En hier weer verder
--PAS OP--
LEES ABSOLUUT NIET VERDER ALS JE RELOADED NOG NIET HEB GEZIEN EN/OF JE DE MOGELIJKE JUISTE VOORSPELLINGEN NIET WILT WETEN!
VANAF DIT PUNT DUS GEEN WAARSCHUWINGEN MEER
quote:http://www.mikedingleyjones.btinternet.co.uk/the.matrix.revolutions.mpg
Op zondag 25 mei 2003 22:24 schreef Nieuwtje het volgende:
Ik hoor verschillende mensen praten over de trailer / spoiler van deel 3, maar...?!?! die kan ik nog nergens vinden / is nog niet beschikbaar op de site.
Iemand info over waar ik de bedoelde filmpjes kan vinden?
Thanx!
het laden kan nog een tijdje duren..
In deel twee verteld agent Smith dat hij gekoppeld was aan de matrix en dat hij dat nu niet meer is. Dit is gedaan door Neo, die op het einde van deel een, in agent Smith vliegt. Ook verteld agent Smith dat ze nu op, voor hem onbekende manier, gekoppeld zijn aan elkaar.
Door deze koppeling, kan Neo de machines voelen en blijkbaar ook beheersen. Dit zal zeker ook naar voren komen in deel III.
Agent Smith heeft zich in deel II heel duidelijk laten zien dat hij een virus is geworden. Hij kan zichzelf kopieren en valt ook programmatuur aan (hij neemt een upgraded agent over). Hij heeft zelfs de mogelijkheid gekregen om te springen naar de echte wereld. Dit kan hij volgens mij, doordat iedereen in de echte wereld nog met stekkers en bepaalde hardware rondloopt.
Als Neo tijdens de uitleg van de maker de hele geschiedenis te horen krijgt, wordt er ook erg veel duidelijk gemaakt. De maker heeft verschillende matrixen gemaakt (hier wordt ook over verteld in deel I) Echter, om het programma te testen, is er iemand nodig die kan testen, dit is de oracle. Dit testen, wordt blijkbaar gedaan door 1 persoon zich bewust te maken wat er allemaal mogelijk is in de matrix en deze persoon moet proberen om de matrix te stoppen. Als dit hem hem lukt, moet er dus een upgrade komen van de matrix.
Neo is zon persoon.
Waarom komt er dan na deel III dan een einde ?
Nou in deel I verteld Morpheus, over een mega hacker ofzo, die als eerste wakker opstaat uit de matrix en die andere mensen wakker maakt. Deze mega hacker heeft Morpheus ook wakker gemaakt. In deel II wordt Neo voor een keuze gesteld, om met een groep mensen in Zion te gaan zitten en weer opnieuw te beginnen met het vechten tegen the matrix. Echter kiest Neo, voor om weer terug te keren naar de matrix, om Trinity te redden. Hierdoor is hij niet the one. Dus de uitspraak van de oracle uit deel I komt hier ook weer uit. En dat verteld hij later ook aan Morpheus.
Hoe zal deel III eruit zien ?
Pfff erg moeilijk denk ik... ik zelf denk dat de meeste gevechten wel buiten de matrix zullen zijn. Dit denk ik vooral doordat je in deel II behoorlijk wat geschut ziet staan (in die tunnels, maar ook die "aliens" heftruck pakken met guns). Als er ook nog wat invloeden van the animatrix gebruikt worden (wat dus wel gedaan werd in deel II, namelijk het noemen van de Osiris) dan heb je kans, dat de losgekoppelde mensen, proberen de AI in de machines wijs te maken, dat het verkeerd is om te vechten tegen de mensen en dat ze gewoon moeten samenwerken.
Ik denk ook dat dit de laatste shot wordt van de film. Mensen die losgekoppeld worden en dat de mensen en de machines samen de wereld opnieuw gaan opbouwen.
quote:Hier de transcriptie van het gesprek met 'The Creator'; het is duidelijk dat 'The Oracle' niet de moeder van The Matrix is (getuige de reactie van 'The Creator' ('Please').
Op zondag 25 mei 2003 22:31 schreef SoNoS het volgende:
Als eerste mijn idee over hoe Neo, de sentinals kon stoppen.In Als Neo tijdens de uitleg van de maker de hele geschiedenis te horen krijgt, wordt er ook erg veel duidelijk gemaakt. De maker heeft verschillende matrixen gemaakt (hier wordt ook over verteld in deel I) Echter, om het programma te testen, is er iemand nodig die kan testen, dit is de oracle. Dit testen, wordt blijkbaar gedaan door 1 persoon zich bewust te maken wat er allemaal mogelijk is in de matrix en deze persoon moet proberen om de matrix te stoppen. Als dit hem hem lukt, moet er dus een upgrade komen van de matrix.
Neo is zon persoon.
quote:
The Architect - Hello, Neo.Neo - Who are you?
The Architect - I am the Architect. I created the matrix. I've been waiting for you. You have many questions, and although the process has altered your consciousness, you remain irrevocably human. Ergo, some of my answers you will understand, and some of them you will not. Concordantly, while your first question may be the most pertinent, you may or may not realize it is also irrelevant.
Neo - Why am I here?
The Architect - Your life is the sum of a remainder of an unbalanced equation inherent to the programming of the matrix. You are the eventuality of an anomaly, which despite my sincerest efforts I have been unable to eliminate from what is otherwise a harmony of mathematical precision. While it remains a burden to sedulously avoid it, it is not unexpected, and thus not beyond a measure of control. Which has led you, inexorably, here.
Neo - You haven't answered my question.
The Architect - Quite right. Interesting. That was quicker than the others.
*The responses of the other Ones appear on the monitors: "Others? What others? How many? Answer me!"*
The Architect - The matrix is older than you know. I prefer counting from the emergence of one integral anomaly to the emergence of the next, in which case this is the sixth version.
*Again, the responses of the other Ones appear on the monitors: "Five versions? Three? I've been lied too. This is bullshit."*
Neo: There are only two possible explanations: either no one told me, or no one knows.
The Architect - Precisely. As you are undoubtedly gathering, the anomaly's systemic, creating fluctuations in even the most simplistic equations.
*Once again, the responses of the other Ones appear on the monitors: "You can't control me! F*ck you! I'm going to kill you! You can't make me do anything!*
Neo - Choice. The problem is choice.
*The scene cuts to Trinity fighting an agent, and then back to the Architect's room*
The Architect - The first matrix I designed was quite naturally perfect, it was a work of art, flawless, sublime. A triumph equaled only by its monumental failure. The inevitability of its doom is as apparent to me now as a consequence of the imperfection inherent in every human being, thus I redesigned it based on your history to more accurately reflect the varying grotesqueries of your nature. However, I was again frustrated by failure. I have since come to understand that the answer eluded me because it required a lesser mind, or perhaps a mind less bound by the parameters of perfection. Thus, the answer was stumbled upon by another, an intuitive program, initially created to investigate certain aspects of the human psyche. If I am the father of the matrix, she would undoubtedly be its mother.
Neo - The Oracle.
The Architect - Please. As I was saying, she stumbled upon a solution whereby nearly 99.9% of all test subjects accepted the program, as long as they were given a choice, even if they were only aware of the choice at a near unconscious level. While this answer functioned, it was obviously fundamentally flawed, thus creating the otherwise contradictory systemic anomaly, that if left unchecked might threaten the system itself. Ergo, those that refused the program, while a minority, if unchecked, would constitute an escalating probability of disaster.
Neo - This is about Zion.
The Architect - You are here because Zion is about to be destroyed. Its every living inhabitant terminated, its entire existence eradicated.
Neo - Bullshit.
*The responses of the other Ones appear on the monitors: "Bullshit!"*
The Architect - Denial is the most predictable of all human responses. But, rest assured, this will be the sixth time we have destroyed it, and we have become exceedingly efficient at it.
*Scene cuts to Trinity fighting an agent, and then back to the Architects room.*
The Architect - The function of the One is now to return to the source, allowing a temporary dissemination of the code you carry, reinserting the prime program. After which you will be required to select from the matrix 23 individuals, 16 female, 7 male, to rebuild Zion. Failure to comply with this process will result in a cataclysmic system crash killing everyone connected to the matrix, which coupled with the extermination of Zion will ultimately result in the extinction of the entire human race.
Neo - You won't let it happen, you can't. You need human beings to survive.
The Architect - There are levels of survival we are prepared to accept. However, the relevant issue is whether or not you are ready to accept the responsibility for the death of every human being in this world.
*The Architect presses a button on a pen that he is holding, and images of people from all over the matrix appear on the monitors*
The Architect - It is interesting reading your reactions. Your five predecessors were by design based on a similar predication, a contingent affirmation that was meant to create a profound attachment to the rest of your species, facilitating the function of the one. While the others experienced this in a very general way, your experience is far more specific. Vis-a-vis, love.
*Images of Trinity fighting the agent from Neo's dream appear on the monitors*
Neo - Trinity.
The Architect - Apropos, she entered the matrix to save your life at the cost of her own.
Neo - No!
The Architect - Which brings us at last to the moment of truth, wherein the fundamental flaw is ultimately expressed, and the anomaly revealed as both beginning, and end. There are two doors. The door to your right leads to the source, and the salvation of Zion. The door to the left leads back to the matrix, to her, and to the end of your species. As you adequately put, the problem is choice. But we already know what you're going to do, don't we? Already I can see the chain reaction, the chemical precursors that signal the onset of emotion, designed specifically to overwhelm logic, and reason. An emotion that is already blinding you from the simple, and obvious truth: she is going to die, and there is nothing that you can do to stop it.
*Neo walks to the door on his left*
The Architect - Humph. Hope, it is the quintessential human delusion, simultaneously the source of your greatest strength, and your greatest weakness.
Neo - If I were you, I would hope that we don't meet again.
The Architect - We won't.
quote:Komop zeg, dat is nou onderhand wel duidelijk. Ook The Architect zegt dat er alleen maar Ones bij hem langskomen.
Sonos schreef:
Hierdoor is hij niet the one.
quote:Volgens mij is dat onzin. The Architect bedoelt met 'Please' gewoon 'Kom je daar nu pas achter?'. Als het een ontkenning was, was The Architect er wel op ingegaan, en niemand anders dan The Oracle is zowel een programma (dat bevestigt ze zelf, 'so far so good') en maakt enige kans om intuitief, vrouw en belangrijk genoeg in het script te zijn.
Nyrem schreef:
het is duidelijk dat 'The Oracle' niet de moeder van The Matrix is
Nog een mythe waar in deel 2 van dit topic over werd geneuzeld, dat Neo en de squiddies door de EMP van het schip van Bane zijn geraakt. Je ziet in de film toch heel duidelijk dat Neo zelf het initiatief neemt om de squiddies tegen te houden? Pas twee seconden na de squiddies valt hij zelf neer. Het is dus gewoon uitputting ofzo.
quote:Het is maar hoe je het opvat... dat ene woordje "please" kan je dubbel opvatten... hij kan het inderdaad in de zin van "duh!" bedoelen, maar het zou net zo goed iets in de zin kunnen zijn van "alsjeblieft zeg.. denk je dat?" Persoonlijk gok ik op dat laatste.
Op zondag 25 mei 2003 23:14 schreef Stonehead het volgende:
Volgens mij is dat onzin. The Architect bedoelt met 'Please' gewoon 'Kom je daar nu pas achter?'. Als het een ontkenning was, was The Architect er wel op ingegaan, en niemand anders dan The Oracle is zowel een programma (dat bevestigt ze zelf, 'so far so good') en maakt enige kans om intuitief, vrouw en belangrijk genoeg in het script te zijn.
quote:Idd, hoe hij het zegt (en dan moet je wel een beetje into 'engels' zijn) is een blijk van afwijzing.
Op zondag 25 mei 2003 23:42 schreef Nemco het volgende:[..]
Het is maar hoe je het opvat... dat ene woordje "please" kan je dubbel opvatten... hij kan het inderdaad in de zin van "duh!" bedoelen, maar het zou net zo goed iets in de zin kunnen zijn van "alsjeblieft zeg.. denk je dat?" Persoonlijk gok ik op dat laatste.
quote:Ik vind van wel. Dat zegt The Architect toch ook, hij heeft het over 'an intuitive program'. The Architect is trouwens zelf ook een programma, een machine zo je wil. Wie is dan wel de moeder van The Matrix? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Weet je eens 1 ding zeker over de film...
Op zondag 25 mei 2003 23:54 schreef Nyrem het volgende:
The Oracle is een programma, niet de moeder van The Matrix.
quote:En zij wou liefde weer voelen, daarbij staat ze ook bij de credits voor deel 3 en is het best mogelijk dat ze een grote rol speelt.
Thus, the answer was stumbled upon by another, an intuitive program, initially created to investigate certain aspects of the human psyche.
quote:Tja ik weet het niet; ik vind het een beetje te voor de hand liggend.
Op maandag 26 mei 2003 00:04 schreef Stonehead het volgende:[..]
Ik vind van wel. Dat zegt The Architect toch ook, hij heeft het over 'an intuitive program'. The Architect is trouwens zelf ook een programma, een machine zo je wil. Wie is dan wel de moeder van The Matrix? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Weet je eens 1 ding zeker over de film...
Maar wat ik me afvraag. In de trailer van revolutions hoor je Morpheus ''He fights for us?!'' zeggen. Over wie heeft hij het? Smith?
Neo niet, want dat is al duidelijk.
Neo; The best of both worlds? Deel mens, deel machine?
quote:Ik denk dat hij doelt op de naam. Oracle is in zijn mening een te grote eer voor haar. Zoals hij zegt, ze was maar een intuitief programma, in zijn ogen dus een niet zo verschrikkelijk belangrijk programma wat bij toeval iets heeft ontdekt. Maar om haar daarom nu maar Oracle te noemen gaat hem wat ver.....
Op zondag 25 mei 2003 23:54 schreef Nyrem het volgende:[..]
Idd, hoe hij het zegt (en dan moet je wel een beetje into 'engels' zijn) is een blijk van afwijzing.
The Oracle is een programma, niet de moeder van The Matrix.
quote:Jep...... en ook de Mythologie ...Persephone.... hoe zit dat ook alweer?
Op maandag 26 mei 2003 00:06 schreef Tweek het volgende:
Ik gok op persephone als moeder. Aangezien the architect zegt:
[..]En zij wou liefde weer voelen, daarbij staat ze ook bij de credits voor deel 3 en is het best mogelijk dat ze een grote rol speelt.
quote:Dochter van zeus en demeter, ze wordt ontvoert door hades en gedwongen met haar te trouwen. Als straf zorgt demeter er voor dat het op de aarde heel koud wordt.
Op maandag 26 mei 2003 00:13 schreef Nyrem het volgende:[..]
Jep...... en ook de Mythologie ...Persephone.... hoe zit dat ook alweer?
Griekse mythologie?
Dochter van Zeus.
quote:Nee, dat is niet logisch. Wat is er intuitief aan The Oracle?
Op maandag 26 mei 2003 00:11 schreef kula het volgende:[..]
Ik denk dat hij doelt op de naam. Oracle is in zijn mening een te grote eer voor haar. Zoals hij zegt, ze was maar een intuitief programma, in zijn ogen dus een niet zo verschrikkelijk belangrijk programma wat bij toeval iets heeft ontdekt. Maar om haar daarom nu maar Oracle te noemen gaat hem wat ver.....
denk ik
Maar de moeder van The Matrix.....
Je moet volgens mij echt thuis zijn in de griekse Mythologie, om het goed te begrijpen.
Maar ik acht de kans erg klein dat The Oracle de moeder vd Matrix is.
quote:Ik weet niet of het beperkt is, je zou ook kunnen zeggen dat zelfs hij simpelweg niet overweg kan met menselijke (on)voorspelbaarheid.
Op maandag 26 mei 2003 00:09 schreef Nyrem het volgende:[..]
Tja ik weet het niet; ik vind het een beetje te voor de hand liggend.
Maar het is duidelijk dat The Creator ook beperkt is; immers Neo doet iets wat hij niet verwacht.
quote:Veel mensen zeggen dit, maar ik denk toch dat het op Neo slaat. Ik weet niet waarom, maar neo en smith die tegen elkaar vechten en dat daaruit afgeleid word door morhpeus dat smith voor hun vecht? nah.. maybe, maar dat zullen we nog wel zien
Maar wat ik me afvraag. In de trailer van revolutions hoor je Morpheus ''He fights for us?!'' zeggen. Over wie heeft hij het? Smith?
Neo niet, want dat is al duidelijk.
maar goed, weten doet niemand het
quote:en dat 'vertalen' naar The Matrix......
Op maandag 26 mei 2003 00:15 schreef Tweek het volgende:[..]
Dochter van zeus en demeter, ze wordt ontvoert door hades en gedwongen met haar te trouwen. Als straf zorgt demeter er voor dat het op de aarde heel koud wordt.
Uiteindelijk komt hercules langs en die sluit een deal, in de zomer is ze bij demeter en in de winter is ze bij hades.
En zo onstaan dus de jaargetijden.
Trouwens die Mero(nogwat) dat is de eerste Neo van The Matrix; als ik het goed heb begrepen.
ps: en als ze niet de moeder is, wat doet ze dan in Revolutions?
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 26-05-2003 00:27]
quote:Ja en als je de trailer en het spel kent; dan is het ook duidelijk dat Ghost en hoe-heet-ze-exschatje-van-Morpheus een grotere rol gaan spelen.
Op maandag 26 mei 2003 00:18 schreef kula het volgende:[..]
Ik weet niet of het beperkt is, je zou ook kunnen zeggen dat zelfs hij simpelweg niet overweg kan met menselijke (on)voorspelbaarheid.
[..]Veel mensen zeggen dit, maar ik denk toch dat het op Neo slaat. Ik weet niet waarom, maar neo en smith die tegen elkaar vechten en dat daaruit afgeleid word door morhpeus dat smith voor hun vecht? nah.. maybe, maar dat zullen we nog wel zien
Ik denk eerder dat morpheus zo verbaast is omdat neo ondanks dat hij weet dat de prophecy niet waar is, toch de matrix in gaat om met smith te vechten. Dit verbaast Morpheus omdat ten eerste neo hierbij kan doodgaan. Smith word immers blijkbaar steeds sterker, maar nog te meer, omdat Neo zoveel vertrouwen of vechtlust heeft, en hoop, ondanks zon schijnbare uitzichtloze situatie.maar goed, weten doet niemand het
ach en tja... Trinity.... wat is haar rol? Drie-eenheid en nieuw(neo), droom(Morpheus).
The Creator (Zeus)
Oracle (Demeter)
Persephone ( dochter van Zeus en Hera)
Merovingian (Hades, koning vd 'onderwereld' over vampieren en geesten)
[Dit bericht is gewijzigd door Rutgerdejong op 26-05-2003 01:29]
quote:En toen was de inkt op.
Op maandag 26 mei 2003 01:20 schreef Rutgerdejong het volgende:
Hallo allemaal! Ik heb me zonet aangemeld, omdat ik dit een heel erg cool topic vind en ik misschien ook wel iets kan bijdragen aan de discussie. Als eerste is het zo dat de preview die je krijgt te zien aan het einde van Reloaded verschilt van die aan het eind van het spel Enter the Matrix. Weet iemand
Ik heb de trailer die aan het einde van de film zit, nog nergens kunnen downloaden. of was dat niet de vraag
quote:daar komen we in deel 3 ook nog wel achter dnek ik... overigens al eerder genoemd>
Op maandag 26 mei 2003 00:23 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ja en als je de trailer en het spel kent; dan is het ook duidelijk dat Ghost en hoe-heet-ze-exschatje-van-Morpheus een grotere rol gaan spelen.
ach en tja... Trinity.... wat is haar rol? Drie-eenheid en nieuw(neo), droom(Morpheus).
neo = hoop
morpheus = geloof
trinity = liefde
ook een leuk doordenkertje/detail dus
quote:Ik zie hem wel in de trailer, maar volgens mij zie je niet met/tegen wie hij vecht.
Op maandag 26 mei 2003 01:36 schreef Rutgerdejong het volgende:
Het is duidelijk dat Seraph, de beschermer van the Oracle terugkomt in Revolutions en vecht voor Morpheus en de zijnen.
Het is volgens mij geen agent:
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 26-05-2003 01:45]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |