abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10668561
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]
Wie zegt dat mensen met gezichtsluier's ook niet onder een vergelijkbare ontheffing vallen?

De wet.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10668584
Ja, lijkt me een goede ontwikkeling als er in Nederland vrouwen tot vormloze wezens teruggebracht worden zonder gezicht en identiteit. Oh ja, laten we alstublieft nog meer van die heerlijke tradities uit het cultureel verheven Oosten naar ons kleinburgerlijke kikkerlandje importeren! Oh verlicht ons, verrijk ons met uw goede zeden! Hult onze vrouwen in zwarte doeken, verberg ze achter een sluier van schaamte! Wat zullen we weer voorop lopen in de vaart der volkeren, voortgestuwd door onze islamitische broeders!

Allahu Akbar!

Dit is m'n allerlaatste post hier op Fok. Na vanavond gaat de stekker eruit.
pi_10668593
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:23 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

De wet.

Ja maar die maakt alweer uitzonderingen voor carnaval e.d.. Waar staat dat die wet geen uitzonderingen maakt voor mensen die uit een land komen waar het gebruikelijk is dat vrouwen een burqa dragen?
  zondag 25 mei 2003 @ 16:25:48 #229
16715 Mylene
*schatje*
pi_10668633
Grappig om te zien wat voor wending het topic krijgt.
pi_10668642
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

NIet meer huilen als Kusters zijn SS pak weer eens aantrekt he?

Heb ik dat ooit gedaan? Zo ja kom maar op met die URL.
quote:
En dat jij ze niet ziet lopen, tja, dat komt door je woonplaats. Ik zie ze dagelijks lopen.
En welke last ondervind jij daarvan?
pi_10668673
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:17 schreef Furby het volgende:
Omdat een van de verworvenheden van nederland is dat vrouwen niet onderdrukt worden en niet als eigendom worden gezien.

Stel dat bij jou in het dorp alle vrouwen ineens zeeuwse kleding MOETEN dragen dan sta je wel ineens op je achterste benen maar nu het een "uiting is van een cultuur" (wat in feite gewoon een fundamentalistische gewoonte is van een stel achtergestelde idioten) ga je het wel goedkeuren

Denk je dat als we de burka verbieden deze vrouwen opeens niet meer onderdrukt worden? Die emancipatie bereik je niet door een verbod, de bewuste vrouwen zullen zelf hun burka's moeten afwerpen. Er moet een knop in de kop worden omgedraaid.
quote:
In Saoedi Arabie mogen de vrouwen ook geen auto rijden. Stel dat dat hier ingevoerd wordt keur jij dat wel goed Dat is in feite nog een stuk minder onderdrukking.
In Nederland zijn er ook ongetwijfeld vrouwen die geen auto mogen rijden van God of van hun man. En in Nederland is het niet zo dat alle vrouwen verplicht een burka moeten aantrekken, als ik zo om me heen kijk op straat zie ik in ieder geval zo'n 99,9999% van de dames zonder lopen.
pi_10668675
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:22 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

De commissie gelijke behandeling vond anders dat ze terecht verboden zijn op het ROC.

Ja omdat het niet past bij het beroep waar ze voor leren.

Geef eens een goede reden waarom ze die gezichtsluiers niet in hun vrije tijd mogen dragen.

pi_10668807
quote:
En dus moeten we iedereen dat maar opdringen?
Ik ben het er niet mee eens, maar ik vind ook niet dat de regering of wie dan ook zich moet gaan bemoeien met het leven van mensen, zolang daar geen geweld of vernedering bij komt kijken.
ben jij eigenlijk wel in Nederland geboren? Benieuwd hoe jij tegenover het vrouwenkiesrecht enzo staat. Dat vrouwen dat recht niet hadden, daar had verder ook niemand last van. Er kwam in ieder geval geen geweld of vernedering bij kijken. En een heleboel vrouwen vonden dat kiesrecht ook maar grote onzin. Als er toen niet was ingegrepen waren vrouwen nu nog tweederangsburgers. Net zoals sommige Nederlandse vrouwen dat nu nog steeds zijn alleen maar omdat de familie een achterlijke cultuur aanhangt.

Ik zou het anders aardig vernederend vinden om de hele dag achter een zwart laken te moeten schuilen. Zou jij het wel een goed idee vinden als jouw moeder de rest van haar leven achter een zwart laken moest doorbrengen omdat de traditie en de familie het nu eenmaal wil? Wellicht als er een beetje druk achter zit dat ze het dan wel doet. Ach nee, zij is Nederlandse en die hoeven die polonaise niet aan hun lijf. Heel anders als zo'n allochtoon, toch?

Ik geloof dat sommige mensen hier totaal geen kijk hebben op de mechanismen binnen de islamitische gemeenschap. Of uberhaupt kijk op hoe de samenleving in elkaar steekt. Blaten als een kip zonder kop, dat gaat je een stuk makkelijker af.

pi_10668864
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:24 schreef Bigglesworth het volgende:
Ja, lijkt me een goede ontwikkeling als er in Nederland vrouwen tot vormloze wezens teruggebracht worden zonder gezicht en identiteit. Oh ja, laten we alstublieft nog meer van die heerlijke tradities uit het cultureel verheven Oosten naar ons kleinburgerlijke kikkerlandje importeren! Oh verlicht ons, verrijk ons met uw goede zeden! Hult onze vrouwen in zwarte doeken, verberg ze achter een sluier van schaamte! Wat zullen we weer voorop lopen in de vaart der volkeren, voortgestuwd door onze islamitische broeders!

Allahu Akbar!

Denk jij dat je deze vrouwen emancipeert door een verbod? Denk je niet dat ze dan door hun mannen dan gewoon thuis worden gehouden? Ze zullen er zelf van moeten worden overtuigd dat ze hun burka moeten afwerpen, in hun hoofd moet er een knop om, daar heeft dat stukje stof niet zoveel mee te maken.
pi_10668872
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:34 schreef Bigglesworth het volgende:

Ik geloof dat sommige mensen hier totaal geen kijk hebben op de mechanismen binnen de islamitische gemeenschap. Of uberhaupt kijk op hoe de samenleving in elkaar steekt. Blaten als een kip zonder kop, dat gaat je een stuk makkelijker af.

En wat lost dat dan op als je een burqa verbied!?!?!

Dan krijg je een vrouw die helemaal de deur niet uit mag komen van haar man. Zoiets kun je niet oplossen door simpel te zeggen dat een bepaalde klederdracht niet mag.

Als je het over blaten als een kip zonder kop hebt...

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 25-05-2003 16:40]

zondag 25 mei 2003 @ 16:38:05 #236
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_10668879
Gewoon die burka's verbieden te dragen in een winkel en eventueel ook op straat.
Tsja .....
  zondag 25 mei 2003 @ 16:38:09 #237
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10668880
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:37 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Denk jij dat je deze vrouwen emancipeert door een verbod? Denk je niet dat ze dan door hun mannen dan gewoon thuis worden gehouden? Ze zullen er zelf van moeten worden overtuigd dat ze hun burka moeten afwerpen, in hun hoofd moet er een knop om, daar heeft dat stukje stof niet zoveel mee te maken.

Ga jij na al die weken nog in op deze persoon?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10668896
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:38 schreef ghettoman het volgende:
Gewoon die burka's verbieden te dragen in een winkel en eventueel ook op straat.
Want? Waarom?
pi_10668900
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:34 schreef Bigglesworth het volgende:

[..]

ben jij eigenlijk wel in Nederland geboren? Benieuwd hoe jij tegenover het vrouwenkiesrecht enzo staat. Dat vrouwen dat recht niet hadden, daar had verder ook niemand last van. Er kwam in ieder geval geen geweld of vernedering bij kijken. En een heleboel vrouwen vonden dat kiesrecht ook maar grote onzin. Als er toen niet was ingegrepen waren vrouwen nu nog tweederangsburgers. Net zoals sommige Nederlandse vrouwen dat nu nog steeds zijn alleen maar omdat de familie een achterlijke cultuur aanhangt.

Ik zou het anders aardig vernederend vinden om de hele dag achter een zwart laken te moeten schuilen. Zou jij het wel een goed idee vinden als jouw moeder de rest van haar leven achter een zwart laken moest doorbrengen omdat de traditie en de familie het nu eenmaal wil? Wellicht als er een beetje druk achter zit dat ze het dan wel doet. Ach nee, zij is Nederlandse en die hoeven die polonaise niet aan hun lijf. Heel anders als zo'n allochtoon, toch?

Ze hebben de mogelijkheid om de lakens af te werpen. Vrouwen die zich 100 jaar geleden onderdrukt voelden doordat ze geen stemrecht hadden hadden niet de mogelijkheid om toch te stemmen.
quote:
Je weet het leuk te brengen, maar in feite ben jij degene die hier blaat. Je lijkt wel een langspeelplaat met een kras, steeds weer hetzelfde verhaaltje, zonder echt in te gaan op de lopende discussie.
  zondag 25 mei 2003 @ 16:41:05 #240
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_10668943
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Want? Waarom?

Wat dacht je van veiligheid ivm identificatie?

Duh

Heb je zaagsel in je kop zitten ofzo?

Tsja .....
pi_10668986
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:41 schreef ghettoman het volgende:

Heb je zaagsel in je kop zitten ofzo?

Hey de groeten he!!!

Misschien is het wel leuk als je een topic leest voordat je zo mee gaat discusieren

pi_10668987
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:41 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Wat dacht je van veiligheid ivm identificatie?

Dus? Mutsen, sjaals, donkere zonnebrillen, baarden, etc., ook verbieden?
pi_10669030
En wie gaat ze overtuigen, jij? De opvanghuizen zitten vol met islamitische vrouwen die afgeranseld worden door hun familie omdat ze voor zichzelf kiezen. Wanneer wordt je nu eens wakker? Soms is het juist uitermate goed als er van buitenaf een regel komt die mensen weer even bij de samenleving betrekt. Als er een wettelijk verbod op de burka komt, even afgezien van de wet die er al is over het dragen van vermommingen, dan hebben de reli-fascisten alweer één significant gereedschap minder om vrouwen als tweederangsburgers te behandelen. Door te stellen dat deze vrouwen het zelf willen ga je compleet voorbij aan de manier waarop de islamitische gemeenschap in elkaar steekt, wat alleen maar bewijst dat je niet weet waarover je praat.

Maar daar verdenk ik je al wel langer van.

zondag 25 mei 2003 @ 16:47:18 #244
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_10669055
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dus? Mutsen, sjaals, donkere zonnebrillen, baarden, etc., ook verbieden?

Als die het hele aangezicht verbergen wel ja. met een helm kom je ook geen benzinestation meer binnen en bivakmutsen zijn ook verboden.

Gemaskerd op straat lopen is al verboden bij wet.

Tsja .....
pi_10669075
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:45 schreef Bigglesworth het volgende:
En wie gaat ze overtuigen, jij? De opvanghuizen zitten vol met islamitische vrouwen die afgeranseld worden door hun familie omdat ze voor zichzelf kiezen. Wanneer wordt je nu eens wakker? Soms is het juist uitermate goed als er van buitenaf een regel komt die mensen weer even bij de samenleving betrekt. Als er een wettelijk verbod op de burka komt, even afgezien van de wet die er al is over het dragen van vermommingen, dan hebben de reli-fascisten alweer één significant gereedschap minder om vrouwen als tweederangsburgers te behandelen. Door te stellen dat deze vrouwen het zelf willen ga je compleet voorbij aan de manier waarop de islamitische gemeenschap in elkaar steekt, wat alleen maar bewijst dat je niet weet waarover je praat.

Maar daar verdenk ik je al wel langer van.

Toch hartverwarmend hoe jij het opneemt voor die zielige moslimvrouwen. De ware gedachte achter die steun is echter ziekmakend.
pi_10669099
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:45 schreef Bigglesworth het volgende:

Door te stellen dat deze vrouwen het zelf willen ga je compleet voorbij aan de manier waarop de islamitische gemeenschap in elkaar steekt, wat alleen maar bewijst dat je niet weet waarover je praat.

Vertel dan eens hoe het echt in elkaar zit als jij het zo goed weet!

Blijkbaar missen wij iets heel belangrijks wat jij wel ziet

pi_10669101
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:24 schreef calvobbes het volgende:
Ja maar die maakt alweer uitzonderingen voor carnaval e.d.. Waar staat dat die wet geen uitzonderingen maakt voor mensen die uit een land komen waar het gebruikelijk is dat vrouwen een burqa dragen?
Okee, burqa is toegestaan met carnaval, voor iedereen.
pi_10669141
Trouwens, iedereen heeft het nu ineens over moslims, maar wie zegt dat de overvallers niet gewoon autochtone blanke nederlanders waren ? Zo kun je elk kledingstuk wel gaan verbieden dat iemand ooit als vermomming heeft gebruikt, maar is dat een garantie (of uberhaupt een verbetering) voor de veiligheid in Nederland ? Ik denk van niet.
pi_10669169
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:52 schreef gelly het volgende:
Trouwens, iedereen heeft het nu ineens over moslims, maar wie zegt dat de overvallers niet gewoon autochtone blanke nederlanders waren ? Zo kun je elk kledingstuk wel gaan verbieden dat iemand ooit als vermomming heeft gebruikt, maar is dat een garantie (of uberhaupt een verbetering) voor de veiligheid in Nederland ? Ik denk van niet.
Nee je hebt gelijk, vermommingen moeten gewoon kunnen.
pi_10669181
Nu zal ik je tegemoet komen door te stellen dat het mij persoonlijk worst is wie wat draagt binnen de vier muren van z'n huis en ook mag van mij iedereen die graag afgeranseld wil worden door z'n partner van mij met de zweep krijgen. Dus als twee malloten met elkaar afspreken dat een zwart laken moet van een of andere pipo in de moskee dan hebben ze mijn zegen. Van mij mag een nazi ook een swastika op z'n kussen borduren, als ik er maar niet op hoef te slapen.

Echter, in de publieke sfeer moet het verboden worden. Ten eerste dus omdat je niet kunt vaststellen wie er onder het laken zit, er is duidelijk een wet die dergelijke vermommingen verbiedt. Ten tweede omdat het een uiting is van een vrouwonvriendelijke en manvijandige cultuur waar zeer veel andere inwoners van dit land aanstoot aan nemen. Ok, misschien niet mensen zoals jij die eigenlijk toch nooit met dit soort uitingen in aanrakingen komen behalve dan op de jaarlijkse kermis.

Maar het overgrote deel der natie zou graag verschoond blijven van dit soort morbide reli-fascistische uitingen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')