Zaterdag 7 juni is het zover, dé dag van de katholiek dit jaar
Zo is er in de jaarbeurs een eucharistieviering met een kardinaal en alle Nederlandse bisschoppen. Verder is er een grootse reliekenprocessie ( zie http://www.rorate.com/rorate/scripts/nws_show.php?id=2977
Zijn er meer fokkers die naar deze happening gaan?
Sorry dat ik jou moet teleurstellen.
quote:Wat betekent het katholicisme voor jou?
Op zaterdag 24 mei 2003 22:53 schreef veekeend het volgende:
http://www.katholieknederland.nl/kerkprovincie/katholiek_met_hart_en_ziel/index.htmlZaterdag 7 juni is het zover, dé dag van de katholiek dit jaar
![]()
Zo is er in de jaarbeurs een eucharistieviering met een kardinaal en alle Nederlandse bisschoppen. Verder is er een grootse reliekenprocessie ( zie http://www.rorate.com/rorate/scripts/nws_show.php?id=2977
![]()
quote:EnderOnline muhahahaaa.
Op zaterdag 24 mei 2003 23:05 schreef EnderOnline het volgende:
EO jongeren dag muhahahaaa
.
quote:was je ook katholiek als je ouders dat niet waren
Op zaterdag 24 mei 2003 22:53 schreef veekeend het volgende:
http://www.katholieknederland.nl/kerkprovincie/katholiek_met_hart_en_ziel/index.htmlZaterdag 7 juni is het zover, dé dag van de katholiek dit jaar
![]()
![]()
quote:Ik ben geloviger dan mijn ouders, om eerlijk te zijn
Op zaterdag 24 mei 2003 23:40 schreef Blaze85 het volgende:[..]
was je ook katholiek als je ouders dat niet waren
quote:Ik ben volgens mij minder progressief dan mijn ouders. Ben gewoon van de oude gereformeerde stempel, zoals het hoort
Op zondag 25 mei 2003 00:06 schreef veekeend het volgende:Ik ben geloviger dan mijn ouders, om eerlijk te zijn
Maar ik ben niet katholiek, dus nee, ik kom niet
quote:En dierendag en de week van het kind en de boekenweek.
Op zondag 25 mei 2003 00:17 schreef speknek het volgende:
De dag van de katholiek, is dat net zoiets als de dag van de literatuur? Of de wereld AIDS dag?
quote:Nee, het is meer zoiets als moederdag, maar dan alleen voor katholieken.
De dag van de katholiek, is dat net zoiets als de dag van de literatuur? Of de wereld AIDS dag?
quote:Nee, die dag wordt het 150 jarige jublieum van het herstel van de bischoppelijk hiërarchie in Nederland gevierd. Dat is namelijk dit jaar 150 jaar geleden en die dag is het hoogtepunt. (er zijn al vele activiteiten geweest).
Met name de viering en de processie (met relieken van Bonifatius, Peerke donders, etc!) zullen echte hoogtepunten zijn.
quote:Wauw, zeg me dat het niet waar is, ik kan niet wachten.
Op zondag 25 mei 2003 00:21 schreef veekeend het volgende:
Met name de viering en de processie (met relieken van Bonifatius, Peerke donders, etc!) zullen echte hoogtepunten zijn.
*rukrukruk*.
quote:Grappig
Op zondag 25 mei 2003 00:23 schreef speknek het volgende:[..]
Wauw, zeg me dat het niet waar is, ik kan niet wachten.
*rukrukruk*.
quote:zeker wel
Op zondag 25 mei 2003 00:24 schreef veekeend het volgende:[..]
Grappig
quote:Ik heb bier gedronken, wat is jouw excuus?
Op zondag 25 mei 2003 00:24 schreef veekeend het volgende:
Grappig
quote:Ik vind het wel stoer om ergens echt voor te staan wat eigenlijk heel erg niet 'in' is!
Katholiek met hart en ziel !
quote:omdat je hoopt dat het helpt ? al die zielige gehandicapten en andersoortige zieke mensen die allemaal een sprankje valse hoop hebben dat hun ziekte daar zal verdwijnen.
Op zondag 25 mei 2003 13:47 schreef Gia het volgende:
Nee, maar ga dit jaar wel naar Lourdes. Heb ik altijd al eens naar toe gewild.
quote:sluit je aan bij Al-Qaeda !
Op zondag 25 mei 2003 14:05 schreef fokje het volgende:[..]
Ik vind het wel stoer om ergens echt voor te staan wat eigenlijk heel erg niet 'in' is!
quote:Das wat anders zo bedoelde ik het ook niet. Wel een inkopper natuurlijk, had 'm kunnen verwachten.
Op zondag 25 mei 2003 14:08 schreef Mr.Mackey het volgende:[..]
sluit je aan bij Al-Qaeda !
quote:ik vind het alleen stoer om je bij iets dergelijks aan te sluiten als je dat ook goed kan motiveren.
Op zondag 25 mei 2003 14:11 schreef fokje het volgende:[..]
Das wat anders zo bedoelde ik het ook niet. Wel een inkopper natuurlijk, had 'm kunnen verwachten.
quote:ik begrijp uit je woorden dat je niet gelovig bent, wat is jouw motivatie daarvoor?
Op zondag 25 mei 2003 14:28 schreef Mr.Mackey het volgende:
ik vind het alleen stoer om je bij iets dergelijks aan te sluiten als je dat ook goed kan motiveren.
quote:ik heb er geen (goed) gevoel bij en (voor mij) belangrijker, ik geloof niet alles wat in een boekje staat.
Op zondag 25 mei 2003 14:29 schreef new_moon het volgende:[..]
ik begrijp uit je woorden dat je niet gelovig bent, wat is jouw motivatie daarvoor?
quote:Ik vond er echt heeeeeeeeeelemaal niks aan. Maar ja, ik ben dan ook niet katholiek.
Het is er iig verschrikkelijk blauw
quote:Baat het niet, het schaadt ook niet.
Op zondag 25 mei 2003 14:07 schreef Mr.Mackey het volgende:[..]
omdat je hoopt dat het helpt ? al die zielige gehandicapten en andersoortige zieke mensen die allemaal een sprankje valse hoop hebben dat hun ziekte daar zal verdwijnen.
Ben gewoon erg benieuwd naar die grot. En ik wil daar ook bidden voor mijn gezondheid en die van de mensen om me heen.
quote:Jomanda-blauw of???
Op zondag 25 mei 2003 14:43 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik vond er echt heeeeeeeeeelemaal niks aan. Maar ja, ik ben dan ook niet katholiek.
Het is er iig verschrikkelijk blauw
Heeft dat mens daarom altijd van die blauwe gordijnen aan?
quote:het schaadt ook niet je geloof erin mocht het onverhoopt niet werken ?
Op zondag 25 mei 2003 18:56 schreef Gia het volgende:[..]
Baat het niet, het schaadt ook niet.
quote:succes ! ik hoop voor je dat het helpt. bidt ook meteen even voor de echte problemen in de wereld als je wat tijd over hebt.
Ben gewoon erg benieuwd naar die grot. En ik wil daar ook bidden voor mijn gezondheid en die van de mensen om me heen.
quote:Mijn opa is er dood gegaan.
quote:Blauw als in:
Op zondag 25 mei 2003 18:57 schreef Gia het volgende:Jomanda-blauw of???
Heeft dat mens daarom altijd van die blauwe gordijnen aan?
Mocht je nog een Mariawaterkan voor oma willen kopen: keuze zat!! Alles van maat parfumflesje tot Jerrycan
Wat ik me herinner was die grot gewoon een grot met water en een hoop mensen die dat water wilden...
quote:Was jouw opa al heel lang ziek?
Op zondag 25 mei 2003 19:28 schreef ThE_ED het volgende:Mijn opa is er dood gegaan.
quote:Niet heel lang geloof ik, (tis al minstens 10 jaar terug...) maar wel vrij ernstig. Je zou de dood in deze ook als bevrijding kunnen zien natuurlijk, maar toch niet helemaal wat hij verwacht had geloof ik.
Op zondag 25 mei 2003 19:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Was jouw opa al heel lang ziek?
quote:Volgens mij gaan er meer mensen daar dood omdat ze de wens hebben nog een kee naar Lourdes te gaan. Dan zijn ze er, hebben ze het doel bereikt en geven ze het vechten tegen de ziekte op.
Op zondag 25 mei 2003 19:40 schreef ThE_ED het volgende:Niet heel lang geloof ik, (tis al minstens 10 jaar terug...) maar wel vrij ernstig. Je zou de dood in deze ook als bevrijding kunnen zien natuurlijk, maar toch niet helemaal wat hij verwacht had geloof ik.
Of ze krijgen mooie Hemelvisioenen
quote:Hij was er al eens geweest
Op zondag 25 mei 2003 19:44 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Volgens mij gaan er meer mensen daar dood omdat ze de wens hebben nog een kee naar Lourdes te gaan. Dan zijn ze er, hebben ze het doel bereikt en geven ze het vechten tegen de ziekte op.
quote:Misschien viel de 2e keer tegen: "dan maar de pijp uit"
Op zondag 25 mei 2003 19:45 schreef ThE_ED het volgende:Hij was er al eens geweest
quote:Behalve dan dat Lourdes voor Katholieken een bijzondere waarde heeft en de Euromast niet...
Op zondag 25 mei 2003 19:45 schreef Kaasblaak het volgende:
Dat hele Lourdes gedoe is toch ook een grote scam. "Baadt het niet dan schaadt het niet" tja zo lust ik er nog wel een paar. Je kan om van je kwaaltjes af te komen ook wel 7 keer een rondje om de euromast kruipen met een steelpannetje op je kop. "Baadt het niet dan schaadt het ook niet" tenslotte.
quote:totdat er daar 1 of andere mariapop een druppel water onder z'n ogen heeft hangen !
Op zondag 25 mei 2003 19:49 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Behalve dan dat Lourdes voor Katholieken een bijzondere waarde heeft en de Euromast niet...
quote:Maar dan ligt dat niet aan de Euromast
Op zondag 25 mei 2003 19:59 schreef Mr.Mackey het volgende:
totdat er daar 1 of andere mariapop een druppel water onder z'n ogen heeft hangen !
En ik dacht dat Mariabeelden altijd bloed huilden?
quote:1 keer per maand toch?
Op zondag 25 mei 2003 19:59 schreef ChrisJX het volgende:[..]
quote:De euromast heeft voor Rotterdammers een heel bijzondere waarde hoor!
Op zondag 25 mei 2003 19:49 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Behalve dan dat Lourdes voor Katholieken een bijzondere waarde heeft en de Euromast niet...
Lourdes is gewoon een mythe die in stand wordt gehouden enerzijds door de kerk zelf omdat het een lucratieve industrie is geworden die veel geld in het laatje brengt. En anderzijds door gelovigen zelf die maar al te graag in de illusie willen geloven en zich er krampachtig aan vastklampen.
De enige genezing die daar voorkomt komt door het placebo effect. Als je maar hard genoeg erin gelooft zal het rondjeskruipen om de euromast evenveel genezing brengen.
quote:dat ligt er maar net aan of je rode verf in huis hebt...
Op zondag 25 mei 2003 19:59 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Maar dan ligt dat niet aan de Euromast
quote:Meer iets voor C&H of UVT inderdaad.
Op maandag 26 mei 2003 00:24 schreef Schorpioen het volgende:
Welke kant wil je eigenlijk op met dit topic, veekeend? Want echt veel discussiewaarde heeft het verder niet eigenlijk. Meer dan een aankondiging is het niet.
quote:Prima suggestie.
Op maandag 26 mei 2003 00:29 schreef speknek het volgende:Meer iets voor C&H
quote:Ik denk ook niet dat ik daar van mijn 'kwaaltje' af zal komen. Word eind dit jaar geopereerd aan mijn hart, komt een nepklep in.
Op zondag 25 mei 2003 19:45 schreef Kaasblaak het volgende:
Dat hele Lourdes gedoe is toch ook een grote scam. "Baadt het niet dan schaadt het niet" tja zo lust ik er nog wel een paar. Je kan om van je kwaaltjes af te komen ook wel 7 keer een rondje om de euromast kruipen met een steelpannetje op je kop. "Baadt het niet dan schaadt het ook niet" tenslotte.
Maar ik ben erg gelovig en door bidden vind ik altijd innerlijke rust. Ik wil dan ook graag naar Lourdes om daar te bidden voor kracht en rust. En dat de chirurgen geen fouten maken.
Ik heb met topics als deze altijd het idee dat gelovigen wel respect hebben voor niet-gelovigen, maar andersom niet. Gelovigen worden gewoon voor dom uitgemaakt, omdat ze geloven. Totaal geen respect voor andere mensen dus.
quote:Respect kun je niet eisen. Alleen krijgen.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:46 schreef Gia het volgende:[..]
Ik denk ook niet dat ik daar van mijn 'kwaaltje' af zal komen. Word eind dit jaar geopereerd aan mijn hart, komt een nepklep in.
Maar ik ben erg gelovig en door bidden vind ik altijd innerlijke rust. Ik wil dan ook graag naar Lourdes om daar te bidden voor kracht en rust. En dat de chirurgen geen fouten maken.
![]()
Ik heb met topics als deze altijd het idee dat gelovigen wel respect hebben voor niet-gelovigen, maar andersom niet. Gelovigen worden gewoon voor dom uitgemaakt, omdat ze geloven. Totaal geen respect voor andere mensen dus.
quote:Ik zie geen pars pro toto in mijn posting, dus leg even uit waar je op doelt, of spreek anders gewoon Nederlands.
Op woensdag 28 mei 2003 07:52 schreef paladin het volgende:[..]
Respect kun je niet eisen. Alleen krijgen.
Als ik jou dom vindt, is dat mijn mening en staat het mij vrij om jou totaal geen respect te geven.
Daarbij gaat je pars pro toto volgens mij niet op vanuit mijn observatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |