[Dit bericht is gewijzigd door ROLLENDE_BABBA op 19-05-2003 16:19]
en vergeet niet , en dit is puur uit ervaring van marokaanse collega's, ze kopen liever een dikke BMW of mercedes, om zomers 1 in trek naar marokko te rijden ipv een half gaar opeltje ( zoals die van mij )
quote:Zij leren wel goed spellen op school?
Op maandag 19 mei 2003 16:16 schreef Monkeylover het volgende:
Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
Handel natuurlijk.
En dan hebben we het helaas niet over laptops of GSMmetjes of radio...
vul maar zelf in.
quote:[zuigmode] Bij nader inzien ben ik het toch met lucille eens.... [/zuigmode]
Op maandag 19 mei 2003 16:20 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat ze heel goed kunnen sparen.
Die gasten jatten/pooieren/dealen/beroven om gewoon zo'n auto te betalen. Noem me maar een racist, maar het is gewoon de waarheid.
Wij NL willen graag een groot huis, ruime keuken, fikse pc en nieuwe gadget. Je bent niet kewl als je nu met Nomad kleren koopt, want Nomad is uit Zo heeft ieder volk wat... zij de auto's wij de kleren de Duitsers de bratwurst....
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:20 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat ze heel goed kunnen sparen.
quote:Ja. Antillianen rijden ook in grote auto's dus dat zegt helemaal niets over marokkanen.
Op maandag 19 mei 2003 16:25 schreef Lucille het volgende:
Tja, al die vooroordelen.
Kijk schilders en tegelzettertjes, m.a.w. de bouw daar gebeurt het en dat zijn echt geen zwart of licht getinte jongens.
Maar gewoon een stelletje boerepummels die om 15:00 hun eerste bakkie open trekken.... Ook lekker trouwens...
ALs ik een marokkaan was en ze begonnen over zoiets te zeiken, dan had ik het wel geweten en een ram voor je smoel gegeven.
quote:jaja want met geweld los je alles op
Op maandag 19 mei 2003 18:17 schreef Darkinforcer het volgende:
Vaak zijn het grote families, en de familie is hecht.Ze kopen de auto met een paar man, vandaar kunnen ze het financieren! Een paar procent van de marokkanen zitten in de illegale business, het merendeel doet gewoon en heeft een normale job.Ik word die vooroordelen ongelooflijk zat zo onderhand.ALs ik een marokkaan was en ze begonnen over zoiets te zeiken, dan had ik het wel geweten en een ram voor je smoel gegeven.
quote:Das wel typisch voor een marokkaan ja
ALs ik een marokkaan was en ze begonnen over zoiets te zeiken, dan had ik het wel geweten en een ram voor je smoel gegeven.
Eentje zei dat ongeveer de helft van die karren gekocht was met crimineel geld, maar dat veel van die lui gewoon belachelijk veel geld sparen/lenen voor die auto.
Immers, als ze je in zo'n kar ziet rijden maakt wel indruk, maar waarschijnlijk wonen ze dan in een paardestal want daar hebben ze dan geen geld voor.
Maar, een poetsvrouw bij ons op werk (een kroatische ofzo) die rijdt ook in zo'n dikke 7 en op mijn vorig werk reed de poetsvrouw in een nagelnieuwe 5
ikke helemaal niet snap (of ze hebben hopen zwart geld, maar met name die op mijn huidige werk is niet pluis
)
Dan alleen nog het type en kleur kiezen en voila!
quote:Ik heb al een tijdje geen bijstand meer genoten, maar sinds wanneer wordt het niet meer op je rekening gestort en moet je het komen ophalen?
Op maandag 19 mei 2003 16:29 schreef el_dirko het volgende:
ZO heeft justitie laatst tijdens het 'uitdelen' van de maandelijkse bijstand gekeken met wat voor auto's mensen hun (koffers vol met) geld kwamen halen. De dure auto rijdende personen werden gecontroleerd en een aantal van hun is daarna aangehouden.
Bijstand komen halen in een nieuwe Audi A8
quote:2de generatie marokkanen bedoel je ?
Op dinsdag 20 mei 2003 08:53 schreef Joe Gain het volgende:
Ik had een vraagje. Het is absoluut niet racistisch bedoeld, dus reken me daar niet op af.
Ik zie om de haverklap jongere nederlanders/ belgen
quote:Dat zijn -in tegensteling tot hun Marokkaanse leeftijdsgenoten natuurlijk- hardwerkende jongelui die goed kunnen sparen en hun geld liever uitgeven aan een mooie auto dan aan zich ieder weekend klemzuipen, zoals al die islamieten steeds doen.
I had een vraagje. Het is absoluut niet racistisch bedoeld, dus reken me daar niet op af.
Ik zie om de haverklap jongere nederlanders/ belgen in een Mercedes of BMW. Allemaal van een jaartje of 18,19. Wat ik me nou afvraag, waar doen ze het in godsnaam van., Ik ben nu 27 en heb een leuke auto van de zaak. Ik werk me helemaal de pleuris daarvoor. Maar ik zie ze telkens weer. Jongere nederlanders in grote dure cabrio's. Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
quote:Volkswagen golf bedoel je
I had een vraagje. Het is absoluut niet racistisch bedoeld, dus reken me daar niet op af.
Ik zie om de haverklap jongere nederlanders/ belgen in een Mercedes of BMW. Allemaal van een jaartje of 18,19. Wat ik me nou afvraag, waar doen ze het in godsnaam van., Ik ben nu 27 en heb een leuke auto van de zaak. Ik werk me helemaal de pleuris daarvoor. Maar ik zie ze telkens weer. Jongere nederlanders in grote dure cabrio's. Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
(het was een coffeeshop, maar gesloten wegens verkoop aan minderjarigen)
quote:
Vaak zijn het grote families, en de familie is hecht.Ze kopen de auto met een paar man, vandaar kunnen ze het financieren! Een paar procent van de marokkanen zitten in de illegale business, het merendeel doet gewoon en heeft een normale job.Ik word die vooroordelen ongelooflijk zat zo onderhand.ALs ik een marokkaan was en ze begonnen over zoiets te zeiken, dan had ik het wel geweten en een ram voor je smoel gegeven.
quote:idd same here. Een of andere giros zaak achtig iets, ziet er niet uit, een vervallen vieze kiet vol met arabische tekens etc maar wel een Gt2 en een s600 sel voor de deur.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:35 schreef Kreator het volgende:
Tegenover mij zit een drugsdealer ..oh nee... coffeeshop oh nee.... Kebabzaakje en de 3 eigenaren hebben alle 3 een ontzettend exclusieve BMW cabrio. Geen bakkie van 5.000 euro, maar een topmodel met alles erop en eraan.
Het gaat er bij mij niet in, dat ze dat betalen van die 6 broodjes kebab die ze per dag verkopen, want klanten die met een tasje eten naar biuten lopen zie ik er nauwelijks.(het was een coffeeshop, maar gesloten wegens verkoop aan minderjarigen)
quote:Zegt de term 'grijs kenteken' u iets?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:35 schreef Kreator het volgende:
Tegenover mij zit een drugsdealer ..oh nee... coffeeshop oh nee.... Kebabzaakje en de 3 eigenaren hebben alle 3 een ontzettend exclusieve BMW cabrio. Geen bakkie van 5.000 euro, maar een topmodel met alles erop en eraan.
Het gaat er bij mij niet in, dat ze dat betalen van die 6 broodjes kebab die ze per dag verkopen, want klanten die met een tasje eten naar biuten lopen zie ik er nauwelijks.(het was een coffeeshop, maar gesloten wegens verkoop aan minderjarigen)
sou een blanke natuurlijk noooooit doen
quote:Die hardwerkende marokkanen heb je ook. Er zitten zoals gezegd ook wel zat tussen die zo'n ding met crimineel geld kopen maar bekijk het ook eens andersom.
Dat zijn -in tegensteling tot hun Marokkaanse leeftijdsgenoten natuurlijk- hardwerkende jongelui die goed kunnen sparen en hun geld liever uitgeven aan een mooie auto dan aan zich ieder weekend klemzuipen, zoals al die islamieten steeds doen.
Ik ken een paar marokkanen met een afgeronde hts of heao opleiding. Ze hechten ook veel waarde aan status en willen daarom graag een dure auto. Ze verdienen goed en wonen nog thuis dus kunnen die legaal betalen --> en zo rijden ze dus op hun 25ste in een vrij nieuwe 325 oid.
Vervolgens denkt iedereen die ze ziet rijden "O kijk, daar is weer zo'n randfiguur, en maar eer rondscheuren in een dure auto, die heeft hij vast en zeker ook niet eerlijk verdient.". Resultaat in de ogen van de toeschouwer: Weer een 'criminele' marokkaan erbij.
Soms zijn dingen niet wat ze lijken. Neemt niet weg dat er ook genoeg crimineeltjes tussen zitten die hun auto niet eerlijk betalen maar marokkaan + dure auto hoeft niet perse crimineel te zijn
quote:Ik ben PTA mod. Tuurlijk kunnen ze die wagens via de zaak aanschaffen, maar dan nog. Hoe kun je in godsnaam omzet draaien zonder iets te verkopen? Buiten die 3 wagens moeten ze ook huur betalen, personeel betalen en voedsel en drank inkopen. Dat kan niet van 6 broodjes kebab per dag.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:32 schreef Parabola het volgende:[..]
Zegt de term 'grijs kenteken' u iets?
quote:Wissiktoch.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:04 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik ben PTA mod.
quote:Misschien onttrekt een deel van hun klandizie zich aan je zicht? Of zit je de hele dag klanten te tellen?
Tuurlijk kunnen ze die wagens via de zaak aanschaffen, maar dan nog. Hoe kun je in godsnaam omzet draaien zonder iets te verkopen? Buiten die 3 wagens moeten ze ook huur betalen, personeel betalen en voedsel en drank inkopen. Dat kan niet van 6 broodjes kebab per dag.
Enneh.. personeel? Heb je meer dan 3 man nodig om 6 broodjes per dag te verkopen? Duidelijk dat je geen W&G-mod bent
En ze hebben ook geen dure vrouw, want die zie ik daar ook niet!
Ik heb een BMW cabrio, terwijl ik nog studeer (aan een universiteit) en ook nog eens op een Marokkaan lijk. Dus ik heb ook altijd die vooroordelen.
Hoe ik het doe? Gewoon fucking hard werken! En waarom sparen, als je het van de bank ineens kunt lenen en daarna per maand terugbetalen? Dat is dus hoe ik het doe, en ik heb niet eens een strafblad!!!!! Goed he?!!
Ach Nederlanders stoppen hun centen in huizen en Arabs in auto's ze lenen zich suf
wees niet jaloers
quote:
Ik heb een BMW cabrio, terwijl ik nog studeer (aan een universiteit) en ook nog eens op een Marokkaan lijk. Dus ik heb ook altijd die vooroordelen.
Het lijkt me dat je niet bijzonder hard hoeft te werken voor je BMW cabriolet Joe Gain. Met zo'n auto hebben mensen geen vooroordelen over je, iedereen begrijpt dat je zo'n bak voor een paar grijpstuivers kan kopen. Maak je niet druk!
quote:- omdat je dan nog jarenlang betaald aan een auto die je misschien al verkocht hebt?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:21 schreef Joe Gain het volgende:
En waarom sparen, als je het van de bank ineens kunt lenen en daarna per maand terugbetalen? Dat is dus hoe ik het doe, en ik heb niet eens een strafblad!!!!! Goed he?!!
Ik ben voor sparen
quote:Ha ha Bismarck,
Op dinsdag 20 mei 2003 13:33 schreef Bismarck het volgende:[..]
Het lijkt me dat je niet bijzonder hard hoeft te werken voor je BMW cabriolet Joe Gain. Met zo'n auto hebben mensen geen vooroordelen over je, iedereen begrijpt dat je zo'n bak voor een paar grijpstuivers kan kopen. Maak je niet druk!
Je pakt dus echt gelijk weer het mooiste model uit de cabrio-reeks van BMW. Hoewel de Baur niet direct mijn eerste keus zou zijn, kan ik je wel geruststellen door te zeggen dat mijn autootje er ietsje pietsje peutertje beter er uit ziet, maar ook niet veel hoor.....
quote:Blommetje, dat klopt helemaal wat je zegt! Bij ons in Suriname wonen de mensen bij wijze van spreken in lemen hutjes, terwijl er een spiksplinternieuwe Mercedes of weet ik veel wat voor de deur staat. Dat is nou eenmaal cultuur.
Op maandag 19 mei 2003 16:24 schreef Blommetje het volgende:
Status is, naar het schijnt, heel belangrijk bij die volkeren (marokkanen, turken usw...). Woon zelf nu naast een Turkse winkel en daar komt me op een zaterdag een wagenpark voorbij... pff![]()
Auto is status, ze wonen in de regel niet zo mooi (of soms zelfs lelijk) maar een auto is veel.Wij NL willen graag een groot huis, ruime keuken, fikse pc en nieuwe gadget. Je bent niet kewl als je nu met Nomad kleren koopt, want Nomad is uit
Zo heeft ieder volk wat... zij de auto's wij de kleren de Duitsers de bratwurst....
Volkeren buiten Nederland lachen zich bijvoorbeeld helemaal suf als ze al die duizenden Nederlanders met hun caravan zien rijden, om op VAKANTIE te gaan!! VAKANTIE betekent voor andere volkeren luxe en comfort, en niet in een mobiel hutje met z'n allen opgekropt.
En trouwens, nederlanders steken relatief meer geld in hun vakantie of een nieuwe keuken of aanbouw en minder in een nieuwe auto, terwijl deze zaken bij de mensen uit andere windstreken veel minder relevant zijn. Een nieuwe keuken of een vakantie kan ze gestolen worden, maar comfortabel en luxe rijden heeft daarentegen weer een sterke voorkeur. Het is maar hoe je je geld besteedt.
quote:Ga jij maar eens een BMX cabrio op grijs zetten, veel succes ermee.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:32 schreef Parabola het volgende:[..]
Zegt de term 'grijs kenteken' u iets?
sou een blanke natuurlijk noooooit doen
quote:En dan nog het belachelijke bedrag aan bpm dat je hier betaald.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:07 schreef Joe Gain het volgende:
En trouwens, nederlanders steken relatief meer geld in hun vakantie of een nieuwe keuken of aanbouw en minder in een nieuwe auto, terwijl deze zaken bij de mensen uit andere windstreken veel minder relevant zijn. Een nieuwe keuken of een vakantie kan ze gestolen worden, maar comfortabel en luxe rijden heeft daarentegen weer een sterke voorkeur. Het is maar hoe je je geld besteedt.
quote:Er is meer mogelijk dan je denkt (meer iets voor PTA)
Op dinsdag 20 mei 2003 14:24 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Ga jij maar eens een BMX cabrio op grijs zetten, veel succes ermee.
quote:Wel aan wat je er na belasting voor neer moet leggen. Lijkt me net effe belangrijker dan de aanschafprijs
Bovendien, dat verandert niets aan de aanschafprijs.
quote:Het gaat hier over hoe je zo'n auto kan kopen wanneer je net 18 bent.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:36 schreef Parabola het volgende:[..]
Er is meer mogelijk dan je denkt (meer iets voor PTA)
[..]Wel aan wat je er na belasting voor neer moet leggen. Lijkt me net effe belangrijker dan de aanschafprijs
quote:Je leest slecht, het grijze kenteken sloeg op Kreator's post over de eigenaren van de shoarmatent.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:41 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Het gaat hier over hoe je zo'n auto kan kopen wanneer je net 18 bent.
In dit topic is de aanschafprijs dus meer van belang.
quote:Misschien ben je niet creatief genoeg?
En wij konden een Saab Cabrio niet op grijs krijgen, dus leg mij maar eens uit waarom het met een BMW dan wel zou moeten lukken.
Je kunt hoogstens de BTW aftrekken.
quote:Je hebt gelijk, en we gaan nu ook aardig off-topic.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:46 schreef Parabola het volgende:[..]
Je leest slecht, het grijze kenteken sloeg op Kreator's post over de eigenaren van de shoarmatent.
[..]Misschien ben je niet creatief genoeg?
Wees blij dat zij hun status en auto zo belangrijk vinden want;
-ze spekken de staatskas met hoge wegenbelasting.
-dure auto's verbruiken veel en ze rijden op benzine = veel accijns.
-ze kopen geen japanners maar Duitse auto's. Het geld blijft dus in Europa.
quote:Over die eerste regel heb ik m'n twijfels. Vraag mij niet waarom, maar ik heb m'n twijfels...
Op dinsdag 20 mei 2003 15:00 schreef creepy_stalker het volgende:
-sparen, hard werken, belachelijk veel uren maken.
-prioriteiten stellen. Niet duur uitgaan, of zuipen(islam).
-verzekering op naam van ouders
-veel contacten dus vriendenprijsjes.
-lenenWees blij dat zij hun status en auto zo belangrijk vinden want;
-ze spekken de staatskas met hoge wegenbelasting.
-dure auto's verbruiken veel en ze rijden op benzine = veel accijns.
-ze kopen geen japanners maar Duitse auto's. Het geld blijft dus in Europa.
quote:Als we het niet aan jou moeten vragen, aan wie dan wel?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:02 schreef neo567 het volgende:[..]
Over die eerste regel heb ik m'n twijfels. Vraag mij niet waarom, maar ik heb m'n twijfels...
quote:Ohh ik wist niet dat jij er ook was
Op dinsdag 20 mei 2003 15:21 schreef Parabola het volgende:[..]
Als we het niet aan jou moeten vragen, aan wie dan wel?
1 ding snap ik niet, hoe kunnen die kereltjes de HELE dag in zo'n bak rondrijden, er zal toch wel een keer gewerkt/gedealt moeten worden?
quote:Misschien:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:29 schreef Dissection het volgende:
...
1 ding snap ik niet, hoe kunnen die kereltjes de HELE dag in zo'n bak rondrijden, er zal toch wel een keer gewerkt/gedealt moeten worden?
quote:of:
Vaak zijn het grote families, en de familie is hecht.Ze kopen de auto met een paar man, vandaar kunnen ze het financieren!
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:24 schreef BAZZA het volgende:
Vaak hebben ze gewoon een blauwe nummerplaat
quote:Die jongens dealen natuurlijk vanuit hun auto. Beetje van hot naar her rijden, pakketjes afleveren
...
quote:Foei dat is niet politiek correct jongeman
Op woensdag 21 mei 2003 14:41 schreef Bismarck het volgende:[..]
Die jongens dealen natuurlijk vanuit hun auto. Beetje van hot naar her rijden, pakketjes afleveren
.
- sommigen (minderheid) zijn crimineel
- sommigen werken hard, lenen volop geld terwijl ze nog thuis of in een ruine wonen
- sommigen krijgen een auto van de zaak en gooien er volop eigen bijdrage bij (ikke )
- sommigen LENEN de auto van hun oudere broer, vader, oom, neef
- sommigen kopen zo'n auto samen met andere familieleden
- sommigen importeren zeer cheap een schade-auto en knappen hem op
- BMW's lijken nieuw ook al zijn ze 6 jaar oud omdat ze jaar in jaar uit altijd dezelfde modellen maken (tot Chris Bangle hoofdontwerper werd)
Het is idd waar dat in bepaalde culturen de auto een hogere status verschaft dan een huis, dat verklaart alles.
ps. Een Turkse vriend van mij had een vermogende zwager (directeur) en die had een BMW-cabrio voor zijn vrouw gekocht. Hij mocht daar dus stoer in cruisen compleet met petje en al, waarschijnlijk dacht iedereen dus dat hij een drugsdealer was.....
Nothing is what it seems....
quote:Ik denk niet dat loverboys het goede woord is voor zulke gasten..
Op woensdag 28 mei 2003 19:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hier in de buurt gaan ook een aantal verhalen dat een marokaans groepje jongeren LOVERBOYS zijn van 1 of andere vieze nederlandse vent. Hij geeft die jongens alles (horloges, geld, kleding, parfum, en ze mogen in zijn bmw+mercedes rijden/lenen) .......
quote:Er vast ook een heleboel Marokkanen die zo'n zwager hebben.
Op woensdag 28 mei 2003 11:26 schreef LaTiNo het volgende:
ps. Een Turkse vriend van mij had een vermogende zwager (directeur) en die had een BMW-cabrio voor zijn vrouw gekocht. Hij mocht daar dus stoer in cruisen compleet met petje en al, waarschijnlijk dacht iedereen dus dat hij een drugsdealer was.....
Ik en mijn vooroordelen.
dat jij alleen al de suggestie wekt dat die niet zo zou zijn maakt je al een racist van het niveau hitler
[/farzin mode]
Bij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16e
Hij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
- op zijn 16e - 17e en 18e werkte hij in een bedrijf; daar had hij 8000 euro aan verdiend.
Voor 11.000 euro had ie een 2e handse gekocht, en opgeknapt.
En wat echt te ver was gegaan was toen we met een paar vrienden in zijn auto zaten te rijden, een politie agent kwam en hem een klap uit deelde ; hij zei namelijk k*nker k*t marokkaan , altijd stelen stelen en stelen
Dus niet meteen marokkanen en turken gaan beschuldigen van criminele activiteiten, wat zou jij ervan vinden dat als jij het echt verdiend had, 5 jaar lang aan gewerkt, en iemand zegt dat je het hebt gestolen |:
HEt heeft alles te maken met :" Wat heeft een ander, en wat heb ik?" Typisch Nederlands.
ALs ik met die auto op vakantie ben,krijg ik alleen maar positieve reacties. Mensen die zeggen dat ze het een mooie auto vinden, en mensen die mij complimenteren. Duitsers, Fransen, Italianen en zelfs Belgen. Maar zodra ik Nederland ben, voel ik mij weer die kankermarokkaan die in een drugsauto rijdt. Walgelijk.
Buiten Nederland krijg je 'thumbs up', binnen Nederland afgunst, jaloezie en allerlei andere soorten negatieve energie.
Helaas helaas.....
Maar om passend af te sluiten, het is de afgelopen dagen lekker weer geweest, en heb alweer een boel kilometertjes 'ultimate cruisin'' er op zitten. Dit topic heeft em toch bezig gehouden want het raakt mij persoonlijk, maar gelukkig heb ik mijn credo om mijzelf weer op te vrolijken-----------------> " THE WIND IN MY FACE WILL DRY MY TEARS!!!!! "
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 19:52 schreef schatje het volgende:
Gewoon eerlijk verdiend.
quote:Sja, we kijken ook niet zozeer vreemd op van auto's van 11000 euro maar meer van de gasten die in hun cabrio's en coupé's van minimaal 50000 euro rondrijden. Kijk, voor 6000 euro heb ik ook een Porsche 944, er is echter een groot verschil tussen een 944 van 6000 euro of een 911 turbo van 150000 euro.
Op donderdag 29 mei 2003 12:55 schreef DeltaOne het volgende:
Ik ben zelf half zweeds half Amerikaans, maar ik heb in de gaten dat jullie "nederlanders" jaloers zijnBij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16eHij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
- op zijn 16e - 17e en 18e werkte hij in een bedrijf; daar had hij 8000 euro aan verdiend.
En wat echt te ver was gegaan was toen we met een paar vrienden in zijn auto zaten te rijden, een politie agent kwam en hem een klap uit deelde ; hij zei namelijk k*nker k*t marokkaan , altijd stelen stelen en stelen
Dus niet meteen marokkanen en turken gaan beschuldigen van criminele activiteiten, wat zou jij ervan vinden dat als jij het echt verdiend had, 5 jaar lang aan gewerkt, en iemand zegt dat je het hebt gestolen |:
rara? hoe kan dat?
quote:Dat zal best, maar hoeveel autochtonen rijden er in een auto van de bank ? Een collega van mij is ook marokkaan, en die is gewoon gek van auto's ... Elke cent die ie overhoud stopt ie in z'n autos. Net zoals een autochtone vriend van me doet. Ik stop liever m'n geld in computers of andere zooi, lekker belangrijk. Ik vind het gewoon te gek dat iemand zo'n liefde voor auto's heeft, en ik zou ook graag zo'n leuke bak willen rijden. Maar ja, kwestie van prioriteiten he...
Op vrijdag 30 mei 2003 05:03 schreef Duiveltja het volgende:[..]
schattig he, zo'n naieveling
![]()
quote:het heeft zeker met illegale dingen te maken, drugs e.d.
Ik zie om de haverklap jongere marrokanen/ turken in een mercedis of bmw. Allemaal van een jaartje of 18,19. Wat ik me nou afvraag, waar doen ze het in godsnaam van., Ik ben nu 23 en heb een leuke auto van de zaak. Ik werk me helemaal de pleuris daarvoor. Maar ik zie ze telkens weer. Jongere marokkanen in grote dure cabrio's. Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
een tweede is dat allochtonen auto's een heel belangrijk goed vinden..veel meer dan wij nederlanders..ze SPAREN dus vaak liever voor een mooie auto, dan dat ze elke week uit gaan.
verschil van opvoeding, mening, of wat dan ook...
laat ze lekker rijden, iig
quote:helemaal mee eens.
Op donderdag 29 mei 2003 19:47 schreef Joe Gain het volgende:
Inderdaad. helemaal eens met DeltaOne. Ik heb een buitenlands uiterlijk en een BMW cabrio waar ik gewoon hard voor werk. Misschien is het niet jouw smaak, who cares. En natuurlijk rijden er jongens rond die op een oneerlijke manier aan die auto's komen, SO WHAT!!?? Als je er eentje voorbij ziet rijden, dan kun je toch niet in z'n hoofd/strafblad/girorekening/GiroBlauw/ZIlvervloot/drugskoffer kijken.HEt heeft alles te maken met :" Wat heeft een ander, en wat heb ik?" Typisch Nederlands.
ALs ik met die auto op vakantie ben,krijg ik alleen maar positieve reacties. Mensen die zeggen dat ze het een mooie auto vinden, en mensen die mij complimenteren. Duitsers, Fransen, Italianen en zelfs Belgen. Maar zodra ik Nederland ben, voel ik mij weer die kankermarokkaan die in een drugsauto rijdt. Walgelijk.
Buiten Nederland krijg je 'thumbs up', binnen Nederland afgunst, jaloezie en allerlei andere soorten negatieve energie.
Helaas helaas.....
Maar om passend af te sluiten, het is de afgelopen dagen lekker weer geweest, en heb alweer een boel kilometertjes 'ultimate cruisin'' er op zitten. Dit topic heeft em toch bezig gehouden want het raakt mij persoonlijk, maar gelukkig heb ik mijn credo om mijzelf weer op te vrolijken-----------------> " THE WIND IN MY FACE WILL DRY MY TEARS!!!!! "
ik hou idd niet van grote patser auto's...ik denk ook wel eens 'hoe komt ie daar aan?' maar dat denk ik net zo goed bij blanke mercedes-rijders..laat ieder gewoon zijn gang gaan...
* TheWilliedockSaints walgt van die typisch hollandse afgunst
(er zijn weinig dingen die ik typisch nederlands vind...maar afgunst is wel het belangrijkste.....) (merk ik zelf ook trouwens) (maar goed, ik kan dingen relativeren) (fok )
quote:Even voor de grap bij de Postbank gekeken hoeveel ik zou kunnen lenen. Dat blijkt te zijn 'zonder meer €45.000, maar meer is bespreekbaar.
Op vrijdag 30 mei 2003 07:49 schreef Leonardo1504 het volgende:
De rente is zo laag. Als je een beetje een fatsoenlijk inkomen hebt moet je voor de lol eens bij de bank gaan vragen hoeveel doorlopend krediet je kan krijgen op je bankrekening. Daar zal je van schrikken, dat is een flink bedrag. En dat is dan lang niet de goedkoopste vorm van lenen. Met een beetje inkomen kan je makkelijk veel geld lenen voor een auto. Of dat verstandig is is iets anders.
quote:Ik bedoel maar ...
Op vrijdag 30 mei 2003 10:44 schreef HiZ het volgende:[..]
Even voor de grap bij de Postbank gekeken hoeveel ik zou kunnen lenen. Dat blijkt te zijn 'zonder meer €45.000, maar meer is bespreekbaar.
quote:Was dan zeker een Mercedes A-klasse?
Op donderdag 29 mei 2003 12:55 schreef DeltaOne het volgende:
Ik ben zelf half zweeds half Amerikaans, maar ik heb in de gaten dat jullie "nederlanders" jaloers zijnBij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16eHij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
quote:hard werken, kei hard werken, let maar op, overdag zie je die dingen nooit rondrijden
Ik zie om de haverklap jongere marrokanen/ turken in een mercedis of bmw. Allemaal van een jaartje of 18,19. Wat ik me nou afvraag, waar doen ze het in godsnaam van., Ik ben nu 23 en heb een leuke auto van de zaak. Ik werk me helemaal de pleuris daarvoor. Maar ik zie ze telkens weer. Jongere marokkanen in grote dure cabrio's. Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
Trouwens van alle Marokkanen, Turken weet ik veel waar ze vandaan komen, die ik ken die gewoon werken, een eigen zaak hebben of gewoon een leuke baan hebben rijdt er geen 1 een dikke auto.
quote:hehehe overdag zie je ze NOOOOIT!!
Op vrijdag 30 mei 2003 11:32 schreef blieblie het volgende:[..]
overdag zie je die dingen nooit rondrijden
* GrymReaper bedoeld dit sarcastisch.
quote:ik nie dan
Op vrijdag 30 mei 2003 11:40 schreef GrymReaper het volgende:[..]
hehehe overdag zie je ze NOOOOIT!!
quote:hehehe ja ik had hem door!
Op vrijdag 30 mei 2003 11:44 schreef blieblie het volgende:[..]
ik nie dan
quote:Drugsrunners slapen meestal overdag om in de nachtelijke uren het brood te verdienen
Op vrijdag 30 mei 2003 11:40 schreef GrymReaper het volgende:hehehe overdag zie je ze NOOOOIT!!
quote:er is een groep goeie buitenlanders.. dat is waar jij het over hebt..
Op vrijdag 30 mei 2003 11:32 schreef blieblie het volgende:[..]
hard werken, kei hard werken, let maar op, overdag zie je die dingen nooit rondrijden
Trouwens van alle Marokkanen, Turken weet ik veel waar ze vandaan komen, die ik ken die gewoon werken, een eigen zaak hebben of gewoon een leuke baan hebben rijdt er geen 1 een dikke auto.
maar er is ook een groep slechte buitenlanders en die buiterlanders hebben niet zo'n mentaliteit om iets te verdienen om hun gezin te kunnen onder houden dus gaan ze maar stelen / jatten/ illegaal spul verkopen..
zelf ben ik ook buitenlands.. en ik ken in mijn omgeving geen enkele medesoort die van een uitkering leeeft..
kan je van die andere buitenlanders niet zeggen. die leven van hun uitkering..
quote:Maar het rare is dus dat er wel veel ontzettend dure pimpbakken rondrijden met buitenlanders... In bepaalde buurten dan.
Op vrijdag 30 mei 2003 17:32 schreef DancePlaza het volgende:[..]
er is een groep goeie buitenlanders.. dat is waar jij het over hebt..
maar er is ook een groep slechte buitenlanders en die buiterlanders hebben niet zo'n mentaliteit om iets te verdienen om hun gezin te kunnen onder houden dus gaan ze maar stelen / jatten/ illegaal spul verkopen..
zelf ben ik ook buitenlands.. en ik ken in mijn omgeving geen enkele medesoort die van een uitkering leeeft..
kan je van die andere buitenlanders niet zeggen. die leven van hun uitkering..
Wie hier het slimst is mag je voor je zelf houden.
quote:Wel on-topic blijven, het ging hier om Marokkanen, niet om Turken
Op dinsdag 10 juni 2003 08:43 schreef aepstar het volgende:
ik ken ene turk. z'n vadertje heeft em de auto betaald. zielig. en ik maar hard beuken voor mn renault 19
quote:Goed! Stevig onderbouwd, geheel niet generaliserend en sterk verwoord! Ga zo door.
Op dinsdag 10 juni 2003 13:47 schreef sgoldie het volgende:
altijd gejat
quote:dankjewel
Op dinsdag 10 juni 2003 14:09 schreef Parabola het volgende:
Goed! Stevig onderbouwd, geheel niet generaliserend en sterk verwoord! Ga zo door.
ps. Ik wil de nederlandse mensen niet aanvallen het is alleem maar omdat het altijd om buitenlanders gaat.
quote:jij bent zeker buitenlander en hebt een mooie auto?
Op donderdag 12 juni 2003 02:35 schreef Sergeant_Baracus het volgende:
Het zijn allemaal koeriers die maandelijks is een keertje over de grens gaan met een kilo'tje. Zo simpel is dat. En dat geldt niet alleen voor Mocro's. Want ga jij maar is een keer Radar kijken en dan zijn bijna alle oplichters niet-buitenlanders. En dan heb ik het geen eens over de beurs en bouw fraude en de witwaspraktijken waar MILJOENEN in omloop is. En dat word allemaal gedaan door blanke (zogenaamde "goede burgers") mensen.ps. Ik wil de nederlandse mensen niet aanvallen het is alleem maar omdat het altijd om buitenlanders gaat.
Dus heb ik maar een oud brak opeltje gekocht.
quote:1 ding is zeker, dat soort auto's staan echt NOOIT s'morgens in de file op de A2/12/ etc.
Iedereen kan een grote auto rijden maar er zijn verstandige mensen die niet alleen maar gaan werken om de lening van hun auto te betalen en zoals al eerder genoemd ze hebben liever een dure auto dan een fatsoenlijke inrichting. Maar dat is ieder voor zich.
Ga naar de bank en je kunt ook een dure auto rijden...........
quote:Ja zielig voor jou dat jij niet zo'n vader hebt!
Op dinsdag 10 juni 2003 08:43 schreef aepstar het volgende:
ik ken ene turk. z'n vadertje heeft em de auto betaald. zielig. en ik maar hard beuken voor mn renault 19
- veel wonen met hele familie's in 1 huis logisch er is veel geld in huis kopen ze gezamelijk auto waar iedereen in mag rijden.
- tuurlijk zijn ook criminelen zijn ook vooroordelen maarja bewijs het maar.
- vele hebben familie in belgie/duitsland auto's (2de hands) zijn daar stukken goedkoper, Belgische turk koopt nieuwe Mercedes SL600 verkoopt BMW 540 aan Nederlandse neef voor familie prijs.
- tuurlijk zijn er ook hardwerkende gasten, naja na op water en brood geleeft te hebben kan men 1ste BMW kopen.
- ze zijn gelukkig met weinig, dus jah meer geld naar de auto.
- Vele wagen zijn van neven en vrienden/kennissen dus jah als neef weg is naar buitenland voor zaken mag ander er in rijden.
- Denk dat de wagens alleen maar WA zijn verzekerd, is dus ook goedkoper.
En ik zag iemand het al zeggen...Doorverkoop..maw heling speelt ook een grote rol..zijn geboren oplichters
Zie je een patroon? Heeft dus niets te maken met 'geboren oplichters', het is een maatschappelijk-economisch verschijnsel.
Als jij lid was van een minderheidsgroepering op basis van je kleur of afkomst in een overwegend blank, kapitalistisch land, zou de kans heel groot zijn dat jij jezelf ook zo'n auto cadeau zou doen, op wat voor manier dan ook.
Het HEEFT DUS GEEN FUCK MET RAS TE MAKEN!!!!!!!!!
Ik heb nu al een behoorlijk stuk domme opmerkingen in dit topic voorbij zien komen, en ik kan mij er zo kwaad over maken.
Daar waar het sommige buitenlanders schort aan nederlandse normen en waarden, schort het sommige posters hier toch echt aan intelligentie......
Doe me een lol en ga eens wat sociale psychologie-boeken lezen, dan verzeker ik je dat genezing echt zeer dichtbij is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZO, ik ga weer naar buiten, effe een shake halen in mijn BMW-cabrio.....misschien valt er ergens nog wat te pooieren of een onschuldige blanke te beroven.................
quote:Kan je daar ook al lid van worden ?
Op vrijdag 13 juni 2003 18:13 schreef Joe Gain het volgende:
Als jij lid was van een minderheidsgroepering op basis van je kleur of afkomst in een overwegend blank, kapitalistisch land, zou de kans heel groot zijn dat jij jezelf ook zo'n auto cadeau zou doen, op wat voor manier dan ook.Ik heb nu al een behoorlijk stuk domme opmerkingen in dit topic voorbij zien komen, en ik kan mij er zo kwaad over maken.
over domme opmerkingen gesproken ,nu je eigen niet te kwaad maken he ?
quote:Waarom zou ik dat doen dan
Op vrijdag 13 juni 2003 18:13 schreef Joe Gain het volgende:Als jij lid was van een minderheidsgroepering op basis van je kleur of afkomst in een overwegend blank, kapitalistisch land, zou de kans heel groot zijn dat jij jezelf ook zo'n auto cadeau zou doen, op wat voor manier dan ook.
quote:Je kiest er dus nooit voor om lid van een minderheidsgroepering te zijn, niemand is voor z'n lol een minderheid.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:46 schreef BAZZA het volgende:[..]
Waarom zou ik dat doen dan
En mezelf niet te kwaad maken? 't komt door dit soort gedachtegangen en mentaliteit dat ik zo gemotiveerd ben om mijn dubbele academische opleiding als buitenlander met een rotvaart af te maken, en onafhankelijk te zijn. Je moet er toch niet aan denken zulke zielen als je baas of manager te hebben. Om maar even een voorbeeld te geven. Je moest eens weten wat je aanricht met zulke gedachten bij de mensen die wel gewoon hard werken voor zo'n auto, om even on-topic te blijven.
quote:Oh... het leven van een minderheid kan ook erg intressant zijn hoor
Op zaterdag 14 juni 2003 22:02 schreef Joe Gain het volgende:
Je kiest er dus nooit voor om lid van een minderheidsgroepering te zijn, niemand is voor z'n lol een minderheid.
quote:Maar waarom dan zo'n auto kopen en niet bv je geld in een huis stoppen?
En mezelf niet te kwaad maken? 't komt door dit soort gedachtegangen en mentaliteit dat ik zo gemotiveerd ben om mijn dubbele academische opleiding als buitenlander met een rotvaart af te maken, en onafhankelijk te zijn. Je moet er toch niet aan denken zulke zielen als je baas of manager te hebben. Om maar even een voorbeeld te geven. Je moest eens weten wat je aanricht met zulke gedachten bij de mensen die wel gewoon hard werken voor zo'n auto, om even on-topic te blijven.
ja laat het over komen alsof van die figuren al hun geld in een auto stoppen omdat ze tot een minderheid behoren
Dat heb ik geprobeerd in een eerdere post uit te leggen.
Jij gaat er dus van uit dat geld in een huis stoppen verstandiger is dan in een auto. Dat zijn JOUW normen en waarden, niet de mijne. Ik kan wel duizenden redenen hebben om mijn geld niet in een huis te stoppen, zoals bijv. ik heb al een huis, mijn vader is rijk en heeft een huis voor me gekocht, ik vind het niet leuk om in een huis te wonen, ga maar door.
Daarbij zou je ook kunnen denken, ik mijn geld in een auto čn een huis, het is toch niet het een of het ander?
Mijn betoog over minderheidsgroeperingen slaat op de suggestie die Fokaapje probeert te wekken door te zeggen dat Tuken en Marokkanen 'geboren oplichters' zijn. Ik heb getracht uit te leggen waarom hij er mijns inziens een valse gedachtegang op nahoudt.
quote:Dit klopt dus ook niet. De echte boeven die nog een beetje slim zijn, willen juist niet opvallen, en wonen gewoon in een rijtjeshuis en rijden in en normale auto. Het zijn vooral de jonge lefgozertjes met teveel geld die in zo'n auto rijden.
Op zondag 15 juni 2003 09:39 schreef oSnOfLa het volgende:
Iedereen die balletjes verkoopt rijd in een dure auto.
Daarom worden ze ook gepakt na een tijdje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |