quote:die is inderdaad nog erger.
Op woensdag 21 mei 2003 15:36 schreef Boink het volgende:
Olav mol heeft er tenminste verstand van....
Kan ik van diebij Studio Sport niet zeggen
Maar bij Olav Mol hoor je inderdaad vaker aan welke coureurs hij een hekel heeft.. hij heeft bijvoorbeeld een hekel aan Schumacher..
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 21-05-2003 15:38]
quote:Het niveau van die kerel is idd aan het dalen, maar ik kijk toch geen RTL meer! We hebben sinds kort Kabel-kluif dus.......
Op woensdag 21 mei 2003 15:35 schreef Pretzel het volgende:
Hebben jullie ook zo een pleuris hekel aan die olav mol, hij loopt helemaal niet onpartijdig commentaar te gevendie hufter is gewoon voor Mclaren e.d. , Hij loopt constant Michael Schumacher af te kraken! loser.
Ik was blij dat ik de race in barcelona in spanje zelf heb bekeken op de tribune's dan hoef ik niet zijn gezeik aan te horen BAH ik heb een hekel aan die, ik hoopte eigenlijk dat ik hem nog tegen zou komen maar ja dat is helaas niet gebeurd!
quote:hij blijft een sukkel, die oude man bij de bbc die was goed en die bracht het ook spannend, en zelfst tijdens de race in barcelona was er nog beter commentaar, terwqijl ze daar engels en spaans spraken!
quote:Evenals jan lammers en tom corronel.
Op woensdag 21 mei 2003 15:40 schreef Koos_26 het volgende:
Olav is de beste.Ruud ter Weijden moet oprotten!
quote:Bijna helemaal goed
Op woensdag 21 mei 2003 15:42 schreef Tweek het volgende:[..]
Evenals jan lammers en tom corronel.
quote:jij begrijpt hjet
Op woensdag 21 mei 2003 15:49 schreef GrymReaper het volgende:
Afschieten die Olav........ echt een naar mannetje vind ik dat!
quote:Zullen jou es afschieten
quote:geloof me , hij is meer voor ferrari dan voor mclaren
Hebben jullie ook zo een pleuris hekel aan die olav mol, hij loopt helemaal niet onpartijdig commentaar te gevendie hufter is gewoon voor Mclaren e.d. , Hij loopt constant Michael Schumacher af te kraken! loser.
Ik was blij dat ik de race in barcelona in spanje zelf heb bekeken op de tribune's dan hoef ik niet zijn gezeik aan te horen BAH ik heb een hekel aan die, ik hoopte eigenlijk dat ik hem nog tegen zou komen maar ja dat is helaas niet gebeurd!
quote:Er zit ook een knopje BRTN op je televisie... En anders schaf je Canal+ aan...
quote:For Your information er is geen f1 meer op canal + en wat dacht je dat ik voorheen had, he en die brtn is slecht ontvangst hier
Op woensdag 21 mei 2003 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Er zit ook een knopje BRTN op je televisie... En anders schaf je Canal+ aan...
Dus niet zo zeuren...
quote:Bedankt voor deze informatie die ik me hele leven bij me zal dragen...
Op woensdag 21 mei 2003 15:58 schreef Pretzel het volgende:[..]
For Your information er is geen f1 meer op canal + en wat dacht je dat ik voorheen had, he en die brtn is slecht ontvangst hier
Je bent wel een zeikerdje hoor...
quote:En terecht
Op woensdag 21 mei 2003 15:38 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
die is inderdaad nog erger.
Maar bij Olav Mol hoor je inderdaad vaker aan welke coureurs hij een hekel heeft.. hij heeft bijvoorbeeld een hekel aan Schumacher..
quote:Dat wou ik zeggen. Die man heeft een pleuris hekel aan ron dennis (en hij is niet de enigste). en dus ook mclaren.
Op woensdag 21 mei 2003 15:53 schreef StefanFM het volgende:[..]
geloof me , hij is meer voor ferrari dan voor mclaren
quote:Ferrari
Op woensdag 21 mei 2003 16:02 schreef trance40 het volgende:[..]
Dat wou ik zeggen. Die man heeft een pleuris hekel aan ron dennis (en hij is niet de enigste). en dus ook mclaren.
quote:En wat heb jij tegen Jan Lammers?
Op woensdag 21 mei 2003 15:42 schreef Tweek het volgende:[..]
Evenals jan lammers en tom corronel.
[Dit bericht is gewijzigd door michiel1225 op 21-05-2003 16:18]
quote:Dan kijk je toch naar de duitse RTL?
Op woensdag 21 mei 2003 15:58 schreef Pretzel het volgende:[..]
For Your information er is geen f1 meer op canal + en wat dacht je dat ik voorheen had, he en die brtn is slecht ontvangst hier
Ik moest trouwens best lachen vorige race (oostenrijk), toen m.schumi in vuur en vlam stond en daarna weer in z'n versnelling moest.. olav zo... godverdomme...(toen ging ie in z'n versnelling) ok dan, zei ie toen.... (moest ik ff zgge)
Olav Mol is een van de beste commentatoren van Nederland. Hij heeft een oneindige kennis wat betrefd autosport en voornamelijk natuurlijk Formule 1.
Ik moet er in ieder geval niet aan denken dat hij zou weggaan bij RTL5.
Ook Ruud Ter Weijden, hoe saai velen hem ook vinden, kan best goed uit de hoek komen.
RTL5 maakt een prachtige show van de Formule 1 met gedetailleerde voorbeschouwingen, analyzes en veel meer interessante mooi vormgegeven items.
Als je zonodig van die onpartijdige saaie zooi moet zien, dan kijk je maar naar dat foeilelijke Studio Sport op Nederland 2.
Veel plezier met die dooie gasten.
Mede dankzij hem is de aandacht voor de Formule 1 gegroeid. Je had dit topic beter over Hans Kraay (allebei) kunnen openen..
quote:Doodverwensing?
quote:En nog eentje!
Op woensdag 21 mei 2003 15:53 schreef Boink het volgende:[..]
Zullen jou es afschieten
Denken dat hij verstand heeft van F1, maar de tiet zien bungelen maar niet weten waar de tepel hangt! (variant op de klok horen luiden...etc.)
Die vent slaat echt als een pik op een drumstel..
NIET dus!
[Dit bericht is gewijzigd door BRITTJE op 21-05-2003 21:33]
quote:Olav Mol heeft er helemaal geen verstand van. Het is zelfs verbazend dat iemand die al zoveel jaar de F1 beroepshalve op de voet volgt, zo weinig verstand van zaken kan hebben. Dat gebrek pleegt ie op te poetsen met wilde zelfverzonnen theorietjes, maar alleen de leek trapt daarin.
Ja, en Jack Plooij is de Engelse taal machtig.
Tuurlijk mensen. Ga toch ns zelf nadenken.
quote:en jij hebt verstand van F1?
Op woensdag 21 mei 2003 21:09 schreef Argento het volgende:
Ik lees nu ff echt dit topic door en het is werkelijk opmerkelijk hoezeer Olav er in slaagt mensen te laten geloven dat hij verstand van Formule 1 heeft...Ja, en Jack Plooij is de Engelse taal machtig.
Tuurlijk mensen. Ga toch ns zelf nadenken.
En als z'n commentaar je niet aanstaat, zet je maar het geluid uit.
kan je tijdens studio sport fijn de herhaling zien met tenenkrommend slecht commentaar van een of andere keutel.
quote:Ik heb niet gesolliciteerd. Maar elk raceweekend is wel weer pijnlijk duidelijk dat ik meer verstand van F1 heb dan Olav Mol. Is ook niet zo moeilijk, ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Ja, ik heb bovengemiddeld verstand van F1. Dat is inherent als je de sport nu zon 14 jaar volgt (ok, in de periode 1 race nooit gezien en 2 niet live), zowel op TV als in de (Britse) autosport- c.q. F1 bladen. Ik zeg dan ook niet dat ik nu zo briljant ben op het gebied van F1 en de geschiedenis van F1, ik zeg dat Olav, gezien zijn positie, er bijzonder weinig van af weet.
Op woensdag 21 mei 2003 21:10 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
en jij hebt verstand van F1?
waarom werk jij dan niet bij RTL5 if I may ask?
quote:Ik zeg dat er meer bij komt kijken dan een bovengemiddeld verstand van Formule 1. Olav Mol is als verslaggever en journalist uiterst bedreven en heeft goed gezien waar zijn talenten en capaciteiten liggen. De kijker die zich een bovengemiddelde kennis van Formule 1 toedicht, al dan niet terecht, is in een minderheidspositie binnen het geheel van de kijkers naar F1 op RTL 5. Dus richt Mol zich op laatstgenoemde groep. Dus functioneert Olav Mol uitstekend.
Op woensdag 21 mei 2003 21:22 schreef Argento het volgende:[..]
Ik heb niet gesolliciteerd. Maar elk raceweekend is wel weer pijnlijk duidelijk dat ik meer verstand van F1 heb dan Olav Mol. Is ook niet zo moeilijk, ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Ja, ik heb bovengemiddeld verstand van F1. Dat is inherent als je de sport nu zon 14 jaar volgt (ok, in de periode 1 race nooit gezien en 2 niet live), zowel op TV als in de (Britse) autosport- c.q. F1 bladen. Ik zeg dan ook niet dat ik nu zo briljant ben op het gebied van F1 en de geschiedenis van F1, ik zeg dat Olav, gezien zijn positie, er bijzonder weinig van af weet.
En dan kan jij de Formule 1 al 14 jaar intensief volgen, volgens mij zit Olav Mol al evenlang op een vakkundige manier ECHT in het wereldje.
quote:Sjoebagger is ook een irrtante k#tmof.
Nee olav KEEP IT UP
quote:Ik zeg het gewoon nog een keer:
Op woensdag 21 mei 2003 21:27 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ik zeg dat er meer bij komt kijken dan een bovengemiddeld verstand van Formule 1. Olav Mol is als verslaggever en journalist uiterst bedreven en heeft goed gezien waar zijn talenten en capaciteiten liggen. De kijker die zich een bovengemiddelde kennis van Formule 1 toedicht, al dan niet terecht, is in een minderheidspositie binnen het geheel van de kijkers naar F1 op RTL 5. Dus richt Mol zich op laatstgenoemde groep. Dus functioneert Olav Mol uitstekend.
En dan kan jij de Formule 1 al 14 jaar intensief volgen, volgens mij zit Olav Mol al evenlang op een vakkundige manier ECHT in het wereldje.
Ik heb meer, veel meer, verstand van Formule 1 dan Olav Mol. Ik heb oneindig veel meer verstand van Formule 1 dan Jack Plooij, maar dat heeft volgens mij iedereen. Letterlijk iedereen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het niet juist is om te beweren dat Olav veel verstand heeft van F1. Dat heeft hij namelijk niet. En dat maakt hem ook een belabberd journalist. Een journalist die al sinds 1993 (en dus niet de 14 jaar die jij beweert) achter het F1-circus aanhobbelt, is het aan zijn stand en zijn beroep verplicht om het spelletje binnen die periode helemaal tot op het bot te begrijpen en door te hebben. Is Mol niet in geslaagd.
Bovendien is Mol een uiterst slecht verslaggever. Verslaggevers die graag zichzelf horen praten, hun theorieen aandragen als waren het feiten, en al te gretig conclusies hangen aan de beelden die ze zien en de uitspraken die ze horen, zijn slechte verslaggevers.
De kwaliteit van RTL-F1 had alleen gered kunnen worden als Olav iemand naast zich had geduld. En dan bedoel ik geen pitreporter, maar dan bedoel ik een verslaggever in de cabine. Een duo-presentatie in de trant van Murray-Hunt, Murray-Brundle etc. Een enthousiasteling wiens enthousiasme en feitelijke foutjes in balans wordt gebracht door een inhoudelijke expert met een rustige, zakelijke kijk op het verloop der dingen. Zo iemand hebben we. Zijn naam luidt Allard Kalff. Allard heeft namelijk wel verstand van het spelletje, kent zijn klassiekers en is op de hoogte van de geschiedenis van datzelfde spelletje. Bovendien laat Allard zijn professionaliteit niet vertroebelen door eigengeilerij. Dat is waar Olav zich non-stop schuldig aan maakt. Met Olav is F1 niet F1, met Olav is F1 The Olav Mol-show. Maar helaas, Allard heeft doorgaans andere dingen te doen.
Nu zitten we opgescheept met een afgekeurde tandarts, die geen Engels kan, geen verstand heeft van het spelletje en over onvoldoende herseninhoud beschikt om zinnige vragen te stellen. Zijn interviewtechnieken verdienen die kwalificatie niet en komen zo onderhand gevaarlijk dicht bij 'lastigvallen'. Zijn naam? Jack Plooij. Hoogstpersoonlijk ingehuurd door de heer Mol. Waarom? Nou, niet om bewezen geschiktheid. Meer weet ik er ook niet van.
We hebben Rick Winkelmann. Beheerst het Engels enigszins beter dan collega Plooij, maar mist ook de scherpte om met zinnige vragen en opmerkingen te komen. Hoewel er soms wel eentje tussendoor glipt. Winkelmann is ook de enige die je van enig journalisitieke achtergrond kunt betichten (autosportverslaggever bij Eurosport geweest). Rick is een alleszins middelmatig verslaggever, maar springt er positief uit omdat hij tegenover Plooij staat.
Het kan echter nog erger dan Plooij. Olav heeft het nodig gevonden om een of andere bobo van de BBS velgenfabriek binnen te halen. Hij luistert naar de naam Ron Reinders. Toevalligerwijs weet ik dat de Jaguar S-type van Mol getooid is met een setje peperduur BBS-lichtmetaal. Hoe dan ook, het Engels van de man ken ik niet, ik weet wel dat hij geen Nederlands kan. Het beste wat je van het heerschap kunt zeggen, is dat hij vast wel ns een F1GP gezien heeft. Qua inhoud weet hij uit puur onvermogen niks toe te voegen. Logisch dat voor Ron enkel het verslag van de vrijdag was weggelegd. Inmiddels gedegradeerd naar de nationale autosport. Ron moest zijn F1 plekkie afstaan aan Allard Kalff. Volledig terecht dunkt me.
En ja, met dit zootje non-professionals moeten wij, F1 minnend Nederland, het over het algemeen doen. Het zijn natuurlijk geen professionals, want echte professionals worden met zulke wanprestaties erg vlug naar buiten gesmeten.
Ook al heeft Olav "weinig verstand" (wat ik overigens tegenspreek), dan nog heb je de drive en het enthousiasme nodig om het hele circus van commentaar te voorzien...
Er zijn twee mensen in Nederland die de F1 interessant maken: Jos Verstappen en Olav Mol...
Holy mikmak, die hadden we even niet gezien...
Mika Häkkinen wint zijn eerste Grand Prix, Jacques Villeneuve wordt wereldkampioen... Tranen op de tribune...
Een ENORME flik... in de pits...
Hulde hulde voor de man die met me mee lulde...
Olav Mol
Waar ie weinig van snapt is strategie en gewoon logisch nadenken. In het verleden is het bijv vaak gebeurd dat ie tegen het einde van de race beweerde dat bijv een Ferrari sneller was dan een Williams omdat die Ferrari lichter zou zijn, want die was dan al eerder gestopt. Terwijl in beide gevallen er op dat moment natuurlijk nog net genoeg brandstof in zat om het einde van de race te kunnen halen.
Maar goed, wat ik gewoon erg goed vind aan Olav is zijn enthousiasme. En dat weet hij prima over te brengen op het grote publiek. En voor mij is hij daarom gewoon een klasseverslaggever. Hulde aan Mol
En voor diegenen die het zelf beter weten of beter denken te weten, ik vraag me af waarom die niet gewoon het geluid uitzetten en de beelden van hun eigen commentaar voorzien.
quote:Ja lekker, dan ben je ook meteen het geluid van de race kwijt.
Op donderdag 22 mei 2003 00:15 schreef Sleepie het volgende:
En voor diegenen die het zelf beter weten of beter denken te weten, ik vraag me af waarom die niet gewoon het geluid uitzetten en de beelden van hun eigen commentaar voorzien.
Alleen enthousiasme is echt niet genoeg (en in het geval Olav Mol vaak zelfs alleen maar irritant).
Aan het wandelend drama dat Jack Plooy heet, wens ik geen woorden vuil te maken.
Als je pech hebt, dan ben je ´het bokkie´.
Zo waren ondermeer Kimi en Jos ´het bokkie´.
Heeft ie wel 6 of 7 keer geroepen. Vind ie kennelijk leuk om te zeggen.
quote:Ik weet nu wel dat je jezelf veel verstand van Formule 1 toedicht. Het neigt nu een Argento-show te worden ipv een Olav Mol show.
Op woensdag 21 mei 2003 22:53 schreef Argento het volgende:[..]
Ik zeg het gewoon nog een keer:
Ik heb meer, veel meer, verstand van Formule 1 dan Olav Mol. Ik heb oneindig veel meer verstand van Formule 1 dan Jack Plooij, maar dat heeft volgens mij iedereen. Letterlijk iedereen.
quote:Ik beweer nergens dat Olav veel verstand heeft van de Formule 1. Ik vraag me alleen hardop af wanneer iemand voor zijn functie voldoende verstand van de Formule 1 heeft en hoe deze zijn verstand tot uiting moet brengen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het niet juist is om te beweren dat Olav veel verstand heeft van F1. Dat heeft hij namelijk niet.
quote:Oke, ik zat er 4 jaar naast. Ik blijf erbij, Mol heeft voor zijn vakgebied de juiste kennis van zaken. Anders zat hij er niet, komen we zo wel even op terug.
En dat maakt hem ook een belabberd journalist. Een journalist die al sinds 1993 (en dus niet de 14 jaar die jij beweert) achter het F1-circus aanhobbelt, is het aan zijn stand en zijn beroep verplicht om het spelletje binnen die periode helemaal tot op het bot te begrijpen en door te hebben. Is Mol niet in geslaagd.
quote:Dit neigt meer naar een mening dan naar een feit. Je kan Mol best een slecht verslaggever vinden om die reden, maar dat is volstrekt persoonsgebonden. Ik heb vaak het gevoel dat Mol zich dusdanig in een race inleeft en zodoende zich vaak vreemde theorieen voor de geest haalt. Maar altijd sluit Mol zo een theorie af met het simpele woordje "kan". Hop, ontkracht hij meteen ook maar elke kritiek dat hij zijn theorieen aandraagt als feiten. Ik kan het met je eens zijn dat hij wel eens verkeerde conclusies trekt. In het moment. Je doelt met die opmerking denk ik op de schuiver die Alonso in Oostenrijk maakte in de kwalificatietraining met het bijbehorende commentaar "jong, onervaren, dom". In het moment zelf laat Olav zich meeslepen en zegt hij wat hij denkt. Prima. Olav kijkt naar de zelfde beelden als wij op dat moment en pas in de herhaling zag hij wat er werkelijk gebeurde. En dan is Olav de man ernaar om te zeggen dat hij er naast zat. Dan doe je het gewoon goed.
Bovendien is Mol een uiterst slecht verslaggever. Verslaggevers die graag zichzelf horen praten, hun theorieen aandragen als waren het feiten, en al te gretig conclusies hangen aan de beelden die ze zien en de uitspraken die ze horen, zijn slechte verslaggevers.
quote:Ook dit is meer een mening dan een feit. Simplistisch gezegd; in Nederland kan het niet zo als in Engeland. Dat is bij voetbal zo, dat is bij Formule 1 idem dito. De Engelse hebben een heel aparte, mooie manier van verslaggeven wat wij in Nederland niet kunnen, maar vooral ook niet moeten willen imiteren. Ook wij hebben onze eigen, mooie manier van verslaggeven. Over Alard Kalff zal je mij geen slecht woord horen zeggen, ook ik vind het jammer dat het duo Mol-Kalff niet meer is. Maar ik ben het niet met je eens dat Mol zich non-stop schuldig maakt aan eigengeilerij. Mocht dit echt zo zijn, komt er een schuldvraag bij kijken. Waarom zit Olav Mol, de man die niemand naast zich duldt, de man die zich non-stop schuldig maakt aan eigengeilerij nu reeds 10 jaar verslag te doen van een sport die de afgelopen 10 jaar een enorme boost heeft gehad in Nederland? Bij de HMG-mediagroep zitten mensen die veel verstand van journalistiek hebben lijkt mij, zij zullen absoluut weten wat Mol met kijkcijfers doet en wat Mol voor niveau in verslaggeving neerlegt. Als Mol zich echt non-stop schuldig zou maken aan eigengeilerij had RTL allang in gegrepen. Maar goed, dit is persoonsgebonden.[/quote]
De kwaliteit van RTL-F1 had alleen gered kunnen worden als Olav iemand naast zich had geduld. En dan bedoel ik geen pitreporter, maar dan bedoel ik een verslaggever in de cabine. Een duo-presentatie in de trant van Murray-Hunt, Murray-Brundle etc. Een enthousiasteling wiens enthousiasme en feitelijke foutjes in balans wordt gebracht door een inhoudelijke expert met een rustige, zakelijke kijk op het verloop der dingen. Zo iemand hebben we. Zijn naam luidt Allard Kalff. Allard heeft namelijk wel verstand van het spelletje, kent zijn klassiekers en is op de hoogte van de geschiedenis van datzelfde spelletje. Bovendien laat Allard zijn professionaliteit niet vertroebelen door eigengeilerij. Dat is waar Olav zich non-stop schuldig aan maakt. Met Olav is F1 niet F1, met Olav is F1 The Olav Mol-show. Maar helaas, Allard heeft doorgaans andere dingen te doen.
quote:Over het genoemde drietal hierboven kan ik kort zijn; inderdaad niet het hoogste niveau om het maar even zo te stellen. Daar wordt het gemis van Alard Kalff inderdaad pijnlijk bloot op tafel gelegd. Maar zoals je zelf al zei, Kalff heeft andere verplichtingen. Jammer.
Nu zitten we opgescheept met een afgekeurde tandarts, die geen Engels kan, geen verstand heeft van het spelletje en over onvoldoende herseninhoud beschikt om zinnige vragen te stellen. Zijn interviewtechnieken verdienen die kwalificatie niet en komen zo onderhand gevaarlijk dicht bij 'lastigvallen'. Zijn naam? Jack Plooij. Hoogstpersoonlijk ingehuurd door de heer Mol. Waarom? Nou, niet om bewezen geschiktheid. Meer weet ik er ook niet van.We hebben Rick Winkelmann. Beheerst het Engels enigszins beter dan collega Plooij, maar mist ook de scherpte om met zinnige vragen en opmerkingen te komen. Hoewel er soms wel eentje tussendoor glipt. Winkelmann is ook de enige die je van enig journalisitieke achtergrond kunt betichten (autosportverslaggever bij Eurosport geweest). Rick is een alleszins middelmatig verslaggever, maar springt er positief uit omdat hij tegenover Plooij staat.
Het kan echter nog erger dan Plooij. Olav heeft het nodig gevonden om een of andere bobo van de BBS velgenfabriek binnen te halen. Hij luistert naar de naam Ron Reinders. Toevalligerwijs weet ik dat de Jaguar S-type van Mol getooid is met een setje peperduur BBS-lichtmetaal. Hoe dan ook, het Engels van de man ken ik niet, ik weet wel dat hij geen Nederlands kan. Het beste wat je van het heerschap kunt zeggen, is dat hij vast wel ns een F1GP gezien heeft. Qua inhoud weet hij uit puur onvermogen niks toe te voegen. Logisch dat voor Ron enkel het verslag van de vrijdag was weggelegd. Inmiddels gedegradeerd naar de nationale autosport. Ron moest zijn F1 plekkie afstaan aan Allard Kalff. Volledig terecht dunkt me.
En ja, met dit zootje non-professionals moeten wij, F1 minnend Nederland, het over het algemeen doen. Het zijn natuurlijk geen professionals, want echte professionals worden met zulke wanprestaties erg vlug naar buiten gesmeten.
doe mij maar engels commentaar
(dat geld trouwens ook voor auto programma's een top gear is niet te evenaren)
Dat die man een beetje partijdig is, jammer maar dat is iedereen. en ik juich ook voor schumacher en luister graag naar Olav Mol.
Hij is de beste in Nederland en samen met het team wat ze nu hebben maken ze mooie televisie.
P.S.
Allard Kalff was een goede pitreporter, en hij was waarschijnlijk ook erg lang gebleven. mits hij niet elke keer telaat was, een arrogante man in de omgang was en mee dacht met de formule van het programma. kun je dat niet, jammer maar helaas. moeven !!!
Nee maar ik kan die man echt niet aanhoren.... het klinkt zo overdreven allemaal!!
quote:Dat is juist cool, je gaat helemaal mee in z'n enthousiasme
Op donderdag 22 mei 2003 12:06 schreef GrymReaper het volgende:
het klinkt zo overdreven allemaal!!
quote:Nee hahaha ik ga niet mee in zijn enthousiasme.... als dat wel het geval was geweest was ik misschien wel een echte Olav-Fan geweest! hahaha
Op donderdag 22 mei 2003 12:08 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat is juist cool, je gaat helemaal mee in z'n enthousiasme
Neenee, daar hoorde ik niet bij - maar een kennis wel.
quote:heb jij wel vrienden dan?............
Op donderdag 22 mei 2003 12:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
Lol, Olav Mol - ik vraag me serieus af of die kerel vrienden heeft. Die gast is zo bot: waren "fans" () van hem helemaal naar Duitsland gekomen (bij een kart-evenement) om hem te meeten. Eenmaal aangekomen, die kerel kijkt z'n volgelingen niet eens aan
.
Neenee, daar hoorde ik niet bij - maar een kennis wel.
quote:Nee, daarom zit ik hier op FOK.
Op donderdag 22 mei 2003 13:38 schreef Semper_Fi het volgende:[..]
heb jij wel vrienden dan?............
Net zoals jij
quote:HELEMAAL mee eens
Op woensdag 21 mei 2003 16:53 schreef Mikkie het volgende:
Ik bedoel... hij laat zich altijd meeslepen in de race... en geweldig commentaar...tenminste iemand die er verstand van heeft. En met het hart op de tong...tijdens dit soort dingen is dat soms helemaal niet erg...Ook op Indianapolis vorig jaar...toen Schumacher zogenaamd samen met Barrichello wilde finishen... "OH WAT ZIEK!!!" Hij geeft tenminste écht commentaar...geweldige man met veel ervaring in de racerij, hij weet tenminste waar ie over praat.
quote:jaaaaaaaa.. dat was met Villeneuve
Op maandag 2 juni 2003 16:36 schreef Leipo666 het volgende:
wat dacht ja van dit weekend (ik weet ff niet meer de situatie) "tyf toch op man!"
quote:Volgens mij kwam dat voorval uit de GP van oostenrijk 2002 en niet VS
Op woensdag 21 mei 2003 16:53 schreef Mikkie het volgende:[..]
Ook op Indianapolis vorig jaar...toen Schumacher zogenaamd samen met Barrichello wilde finishen... "OH WAT ZIEK!!!" Hij geeft tenminste écht commentaar...geweldige man met veel ervaring in de racerij, hij weet tenminste waar ie over praat.
quote:Ik vond BRTN niet echt een alternatief voor RTL5, ook al is de beeldkwaliteit beter (tijdens commercials switch ik meestal wel even). Reden? Kleine impressie van het commentaar:
Op woensdag 21 mei 2003 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Er zit ook een knopje BRTN op je televisie...
Man 1: Villeneuve lijkt er weinig goesting in te hebben aan de kant te gaan
Man 2: Dat zien wel nogal eens van deze Canadees
Man 1: Maar daar is Schumacher er toch langs geraakt
---3 ronden verder---
Man 1: Schumacher aan de pits
Man 2: Ja, Schumacher aan de pits
enz....
Boooring
quote:OLLIE IS EEN LOSER,
Op vrijdag 20 juni 2003 14:10 schreef Stormblast het volgende:![]()
![]()
OLLIE RULEZ
![]()
en vanmiddag was het weer raak, raikkonen, reed een goede ronde, maar dat ie dan zo uitgelaten moet zijn snap ik weer totaal niet, HIJ BLIJFT EEN LOSER!
quote:Ollie is anti-Ferrari en anti-Schumacher. Vandaar zijn reactie toen Raikkonen Schumacher te snel af was. En na Oostenrijk vorig jaar, kan ik niets anders doen dan hem gelijk geven
Op zaterdag 28 juni 2003 22:44 schreef Pretzel het volgende:[..]
OLLIE IS EEN LOSER,
en vanmiddag was het weer raak, raikkonen, reed een goede ronde, maar dat ie dan zo uitgelaten moet zijn snap ik weer totaal niet, HIJ BLIJFT EEN LOSER!
Waar ik me nu aan erger zijn de ZWAAARRR kLOTE pit reporters met hun slechte Engels en domme vragen.
Olaf Mol doet het gewoon goed
verder vond ik zijn pitsreport wel gaaf van vorige jaar.. toen het zeker was dat schumacher had gewonnen...
toen stonden er 10 journalisten om schumacher heen en olav begon toen in het duits tegen schumacher te praten... slimme zet..
alleen toen zei schumacher: "zullen we in het duits verder gaan"
vond het een leuk zet van olav toen
nee ik erger me niet aan hem
Als het kalf verdronken is... leert men de koeien zwemmen...
GEWELDIG gewoon..
Olav heeft echt wel verstand van de sport. Hij weet waar ie het over heeft en brengt het ontspannen met een beetje humor. Bovendien alle rijders, teambazen en monteurs kennen hem en daardoor heeft ie ingangen die andere niet hebben. En JA ruud ter weijden is bagger, hij heeft alleen dat programma omdat in zijn contract staat dat hij een bepaald aantal sportprogramma's moet presenteren bij RTL en ie anders niet aan dat aantal komt. Moet je eens kijken hoe het gaat als Alard Kalff in de studio zit, je merkt dat Alard vindt dat Ruud er geen verstand van heeft... Das erg grappig.
En denkt niet iedereen er zelf meer verstand van te hebben? Maar ja das altijd zo, bij een belangrijke voetbalwedstrijd wonen er ineens zo'n 5 miljoen Mart Smeets' en Johan Cruijf'en in Nederland. En ik zou zeggen ga er maar aan staan, een hele race volpraten... Een vak apart, weinige zijn goed genoeg. je kan wel verstand hebben van F1 maar je moet ook verstand hebben van televisie maken...
quote:Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Op maandag 30 juni 2003 10:49 schreef Struzzo het volgende:
een qoute van Olav Mol:Als het kalf verdronken is... leert men de koeien zwemmen...
GEWELDIG gewoon..
Olav heeft echt wel verstand van de sport. Hij weet waar ie het over heeft en brengt het ontspannen met een beetje humor. Bovendien alle rijders, teambazen en monteurs kennen hem en daardoor heeft ie ingangen die andere niet hebben. En JA ruud ter weijden is bagger, hij heeft alleen dat programma omdat in zijn contract staat dat hij een bepaald aantal sportprogramma's moet presenteren bij RTL en ie anders niet aan dat aantal komt. Moet je eens kijken hoe het gaat als Alard Kalff in de studio zit, je merkt dat Alard vindt dat Ruud er geen verstand van heeft... Das erg grappig.
En denkt niet iedereen er zelf meer verstand van te hebben? Maar ja das altijd zo, bij een belangrijke voetbalwedstrijd wonen er ineens zo'n 5 miljoen Mart Smeets' en Johan Cruijf'en in Nederland. En ik zou zeggen ga er maar aan staan, een hele race volpraten... Een vak apart, weinige zijn goed genoeg. je kan wel verstand hebben van F1 maar je moet ook verstand hebben van televisie maken...
Ik erger me wel aan de gasten in de studio! Wat hadden b.v. die 2 jochies van gisteren nou toe te voegen aan het programma?!
Geef mij maar elke week Jan Lammers
En van die 2 jochies in de studio...de reguliere mensen hadden geen tijd
Tja, neem dan niemand want dat was dus 3x nix
Dat vind ik nou nog eens toppie.
Dit was al het geval toen jan lammers en tom coronel samen de races verslaggaven bij canal + maar helaas zijn die er mee opgehouden!
Dit is stukken beter, en die kinderen van gisteren kunnen beter thuisblijven!!
quote:Wat klopt daar niet aan dan?
Op maandag 30 juni 2003 15:37 schreef Beavis het volgende:
Monaco: "De rondetijden van Ralf en Schumacher zijn nu gelijk, wat dus in het voordeel van de duitser is"
quote:De rondetijden van Ralf en Schumacher zijn gelijk, wat dus in het voordeel van de duitser is.
Op maandag 30 juni 2003 16:21 schreef sebaz het volgende:[..]
Wat klopt daar niet aan dan?
Voornaam: Ralf; Achternaam: Schumacher; Nationaliteit: Duitser
Voornaam: Michael; Achternaam: Schumacher; Nationaliteit: Duitser
Duidelijk? Zoniet, dan kan jij het van Olav overnemen
quote:hij heeft dan toch gelijk of niet?
Op maandag 30 juni 2003 16:28 schreef Beavis het volgende:[..]
De rondetijden van Ralf en Schumacher zijn gelijk, wat dus in het voordeel van de duitser is.
Voornaam: Ralf; Achternaam: Schumacher; Nationaliteit: Duitser
Voornaam: Michael; Achternaam: Schumacher; Nationaliteit: DuitserDuidelijk? Zoniet, dan kan jij het van Olav overnemen
Toen hij begon over die gek die op de baan liep:
"....die auto's komen met 200 meter per seconde aan....."
heb ik gezapt naar België en heb ik RTL5 niet meer teruggezien.
Wat een sukkel die Olav Mol.
200 m/s = 720 km/h
quote:En toen ben je zeker in slaap gevallen door dat zouteloze commentaar aldaar
Op maandag 21 juli 2003 09:26 schreef Beavis het volgende:
GP van Engeland:
Barrichello, Ralf en Michael rijden achter elkaar.
"Ralf rijdt achter Barrichello en daar rijdt zijn broer weer achter..."Toen hij begon over die gek die op de baan liep:
"....die auto's komen met 200 meter per seconde aan....."
heb ik gezapt naar België en heb ik RTL5 niet meer teruggezien.
Wat een sukkel die Olav Mol.200 m/s = 720 km/h
[Dit bericht is gewijzigd door InsomnianDancer op 21-07-2003 12:26]
quote:Beter een beetje boring (maar wel de waarheid) dan heel erg druk (één en al onzin)
Op maandag 21 juli 2003 12:20 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
En toen ben je zeker in slaap gevallen door dat zouteloze commentaar aldaar
Vroeger was ik niet zo'n fan van hem hoor.. was hij me teveel Schumacher de hemel aan het inpraten, of aan het klagen over zn pasje dat hij niet overal meer kon komen op het circuit. (Was 97-98 ofzo) maar dat valt de afgelopen jaren wel mee.
Overigs.. tis absoluut een fan van Schumi.. hij heeft zelfs een felbegeerd stuurtje aan de muur hangen van hem.
quote:Nou, een en al onzin is ook wat overdreven. Bovendien heeft Ollie niet echt bijzonder veel steun aan die clowns die zich "pitreporter" mogen noemen. Ollie is in elk geval beter dan Bert Devies van Eurosport, als hij daar nog zit tenminste. Tijdens de Indy 500 van 1997 (?) vloog er een band het publiek in, waarop hij 'grappig' op merkte: "Misschien kunnen ze hem terugkoppen?
Op maandag 21 juli 2003 12:22 schreef Beavis het volgende:[..]
Beter een beetje boring (maar wel de waarheid) dan heel erg druk (één en al onzin)
Die Olav Mol moet wat minder uit zijn duim zuigen.... 200 m/s
quote:hmmm, terugkoppen was dus mislukt
Op maandag 21 juli 2003 13:27 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Nou, een en al onzin is ook wat overdreven. Bovendien heeft Ollie niet echt bijzonder veel steun aan die clowns die zich "pitreporter" mogen noemen. Ollie is in elk geval beter dan Bert Devies van Eurosport, als hij daar nog zit tenminste. Tijdens de Indy 500 van 1997 (?) vloog er een band het publiek in, waarop hij 'grappig' op merkte: "Misschien kunnen ze hem terugkoppen?
". Smakeloze reactie, wetende dat er drie dodelijke slachtoffers zijn gevallen
quote:
Op maandag 21 juli 2003 13:27 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Tijdens de Indy 500 van 1997 (?) vloog er een band het publiek in, waarop hij 'grappig' op merkte: "Misschien kunnen ze hem terugkoppen?
". Smakeloze reactie, wetende dat er drie dodelijke slachtoffers zijn gevallen
Overigens denk ik dat dit topic meer is opgestart zodat TS even kon pochen dat hij naar een F1 race is geweest.
stiekum toch wel jaloers
quote:Mwah, Olav is gewoon over-enhousiast, waardoor dit soort uitspraken boven komen. Ik ben het gewend, en kijk er gewoon doorheen. Als ik alles van hem letterlijk moet nemen, heb ik een dagtaak aan hem. Het maakt Ollie gewoon Ollie: een prima kerel dus
Op maandag 21 juli 2003 13:34 schreef Beavis het volgende:[..]
hmmm, terugkoppen was dus mislukt
Ik heb het ook niet over de pitreporters. Ik heb het over die dikke met die bril.
Ik weet dat het niet altijd onzin is, maar wel steeds meer. En dat gaat mij steeds meer tegen staan.200m/s
echt dom....super dom
Ook een leuke:
"Ik denk dat ze bij Parmalat een ander idee van poedermelk hebben dan over hoe dit er uit ziet" (Ligier van Pedro Diniz zit onder het bluspoeder nadat deze in de fik is gevlogen tijden de Argentijnse GP in 1996)
Diniz tijdens de GP van Argentinië
[Dit bericht is gewijzigd door InsomnianDancer op 21-07-2003 14:16]
Allard moet gewoon weer terug komen. Het gouden duo Allard Kalf en Olav Mol.
Een aantal ferrari monteurs zaten half te slapen: "Deze monteurs houden het vandaag niet droog, althans niet van binnen"
"Een korte ultra eerste stint" (alle is ultra bij die lul, en dan gebruikt hij het ook nog fout)
"Volgen elkaar op rasse voet"
"Blauw-witte rakker" (montoya dus)
"...als het doorgaat zoals het doorgaat..."
"u ziet de stand in de kampioenschap. Die nemen we zometeen dunnetjes over"
En dan blijft zijn r nog wel eens hangen:
"Schumacherrrrrrr"
"Baumgartnerrrrrrr"
"...zal ik het zekerrrrrr niet nalaten"
Kan die gast niet gewoon ontslag krijgen?
quote:Pffff kan jij het beter?..... Nee
Op zondag 14 september 2003 15:39 schreef Beavis het volgende:
Ik heb me vandaag weer eens helemaal doodgeërgerd aan die dikke Olav Mol. Even een paar briljante uitspraken:Een aantal ferrari monteurs zaten half te slapen: "Deze monteurs houden het vandaag niet droog, althans niet van binnen"
"Een korte ultra eerste stint" (alle is ultra bij die lul, en dan gebruikt hij het ook nog fout)
"u ziet de stand in de kampioenschap. Die nemen we zometeen dunnetjes over"En dan blijft zijn r nog wel eens hangen:
"Schumacherrrrrrr"
"Baumgartnerrrrrrr"
"...zal ik het zekerrrrrr niet nalaten"Kan die gast niet gewoon ontslag krijgen?
quote:jij bent echt niet goed bij je hoofd
Op zondag 14 september 2003 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik kijk RTL5 speciaal voor Olav...
quote:Mag je daarom geen kritiek geven?
Op zondag 14 september 2003 15:42 schreef UFOtje het volgende:[..]
Pffff kan jij het beter?..... Nee
Weet jij iemand die het beter kan?..... Nee
quote:Jawel hoor:
Op zondag 14 september 2003 15:42 schreef UFOtje het volgende:[..]
Pffff kan jij het beter?..... Nee
Weet jij iemand die het beter kan?..... Nee
Ben ik aangenomen?
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik kijk RTL5 speciaal voor Olav...
quote:Ik heb het binnen één minuut getypt. Zeggen gaat sneller. Lukt mij wel.
Op zondag 14 september 2003 15:50 schreef Cold_Shadow het volgende:
Je mag er geen uur over nadenken en dan is het heel wat moeilijker, je moet alles meteen zeggen.
quote:Cruijff is van nature dom, kan hij niets aan doen
Op zondag 14 september 2003 15:51 schreef Tijn het volgende:
Erger je je ook aan Cruijff?
Dat is tenminste een beetje een insider, en zecht wat hij te zeggen heeft. Heeft het wel es fout, maar voor de rest een kewle gozer.
Waarom wordt Tiger Woods nooit voor loser uitgescholden? Maar Schumacher ja dat is anders, hij maakt de F1 saai, hij is slecht, hij kan het alleen omdat ie ik een Ferrari rijd. Pak de boeken er maar bij. 1991, Belgie. 7e startplek ! zijn eerste race! Sneller dan de 'spa koning' van dat moment en team genoot!
Had ie toen een ferrari nee, was de Jordan toen een top team, nee. Hij kan gewoon verschrikkelijk hard rijden. Anders haal je niet 69 overwinningen, ruim 1000 wk punten, 5 wereldtitels etc.
Hoge bomen vangen veel wind, dat geld ook voor Olav Mol. Hij is een mens, maakt ook fouten, verspreekt zich wel eens, maar hij roept tenminste wat hem te binnen schiet. Ik ben van beide echt een fan, en vind Olav Mol de Jack van Gelder van de Formule 1. En mag je als presentator niet persoonlijk een voorkeur hebben? Olav mol heeft liefde voor de sport, vandaar dat ie vorrig jaar ook minder leuk vond vanwege de dominatie, hij wil strijd, logisch toch?
quote:
Op zondag 14 september 2003 16:04 schreef FastBunny het volgende:
...verspreekt zich wel eens...
quote:Je moet wel een heel naar leven hebben als je je aan iedereen ergert die fouten maakt in spreektaal.
Op zondag 14 september 2003 16:05 schreef Beavis het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:valt mee hoor
Op zondag 14 september 2003 16:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Je moet wel een heel naar leven hebben als je je aan iedereen ergert die fouten maakt in spreektaal.
quote:Tsja... ik begrijp wat 'ie bedoelt en (wat ik belangrijker vind) hij straalt enthousiasme en liefde voor de F1 uit. Meer vraag ik niet van een F1-commentator
Op zondag 14 september 2003 16:09 schreef Beavis het volgende:[..]
Olav Mol kan nog niet eens 1 normale zin zijn strot uit krijgen.
Bij andere zenders hebben ze ook commentaar en dat kijk ik ook wel eens. De mensen daar zijn misschien hun taal machtig en spreken goeie zinnen uit, maar ik vind er geen flikker aan.
quote:Ik erger me daar ook vaak aan bij Mol, maar wat ik vervelender vind is dat hij zo vaak niet goed oplet of foute informatie geeft.
Op zondag 14 september 2003 16:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Je moet wel een heel naar leven hebben als je je aan iedereen ergert die fouten maakt in spreektaal.
Hij hangt me ook altijd een beetje teveel de popiejopie uit (taalgebruik van een 17 jarige puber bv), ik ben zeker geen fan van hem.
Op zich kan ik met Mol als commentator nog wel leven trouwens, maar laten we niet over Jack Plooij beginnen
Die is echt ontzettend slecht, spreekt geen Engels en is behoorlijk dom.
Door het enthousiasme van Olav Mol ben ik geinteresseerd geraakt in de Formule 1... 100%
quote:Ja, natuurlijk wel, maar dat is altijd zo gemakkelijk!
Op zondag 14 september 2003 15:43 schreef Redux het volgende:[..]
Mag je daarom geen kritiek geven?
Een jaartje of 6/7 geleden nog eens bij hem thuis geweest. Hij woonde hier in Maarssen.
Toen was zijn dochter al lekker!
quote:Toch gaat er een bepaalde adoratie naar hem uit volgens mij vanuit jou. Je kijkt er namelijk elke keer wel weer naar als ik het hier zo lees in deze topic.
Op zondag 14 september 2003 15:39 schreef Beavis het volgende:
Ik heb me vandaag weer eens helemaal doodgeërgerd aan die dikke Olav Mol. Even een paar briljante uitspraken:Een aantal ferrari monteurs zaten half te slapen: "Deze monteurs houden het vandaag niet droog, althans niet van binnen"
"u ziet de stand in de kampioenschap. Die nemen we zometeen dunnetjes over"En dan blijft zijn r nog wel eens hangen:
"Schumacherrrrrrr"
"Baumgartnerrrrrrr"
"...zal ik het zekerrrrrr niet nalaten"Kan die gast niet gewoon ontslag krijgen?
Ik vraag me ook wel af of je nog wel een beetje op de race let, of alleen op Olav Mol. Je HOEFT het niet te zien hoor.
Prutser.
quote:Ik ben liefhebber van F1 maar heb een hekel aan Olav Mol. Kan dat niet? Ik ben een liefhebber van wielrennen, maar ik vind het niet leuk dat die Jean Nelisse de Vuelta presenteert. Ik mag hem niet zo.
Op maandag 15 september 2003 14:09 schreef Cliffie het volgende:[..]
Toch gaat er een bepaalde adoratie naar hem uit volgens mij vanuit jou. Je kijkt er namelijk elke keer wel weer naar als ik het hier zo lees in deze topic.
Ik vraag me ook wel af of je nog wel een beetje op de race let, of alleen op Olav Mol. Je HOEFT het niet te zien hoor.
Prutser.
Dat kan toch??
Eikel
quote:ik heb gisteren het geluid uitgezet en een leuk muziekje aan gezet tijdens de race, ik moet je zeggen dat het een prettige ervaring was!
Op maandag 15 september 2003 14:17 schreef Beavis het volgende:[..]
Ik ben liefhebber van F1 maar heb een hekel aan Olav Mol. Kan dat niet? Ik ben een liefhebber van wielrennen, maar ik vind het niet leuk dat die Jean Nelisse de Vuelta presenteert. Ik mag hem niet zo.
Dat kan toch??
Eikel
quote:Vind je het erg dat ik je na deze uitspraak niet echt serieus meer neem?
Op zondag 14 september 2003 15:54 schreef Beavis het volgende:[..]
Cruijff is van nature dom, kan hij niets aan doen
quote:nee hoor, ik vind het best
Op maandag 15 september 2003 14:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Vind je het erg dat ik je na deze uitspraak niet echt serieus meer neem?
.
Bij de laatste ronde pitstops: eerst stopt auto x, een paar ronden later auto y. Bij auto y zegt ie dan iets van "maar die heeft langer doorgereden, dus daar moet meer brandstof bij."
Nee Olav, daar hoeft juist minder brandstof bij, want auto y hoeft na de pitstop minder afstand af te leggen naar het einde van de race, dan de eerder gestopte auto x bij zijn stop.
En nog zoiets. Laatste fase van de race, pitstops achter de rug en Montoya loopt snel in op Schumacher. Zijn verklaring: Montoya is lichter, want die is eerder gestopt dan Schumacher.
Nee Olav, op dat moment hebben ze beiden net voldoende brandstof aan boord om het einde van de race te kunnen halen. Wie eerder of later is gestopt maakt dan (voor de brandstof althans) niet meer uit.
Kan iemand 'm dit niet eens uitleggen. Het staat zooo dom!
quote:je kan best een hekel aan olav mol hebben maar jij ergert je gewoon aan iedere zin die hij uitspreekt
Op maandag 15 september 2003 14:17 schreef Beavis het volgende:[..]
Ik ben liefhebber van F1 maar heb een hekel aan Olav Mol. Kan dat niet? Ik ben een liefhebber van wielrennen, maar ik vind het niet leuk dat die Jean Nelisse de Vuelta presenteert. Ik mag hem niet zo.
Dat kan toch??
Eikel
ik geef toe dat hij vaak ERG laat pas dingen ziet die ik meteen al zag
en 2 coureurs van een team kan hij ook erg slecht uit elkaar houden ('sja die helmen lijken zo op elkaar met dat blauw')
maar dan nog, als je hem vergelijkt met die commentators van de belg, luister ik toch wel ff 100x zo graag naar Mol...
hoe die belgen commentaar geven, kan echt iedereen
'daar zien we schumacher, hij ligt nu op plaats 1'
'en daar valt hij uit, er komt rook uit de motor dus die zal wel opgeblazen zijn' gaaaaaaaaaaaap
Olav's enthiousasme maakt gewoon veel goed, vaak moet je er een beetje met een half oor naar luisteren, bv als ie het woord 'bokkie' te vaak gaat gebruiken
en paar keer lach ik er gewoon om, maar vaak heeft ie per race 1 zo'n uitdrukking die hij 100x moet zeggen
Echter verpest Jack Plooij tegenwoordig wel erg veel, je krijgt gewoon geen nuttige info meer van coureurs omdat EN hij gewoon geen interessante vragen kan bedenken EN hij niet eens engels kan............
hoewel ik tegenwoordig allard kalff ook niet meer kan uitstaan, waren mol en kalff als duo gewoon perfect voor de formule 1
Plooij heeft dus veel verpest en gelukkig zit Ruud alleen in de studio, dus daar hebben we verder niet veel last van
aangezien ik de analyses van Lammers tegenwoordig ook een beetje slaapverwekkend vind worden
[Dit bericht is gewijzigd door MPmad op 15-09-2003 15:31]
quote:idd hij blijft gewoon bij verre de leukste commentator
Op maandag 15 september 2003 15:21 schreef MPmad het volgende:
Ik vind Olav wel gaaf, lekker entheausiast enzo. Alleen maakt ie weleens wat foutjes, maar ach
ook al is het vooral zwetsen wat ie doet maar dat is wel lache opzich
ik had sowieso respect voor hem vorig seizoen dat ie het maar bleef volhouden keer op keer een oersaaie race weer volenthousiast te zijn
Is er al een Allard-kots-topic ?
quote:Ben ik het niet met je eens.
Op maandag 15 september 2003 15:20 schreef Bolderbast het volgende:[..]
je kan best een hekel aan olav mol hebben maar jij ergert je gewoon aan iedere zin die hij uitspreekt
ik geef toe dat hij vaak ERG laat pas dingen ziet die ik meteen al zag
en 2 coureurs van een team kan hij ook erg slecht uit elkaar houden ('sja die helmen lijken zo op elkaar met dat blauw')
maar dan nog, als je hem vergelijkt met die commentators van de belg, luister ik toch wel ff 100x zo graag naar Mol...
hoe die belgen commentaar geven, kan echt iedereen
'daar zien we schumacher, hij ligt nu op plaats 1'
'en daar valt hij uit, er komt rook uit de motor dus die zal wel opgeblazen zijn' gaaaaaaaaaaaapOlav's enthiousasme maakt gewoon veel goed, vaak moet je er een beetje met een half oor naar luisteren, bv als ie het woord 'bokkie' te vaak gaat gebruiken
en paar keer lach ik er gewoon om, maar vaak heeft ie per race 1 zo'n uitdrukking die hij 100x moet zeggen
Echter verpest Jack Plooij tegenwoordig wel erg veel, je krijgt gewoon geen nuttige info meer van coureurs omdat EN hij gewoon geen interessante vragen kan bedenken EN hij niet eens engels kan............
hoewel ik tegenwoordig allard kalff ook niet meer kan uitstaan, waren mol en kalff als duo gewoon perfect voor de formule 1
Plooij heeft dus veel verpest en gelukkig zit Ruud alleen in de studio, dus daar hebben we verder niet veel last van
aangezien ik de analyses van Lammers tegenwoordig ook een beetje slaapverwekkend vind worden
Mol gooit een lacherig, kruiperig, niet serieus, lang-leve-de-lol, cafepraat over het formule 1 heen. Reageert te emotioneel, baseert zich daarmee te vaak op emoties ipv feiten. Mol was vroeger waarschijnlijk een jochie wat gepest werd in de klas, wat blijkt in vertalingen van gebeurtenissen in de formule 1 die hij doet. hij vertaald bv competitie naar afgunst, jaloezie. Dat is leuk voor een roddelblad, niet voor een sport als formule 1.
Ik kijk 10 keer liever naar het 'saaie' belgie, dan naar het goedkoop aandoende, commerciele en roddelbladachtige rtl5.
Laat hem ter land ter zee en in de lucht doen, daar is hij geknipt voor, niet voor formule 1.
quote:Zo, of je neemt het ff te serieus zeg
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef TheMassive het volgende:[..]
Ben ik het niet met je eens.
Mol gooit een lacherig, kruiperig, niet serieus, lang-leve-de-lol, cafepraat over het formule 1 heen. Reageert te emotioneel, baseert zich daarmee te vaak op emoties ipv feiten. Mol was vroeger waarschijnlijk een jochie wat gepest werd in de klas, wat blijkt in vertalingen van gebeurtenissen in de formule 1 die hij doet. hij vertaald bv competitie naar afgunst, jaloezie. Dat is leuk voor een roddelblad, niet voor een sport als formule 1.
Ik kijk 10 keer liever naar het 'saaie' belgie, dan naar het goedkoop aandoende, commerciele en roddelbladachtige rtl5.Laat hem ter land ter zee en in de lucht doen, daar is hij geknipt voor, niet voor formule 1.
Het maakt mij persoonlijk trouwens nauwelijks iets uit of ik naar Ter Land, Ter Zee En In De Lucht of de F1 kijk. Tis gewoon allebei amusement, allebei vermaak, allebei competitie, allebei TV. Kvind dat lang-leve-de-lol café-gepraat juist heerlijk op de zondagmiddag.
quote:Ja maar dat is jouw visie.
Op zaterdag 27 september 2003 20:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Zo, of je neemt het ff te serieus zeg
Het maakt mij persoonlijk trouwens nauwelijks iets uit of ik naar Ter Land, Ter Zee En In De Lucht of de F1 kijk. Tis gewoon allebei amusement, allebei vermaak, allebei competitie, allebei TV. Kvind dat lang-leve-de-lol café-gepraat juist heerlijk op de zondagmiddag.
quote:Precies!!
Op zaterdag 27 september 2003 20:10 schreef Redux het volgende:[..]
Ja maar dat is jouw visie.
Als je kijkt dat er miljoenen omgaan in de formule 1, en misschien een ton in ter land... dan mag je de formule 1 inderdaad wel iets serieuzer nemen.
Moet een voetbal presentator eens doen, ongehoord!
*zucht*
quote:*zucht*
Op zondag 12 oktober 2003 10:59 schreef sexbierum het volgende:
Wat een kadaver is die kerel. Had ie voor vandaag een nieuw woordje ingestudeerd: klappen....
"Ja....dan klapt Coulthard em er bij de spitstops er voor"
"Je moet meteen meeklappen"
"Klappen...het klinkt misschien als een zeilterm"*zucht*
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 10:59 schreef sexbierum het volgende:
Wat een kadaver is die kerel. Had ie voor vandaag een nieuw woordje ingestudeerd: klappen....
"Ja....dan klapt Coulthard em er bij de spitstops er voor"
"Je moet meteen meeklappen"
"Klappen...het klinkt misschien als een zeilterm"*zucht*
Coulthard reed er tig seconden achter. "Coulthard gaat meeklappen, wat slim".
Tuurlijk Olav.
Ik hoop echt dat hij volgend jaar niet naar SBS6 gaat.
quote:Of gaat hij het doen bij sbs6?
Op zondag 12 oktober 2003 15:16 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
inderdaad; laat Hans Kraaij jr. het doen!
quote:"Amaai dames en heren. Er springt een als Ier verkleed polleke tussen de opdocht door. Dat getuigt van weinig respect voor onzen coureurs. In belgië zou ons camionneke er ook niet tussen mogen."
Op zondag 12 oktober 2003 16:56 schreef Suke het volgende:
bij de belgen klinkt het net of je naar een begrafenis of herdenking op tv kijkt
ik wil olav
olav is cool
quote:F1 zonder Olav , is 1 kijker minder
Op zondag 12 oktober 2003 22:12 schreef -Jean- het volgende:
olav is vet
olav heeft mij f1 laten boeien
ik wil geen saai oud kreunend stemmetje waar geen enthousiasme afstraaltik wil olav
olav is cool
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:14 schreef Joene het volgende:[..]
F1 zonder Olav , is 2 kijkers minder
quote:En nog 1
Op zondag 12 oktober 2003 22:14 schreef Joene het volgende:[..]
F1 zonder Olav , is 1 kijker minder
quote:Sukkel hij mag Schumacher als persoonlijkheid niet, maar tijdens de race als hij iets goeds doet zegt hij t ook. Wie zou je dan als presentator willen? Die eikels van de nos of sbs6? Jammer dat er op fok van die mensen zijn de ergens een oordeel over hebben, maar die er geen verstand van hebben!!!!
LOSER!!!!!!!!
quote:count me in
Op zondag 12 oktober 2003 22:16 schreef misterDre het volgende:[..]
En nog 1
quote:Kijk dan gewoon F1 op de Belg of de BBC.
Op maandag 13 oktober 2003 00:02 schreef haaahaha het volgende:
Het zal een verademing zijn om een keer een race te kijken zonder me te hoeven te irriteren aan een commentator.
quote:Ja, dat of ik doe het geluid uit.
Op maandag 13 oktober 2003 00:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Kijk dan gewoon F1 op de Belg of de BBC.
keuze genoeg dacht ik zo
quote:ik denk dat dat haast wel gaat gebeuren.
Op maandag 13 oktober 2003 00:33 schreef El-Rico het volgende:
Waarom gaat Olav niet gewoon mee naar SBS
denk niet dat ze zomaar een B-presentator gaan aannemen. maar exit Ruud, das wel heel erg veel waard
quote:Ze hebben Hans Kraaij jr nog en wat andere commentators van de Darts en Amstel Cup. Ze kunnen tenminste tot maart 2004 de boeken doorneuzen
Op maandag 13 oktober 2003 00:37 schreef johnplayer het volgende:[..]
ik denk dat dat haast wel gaat gebeuren.
denk niet dat ze zomaar een B-presentator gaan aannemen. maar exit Ruud, das wel heel erg veel waard
quote:ik zie het al gebeuren, de ene fout na de andere.
Op maandag 13 oktober 2003 00:47 schreef Kapmes het volgende:[..]
Ze hebben Hans Kraaij jr nog en wat andere commentators van de Darts en Amstel Cup. Ze kunnen tenminste tot maart 2004 de boeken doorneuzen
het debuut van Jos verstappen in 1995 in een jordan...
en michelin in 1998 wat goed begon.
er is niets ergers als een comentator die zn feiten niet kent
quote:Tja, daarom houden ze ook vriendschappelijke wedstrijdjes tegen elkaar, zijn het redelijke goede vrienden van elkaar naast het circuit, enz, enz, enz
Op zondag 12 oktober 2003 15:13 schreef Redux het volgende:
'acht, die schumacher is een goeie jongen, laat ik hem er maar langs gaan, kan hij wereldkampioen worden'.
quote:Ik kan me nog vaag een keer een vraag van een pitsreporter aan schumacher herinneren die dicht bij verstappen stond in de startopstelling. Iets met een touw ofzo. Ook zo'n sneue beeldvorming alsof verstappen bestaansrecht had omdat schumacher een goede vriend van hem zou zijn.
Op maandag 13 oktober 2003 01:28 schreef mvt het volgende:[..]
Tja, daarom houden ze ook vriendschappelijke wedstrijdjes tegen elkaar, zijn het redelijke goede vrienden van elkaar naast het circuit, enz, enz, enz
Mol en consorten zitten elk raceweekend midden in het F1 circus, alleen het lijkt net alsof ze alle 'feiten' uit prive's en story's halen.
quote:Da BBC heeft toch al jaren geen F1 meer?
Op maandag 13 oktober 2003 00:07 schreef Tijn het volgende:
Kijk dan gewoon F1 op de Belg of de BBC.
Vroeger toen Murray Walker daar nog het commentaar deed, dat was pas wat!
quote:Dat is overgegaan naar ITV. Walker ging toen mee.
Op maandag 13 oktober 2003 11:02 schreef k_man het volgende:[..]
Da BBC heeft toch al jaren geen F1 meer?
Vroeger toen Murray Walker daar nog het commentaar deed, dat was pas wat!
Zonder hun kan SBS 6 toch niks beginnen?
quote:En waar basseer je dat op als ik vragen mag?
Op maandag 13 oktober 2003 00:25 schreef johnplayer het volgende:
Tom coronel als coureur niets
quote:Die zijn wel okay, maar dan als laatste red middel.
en wat te denken van Bert Devies
en Last but don't least Rob Petersen.
quote:Straks neemt hij zijn vader ook nog mee
Op maandag 13 oktober 2003 14:29 schreef nightfall het volgende:
we zijn mooi van um af nu ja., volgend jaar lekker live vanaf de grid hans kraai die met ze'n kapsoneskop om ze'n eigen grappen loopt te lachen terwijl die een pitpoes probeert te versieren.
Wacht nou maar gewoon eens even af....... sbs6 wil ook zijn kijkers (houden) hebben. Dan nemen ze heus wel iemand met verstand van zaken. Naar mijn mening blijft dit dus gewoon Olav en zijn mensen.
quote:Dat verhaal kennen we onderhand wel
Op maandag 13 oktober 2003 14:49 schreef Retro het volgende:
Van mij mogen ze verhuizen naar SBS als ze Ruud maar bij RTL5 laten. Wat een punthoofd krijg ik toch van die gast, laat z'n gasten nooit uitpraten en valt ze constant in de rede als ze niet het antwoord geven dat hij wil horen.
quote:let er dan niet op....
Op maandag 13 oktober 2003 15:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Sinds een tijdje haalt hij altijd erg irritant adem tussen elke zin. Als je erop gaat zitten letten wordt het erg vervelend.
quote:Zo'n vermoeden heb ik ook. En als SBS denkt dat ze zelf wel een paar mannetjes kunnen regelen als commentator en pitreporters, dan kunnen we met z'n allen beter naar Belgie kijken ofzo.
Op maandag 13 oktober 2003 14:14 schreef UFOtje het volgende:
Waarom die paniek??
Ik denk dat Olav met z'n gehele team gewoon mee gaat verhuizen naar SBS 6.
Hun hebben de ervaring, contacten enzz enzz....Zonder hun kan SBS 6 toch niks beginnen?
quote:Dat is dus het probleem, als je je ergens aan irriteert ga je er juist op letten ook al probeer je het niet te doen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:14 schreef bier2k3 het volgende:[..]
let er dan niet op....
quote:tis me nog nooit opgevallen eigenlijk... mja.. ik kijk zelf ook mee he... dus ja, dan zie je zowiezo wel wat er gebeurt en let je al minder op de commentator
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:[..]
Dat is dus het probleem, als je je ergens aan irriteert ga je er juist op letten ook al probeer je het niet te doen.
quote:Voor het hele verhaal, zie RaceReport. Mijn mening is dat het allemaal wel goed gaat komen met het RTL-team.
Olav Mol blijft autosport-tv maken
De rtl-crew was na een reis van zestien uur naar Japan nog maar net aangekomen bij het hotel, toen producer Frank Verzantvoort presentator Olav Mol opbelde. "Ga eerst maar even zitten", opende Verzantvoort het gesprek. Om vervolgens de verblufte Mol mee te delen dat RTL 5 de uitzendrechten voor de Formule 1 had verloren aan SBS6.SBS6 heeft voor drie jaar de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland verworven. Dit dankzij een bod aan Formula One Management van Bernie Ecclestone waar de HMG-groep niet tegenop kon. Het bericht kwam als een donderslag bij heldere hemel.
[knip]
De eerste reactie van de RTL-mannen was een mengeling van verslagenheid en ongeloof. Twaalf jaar Formule 1-uitzendingen op RTL zomaar afgelopen: ondenkbaar. Maar tijdens de eerste Japanse maaltijd van het weekend werd alweer gesproken over oplossingen. Andere autosportprogramma's maken voor RTL? Meeverhuizen naar SBS? Samen met een productiemaatschappij autosportprogramma's voor SBS verzorgen? Een eigen productiemaatschappij beginnen? Alles is mogelijk en er wordt de komende weken flink gesproken over het hoe en wat van Formule 1 op SBS.
[knip]
De zender (SBS 6) nam woensdagavond contact op met Olav Mol: eerste kennismaking. Mol liet doorschemeren dat hij Formule 1- en autosportprogramma's wil blijven maken.
[knip]
[knip]
quote:iedereen die schumacher een lul vind is
Olav maakt het interressant, vind je hem irritant, dan snap ik je probleem niet... Kijk dan op een andere zender!
quote:hehe dat ziet er dus lekker uit, nu maar hopen dat Ollie lekker niet meegaat!
SBS, het moederbedrijf van SBS6 en Veronica, heeft de onderhandelingen met het FOM, het Formula One Management met succes weten af te ronden. Dat meldde de website www.veronica.nl vandaag. Al langer leek het duidelijk te worden dat SBS de rechten zou krijgen, omdat zij een bod uitbrachten en RTL niet. Echter moest er wel onderhandeld worden over de invulling van het contract, en deze onderhandelingen zijn nu afgerond, en zijn de handtekeningen gezet.Er is een contract getekend voor de komende drie jaar. De uitzendingen zullen verdeeld worden over SBS6 en Veronica. De plannen van SBS/Veronica in een notendop:
Alle races worden live uitgezonden, zonder reclame-onderbrekingen. Dit geldt ook voor de zaterdagkwalificaties. De uitgebreide samenvatting, zoals die op RTL op zondagavond te zien was, blijft. Daarbij opgeteld komt dat er extra reportages uitgezonden worden. SBS wil een team naar elke Grand Prix sturen. Op vrijdagavond is er een magazine, met daarin de eerste beelden en veel interessante reportages.
Bart Soepnel, Hoofd Aankoop bij SBS Broadcasting is blij dat de uitzendingen zonder reclame-onderbrekingen plaats kunnen vinden. Hij is erg blij dat SBS de meest interessante autosportklasse ter wereld mag uitzenden, en hoopt 18 Grands Prix lang de Formule 1 op het scherm te brengen. F1crew
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |