Armstrong van tourzege 5 afhoudt
Bruyneel en Armstrong hebben iig al aardig wat renners tegen zich in het harnas gejaagd.
De wielerjournalisten smullen er iig van
quote:Wij strax ook als het een spannende tour word
Op zondag 15 juni 2003 18:34 schreef Leatherface het volgende:[..]
Complotten worden er wel vaker begonnen in de wielersport, dus het zou mij niks verbazen als dat nu weer gebeurd.
Bruyneel en Armstrong hebben iig al aardig wat renners tegen zich in het harnas gejaagd.
De wielerjournalisten smullen er iig van
Smullen van de tour is het sowieso
quote:Ik denk dat Hamilton (vanwege de ongenuanceerde uitspraken van Bruyneel, over dat Tyler niet ziek zou zijn maar zich slechts verstopt) en nog wat andere renners ook niet echt meer bevriend zijn met de US Postal, en dus graag mee willen werken aan die combine.
Op maandag 16 juni 2003 18:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die Fransen hebben het sowieso niet echt op Armstrong. 'n grote combine tegen Armstrong sluit ik dus zeker niet uit!
Gaat fraaie TV opleveren.
Zülle liet ook nog zien dat hij aardig mee kon.
Ullrich viel ietwat tegen eigenlijk. Al mag je niet veel van hem verwachten. Toch had ik hem wel bij de eerste 10 verwacht.
Rik Verbrugghe was voor mij de verliezer van de dag.
quote:Armstrong en Bruyneel bemoeien zich echt overal mee de laatste tijd en het is ze behoorlijk in de bol geslagen. Mijn waardering voor Armstrong is ook gedaald. Hoop echt van harte dat hij dit jaar geklopt gaat worden!
Op maandag 16 juni 2003 18:13 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik denk dat Hamilton (vanwege de ongenuanceerde uitspraken van Bruyneel, over dat Tyler niet ziek zou zijn maar zich slechts verstopt) en nog wat andere renners ook niet echt meer bevriend zijn met de US Postal, en dus graag mee willen werken aan die combine.
Gaat fraaie TV opleveren.
Als ze hem en combine gaan slopen dan wordt dat mooie TV!
quote:Combines en compromissen zijn natuurlijk niet vriendelijk, maar ik vind wel dat Armstrong het over zich af aan het roepen is.
Op dinsdag 17 juni 2003 10:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Armstrong en Bruyneel bemoeien zich echt overal mee de laatste tijd en het is ze behoorlijk in de bol geslagen. Mijn waardering voor Armstrong is ook gedaald. Hoop echt van harte dat hij dit jaar geklopt gaat worden!
Als ze hem en combine gaan slopen dan wordt dat mooie TV!
Mijn waardering voor Lance is de laatste tijd ook wel flink gedaald.
Ik vind dat het een beetje een 2e Hinault aan het worden is.
quote:Hinault is 'n beetje voor m'n tijd!
Op dinsdag 17 juni 2003 10:09 schreef Leatherface het volgende:[..]
Combines en compromissen zijn natuurlijk niet vriendelijk, maar ik vind wel dat Armstrong het over zich af aan het roepen is.
Mijn waardering voor Lance is de laatste tijd ook wel flink gedaald.
Ik vind dat het een beetje een 2e Hinault aan het worden is.
Echt sportief is het niet, maar ben het met je eens dat Lance het zelf over zich aan het afroepen is...
Door zich overal mee te bemoeien jaagt hij elke ploeg tegen zich in het harnas. Vooraf afgesproken of onbewust het zal iedereen tegen US Postal worden denk ik!
quote:Hinault is ook voor mijn tijd, maar dat dat een heel dominante persoonlijkheid was die ook niet bij iedereen even goed lag is wel duidelijk
Op dinsdag 17 juni 2003 10:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hinault is 'n beetje voor m'n tijd!
Echt sportief is het niet, maar ben het met je eens dat Lance het zelf over zich aan het afroepen is...
Door zich overal mee te bemoeien jaagt hij elke ploeg tegen zich in het harnas. Vooraf afgesproken of onbewust het zal iedereen tegen US Postal worden denk ik!
1. ONCE Spa ONE 25:32
2. US Postal VS USP 0:03
3. Rabobank Ned RAB 0:13
4. Fassa Bortolo Ita FAS 0:25
5. iBanesto Spa iBA 0:26
6. Telekom Dui TEL 0:32
7. Colchon Relax-Fuenlabrada Spa CRF 0:40
8. Paternia-Costa de Almeria Spa PAT 0:49
9. Kelme Spa KEL 0:49
10. Vini Caldirola Ita VIN 0:56
Bram de Groot, Michael Rasmussen, Oscar Freire, Marc Wauters, Steven de Jongh, Robert Hunter, Karsten Kroon en Robert Bartko reden voor Rabo. En zoals ik in Tour topic al zei: Steven de Jongh, Robert Bartko en Robert Hunter moesten afhaken.
quote:Bartko mss lek anders kan ik er niet inkomen waarom hij op 2 minuten eindigd, De Jongh niet goed genoeg en Hunter laten uitbollen.
Op dinsdag 17 juni 2003 12:09 schreef Shibber het volgende:
ONCE wint ploegentijdrit in Ronde van Catalonie, niet heel erg verassend denk ik?1. ONCE Spa ONE 25:32
2. US Postal VS USP 0:03
3. Rabobank Ned RAB 0:13
4. Fassa Bortolo Ita FAS 0:25
5. iBanesto Spa iBA 0:26
6. Telekom Dui TEL 0:32
7. Colchon Relax-Fuenlabrada Spa CRF 0:40
8. Paternia-Costa de Almeria Spa PAT 0:49
9. Kelme Spa KEL 0:49
10. Vini Caldirola Ita VIN 0:56Bram de Groot, Michael Rasmussen, Oscar Freire, Marc Wauters, Steven de Jongh, Robert Hunter, Karsten Kroon en Robert Bartko reden voor Rabo. En zoals ik in Tour topic al zei: Steven de Jongh, Robert Bartko en Robert Hunter moesten afhaken.
quote:Bartko zal wel bijna alles vol op kop hebben gereden, dus het meeste werk hebben gedaan, aangezien hij de beste tijdrijder is.
Op dinsdag 17 juni 2003 15:13 schreef Bartoli het volgende:[..]
Bartko mss lek anders kan ik er niet inkomen waarom hij op 2 minuten eindigd, De Jongh niet goed genoeg en Hunter laten uitbollen.
rabo rijdt alleen in catalonie ? zag geen raborenners in deze koers..
edit: dus geen massasprint.. vinokoerov wint in de laatste klim .. peloton in stukken , mnooie finish
Mooi gedaan door de Kazak. De slotkilometer liep tot 300 meter van de streep bergop.
Op enkele honderden meters van de meet jumpte Vinokourov weg. Sergei Ivanov pareerde, leek erop en erover te jumpen, maar met krachtige pedaalslagen wist Vinokourov te remonteren en vlak voor de finish Ivanov voorbij te gaan.
quote:Vinokourov neem ik dus aan.
Op dinsdag 17 juni 2003 17:02 schreef wicker het volgende:
Knap stukje fietsen van Vino in Zwiterland vandaag.
quote:De BRT mode.
Op dinsdag 17 juni 2003 17:04 schreef Leatherface het volgende:
Op enkele honderden meters van de meet jumpte Vinokourov weg. Sergei Ivanov pareerde, leek erop en erover te jumpen, maar met krachtige pedaalslagen wist Vinokourov te remonteren en vlak voor de finish Ivanov voorbij te gaan.
quote:Ik ben nu ook nieuwsposter van de Tourmanager, dus alvast effe mijn wielerjargon oefenen
Op dinsdag 17 juni 2003 17:04 schreef zjroentje het volgende:[..]
De BRT mode.
quote:Doe maar belangrijk.
Op dinsdag 17 juni 2003 17:08 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik ben nu ook nieuwsposter van de Tourmanager, dus alvast effe mijn wielerjargon oefenen
quote:Dan nog zou die niet zomaar mogen lossen als hij bleef doorjassen dan waren ze niet op 13 sec. geeindigd maar korter.
Op dinsdag 17 juni 2003 16:11 schreef zjroentje het volgende:[..]
Bartko zal wel bijna alles vol op kop hebben gereden, dus het meeste werk hebben gedaan, aangezien hij de beste tijdrijder is.
quote:Top
Op dinsdag 17 juni 2003 20:05 schreef rainbowsokkie het volgende:
Bram de Groot wint dus de 2de rit in de ronde van catalonie.
quote:Naar mijn weten is Bartko lek gereden.........
Op dinsdag 17 juni 2003 19:28 schreef Bartoli het volgende:[..]
Dan nog zou die niet zomaar mogen lossen als hij bleef doorjassen dan waren ze niet op 13 sec. geeindigd maar korter.
Bartko moet toch 22 km kunnen jassen kom op zeg.
quote:Ja dat is dus wat ik al vermoedde
Op dinsdag 17 juni 2003 21:04 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Naar mijn weten is Bartko lek gereden.........
quote:Gezellig weer
Op dinsdag 17 juni 2003 23:23 schreef Quez het volgende:
Bortalimi is positief bevonden op doping in de Driedaagse van de Panne op 2 april.
In de urine zijn kenacort en corsione aangetroffen.
quote:Dus Museeuw de nor in.
De rechter in Brugge is niet ingegaan
op Johans Museeuws eis. De wielrenner
had na een ongeval een tegeneis
ingediend maar vangt bot.
Drie jaar geleden sloeg Johan Museeuw
tijdens een uitstapje met de motor
ergens linksaf. Een auto die hem voor-
bijstak reed hem aan bij dat manoeuvre.
In eerste aanleg achtte de rechter
Museeuw schuldig, en veroordeelde hem
tot een boete van 248 euro of 14 dagen
celstraf. De renner diende een schade-
eis wegens werkverlet: maanden kon hij
namelijk niet fietsen. De rechtbank
verwierp die vraag evenwel.
quote:Dat mogen ze 1x proberen dan leeft die rechter niet lang
Op woensdag 18 juni 2003 11:35 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dus Museeuw de nor in.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:23 schreef Quez het volgende:
Bortalimi is positief bevonden op doping in de Driedaagse van de Panne op 2 april.
In de urine zijn kenacort en corsione aangetroffen.
Valt erg tegen van Vainsteins, is lang niet meer de sprinter die hij vroeger was. Weet iemand wat van die Deane? Opvallend dat zoveel Australiërs goed kunnen sprinten, kijk maar eens naar 1,2,3 en 5.
quote:Dean is een Nieuw Zeelander die nu voor het 2e jaar bij CSC rijdt en daarvoor voor Us Postal.
Op woensdag 18 juni 2003 17:04 schreef Lortnoc het volgende:
1 Robbie Mc Ewen (Aus) Lotto-Domo 4.03.10
2 Julian Dean (NZl) Team CSC
3 Stuart O'Grady (Aus) Crèdit Agricole
4 Robert Forster (Ger) Gerolsteiner
5 Baden Cooke (Aus) FDJeux.com
6 Roger Hammond (GBr) Palmans-Collstrop
7 Lauri Aus (Est) AG2r Prevoyance
8 Salvatore Commesso (Ita) Team Saeco
9 Sven Teutenberg (Ger) Team Bianchi
10 Alexandr Kolobnev (Rus) Domina Vacanze-Elitron
11 Romans Vainsteins (Lat) Vini Caldirola-SO.DI
12 Marco Milesi (Ita) Vini Caldirola-SO.DI
13 Erki Putsep (Est) AG2r Prevoyance
14 Serguei Ivanov (Rus) Fassa Bortolo
15 Lilian Jegou (Fra) Crèdit AgricoleValt erg tegen van Vainsteins, is lang niet meer de sprinter die hij vroeger was. Weet iemand wat van die Deane? Opvallend dat zoveel Australiërs goed kunnen sprinten, kijk maar eens naar 1,2,3 en 5.
quote:Ik telde NZ eigenlijk een beetje bij Australië omdat ze vast een vergelijkbare wielercultuur hebben. Komt het door het baanrennen of iets anders dat daar zoveel sprinters vandaan komen of is het gewoon toevallig?
Op woensdag 18 juni 2003 17:10 schreef Bartoli het volgende:[..]
Dean is een Nieuw Zeelander die nu voor het 2e jaar bij CSC rijdt en daarvoor voor Us Postal.
Vainsteins heb ik nooit een echte sprinter gevonden dus erg teleurstellend is het ook niet.
Dus nm 1, 3 en 5 zijn Aussies.
quote:Veel baanwielrenners idd. Dat is Down Under de populairste tak van wielrennen, als ik mij niet vergis.
Op woensdag 18 juni 2003 17:13 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Ik telde NZ eigenlijk een beetje bij Australië omdat ze vast een vergelijkbare wielercultuur hebben. Komt het door het baanrennen of iets anders dat daar zoveel sprinters vandaan komen of is het gewoon toevallig?
Perfecte opleiding tot spurter natuurlijk.
quote:Helemaal mee eens McGee rijdt dikwijls nog op de baan. Cooke, Mcewen en O'grady allemaal vroeger een baanopleiding gehad en ja de meeste hebben het ook van nature zo'n stevige poten en als je dan gaat wielrennen merk je al gauw dat je goed kan sprinten en ja op snelheid trainen achter de brommer, auto enzo is daar een goed hulpmiddel bij.
Op woensdag 18 juni 2003 17:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
Veel baanwielrenners idd. Dat is Down Under de populairste tak van wielrennen, als ik mij niet vergis.
Perfecte opleiding tot spurter natuurlijk.
Ow ja en Australie heeft een baancultuur met Gilmore ( ex-aussie), McGrory, Eadie ( man met baard) uh hoe heet die sprinter ook alweer die zo succesvol is op de baan ( geen wegwielrenner) en dan de wegwielrenners met baanervaring of gewoon goede australische wielrenners: Mcgee, Mcewen, Cooke, O'Grady, Wilson, Michael Rogers, Evans (mountainbike opleiding), Allan Davis, Gates, Hayman, Sweet, Sunderland en noem maar op.
Ze hebben wel degelijk een wielercultuur verworven.
Heeft zich nooit echt serieus met de weg beziggehouden, maar was wel altijd een voortreffelijke baanrenner.
Alleen eeuwig zonde dat hij op de kilometer op de OS bij de start uit z'n pedaal schoot!
quote:Nee ik bedoel niet Shane Kelly ik bedoel die wat nu zo goed is op de sprint op de baan kom ff niet op zijn naam.
Op woensdag 18 juni 2003 17:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Denk dat je Shane Kelly bedoeld!Heeft zich nooit echt serieus met de weg beziggehouden, maar was wel altijd een voortreffelijke baanrenner.
Alleen eeuwig zonde dat hij op de kilometer op de OS bij de start uit z'n pedaal schoot!
quote:Rasmussen was gisteren ook al sterk, misschien toch weer een selectie plaatsje voor hem
Op woensdag 18 juni 2003 18:18 schreef Bartoli het volgende:
Aitor Kintana van Labarca-2 Baques cafe kortom Labarca won de 3e rit in de Ronde van Catalonie. Hij finishte solo op de top van een col naar Andorra. Hij had iets meer dan 2.00 op Pecharroman die 2e werd en Rasmussen van de Rabo 3e. Heras werd 4e en neemt de leiding over in het Klassement.
quote:Ja die ja
Op woensdag 18 juni 2003 18:26 schreef Leatherface het volgende:
Bedoeld Bartoli soms Jobie Daika?
zal ff gaan zoeken volgens mij was er nog ene maar ja kan ik me ook in vergissen
quote:Rasmussen was gisteren niet eens sterk in de rit die De Groot won eindigde hij op 20 Minuten van zijn ploegmaat De Groot.
Op woensdag 18 juni 2003 18:41 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Rasmussen was gisteren ook al sterk, misschien toch weer een selectie plaatsje voor hem
Noem je dat dan goed? Vandaag had hij toch een betere dag.
quote:Je hebt ook sprinters (met name 1000 m rijders) als Ben Kersten en Mark Renshaw beide uit Australie, misschien dat je een van hen bedoeld?
Op woensdag 18 juni 2003 18:43 schreef Bartoli het volgende:
zal ff gaan zoeken volgens mij was er nog ene maar ja kan ik me ook in vergissen
quote:Ja die bedoel ik ook ja maar ik zocht idd naar Daika
Op woensdag 18 juni 2003 19:19 schreef sassa_s het volgende:[..]
Je hebt ook sprinters (met name 1000 m rijders) als Ben Kersten en Mark Renshaw beide uit Australie, misschien dat je een van hen bedoeld?
quote:Hij was toch ook gehaald als hulpje voor Leipheimer in de bergen?
Op woensdag 18 juni 2003 18:41 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Rasmussen was gisteren ook al sterk, misschien toch weer een selectie plaatsje voor hem
quote:Ja maar die zou eerst niet gaan omdat hij zijn vingeren had gebroken en zo maar dat is schijnbaar al snel hersteld.
Op woensdag 18 juni 2003 20:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hij was toch ook gehaald als hulpje voor Leipheimer in de bergen?
Dus hij zal wel starten
quote:Ik weet niet of je het weet als er uberhaupt nog een grote spaanse ploeg is dan.
Op woensdag 18 juni 2003 20:31 schreef Peter83 het volgende:
Die Pecharroman laat zich ook in iedere bergetappe zien. Rijdt bij een klein ploegje en is net 25 geworden.
Dit jaar heeft hij al veel aansprekende overwinningen geboekt.
Ik zie hem volgend jaar wel verkassen naar een grotere ploeg....
blijven de kleinere ploegen over als er geen nieuwe sponsoren komen.
Bron: TV 1 uitzending Ronde van Zwitserland, info van: Patrick Lefevre.
quote:Hmm interessant. Ik wist wel dat Banesto dit seizoen zou stoppen. Maar dat de andere teams er ook mee ophouden in 2004 is nieuw voor mij. Toch iconen (Kelme, Banesto, Once) die we dan gaan missen.
Op woensdag 18 juni 2003 20:34 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ik weet niet of je het weet als er uberhaupt nog een grote spaanse ploeg is dan.
Want Ibanesto stopt aan einde van het seizoen, ONCE eind 2004 maar ja aangezien dat Caruso is betrapt op dope kunnen ze ook al dit jaar stoppen, Euskaltel stopt ook eind 2004 en Kelme kan de halve tijd de salarissen niet betalen dus daar zal ook niemand heen gaan.blijven de kleinere ploegen over als er geen nieuwe sponsoren komen.
Bron: TV 1 uitzending Ronde van Zwitserland, info van: Patrick Lefevre.
Van Euskaltel zou ik het heel jammer vinden als ze stoppen, maar denk wel dat ze 'n nieuwe sponsor vinden die de handel overneemt want die ploeg heeft best een goede uitstraling en rijdt ook vaak lekker aanvallend in de bergen.
quote:Dat zal hem wel lukken hoop ik
Op woensdag 18 juni 2003 20:35 schreef Peter83 het volgende:
Botero kwam trouwens op 20 minuten van Kintana binnen. Hij schijnt last te hebben van Bronchitis.
Het is toch te hopen dat hij volledig hersteld en in goede vorm verschijnt aan de start van de Tour. Iedere potentiële concurrent van Lance moet fit en aanwezig zijn!
quote:Ja Ok maar ONCE stopt sowieso eind 2004, Ibanesto zegt na dit jaar en Euskaltel zou stoppen eind 2004.
Op woensdag 18 juni 2003 20:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik moet het eerlijk gezegd nog zien of al die ploegen stoppen. (i)Banesto roept al een jaar of vijf, zes dat ze aan hun laatste jaar bezig zijn.![]()
Van Euskaltel zou ik het heel jammer vinden als ze stoppen, maar denk wel dat ze 'n nieuwe sponsor vinden die de handel overneemt want die ploeg heeft best een goede uitstraling en rijdt ook vaak lekker aanvallend in de bergen.
Maar ja aangezien de markt in Spanje toch al niet zo best is ( in andere landen ook niet ) kun je vrezen voor het ergste maar hoop idd van niet.
quote:Hoop het ook niet. Een ploeg sponsoren is voor veel bedrijven alleen interessant als ze meteen aan de grote wedstrijden mee mogen doen en dan moet je d'r echt heel wat geld in steken.
Op woensdag 18 juni 2003 20:40 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja Ok maar ONCE stopt sowieso eind 2004, Ibanesto zegt na dit jaar en Euskaltel zou stoppen eind 2004.
Maar ja aangezien de markt in Spanje toch al niet zo best is ( in andere landen ook niet ) kun je vrezen voor het ergste maar hoop idd van niet.
Renners zijn meestal ook wel voorzichtig met nieuwe ploegen omdat het al geregeld fout is gegaan de laatste jaren (Coast, Remax, La Groupement, Mercury)...
Hopelijk draaien Once, iBanesto en Euskaltel bij en blijven ze sponsoren, anders komen d'r echt heel wat renners op straat te staan.
quote:idd heel wat en ook met grote namen. Dus hoop idd dat ze door blijven gaan.
Op woensdag 18 juni 2003 20:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hoop het ook niet. Een ploeg sponsoren is voor veel bedrijven alleen interessant als ze meteen aan de grote wedstrijden mee mogen doen en dan moet je d'r echt heel wat geld in steken.
Renners zijn meestal ook wel voorzichtig met nieuwe ploegen omdat het al geregeld fout is gegaan de laatste jaren (Coast, Remax, La Groupement, Mercury)...
Hopelijk draaien Once, iBanesto en Euskaltel bij en blijven ze sponsoren, anders komen d'r echt heel wat renners op straat te staan.
Wat vinden jullie over het algemeen van vrouwenwielrennen?
Ik kom op dat idee omdat er best weinig over gediscussieerd word op dit forum enzo.
quote:Leuk om te kijken. Zeker weten
Op woensdag 18 juni 2003 21:14 schreef Bartoli het volgende:
had eens een vraag aan de heren?Wat vinden jullie over het algemeen van vrouwenwielrennen?
Ik kom op dat idee omdat er best weinig over gediscussieerd word op dit forum enzo.
quote:Verassend!! Ik vind het leuker om te doen
Op woensdag 18 juni 2003 21:23 schreef Leatherface het volgende:
Leuk om te kijken. Zeker weten
quote:Nou verrassend, ik ben een echte wielerliefhebber en ook van het dameswielrennen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:25 schreef sassa_s het volgende:[..]
Verassend!! Ik vind het leuker om te doen
Qua intensiteit vind ik dat het dameswielrennen niet eens zo veel onderdoet voor het herenwielrennen. Strijdlust en rivaliteit volop, zoals ik het van buitenaf zie.
Ikzelf probeer(de) er altijd een mooie wedstrijd van te maken terwijl inderdaad de meeste meiden saai mee fietsen en in de sprint pas naar voren kwamen.....
quote:Nee het doet niet eens zoveel onder als het heren wielrennen maar ja toch merk je vaker dat dames wielrennen niet zo populair is t.o.v herenwielrennen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:28 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nou verrassend, ik ben een echte wielerliefhebber en ook van het dameswielrennen.
Qua intensiteit vind ik dat het dameswielrennen niet eens zo veel onderdoet voor het herenwielrennen. Strijdlust en rivaliteit volop, zoals ik het van buitenaf zie.
quote:Misschien dat mensen die het saai vinden een andere kijk op de sport hebben dan ik.
Op woensdag 18 juni 2003 21:37 schreef sassa_s het volgende:
Is ook zeker zo, maar het is toch algemeen bekend dat men dames wielrennen saai vind...????Ikzelf probeer(de) er altijd een mooie wedstrijd van te maken terwijl inderdaad de meeste meiden saai mee fietsen en in de sprint pas naar voren kwamen.....
Natuurlijk rijden de dames minder hard dan de heren, maar toch vind ik het wel een vrij hoog niveau. Ik denk dat menig man Leontien niet bij zou kunnen houden
quote:Helemaal mee eens
Op woensdag 18 juni 2003 21:42 schreef Leatherface het volgende:[..]
Misschien dat mensen die het saai vinden een andere kijk op de sport hebben dan ik.
Natuurlijk rijden de dames minder hard dan de heren, maar toch vind ik het wel een vrij hoog niveau. Ik denk dat menig man Leontien niet bij zou kunnen houden
quote:Tja, daar twijfel ik niet aan, maar het trekt me gewoon niet. Ik ken de renners niet, ik ken de heroïsche verhalen niet, etc. Ik kijk dan ook alleen bij een WK of zo.
Op woensdag 18 juni 2003 21:38 schreef Bartoli het volgende:[..]
Nee het doet niet eens zoveel onder als het heren wielrennen maar ja toch merk je vaker dat dames wielrennen niet zo populair is t.o.v herenwielrennen.
terwijl de strijd en rivailiteit er zekerste weten ook is.
Ik kijk b.v. ook nauwelijks naar damestennis, terwijl ze toch heus wel wat kunnen.
Ik denk dat vrij veel mannen toch een beetje een sexistische kijk op damessport hebben. Kournikova word ongetwijfeld door de mannen meer bewonderd om haar welgevormde lichaam dan om haar tenniskwaliteiten.
Dameswielrennen is denk ik niet aantrekkelijk voor de sexistisch ingestelde mannen.
quote:Hehe weet ik ook wel zeker!!!
Op woensdag 18 juni 2003 21:42 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat menig man Leontien niet bij zou kunnen houden
Die vrouw rijdt gewoon hele wedstrijden op kop van 120 km, respect!!!
quote:Zeker.
Op woensdag 18 juni 2003 21:55 schreef sassa_s het volgende:[..]
Hehe weet ik ook wel zeker!!!
Die vrouw rijdt gewoon hele wedstrijden op kop van 120 km, respect!!!
Maar ook voor Mirjam Melchers heb ik respect. Die heeft natuurlijk nog lang niet de erelijst van Tinus, maar het is evenzeer een gedreven sportvrouw.
Ze had BTW vorig jaar al wereldkampioene kunnen worden.
quote:Ow ja als je op tv kijkt misschien niet omdat ze meestal helmen dragen en zo maar als je met zo'n meiden traint want samen wedstrijden rijden gaat nauwelijks weet je toch wel beter.
Op woensdag 18 juni 2003 21:54 schreef Leatherface het volgende:
Weet je wat het volgens mij is?:Dameswielrennen is denk ik niet aantrekkelijk voor de sexistisch ingestelde mannen.
quote:Miriam fietst nog niet zo heel lang dus haar tijd komt wel, ik weet zeker dat ze de potenties heeft... Maar ja het moet ook allemaal net zo zijn, dat is als je met meerdere mensen koerst, je kan niet altijd de koers naar jou hand zetten!!
Op woensdag 18 juni 2003 21:57 schreef Leatherface het volgende:
Ze had BTW vorig jaar al wereldkampioene kunnen worden.
quote:Ja precies je kan alsnog de beste in de koers zijn dan hoef je nog niet altijd te winnen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:05 schreef sassa_s het volgende:[..]
Miriam fietst nog niet zo heel lang dus haar tijd komt wel, ik weet zeker dat ze de potenties heeft... Maar ja het moet ook allemaal net zo zijn, dat is als je met meerdere mensen koerst, je kan niet altijd de koers naar jou hand zetten!!
quote:Tuurlijk heeft ze nog volop tijd. Maar vorig jaar had ze wel heel erg pech op het WK.
Op woensdag 18 juni 2003 22:05 schreef sassa_s het volgende:[..]
Miriam fietst nog niet zo heel lang dus haar tijd komt wel, ik weet zeker dat ze de potenties heeft... Maar ja het moet ook allemaal net zo zijn, dat is als je met meerdere mensen koerst, je kan niet altijd de koers naar jou hand zetten!!
Net op het moment dat Ljungskog de beslissende aanval plaatste ging zij op d'r bek, terwijl zij n.b. in het wiel van Ljungskog zat. Maar ja, dat hoort natuurlijk ook allemaal bij de koers.
quote:Hmm, Mannenwielrennen ook niet. En dat kijk ik wel.
Op woensdag 18 juni 2003 21:54 schreef Leatherface het volgende:
Weet je wat het volgens mij is?:Ik denk dat vrij veel mannen toch een beetje een sexistische kijk op damessport hebben. Kournikova word ongetwijfeld door de mannen meer bewonderd om haar welgevormde lichaam dan om haar tenniskwaliteiten.
Dameswielrennen is denk ik niet aantrekkelijk voor de sexistisch ingestelde mannen.
quote:Maar ze kijken natuurlijk anders naar vrouwen dan naar mannen
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Hmm, Mannenwielrennen ook niet. En dat kijk ik wel.
quote:Nou ja, ik kijk eik naar bijna geen enkele vrouwensport, bedenk ik me nu. Alleen Damesschaatsen. Maar ook dat vind ik minder boeiend dan mannenschaatsen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:10 schreef Leatherface het volgende:[..]
Maar ze kijken natuurlijk anders naar vrouwen dan naar mannen
quote:Ljungskog is een (hoe zeg ik dit netjes???) niet zo aardig persoon, ik ken haar en ik mag haar niet...
Op woensdag 18 juni 2003 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Net op het moment dat Ljungskog de beslissende aanval plaatste ging zij op d'r bek, terwijl zij n.b. in het wiel van Ljungskog zat. Maar ja, dat hoort natuurlijk ook allemaal bij de koers.
quote:Ik ben het wel met je eens hoor, als ik dames wielrennen op tv zie erger ik me mateloos en ben ik snel zelf op me fietsie volle bak aan het trappen, ik vind het ook saai om te zien maar ja ik als dame moet ze wel ff steunen. Ik vind gewoon vooral dat de dames er zelf weinig aan doen om het aantrekkelijk te maken, maar wel klagen!!
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, ik kijk eik naar bijna geen enkele vrouwensport, bedenk ik me nu. Alleen Damesschaatsen. Maar ook dat vind ik minder boeiend dan mannenschaatsen.
quote:Ik heb wel eens gehoord van een ruzie met Madeleine Lindberg, maar ik ken er verder niet en ik ben ook niet zo into dameswielrennen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ljungskog is een (hoe zeg ik dit netjes???) niet zo aardig persoon, ik ken haar en ik mag haar niet...
Zij heeft Melchers gewoon tegen de vlakte gelegd en ik was behoorlijk pissed dat kan ik je wel zeggen!!!!
quote:Nou ja, ik denk dat het ook een vicieuse cirkel is. Meer dameswielrennen op TV -> ik leer de rensters beter kennen -> ik ga het leuker vinden -> iedereen gaat het leuker vinden -> meer dameswielrennen op TV, etc.
Op woensdag 18 juni 2003 22:17 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ik ben het wel met je eens hoor, als ik dames wielrennen op tv zie erger ik me mateloos en ben ik snel zelf op me fietsie volle bak aan het trappen, ik vind het ook saai om te zien maar ja ik als dame moet ze wel ff steunen. Ik vind gewoon vooral dat de dames er zelf weinig aan doen om het aantrekkelijk te maken, maar wel klagen!!
Dus meiden!!!!!!!
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou ja, ik denk dat het ook een vicieuse cirkel is. Meer dameswielrennen op TV -> ik leer de rensters beter kennen -> ik ga het leuker vinden -> iedereen gaat het leuker vinden -> meer dameswielrennen op TV, etc.
quote:Ik zat in de opleidingsploeg van Leontien en Lindberg reed voor Farm Frites dus ik praatte regelmatig met haar en wat ik hoorde was niet vol lof over Ljungkog, ze is gewoon echt niet aardig en gaat bij wijze van over lijken, maar dit is niet het onderwerp.....
Op woensdag 18 juni 2003 22:18 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb wel eens gehoord van een ruzie met Madeleine Lindberg, maar ik ken er verder niet en ik ben ook niet zo into dameswielrennen.
quote:En toch kunnen de dames zelf ook een steentje bijdragen maar gelijk heb je zeker!!!
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, ik denk dat het ook een vicieuse cirkel is. Meer dameswielrennen op TV -> ik leer de rensters beter kennen -> ik ga het leuker vinden -> iedereen gaat het leuker vinden -> meer dameswielrennen op TV, etc.
quote:Laten we het idd bij het onderwerp dameswielrennen houden en laten we details van insiders maar ff achterwege is ook niet netjes om daar verder over te vertellen cq door te vragen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:23 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ik zat in de opleidingsploeg van Leontien en Lindberg reed voor Farm Frites dus ik praatte regelmatig met haar en wat ik hoorde was niet vol lof over Ljungkog, ze is gewoon echt niet aardig en gaat bij wijze van over lijken, maar dit is niet het onderwerp.....
quote:Daarom zei ik al: dit is niet het onderwerp....
Op woensdag 18 juni 2003 22:24 schreef Bartoli het volgende:
Laten we het idd bij het onderwerp dameswielrennen houden en laten we details van insiders maar ff achterwege is ook niet netjes om daar verder over te vertellen cq door te vragen.
quote:ja ok sorry mijn fout
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef sassa_s het volgende:[..]
Daarom zei ik al: dit is niet het onderwerp....
Het was niet mijn bedoeling om info over onderlinge verhoudingen in het damespeloton los te peuteren. Die opmerking over Lindberg en Ljungskog was ook niet een aanzet daartoe, maar dat was vrij algemeen bekend. Was zelfs in de WR enzo te lezen
Sorry als ik onbewust iets te ver ben gegaan. Was niet mijn bedoeling
Vrouwenwielrennen was totaal niet boeiend omdat lange tijd één ploeg er ver bovenuit stak, nu is het leuker geworden omdat er meer ploegen zijn met kanshebbers voor de overwinning.
Sterker nog: In de WRN stond al dat de doorsnee vrouwenkoers interessanter is als de doorsnee elite zc-koers.
quote:Ben ik het met je eens ja
Op woensdag 18 juni 2003 22:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tsjah, je weet hoe vrouwen onderling zijn. Heel veel haat en nijd daar in dat peleton.Vrouwenwielrennen was totaal niet boeiend omdat lange tijd één ploeg er ver bovenuit stak, nu is het leuker geworden omdat er meer ploegen zijn met kanshebbers voor de overwinning.
Sterker nog: In de WRN stond al dat de doorsnee vrouwenkoers interessanter is als de doorsnee elite zc-koers.
quote:Valt opzich nog best mee tijdens de koers, het is eerder wat na de koers doorgaat. Ik denk (en weet) dat dat meer aan de gang is bij heren dat "haat en nijd" onder elkaar, zij hebben veel gemene geintjes die ze elkaar flikken en dat zie ik vrouwen niet doen... Maar na de koers is het weer dikke vrienden bij de mannen, dus dat weer wel!!
Op woensdag 18 juni 2003 22:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tsjah, je weet hoe vrouwen onderling zijn. Heel veel haat en nijd daar in dat peleton.
quote:Uh dat valt ook wel mee hoor denk ik. Ik denk dat je je daar ook lelijk in kan vergissen
Op donderdag 19 juni 2003 10:48 schreef sassa_s het volgende:[..]
Maar na de koers is het weer dikke vrienden bij de mannen, dus dat weer wel!!
quote:Denk dat dat ook vies tegen valt, zijn een hoop renners die gewoon een hekel aan elkaar hebben hoor..
Op donderdag 19 juni 2003 12:24 schreef Bartoli het volgende:[..]
Uh dat valt ook wel mee hoor denk ik. Ik denk dat je je daar ook lelijk in kan vergissen
quote:Nou van de insiders hoor ik toch vaak wat anders.... Nou ja verder met het onderwerp
Op donderdag 19 juni 2003 15:51 schreef qwerty22 het volgende:
Denk dat dat ook vies tegen valt, zijn een hoop renners die gewoon een hekel aan elkaar hebben hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |