Zoals jullie misschien wel (of niet) weten, bestaat er sinds begin januari 2001 een chat-room voor Fok!eiland.
Waar ?
Je kunt deze chat bereiken door met een IRC programma in te loggen op: IRC.Fokzine.net
Je hebt hiervoor wel eerst een programmatje nodig om een verbinding met die server te maken.
Een goed programma hiervoor is mIRC.
Dit programma is te vinden op:
www.mirc.nl/download.html
Op die pagina kun je ook meteen lezen hoe je mIRC moet installeren, en ook nog een stukje over de geschiedenis van IRC (als dat je boeit )
En als dat allemaal gelukt is, dan....
Verbinding maken.
Dan kun je de verbinding met IRC.Fokeiland gaan maken.
Hiervoor zul je een paar dingetjes moeten instellen in je mIRC.
Hier zie je het schermpje wat je te zien krijgt nadat je mIRC gestart hebt.
Je voegt hier een server toe (FokZine IRC Server), en vult je eigen gegevens in.
Als je dit allemaal hebt ingevult met je eigen gegevens klik je op 'Add'.
Je ziet dan het volgende schermpje waar je de juiste Server gegevens invult.
Als je dit gedaan hebt klik je op 'OK' en vervolgens op 'Connect to IRC Server'.
Hierna verschijnt een pop-up window.
Je tikt hier: #fokeiland
en klikt dan op join
Ready to go! Je kunt nu chatten!
Eenmaal aangekomen gelden hier een aantal gedragsregels die in dit topic ter sprake zullen komen. De bedoeling is dat hieruit een zogenoemde policy ontstaat.
*In de trant van de policy's op FOK, hebben wij (de vaste gebruikers van #fokeiland) besloten een discussie te openen.
Hier is de vaste kern van #fokeiland al enkele dagen over aan het nadenken, en samen hopen we tot een goed beleid te komen
De discussie kan in dit topic gebeuren.
Alvast bedankt,
namens Beer, HighLander, LWaS
en hulp van enkele andere vaste bezoekers.
[Dit bericht is gewijzigd door B.e.e.r op 06-02-2001 01:01]
/join #fokeiland
als je in je perform (onder options) bovenstaande neerplant dan gaat ie automatisch naar #fokeiland zodra je mIRC opstart (wel connect on start-up aanzetten, en dat vind je weer onder options>options)
dus options>options: vink connect on stratup en reconnect on disconnect aan
en options>perform: vul in dat scherm in:
/join #fokeiland
Dat weten wij ook al, maar om iemand die net met IRC begint dat meteen te laten doen..
Dat soort fingen vertellen we wel als ze in #fokeiland zijn gekomen.
Tss Bemoeial.
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 06-02-2001 01:06]
-zo beter?
Helaas laat de server waar dat ding op staat (Zonnet) het de laatste tijd nogal afweten, dus het kan zijn dat je de client niet eens kunt openen.
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...
quote:Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
Op 06 februari 2001 09:52 schreef Breuls het volgende:
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...
Mijn visie :
Ik denk aan iets wat eigenlijk in elk IRC kanaal gebeurd : Een beperkt aantal ops, en de rest users..
Met allemaal ops is het een tijd geprobeerd, maar gaat niet altijd even goed
iemand ??
Aanvu;llingen, ideen, argumenten.....
SPUI HET !!!
Op #fok is dit al langer duidelijk,
er zijn enkele mods (@) en de rest zijn users.
In het begin was het zo dat er op #fokeiland nog niet echt veel bezoekers waren en werd dus iedereen de status @ gegeven, maar nu dit kanaal langzamerhand ook beter gevuld raakt lijkt het velen toch beter om ook om te schakelen naar een systeem met een beperkt aantal moderators, en de rest users.
Dit ook omdat zich de laatste tijd wat incidentjes hebben voorgedaan met chatters die de boel flink in de 'war' schopten.
We hebben het al best wat keren over dit onderwerp op #fokeiland zelf gehad, maar de vaste chatters vinden het een goed idee om via dit topic iedereen aan het woord te laten.
*Is ook makkelijk om effe terug te lezen
* Ridder_FOK vreest alleen wel rellen als er bepaalde mensen tot user worden 'gedegradeerd' die van mening zijn dat zij eigenlijk Op zouden moeten zijn...
Maargoed zover is het nog niet...
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, ook al moet ik zeggen dat de sfeer om iedereen die binnen komt te oppen ook wat weggezakt is...
Dat er een policy moet komen vind ik ook.
In het begin was er de op-status voor de eilanders en andere bezoekers waren users. Als iemand bekend was van het eiland kreeg hij de @. De laatste tijd komen er meer chatters en vind ik dit geen goed beleid meer. Men houdt zich niet meer aan de nettiquete die overal geldt, niet alleen op #fokeiland. Mi. komt dat door die @.
Bovendien is het zo dat niemand na herhaald waarschuwen geband kan worden doordat iedereen een @ heeft. Dat was iets technisch, had met een protectlist te maken geloof ik. Maar al dat technische gepraat snap ik niet genoeg om hier uit te leggen.
Het voorstel van Beer spreekt mij dan ook erg aan. Gewoon genoeg ops, zodat er altijd wel één op aanwezig is en de rest van de chatters user.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat iemand de boel kompleet loopt te verzieken....maar als iemand dat wel doet en daar na waarschuwingen nog niet mee op kan houden....bannen, geen slap gezemel, gewoon weg....
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 06-02-2001 11:47]
[Dit bericht is gewijzigd door LWaS op 06-02-2001 11:59]
-Beperkte groep @tjes
Daarover kunnen we een stemming organiseren
-Wel topic veranderen zonder @tje
-Policy is wel nogig
-Verder weet ik het nog niet
Als dat gebeurt dan vind ik alle hierbovengenoemde maatregelen wel goed
quote:je bedoelt mensen zoals ik....
Op 06 februari 2001 11:57 schreef LWaS het volgende:
Superbam : het probleem is dat er mensen zijn zonder vaste ip's..
Die personen loggen constant in met een ander ip, bannen is hier door eigenlijk onmogelijk.
Vooral met al die fijne gratis inbel providers tegenwoordig
'T zat dus al in de planning
quote:Ik heb al wat: de hele boel gaat naar cyberplace.myweb.nl. Die ruimte komt daar namelijk bijna helemaal vrij
Op 06 februari 2001 10:16 schreef Broekie het volgende:
Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
dan heppie meteen 20 mb webspees op een betrouwbare server
Zouden we met een moderated channel werken dan ben je meteen van dit probleem af.
Je kan het zo instellen dat standaard bij binnenkomst de users een + (voice) krijgen.
Kunnen ze zich niet gedragen, overmatig flooden enz, kan die voice worden ontnomen. Kunnen ze nog wel meekijken, maar hun mond verder niet meer open doen.
Ok, ik geef toe, zulke gevallen doen zich zelden voor. Maar dit is dan aan de @'s om in te stellen. Zolang er geen last is, kan het gewoon normaal blijven, komen er mensen die zich niet gedragen, kan altijd worden overgeschakeld naar moderated.
Wel ben ik er dus voor om dat aantal @'s op #fokeiland toe te wijzen aan mensen die er dan dus ook wel regelmatig zijn.
En niet alleen aan mensen die het kanaal verzonnen hebben en er vervolgens nooit zijn, of af en toe een paar zinnetjes typen maar niet weten wat er op het kanaal leeft.
Wat ik eigenlijk bedoel is dus,
wie gaat er zometeen beslissen wie dat worden? En wat is de maatstaf
quote:Ik zat te denken aan de volgende mensen:
Op 06 februari 2001 15:23 schreef B.e.e.r het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel is dus,
wie gaat er zometeen beslissen wie dat worden? En wat is de maatstaf
voor de rest dan dus geen @ mogelijkheid
handigheid met de technische kant is ook wel handig......
bij deze is superbam weer een gewone bezoeker
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 06-02-2001 17:10]
Ook een beetje technisch inzicht is wel makkelijk.
Ik heb van diverse mensen nu al een lijstje mensen gezien waarvan ze denken om die als @ aan te stellen. Dat lijstje ziet er bij bijna iedereen bijna zo uit als Dagobert het hierboven al postte.
Hierbij zal ik bij iedereen apart nog even een toelichting proberen te geven
Ali
Lijkt me duidelijk, hij is ook de moderator op dit eilandje van ons. Hoewel hij niet zoveel op #fokeiland is geweest zou een @ hem best staan, al was het maar voor de formaliteit
Havoc
De rol van Havoc op #fokeiland is mij (nog) niet helemaal duidelijk
Maar dit komt misschien omdat ik hem niet zo vaak zie op #fokeiland.
Op dit moment heeft hij iniedergeval de status 'founder'.
Hij is wel regelmatig te vinden op #fok
Beer
Naja, dat ben ik dus zelf,
dus ga ik maar niet al teveel op in
Beer|Stat, die de statistieken van #fokeiland verzorgt op:
stats.fok-eiland.net/
Hoort ook bij mij.
Maja, dat weten jullie eigenlijk al lang
Breuls
Hij is hier wel regelmatig en heeft op dit moment een userlevel dat gelijk is aan Ali.
Als ik het goed begreep heeft hij dit nog niet zo heel lang.
Breuls wordt door de meeste mensen ervaren als een fijne gozer
Highlander
Is zo'n beetje de hele dag op #fokeiland te vinden. Ook qua technische achtergronden van IRC weet hij 't een en ander, en is ook lekker bezig met scriptjes voor zijn Bar-Bot
LWaS
Hij is er ook vrij vaak en staat ook regelmatig hoog in de lijst van de mensen die het meeste ouwehoeren hier op #fokeiland
Ook laat in de avond of 's nachts is hij soms nog actief.
Wilgje
En dan natuurlijk Wilgje nog
Technisch gezien beetje het achterblijvertje van dit lijstje, maar wel gewoon veel aanwezig, en zo'n beetje de 'mamma' op #fokeiland
Naja, iedereen kent 'dr wel, gewoon gezellig dus!
quote:Ja hallo! Hoevaak vraag ik niet om uitleg en krijg dan een nietszeggend antwoord?
Op 06 februari 2001 19:18 schreef B.e.e.r het volgende:<knip>
Ook een beetje technisch inzicht is wel makkelijk.
<knip>Wilgje
En dan natuurlijk Wilgje nog
Technisch gezien beetje het achterblijvertje van dit lijstje.....
<knip>
quote:Naja, nietszeggend antwoord noemt ze dat
Op 06 februari 2001 19:32 schreef Wilgje het volgende:
Als ik vraag wat betekent +v dan zeggen jullie: dan kun je praten.
Highlander zei al: "We moeten het op het juiste niveau uitleggen, we nemen Wilgje als gemiddelde Fokker, als zij 't begrijpt, begrijpt iedereen het"
Maar kunnen we nu weer ontopic verder?
de chatroom was leuk en spontaan. Iedereen is op en iedereeenkent elkaar.
Misbruik is al snel een groot woord er is sociale controle genoeg om dat misbruik in te dammen
Waarom zijn er eigenlijk bots en irritante scripts aanwezig, blijf bij het noodzakelijke, loggen voor de stats en voor Ali.
Geen gezeik met bots die een menu aanbieden, scripts die er voor zorgen dat er autokicks worden uitgevoerd.
Die drukte valt hardstikke mee... wie zijn er allemaal aanwezig. Op dit moment zijn er 9 mensen aanwezig, inclusief ik.
van die negen mensen zijn er twee bots. Van die zeven mensen die overblijven zijn er 3 die aan het "werk", "AFK" of "ffietsdoen" zijn.
dan is er ook nog iemand die ik sinds binnenkomst niets heb horen zeggen.
De spontaniteit is eruit de chatroom is ten eerste al "moderated", dat is al een paar dagen zo. De instelling staan vast (je kunt de optie "only ops change topic" niet veranderen en ook niet de "moderated" optie kan worden verandert.
In het verleden was het best geinig om het topic te veranderen, dat was lol, dat was spontaan.
Trouwens
als we dan toch gaan beslissen wie er ops worden dan wil ik Herne graag nomineren omdat hij de tweede persoon in de chat was, tja een formaliteit, en mezelf natuurlijk omdat ik de geestelijk vader ben van de chat. (sorry die kroop er in...)
En Equilan omdat ze een redelijk prominente rol bekleed op het eiland mag dan ook meteen OP worden.
het is niet meer gezellig als het zo aan banden word gelegd. Het was een luchtige plaats waar de bewoners elkaar konden ontmoeten. Laat het toch zoals het was en houd de overbodige regels, scripts en bots buiten de chat.
het intereseert me alemaal geen bal
de lol is er totaal vanaf
toen ik een 4 weken geleden op chat chat kwam was het reuze gezellig...
iedereen was vriendelijk...
nu zijn er kampionschappen wie de beste bot kan bouwen... een keertje vooor de gein kicken is geen bal meer aan want dan word er meteen gereageert "waar slaat dat op dat was helemaal niet nodig" en dan heb je ook nog van die bots die meteen beginnen te flooden als je wat zegt.......
om een lang verhaal kort te omschijven
er is gewoon geen bal meer aan
je word genees meer gedag gezegt
en af en toe sta je gewoon tegen de chinese muur te praten...
beste ops:
-zie bovenstaande maar vervang 'of' door 'en'
dat zijn eigenlijk de belangrijkste citerea waar je naar moet kijken met het kiezen van ops
Verder moet een ops eigenlijk betrouwbaar zijn, niet aan machtsmisbruik doen en eerlijk zijn
veel succes met het zoeken naar de juiste ops
Oftewel een vage lap text en ik denk niet dta je om vaste @'s moet gaan zeuren enzo.. wat dat betreft kannnik het wel in de mening van djjumbo vinden...
Ali
Formaliteit. Dus geen beslissing waar je echt iets mee kunt doen. Zijn interneturen zijn drastisch gedaald en er is geen reden om hem meer werk te geven dan dathij aankan.
Havoc
Heeft nooit een prominente rol op het eiland vervult en ook in de chatroom is hij niet vaak gezien. Hij heeft eigenlijk niet veel met het gebeuren te maken behalve dat hij het channel heeft geregistreerd.
Beer
Tja jij hebt al een rol. Je houd de stats bij, is dat nou meteen een reden om je een @ voor je naam te geven?
Breuls
De reden die hier stond is vooral gebaseerd op vriendjes politiek. Ik vind het een fijne gozer dus hij verdient het wel. Hij doet veel voor het eiland dat moet ik toegeven. Maar Num doet ook veel en Russian ook.
Highlander
Ik heb aan den lijve mee gemaakt dat hij slecht kan omgaan met macht. Ik zou hem niet nomineren, al is het omdat ik in de praktijk heb gezien hoe hij meerdere malen machtsmisbruik heeft gepleegd.
LWaS
Er werd al gezegd, het is belangrijk WAT je zegt en niet HOEVEEL je zegt.
Wilgje
Ze is vaak aanwezig, maar ze is zeker geen genie op het gebied van IRC.
Ik geloof dat de chat wat te ver is doorgeschoten. Het was bedoelt voor offtopic discussies en om verhalen te bespreken.
Dat er geen reet aan is kan mij geen reet schelen. Kom het forum dan maar eens opvrolijken. En je bent nog altijd zelf de gene die iets leuk maakt. Met zeggen dat het niet leuk is bereik je niets.
Alle bewoners @ lijkt mij gewoon het simpelst. Anders krijg je er alleen maar problemen bij.
quote:P'cies.. om gewoon ruzie te voorkomen.. en als het nou een chatkanaal was met gemiddeld zo'n 30 users zoals #fok (actief of niet actief), dan zou je nog kunnen zeggen.. nou we benoemen er een aantal tot @ zodat er iig latijd een @ aanwezig is...
Op 06 februari 2001 22:32 schreef Num het volgende:
Alle bewoners @ lijkt mij gewoon het simpelst. Anders krijg je er alleen maar problemen bij.
maar dit is maar een paar mensjes en wat betreft echte floodders.. nauwelijks... Iedereen geen @ is misschien nog wel een beter idee dan een paar @ en de rest niet..
het forum:
tsja er worden steeds vaker verhalen begonnen en totaal niet afgemaakt...
af en toe wel eens een leuk verhaaltje maar vaak worden verhalen gewoon weggevaagd
zijn ze net begonnen met een aventuur op te zetten gaat iemand anders ineens zeggen dat dat helemaal niet mogenlijk is ofzo...
maar hoe kan nou iest niet mogelijk zijn op een fantasie eiland
Dus wat mij betrefd, moet het gewoon gezelliger worden, minder nutteloos geban e.t.c. En dan is dat moderated misschien niet nodig. En lukt dat niet, dan is dat moderaten altijd nog een optie.
Bots gekloot is opzich leuk, maar maak daar dan een #bots channel voor.
Als moderated, dan iig een bot, die er is voor protectie en stats. Oh, en dan wil ik GEEN ops. Als ik kan lullen ben ik tevree.
[Dit bericht is gewijzigd door the-russian op 07-02-2001 01:14]
quote:DJ....dat viel toch wel mee....
Op 06 februari 2001 22:20 schreef djjumbo het volgende:
vergeet ik nog bijna te zeggen...je word genees meer gedag gezegt
en af en toe sta je gewoon tegen de chinese muur te praten...
Wat mij betreft blijft het zoals het was, het enige dat ik niet zo leuk vond is het gedoe met die scriptjes, Beer en Highlander (no offence!!) die de hele tijd bezig zijn met technische dingen...
Oke soms word er wat in wilde weg gekickt, maar meestal houdt dat ook op als je laat merken dat je het echt niet op prijs stelt...
Maar oke, als er dan toch vaste Ops moeten komen...ben ik dus NIET voor Ali Breuls en Havoc. Heeft niets met de personen op zich te maken, maar behalve Ali ooit eens tien seconden, heb ik geen van drieen ooit op de chat gezien.
Als we dan toch vaste Ops moeten kiezen, neem er dan een paar die er vrijwel altijd zijn.
Ik denk aan Wilgje, Beer, Ridder en LWaS bijvoorbeeld.
Maar nogmaals, hoe druk is het nou helemaal?? Alle eilanders kunnen toch Op zijn?? Het was juist zo leuk om de titel te kunnen veranderen enzo...
Ja overdaad schaadt en is niet leuk maar daar heb ik het dus niet over, ik ga er liever van uit dat we dat soort dingen op een normale volwassen manier onderling kunnen regelen.
Nouja, ga dan nu maar eens op de chat kijken
Nou moet ik zeggen, ik ben er natuurlijk ook niet altijd dus misschien dat ik me wel heel erg vergis in de aanwezigheid van bepaalde personen
Wat me nou weer wel kan schelen is dat mensen lopen te zeuren
als je kleurtjes en/of andere grappige dingetjes gebruikt, mi maakt
dat de chat alleen maar leuker, maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over
Teksten als: aaaaaaaaaarghh kleurtjes!! :-(( vliegen je om de oren
En dan wat betreft de netiquette, zal wel weer pietluttig
van me zijn, maar soms wordt er dus door een aantal niet eens de
moeite genomen om hallo te zeggen als je binnenkomt,
tja en daar irriteer ik mij dus heel erg aan.
Verders vind ik het wel hardstikke leuk dat we sowieso #fokeiland hebben
quote:ppfffuuuwww.... ben dus niet de enige...
Op 07 februari 2001 11:03 schreef Faat het volgende:En dan wat betreft de netiquette, zal wel weer pietluttig
van me zijn, maar soms wordt er dus door een aantal niet eens de
moeite genomen om hallo te zeggen als je binnenkomt,
tja en daar irriteer ik mij dus heel erg aan.
Verders vind ik het wel hardstikke leuk dat we sowieso #fokeiland hebben
Maar dat is toch niet zo erg?? Er is toch ook niemand (op een enkele uitzondering daargelaten die weten dat ik er ernstige psychische problemen mee heb ) die wacht met weggaan totdat ik ook doei heb gezegd??
Want dat mis ik dus ook vaak omdat ik dus ondertussen ook met andere dingen bezig ben.
Komop, laten we nu niet op alle slakken zout gaan leggen, het was juist zo fijn en ongedwongen...
quote:* Breuls gaat daar ff over zeuren
Op 07 februari 2001 09:54 schreef equilan het volgende:
Maar oke, als er dan toch vaste Ops moeten komen...ben ik dus NIET voor Ali Breuls en Havoc. Heeft niets met de personen op zich te maken, maar behalve Ali ooit eens tien seconden, heb ik geen van drieen ooit op de chat gezien.
quote:Misschien wel
Nou moet ik zeggen, ik ben er natuurlijk ook niet altijd dus misschien dat ik me wel heel erg vergis in de aanwezigheid van bepaalde personen
En ook over het gedag zeggen:
Ik probeer iedereen die binnenkomt altijd welkom te heten. Ik heb echter ook niet altijd m'n mIRC venster bovenop (heb tig andere dingen draaien altijd), dus ik mis wel 's wat...
Meestal doe ik het gewoon zo als ik online ben: ik start naast m'n browser, ICQ etc ook mIRC op, open er 2 of 3 of 4 kanalen en daar neem ik zo af en toe een (kort of lang) kijkje.
Maar ik doe m'n best
Dat was niet alleen een reactie op wat jij zei over het gedag zeggen, meer over het hele gedoe op de chat en dat kwam er een beetje verkeerd uit. Ik was een beetje chagrijnig over dit topic, maar ik ben er dan ook niet bij geweest toen het fout liep. Ik baalde er gewoon van dat het normaal kan.
Maar het is me uitgelegd en ik begrijp nu dat er gewoon wat regels moeten komen en vaste Op's, dat dat een stuk prettiger werkt. De netiquette is natuurlijk weer iets heel anders en wat dat betreft ben ik het met je eens
Ik heb het ook wel 's dat ik iets mis, juist als ik heel druk aan het typen ben. Dan ben ik helemaal bezig om óf iets te typen, óf iets te lezen, óf na te denken wat ik ga typen of..
En dan mis ik in de woordenbrij wel 's wat.
Ik kan me voorstellen dat je ook soms best wel ff druk ben met dat typen en zo iemand niet ziet binnenkomen of vergeet gedag te zeggen...
Reden AliSalami er niet vaak is, is omdat hij druk met een verhuizing is waardoor hij wel op het forum kan maar niet op de chat.
Ik ben inderdaad de founder van het kanaal. Waarom ? Omdat het in mijn ogen bij Fok! hoort en daarom heb ik em geregged. Als dan een van de admins begint te zeuren kan ik gewoon het woord doen en face-to-face eventuele problemen op lossen. Ik ben er dus niet om te chatten maar wel om jullie met alle vragen etc. te helpen. BigBrother forum is net afgelopen en nu ben ik mede mod geworden van General Chat, Tevens gebeurt er ook nog veel achter de schermen en ben ik ook Operator op #fok. Dat is de reden waarom ik er niet zo veel ben. Maar ik kan me in het niet zo lange verleden herinneren dat iemand een invite op het channel had gezet. In dat soort gevallen of als jullie iets aan het channel veranderd willen hebben dan reageer ik meteen.
Maar hoe jullie de @tjes willen verdelen moeten jullie maar even bekijken. Mocht er geen duidelijk lijstje komen dan stellen AliSalami en ik dat lijstje samen om onduidelijkheden te voorkomen.
En nu ga ik bukken voor alle shit die ik over me heen ga krijgen
volgens mij gaat het nu de goeie kant op
Kijk, de reden waarom ik vind/vond dat sommige niet de meest aangewezen persoon zijn om Op te worden is puur gebaseerd op hun aanwezigheid, voor zover ik die kan beoordelen. En dat kan ik nauwelijks, omdat ik zelf natuurlijk ook niet altijd ben
Maar goed, ik begreep gisteren dat er wat problemen waren geweest en dat er behoefte is aan Op's die regelmatig op het kanaal te vinden zijn. Als jij altijd bereikbaar bent voor ons ook al zit je niet perse zelf op de chat is dat uitstekend, voldoet toch?? Als dat idem dito met een sterretje geld voor Ali lijkt hij mij ook een uitstekende Op. Als de Op's maar bereikbaar zijn.
Maar daarnaast lijkt het me zinvol om ook een paar Op's te hebben die bestaan uit de meest frequente bezoekers. Bijvoorbeeld een Wilgje LWaS en Highlander ofzo (Ook nu kan ik er echt ontzettend naast zitten en misschien zijn er wel mensen veel vaker aanwezig, lees even over de namen heen, het gaat om het idee).
Ik stel voor dat we nu gaan inventariseren wie er eigenlijk Op willen worden. We kunnen wel van alles roepen maar als de betrokken personen zelf helemaal geen Op willen worden heeft dat weinig zin
Ik wil zelf eventueel ook wel Op worden. Ik ben er regelmatig en kan er nog veel regelmatiger zijn als dat nodig is Wie wil nog meer??
Ik denk dat 't best wel te doen is om gewoon alle eilandbewoners een @ te geven.
En mochten iemand dan een keer zo stom bezig zijn dat de rest er last van heeft, kan die @ altijd nog weggehaald worden.
Maar zo als 't nu gaat, zou ik zeggen,
lekker laten gaan zo
*'t topic heeft toch bereikt wat uiteindelijk de bedoeling was, eindelijk van 't flooden verlost
ik weet niet precies wie maar ik weet wel dat ze besloten hebben zichzelf wel ops te geven
Hoor net van Wilgje dat er nieuwe regels zijn opgesteld en minder ops komen. Heel goed. Bovendien zijn al die opties neem ik aan nu niet meer te veranderen (+n en +t etc...)
Ik kom binnenkort weer eens lanngs op #fokeiland!
Dat zijn:
Ali
Beer
Breuls
HighLander
LWaS
Num
Wilgje
in principe zijn er altijd drie @tjes.
Das alles wat ik voorzover weet, meer info hoop ik van een van hen te horen.
Er zijn nu idd een aantal vaste ops.
Dat zijn:
Havoc
Ali
Beer
Breuls
Highlander
LWaS
Num
Wilgje
Er zullen niet meer dan 3 ops tegelijk aanwezig zijn. Dat betekent dat als een op het kanaal binnenkomt en ziet dat er al 3 zijn, hij zichzelf deopt.
Gaat er een op weg, geeft hij de @ door aan een volgende van deze lijst.
Verder is er weinig veranderd. Iedereen kan nog steeds de topictitel veranderen.
Alleen kan niet meer iedereen kicken en bannen.
Dat is eigenlijk wat voor het dagelijks gebruik is veranderd.
De op-status betekent overigens niet dat de ops baas zijn. Die hebben verder net zoveel te vertellen als de gewone users.
Allereerst: @-ops is leuk, geinig, maar het moet goed worden gebruikt. Tuurlijk, in het begin heb ik het ook misbruikt, iedereen deed dat. Elkaar lekker kicken en bannen, topics veranderen etc.. Maar als het eenmaal gewoon is moet je het ook gewoon houden, geen gedonder met @-ops, of het moet eens spontaan zijn, maar dus niet meer dag in, dag uit.
Bots zijn ook best wel geinig, maar als, en ik begrijp dat het zo is gegaan, dit zover doorslaat dat het chatten alleen maar bestaat uit lullen tegen botjes en er geen normale gesprekken meer zijn, dan is er toch iets mis. Ze moeten met mate worden gebruikt, alleen dan zijn ze leuk.
Wat betrefd de nieuwe op-regeling. Heel goed. De nieuwe mensen niet automatisch meer a-op, maar een vast aantal mensen. Die het dan goed gebruiken, want anders mag ze van mij de status snel ontzegd worden.
Over mij als a-op (er werd ergens geopperd dat ik er nooit was, ik was er dus wel vaak, zeker in het begin. Later minder en nu helaas nog niet meer) Lijkt me idd meer een formaliteit, ook al omdat als er ruzies zijn die niet kunnen worden uitgesproken, ik er liever wat van weet zodat ik er wat aan kan doen. Niet dat ik met dat a-opje veel zal doen op het moment dus.
En dat was het wel, veel plezier in #fokeiland nog!!!
dit wou ik gewoon ff kwijt
wil je de hele logs
ICQ me dan maar ff #75256209
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 18-02-2001 18:31]
[Dit bericht is gewijzigd door Havoc op 18-02-2001 18:30]
quote:Ok kom nu naar de chat en dan praten we er over
Op 18 februari 2001 18:31 schreef djjumbo het volgende:
en dan gekicked worden voor exces floodof alles 30 keer moeten herhalen....
rare methodes.....
*mega hijs*
Het wordt tijd dat het er weer eens gezellig wordt. Zoals vanouds
Vroeger....
Hup, kom gezellig eens langs op
irc.fok.nl
#fokeiland
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/115830]
En da gewoon overal waar #fok staat #fokeiland denken en dan kom je er vanzelf
quote:Ja sorry, overdag slaap ik
Op vrijdag 13 december 2002 13:01 schreef ninja-mod het volgende:
gistren nog gedaan dagobert...maar dat had je al door... ik had toen net m'n eigen dsl lijntje up dus ik had het erg druk.... maar ik ga er vaker komen... , hee mensen jullie mogen ook er overdag langskomen hoor! ik verveel me vaak de tering in #fokeiland overdag!
quote:Schop
Op dinsdag 6 februari 2001 00:52 schreef B.e.e.r het volgende:
Beste Fokeilanders,Zoals jullie misschien wel (of niet) weten, bestaat er sinds begin januari 2001 een chat-room voor Fok!eiland.
Waar ?
Je kunt deze chat bereiken door met een IRC programma in te loggen op: IRC.Fokzine.netJe hebt hiervoor wel eerst een programmatje nodig om een verbinding met die server te maken.
Een goed programma hiervoor is mIRC.
Dit programma is te vinden op:
<A href=http://www.mirc.nl/download.html target=new>www.mirc.nl/download.html</A>Op die pagina kun je ook meteen lezen hoe je mIRC moet installeren, en ook nog een stukje over de geschiedenis van IRC (als dat je boeit
)
En als dat allemaal gelukt is, dan....
Verbinding maken.
Dan kun je de verbinding met IRC.Fokeiland gaan maken.
Hiervoor zul je een paar dingetjes moeten instellen in je mIRC.Hier zie je het schermpje wat je te zien krijgt nadat je mIRC gestart hebt.
Je voegt hier een server toe (FokZine IRC Server), en vult je eigen gegevens in.Als je dit allemaal hebt ingevult met je eigen gegevens klik je op 'Add'.
Je ziet dan het volgende schermpje waar je de juiste Server gegevens invult.Als je dit gedaan hebt klik je op 'OK' en vervolgens op 'Connect to IRC Server'.
Hierna verschijnt een pop-up window.
Je tikt hier: #fokeiland
en klikt dan op joinReady to go! Je kunt nu chatten!
Eenmaal aangekomen gelden hier een aantal gedragsregels die in dit topic ter sprake zullen komen. De bedoeling is dat hieruit een zogenoemde policy ontstaat.
<font color=DF040F>*In de trant van de policy's op FOK, hebben wij (de vaste gebruikers van #fokeiland) besloten een discussie te openen.
Hier is de vaste kern van #fokeiland al enkele dagen over aan het nadenken, en samen hopen we tot een goed beleid te komen
De discussie kan in dit topic gebeuren.</font>Alvast bedankt,
namens Beer, HighLander, LWaS
en hulp van enkele andere vaste bezoekers.
In het kader van de #fokeiland promotie wil ik graag dit topic kicken.
Kom anders, als je geen Mirc hebt eens langs via irc.fok.nl (gewoon in je browser tikken ) Dat werkt ook ..
*einde schaamteloze reclame*
quote:Netjes gedaan ..
Op zaterdag 15 maart 2003 20:56 schreef LWaS het volgende:
Ik roeleer
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:56 schreef LWaS het volgende:
Ik roeleer
En ook leuk om weer eens B.e.e.r. in de topiclist te zien
quote:Coming
Op dinsdag 18 maart 2003 11:51 schreef LWaS het volgende:
Waar blijft iedereen?
quote:werken .. ben dus niet thuis.
Waar blijft iedereen?
quote:Op school
Waar blijft iedereen?
quote:Ik wist nog iemand die dat kon
Op woensdag 26 maart 2003 18:23 schreef pluisje het volgende:
Schiet Tara of LWaS even aan zodra ze op de chat zijn, die kunnen het vast wel even regelen.
Terwijl het best gezellig is zie bv gisteravond dat het nog druk is ook.
Ik weet ook eigenlijk niet wie het kanaal ooit geregistreerd heeft?
quote:Ehm kunnen er dan geen @tjes gemaakt worden die er wel zijn, ik begrijp best dat jij er zelf niet kan zijn, helemaal niet erg, maar als mod van het eiland tja valt #fokeiland ook onder jou jurisdictie
Op woensdag 26 maart 2003 18:40 schreef pluisje het volgende:
Tja, het probleem is dat ik er zelf gewoon niet kan zijn, en dus is het chatkanaal afhankelijk van andere @tjes.Ik weet ook eigenlijk niet wie het kanaal ooit geregistreerd heeft?
Het is fok hoor
Maar goed, er is zover ik weet altijd wel of een @ aanwezig, of eentje oproepbaar via #fok, dus echt een heel groot probleem vind ik het op dit moment nog niet, zo vaak is er niet iets aan de hand, en het is uiteindelijk natuurlijk maar een klein channel.
Maar ik zal er verder even over nadenken enzo.
quote:Mag ik je er op wijzen dat er al in geen dagen een @ aanwezig is, en dat er mensen gebanned staan al sinds 19 maart ! beetje onzinnig.
Op woensdag 26 maart 2003 18:48 schreef pluisje het volgende:
jurisdictie?Het is fok hoor
Maar ik zal er verder even over nadenken enzo.
En een klein kanaal kan groot worden. en het is storend gewoon dat bv een topic titel al dagen op slot zat.
Ik wil best meedenken over hoe het verder moet in het chatkanaal, maar ik ga niet de volledige verantwoordelijkheid ervoor nemen, aangezien het simpelweg mijn kanaal niet is.
Meedenken, meehelpen, dat is wat ik kan doen, maar de invulling van het channel komt in hoofdlijnen op de schouders van de oprichters terecht.
Dus even geduld, en dan zal ik eens rondvragen.
quote:Oke .. Ik zal wel weer afwachten ..
Op woensdag 26 maart 2003 19:04 schreef pluisje het volgende:
Dus even geduld, en dan zal ik eens rondvragen.
quote:ik.
Op woensdag 26 maart 2003 18:40 schreef pluisje het volgende:
Tja, het probleem is dat ik er zelf gewoon niet kan zijn, en dus is het chatkanaal afhankelijk van andere @tjes.Ik weet ook eigenlijk niet wie het kanaal ooit geregistreerd heeft?
quote:de topictitel heb ik iig nooit op +t gezet. De bans staan er idd al sinds 19 maart, maar dat zijn geen mensen die voor de lol langs kwmane hoor.
Op woensdag 26 maart 2003 18:53 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Mag ik je er op wijzen dat er al in geen dagen een @ aanwezig is, en dat er mensen gebanned staan al sinds 19 maart ! beetje onzinnig.
En een klein kanaal kan groot worden. en het is storend gewoon dat bv een topic titel al dagen op slot zat.
en als je daar dan #fok!eiland intypt kan misschien zelfs Faat fatsoenlijk chatten
quote:Chat ik in Prettig Gesprek niet fatsoenlijk genoeg dan?
Op donderdag 27 maart 2003 01:48 schreef Dagobert het volgende:
http://irc.tweakers.neten als je daar dan #fok!eiland intypt kan misschien zelfs Faat fatsoenlijk chatten
Ik zal nog één keer dan maar mijn IRC "probleem" uitleggen:
Tijdens het fokken hier sta ik zo ongeveer 25 keer op en doe van alles
tussendoor, dan plof ik weer even neer, lees wat posten terug,
post zelf weer wat en ben alweer met wat anders bezig
Bij IRC lukt me dat niet, ofwel ik blijf veel te lang zitten, ofwel ik raak volledig
de draad van het gesprek kwijt, ofwel ik zit net terwijl er een paar over computer
problemen aan het babbelen zijn en zit ik een hoop stom gelul mee te lezen
Net als dat weer stopt zou ik dan weer wat anders moeten doen, maar komen
er weer een paar gezellige kletsers en kan ik me weer niet van mijn scherm vrijmaken
Voor mij is IRC dus niet echt iets, evenzogoed bedankt voor de link Dagobert
Stelling: van IRC krijg je een blikken kont
quote:Ehm Ik heb hem gisteren door een algeheel IRC @tje van de +t af laten halen. Blijkbaar zijn er dus andere @ buiten jou die dat wel doen. en mensen hoeven toch niet altijd gebanned worden. Je banned ze, eeen dag later unban je ze weer , Zo moeilijk is het niet toch ?
Op woensdag 26 maart 2003 22:16 schreef LWaS het volgende:[..]
de topictitel heb ik iig nooit op +t gezet. De bans staan er idd al sinds 19 maart, maar dat zijn geen mensen die voor de lol langs kwmane hoor.
Maar dat is inhoudelijk IRC.
quote:Zulks soort mensen van wie die ban stond, die unban je niet na een dag.
Op donderdag 27 maart 2003 08:59 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ehm Ik heb hem gisteren door een algeheel IRC @tje van de +t af laten halen. Blijkbaar zijn er dus andere @ buiten jou die dat wel doen. en mensen hoeven toch niet altijd gebanned worden. Je banned ze, eeen dag later unban je ze weer , Zo moeilijk is het niet toch ?
Maar dat is inhoudelijk IRC.
quote:het is de 27e - de 19e is ???? ind. lang dus .. maar dat is inhoudelijk. Dus wat ik al zei dat is niet de discussie.
Op donderdag 27 maart 2003 11:20 schreef LWaS het volgende:[..]
Zulks soort mensen van wie die ban stond, die unban je niet na een dag.
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:37 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
het is de 27e - de 19e is ???? ind. lang dus .. maar dat is inhoudelijk. Dus wat ik al zei dat is niet de discussie.
Maar laat maar zitten, ik ga zelf wel zoeken wie wat en hoe de IRC server beheerd wordt en hoe het zit met openbare blijkbaar "privé" kanalen gerelateerd aan een FOk-Forum.
quote:Dat vraag ik me ook af.
Op donderdag 27 maart 2003 11:43 schreef Faat het volgende:
Waar gaat dit over? LD wat is er aan de hand, wat is het probleem nou precies?
Heb toch gisteren aangegeven dat ik er mee bezig ga, maar dat het nog steeds niet mijn kanaal is, en dus ook niet zomaar allerlei dingen kan regelen?
En LWaS, die het kanaal geregistreerd heeft, geeft hier toch ook gewoon antwoord op je vragen?
Dat jullie het niet met elkaar eens zijn is wat anders.
quote:Ik dacht in eerste instantie dat LD vond dat je de gebande mensen
Op donderdag 27 maart 2003 11:44 schreef LWaS het volgende:
Dat vraag ik me ook af.
Nu denk ik dat LD bedoelt dat hij jou gewoon mist in IRC, maar dat niet rechtsstreeks zegt,
maar via een hele omweg en dan is het best frustrerend als niemand je begrijpt
Dus LWaS als je even naar IRC gaat en LD een dikke knuffel geeft komt alles vast goed
Bv over een gesloten topictitel, afwezigheid van operators, mensen die gebanned zijn. en allang unbanned kunnen worden. Ik dacht dat het Eiland en dus ook #fokeiland een open communitie zou zijn.
Ik ben zelf zowat elke dag op irc te vinden en constateer gewoon wat zaken. aangezien ik dus geen flauw idee heb meer wie de @ op irc eiland zijn is dit een mooi topic er voor om vragen op en aanmerkingen te stellen cq te geven.
Maar er wordt naar mijn mening alleen maar defensief op gereageert. Ipv van meedenken wat er misschien wel voor leuks kan worden gedaan met de Fokeiland IRC is het een spelletje afschuiven geworden.
Lwas maak anders portier #fokeiland @ , die is er ook vaak !
Dat kun je zien als afschuiven, maar je kan het ook zien als een kleine uitleg.
Jij geeft kritiek, ik leg uit en weerleg een deel van de kritiek en speel een gedeelte door naar andere mensen. Is toch niks mis mee?
Ik kan ook bij alles wat je aandraagt zeggen: Je hebt gelijk, ik doe er meteen wat aan!
Maar als ik vind dat je geen gelijk hebt, en als ik er simpelweg niks aan kan doen, dan schiet je daar helemaal niks mee op.
quote:Nah, lekker is dat ben je prinses op een tropisch eiland, kun je niet eens toveren
Op donderdag 27 maart 2003 11:58 schreef pluisje het volgende:
LD, ik kan gewoon simpelweg niet toveren...
quote:Ja dat was voor mezelf ook wel een desillusie toen ik daar na lang oefenen achter kwam
Op donderdag 27 maart 2003 12:26 schreef Faat het volgende:[..]
Nah, lekker is dat ben je prinses op een tropisch eiland, kun je niet eens toveren
quote:Ik zeg ook niet dat jij persoonlijk er wat aan kan doen, je geeft zelf al aan dat je er nooit bent en er geen tijd voor hebt. Dat respecteer ik. maar ik zie wel dat de betreffende @ daar, die toch eilanders zijn
Op donderdag 27 maart 2003 11:58 schreef pluisje het volgende:[...]
Een deel van mijn kritiek kan je dus niet weerleggen omdat je er niet bij bent. Maar net wat ik zeg #fokeiland is een deel van fokeiland. Ik ben al lang blij dat dit topic niet op slot gaat omdat het over IRC gaat en dat hier in er over gepraat kan worden.
quote:Dago is al Irc @ op #fokeiland. althans de laatste keer dat ik hem daar sprak wel .
Op donderdag 27 maart 2003 11:57 schreef Magneet het volgende:
of mij of dago
Schrijft u nu in voor de digitale revolutie op #fokeiland. #fokeiland moet terug gegeven worden aan de eilanders
einde reclame.
PI heb ik niet anders zou het een en een
zijn geworden
Trouwens LD als jij er toch elke dag bent en ook nog eens de enige bent die er is,
kunnen ze jou dan niet gewoon @tje maken? Das toch het makkelijkst?
Of moet je dan eerst een heel bijzonder @ toelatings examen afleggen?
quote:Ehm ik denk niet dat ik daar @ zou worden, dat zal men vast niet, omdat ik gewoon een wat meer expressievere user ben. maar misschien ook niet en geven ze me een @. We zien wel hoe het loopt.
Op donderdag 27 maart 2003 16:14 schreef Faat het volgende:
Maak mij trouwens niets uit. Het kanaal is geloof ik van LwaS ?? LWas ?? jij hebt hem toch geregt na de laatste IRC crash ? (eigenlijk van fok, maar ja dat is logisch)
toelatings examen is niet nodig, echt veel irc kennis hoef je niet te hebben om @ te zijn.
Ik zou gewoon weer zien dat het een lekker ouwehoer kanaal weer wordt, voor de eilanders. een PG, niet als vervanging van PG op het eiland .. never nooit dat dat gebeurt maar gewoon als extra en informatief ouwehoerkanaal
quote:ik mod al een kanaal en gaat het prima hoor
Op donderdag 27 maart 2003 16:16 schreef Magneet het volgende:LD @ maken
quote:sorry maar ik is op werk wat gelijk staat aan geen irc voor mij
Op donderdag 27 maart 2003 16:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
ben ik eens op die chat ,... gebeurt er niks
quote:sorrie hoor , ben aan het "werk"
Op donderdag 27 maart 2003 16:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
ben ik eens op die chat ,... gebeurt er niks
quote:maar wel ingelogd
Op donderdag 27 maart 2003 16:31 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
sorrie hoor , ben aan het "werk"
dus niet thuis. maar s'avonds ben ik er altijd
quote:Thuis, LD-Slaapt toch ??? of als Lord_Dreamer .. zo ja dan is er weer een resetje geweest
Op donderdag 27 maart 2003 16:33 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
maar wel ingelogd
....
quote:[16:16] *** Disconnected
Op donderdag 27 maart 2003 16:37 schreef Asschen_sukar het volgende:. .. resetje dus
idd
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:28 schreef Lord Dreamer het volgende:
* Lord Dreamer komt niet meer op #fokeiland en zal er vanaf nu ook nooit meer komen .. dus magneet , je kunt daar vrij posten. ik kom er niet meer
quote:Je kunt me vinden op #truth #fok of icq msn of mail ..
Op zondag 30 maart 2003 21:36 schreef portier het volgende:[..]
LD, ga vroeg naar bed en kom morgen weer gewoon online...
K?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |