Ok, volgende is een bus pakken. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat Amsterdam een zelfde soort vervoersregeling heeft als het gemiddelde West-Afrikaanse land (Zo van; we weten niet wat een dienstregeling is of dat het bestaat). Uiteindelijk met een half uur vertraging ongeveer aangeland waar ik moest zijn.
Ik besluit om de weg te vragen. Om het even wie ik aansprak, ze keken me aan alsof ik de weg vroeg naar de maan . Uiteindelijk gelukkig via de shoarmatent op de hoek de goede kant opgestuurd, en was nog geen straat verder.
Amsterdam is net een 3e wereldstad
quote:Je begrijpt misschien wel ABN, maar snappen doe je het niet
Op dinsdag 20 mei 2003 20:17 schreef Mariel het volgende:
Ok, ik kom dus zo op het station aan. Dus ik bestel een bakkie pleur. Gaan ze vragen of het koffie of thee is!Ok, in een boerengehucht als Breda kan ik me dat voorstellen, maar niet in Amsterdam. "Do you want sugar?" HUH?! Ok, ik heb een Rotterdamse tongval, maar dat betekent nog niet dat ik ABN niet begrijp ofzo
![]()
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:17 schreef Mariel het volgende:
-knip-
quote:Met welke reden? Vertel mij de logica van het woord "coffeeshop"
Op dinsdag 20 mei 2003 20:19 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Gewoon beter je best doen te intergreren..
Owjah, tip: als je koffie wil, NOEM DAT DAN GEWOON KOFFIE!!!
quote:JA! Ik versta Amsterdammers toch ook ?!
Op dinsdag 20 mei 2003 20:20 schreef amnesiac het volgende:
Je komt uit de buurt van Rotterdam, vindt je het gek dat ze je dan niet verstaan
quote:Ze komt uit Vlaardingen, dat zegt genoeg..Op zich..
Op dinsdag 20 mei 2003 20:20 schreef Pjederdy het volgende:
Zet je toch aan het denken he!.
Wereldstad nummer 1!!!!!!!!!
quote:"pleurshop" snappen de toeristen niet
Op dinsdag 20 mei 2003 20:22 schreef Mariel het volgende:[..]
Met welke reden? Vertel mij de logica van het woord "coffeeshop"
quote:Misschien een 'pleurwinkel'
Op dinsdag 20 mei 2003 20:24 schreef kwib het volgende:
pleurshop" snappen de toeristen niet
quote:Wel als je er woont. Zelfs in Rotterdam weet ik de meeste straatjes wel te vinden in een buurt als ik er regelmatig kom. En Breda is idd een boerengehucht!
Op dinsdag 20 mei 2003 20:24 schreef sonnie het volgende:
Volgens mij kom jij van de maan. Wie bestelt er nou een bakkie pleur?
En Breda een boerengehucht?
Hahaha nee Vlaardingen is een wereldstad.
Kijk dat je in een dorp nou elke straat weet oke maar in Amsterdam hoef je echt niet elk klein straatje te kennen.
quote:Idd, daar lachen de mensen naar je en zijn ze aardig en geinteresseerd in je. Ik voelde me ook 100 keer beter op mijn gemak in een stad als Addis Abbeba dan in dat Riool van Europa!
Op dinsdag 20 mei 2003 20:23 schreef DutchBlood het volgende:
In een 3e wereld stad zijn ze wel bereid je te helpen....
quote:Als je dan "pleur op" tegen zo'n zakjappaner zegt denkt ie dat je een dealer bent
Op dinsdag 20 mei 2003 20:25 schreef MSXUser het volgende:[..]
Misschien een 'pleurwinkel'
quote:Proest!!!!
Op dinsdag 20 mei 2003 20:25 schreef CIXX het volgende:
Amsterdam ?![]()
![]()
ROTTERDAM daar in tegen :
Geschiedkundig is Rotterdam geen ruk aan en Amsterdam daarentegen een mekka voor geschiedkundigen.
quote:Omdat het zo heet?
Op dinsdag 20 mei 2003 20:22 schreef Mariel het volgende:[..]
Met welke reden?
quote:Het heet coffeeshop omdat voor het gedoogbeleid wiet en hash onder de toonbank werd verkocht in KOFFIEHUIZEN..
Vertel mij de logica van het woord "coffeeshop"
p.s.
De term "pleur" is trouwens behoorlijk boers, Amsterdam is een stad.. .
Niet zeiken dus als ze je niet begrijpen als jij er een paar plattelandstermen tegen aan gooit.. .
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:28 schreef Dr.Daggla het volgende:De term "pleur" is trouwens behoorlijk boers, Amsterdam is een stad..
.
Niet zeiken dus als ze je niet begrijpen als jij er een paar plattelandstermen tegen aan gooit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |