quote:Ze heeft haar excuses aangeboden over de term Gestapo, niet over haar kritiek, die blijft overeind. Maar het is niet zo slim om die term te gebruiken omdat mensen daar nogal snel van over de rooie gaan en het aangrijpen om het niet over de inhoud te hebben. Ze had wel gelijk met haar kritiek natuurlijjk. Of je dat soort termen moet gebruiken is een heel andere discussie.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Met andere woorden: je weet het niet en blaat maar wat na zonder enige kennis van zaken? Duidelijk.
De dame in kwestie heeft trouwens haar excuus aangeboden vanwege die opmerking, dus zo gelijk zal ze zelf ook niet gevonden hebben dat ze had.
quote:Maar natuurlijk...
Op dinsdag 20 mei 2003 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
Gaat het alweer over Links-Rechts?
Eindelijk doet de politie eens wat, dus kunnen we daar niet over zeiken.... ach weet je wat? De SP uit Den Haag kunnen we wel bij deze Maastrichtse kwestie slepen.
Logisch...
V.
quote:Ach...
Op dinsdag 20 mei 2003 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
Gaat het alweer over Links-Rechts?We krijgen er al wat handigheid in, gaat steeds sneller.
Ontopic, een politiemacht van 700 personen lijkt me ook wel wat veel. Maar het zal zijn redenen wel hebben. Ik ben er uiteraard voor dat illegale zaken worden aangepakt. Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
quote:Het zijn beide woonwagenkampen. Dus slecht. Ofzo.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Maar natuurlijk...
Eindelijk doet de politie eens wat, dus kunnen we daar niet over zeiken.... ach weet je wat? De SP uit Den Haag kunnen we wel bij deze Maastrichtse kwestie slepen.
Logisch...
V.
quote:Over het algemeen is de politie nogal angstig als het om woonwagenkampen gaat. En niet geheel ten onrechte. Ik denk dat ze bang zijn dat het uit de hand loopt en dat ze op de hoogte zijn van de manier van 'zelfverdediging' van de kampers. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij wat meer politie, al is 700 man wel erg veel.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:48 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ach...
Ontopic, een politiemacht van 700 personen lijkt me ook wel wat veel. Maar het zal zijn redenen wel hebben. Ik ben er uiteraard voor dat illegale zaken worden aangepakt. Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
Met je opmerkingen over legale handel ga ik helemaal mee
quote:Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
Dat is natuurlijk geen oplossing
Mijn god, wat een mietjes hier ook in nederland!
1 bulldozer, 1 ME-team, wat waterkannonnen, rubberen kogels & honden. Dan red je het met 50 man iig ook wel!
Maar uhm, kan er niet ff iemand heen gaan met digicam?
Ik wil foto's zien! Vind het wel humor, 700 man.
quote:En anders kijk je vandaag effe naar het nieuws, of je koopt morgen een krant
Op dinsdag 20 mei 2003 09:54 schreef JoostW het volgende:
Maar uhm, kan er niet ff iemand heen gaan met digicam?Ik wil foto's zien! Vind het wel humor, 700 man.
V.
quote:Maar hoeveel mensen wonen er eigenlijk op Vinkenslag? Hoorde ook net dat er niemand meer was toen de politie vanmorgen arriveerde..
Ach...
quote:Wat vind je dan van "minder regels" in het motto van het nieuwe kabinet?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Ik zelf vind het wel een goed plan om softdrugs volledig te legaliseren. Vind jij trouwens dat we alcohol en tabak ook moeten verbieden?
quote:Wie gaat er dan de stroomrekeningen betalen?
Ach...
quote:Nou, V., in de krant staat altijd 1 lullig fotowtje, en ik zit @ work, dus nieuws is probleem, en vanavond ben ik er niet..
Op dinsdag 20 mei 2003 09:55 schreef Verbal het volgende:[..]
En anders kijk je vandaag effe naar het nieuws, of je koopt morgen een krant
V.
quote:Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:59 schreef sjun het volgende:[..]
Wie gaat er dan de stroomrekeningen betalen?
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 20-05-2003 10:05]
quote:Het bestrijden van iets wat je toch niet tegenhoudt is wel "structureel"?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Doe maar legaliseren, kun je voor een fractie van de kosten voor de bestrijding goede voorlichting geven. En je elimineert direct een van de grootste inkomstenbronnen voor de zgn. georganiseerde misdaad.
Legaliseren wil niet zeggen dat je gebruik van softdrugs goedkeurt btw. Kunnen sommigen niet uit elkaar houden.
quote:Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:05 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Het bestrijden van iets wat je toch niet tegenhoudt is wel "structureel"?
Doe maar legaliseren, kun je voor een fractie van de kosten voor de bestrijding goede voorlichting geven. En je elimineert direct een van de grootste inkomstenbronnen voor de zgn. georganiseerde misdaad.
Legaliseren wil niet zeggen dat je gebruik van softdrugs goedkeurt btw. Kunnen sommigen niet uit elkaar houden.
quote:Was het maar zo simpel, illegaal aftappen betekent dat ze dus een lijntje aftappen van mensen die wel betalen (de woonwijk erachter bijv of de verlichting van de snelweg). En die wou jij afsluiten? Goed bezig!
Op dinsdag 20 mei 2003 10:02 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
quote:Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:54 schreef JoostW het volgende:
700 man.. wat een overkill zeg!
quote:Stroom wordt illegaal afgetapt, monteurs van Essent durven zich daar niet te vertonen.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:02 schreef Kozzmic het volgende:
Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
quote:Wapens, honden etc? Tegen de ME? Hmz, fijn dat tuig.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
quote:Misschien iets voor Groen Links om dat aan te kaarten?
Op dinsdag 20 mei 2003 10:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
quote:Nee klopt, het is een afweging tussen twee kwaaien. Moord hou je ook niet tegen, gebeurd elke dag, ook maar uit het strafrecht schrappen?
Op dinsdag 20 mei 2003 10:07 schreef SilverMane het volgende:[..]
Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
En als we het met zn allen wel zo schadelijk achten dat het verboden moet blijven, ook best, gedoog het dan niet.
quote:zoals ik al eerder postte
Ach...
schade en schande
de heren politie hebben er doodgewoon geen zin meer in om voor de zoveelste keer het ziekenhuis ingeslagen te worden. Want dat gebuert steevast als de kampers doorkrijgen dat er niet een heel leger aan m.e. in reserve staat.
Hier in de buurt werd er voor de zekerheid ook nog wel eens geschoten op de politie, en een roedel vechthonden achter je kont aan is ook niet gezond.
schade en schande dus. Ik weet zeker dat die Spèr die zo verontwaardigd was nog nooit vooraan heeft gestaan bij zo`n ontruiming. want dan houd ie door de negatieve praktijkervaring wel z`n mond dicht en blijft ie thuis.
ach ja..beste stuurlui staan meestal aan de wal te schreeuwen hoe het moet...
quote:Alcohol ook maar verbieden? Was het allemaal maar zo simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:07 schreef SilverMane het volgende:[..]
Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |