quote:Leef je uit
Er zijn weinig manieren waarop iemand praat waar ik me aan irriteer ... maar limburgs daar kan ik echt niet langer dan 5 minuten naar luisteren. Het heeft meer weg van belgisch, ze gebruiken woorden die nergens in de nederlandse taal worden gebruikt, ze praten als homo's en ik erger me er kapot aan.
Had dit jaar ook zo'n manneke bij mij in de klas die dan met zijn irritante limburgse accent heel de tijd domme opmerkingen rond liep te roepen. Wat zou het een genot zijn dit irritante jong van 6 hoog het raam uit te donderen. Daarbij was hij ook nog es een jaar of 15 en zit hier ONGETWIJFELD mee te lezen.Ook op wintersport komen we altijd dezelfde limburgers tegen, en die willen dan vervolgens met ons mee skieën, hoe irritant, zit ik heel de tijd in de skilift naar dat gezwam te luisteren, en ze kwijtraken lukt natuurlijk ook al niet want koppig zijn ze ook nog eens, en mijn subtiele hints om gewoon met hun eigen familie/vrienden mee te gaan snappen ze niet.
Conclusie, limburgers zijn best goeie mensen, zolang ze hun kop maar dichthouden
quote:aha, het lijkt er dus niet alleen op het is ook nog zo (lees bericht boven maar es goed
Op maandag 19 mei 2003 16:50 schreef Pushit het volgende:
Du kins mich de poekel aafroetsjen
quote:..en ich spui op die tûpen...!
quote:Yup, feiten zijn moeilijk te becritiseren ... maar je mag ook gewoon je ergernis erover uitspreken hoor
Op maandag 19 mei 2003 16:50 schreef Quintony het volgende:
is de moeite van op in gaan helemaal niet waard.
quote:Indeed!
quote:uhm?
Op maandag 19 mei 2003 16:52 schreef GWD het volgende:[..]
Yup, feiten zijn moeilijk te becritiseren ... maar je mag ook gewoon je ergernis erover uitspreken hoor
quote:daar waren we het eerste deel al uit ja ... het kwam dus zo, omdat limburgs zo gruwelijk verwijfd klinkt klinkt het bij vrouwen goed ... en bij mannen irritant
Op maandag 19 mei 2003 16:52 schreef Junglist4Real het volgende:
Vrouwen met een limburgs accent vind ik echt fantastisch!
quote:dat ben ik gedeeltelijk met je eens... maar er zijn typische accenten waar je liever niet gehoord mee wil worden...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 19-05-2003 16:54]
quote:Heb het gelezen, en ik praat toch echt een mix van Nederlands en Duits. Belgisch is helemaal geen taal dus dat slaat ook alweer nergens op.
Op maandag 19 mei 2003 16:51 schreef GWD het volgende:[..]
aha, het lijkt er dus niet alleen op het is ook nog zo (lees bericht boven maar es goed
)
quote:Jongens met een Belgisch accent
quote:Wel een gaaf effect in de bios toen ze ineens zo begon te praten in de film,.. iedereen lachen
Op maandag 19 mei 2003 16:56 schreef Jerruh het volgende:
ik vond angela schijf in van god los, ENORM sexy!!!!!!
ook al wast geen venlo's ze klonk echt goe!
"Hoije!"
Aan een accent kun je weinig doen, en daar ga je ook niets aan doen als iedereen dat accent heeft .
quote:Makkelijke poging om het onderwerp te verschuiven naar de mooiere delen van nederland???
Op maandag 19 mei 2003 16:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Limburgs zal nooit een wereldtaal worden nee, maar stel nou eens dat je uit het noorden of oosten komt, dat klinkt helemaal nergens naar.
quote:Ik kom uit het noorden
Op maandag 19 mei 2003 16:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Limburgs zal nooit een wereldtaal worden nee, maar stel nou eens dat je uit het noorden of oosten komt, dat klinkt helemaal nergens naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |