abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10667492
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:20 schreef SunChaser het volgende:
Nikk, kijk jij wel naar films als Batman, SpiderMan en DareDevil, of vind je dat ze films moeten maken zonder gemaskerde superschurken en superhelden.
Nee ik hoop steevast dat de geldende macht daar eens achter de ware identiteit van die "superhelden" komt ... altijd spannend als dat masker er bijna afgaat.
pi_10667507
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:20 schreef nikk het volgende:

Nee, maar wel als gemaskerd.

pfff.... ik geef het op... kan net zo goed tegen een burqa aanlullen
pi_10667521
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:22 schreef Kozzmic het volgende:
Een muts op en een sjaal om je hoofd gewikkeld kan je opvatten als een vermomming. De kraag van je jas omhoog trekken ook. Of een donkere bril opzetten. Ook allemaal verbieden?
Nee, maar een ninjapak word wel verboden. Waarom? Hebben we zoveel last van gevaarlijke ninjas dan?
pi_10667531
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat is het nut van zeeuws klederdracht?

Het zijn gewoon die gebruiken uit het land waar die mensen vandaan komen.

Die mensen komen uit Nederland, het dragen van zo'n burka is geen Nederlands gebruik. Maar om nog even antwoord op m'n vraag te krijgen: wat is de specifieke functie van een burka?
Dit is m'n allerlaatste post hier op Fok. Na vanavond gaat de stekker eruit.
pi_10667551
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:25 schreef Bigglesworth het volgende:

Die mensen komen uit Nederland, het dragen van zo'n burka is geen Nederlands gebruik. Maar om nog even antwoord op m'n vraag te krijgen: wat is de specifieke functie van een burka?

Waarom moet het een functie hebben!?!?!?

Laat die mensen toch gewoon in hun waarde en zelf bepalen wat ze dragen!

pi_10667568
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, maar een ninjapak word wel verboden. Waarom? Hebben we zoveel last van gevaarlijke ninjas dan?

Geen idee. Is een ninjapak verboden op straat? Zolang je geen mensen gaat aanvallen lijkt me dat enigzins absurd.
pi_10667587
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:24 schreef nikk het volgende:

Ninjas zijn van oorsprong vechters met wapen e.d.

Wederom een zeer kromme vergelijking.

pi_10667698
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:27 schreef calvobbes het volgende:
Ninjas zijn van oorsprong vechters met wapen e.d.
Dat is waar. Maar desalniettemin blijft het vreemd dat het pak op zich verboden is.
quote:
Wederom een zeer kromme vergelijking.
Zei de man die zelf kwam met verklede konijnen.

(daarnaast was het voorbeeld met de Sikhs heel passend wanneer het ging om misbruik en cultureel erfgoed)

pi_10667746
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:25 schreef calvobbes het volgende:
Dat mogen ze ook zolang dat niet botst met de Nederlandse regelgeving.

Voor alle duidelijkheid, van mij mag elke vrouw haar burqa en elke papoea zijn peniskoker dragen. Maar dan wel eerst de wet dat deze zaken verbied afschaffen.

pi_10667753
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:32 schreef nikk het volgende:

Dat is waar. Maar desalniettemin blijft het vreemd dat het pak op zich verboden is.

Nep pistolen die teveel op echte lijken zijn ook verboden.
Overigens geen idee of een ninjapak ook daadwerkelijk verboden is.
quote:
Zei de man die zelf kwam met verklede konijnen.
Ik vergelijk tenminste twee onschuldige dingen met elkaar.
pi_10667793
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:34 schreef nikk het volgende:

Dat mogen ze ook zolang dat niet botst met de Nederlandse regelgeving.

En in hoeverre botst het nu wel dan?
Van sommige gemeentes mag je alleen vermomd over straat gaan tijdens carnaval ofzo. Wie zegt dat mensen met gezichtsluier's ook niet onder een vergelijkbare ontheffing vallen?
pi_10667831
quote:

[..]

Waarom moet het een functie hebben!?!?!?

Je mag zelf bepalen wat je draagt, mits de wet anders voorschrijft. Of jij de wet niet accepteert is verder niet van belang, die wet is er en daar moet je je netjes aan houden. Er zijn trouwens voorbeelden van scholen die bepaalde merken en zelfs culturele uitingen zoals de Nederlandse vlag verbieden dus blijkbaar kunnen bepaalde instanties de wet op kledingvoorschriften ruim interpreteren.

Verder vind ik het helemaal geen reden om iemand maar z'n gang te laten gaan onder het mom van 'cultureel erfgoed'. Dan kunnen we besnijdenissen bij vrouwen ook wel gaan goedkeuren evenals het dragen van een peniskoker. Zoals het dragen van een peniskoker onder de wet over de goede zeden valt, zo valt een burka onder de wet over vermommingen.

Lijkt me allemaal heel duidelijk hoor. Maar verder, is er niemand die mij even kan vertellen wat de precieze functie is van een burka? Anders neem ik maar even aan dat geen van jullie weet wat je eigenlijk zit te verdedigen, behalve dan het recht op het blaten van onzinnige vergelijkingen.

zondag 25 mei 2003 @ 15:41:46 #213
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10667890
Mensen die hier goedpraten wat zeer fundamentalistische regeringen/landen prakizeren zoals de taliban mankeren wat aan hun hersens. Burka verbieden. Klaar.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_10667949
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:41 schreef Furby het volgende:
verbieden. Klaar.
Over fundamentalistische totalitaire staten gesproken...
pi_10668032
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:38 schreef Bigglesworth het volgende:

Je mag zelf bepalen wat je draagt, mits de wet anders voorschrijft. Of jij de wet niet accepteert is verder niet van belang, die wet is er en daar moet je je netjes aan houden.

Dus jij gaat ook niet klagen als je een boete krijgt omdat je overdag met een kapot licht reed met de fiets?
Als alle wetten die er zijn, zo precies duidelijk maakten wat wel en niet mag in een land, dan zouden er geen rechters e.d. meer nodig zijn! Wel een goed streven, maar niet haalbaar.
quote:
Verder vind ik het helemaal geen reden om iemand maar z'n gang te laten gaan onder het mom van 'cultureel erfgoed'. Dan kunnen we besnijdenissen bij vrouwen ook wel gaan goedkeuren evenals het dragen van een peniskoker. Zoals het dragen van een peniskoker onder de wet over de goede zeden valt, zo valt een burka onder de wet over vermommingen.
En op wat voor een manier is een burqa een blijvende verminking aan het lijf of schaadt het het algemeen fatsoen?
Oftewel, welke last heb jij ervan dat iemand een burqa draagt!?!?
Je roept wel dat het niet mag, maar ik zie daar geen echte reden voor behalve dat het misschien wel eens onder wet kan vallen.
quote:
Anders neem ik maar even aan dat geen van jullie weet wat je eigenlijk zit te verdedigen, behalve dan het recht op het blaten van onzinnige vergelijkingen.
Waarom moet ik precies weten wat ik verdedig?!?!?! Ik vind het gewoon grote onzin dat er beperkingen moeten gaan gelden voor wat men in zijn vrije tijd draagt aan onschuldige kleding!
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2003 @ 15:48:17 #216
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10668058
Ik snap niet wat het probleem is. Er zijn mensen die willen een zaak overvallen en vermommen zich. of ze doen dat met sjaal + petje of een masker of een burkah.

Of denk je dat het aantal overvallen minder worden als een burkah verboden is?

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 25-05-2003 15:52]

pi_10668122
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:41 schreef Furby het volgende:
Mensen die hier goedpraten wat zeer fundamentalistische regeringen/landen prakizeren zoals de taliban mankeren wat aan hun hersens. Burka verbieden. Klaar.
Tuurlijk, burka's zijn gewoon 'fout'. Maar sommige leipo's hier willen nu eenmaal graag principiële discussies voeren over wat wettelijk allemaal is toegestaan. Totdat blijkt dat de wet helemaal niet alles goedkeurt wat middels een achterlijke cultuur ons land in geïmporteerd wordt, dan moet rap de wet anders geïnterpreteerd worden zodat het toch nog een beetje in hun vooringenomen straatje past. Maar weinigen weten geloof ik wat de functie van zo'n vormloos gewaad is, dan houden ze het op 'cultureel erfgoed' waar je eerlijk gezegd elk wansmakelijk product van de menselijke geest onder kunt scharen. Hetgeen waar zo'n burka voor staat is hier gewoon niet wenselijk, net zo min als dat een swastika niet wenselijk is of een peniskoker.

Vooral die Schatje is daar een held in. "Ja maar iedereen mag een burka dragen! Iedereen mag een hoofddoek dragen!" Ja, dan zeg ik dat ook iedereen met z'n lul uit z'n broek over straat mag, dan discrimineren we gelijk de papoea's niet meer.

zondag 25 mei 2003 @ 15:52:23 #218
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10668143
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:44 schreef gelly het volgende:

Over fundamentalistische totalitaire staten gesproken...

Ja, ga verder ...
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_10668267
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:51 schreef Bigglesworth het volgende:

Maar weinigen weten geloof ik wat de functie van zo'n vormloos gewaad is, dan houden ze het op 'cultureel erfgoed' waar je eerlijk gezegd elk wansmakelijk product van de menselijke geest onder kunt scharen. Hetgeen waar zo'n burka voor staat is hier gewoon niet wenselijk, net zo min als dat een swastika niet wenselijk is of een peniskoker.

Nou verlicht ons dan eens met jouw wijsheid over de burqa's en hun wansmakelijkheden waardoor ze verboden moeten worden.

Je zou dan de eerste zijn die een duidelijke reden geeft waarom die burqa's ongewenst zijn...

zondag 25 mei 2003 @ 16:16:22 #220
16715 Mylene
*schatje*
pi_10668350
quote:

[..]

Vooral die Schatje is daar een held in. "Ja maar iedereen mag een burka dragen! Iedereen mag een hoofddoek dragen!" Ja, dan zeg ik dat ook iedereen met z'n lul uit z'n broek over straat mag, dan discrimineren we gelijk de papoea's niet meer.

Nu nog onder je eigen naam posten, dan ben je echte vent.
  zondag 25 mei 2003 @ 16:17:41 #221
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10668386
Omdat een van de verworvenheden van nederland is dat vrouwen niet onderdrukt worden en niet als eigendom worden gezien.

Stel dat bij jou in het dorp alle vrouwen ineens zeeuwse kleding MOETEN dragen dan sta je wel ineens op je achterste benen maar nu het een "uiting is van een cultuur" (wat in feite gewoon een fundamentalistische gewoonte is van een stel achtergestelde idioten) ga je het wel goedkeuren

In Saoedi Arabie mogen de vrouwen ook geen auto rijden. Stel dat dat hier ingevoerd wordt keur jij dat wel goed Dat is in feite nog een stuk minder onderdrukking.

pi_10668478
quote:

NIet meer huilen als Kusters zijn SS pak weer eens aantrekt he?

En dat jij ze niet ziet lopen, tja, dat komt door je woonplaats. Ik zie ze dagelijks lopen.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10668496
quote:

vooringenomen [...] lul

Over vooringenomen lullen gesproken!
pi_10668525
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:12 schreef calvobbes het volgende:

Je zou dan de eerste zijn die een duidelijke reden geeft waarom die burqa's ongewenst zijn...

De commissie gelijke behandeling vond anders dat ze terecht verboden zijn op het ROC.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10668558
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:17 schreef Furby het volgende:
Omdat een van de verworvenheden van nederland is dat vrouwen niet onderdrukt worden en niet als eigendom worden gezien.
En dus moeten we iedereen dat maar opdringen?
Ik ben het er niet mee eens, maar ik vind ook niet dat de regering of wie dan ook zich moet gaan bemoeien met het leven van mensen, zolang daar geen geweld of vernedering bij komt kijken.
quote:
Stel dat bij jou in het dorp alle vrouwen ineens zeeuwse kleding MOETEN dragen dan sta je wel ineens op je achterste benen
Owja?
Waarom denk je dat te weten?
quote:
maar nu het een "uiting is van een cultuur" (wat in feite gewoon een fundamentalistische gewoonte is van een stel achtergestelde idioten) ga je het wel goedkeuren
Goedkeuren? Waar zie je mij staan juichen mbt burqa's?
Wmb stopt iedereen met het dragen van die dingen. Maar het moet zeker niet veboden worden omdat 2 mensen er 1 overval mee hebben gepleegd.
En zie ook mijn eerste reactie in deze post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')