ik word gek van dat eeuwige hollands op tv, een nederlandse film, et nieuws overal word ik compleet knetter van dat gegorgel wat ze telkens doen met hun G's niet om aan te hore gewoon
et fijne van een gewone zachte g is ook dat je beter bent in andere talen leren omdat je ze beter kan uitspreken, en dat moet ook wel in een province waar ze vanuit heel europa naar toe komen!
* Demon-X stemt voor limburgers op tv
quote:dat is ook weer zo iets lomps, belge zijn dommer dan de gemiddelde nederlander, kijk maar in et verkeer.
Op maandag 19 mei 2003 13:44 schreef Paaseitje het volgende:
ohw my god, daar komen de reserve belgen ook weer aan hoor
quote:Nee dat is iets tussen limburg, brabant en de rest van nederland
Op maandag 19 mei 2003 13:46 schreef Demon-X het volgende:[..]
dat is ook weer zo iets lomps, belge zijn dommer dan de gemiddelde nederlander, kijk maar in et verkeer.
maar dat is iets tussen belgie en nederland en limburg heeft daar geen fuck mee te make
[Dit bericht is gewijzigd door Paaseitje op 19-05-2003 13:52]
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:44 schreef Paaseitje het volgende:
ohw my god, daar komen de reserve belgen ook weer aan hoor
quote:ja maar die wille een eige land zijn, eppo's
Op maandag 19 mei 2003 13:47 schreef PvD het volgende:Hoop niet dat de friezen ook gaan beginnen te mekkeren.....
quote:gggggggggggggggggggg
Op maandag 19 mei 2003 13:47 schreef PvD het volgende:Hoop niet dat de friezen ook beginnen te mekkeren.....
quote:Inderdaad.. Bijna alle touristen gaan naar Limburg. Steden als Amsterdam zijn erg onpopulair bij vakantiegangers
Op maandag 19 mei 2003 13:42 schreef Demon-X het volgende:
om et ff van de andere kant te hore als in Limburgs accent ... gruwelijkik word gek van dat eeuwige hollands op tv, een nederlandse film, et nieuws overal word ik compleet knetter van dat gegorgel wat ze telkens doen met hun G's niet om aan te hore gewoon
et fijne van een gewone zachte g is ook dat je beter bent in andere talen leren omdat je ze beter kan uitspreken, en dat moet ook wel in een province waar ze vanuit heel europa naar toe komen!* Demon-X stemt voor limburgers op tv
nah, iedereen mag trots zijn op zijn/haar dialect...ik vind echter wel, dat je als je NAAST je dialect ook nog 'n beetje fatsoenlijk 'ABN' moet kunnen spreken zonder dat men meteen kan horen uit welk deel je van NL je komt....
Zodra er weer es 'n noorderling op tv is bij wie het duidelijk te horen is, krimp ik ineen...bestempelt alleen maar weer het vooroordeel dat 'wij hier in het noorden' allemaal 'boeren' zouden zijn*, wat natuurlijk uiterst kortzichtig is
*(wat overigens eigenlijk best positief is, aangezien je tegenwoordig als boer 'n behoorlijke (lees: HBO) opleiding moet hebben maar dat ff terzijde
)
quote:jah, precies bij NL, dan ook maar "hollands" praten...
Op maandag 19 mei 2003 13:48 schreef Demon-X het volgende:
ja maar die wille een eige land zijn, eppo's
limburg hoort bij nederland maar holland mag je houde
quote:Baarle-Nassau/Hertog heeft wat dat betreft het beste taaltje ontwikkeld...
Op maandag 19 mei 2003 13:45 schreef Ashram het volgende:
Een mix tussen Brabants en Vlaams...dat zal toch beter klinken en meer universeel...in NL-BE dan.
quote:nederland en holland... niet etzelfde!
Op maandag 19 mei 2003 13:54 schreef PvD het volgende:[..]
jah, precies bij NL, dan ook maar "hollands" praten...
quote:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!! GVD!! HOELANG DUURT HET NOG VOORDAT JULLIE HOLLANDERS HET SNAPPEN...
Op maandag 19 mei 2003 13:48 schreef Demon-X het volgende:[..]
alle hollanders zeggen dat friezen een eigen land willen, terwijl bijna alle friezen (99,999999999999999999%) zeggen dat ze het niet willen...
HALLOOOOO WIE KOMT ER NOU UIT FRIESLAND.. WIE ZOU HET DAN BETER WETEN!!!
owjah... -5 Generalisatie
zo.. dat moest er ff uit
En, nederlands behoort gesproken te worden zonder vage accentjes en zachte g's enzo..
Anders ga je maar naar belgie of duitsland!
[/relpost]
quote:De "ewj" bedoel je.
Op maandag 19 mei 2003 13:53 schreef SpikeAlike het volgende:
Die GGGGG En DIE RRRRRRRRRRRRRRhehe petje af topicstarter
Kunnen ze niet uitspwjeken.
quote:Helemaal mee eens..
Op maandag 19 mei 2003 13:55 schreef Disher het volgende:[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!! GVD!! HOELANG DUURT HET NOG VOORDAT JULLIE HOLLANDERS HET SNAPPEN...
alle hollanders zeggen dat friezen een eigen land willen, terwijl bijna alle friezen (99,999999999999999999%) zeggen dat ze het niet willen...
HALLOOOOO WIE KOMT ER NOU UIT FRIESLAND.. WIE ZOU HET DAN BETER WETEN!!!
owjah... -5 Generalisatie
zo.. dat moest er ff uit
![]()
Welke onnozele stakkers snappen nu nog niet dat maar een enkeling hier in Friesland maar een land wil, en 99,9999999 NIET!!!
EDIT:
En vooral in amsterdam zie je dit veel.
[Dit bericht is gewijzigd door valek op 19-05-2003 14:03]
quote:Jouw geografische kennis reikt dus ook niet verder dan je schijtpot.
Op maandag 19 mei 2003 13:46 schreef gebruikersnaam het volgende:
holland is het economisch hart van nederland.
en aangezien hier het land draaiend wordt gehouden, is het niet meer dan normaal om hollands te spreken.
wie betaald bepaald.
Dat jullie in limburg praten met de zanghoogte van gerad joling is jullie probleem,
Het enige wat zo af entoe eens komt overwaaien uit limburg is de vogel/varkenspest en de gekke koeien ziekte.
quote:Ja precies
Op maandag 19 mei 2003 13:57 schreef Rica het volgende:[..]
De "ewj" bedoel je.
Kunnen ze niet uitspwjeken.
quote:Waarom gebruik jij m'n vaders naam als scheldwoord!?
Op maandag 19 mei 2003 13:48 schreef Demon-X het volgende:[..]
quote:
en aangezien hier het land draaiend wordt gehouden, is het niet meer dan normaal om hollands te spreken.
wie betaald bepaald.
Dat jullie in limburg praten met de zanghoogte van gerad joling is jullie probleem,
Het enige wat zo af entoe eens komt overwaaien uit limburg is de vogel/varkenspest en de gekke koeien ziekte.
quote:
om et ff van de andere kant te hore als in Limburgs accent ... gruwelijkik word gek van dat eeuwige hollands op tv, een nederlandse film, et nieuws overal word ik compleet knetter van dat gegorgel wat ze telkens doen met hun G's niet om aan te hore gewoon
et fijne van een gewone zachte g is ook dat je beter bent in andere talen leren omdat je ze beter kan uitspreken, en dat moet ook wel in een province waar ze vanuit heel europa naar toe komen!* Demon-X stemt voor limburgers op tv
idd limburgs is meer internationaal :p
quote:vogelpest kwam van boven en niet van onder
quote:Laten we een frontpage pollhouden wat volgens de 50.000 mensen hier de meest verwijfde taal is ... hollands of limburgs
Op maandag 19 mei 2003 14:02 schreef valek het volgende:
Ik geef de topicstarter gelijk.
Als je die mensen hoort praten met dat gegorgel twijfel ik vaak genoeg of het nu een jongen of meisje is. Ze hebben daar allemaal van die vrouwelijke stemmen.
Het klinkt gewoon niet.EDIT:
En vooral in amsterdam zie je dit veel.
denk dat de resultaten jouw stellingetje hier bestwel omver gaan kicken
wat een gelul, die zachte g is juist mislukt vergeleken met het algemeen beschaafd Nederlands.
gorgellen op TV is gelul, lang leve de oerhollandse G!
We steken alles af boven de rivieren en laten dat afdrijven de noordzee op en maken van Friesland en Groningen een soort wadden eiland?
En de rest gaat over in Belgie. (waals gedeelte ?)
quote:Limbo's spreken de de rrrrr uit als een ggggg
Op maandag 19 mei 2003 13:57 schreef Rica het volgende:
De "ewj" bedoel je.Kunnen ze niet uitspwjeken.
"Ik heb vanavond lekker dopechten gegeten."
quote:Inderdaad jah!!
Op maandag 19 mei 2003 14:09 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik heb ook wel eens bij Limburgers in de klas gezeten. Waar ik nou echt de kriebels van krijg is dat omhoog gaan aan het eind van elke zin
Alsof ze steeds op het punt staan om te gaan janken.
quote:Carnaval
Op dinsdag 20 mei 2003 00:26 schreef Fronsertje het volgende:
vroeger spraken die brabo's en limbo's gewoon netjes abn , totdat een geemigreerde belg het carnaval invoerde.......is nooit meer goed gekomen
Limburg
what the hell am i doing here?
quote:ah, okay, dat is dus het antwoord
Zachte g is voor homos.
quote:Alleen die taal niet.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:32 schreef TR08 het volgende:
Om het nog maar even van een andere kant te belichten:TUKKERS RULE!
![]()
Dat moet maar de nieuwe lands taal worden.
Voordeel is, dat je de intelligentie van mensen altijd lager inschat dat ze werkelijk zijn en kunnen ze dus alleen maar meevallen
quote:Reken dan wel op oorlog. Want die vuige Hollender hebben wel mooi meegeprofiteerd van ONZE mijnen. En wat kregen we ervoor terug? Het ABP en het CBS. En daarnaast een hoge werkeloosheid...
Op dinsdag 20 mei 2003 12:59 schreef Vuur het volgende:
Gewoon afsteken en wegduwen dat hele Limland
*ruikt oorlog*
quote:Gerechtigheid
Op dinsdag 20 mei 2003 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Reken dan wel op oorlog. Want die vuige Hollender hebben wel mooi meegeprofiteerd van ONZE mijnen. En wat kregen we ervoor terug? Het ABP en het CBS. En daarnaast een hoge werkeloosheid...
![]()
*ruikt oorlog*
Maar het ging over dat verschrikkelijke accent niet? Ja, das waar, limburgs sux
quote:wacht dan pleaseeee tot ik richting noorden verhuisd ben..
Op dinsdag 20 mei 2003 12:59 schreef Vuur het volgende:
Gewoon afsteken en wegduwen dat hele Limland
quote:Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
wie betaald bepaald.
Je geografische kennis is ook erg goed merk ik. De vogelpest, varkenspest en ook de gekke koeienziekte kwam niet uit Limburg. Maar waarschijnlijk zat je - gezien je tentoongestelde domheid - enkele jaren geleden nog in de luier.
Nee jullie praten normaal, net als die eikel van Kane.. kroket in de bek en zingen maar.. yikes.
quote:idd
Op dinsdag 20 mei 2003 09:10 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Zachte g is voor homos.
Als er bij ons iemand met een zachte G praat vinden wij hem al snel een homo. En de zachte G praters hebben toch een praat gebrek want iedereen die met een echte G praat kan wel een zachte (nep) G nadoen,maar 9 van de 10 Zachte g pratende mensen kan geen echte G maken. en als ze geil zeggen dan lijkt het net of ze geel zeggen, Ik ben onwijs geel
quote:Ga heen ketter!
Op dinsdag 20 mei 2003 13:57 schreef berkenwoude het volgende:[..]
idd
Als er bij ons iemand met een zachte G praat vinden wij hem al snel een homo. En de zachte G praters hebben toch een praat gebrek want iedereen die met een echte G praat kan wel een zachte (nep) G nadoen,maar 9 van de 10 Zachte g pratende mensen kan geen echte G maken. en als ze geil zeggen dan lijkt het net of ze geel zeggen, Ik ben onwijs geel
quote:Of naar 10 voor taal zeker
Op maandag 19 mei 2003 13:46 schreef Demon-X het volgende:[..]
dat is ook weer zo iets lomps, belge zijn dommer dan de gemiddelde nederlander, kijk maar in et verkeer.
quote:Ja, inderdaad. Dat Limburgers en Belgen dommer overkomen wil niet zeggen dat ze het zijn.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:01 schreef Icicle het volgende:[..]
Of naar 10 voor taal zeker
quote:Waar haal je het vandaan? Teveel lijm gesnoven
idd
quote:klopt geen kut van..... ken je het liedje "Blub ik ben een vis" van K3 ?
idd
tut tut tut!! wat een gezeik overigens, wellus nietus, Limburg is DOM, Holland is SLIM bah bah wees blij met elkaar
quote:Waarom moeten wij blij zijn met limburg?
Op dinsdag 20 mei 2003 14:20 schreef fantastic-fantastic het volgende:[..]
klopt geen kut van..... ken je het liedje "Blub ik ben een vis" van K3 ?
Zij zingen juist, "ik ben een klein geil visje" ipv "ik ben een klein geel visje"tut tut tut!! wat een gezeik overigens, wellus nietus, Limburg is DOM, Holland is SLIM bah bah wees blij met elkaar
quote:daarom
Op dinsdag 20 mei 2003 14:26 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Waarom moeten wij blij zijn met limburg?
Niet persoonlijk opnemen hé...
quote:hier ga ik een topic over openen.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:26 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Waarom moeten wij blij zijn met limburg?
quote:Ja, echt productief die Limbo-ers ja
Op dinsdag 20 mei 2003 13:55 schreef stefimke het volgende:[..]
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Jullie kosten alleen maar GELD. Al die groen-linksende geitenwollen-sokken lopende werklozen en steuntrekkende allochtonen wonen in Holland. Wij brengen het geld in de la hier in het zuid-oosten. Denk aan Philips, denk aan Oce, denk aan DSM, enz. enz. We zijn de brug naar Europa!Je geografische kennis is ook erg goed merk ik. De vogelpest, varkenspest en ook de gekke koeienziekte kwam niet uit Limburg. Maar waarschijnlijk zat je - gezien je tentoongestelde domheid - enkele jaren geleden nog in de luier.
Nee jullie praten normaal, net als die eikel van Kane.. kroket in de bek en zingen maar.. yikes.
In weet kweken en stroom jatten ja
quote:Zijn het een keer geen allochtonen, nu de Limburgers...
Op dinsdag 20 mei 2003 14:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ja, echt productief die Limbo-ers ja
Woonwagenkamp Maastricht binnengevallenIn weet kweken en stroom jatten ja
man, ga een andere hobby zoeken
quote:Limburg: waarom moeten we er blij mee zijn?
Op dinsdag 20 mei 2003 14:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
hier ga ik een topic over openen.
quote:Die zitten in Eindhoven ook, weet je nog.
quote:Gelukkig dat er geen kampers in Holland zijn...
quote:
Er is geen ander Nederlands dan Haags en Amsterdams
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 09:33 schreef Kwark het volgende:
Limburgs? Friesch? Gruns? Twents? Watteh?Er is geen associaler klinkend Nederlands dan Haags en Amsterdams
quote:Gelderland. Ga maar even kijken naar oppervlak en B.N.P. onderverdeeld op provincie.
Overigens boeien die accentjes me niet zo veel. Hoewel Nijmeegs zonder twijfel het meest afstotende gebruik van de menselijke stem mogelijk is.
quote:Kut taal dus: m.a.w. wat maakt het uit wat voor accent,
Op dinsdag 27 mei 2003 09:33 schreef Kwark het volgende:
Limburgs? Friesch? Gruns? Twents? Watteh?Er is geen ander Nederlands dan Haags en Amsterdams
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 27-05-2003 09:43]
Ennehh as far as I know, Amersfoort is toch geen holland? Veluwe toch ook niet? Naja voordeel van Limboland is wel dat je er rete goed kan mountainbiken
quote:Dat is dan ook het enige!!!
Op dinsdag 27 mei 2003 09:43 schreef inXs- het volgende:
Amersfoort, de enige echte stad waar echt ABN gesproken wordt!!!
Ennehh as far as I know, Amersfoort is toch geen holland? Veluwe toch ook niet? Naja voordeel van Limboland is wel dat je er rete goed kan mountainbiken
quote:Nee de smoggy Randstad is fijn
Op dinsdag 27 mei 2003 09:44 schreef AdTheOne het volgende:[..]
Dat is dan ook het enige!!!
quote:Geen smog te bekennen in Amersfoort hoor
Op dinsdag 27 mei 2003 09:52 schreef stefimke het volgende:[..]
Nee de smoggy Randstad is fijn
quote:Dat komt omdat de gemeentebelastingen er het op een na hoogst zijn
En Amersfoort is de meest welvarende gemeente van NL ... nuff said
enneh, echt "amersfoorts" is niet ABN... maar de meeste spreken er idd zonder een indentificeerbaar accent.
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:43 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Hollands klink idd ook voor geen meter!Brabants, zo hoort Nederlands te klinken
OMG wat een vrouw !
quote:moeilijk he
Dat jullie in limburg praten met de zanghoogte van gerard joling is jullie probleem,
Laote vr mer gewoen zegke dat ABN allein op pepier besteit en dat gesproke taol allemaol door accente is doorzeef.
'G gaon ff mn reistartelle vasmake, adie wah
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:51 schreef Flup84 het volgende:
Ouw mök stelleke poetuh, doeg s ff normaal essebleef.Laote vr mer gewoen zegke dat ABN allein op pepier besteit en dat gesproke taol allemaol door accente is doorzeef.
'G gaon ff mn reistartelle vasmake, adie wah
ben een rasechte limburger !!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |