* Fok!Dols *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat we de beste zanger of zangeres van Fok! zien te vinden. Daarom kun je in dit topic een zelfgezongen (!) nummertje posten, wat een nader te bepalen jury kan beoordelen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
Ten eerste moet het nummer a capella gezongen zijn, dus zonder enige vorm van begeleiding. Ook mag je het bestand dat je hier post niet bewerkt hebben met een audioeditor, dit om de jury zo objectief mogelijk te laten oordelen.
De beoordeling gaat als volgt. Je neemt het steeds op tegen een andere deelnemer. De jury vergelijkt jullie zangstemmen en bepaalt wie van de twee er door mag naar de volgende ronde. Dit gaat door middel van het geven van punten door de jury, die hun keuze ook moet beargumenteren, uiteraard. Hierdoor krijg je een goed beeld van je eigen kwaliteiten, dus ook als je niet wint heb je er wat aan.
Is dat alles?
Te zijner tijd als de eerste ronden achter de rug zijn en er voldoende kandidaten door zijn naar de volgende rondes, kan de jury opdrachten gaan geven, bijvoorbeeld een nederlandstalig nummer zingen.
Waar beginnen we?
Eerst gaan we democratisch een jury kiezen. Als je in de jury wilt (er zijn vijf man nodig (anders dan eerst)) post je dat ook hier, en je verteld de kwaliteiten die jij bezit die een jurylid nodig kan hebben. Vervolgens gaan we als we genoeg kandidaten hebben, een stem uitbrengen. Hieruit volgt dus de jury die jullie nummers gaat beoordelen, dus kies wijselijk.
De winnaar
Wat valt er te winnen? Nou ten eerste kun je een optreden posten van jezelf (wauw gaaf!). En misschien valt er met de moderators iets te fiksen met een coole ondertitel maar zo ver zijn we nog lang niet.
Voor meer informatie zie dit topic;
Dit is te gebruiken voor feedback, en vragen, hou dit topic vrij daarvan voor de overzichtelijkheid.
Dit alles kan elk moment veranderen als we een betere manier vinden.
Als mensen maar tegen mijn snoeiharde (overigens wel onderbouwde!) kritiek kunnen...
quote:dat is met dubbel 'l'
Op vrijdag 23 mei 2003 13:48 schreef D3nn15 het volgende:
Ik dacht ook dat het over poppen ging![]()
omdat ; aardig verstand van muziek heb
objectief , en goed gehoor
[Dit bericht is gewijzigd door HRR op 23-05-2003 13:54]
quote:Hadden jullie het op 26 april al?
Op vrijdag 23 mei 2003 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Hey, dit idee is van Barb en mij!
quote:Iets uitgebreider mag ook wel.
Op vrijdag 23 mei 2003 13:52 schreef HRR het volgende:
* HRR wil wel als jury :-)omdat ; aardig verstand van muziek heb
objectief , en goed gehoor
En het idee voor dit topic was van Mistix.
Omdat:
- Ik veel naar muziek luister
- Ik opensta voor alle soorten muziekstijl, ik luister van snoeiharde metal, tot dance, tot country. Werkelijk alles Zo zal ik niet snel beinvloed zijn door de het nummer wat de kandidaat gekozen heeft
- Ik niet beinvloed ben, omdat ik geen vrienden op Fok! heb, en ik niemand aardig vind
- Ik speel al enkele jaren gitaar, maar of dit enig nut heeft weet ik niet, aangezien het om zangers gaat
- Ik speel in een (tot nu toen nog cover)bandje met 2 geweldige zangeressen
Dat moet toch wel genoeg zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Solomon op 23-05-2003 18:27]
ik heb net zo'n stem als jim dus ik ben al bij voorbaat kansloos.
Dat soort dingen kunnen misschien wel nuttig zijn.
En? Wat vonden jullie ervan?
quote:Zoek een andere hobby...
Op vrijdag 23 mei 2003 14:52 schreef karoltje het volgende:
"Lllaaaalalallaaaaalalallaaaaalalaaalllaaaa. Pomtiedomdomdiedeee. Laaallalallalaaaalallalalalalaaaalaaaa"En? Wat vonden jullie ervan?
quote:vanaf mijn 6/7 de piano , ongeveer nu jaar / anderhalf jaar drum , nu bezig met gitaar, geen diploma omdat ik nooit les heb gehat, en consevetorium is niets voor mij , podium ervaring.. tjah , paar keer in kerk gespeeld .. en ik zing eigenlijk ook wel is..
Op vrijdag 23 mei 2003 14:48 schreef search64 het volgende:
Speel je een instrument, heb je een muziekdiploma, of misschien alleen AMV. Heb je conservatorium gedaan, heb je podiumervaring, zing je wel eens (niet onder de douche).Dat soort dingen kunnen misschien wel nuttig zijn.
quote:dat is zeker cool , vals zingende mensen afkraken
Op vrijdag 23 mei 2003 18:46 schreef 2x4 het volgende:
ik ben ook goeie jury, ehhzzz kheb gisteren een versterker ontworpe en gebouwd eehh en ik kan vals zingende mensen afkrake
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 15:23 schreef Knaller het volgende:
Ik bied me alvast aan als kandidaat...
*voorstelt*
"Ellow, ik ben vooralsnog zelfbenoemd jurylid"
quote:Heb je ook nog kwaliteiten, of ben je gewoon een clown?
Op zaterdag 24 mei 2003 16:42 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
*voorstelt*
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Saybia - The Day After Tomorrowik klink ook weer lekker verrot 's morgens maarja...khad nu toch de tijd. De kwaliteit is echt poor omdati k gewoon een microsoft microfoontje heb gebruikt, kheb (nog) geen professionele..
er zit 1 klein 'tikje' in, dat was waarop mn pc ff goed moest nadenken en er een klein foutje ontstond tijdens t opnemen/opslaan
Als iemand nog ruimte heeft op zijn FTP ofzo?! K zit namelijk wel vast aan een max van bandbreedte van mn FTP..
Ik heb lekker wel een echte microfoon wel maar een goedkope Sennheiser E835, maar hij doet t goed genoeg voor mij
quote:kom maar op met je Zangtalenten
Op zaterdag 24 mei 2003 22:36 schreef Keon het volgende:
Ik meld me als zanger
Moet ff kijken wanneer ik tijd heb om es iets in te zingen...Ik heb lekker wel een echte microfoon
wel maar een goedkope Sennheiser E835, maar hij doet t goed genoeg voor mij
heb wel wat in de PC staan, maar ik ga toch even kijken of ik het geluid wat beter kan krijgen.....
quote:ben benieuwd
Op zondag 25 mei 2003 23:37 schreef Faithy het volgende:
ik ga woensdag wel even wat inzingenheb wel wat in de PC staan, maar ik ga toch even kijken of ik het geluid wat beter kan krijgen.....
quote:Jah zei ik ook al, valt het op ?
Op maandag 26 mei 2003 19:52 schreef MeAndMyself het volgende:
stormlooptopic
quote:Clown zijn IS een kwaliteit, maar ik geef toe, niet van toepassing hier.
Op zaterdag 24 mei 2003 18:12 schreef search64 het volgende:[..]
Heb je ook nog kwaliteiten, of ben je gewoon een clown?
Om antwoord te geven op je vraag; ik ben opgegroeid met muziek, heb zelf bijna 4 jaar zangles. Als je dat genoeg capaciteiten vindt om me tot jurylid te benoemen, dan meld ik me hierbij graag aan
Hoewel ik dat van MeAndMyself nog niet zo slecht vind... zou ik wel 's wat mee willen opnemen met zo'n stem
Dan klinkt in ieder geval de opname fatsoenlijk
quote:Leuk dat je jezelf tot jurylid gedoopt hebt, maar je zit er nog niet in.
Op dinsdag 27 mei 2003 18:46 schreef Musiquence het volgende:
*Jurylid verveelt zich tamelijk hier...
!! De inschrijfperiode voor de jury eindigt nu vrijdag !!
Daarna zal ik met mijn extreem professionele achterban gaan overleggen, en zal zaterdag de jury bekend worden gemaakt, waarna we los kunnen.
quote:denk je ook aan mij ?
Op woensdag 28 mei 2003 00:46 schreef search64 het volgende:[..]
Leuk dat je jezelf tot jurylid gedoopt hebt, maar je zit er nog niet in.
!! De inschrijfperiode voor de jury eindigt nu vrijdag !!
Daarna zal ik met mijn extreem professionele achterban gaan overleggen, en zal zaterdag de jury bekend worden gemaakt, waarna we los kunnen.
Ik heb geloof ik wel een aardig stemgeluid, heb alleen geen geschoolde stem.
Bovendien zou ik voor deze wedstrijd als kandidaat speciaal zo'n "peperdure" microfoon moeten aanschaffen :p
Ow ja, nog wat over mij en muziek:
ik speel een aantal jaren piano en ik heb voor iemand van mijn leeftijd een redelijk brede muziek-kennis...
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:01 schreef ArmaniMania het volgende:
Met 24-jarig ervaring en studie in de muziek, en als muziek verslaafde, wil ik me wel aanmelden als jury.
Waarom wil iedereen eik in de jury ipv deelnemen?
-edit-
quote:Ow ja
Op woensdag 28 mei 2003 13:09 schreef Bolletje... het volgende:
nou ja..ik ben dus zangers..maar heb geen pc, en kan ook niks dus opnemen..dem
Vraagje nog ff trouwens, voor als er ook muzikanten zijn die liever een ander instrument bespelen dan stembanden... mag dat ook? Piano bijvoorbeeld of gitaar?
quote:Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Een goede jury kan ook horen of je kan zingen als je een goedkoop prutmicrofoontje gebruikt.
Op woensdag 28 mei 2003 12:39 schreef F-Snake het volgende:
Bovendien zou ik voor deze wedstrijd als kandidaat speciaal zo'n "peperdure" microfoon moeten aanschaffen :p
Nog even over de vraag of andere instrumenten ook mogen. Uhm, nee het is expliciet een zangwedstrijd. Na een paar ronden zou de jury kunnen besluiten om een begeleidingsinstrument in te voeren, maar vooralsnog is dit topic niet bedoeld om instrumentbeheersing te beoordelen. Misschien een idee voor een ander topic?
quote:Wederom; vertel eens wat over jezelf waaruit blijkt dat je geschikt bent voor de jury.
Op donderdag 29 mei 2003 12:00 schreef pekel het volgende:
* pekel geeft zich op voor de jury
quote:Ik heb erg veel les gehad van een muziekleraar, maar toen gingen mijn stembanden op de hobbel (ik ben keeper en ik schreeuw regelmatig). Ik heb ook alle afleveringen ( alles van de kritische jury dan) van Idols gezien(
Op donderdag 29 mei 2003 12:03 schreef search64 het volgende:[..]
Wederom; vertel eens wat over jezelf waaruit blijkt dat je geschikt bent voor de jury.
Is dit genoeg?
quote:Omdat ik niet kan zingen ? En daar ging het bij Fokdols om dat je kunt zingen, dus vragen over het bespelen van een instrument zijn overbodig, enders effe een topicje openen.
Op woensdag 28 mei 2003 16:17 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
Straks hebben we een jury van 100 man, en maar 1 of twee deelnemers
Waarom wil iedereen eik in de jury ipv deelnemen?
quote:Doe es niet, en doe eens lekker zingen voor ons
Op zaterdag 24 mei 2003 16:42 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
*voorstelt*
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 14:33 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Doe es niet, en doe eens lekker zingen voor ons
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 11:56 schreef Pascalle27 het volgende:
Euhm... bij nader inzien... als ik de technische skills om mn kunstje op Fok! te krijgen tevoorschijn weet te peuteren, dan moet ik me ook maar over de *bibber* zenuwen heenzetten en een stukje inzingenJuryleden zat immers
![]()
en deelnemers kunnen er altijd wel bij
[Dit bericht is gewijzigd door Pascalle27 op 29-05-2003 15:02]
(gemaakt met music maker, zoals je merkt!)
quote:wordt dus wat later
Op maandag 26 mei 2003 00:38 schreef HRR het volgende:[..]
ben benieuwd
momentje
quote:kheb niet alle tijd
Op donderdag 29 mei 2003 19:15 schreef Faithy het volgende:[..]
wordt dus wat later
![]()
momentje
quote:Morreguh!
Op donderdag 29 mei 2003 21:01 schreef pekel het volgende:
Wanneer wordt de jury bekendgemaakt?
Armanimania
HRR
Pekel
Search64
Solomon
Over deze uitslag valt niet te corresponderen. Het is besloten door een uiterst professioneel panel, waar ik totaal geen zeggenschap in had.
quote:en nu
Op zaterdag 31 mei 2003 10:45 schreef search64 het volgende:
En de jury is geworden (tromgeroffel) in alfabetische volgorde:Armanimania
HRR
Pekel
Search64
SolomonOver deze uitslag valt niet te corresponderen. Het is besloten door een uiterst professioneel panel, waar ik totaal geen zeggenschap in had.
quote:Mag ik roffelen?
Op zaterdag 31 mei 2003 10:45 schreef search64 het volgende:
En de jury is geworden (tromgeroffel) in alfabetische volgorde:
Armanimania
HRR
Pekel
Search64
Solomon
Over deze uitslag valt niet te corresponderen. Het is besloten door een uiterst professioneel panel, waar ik totaal geen zeggenschap in had.
quote:Hopelijk loopt dit minder snel dood dan "post hier je muzikale ideetjes", mijn ervaring leert altijd dat wanneer een topic productief wordt, het niet opschiet. Maargoed, hopen natuurlijk van niet! Ik wil wel andere mense horen
Nu gaan er een hele hoop mensen nummertjes opnemen en posten zodat de jury die kan beoordelen
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:36 schreef MeAndMyself het volgende:
Saybia - The Day After Tomorrow
ik klink ook weer lekker verrot 's morgens maarja...khad nu toch de tijd. De kwaliteit is echt poor omdati k gewoon een microsoft microfoontje heb gebruikt, kheb (nog) geen professionele..er zit 1 klein 'tikje' in, dat was waarop mn pc ff goed moest nadenken en er een klein foutje ontstond tijdens t opnemen/opslaan
Als iemand nog ruimte heeft op zijn FTP ofzo?! K zit namelijk wel vast aan een max van bandbreedte van mn FTP..
Je stem doet me een beetje denken aan Remi van green lizard. Je kunt zeker zingen, maar soms is de toonvastheid wat minder, en de hogere noten zijn wat geknepen. Voor een eerste kandidaat vind ik het heel aardig.
Als er een tweede kandidaat is, kunnen we jullie je punten geven.
quote:ik zal nu ff mijn mening geven, ik gaf eerst al aan dat het wel wat vrolijker mocht
Op zondag 1 juni 2003 02:30 schreef MeAndMyself het volgende:
nog een x dan maar..
[..]
ik heb jouw mp3 vergeleken met het orginele ...
dit kwam er uit ; je kan redelijk zingen ,alleen zoals search64 al aangaf , de bovenste tonen zijn geknepen ; ook zing je de melodie een beetje anders dan hoe die zegmaar orgineel is ;
en jouwstukje kan je hier vinden
en om het aftemaken , jullie 2 samen :p
quote:wtf is dat
Op zondag 1 juni 2003 11:53 schreef SunChaser het volgende:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/s.tetelepta/SDP.mp3
quote:SunChaser:
quote:Dit hoort hier niet thuis
quote:
Ten eerste moet het nummer a capella gezongen zijn, dus zonder enige vorm van begeleiding. Ook mag je het bestand dat je hier post niet bewerkt hebben met een audioeditor, dit om de jury zo objectief mogelijk te laten oordelen.
quote:MeAndMyself:
Op zondag 1 juni 2003 11:52 schreef search64 het volgende:
Ik zal je dezelfde review geven die ik in het andere topic heb gegeven.Je stem doet me een beetje denken aan Remi van green lizard. Je kunt zeker zingen, maar soms is de toonvastheid wat minder, en de hogere noten zijn wat geknepen. Voor een eerste kandidaat vind ik het heel aardig.
Als er een tweede kandidaat is, kunnen we jullie je punten geven.
quote:goed onderbouwd!
Op zondag 1 juni 2003 14:54 schreef pekel het volgende:[..]
SunChaser:
Een goed gemaakt nummer, het "zingen" was meer praten, wat aardig ging, muziek ging ook wel, maar je hoort niet echt een verhaallijn in de muziek, je snapt niet echt wat er gebeurd. Het lied heeft weinig kans. Maar dat bespreken we wel met de jury.
quote:misschien is het wel handiger om misschien wat meer comments te geven / toevoeging.. dus waarom je het ermee eens bent.. etc.
Op zondag 1 juni 2003 14:58 schreef pekel het volgende:[..]
MeAndMyself:
Als jurylid sluit ik me bij deze mening aan.
quote:je moet ergens beginnen
Op zondag 1 juni 2003 17:38 schreef ArmaniMania het volgende:
schiet lekker op zo, meer jury-leden dan kandidaten
Red Hot Chili Peppers wordt t dit keer. Waarschijnlijk Otherside.
[edit]
om HRR en de rest (?) in de tussentijd koest te houden hier maar ff een matig stukkie Blof die ik heb gemaakt toen ik bezig was met andere dingen dus niet bepaald top is. Niet voor in Fok!dols dus
[Dit bericht is gewijzigd door MeAndMyself op 01-06-2003 21:09]
quote:succes dan maar, kzal me alvast voorbereiden
Op zondag 1 juni 2003 20:50 schreef MeAndMyself het volgende:
hmm, kheb zin om nog ff een nummertje op te nemen, ff kijken of mn stem vandaag lekker isRed Hot Chili Peppers wordt t dit keer. Waarschijnlijk Otherside.
quote:Ja, dat was wel een beetje jammer...
Op zaterdag 31 mei 2003 23:33 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Mag ik roffelen?
[..]Hopelijk loopt dit minder snel dood dan "post hier je muzikale ideetjes", mijn ervaring leert altijd dat wanneer een topic productief wordt, het niet opschiet. Maargoed, hopen natuurlijk van niet! Ik wil wel andere mense horen
quote:als het echt niet loopt ga ik zelf wel zingen
Op maandag 2 juni 2003 08:52 schreef Cynic het volgende:[..]
Ja, dat was wel een beetje jammer...
quote:neh dit topic is een zangwedstrijd
Op maandag 2 juni 2003 18:09 schreef Nitroglycerine het volgende:
Mag ik ook met een instrumentaal nummer meedoen? Heb hier een hele mooie zilveren sax glimmend en al naast me staan
quote:dat zouw wel goed kunnen zijn voor ander ondewerp , heb hier een keyboard en Drumstel staan, klaar om te recorden :-)
Op maandag 2 juni 2003 18:09 schreef Nitroglycerine het volgende:
Mag ik ook met een instrumentaal nummer meedoen? Heb hier een hele mooie zilveren sax glimmend en al naast me staan
quote:ik zal niet bijten ^^
Op maandag 2 juni 2003 18:25 schreef Sven- het volgende:[..]
neh dit topic is een zangwedstrijd
Ik zou wel mee willen doen maar ik durf niet
quote:onze eerlijke en oprechte mening geven ..
Op dinsdag 3 juni 2003 12:47 schreef search64 het volgende:
Kom op stelletje mietjes, dan zullen we jullie eens flink afkraken.
quote:Tja, ik liever niet eigenlijk
Op maandag 2 juni 2003 14:33 schreef HRR het volgende:[..]
als het echt niet loopt ga ik zelf wel zingen
[Dit bericht is gewijzigd door Knaller op 04-06-2003 19:33]
quote:ga maar een stukje zingen ipv beetje te mopperen ^^
Op woensdag 4 juni 2003 12:28 schreef Knaller het volgende:
Nou, tis niet echt een succes dit topic...
quote:zooitje mietjes hier. Anonimiteit hier en dan durfen ze nog niet iets te posten
Op woensdag 4 juni 2003 23:34 schreef HRR het volgende:[..]
ga maar een stukje zingen ipv beetje te mopperen ^^
quote:kzal asap wel wat posten ...
Op donderdag 5 juni 2003 23:30 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
zooitje mietjes hier. Anonimiteit hier en dan durfen ze nog niet iets te posten
Je moet geloof ik "Doel opslaan als" doen want anders pakt ie hem niet... mja kleine moeite hé!
quote:je kan zeker wel zingen , alleen let op 2 dingen
Op vrijdag 6 juni 2003 02:22 schreef Knaller het volgende:
Oké, ik geef toe dat ik zeurde... hier dan maar luisterfragmentje!! Op de achtergrond kan je ook licht wat vage muziek van me broer in z'n kamer naast me horen en er willen ook nog wat vervelende valkparkieten doorheen bléren maar verder is het wel goed te verstaan denk ik!! Het lied wat ik doe is Queen - Las Palabras De Amor en het klinkt misschien wat raar maar het gaat zo ongeveer...Je moet geloof ik "Doel opslaan als" doen want anders pakt ie hem niet... mja kleine moeite hé!
en bij : slooooow. gaat je beetje op en neer
maar goed dat je heb gepost ... ik heb ook wat geprobeerd, alleen de kwaliteit is te bagger...
quote:hij doet t niet bij mij
Oké, ik geef toe dat ik zeurde... hier dan maar luisterfragmentje!! Op de achtergrond kan je ook licht wat vage muziek van me broer in z'n kamer naast me horen en er willen ook nog wat vervelende valkparkieten doorheen bléren maar verder is het wel goed te verstaan denk ik!! Het lied wat ik doe is Queen - Las Palabras De Amor en het klinkt misschien wat raar maar het gaat zo ongeveer...Je moet geloof ik "Doel opslaan als" doen want anders pakt ie hem niet... mja kleine moeite hé!
iets met een WAV-decoder die ik niet heb
quote:Hm dat heb ik ook wel eens, als ik em met winamp probeer af te spelen.. heb je het met Media Player geprobeerd?
Op zondag 8 juni 2003 16:53 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
hij doet t niet bij mij
iets met een WAV-decoder die ik niet heb
quote:Sorry, maar totaal geen toonvastheid, en ik heb het idee dat je met een koptelefoon op meezingt (ik weet het wel zeker want ik heb je mp3'tje over het origineel heengeedit). Dat is eigenlijk niet de bedoeling, omdat het een stuk makkelijker is. Bovendien hou je jezelf ook voor de gek, omdat het altijd veel beter klinkt voor jezelf dan voor mensen die die koptelefoon niet op hebben.
Nog even een algemene opmerking. Dit is voor de eerste rondes ook te lang. meer dan een halve minuut is echt niet nodig.
Daarom nu mijn bijdrage:
Fleetwood Snake
Let aub niet op mijn krampachtige uitspraak van het woord "different", ik had geen zin om alles nog een keer te zingen
Sting - Rise and Fall (door mij natuurlijk)
Net ff een stukkie gezongen en t klonk best goed.
Misschien is het trouwens een idee dat een mod de topictitel aanpast in Fok! Idols ofzo..want Fok!dols klinkt meer alsof het over poppen gaat ofzo (ja weetikveel...tis een idee)
quote:*applaus!
Op zaterdag 16 augustus 2003 15:27 schreef MeAndMyself het volgende:
*blaasSting - Rise and Fall (door mij natuurlijk)
Misschien is het trouwens een idee dat een mod de topictitel aanpast in Fok! Idols ofzo..want Fok!dols klinkt meer alsof het over poppen gaat ofzo (ja weetikveel...tis een idee)
quote:Hmm die link doet het niet meer... kunt u hem nog een keer zetten? Ik zit te denken of ik het ook eens voor de gein zal doen... maar mijn microfoon is zo bout
Op zaterdag 16 augustus 2003 15:27 schreef MeAndMyself het volgende:
*blaasSting - Rise and Fall (door mij natuurlijk)
[Dit bericht is gewijzigd door Stefkuh op 30-08-2003 16:57]
quote:Fok! Idols deel 2 (zingende Fok!-users)
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:03 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Hmm die link doet het niet meer... kunt u hem nog een keer zetten? Ik zit te denken of ik het ook eens voor de gein zal doen... maar mijn microfoon is zo bout
En van de andere kant, weet ik ook niet of ik het zo tentoon wil spreiden wehehheehehehe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |