Welkom in deel 2 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Hou het netjes....
Het vorige deel vind je hier : [Chello] Uw online helpdesk... U mag het zeggen...
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 19-05-2003 23:49]
quote:Hier heb ik ook last van, maar dan zo om de 15 minuten...
kheb de laatste tijd (+/- 3 dagen) last van de verbinding die wegvalt voor 1 minuut ofzo.
gebeurt ongeveer om het uur. Meestal reset ik de modem en dan werkt alles weer maar toch het blijft irritant.
Tot 4-5 dagen geleden werkte alles perfect.. en ik heb geen hard/software geinstalled ofzo
bij deze
En...waarom heeft chello de reclame dat ze 2x zo snel zijn als KPN
Waarom mag robijn niet zeggen dat ze zachter zijn dan Omo?
Waarom is de upload maar 15K/s
Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?
laatste meebie iets té veel vant slechte
quote:Als het maar werkt he? Bij mij werkt het ook, maar kijk maar voor de pingstatistieken in het vorige topic...
Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
gister is bij mij de monteur langsgeweest...alles nagemeten enzo..perfecte verbinding
ging ie bellen waar het aan kon liggen..gozer die die belde ging mn modem in de gaten houden...bleek dat ik zo een goeie verbinding had dat ie dat nog nooit had gezien...(heb vroeger wel beter gehad) en ineens gaat mn verbinding weg...teveel packet errors (wtf het ook mag wezen..)
kreeg ik een andere modem zou half uurtje duren voordat ik weer internet zou hebben dan monteur ging weer en zou later terugbellen
belt ie half uur later op dat mn modem offline is (bleek stuk te zijn ofzo) weer andere modem..kwartiertje wachten en weer internet en nu wel goed(al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
was weer perfecte service van chello(heb in de 5/6 jaar dat ik internet heb 1x10 minuten geen internet gehad en 1 keer 2 dagen door en storing. Voor mij dus nog lang geen reden om over te stappen op adsl.
quote:misschien moet je het goede nummer draaien
Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?
quote:Tuurlijk
Op dinsdag 20 mei 2003 10:11 schreef Aneurism het volgende:
Zou ik antwoord mogen op mijn vraag in het vorige topic?
quote:Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:[..]
Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.
Op maandag 19 mei 2003 20:51 schreef Aneurism het volgende:
Is er ook een manier om een ander iprange te krijgen? Ik heb namelijk een tijdje een iprange gehad die dit probleem niet heeft...![]()
quote:daar is momenteel weer vertraging, wordt aan gewerkt
Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Ja en ze hebben een kabel naar de overkant gegooid
Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Dus een snelheid van 200 ?? waar had jij dan die monteur voor nodig
Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
(al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
quote:Een doscis... geloof ik.. of een moterola... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen? Het is op het Moterola platform mogelijk om een andere lease te verstrekken...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:05 schreef flat_erik het volgende:[..]
Tuurlijk
[..]Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
[..]Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.
quote:waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account
... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen?
en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.
Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.
@flat_erik : groeten uit Nijmegen!
quote:Hallo??? Zucht?! Pingtijden van 400 ms in bepaalde ipranges, welke gamer wil dat nou? Terwijl het wel goed kan, als je in de goede ip range zit.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:44 schreef bluebit het volgende:[..]
waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account
en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.
Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.
@flat_erik : groeten uit Nijmegen!
Het wachtwoord van mijn "Sid" of gebruikers account is in de afgelopen 4 dagen 5 keer gewijzigd... Als ik hierdoor in een andere iprange zou komen, GRAAG...
Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-
quote:momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-
[UPDATE]
problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 12:35]
quote:Dat probleem doet zich elke avond tussen 6 en 11 voor, het is dus onmogelijk dat je dat nu test... Maar ik hou je vanavond op de hoogte.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:06 schreef bluebit het volgende:[..]
momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
En volgens mij praten we over een andere SID???
Waar woon jij trouwens (als jij aanneemt dat er teveel mensen op een node zitten)?[UPDATE]
problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.
* interferentie : vooral door bakkies (zendapparatuur, zendpiraten)
om dat uit te zoeken, moet je de volgende organisatie hebben :
Divisie Telecom (het oude "radio controle dienst") 0900-8991151
* interferentie van elektronische apparaten die rond die tijd aanspringen
(Aquariums zijn nog wel eens dingen die dit kunnen veroorzaken)
* Is het zo dat je die verbinding ook op andere tijdstippen gebruikt en dan merkbaar beter is? (ik neem aan van wel.)
* Bij UPC kunnen ze het signaal wel volgen (als je motorola of terayon modem hebt) en kunnen ze ook in de historie kijken. Maakt de zaken misschien duidelijker.
* eventueel kunnen ze ook op zoek gaan naar grootverbruikers van data die over dezelfde lijn gaan.
maar ja, laat het maar weten vanavond, of geef me ff je chello mail adres
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 15:16]
Goddammit!
Ik zit nu al ruim een maand met een waardeloze verbinding!
Eerst wordt beweerd dat het aan mijzelf ligt; na een paar dagen komen ze er achter dat het signaal te zwak is. Komt er weer een week later pas een monteur die het wandcontactdoosje vervangt, de coax kabel wat stript, de boel weer aansluit en zegt dat als het zo blijft dit komt doordat het kastje niet stevig genoeg in de muur zit vastgeschroefd
Okee; je reinste bullshit natuurlijk.
Problemen zijn er nog steeds. Weer bellen. Krijg je een of andere pino die niks van me aan wilt nemen. (Mijn conclusie was dat mijn kabelmodem het aan het begeven was.) Na lang puffen en steunen speelt die knar het door aan de 2e lijn. Zijn we weer een paar dagen verder. Krijg ik een of ander half Nederlands pratend figuur aan de lijn. Deze komt tot de conclusie dat het aan de coax kabel van de transmitter naar het modem toe ligt.
Weer een paar dagen wachten tot er, totaal onverwacht en dus zonder afspraak, een monteur aan mn deur staat. Gelukkig was ik ziek thuis. Deze levert vervolgens een nieuwe transmitter en coax kabel af, maar achteraf blijkt dit ook niet de oplossing. Weer bellen; weer door naar de 2e lijn om uiteindelijk weer een paar dagen later de mededeling te krijgen dat het volgens hun door het modem komt; modemruil dus.
Hiervoor zou ik nog gebeld worden om een afspraak te maken met de monteur.
Nu zijn we inmiddels weer een paar dagen verder, ben ik nog steeds niet gebeld en lijkt mijn verbinding inmiddels meer op een stoplicht dat de voorkeur aan rood geeft dan zoals het hoort. Chello helpdesk bellen, maar deze gasten kunnen niets voor je betekenen daar je zelf nooit met de 2e lijn mag spreken. 'Ja meneer u wordt deze week nog gebeld.'
Het is dat ze de enige kabelaar in Rotterdam zijn en ik, wanneer de boel werkt, er zeer tevreden over ben, maar zodra je problemen krijgt met Chello is het huilen met de pet op.
Mijn vraag:
Wanneer wordt ik eindelijk opgebeld voor mijn modemruil, want nu is mijn verbinding inmiddels helemaal overleden!
quote:Mail je postcode inc. huisnummer en achternaam ff naar Flat_erik@fok.nl. Zoek het vanavond na 6'n ff uit.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:02 schreef BoRRuHG het volgende:
Ok; mijn lange verhaal:
quote:Ja je pakt het ook helemaal verkeerd aan. De magische spreuk is: "internet doet het niet"
Op dinsdag 20 mei 2003 16:02 schreef BoRRuHG het volgende:
Ok; mijn verhaal:
[knip]
Mijn vraag:
Wanneer wordt ik eindelijk opgebeld voor mijn modemruil, want nu is mijn verbinding inmiddels helemaal overleden!
quote:Het internet doet het wel; mijn modem niet
Op dinsdag 20 mei 2003 16:11 schreef markvleth het volgende:[..]
Ja je pakt het ook helemaal verkeerd aan. De magische spreuk is: "internet doet het niet"
quote:Duh, maar communicatie met een willekeurige helpdesk verloopt altij dermate moeilijk als je zelf gaat mee denken. De prutsers aan de andere kant moeten dan afwijken van hun standaard protocolletje. Laat ze hun protocolletje afhandelen door je van de domme te houden, oftewel: "internet doet het niet"
Op dinsdag 20 mei 2003 16:12 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Het internet doet het wel; mijn modem niet
quote:Done; thx alvast.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:10 schreef flat_erik het volgende:[..]
Mail je postcode inc. huisnummer en achternaam ff naar Flat_erik@fok.nl. Zoek het vanavond na 6'n ff uit.
quote:ik weet niet of jij op een helpdesk werkt, maar ik leg je bovenstaande situatie wel even uit :
Duh, maar communicatie met een willekeurige helpdesk verloopt altij dermate moeilijk als je zelf gaat mee denken. De prutsers aan de andere kant moeten dan afwijken van hun standaard protocolletje. Laat ze hun protocolletje afhandelen door je van de domme te houden, oftewel: "internet doet het niet"
snappie nou, waarom mensen aan de helpdesk willen dat je luistert...
quote:En afgaande van mijn verhaal; snap je dan ook dat mensen willen dat de helpdesk naar ze luistert. In mijn geval had dat een hoop verloren tijd bespaard gebleven. En ja; ik werk zelf ook op een helpdesk. Niet bij n provider oid, maar ook wel met ongelooflijk domme gebruikers soms.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:37 schreef bluebit het volgende:[..]
ik weet niet of jij op een helpdesk werkt, maar ik leg je bovenstaande situatie wel even uit :
- verhaal -snappie nou, waarom mensen aan de helpdesk willen dat je luistert...
quote:[sorry offtopic]
Op dinsdag 20 mei 2003 16:37 schreef bluebit het volgende:[..]
snappie nou, waarom mensen aan de helpdesk willen dat je luistert...
Ik bel @homo helpdesk omdat het al een week janken was met mijn verbinding, zomaar opeens.
ik leg ff mijn situatie aan die muts uit en die zegt ja u heeft een server draaien en dat mag niet. Luister eens ff, dat ding doet alleen als router fungeren en dat mag weer WEL. ja maar een router ondersteunen we niet.
Mooi zo ik heb dus gewoon een 2000 machine staan de rest vergeet maar gewoon...............
en de ip instellingen enzo staan gewoon goed want ik kan mijn andere hostname wel pingen en andersom ook.
en dan durven ze tegen mij te zeggen dat het aan de drivers van mijn netwerkkaart ligt ?????
10 minuten later
Ja meneer er zijn geen problemen bij u in de regio ik heb het nagekeken dus ik zou even de drivers opnieuw installeren.
Over niet luisteren gesproken
[/sorry offtopic]
quote:was niet kwaad bedoeld hoor! Maar goed, uit eigen ervaring ben je het waarschijnlijk met me eens dat de 99% van de bellers absoluut geen idee heeft wat ie aan het vertellen is. Sterker nog, ze kunnen geen verbanden leggen (is soms inderdaad lastig).
En afgaande van mijn verhaal; snap je dan ook dat mensen willen dat de helpdesk naar ze luistert.
Maar om een praktijkvoorbeeld te geven :
klant krijgt geen signaal op modem binnen maar staat erop dat ie een ip adres krijgt omdat ie anders niet op internet kan....zucht......
Probeer zo iemand maar uit te leggen dat zelfs als ie op de kop staat en tien modems heeft, dat ie dan nog niet op internet kan als ie geen signaal heeft....
heb eerlijk gezegd geen zin om de telefoon te pakken om vervolgens een half uur aan het lijntje gehouden te worden zoals de laatste paar keer dat ik voor iets belde.
Ohw jah en ik kreeg ooit het advies om geen firewall te gebruiken omdat die altijd voor de problemen zorgde....ik heb dat advies maar niet opgevolgd.
[Dit bericht is gewijzigd door Bal op 20-05-2003 17:51]
Maar dat is geen probleem voor mij... wel wil ik graag weten waarom mijn verbinding de laatste week vanaf 17:00/17:30 om de 15 minuten wegvalt :I
Rotterdam!
quote:bel, laat je password resetten en waarschijnlijk zijn je problemen voorbij. Zelfs al doet je password het wel voor de mail, dan kan ie nog altijd fout gevonden worden bij ftp....staan op twee verschillende servers, en om een of andere reden vindt de verificatie ook op twee verschillende plekken plaats....
Op dinsdag 20 mei 2003 17:44 schreef Bal het volgende:
Ik al anderhalf jaar mijn webspace niet bereiken en heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. Hij blijft ijlen dat het password niet correct is.heb eerlijk gezegd geen zin om de telefoon te pakken om vervolgens een half uur aan het lijntje gehouden te worden zoals de laatste paar keer dat ik voor iets belde.
volgens de monteur moest ik dan ff bellen en vragen of ze naar mn packet errors wilden kijken (die waren namelijk extreem hoog waardoor ik amper nog verbinding had)
edit: mn verbinding doet beetje vaag
t stuiter omhoog en omlaag (20 naar 170 terug naar 20 enz enz)
mja t zal wel goed zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 20-05-2003 18:23]
quote:resetten is niet zo'n moeite,volgende handeling,
En als ik dus zeg dat het absoluut bij hun fout is doen ze dat ook gelijk? En hij doet het inderdaad wel voor de mail jah. (Misschien toch maar eens bellen dan hoor ik die mooie muziek van hun ook weer eens.)
in het slechste geval is je chello internet account verrot, en dat kan wel eens een weekje of twee gaan duren voordat ze dat hersteld hebben. Maar ze kunnen je gelijk vertellen of het account in orde is
Hoe komt dat nou eigenlijk? Er zit volgens mij maar 1 ander met chello in de straat. Komt dat dan omdat hij even een enorme download/upload heeft? Of heeft dat er nou weer niets mee te maken?
* geen chat programma's op de achtergrond hebben lopen (msn)
* geen kazaa oid aan
* firewall en virusscanner uit of nog liever verwijderen.
suc6
Ik ben weer blij ( )en thx a lot!!
quote:Heb ik ook last van en is zwaar irritant. Omgeving Rotterdam
Op dinsdag 20 mei 2003 17:50 schreef Salteh het volgende:
en ook daar heb ik last vanMaar dat is geen probleem voor mij... wel wil ik graag weten waarom mijn verbinding de laatste week vanaf 17:00/17:30 om de 15 minuten wegvalt :I
Rotterdam!
quote:Ik weet niet voor wie die bedoeld was, maar daar kan ik dus echt niet inkomen he. Dat is mij een jaar geleden ofzo ook al aangerade door de chello helpdesk.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:54 schreef bluebit het volgende:* firewall en virusscanner uit of nog liever verwijderen.
quote:kan meerdere oorzaken hebben. Vandaag waren er vrij veel gevallen van ruis op de lijn, wat resulteerde in trager internet (maar dit geldt alleen voor regio oost)
Op dinsdag 20 mei 2003 18:53 schreef Bal het volgende:
Hoe komt dat nou eigenlijk? Er zit volgens mij maar 1 ander met chello in de straat. Komt dat dan omdat hij even een enorme download/upload heeft? Of heeft dat er nou weer niets mee te maken?
Het enige wat je zelf kan proberen is virusscanner en/of firewall verwijderen en herinstalleren. En check je softwarelist eens op vage programmaatjes.
quote:als ik een duppie kreeg voor iedereen die zijn virusscanner verwijderde en plots weer op internet kon of mail kon ontvangen/sturen, dan zat ik met mijn luie kont op hawaii op een vette laptop met jullie stakkers te communiceren
Ik weet niet voor wie die bedoeld was, maar daar kan ik dus echt niet inkomen he. Dat is mij een jaar geleden ofzo ook al aangerade door de chello helpdesk
Geloof me maar, een virusscanner maakt meer kapot dan je lief is.
Heb tweakers.net fok.nl allebij geprobeerd
-Minimum = 724ms, Maximum = 754ms, Gemiddelde = 734ms
-Minimum = 732ms, Maximum = 745ms, Gemiddelde = 739ms
Op een nederlandse quake server had ik ook al ping 750 waar die normaal rond de 50 ligt. Hoop in ieder geval dat het een kwestie van dagen is voordat het over is en niet van weken zoals ik een keer heb meegemaakt.
Er is overigens ook niet echt verkeer op de lijnen. 1kb down en up. De gewoonlijke dingentjes als msn en icq. Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen waarom dat ik die niet uitzet of deinstalleer.
quote:Dan zijn dat kneuzen want ik ben normaal altijd tevreden over mijn verbinding. Nooit problemen met virusscanner of firewall. Dus ik kan je iig verzekeren dat het dat echt niet is. Maar goed ik kan me voorstellen dat je het zou kunnen adviseren als het vaak de boosdoener is.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:03 schreef bluebit het volgende:[..]
als ik een duppie kreeg voor iedereen die zijn virusscanner verwijderde en plots weer op internet kon of mail kon ontvangen/sturen, dan zat ik met mijn luie kont op hawaii op een vette laptop met jullie stakkers te communiceren
quote:Sinds vanmiddag heb ik precies hetzelfde probleem
Op dinsdag 20 mei 2003 19:06 schreef Bal het volgende:
Ik weet echt gewoon zeker dat het niet aan mijn config ligt. Virusscanner alleen geupdate, en aan mijn nat instellingen ook niets veranderd. Een reboot hielp ook niet dus het lijkt me dat het gewoon aan de lijn ligt.Heb tweakers.net fok.nl allebij geprobeerd
-Minimum = 724ms, Maximum = 754ms, Gemiddelde = 734ms
-Minimum = 732ms, Maximum = 745ms, Gemiddelde = 739msOp een nederlandse quake server had ik ook al ping 750 waar die normaal rond de 50 ligt. Hoop in ieder geval dat het een kwestie van dagen is voordat het over is en niet van weken zoals ik een keer heb meegemaakt.
Er is overigens ook niet echt verkeer op de lijnen. 1kb down en up. De gewoonlijke dingentjes als msn en icq. Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen waarom dat ik die niet uitzet of deinstalleer.
Altijd ping van 20/30 nu rond de 730 steeds.
probeer eens te pingen naar test.net.upc.nl en naar google.COM
mijn resultaten liggen :
test.net.upc.nl : min=17ms max=34ms gem=26ms
google.com : min=100ms max=127ms gem=116ms
op test.net.upc.nl even de download test uitgevoerd (5mb bestand) :
517 Kbit/sec
64.6 KByte/sec
Bluebit vindt het maar magertjes.......maar ja het is drukker nu....
NU toch wel even anders:
code:Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.C:\Documents and Settings\admin>ping www.google.com
Pingen naar www.google.com [216.239.37.99] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 216.239.37.99: bytes=32 tijd=244 ms TTL=46
Antwoord van 216.239.37.99: bytes=32 tijd=256 ms TTL=46
Antwoord van 216.239.37.99: bytes=32 tijd=245 ms TTL=46
Antwoord van 216.239.37.99: bytes=32 tijd=239 ms TTL=46Ping-statistieken voor 216.239.37.99:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 239ms, Maximum = 256ms, Gemiddelde = 246msC:\Documents and Settings\admin>
En trouwens als ik chello ping blijf ik toch gewoon op het chello netwerk? Nogal logisch dat ik daar wel een redelijk getal uit kan halen. Of denk ik nou verkeerd?
Google kwam ergens op de 170 uit en op een paar andere sites ook.
Nou jah er zit ergens iets niet lekker iig. Zie ook almarrr
quote:als je www.chello.nl pingt blijf je binnen hetzelfde netwerk (geeft dus aan wat chello netwerk kan qua snelheid)
En trouwens als ik chello ping blijf ik toch gewoon op het chello netwerk? nogal logisch dat ik daar wel een redelijk getal uit kan halen. Of denk ik nou verkeerd?
ow fuck, mijn pizza brandt aan, ff eten
Nam 2 jaar geleden een abbo...
eerste drie dagen geen internet... Zat iets niet goed bij Chello's schakelkast. Was op zaterdagmiddag, dus moest maar wachten tot maandagmorgen.
paar weken later, geen internet... Storinkje in de hele wijk
heel 2002 bagger verbinding, langzaamste van allemaal...
Paar keer gebeld met Chello, lag overal aan behalve aan UPC...
Brief gestuurt, geen reactie
begin dit jaar, Chello doet het eindelijk weer normaal...
Vorige maand, stroomstoring in de wijk, volgende morgen stroom terug, maar geen internet.
Pas aan het einde van de dag weer internet.
Sindsdien is de verbinding weer een stuk trager en stopt er regelmatig heel kort mee...
Maar nu is de emmer overgelopen...
Vanaf volgende maand ADSL van Demon (2Mbit/512kbit)
Daáááág Chello
[edit]
TYPO
[Dit bericht is gewijzigd door FredvZ op 20-05-2003 20:06]
quote:is mogelijk, maar hoeft niet zo te zijn.Chello is net als alle andere providers aangesloten bij de AIX, die het contact regelen met de VS en andere netwerken. In de realiteit kun je er van uitgaan dat die verbinding OK is, die is namelijk echt belangrijk. Daar bezuinigt men echt niet op.
Maar dan ligt het toch aan jullie connectie naar het buitennetwerk?
Probleem is wel dat UPC verschillende kabelbedrijven opgekocht heeft en dus ook verschillende apparatuur staat > over het algemeen staat er prima, state-of-the-art apparatuur, maar in sommige gebieden is het afzien. Wegens geldgebrek kon UPC ook geen nieuwe apparatuur neerzetten, hoewel daar binnenkort verandering in komt omdat UPC eindelijk winst draait.
je kunt eventueel nagaan hoe de verbinding loopt en waar de vertraging plaatsvindt via een traceroute in dos uit te voeren (een soort uitgebreide ping), maar ik mag omvallen als ik me kon herinneren wat het dos commando daarvoor is. Who helps me out here?
Dus mensen spreekt....plz
quote:zo zat ik dus ook voor de pc
Op dinsdag 20 mei 2003 20:05 schreef Bal het volgende:
Haha dat had ik dus geprobeerd. Met traceroute. Alleen dat commando herkent ie inderdaad niet en weet ook niet meer welke het wel is. Als iemand het zegt is het echt zo van: "ohw jah doh". :pDus mensen spreekt....plz
maar het is :
tracert www.google.com (thank god for google)
de vertraging treedt dus inderdaad op bij de wisseling van NL naar VS, buiten UPC netwerk , tenminste bij mij
quote:Target Name: www.lineage.com
Op dinsdag 20 mei 2003 15:10 schreef bluebit het volgende:
kan meerdere oorzaken hebben :* interferentie : vooral door bakkies (zendapparatuur, zendpiraten)
om dat uit te zoeken, moet je de volgende organisatie hebben :
Divisie Telecom (het oude "radio controle dienst") 0900-8991151
* interferentie van elektronische apparaten die rond die tijd aanspringen
(Aquariums zijn nog wel eens dingen die dit kunnen veroorzaken)
* Is het zo dat je die verbinding ook op andere tijdstippen gebruikt en dan merkbaar beter is? (ik neem aan van wel.)
* Bij UPC kunnen ze het signaal wel volgen (als je motorola of terayon modem hebt) en kunnen ze ook in de historie kijken. Maakt de zaken misschien duidelijker.
* eventueel kunnen ze ook op zoek gaan naar grootverbruikers van data die over dezelfde lijn gaan.maar ja, laat het maar weten vanavond, of geef me ff je chello mail adres
2 0 ms 0 ms 10 ms 0 ms 0 ms 0 ms 10 ms 10 ms 0 ms 0 ms p21001.net.upc.nl [212.142.21.1]
3 0 ms 0 ms 20 ms 10 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 60 ms 0 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34]
4 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 10 ms 0 ms 0 ms 0 ms 30 ms * srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44]
5 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 10 ms * nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net [213.46.161.53]
6 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 0 ms 10 ms 0 ms 20 ms * nl-ams04a-ri-gige5-2-4.aorta.net [213.46.161.193]
7 80 ms 80 ms 80 ms 80 ms 80 ms 80 ms 80 ms 80 ms 81 ms * us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net [213.46.160.194]
8 270 ms 271 ms 270 ms 271 ms 280 ms 271 ms 280 ms 280 ms 271 ms * gige3-1.ipcolo2.NewYork1.Level3.net [64.158.176.137]
9 270 ms 271 ms 270 ms 271 ms 280 ms 271 ms 280 ms 281 ms 270 ms * gigabitethernet2-1.core1.NewYork1.Level3.net [64.159.17.69]
10 270 ms 270 ms 270 ms 271 ms 280 ms 271 ms 290 ms 281 ms 270 ms * Broadwing-Level3-oc12.NewYork1.Level3.net [63.211.54.70]
11 281 ms 270 ms 270 ms 271 ms 290 ms 281 ms 290 ms 281 ms 280 ms * P5-0.a0.wash.broadwing.net [216.140.8.81]
12 291 ms 280 ms 290 ms 290 ms 300 ms 291 ms 300 ms 291 ms 290 ms * p7-2-0.c1.atln.broadwing.net [216.140.8.22]
13 311 ms 310 ms 311 ms 320 ms 320 ms 311 ms 320 ms 321 ms 310 ms * c1-2-ftwotxa2.broadwing.net [216.140.16.29]
14 311 ms 320 ms 311 ms 320 ms 320 ms 321 ms 320 ms 321 ms 320 ms * a1-2-dllstx02.broadwing.net [216.140.4.70]
15 311 ms 310 ms 311 ms 320 ms 320 ms 321 ms 320 ms 321 ms 320 ms * [67.97.233.150]
16 321 ms 320 ms 311 ms 320 ms 321 ms 320 ms 320 ms 321 ms 320 ms * lc2.gw4.aus1.texas.net [216.166.60.12]
17 321 ms 320 ms 311 ms 320 ms 321 ms 320 ms 330 ms 321 ms 320 ms * [207.207.44.114]
18 321 ms 320 ms 311 ms 320 ms 321 ms 310 ms 321 ms 321 ms 320 ms * www.lineage.com [216.166.78.68]
Het probleem word veroorzaakt doordat Chello een bepaald aantal Bandwith inkoopt bij Level3.net, dit is een provider in USA die de verdere afhandeling binnen America doet voor Chello... Chello heeft dit niet goed ingekocht en verdeeld tussen de lokaties waar de klanten zitten...
Een resultaat is dat zodra mijn ping, of welk willekeurig signaal het Chello netwerk verlaat, ik met een ping van 80 ms naar 400 tot 300 miliseconden zit... Dit is eerder 1000 geweest... Het is dus mogelijk dat op de kaart waar ik zit, chello een bepaalde hoeveelheid bandwith heeft toebedeelt die totaal word opgeslokt door een groep "groot verbruikers" in combinatie met een te groot aantal gebruikers op een bepaalde kaart van een LCN of UBR zetten is voor Gamers zoals ik fataal. Je pingrate is totaal verziekt en d/c's zijn aan de orde van de dag.
Lokale situaties als zendpiraten, signaal in de wijk e.d. hebben niets met dit probleem te maken, gezien (zoals je kan zien) het probleem bij Level3.net zit. Ook ben ik sinds kort 10km verhuisd dus het kan niet aan de locatie liggen.
3 maanden geleden ben ik naar een andere iprange verhuisd, wat eindelijk lucht bracht voor mij: Ik had elke avond weer 80ms... Ik verhuis en welja, ik zit weer in dezelfde iprange als voorheen 62.194.37.**, terwijl ik daarvoor in 89 iprange zat... Kortom het simpel toewijzen van een nieuw ipadres is voor mij de oplossing... Gezien de vorige keer het 5 maanden duurde tot mijn probleem was opgelost, heb ik sterk de neiging om een schroevendraaier in mijn modem te steken of iets anders... Het is na 3 klachtenbrieven, 13 emails misschien wel de beste oplossing... Gelukkig komen ze aankomende Donderdag mijn modem al vervangen voor een nieuw model, anders had chello een defect modem gekregen..
Het probleem word niet door veel mensen opgemerkt, veel mensen weten niet meer dan dat: mijn msn werk, mijn download doet het, mijn internet site kan ik bekijken. Sommige gamers echter weten wat lag, een kutverbinding dus met je game doet... Wat mij dus machteloos maakt, omdat chello daardoor niet hoeft te luisteren...
En andere provider kiezen kan ook niet, gezien hier nog een telefoonlijn moet worden aangelegd wat bakken met geld kost... Terwijl ik al 65 euro moet dokken voor een demon verbinding die ik niet heb.. (dont ask.)
IIG: Level3.net problemen zijn niet opgelost zoals je kan zien...
code:Dikke stront in het chello/aorta netwerk dus....Bezig met het traceren van de route naar fok.nl [213.239.154.60]
via maximaal 30 hops:1 <1 ms <1 ms <1 ms router.inet [192.168.0.1]
2 7 ms 7 ms 7 ms 10.130.128.1
3 8 ms 7 ms 7 ms p15001.net.upc.nl [212.142.15.1]
4 6 ms 7 ms 7 ms srp8-0.hm00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.66]
5 9 ms 8 ms 11 ms srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
6 9 ms 10 ms 9 ms srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44]
7 9 ms 9 ms 8 ms nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net [213.46.161.53]8 9 ms 10 ms 9 ms nl-ams04a-ri1-ge-3-0.aorta.net [213.46.161.189]
9 736 ms 738 ms 738 ms nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1
46]
10 743 ms 740 ms 737 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
11 741 ms 740 ms 740 ms athena.fok.nl [213.239.154.60]De trace is voltooid.
Hoe verzin je het
a-la "Your keyboard has not been found, press F1 for help"
quote:juist
heel verhaal....
IIG: Level3.net problemen zijn niet opgelost zoals je kan zien...
quote:Waarom geven mensen van chello dit wel toe bij tweakers? Het wijzigen van ip ranges heeft wel degelijk nut, ik heb hetzelf ondervonden...
Op dinsdag 20 mei 2003 21:59 schreef bluebit het volgende:
krijg dus net te horen dat level3 problemen nog steeds aan de gang zijn.
[..]juist
, anyway, eigenlijk kan het niet aan een ip range liggen, daar moet toch iets anders aan ten grondslag liggen...maar ja, als het werkt...niet meer aankomen.
Wat voor modem had je trouwens? Je hoeft alleen maar te hopen dat je compleet op een ander platform gezet wordt > motorola naar terayon of zo...
Als je verhuisd kan je niet anders he?
want anders heeft het lang niet alles te maken met Level3.
quote:Elke provider gaat naar de amsix om vervolgens hun lijnen te kopen naar het buitenland, het zijn niet echte lijnen, gezien de amsix deze al heeft liggen... Maar chello koopt een bepaalde hoeveelheid bandwith in.
Op woensdag 21 mei 2003 01:56 schreef Harrie het volgende:
Heeft Chello dezelfde backbone liggen als Priority telecom of zit daar echt een wereld van verschil tussen ???want anders heeft het lang niet alles te maken met Level3.
Gezien Chello bijna faliet is, moeten ze bezuinigen. Gezien bandwith een smak met geld kost, doen ze het zo... Volgens @Home is zelfs het inkopen duurder geworden, dus volgens mij heeft chello nu hetzelfde budget als vorig jaar, voor minder bandwith...
Op zich zou het niet erg zijn dat dit gebeurt, tenzij je grootverbruikers hebt uit het chello netwerk naar USA toe... Denk hier aan Kazaa gebruikers, en andere file sharing tools die 80 tot 90% van het huidige internetverkeer domineren.
quote:Het lijkt mij meer te maken te hebben met mensen die niet weten hoe de instellingen van een virusscanner moeten staan.
als ik een duppie kreeg voor iedereen die zijn virusscanner verwijderde en plots weer op internet kon of mail kon ontvangen/sturen, dan zat ik met mijn luie kont op hawaii op een vette laptop met jullie stakkers te communiceren
Ik kan me zo voorstellen dat er zat users zijn die de helpdesklijnen bezet houden omdat ze een probleem (lees: virus) hebben terwijl ze dat nooit zouden hebben gehad met een goede virusscanner...
quote:prov.upc.nl
Op donderdag 22 mei 2003 13:32 schreef bob-de-bouwer het volgende:
Wat is de IP van het chello APS systeem ook al weer ?
quote:True! K*t Norton in de meeste gevallen. Als je niks configureerd, zoals de meeste mensen, kan hij van de een op de andere dag het internet blokken.
quote:Wat vind jij van mijn suggestie?
Op donderdag 22 mei 2003 14:22 schreef flat_erik het volgende:[..]
True! K*t Norton in de meeste gevallen. Als je niks configureerd, zoals de meeste mensen, kan hij van de een op de andere dag het internet blokken.
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:05 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Het lijkt mij meer te maken te hebben met mensen die niet weten hoe de instellingen van een virusscanner moeten staan.
Mensen vertellen dat ze het zonder virusscanner moeten doen is
Vertel ze liever (als blijkt dat i-net het wél doet zónder virusscanner) dat ze zich even moeten gaan verdiepen in de virusscanner instellingen.
Anders blijven we (bijv.) dat soort "automatisch doorstuur virus" gekloot houden.
Daarbij lijkt het me ook dat als iedereen een goed functionerende virusscanner heeft de helpdesk ook wordt ontlast.Ik kan me zo voorstellen dat er zat users zijn die de helpdesklijnen bezet houden omdat ze een probleem (lees: virus) hebben terwijl ze dat nooit zouden hebben gehad met een goede virusscanner...
quote:klopt, daarom wordt ook geadviseerd om het ding weer te herinstalleren nadat het verwijderd is. De instellingen begrijpen de meeste mensen toch niet, dus doen ze dat ook niet. Het behoort helaas niet tot de taken van de helpdesk, en daarnaast is het vrij lastig om een digibeet daar telefonisch mee te helpen.
Mensen vertellen dat ze het zonder virusscanner moeten doen is dom
quote:En maar hopen dat iedereen zijn virusscanner up to date houdt. Wanneer heeft die update plaats gevonden trouwens?
Er is een update geweest van Norton waarbij DHCP verkeer als intruders werden gezien, maar dat hoort opgelost te zijn
Wat is er in godsnaam nu weer aan de hand?
Stelletje amateurs...
Traceroute resultaatje:
--- 05/23/03 02:04:20 W. Europe Daylight Time
--- looking up host google.com
--- traceroute error: host not found\
--- 05/23/03 02:05:10 W. Europe Daylight Time
--- looking up host fok.nl
--- traceroute to fok.nl [213.239.154.60],
30 hops max, 18 byte packets
1 [ 192.168.2.1] 192.168.2.1 0 ms
2 [ 62.195.165.1] 62.195.165.1 15 ms
3 [ 212.142.61.2] 212.142.61.2 15 ms
4 [ 212.142.32.33] 212.142.32.33 32 ms
5 [ 212.142.32.44] 212.142.32.44 32 ms
6 [ 213.46.161.53] 213.46.161.53 15 ms
7 [ 213.46.161.189] 213.46.161.189 47 ms
8 [ 213.46.161.146] 213.46.161.146 78 ms
9 [ 193.148.15.163] 16 ms
10 [ 213.239.154.60] 16 ms
--- traceroute statistics for fok.nl
10 packets transmitted, 10 received
round-trip time (ms) min 0, avg 26, max 78
[Dit bericht is gewijzigd door lucrator op 23-05-2003 02:08]
Zouden de wonderen toch de wereld nog niet uit zijn?
RedHat Linux 5.2 draait al een aantal jaar probleemloos, en bij een reboot kreeg ie netjes zijn IP-adres (verbinding via Terayon)
Na laatst een verplichte reboot te hebben uitgevoerd weigerde er vanalles, omdat dhcp plotseling een vaag subnetmasker teruggaf aan RH 5.2, met 6.2 zijn er totaal geen problemen.
Ik kan er verder nergens iets over terugvinden (upgrade/aanpassing dhcp dus). Het zou gebeurd moeten zijn tussen half maart en half mei
Vandaar mijn vraagje
quote:nee hoor, er zijn geen nieuwe DHCP servers neergezet...
Erik - weet jij of er een nieuwe dhcp-server is neergezet onlangs? Dit in verband met een probleempje wat ik op GOT gemeld had.. Kort verhaaltje:
quote:Te laat
Op zaterdag 24 mei 2003 13:20 schreef bluebit het volgende:[..]
nee hoor, er zijn geen nieuwe DHCP servers neergezet...
er zijn alleen enkele changes uitgevoerd betreffende aansluitingen (mensen zijn van ene kastje op andere kastje aangesloten), misschien ligt het hieraan) Mail je postcode en huisnummer maar eens.
quote:suc-6, ben al om 10 uur begonnen, dadelijk pauze....
Op zaterdag 24 mei 2003 13:48 schreef flat_erik het volgende:Te laat
Ook vandaag weer tot 2200 uur tot uw dienst!
Laat maar komen met die chello vragen
quote:Is Chello al klaar voor 3voor12? Men is al in gesprek vanuit chello met deze partij las ik in een mail, maar hoe staat het ermee?
Op zaterdag 24 mei 2003 14:04 schreef bluebit het volgende:[..]
Laat maar komen met die chello vragen
quote:dan weet je meer dan ik......maar het zal wel.
3voor12
quote:hmmm, de DNS-en werken prima van chello, is ook wel vreemd dat jij de enige bent die hier last van heeft. En al helemaal vreemd dat je problemen weg zijn als je andere DNS servers gebruikt????? Is volkomen onlogisch!
dns server problemen
quote:Als ik nu die DNS servers instel, dan werkt het weer. Mooi zo...
Op zaterdag 24 mei 2003 14:28 schreef bluebit het volgende:
hmmm, de DNS-en werken prima van chello, is ook wel vreemd dat jij de enige bent die hier last van heeft. En al helemaal vreemd dat je problemen weg zijn als je andere DNS servers gebruikt????? Is volkomen onlogisch!
Chello DNS moet zijn :
Primair 212.142.28.66
Secundair 212.142.28.67
Maar waarom is het onlogisch dan?
quote:sorry, het woord 'volkomen' was overdreven.
Maar waarom is het onlogisch dan?
Nou ja, het klonk gewoon erg onlogisch, maar ja, opgelost is opgelost.
als je vandaag of morgen moet werken het volgende:
Ik vind mijn verbinding nogal traag. Zou je mijn COM21 modem in de com-controller uit willen lezen?
00A0 7310 4979
En anders doe ik het zelf maandag wel
quote:Sorry geen tijd voor. Songfestival en Kopspijkers gaan voor
Op zaterdag 24 mei 2003 18:10 schreef Super Snackman het volgende:
Hey Erik,als je vandaag of morgen moet werken het volgende:
Ik vind mijn verbinding nogal traag. Zou je mijn COM21 modem in de com-controller uit willen lezen?
00A0 7310 4979
En anders doe ik het zelf maandag wel
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:48 schreef Super Snackman het volgende:
Geweldig he die collegialiteit bij UPC![]()
quote:fout, het IP is 172.29.11.36
Op donderdag 22 mei 2003 14:19 schreef flat_erik het volgende:[..]
prov.upc.nl
Antwoord van 172.29.11.36: bytes=32 tijd=16 ms
Antwoord van 172.29.11.36: bytes=32 tijd=17 ms
Ping-statistieken voor 172.29.11.36:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, v
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het u
iseconden:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde
quote:ja dus, het ging er om dat jij niet antwoord ga op de vraag wat het IP is van aps
Op zaterdag 24 mei 2003 22:53 schreef flat_erik het volgende:
Pingen naar provisioning.upc.nl [172.29.11.36]Antwoord van 172.29.11.36: bytes=32 tijd=16 ms
Antwoord van 172.29.11.36: bytes=32 tijd=17 msPing-statistieken voor 172.29.11.36:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, v
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het u
iseconden:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde
![]()
quote:Tja
Op zaterdag 24 mei 2003 22:56 schreef Tichelaar het volgende:[..]
ja dus, het ging er om dat jij niet antwoord ga op de vraag wat het IP is van aps
tracert www.google.com
Bezig met het traceren van de route naar www.google.com [216.239.33.99]
via maximaal 30 hops:
1 27 ms 28 ms 28 ms e221001.upc-e.chello.nl [213.93.221.1]
2 36 ms 21 ms 17 ms p61065.net.upc.nl [212.142.61.65]
3 35 ms 32 ms 31 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl
4 73 ms 20 ms 17 ms srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl
5 23 ms 22 ms 31 ms nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net
6 25 ms 20 ms 36 ms nl-ams04a-ri-gige5-2-4.aorta.net
7 147 ms 115 ms 112 ms us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net
8 114 ms 109 ms 105 ms gige3-1.ipcolo2.NewYork1.Level3.net
9 116 ms 112 ms 148 ms gigabitethernet51.core2.NewYork1.Level3.net
10 100 ms 108 ms 105 ms acr2.NewYork.cw.net
11 114 ms 111 ms 136 ms agr4-loopback.NewYork.cw.net
12 101 ms 104 ms 105 ms dcr1-so-7-3-0.NewYork.cw.net
13 180 ms 180 ms 184 ms dcr2-loopback.SantaClara.cw.net ]
14 182 ms 186 ms 193 ms bhr2-pos-0-0.SantaClarasc3.cw.net
15 187 ms 188 ms 193 ms csr1-ve240.SantaClarasc3.cw.net
16 189 ms 184 ms 203 ms google-exodus.exodus.net
17 183 ms 189 ms 203 ms 216.239.47.2
18 181 ms 185 ms * 216.239.33.99
19 188 ms 213 ms 185 ms 216.239.33.99
Pingen naar www.google.com [216.239.33.99] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.33.99: bytes=32 tijd=197 ms TTL=47
Antwoord van 216.239.33.99: bytes=32 tijd=199 ms TTL=47
Antwoord van 216.239.33.99: bytes=32 tijd=185 ms TTL=47
Ping-statistieken voor 216.239.33.99:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 185ms, Maximum = 199ms, Gemiddelde = 193ms
Weet jij daar meer van?
quote:Kan kloppen. Als er teveel vage tekens instaan kan het zo zijn dat de site m niet pakt. Ff bellen naar de helpdesk en die maken er iets anders van
Op maandag 26 mei 2003 23:11 schreef appelsientje het volgende:
Zeg kan het zijn dat ik mijn wachtwoord niet kan veranderen omdat er een lees teken in staat??
ik kan dus op die manier ook geen alias enzo aanmaken.Weet jij daar meer van?
quote:bellen??
Op maandag 26 mei 2003 23:27 schreef flat_erik het volgende:[..]
Kan kloppen. Als er teveel vage tekens instaan kan het zo zijn dat de site m niet pakt. Ff bellen naar de helpdesk en die maken er iets anders van
quote:Dat zou je kabelmodem KUNNEN zijn. Wat is het IP-adres?
Op maandag 26 mei 2003 23:07 schreef Salteh het volgende:
umm....
Is er misschien een reden voor dat mijn 1e hopje bij tracert www.google.com altijd timed out?
De 2e springt gewoon gelijk naar a75001.upc-a.chello.nl in ong 25-30 ms
quote:Als je belt is het binnen 5 sec. klaar
Op maandag 26 mei 2003 23:34 schreef appelsientje het volgende:[..]
bellen??
dat zal dan de eerste keer worden dat ik naar jullie moet bellen
in ongeveer 4 jaar (eerst had ik nog gelrevision)
hoe lang duurt het voordat ik hem kan gebruiken?
quote:Cewl dat gaat sneller dan bij ons (werk partime bij planet 2e lijner
Op maandag 26 mei 2003 23:45 schreef flat_erik het volgende:[..]
Als je belt is het binnen 5 sec. klaar
collega
Als t goed is
[Dit bericht is gewijzigd door Salteh op 27-05-2003 00:05]
tracert www.google.com
Tracing route to www.google.com [216.239.37.99]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 25 ms 29 ms 27 ms a75001.upc-a.chello.nl [62.163.75.1]
3 23 ms 19 ms 19 ms p61002.net.upc.nl [212.142.61.2]
4 25 ms 28 ms 28 ms srp8-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.33]
5 26 ms 28 ms 29 ms srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44]
6 26 ms 19 ms 28 ms nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net [213.46.161.53]
7 29 ms 26 ms 29 ms nl-ams04a-ri-gige5-2-4.aorta.net [213.46.161.193
]
8 104 ms 103 ms 102 ms us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net [213.46.160.194]
9 92 ms 102 ms 102 ms gige3-1.ipcolo2.NewYork1.Level3.net [64.158.176.
137]
10 102 ms 101 ms 103 ms gigabitethernet5-1.core2.NewYork1.Level3.net [64
.159.17.102]
11 102 ms 103 ms 103 ms CW-Level3-oc12.NewYork1.Level3.net [209.244.160.
134]
12 104 ms 104 ms 101 ms agr3-loopback.NewYork.cw.net [206.24.194.103]
13 103 ms 101 ms 102 ms dcr1-so-6-2-0.NewYork.cw.net [206.24.207.57]
14 110 ms 107 ms 109 ms dcr2-loopback.Washington.cw.net [206.24.226.100]
15 110 ms 109 ms 111 ms bhr1-pos-10-0.Sterling1dc2.cw.net [206.24.238.16
6]
16 115 ms 111 ms 109 ms csr11-ve240.Sterling1dc2.cw.net [216.33.98.146]
17 113 ms 115 ms 108 ms 209.225.34.218
18 111 ms 110 ms 112 ms 216.239.48.94
19 109 ms 112 ms 110 ms 216.239.37.99
Trace complete.
EDIT
Doe eens het volgende typen:
ping www.google.nl -t -i 1
Dan zie je waar je ping vastloopt
C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.google.nl -d
Bezig met het traceren van de route naar www.google.com [216.239.39.99]
via maximaal 30 hops:
1 6 ms 7 ms 10 ms 10.80.128.1
2 11 ms 6 ms 7 ms 212.142.19.97
3 9 ms 10 ms 10 ms 212.142.32.82
4 11 ms 11 ms 10 ms 212.142.32.2
5 10 ms 11 ms 10 ms 212.142.32.44
6 11 ms 11 ms 11 ms 213.46.161.53
7 14 ms 13 ms 11 ms 213.46.161.193
8 86 ms 86 ms 86 ms 213.46.160.194
9 86 ms 104 ms 89 ms 64.158.176.137
10 85 ms 86 ms 86 ms 64.159.17.166
11 86 ms 86 ms 86 ms 209.244.160.190
12 87 ms 86 ms 86 ms 206.24.194.103
13 87 ms 86 ms 87 ms 206.24.207.73
14 92 ms 99 ms 93 ms 206.24.226.100
15 93 ms 92 ms 92 ms 206.24.238.166
16 93 ms 93 ms 92 ms 216.109.66.90
17 100 ms 93 ms 97 ms 216.109.88.218
18 95 ms 95 ms 95 ms 216.239.47.46
19 109 ms 93 ms 92 ms 216.239.39.99
De trace is voltooid.
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 27-05-2003 00:10]
voorlopig geeft ie ong 15 regels met "timed out" :/
zonder -i 1 doet ie het wel
en met -i 2,3,4, enz zegt ie TTL expired in transit, maar dat zal wel komen omdat je dat niet hoort te doen '-)
Blijkbaar heeft een computer bij jou in het netwerk niet echt zin om zichzelf vrij te geven.
Ik had iets verwacht als
Antwoord van 192.168.0.1: TTL verlopen tijdens overdracht.
En dan weet je dus zeker dat het de router bij jou thuis is. Kan je de router wel op IP pingen. Kunnen mensen jou pingen?
Eerst was ik onpingbaar, maar na het veranderen van een router setting
ben ik weer pingbaar ¬_¬
[EDIT] --> [X] Respond to ICMP (ping) on WAN interface
<evilasmo> Reply from **.**.***.***: bytes=32 time=46ms TTL=49
<evilasmo> Minimum = 46ms, Maximum = 95ms, Average = 64ms
ping -t -i blijft overigens tzelfde resultaat geven
maarre... is het erg als mijn 1e hopje mislukt?
[EDIT] Nog bedankt voor jullie 'support' service tot 00:30 zelfs
[Dit bericht is gewijzigd door Salteh op 27-05-2003 11:00]
Ik heb altijd veeeeeeeeeeeel geklooi gehad met chello, dan was mijn rekeningnummer niet goed, dan mijn naam niet, dan kreeg ik het klantnummer van familie van me....gedoe dus.
Maar toen ben ik er een aantal keer heengeweest en nog veeeeeeeeeeeel vaker gebeld en inmiddels gaat alles weer goed (nu al een maand of 4 afkloppen!!!)
Maar nou ben ik echt iemand die dingen bijhoud, en als ik het goed bereken krijgt chello nog ongeveer 210 euro van me bekeken over de afgelopen anderhalf jaar.
Dat heb ik netjes apart gezet (ben arme studente dus zou dat bedrag niet in 1 keer kunnen missen), maar ik vraag me een beetje af wanneer dat soort dingen "verjaren" ik bedoel denk je dat jullie er ooit nog achterkomen? Of kan ik het lekker op gaan maken aan kleren?
quote:Welke mail servers heb je ingesteld? Volgens bb is alles up
Op dinsdag 27 mei 2003 18:59 schreef Mboy het volgende:
euhhh is er iets met de mail-server in rotterdam? kan men mail niet ophalen via mijn outlook enzo
quote:Tis al opgelost, was zeker een tijdelijk iets
Welke mail servers heb je ingesteld? Volgens bb is alles up
Maandagavond werd ik opeens afgesloten van m'n chello internet en digitale TV van upc , dus ik rekening opgezocht die ik overigens zaterdag via internetbankieren over had gemaakt bekijken staat er voor 3 juni 2003 betalen en dat heb ik dus gedaan maar om een onduidelijke reden werd ik toch afgesloten.
Na heeeeeel veel telefoontjes ben ik eindelijk vandaag weer aangesloten op het internet (digi tv al gisterochtend) maar m'n chello mail kan ik niet gebruiken (ook niet webmail) en m'n webspace doet het ook nog niet. Hoelang gaat dit nog duren, want ik heb m'n email nodig voor m'n werk.
Voorderest heb ik 4 jaar chello en eigenlijk ben ik er best tevreden mee , weinig problemen gehad. Hoewel ik het wel belachelijk vind dat ze je zomaar onrechtmatig afsluiten zonder waarschuwing.
in het achterliggende systeem waardoor je account geblockt wordt, moeten drie zaken geactiveerd staan..minimaal eentje staat niet geactiveerd.
Zorg wel dat je de technische dienst te pakken krijgt
quote:Bedankt voor de hulp m'n email en webspace doen het weer, je had gelijk want het stond nl. nog niet geactiveerd.
Op woensdag 28 mei 2003 13:26 schreef bluebit het volgende:
sorry, maar kun je beter nogmaals even bellen want dan is waarschijnlijk nog niet alles geactiveerd.in het achterliggende systeem waardoor je account geblockt wordt, moeten drie zaken geactiveerd staan..minimaal eentje staat niet geactiveerd.
Zorg wel dat je de technische dienst te pakken krijgt
Gelijk een vraag erachteraan ik zie nu dat de emails die vanaf het moment dat ik afgesloten ben geweest gestuurd zijn, niet zijn aangekomen Ben ik die emails nu dus gewoon kwijt door een fout van UPC/Chello ?
tsja, kan waarschijnlijk niets aan gedaan worden...
quote:Sorry hoor maar dat vind ik wel belachelijk (begrijp dat jij er niks aan kunt doen) maar zij sluiten mij onrechtmatig af want ik heb betaald ruim voor de eind datum (3 juni) en ik loop geen achterstanden met andere betalingen. Door hun fout ben ik de dupe.
Op woensdag 28 mei 2003 14:19 schreef bluebit het volgende:
jup, mailtjes naar jou toe worden inderdaad 'gebounced' naar de afzender terug gedurende de tijd dat het gede-activeerd was.tsja, kan waarschijnlijk niets aan gedaan worden...
Hmm dan maar m'n belangrijke contacten niet m'n chello mail meer geven. Hou ik hem wel voor junkmail en andere zooi
Bedankt iig voor je hulp.
quote:ach, cheer up, statistisch gezien is de kans zeer klein dat dit je nogmaals overkomt
Hmm dan maar m'n belangrijke contacten niet m'n chello mail meer geven. Hou ik hem wel voor junkmail en andere zooi
En als je een dag foutief afgesloten bent, vind ik persoonlijk wel dat er overheen te komen is. Maar ik begrijp je standpunt natuurlijk wel.
Je kunt overigens wel een beroep doen op het UPC garantieplan, maar dat wordt weer ff bellen
anyway, hoop dat je geen last meer hebt van UPC in de toekomst.
quote:Cheer up? Mensen zitten bijvoorbeeld te wachten op zakelijke mail, dan kan je niet antwoorden: Ja sorry meneer de directeur, ik kon uw opdracht voor 10000 euro niet doorlezen omdat mijn provider mij afsloot en deze mails ook nog delete!
Op woensdag 28 mei 2003 16:57 schreef bluebit het volgende:[..]
ach, cheer up, statistisch gezien is de kans zeer klein dat dit je nogmaals overkomt
En als je een dag foutief afgesloten bent, vind ik persoonlijk wel dat er overheen te komen is. Maar ik begrijp je standpunt natuurlijk wel.
Je kunt overigens wel een beroep doen op het UPC garantieplan, maar dat wordt weer ff bellenanyway, hoop dat je geen last meer hebt van UPC in de toekomst.
Nu begrijp ik dat de service niet voor zakelijk gebruik is, maar stel je voor dat het iemand is die in Sollicitatie procedure zit en een uitnodiging krijgt voor een gesprek. Ik hoop niet dat je zo praat tijdens telefoongespreken, gezien ik klanten ken die echt over de rooie zouden gaan.
quote:ach, relax, het is allemaal afhankelijk van de persoon. Tegen jou zou ik waarschijnlijk dus zo'n opmerking niet maken
Ik hoop niet dat je zo praat tijdens telefoongespreken, gezien ik klanten ken die echt over de rooie zouden gaan.
Anyway, helpdesk is weer geopend tot 22.00 uur.
quote:uhm, goed idee. ken ze zelf alleen maar hier uit de regio, maar ik zal eens zoeken waar ze overal in het land zijn. Ik zal ze later vandaag eens posten.
magic words: UPC SHOP
Ik heb al 3-4 jaar een probleem met Chello in A'dam zuid-oost, waar ik na al die tijd nog steeds geen oplossing voor heb. Ik heb al vele uren gebeld met Chello, in het verleden, maar tevergeefs.
Het probleem houdt in dat ik geen stabiele verbinding heb. Je kunt het een knipperlicht verbinding noemen.
Als ik geluk heb, ziet m'n verbinding er zo uit:
(ping naar m'n default gateway)
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=24ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=15ms TTL=255
Request timed out.
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=5ms TTL=255
Request timed out.
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=28ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=24ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=8ms TTL=255
Als ik weer eens de pineut ben:
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=3ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=43ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=15ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=6ms TTL=255
Reply from 24.132.82.1: bytes=32 time=10ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Op zo'n "Request timed out." moment, brandt er altijd nog maar 1 lichtje op m'n LanCity kabelmodem, ipv 2. Dit duurt dan 4 a 5 minuten en om het proces te versnellen moet ik dan m'n modem repluggen.
In deze 3 a 4 jaar heb ik al verschillende PC's gehad met verschillende netwerkkaarten, maar allemaal tevergeefs.
Als je gewoon alleen maar surft, is dat nog wel te doen. Echter als je gebruik maakt van IRC en vooral online games, is het heeeeeeel erg irri! Ik kan gewoon simpelweg bijna nooit online games spelen
Wie o wie heeft er wat goed advies voor me?
[Dit bericht is gewijzigd door STING op 29-05-2003 13:00]
Anyway,het klinkt inderdaad als een signaal probleem. Zijn er al eens monteurs langs geweest om het signaal te controleren/bij te stellen?
quote:Name: node15201.a2000.nl
Op donderdag 29 mei 2003 12:51 schreef bluebit het volgende:
vreemde gateway ip heb jij, maar goed het zal wel A'dam zijn.Anyway,het klinkt inderdaad als een signaal probleem. Zijn er al eens monteurs langs geweest om het signaal te controleren/bij te stellen?
Ik vind het inderdaad ook een vreemde gateway, aangezien de hostname gelijk is aan die van normale users.
Uhm, een paar jaar geleden, voordat ik verhuisd was, was er al een monteur geweest die geloof ik de modem omgeruild had.
Ik ben dus in de tussentijd ook nog verhuisd binnen hetzelfde postcode gebied, maar dat maakte dus ook nix uit.
Ik verdenk m'n kabelmodem ervan dat deze defect is o.i.d, maar misschien dat er toch nog wat andere oplossingen zijn.
quote:straight
Op donderdag 29 mei 2003 13:01 schreef STING het volgende:
Ok zal ik doen, tnx alvast voor de moeite!
Nog een vraagje.. is de kabel van de kabelmodem naar de PC een cross-cable of een straight?
quote:Ok.. ik dacht er misschien aan dat het kabeltje misschien niet meer goed is. Maar als het kabeltje defect zou zijn, zou dat denk ik geen invloed moeten hebben of de kabelmodem verbinding heeft (2 lichtjes).
Op donderdag 29 mei 2003 13:04 schreef Toh het volgende:[..]
straight
quote:2 lichtjes? op de voorkant van het modem of de achterkant?
Op donderdag 29 mei 2003 13:09 schreef STING het volgende:[..]
Ok.. ik dacht er misschien aan dat het kabeltje misschien niet meer goed is. Maar als het kabeltje defect zou zijn, zou dat denk ik geen invloed moeten hebben of de kabelmodem verbinding heeft (2 lichtjes).
quote:Op de voorkant, waar er plaats is voor 4 LEDjes branden als ik verbinding heb 2 LEDjes en zo niet, 1 LED.
Op donderdag 29 mei 2003 13:13 schreef Toh het volgende:[..]
2 lichtjes? op de voorkant van het modem of de achterkant?
Op de achterkant van de modem en de achterkant van de PC, brandt het NIC-powerlichtje constant.
quote:als er op de voorkant maar 2 ipv 4 branden (als het om een motorola modem gaat) dan is je modem offline!
Op donderdag 29 mei 2003 13:17 schreef STING het volgende:[..]
Op de voorkant, waar er plaats is voor 4 LEDjes branden als ik verbinding heb 2 LEDjes en zo niet, 1 LED.
Op de achterkant van de modem en de achterkant van de PC, brandt het NIC-powerlichtje constant.
In dat geval zou ik hem dan resetten
Heb je een terayonmodem dan hoort de bovenste groen te zijn, dan is je modem online, de ondertste 2 knipperen als je aan het internetten bent
quote:Ik heb een LanCity modem
Op donderdag 29 mei 2003 13:23 schreef Toh het volgende:[..]
als er op de voorkant maar 2 ipv 4 branden (als het om een motorola modem gaat) dan is je modem offline!
In dat geval zou ik hem dan resetten
Heb je een terayonmodem dan hoort de bovenste groen te zijn, dan is je modem online, de ondertste 2 knipperen als je aan het internetten bent
quote:oei, hoe werkte die ook alweer, ben er al een tijdje uit?
Op donderdag 29 mei 2003 13:25 schreef STING het volgende:[..]
Ik heb een LanCity modem
Dan moet je Flat_erik ff hebben denk ik.
Lets hope he's around
In ieder geval moeten twee lampjes branden dus.
quote:Zeg dat nou niet
Op donderdag 29 mei 2003 14:33 schreef Super Snackman het volgende:
En ook hier weer:
Goedenmiddag u mag het zeggen
quote:Pffff Uber saai.... beetje gamen en fokken
Op donderdag 29 mei 2003 15:03 schreef bluebit het volgende:[..]
bij jullie ook geen ruk te doen????
quote:gohh.. als ik jullie nu bel.. krijg ik te horen dat alle lijnen zijn gesloten vanwege de feestdagen. Misschien verklaart dat het?
Op donderdag 29 mei 2003 15:09 schreef flat_erik het volgende:[..]
Pffff Uber saai.... beetje gamen en fokken
quote:je kiest toch wel 1 voor chello en dan 4 of 5 voor de technische dienst.....
Op donderdag 29 mei 2003 16:58 schreef STING het volgende:[..]
gohh.. als ik jullie nu bel.. krijg ik te horen dat alle lijnen zijn gesloten vanwege de feestdagen. Misschien verklaart dat het?
quote:Bij 4:
Op donderdag 29 mei 2003 17:00 schreef bluebit het volgende:[..]
je kiest toch wel 1 voor chello en dan 4 of 5 voor de technische dienst.....
zoniet, dan hebben ze weer zitten te klooien met de telefooncentrale....maar dan zouden we het in Nijmegen en Leeuwarden ook moeten merken....
Welkom bij ons CallCentre.
Alle lijnen zijn gesloten vanwege de feestdagen.
Onze excuses voor het ongemak.
Bij 5:
Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijft u aan de lijn blabla.
Echter heb ik 4 nodig, aangezien ik een technisch probleem heb
quote:supervisor zit al naar A'dam te bellen.... ik kwam er ook niet doorheen. Zit dus iets fout, ik laat het je weten als het opgelost moet zijn
Welkom bij ons CallCentre.
Alle lijnen zijn gesloten vanwege de feestdagen.
Onze excuses voor het ongemak.
Anyway, als je in A'dam dus de helpdesk te pakken wilt krijgen, moet je 5 kiezen ipv 4.
quote:...en dan kom je in Leeuwarden terecht
Op donderdag 29 mei 2003 18:22 schreef bluebit het volgende:
Nijmegen heeft ook nergens last van. Lijkt erop alsof het alleen A'dam is als je 4 ipv 5 kiest nadat je voor Chello gekozen hebt....beetje vaag, vraag me af of dat de bedoeling is.
Een medewerker van A'dam vertelde me dat het niet de bedoeling was, maar leek er niet erg mee te zittenAnyway, als je in A'dam dus de helpdesk te pakken wilt krijgen, moet je 5 kiezen ipv 4.
lekker vaag dus weer, en in Leeuwarden kunnen ze ook de modems in A'dam uitlezen?
p.s. : voor als je je aan het vervelen bent, doe net als iedereen in Nijmegen op de helpdesk :
http://www.tv4.se/lattjo/kojan/bilbanan.asp
bouw je eigen racebaan
quote:nee, daar zitten nogal wat juridische haken en ogen aan :
Hebben jullie als internet helpdesk nou een beetje profijt van de remote assistance optie van Windows XP?
quote:+ dat als mensen geen internet verbinding hebben wij ook niet in hun pc kunnen komen
Op donderdag 29 mei 2003 18:37 schreef STING het volgende:
Hebben jullie als internet helpdesk nou een beetje profijt van de remote assistance optie van Windows XP?
quote:
Mijn Chello abo staat op naam van mijn huisgenoot, die gaat verhuizen. Ik UPC mailen of het abo ff gemakkelijk overgeschreven kon worden op mijn naam, kan niet. Dus, oude abo opzeggen en nieuwe aanvragen op mijn naam. Maar goed, willen ze dus weer een hele Chello installatie gaan afspreken, straks moet ik die modem nog opsturen en later een nieuwe ontvangen gvd!@#$!@.Dat moet toch makkelijker kunnen
quote:Ai, Chello en makkelijker kunnen... dream on! Neem in hemelsnaam adsl, ben je van heel veel gedonder nu en in de toekomst verlost.
Op vrijdag 30 mei 2003 14:02 schreef hyperfuzz het volgende:
Uit [Chello] Iemand die bij de helpdesk werkt??
[..]Dat moet toch makkelijker kunnen?
quote:Hmm, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Wat is een goed ADSL abo waarbij minstens Down 128KB/s Up 16KB/s en meteen aan te sluiten op mijn Linux server met netwerkkaart?
Op vrijdag 30 mei 2003 14:24 schreef 303 het volgende:[..]
Ai, Chello en makkelijker kunnen... dream on! Neem in hemelsnaam adsl, ben je van heel veel gedonder nu en in de toekomst verlost.
[edit] Zie bijv. Xs4all Basic, is qua prijs vergelijkbaar met Chello, maar wel lagere downloadsnelheid?
(heb je net een heel rijk opgebouwd in Rise of nations, en opeens *dropped*.. en dat dus een paar keer)
Maar goed, over 2 dagen mag ik UPC weer bellen..
hmm, ik ben niet de enige die zoiets heeft: (alleen heb dan een andere modem)
quote:Ik denk dat 2 dagen wachten op de ping uitslag niet zoveel zin heeft, aangezien er een link is met het online gamen. Ik ga vanavond wel weer ff bellen.
I to have had problems with the com21 modem. I just replaced it last week with a RCA DCM245 and had no problems since. The com21 cable modem would keep cuutting my internet off after playing 10 mins in a online game. RCA DCM245's are the best cable modems out there so far IMO
Also after I got the RCA DCM245 my pings to game servers went down by 50ms or more.
[Dit bericht is gewijzigd door STING op 30-05-2003 18:18]
quote:ik zou het voor een 19-20 jarige niet echt weten. ik schat rond de 1400 bruto per maand voor 40 uur
Op vrijdag 30 mei 2003 23:38 schreef Lord_Palf het volgende:
wat verdien je eigenlijk op de chello helpdesk als 19/20 jarige?
(met redelijk wat verstand van pc's enzo)
quote:niet full time....zit op school enzo gewoon parttime dus
Op zaterdag 31 mei 2003 11:46 schreef bluebit het volgende:[..]
ik zou het voor een 19-20 jarige niet echt weten. ik schat rond de 1400 bruto per maand voor 40 uur
quote:16 uur per week
Op zaterdag 31 mei 2003 12:01 schreef bluebit het volgende:
Je moet wel minimaal 24 uur werken bij de technische dienst. Is wel veel naast je studie maar het is te doen.
Naja, reken maar uit : 1400 x 3/5...
Zo'n 750 netto per maand!
quote:Mail en hier erg rustig...
Op zaterdag 31 mei 2003 13:59 schreef bluebit het volgende:
is het in Leeuwarden ook zo tering druk????
ik word gek hier!
Wanneer is hiervoor een oplossing????????????
vrl groet
EL
Je kunt me ook je postcode en huisnummer mailen.. grtz
Als het goed is, is je probleem dan over.......
pc is 1447la39
Wij hier niet, helaas en balen.....
ach ja anders bel ik wel gewoon een keer (vorige keer is modem vervangen en het zou opgelost moeten zijn daarna maar het kon eventueel nog aan de netwerkkaart liggen (niet waarschijnlijk volgens die monteur))
quote:Purmerend dan
Op dinsdag 3 juni 2003 15:58 schreef Lord_Palf het volgende:
tis idd een lancity maar niet in a'dam(Maarja niet dat dat iets uitmaakt..)
ach ja anders bel ik wel gewoon een keer (vorige keer is modem vervangen en het zou opgelost moeten zijn daarna maar het kon eventueel nog aan de netwerkkaart liggen (niet waarschijnlijk volgens die monteur))
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 03-06-2003 16:13]
Ga NU naar me werk
quote:hehehehe, ik zat ook ff vragend te kijken, maar het is een postcode en huisnummer! Werk ze, ik ben om 16.30 klaaaaaaar
Op dinsdag 3 juni 2003 16:12 schreef Super Snackman het volgende:
Oh enneuh dat PC-nummer weet ik geen raad mee. Heb je mischien je klantnummer ofzowiets.Ga NU naar me werk
laatste werk van vandaag : klantnummer 5743949 (1447 LA #39)
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 03-06-2003 16:31]
Total EtherErrors:
42
Dus je NIC is niet helemaal goed
Andere signale open je modem lijken verder goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 03-06-2003 17:20]
quote:hmmz
Op dinsdag 3 juni 2003 16:43 schreef Super Snackman het volgende:
Bij deze:Total EtherErrors:
42Dus je NIC is niet helemaal goed
Andere signale open je modem lijken verder goed.
IIG dit probleem
quote:heb ze gelezen alleen van die waarden snap ik geen fuck maar als jij t zegt zal t wel goed zijn
Op dinsdag 3 juni 2003 16:06 schreef bluebit het volgende:[..]
Purmerend dan
controleer je hotmail eens, ik heb je twee mailtjes gestuurd. de tweede bevat wel interessante info voor je, denk ik
ik ga zo maar weer ff bellen
vorige keer dat ik een trage klote verbinding had kwam monteur en ging mn lijn nameten
daardoor werd mn modem gereset
lijn was goed...modem weer aangesloten
download test gedaan -> super verbinding
monteur belt naar hoofdkantoor gozer daar houd het in de gaten
1e 10 mins niks...dan zegt ie ineens: "Z'n verbinding is nu aan het inzakken.....hij heeft nu geen internet meer"
ik download test gedaan was 6/7 kb/sec
oorzaak: na 15 minuten ineens ontzettend veel packet errors
en toen is mn modem vervangen (2x want 1e keer was modem wat ik kreeg stuk)
en toen is het een tijdje goed gegaan alleen zakt mn verbinding langzaamaan weer weg
quote:nic staat al op 10 mbit half duplex...moest ik vorige keer van de helpdeks al doen
Op dinsdag 3 juni 2003 17:35 schreef Super Snackman het volgende:
Ik ga je modem resetten. En als jij er dan voor zorgt dat je NIC op 10mbps/half duplex ingesteld is, zou het probleem opgelost moeten zijn.IIG dit probleem
edit: aan mn irc te zien werd mn modem reset...(denk ik)
heb nu volgens speedtest een download snelheid van gemiddeld ergens tussen de 140 en 180
ik vind t zo wel redelijk genoeg (tis iig beter dan de 10 kb die ik gister om deze tijd had
[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 03-06-2003 17:56]
quote:verbinding is ook beter dan voorheen zou je misschien voordat je naar huis gaat nog is willen kijken?
Op dinsdag 3 juni 2003 18:11 schreef Super Snackman het volgende:
Signaal lijkt nu toch telkens goed te blijven.
NIC-errors zijn iig ook weg.
vorige keer waren ze er namelijk ook opeens en bleven maar komen
quote:bedankt
Op dinsdag 3 juni 2003 18:28 schreef Super Snackman het volgende:
Jah zal ik voor je doen...
is er trouwens een manier om mn modem vanaf mn pc te resetten ipv dat ding onder t stof vandaan te halen enzo?
Net iemand van ons aan de lijn gehad! Me Motorola en Terayon modems offline
Was storing op HV02 ofzo... was nog niks van bekent... Draaid nu weer hier
Oh jah,
Ik heb 4 keer dat lancity modem uitgelezen. Perfectemundo! Geen rare errors meer. Zowel op de coax-kabel als op de UTP-kabel. Lijkt dus nu goed te zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 03-06-2003 20:47]
quote:ok bedankt
Op dinsdag 3 juni 2003 19:56 schreef Super Snackman het volgende:
Heeeeueujj vet koel
Oh jah,
Ik heb 4 keer dat lancity modem uitgelezen. Perfectemundo! Geen rare errors meer. Zowel op de coax-kabel als op de UTP-kabel. Lijkt dus nu goed te zijn...
quote:[lastige klant mode]
Op dinsdag 3 juni 2003 16:14 schreef bluebit het volgende:[..]
hehehehe, ik zat ook ff vragend te kijken, maar het is een postcode en huisnummer! Werk ze, ik ben om 16.30 klaaaaaaar
laatste werk van vandaag : klantnummer 5743949 (1447 LA #39)
[Dit bericht is gewijzigd door STING op 04-06-2003 12:10]
quote:Wat zegt u? Sorry meneer/mevrouw ik kan u niet verstaan? Hallo? Dit gaat niet werken, ik verbreek de verbin.... oohh ik dacht dat ik u hoorde? Nee? Hallo? Nou u moet maar ff terug bellen .....tuut tuuut
Op woensdag 4 juni 2003 09:39 schreef STING het volgende:[..]
[lastige kant mode]
Heb je nog tijd gehad om naar m'n ping statistieken te kijken?
[/lastige kant mode]
Hier hadden we vroeger iemand zitten, die altijd voor de grap zei "YabYum met Patrick!" voordat ie de telefoon opnam.. een keertje ging die volgorde dus een beetje verkeerd
quote:als dit waar blijkt te zijn dan ga ik over op adsl...
Op woensdag 4 juni 2003 12:41 schreef CoteDo het volgende:
Weten jullie misschien iets meer hierover:
http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml
ze moeten gewoon laten zoals het is vind ik
quote:Ik neem aan dat het normale abbo blijft bestaan dan (Chello Basic ofzo)
Op woensdag 4 juni 2003 14:15 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
als dit waar blijkt te zijn dan ga ik over op adsl...
1 gig/maand is te weinig (daar hoef ik dan niet eens iets voor te gaan downloaden (games e.d.))
en 75 euro voor 50 gig/maand vind ik veel te duurze moeten gewoon laten zoals het is vind ik
Voor mijn werk moet ik binnenkort een vast IP-adres hebben, als ze dat erin stoppen blijf ik bij Chello anders ga ik naar Demon ADSL.
quote:niks over gehoord, lijkt me sterk dat dat dan al per 1 juli zou zijn.
Op woensdag 4 juni 2003 12:41 schreef CoteDo het volgende:
Weten jullie misschien iets meer hierover:
http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml
quote:Kunnen ze dat dan controleren?
Op donderdag 5 juni 2003 16:26 schreef Wisp het volgende:
is het bij chello toegestaan om meerdere pc's te gebruiken via een freesco router?
quote:lijkt me niet.. maar was er wel benieuwd naar, dan kan ik ook de helpdesk bellen om te vragen hoe freesco ingesteld moet worden
Op donderdag 5 juni 2003 16:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Kunnen ze dat dan controleren?
quote:ja, daar hebben ze kort geleden de Algemene Voorwaarden voor aangepast
Op donderdag 5 juni 2003 16:26 schreef Wisp het volgende:
is het bij chello toegestaan om meerdere pc's te gebruiken via een freesco router?
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:30 schreef Slarioux het volgende:
ja, daar hebben ze kort geleden de Algemene Voorwaarden voor aangepast
quote:voor xbox..dus ene pc mag ook wel
Op donderdag 5 juni 2003 16:30 schreef Slarioux het volgende:[..]
ja, daar hebben ze kort geleden de Algemene Voorwaarden voor aangepast
quote:Helemaal met je eens. Deze datalimiet staat in geen verhouding tot die nu geldt...*
Op woensdag 4 juni 2003 14:15 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
als dit waar blijkt te zijn dan ga ik over op adsl...
1 gig/maand is te weinig (daar hoef ik dan niet eens iets voor te gaan downloaden (games e.d.))
en 75 euro voor 50 gig/maand vind ik veel te duurze moeten gewoon laten zoals het is vind ik
* Fair use policy, waarvan niemand weet wat die precies inhoudt.
quote:ja, volgende maand rustig aan doen, anders krijg je ruzie
Op donderdag 5 juni 2003 16:40 schreef Wisp het volgende:
hmm DU-Meter zegt dat ik in mei 67,79 gb heb getransferred, vind chello dat erg?
quote:hmm
Op donderdag 5 juni 2003 16:43 schreef Slarioux het volgende:
ja, volgende maand rustig aan doen, anders krijg je ruzie
[Dit bericht is gewijzigd door Graveworm op 05-06-2003 16:47]
ik had ook veel te veel volgens mij
Beneden oostzeedijk 39a/b Rotterdam. Dank u!
quote:in een ander topic heb ik gisteren ofzo nog een handleiding gepost om freesco voor chello te configgen
Op donderdag 5 juni 2003 16:29 schreef Wisp het volgende:[..]
lijkt me niet.. maar was er wel benieuwd naar, dan kan ik ook de helpdesk bellen om te vragen hoe freesco ingesteld moet worden
quote:Bel gewoon ff want een Com21 modem kan ik hier niet uitlezen!
Op donderdag 5 juni 2003 16:51 schreef L-X het volgende:
Ben nu op m'n werk maar zo nu en dan is Chello gewoon echt niet voorruit te branden thuis (in het verleden was de snelheid prima). Waar kan dit aan liggen? Heb ff geen MAC/serienr's gegevens bij de hand, maar ik gebruik een Com21 modem. Kan iemand hier ff naar kijken?Beneden oostzeedijk 39a/b Rotterdam. Dank u!
quote:ja, het is mogelijk dat te zien via een tering duur programma, met een gebruikersinterface uit 1918.
Op donderdag 5 juni 2003 16:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Kunnen ze dat dan controleren?
quote:je krijgt een brief met waarschuwing en je moet je 'gedrag aanpassen', gedurende een periode wordt je streng gemonitord, en vervolgens word je 'foute' gedrag vergeten en vergeven.
wat zijn de straffen voor zoveel gb data traffic?
ik had ook veel te veel volgens mij
*zucht* niet bellen als je hier woont dus!
verwachting is dat het in loop van de middag of begin van de avond opgelost is.
quote:lastig, gelukkig vallen die plaatsen niet onder onze desk
Op zaterdag 7 juni 2003 16:17 schreef bluebit het volgende:
groepsversterker in Zutphen uitgevallen, alle produkten down. IVR is niet te activeren. Veel te veel mensen in de wacht
Zutphen
Vorden
Warnsveld
quote:Erg warm daar zeker
Op zaterdag 7 juni 2003 16:33 schreef bluebit het volgende:
het plan om de calls even door te zetten naar Leeuwarden is nog in de running
quote:opgelost, mensen kunnen met een gerust hart voetbal gaan kijken straks....
Op zaterdag 7 juni 2003 16:17 schreef bluebit het volgende:
groepsversterker in Zutphen uitgevallen, alle produkten down. IVR is niet te activeren. Veel te veel mensen in de wacht
Zutphen
Vorden
Warnsveld
Erg lastig als je net met puike dames zit te chatten
quote:Terayon is gewoon een superstabiel platform! Heb jij vrij vandaag?
Op zondag 8 juni 2003 12:59 schreef flat_erik het volgende:
Gotver ik word er nu zelf ook ziek van! Af en toe valt mijn verbinding ook weg! Misschien komt het hier door het onweer maar als ik mijn Terayon erop zet ipv Docsis dan doet die het welErg lastig als je net met puike dames zit te chatten
quote:jep! had best willen werken maar tja... meer dan 16 uur is het voorlopig niet
Op zondag 8 juni 2003 13:56 schreef bluebit het volgende:[..]
Terayon is gewoon een superstabiel platform! Heb jij vrij vandaag?
quote:ruilen????
Op zondag 8 juni 2003 15:33 schreef flat_erik het volgende:[..]
jep! had best willen werken maar tja... meer dan 16 uur is het voorlopig niet
quote:Ach niet zeuren, er zijn mindere banen
Op zondag 8 juni 2003 15:43 schreef bluebit het volgende:[..]
ruilen????
quote:klopt, je zou maar op de fruitafdeling van de Albert Heijn werken als tomaat expert. Kun je bij vrouwen niet mee aankomen
Op zondag 8 juni 2003 16:18 schreef flat_erik het volgende:[..]
Ach niet zeuren, er zijn mindere banen
Stormt het in het Noorden ook zo, hier behoorlijk veel blikseminslagen geweest vandaag.....dus ik kon niet eerder vrij krijgen.....
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:49 schreef bluebit het volgende:[..]
klopt, je zou maar op de fruitafdeling van de Albert Heijn werken als tomaat expert. Kun je bij vrouwen niet mee aankomen
Stormt het in het Noorden ook zo, hier behoorlijk veel blikseminslagen geweest vandaag.....dus ik kon niet eerder vrij krijgen.....
Nee het is hier nu erg rustig! Beetje regen gehad rond het middag uur.
quote:Je mag helemaal niet twee modems hebben
Op zondag 8 juni 2003 12:59 schreef flat_erik het volgende:
Gotver ik word er nu zelf ook ziek van! Af en toe valt mijn verbinding ook weg! Misschien komt het hier door het onweer maar als ik mijn Terayon erop zet ipv Docsis dan doet die het welErg lastig als je net met puike dames zit te chatten
quote:Klopt! Ik verkeerd gegaan bij een verhuizing. Monteur wou persee zijn nieuwe meegenomen docsis eraan zetten! Nou prima, hou ik de terayon als reserve
Op zondag 8 juni 2003 20:53 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Je mag helemaal niet twee modems hebben
Heb niets aparts geinstalleerd. De hele avond gewoon gechat en alles en om 22.30 uur ongeveer klapte alles eruit.
Vrijdag en zaterdag lag het ook plat.
Vandaag (zondag) gaat het een beetje. Hoewel het op dit moment ook weer klote is. Het langste dat de verbinding in stand is geweest is een half uur.
Ik heb een COM21 modem.
Kan iemand me helpen? Thnx
quote:ja hoor, je zult wel geduld moeten hebben tot dinsdag ochtend, dan werk ik namelijk weer. Maar mail je postcode en huisnummer maar ff, en vertel me eens of je RF lampje op je COM21 oranje knippert als ie uitvalt? Maar anders bel ik je dinsdag wel even om er naar te kijken, dus geef ook je telefoon nummer maar ff
Op zondag 8 juni 2003 21:45 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb sinds donderdagavond een probleem met m'n chello verbinding. Het klapt er om de haverklap uit. Een paar minuten later vind ie de verbinding weer, waarna ik 1 a 2 minuten kan internetten, en daarna net zo hard weer uitvalt.Heb niets aparts geinstalleerd. De hele avond gewoon gechat en alles en om 22.30 uur ongeveer klapte alles eruit.
Vrijdag en zaterdag lag het ook plat.
Vandaag (zondag) gaat het een beetje. Hoewel het op dit moment ook weer klote is. Het langste dat de verbinding in stand is geweest is een half uur.
Ik heb een COM21 modem.
Zij zeiden tegen me dat het met de waardes van het modem te maken had. Die lagen te hoog. Wat houd dat in?
Helpdesk was trouwens goed bereikbaar. Heb niet hoeven wachten. Positief. Verder nooit echt problemen met chello gehad.
quote:Probleem komt vaker voor dat mensen niet een dagdeel thuis kunnen zijn.... vervelend maar het is niet anders...
Op zondag 8 juni 2003 22:08 schreef _Flea_ het volgende:
Had ook ff de helpdesk gebeld maar nog geen afspraak gemaakt. Moet eerst ff vrij regelen op korte termijn.Zij zeiden tegen me dat het met de waardes van het modem te maken had. Die lagen te hoog. Wat houd dat in?
Helpdesk was trouwens goed bereikbaar. Heb niet hoeven wachten. Positief. Verder nooit echt problemen met chello gehad.
Modem kan te hoog en te laag zenden. Beide gevallen is het niet goed en heb je een slechte/instabiele verbinding.
True! Wachttijden zijn zo goed als weg!
quote:Zelfde probleem (en zelfde modem), alleen heb ik het al een maand of langer. Soms heb ik er een paar dagen geen last van en dan weer een week wel, etc...
Ik heb sinds donderdagavond een probleem met m'n chello verbinding. Het klapt er om de haverklap uit. Een paar minuten later vind ie de verbinding weer, waarna ik 1 a 2 minuten kan internetten, en daarna net zo hard weer uitvalt.
Heb niets aparts geinstalleerd. De hele avond gewoon gechat en alles en om 22.30 uur ongeveer klapte alles eruit.Vrijdag en zaterdag lag het ook plat.
Ik heb een COM21 modem.
Ik heb Chello er al een mailtje over gestuurd, maar kreeg een standaard mailtje terug, met allemaal zooi waar ik nix aan had. Ik weet zeker dat het aan Chello ligt want er zijn hier meer mensen in de straat die er last van hebben...
quote:Ik heb dus de helpdesk gebeld. En die zeiden dat de waarden van m'n modem te hoog waren. Er komt woensdag een monteur. Dat heb ik een jaar geleden ook gehad.
Op maandag 9 juni 2003 16:01 schreef BloodRaven het volgende:[..]
Zelfde probleem (en zelfde modem), alleen heb ik het al een maand of langer. Soms heb ik er een paar dagen geen last van en dan weer een week wel, etc...
Ik heb Chello er al een mailtje over gestuurd, maar kreeg een standaard mailtje terug, met allemaal zooi waar ik nix aan had. Ik weet zeker dat het aan Chello ligt want er zijn hier meer mensen in de straat die er last van hebben...
Maar ik moet zeggen (in tegenstelling tot wat anderen ervaren hebben) dat het hier super loopt. Bijna niet offline Kan me de laatste keer niet herinneren. En deze keer hoefde ik ook niet eens te wachten bij de helpdesk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |