Algemener: soms lees ik namelijk bedragen waarbij ik denk dat secretaresses genaaid worden (no pun intended ), maar soms zie ik ook weer een of ander artikel over salaris vergelijkingen tussen beroepen waar ze juist weer redelijk goed uit komen.
Stefan, de onbeschoft nieuwsgierige
Ik zelf heb eigenlijk geen idee of dat veel of weinig is
Maar ik hoor wel altijd van de bureau's waar ik momenteel ingeschreven sta, dat dit idd een reeël salarisindicatie is.
Kun je hier iets mee???
quote:Lekkere vergelijking, stagaire met een secretaresse...
Op dinsdag 20 mei 2003 18:17 schreef lastig het volgende:
Als ze zo goed is als monica lewinsky.. veel meer dan 1400 euro..
quote:Absoluut! Vriendelijk bedankt voor je reactie
Op dinsdag 20 mei 2003 18:13 schreef SpaceAce het volgende:
Ikzelf ben secretaresse, maar ben niet meer met opleiding oid bezig. Ik heb een MBO diploma - Managementassistente/directieassistente. Ben 23 jaar en ik verdien rond de 1400 euro bruto per maand.Ik zelf heb eigenlijk geen idee of dat veel of weinig is
![]()
Maar ik hoor wel altijd van de bureau's waar ik momenteel ingeschreven sta, dat dit idd een reeël salarisindicatie is.
Kun je hier iets mee???
Ik vind zelf dat zo'n bedrag best laag is als ik zie wat de secretaresses bij ons doen, veelal doen jullie werk dat door (luie?) managers doorgeschoven wordt (bij ons in ieder geval) en zouden ze zonder jullie hopeloos verloren zijn. Maar het gebeurt wel vaker dat mensen die iets verdienen het niet krijgen
Maar misschien dat de salarissen hier ietsje anders liggen? Ik vermoed in ieder geval dat het meiske waar ik het over had op een andere manier aan geld gekomen is... erfenis of zo misschien... ze zei dat ze aan huur alleen al 625 euro in de maand kwijt is en dat is een enorm bedrag als ze ongeveer 1500 bruto zou krijgen.
Anyway dank je!
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 20-05-2003 18:23]
quote:mierenneuker..
Lekkere vergelijking, stagaire met een secretaresse...
neej sorry ik weet niet van een secretaresse hoort te verdienen.
quote:625 euro aan huur? Ik huur samen met mijn vriendin een huis midden in het centrum van 160m2 en een tuin van 50 m2 voor 480 euro. In hemelsnaam, wat voor een huis heeft zij dan wel niet in haar eentje?
Op dinsdag 20 mei 2003 18:21 schreef StefanP het volgende:zei dat ze aan huur alleen al 625 euro in de maand kwijt is en dat is een enorm bedrag als ze ongeveer 1500 bruto zou krijgen.
Anyway dank je!
625 euro huur is inderdaad niet te betalen van een enkel loon (secretaresse). Wat doet ze in de avonduren?
quote:Vast een heel leuk beroep
Op dinsdag 20 mei 2003 18:24 schreef 303 het volgende:[..]
625 euro aan huur? Ik huur samen met mijn vriendin een huis midden in het centrum van 160m2 en een tuin van 50 m2 voor 480 euro. In hemelsnaam, wat voor een huis heeft zij dan wel niet in haar eentje?
625 euro huur is inderdaad niet te betalen van een enkel loon (secretaresse). Wat doet ze in de avonduren?
quote:Een simpel appartementje in Den Bosch centrum (woonkamer met 2 slaapkamers) is ongeveer 800 euro...
Op dinsdag 20 mei 2003 18:24 schreef 303 het volgende:[..]
625 euro aan huur? Ik huur samen met mijn vriendin een huis midden in het centrum van 160m2 en een tuin van 50 m2 voor 480 euro. In hemelsnaam, wat voor een huis heeft zij dan wel niet in haar eentje?
Wat ik in de avonduren doe???
Niets hoor, maar ja...
Ik woon nog thuis, dus heb met al de zaken als huur e.d. nog niet te maken
quote:Oh, wat lief van je!!
Op dinsdag 20 mei 2003 18:21 schreef StefanP het volgende:[..]
Absoluut! Vriendelijk bedankt voor je reactie
Ik vind zelf dat zo'n bedrag best laag is als ik zie wat de secretaresses bij ons doen, veelal doen jullie werk dat door (luie?) managers doorgeschoven wordt (bij ons in ieder geval) en zouden ze zonder jullie hopeloos verloren zijn. Maar het gebeurt wel vaker dat mensen die iets verdienen het niet krijgen
Maar het is idd vaak waar. Werk wat door de managers verschoven wordt naar ons. Maar gelukkig niet altijd
Gelukkig vind ik dat juist leuk, dingetjes op orde brengen enzo (sja, anders had ik wel een heel verkeerd vak gekozen he)
quote:Ik ben ook geen directiesecretaresse
Op dinsdag 20 mei 2003 22:04 schreef maxine het volgende:
1400 Bruto?
Ik verdien als directiesecretaresse 1657,00 Netto
Vind het wel een beetje weinig wat ze verdient hoor!
Ik heb hoofdzakelijk alleen als secretarieel medewerker gewerkt.
(en ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je al hebt, wat je leeftijd is en hoe lang je al bij dat bedrijf werkt. Ikzelf heb nog maar 1.5 jaar ervaring)
Heb zelf een secretaresse-opleiding, maar zit door omstandigheden in de WAO. Mijn inkomen bedraagt 1000 euro NETTO. En dat is dan 70 %. 100 % zou dan zo'n 1400 netto zijn.
Ga er dus vanuit dat hier 1400 netto wordt bedoeld, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die fulltime werkt zo weinig verdient.
quote:O fuck, belangrijk detail vergeten...
Op woensdag 21 mei 2003 07:53 schreef Gia het volgende:
Ik vind 1400 bruto ook wel erg weinig.Heb zelf een secretaresse-opleiding, maar zit door omstandigheden in de WAO. Mijn inkomen bedraagt 1000 euro NETTO. En dat is dan 70 %. 100 % zou dan zo'n 1400 netto zijn.
Ga er dus vanuit dat hier 1400 netto wordt bedoeld, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die fulltime werkt zo weinig verdient.
Werkte op basis van 36-urige werkweek...
sorry
Btw, ik zit nu in de WW en ik krijg damn weinig van die uitkering
241 netto per 2 weken....
en ja ik wil werken!!!! Maar helaas lukt het me maar niet....
We wachten gewoon op betere tijden.
Vanmiddag heb ik een sollicitatiegesprek; als deze mijn salariswens wel kan betalen ben ik vertrokken.
Na de uitzend basis hoop ik een salaris onderhandeling aan te gaan met mijn werkgever.
edit: foutje in mijn salaris, uit mijn hoofd ietsje te hoog ingevuld
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 22-05-2003 17:15]
Terwijl ik dit bericht zit te typen gaat mijn mobieltje; mijn baas vanaf zijn vakantie. Kijk dat hoort er ook bij als je een stevig salaris vraagt.
Het ligt er dus maar helemaal aan. Ik ben door hard werken zover gekomen. Na 16 jaar werkervaring waarvan vijf als secretaresse vind ik ook dat ik recht heb op een volwaardig salaris. Professionaliteit wordt gewoon gewaardeerd. Aankomen in een spijkerbroek is natuurlijk ook uit den boze. Ik ga bijna altijd in "pak" naar mijn werk. Het hoort erbij denk ik dan. Net zoals overwerk erbij hoort en koffie halen als er gasten zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 22-05-2003 18:52]
quote:En aan dit soort opmerkingen erger ik me dood.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:29 schreef Horny_Bjorny het volgende:
Dagelijkse beurt van de chef
quote:Klopt helemaal... En een salaris van 2500 euro is idd wel normaal, na 16 jaar werkervaring (ik zelf heb dus maar 1.5 jaar werkervaring)
Op donderdag 22 mei 2003 18:47 schreef Sanne het volgende:
Er is nogal wat verschil in secretariële banen. De ene wordt office-manager genoemd terwijl ze de "baas over de paperclips" is, terwijl er ook secretaresses zijn die het hele kantoor runnen.Het ligt er dus maar helemaal aan. Ik ben door hard werken zover gekomen. Na 16 jaar werkervaring waarvan vijf als secretaresse vind ik ook dat ik recht heb op een volwaardig salaris.
quote:En dit salaris is idd ook normaal, voor een Executive Secretary
Op woensdag 21 mei 2003 16:15 schreef OverNightXpress het volgende:
Ik ben 26 jaar, Executive Secretary en werk momenteel nog via een uitzendbureau, (1000 uur volmaken voor UB) en ik verdien bruto euro 2400 per maand.Na de uitzend basis hoop ik een salaris onderhandeling aan te gaan met mijn werkgever.
Op 40-urige basis zou ik rond de 1500 euro bruto zitten...
(nog niet heel erg veel, maar ach... ik ben ook nog maar een beginnertje vergeleken met die andere 2 dames)
Anyway, ooit kom ik ook in die richting hoor... hehehe
De salarissen van de gemiddelde secretaresse zijn sinds de invoering van de euro wel een stuk omlaag gegaan heb ik gemerkt.
quote:Ik ben ook secretaresse en toen ik 23 was verdiende ik volgens mij ook zoiets (misschien zelfs wel minder). Vond het zelf ook weinig, hoor!
Op woensdag 21 mei 2003 07:53 schreef Gia het volgende:
Ik vind 1400 bruto ook wel erg weinig.Heb zelf een secretaresse-opleiding, maar zit door omstandigheden in de WAO. Mijn inkomen bedraagt 1000 euro NETTO. En dat is dan 70 %. 100 % zou dan zo'n 1400 netto zijn.
Verdien nu datzelfde bedrag bijna netto (en ben nu 29), dus bijna 2000 euro bruto met Schoevers-opleiding en bijna 8 jaar ervaring.
quote:Dan hou je nog veel over. Ik hou van mijn salaris ongeveer 1400 euro over, waarvan dan ook nog een iets naar een spaarloonrekening gaat.
Op maandag 26 mei 2003 19:23 schreef MarGje het volgende:
Ik volg momenteel de opleiding office management (duaal, dus werken en leren). Ben bijna klaar met het eerste jaar en ben dan directiesecretaresse. Ik heb geen ervaring met secretariele werkzaamheden. Ik werk via een uitzendbureau (detacheringscontract) en ben 21 jaar. Ik verdien 1264 euro bruto voor een werkweek van 32 uur. (hou netto +- 1000 euro over)
En dat is echt niet veel hoor. De meeste mensen bij mij in de klas verdienen net zo veel of meer.
Overigens mijn salaris is ¤ 3875 bpm ex vakantiegeld, 13e maand en bonus (wat dit jaar waarschijnlijk niet zo veel zal zijn). Ik heb 13 jaar ervaring, heb naast mijn werk nog veel studies gedaan en heb mijn functie verdiept (dus niet verbreed). Ik begon ooit met hfl. 1750,- bpm.
Daar verder graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |