hoef je er alleen nog maar een hek met prikkeldraad en wachttorens omheen te gooien
quote:Maar de politie heeft dan ook niet veel aanzien meer in Nederland ( daar zijn ze zelf ook voor een groot deel schuldig aan... ).
Op dinsdag 20 mei 2003 21:35 schreef Nijmegenaar het volgende:[..]
Idd, dat schreef ik dus ook een aantal pagina's terug.
Eerst slaan, dan vragen. Dan denk je wel 2 keer na voordat je iets van plan bent. Zij hebben tenminste gezag.
De NL politie mag wel wat meer op hen gaan lijken.
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.
Heb je wat geflikt, dan ben je de lul. Simpel.Zoals bij de vorige inval daar. De berichten variëren van 40 tot 250 agenten (zal wel ergens in het midden liggen, het daadwerkelijke aantal) die van het kamp zijn afgeslagen/verjaagd.
Als je daar toen zeg maar 150 man Guardia Civil had ingezet, was het misschien een heel ander verhaal geweest.
Heb zelf in 1996 in Lorret op een niet zachtzinnige manier kennis gemaakt met de Guardia Civil, en dat was geen pretje. Flink afgerost. Je houd je daarna wel rustig.
Maar aan de andere kant, dat kamp is nou ook niet weer echt een toonbeeld van burgerlijke gehoorzaamheid .
quote:
De politie heeft in totaal 45 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld of waar installaties voor wietteelt waren. 15 duizend planten zijn vernietigd. Tijdens de actie zijn vier personen gearresteerd. Eén man hield zich niet aan de aanwijzingen van de politie, twee mensen worden verdacht van hennepteelt. Ook de eigenaar van een loods werd gearresteerd. In zijn loods werden vlak voor het einde van de actie om half vier nog enkele duizenden hennepplanten gevonden. Justitie sluit niet uit dat er nog meer mensen worden aangehouden. Bij de inval van vandaag waren ruim 700 agenten en ME'ers betrokken.
Goed bezig, Herman.
quote:
Kampers breken overleg met gemeente Maastricht afMAASTRICHT - De bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht, waar dinsdag een groot aantal wietplantages is geruimd, breken alle overleg met de gemeente af. Zij overleggen woensdag over juridische stappen tegen de gemeente, aldus hun woordvoerder J. Scheffer.
Scheffer was voorzitter van het bewonerscomité dat met de gemeente overlegde over de 'normalisatie' van Vinkenslag. Hij is dinsdag na de inval door de politie opgestapt als voorzitter. Scheffer ontkent dat veel bewoners op wraakacties zouden zinnen. Volgens hem heeft de gemeente de bewoners van hun broodwinning beroofd. ,,Ze hebben hier alles vernield. Alle bewoners kunnen nu naar de sociale dienst.''
Scheffer weerspreekt de bewering van politie, justitie en gemeente dat er 45 loodsen, schuren en andere locaties met wiet of wietinstallaties zijn gevonden. ,,Er waren maar drie loodsen met wiet, en die hebben ze met de grond gelijk gemaakt. Ik heb er niks op tegen als ze de plantages aanpakken. Maar hier hebben ze de zaak kapotgemaakt.''
Hij stelt de gemeente voor om met 2000 ME'ers terug te komen. ,,Dan kunnen ze de hele zaak hier afbreken. Die Leers heeft zaagsel in zijn kop. Die maakt ons uit voor grote criminelen. Pure waanzin, die catastrofe die Leers hier heeft aangericht. Wij gaan nu maatregelen nemen die ons goed uitkomen.'' Waaruit die maatregelen bestaan wil Scheffer niet zeggen.
Scheffer is ook heel boos op de regionale media, die volgens hem meewerken aan de 'kolder' van Leers om de woonwagenbewoners in een kwaad daglicht te stellen. Ook wat de media betreft laten de bewoners het volgens Scheffer ,,er niet bij zitten''.
http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1373715-1373-496142-,00.html
quote:En de bedreigingen gaan gewoon verder. Nu de ME weg is hebben ze meteen weer een grote bek en iedere ambtenaar zal het kamp afjaagd (lees: geslagen) worden.
Voorman Vinkenslag: die Leers heeft zaagsel in zijn hoofd
MAASTRICHT - Sjeng Scheffer kijkt toe hoe een loods met auto-onderdelen én een ouderwetse tandem aan het plafond tegen de vlakte gaat. Het is de eerste loods in het kamp die 'smorgens even voor tienen geplet wordt. De bekendste inwoner van Vinkenslag staat machteloos als de kraan van het slopersbedrijf zijn werk doet. Hij ziet het niet meer zitten. ?Ik stap op als voorzitter van de stichting Woonwagenwerk. Dit heeft geen enkele zin meer. De gemeente hoort ons toch niet aan. We worden gewoon gediscrimineerd.''
,,Leers heeft zaagsel in zijn hoofd", zegt de voorman van de inwoners van Vinkenslag. Hij heeft drie keer met de burgemeester van Maastricht rond de tafel gezeten. Het heeft geen zin, verzucht hij. Maar dit, hij wijst op de kraan die met de loods bezig is, krijgt nog een staartje. ,,We gaan een advocaat in de hand nemen. Dat ze hennepplantages opdoeken, oké. Ik heb er geen bezwaar tegen als de rotte appels weggehaald worden. Maar dat ze loodsen vernietigen, dat kan niet.''Een bewoonster klampt Scheffer aan. ,,Dit vraagt om een tegenactie. Misschien moeten we het stadhuis vanmiddag plat leggen. Als ze in een woning hennep aantreffen, gaat de woning toch ook niet tegen de vlakte.''
,,Ik ben het er absoluut niet mee eens dat ze de loods kapotmaken. De manier waarop de gemeente Maastricht en de politie hier te werk gaan, kan echt niet. Leers kan zelf het kamp komen afbouwen. Hij luistert toch niet. Hij kan kapot vallen. Het is je reinste discriminatie.'' Hij zwijgt even. ,,Ik ben enorm teleurgesteld dat het hierop uitgelopen is.''
Even verderop kijkt Willem Remmers toe. Misschien wel de nieuwe voorman van Vinkenslag. Hij voelt zich als inwoner van Vinkenslag al een tijdlang gediscrimineerd. Om precies te zijn: sinds deze krant meldde dat inwoners van het kamp niet betalen voor elektriciteit. ,,Ik doe niet aan stroomfraude. Als ik in de stad loop, zie je de mensen denken: 'Daar loopt er weer een'.'' Remmers heeft nog een boodschap voor Leers., die 'halve Duitser uit Kerkrade'. ,,Samenwerking kan-ie vergeten. Elke ambtenaar die nu nog het kamp op komt, wordt eraf gekegeld.''
Ik vindt het ook niet meer dan normaal dat de politie loodsen vernietigd waar meedere malen hennepplantages zijn aangetroffen. Dan blijkt toch overduidelijk dat die loodsen puur voor dat doel neergezet zijn.
quote:Bovendien waren die loodsen illegaal, en de gemeente mag illegale bouwwerken afbreken (bestuursdwang).
Op woensdag 21 mei 2003 16:35 schreef Vision het volgende:
Ik kan niet wachten tot de volgende actie.
[..]En de bedreigingen gaan gewoon verder. Nu de ME weg is hebben ze meteen weer een grote bek en iedere ambtenaar zal het kamp afjaagd (lees: geslagen) worden.
Ik vindt het ook niet meer dan normaal dat de politie loodsen vernietigd waar meedere malen hennepplantages zijn aangetroffen. Dan blijkt toch overduidelijk dat die loodsen puur voor dat doel neergezet zijn.
quote:Feiten:
Op woensdag 21 mei 2003 13:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een bericht uit de Leeuwarder Courant
Men is gewoon in overtreding en als men niet wil overleggen dan wordt het gewoon tijd dan deze mensen zeer nauwlettend worden gecontroleerd op wetsovertreding en dat bij elke geconstateerde overtreding een lik op stuk aanpak volgt.
Een zooitje Kampers stelt niet de wet in Nederland. Zij worden net als ieder ander bij overtreding van de wet beboet, bij herhaling zwarder bestraft en bij bedreiging stevig aangepakt. Indien de Kampers menen te moeten overgaan tot geweld dan kunnen ze gewoon worden ingesloten.
Het lijkt me goed dat alvast begonnen wordt de handel en wandel van deze mensen van de laatste vijf jaar door te lichten om te bezien of ze mischien recht van spreken hebben bij al het misbaar dat ze maken.
quote:Je moet ergens beginnen.
Op woensdag 21 mei 2003 11:50 schreef Sidekick het volgende:
700 man politie.
4 man gearresteerd
15 duizend plantjes vernield.Goed bezig, Herman.
Zo kunen de Mercedessen in de verkoop om de openstaande stroomrekening te kunnen betalen. Verder kunen er ongetwijfeld alvast luxe goederen als installaties, satellietontvangers en TV's worden verkocht. Openstaande rekeningen dienen immers door iedere Nederlander gewoon te worden betaald.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 21-05-2003 22:10]
Wat een man!
quote:Vlak Balkenende niet uit
Op woensdag 21 mei 2003 22:06 schreef Els_saai het volgende:
Ik weet niet of het al geopperd is maar kan die Gerd Leers niet onze nieuwe Minister-President worden?Wat een man!
quote:Die brandt een kaarsje en zegt een weesgegroetje voor deze schavuiten.
Op woensdag 21 mei 2003 22:12 schreef sjun het volgende:
Vlak Balkenende niet uit
quote:Dat laat hij dan vast door zijn Katholieke broeders doen. Zelf is de man voor zover mij bekend Protestant.
Op woensdag 21 mei 2003 23:33 schreef Ernst het volgende:[..]
Die brandt een kaarsje en zegt een weesgegroetje voor deze schavuiten.
quote:Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
Op woensdag 21 mei 2003 22:04 schreef sjun het volgende:[..]
Je moet ergens beginnen.
Zo kunen de Mercedessen in de verkoop om de openstaande stroomrekening te kunnen betalen. Verder kunen er ongetwijfeld alvast luxe goederen als installaties, satellietontvangers en TV's worden verkocht. Openstaande rekeningen dienen immers door iedere Nederlander gewoon te worden betaald.
quote:daar durft geen deurwaarder naar toe. Dan mogen ze weer een paar honderd man ME optrommelen.
Op donderdag 22 mei 2003 10:26 schreef Darth-Vader het volgende:Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
quote:Er is al eens een flinke rekening door de Essent kwijtgescholden voor illegaal aftappen van stroom.
Op donderdag 22 mei 2003 10:26 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
Stond een tijd geleden in een paginagroot artikel in Dagblad de Limburger.
quote:dat bewijst maar weer dat agressief en crimineel gedrag vaak nog loont
Op donderdag 22 mei 2003 13:44 schreef zjroentje het volgende:
Er is al eens een flinke rekening door de Essent kwijtgescholden voor illegaal aftappen van stroom.Stond een tijd geleden in een paginagroot artikel in Dagblad de Limburger.
quote:Nou, dan weet je hoe je je moet gedragen als er weer zo'n vent van de nuts-bedrijven aan de deur komt!
Op donderdag 22 mei 2003 13:57 schreef Vision het volgende:dat bewijst maar weer dat agressief en crimineel gedrag vaak nog loont
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:36 schreef Disorder het volgende:
Amerika ging toch een mini kernbom ontwikkelen, toch? Ik denk, ik hint de Amerikanen even voor een leuke testplek..
quote:Nou is 200 meter best veel, maar merk je niets van vervuiling daar ergens ?
Op vrijdag 23 mei 2003 20:00 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dat kamp ligt zo'n 200 meter hier vandaan... heb geen zin om na zo'n test een 3de arm erbij te groeien.
Ha fijn, weer een Limburger erbij ( woon er zelf ook ).
quote:Die vervuiling van hun is zeer gelokaliseerd... olie en benzine enzo die de grond in sijpelt.
Op vrijdag 23 mei 2003 20:03 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou is 200 meter best veel, maar merk je niets van vervuiling daar ergens ?
Ha fijn, weer een Limburger erbij ( woon er zelf ook ).
Vervuiling geen last van gelukkig.
Alleen in de zomer wel vaker geluidsoverlast, volgens mij houden ze dan feesten in de open lucht, en die gaan vaak tot vroeg in de ochtend door.
quote:dan zal ik toch eerst een woonwagen in mijn voortuin moeten zetten
Op vrijdag 23 mei 2003 19:09 schreef GEsTOoRD het volgende:Nou, dan weet je hoe je je moet gedragen als er weer zo'n vent van de nuts-bedrijven aan de deur komt!
Iemand meer info???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |