quote:Boven Sittard al hoor
Op maandag 19 mei 2003 13:15 schreef MetalMessiah het volgende:
Limburg boppe!
Overigens, Limburg houdt op boven Roermond...
quote:psies, maar mestreechts of roermonds, nou, daar wordt ik wel scherp van
Op maandag 19 mei 2003 13:51 schreef Icicle het volgende:[..]
Venloosch vind ik zelfs walgelijk.
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:52 schreef DJKlungel het volgende:
... uit Mestreech zijn stoer
... en de rest zijn boeren
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:51 schreef GWD het volgende:[..]
hoe komen jullie er toch steeds bij dat ik iets tegen limburgers heb???? ik vind alleen hun accent (bij mannen) gewoon zwaar op mijn zenuwen werken... dat mag toch?
quote:
ik ergerde me alleen aan het accent, maar het begint nu toch ook richting de limburgers zelf te neigen
[Dit bericht is gewijzigd door knuffeldees op 19-05-2003 13:54]
quote:In Heerlen wordt nauwelijks dialect gesproken, doordat er zoveel Hollanders en zo wonen die op de mijnen zijn afgekomen.
Op maandag 19 mei 2003 13:50 schreef Steg het volgende:[..]
Ik vind het prima...Zeker als je mensen uit Heerlen/Kerkrade hoort praten is dit eigenlijk nog wel de meest logische stap
quote:Wij praten het enige echte Limburgs.
Op maandag 19 mei 2003 13:51 schreef Demon-X het volgende:[..]
die zijn hier ook een uitzondering hoor, daar versta ik zelfs geen klap van
quote:Ik kan alleen maar Limburgs verstaan als het gewoon Limburgs is. Kerkraads e.d is uit mijn richting.
Op maandag 19 mei 2003 13:51 schreef Demon-X het volgende:die zijn hier ook een uitzondering hoor, daar versta ik zelfs geen klap van
quote:Het arbeidersvolk in Heerlen praat gewoon plat hoor.
Op maandag 19 mei 2003 13:53 schreef julekes het volgende:[..]
In Heerlen wordt nauwelijks dialect gesproken, doordat er zoveel Hollanders en zo wonen die op de mijnen zijn afgekomen.
quote:In Geleen stikt het anders van de Limburgers...
Op maandag 19 mei 2003 13:53 schreef julekes het volgende:In Heerlen wordt nauwelijks dialect gesproken, doordat er zoveel Hollanders en zo wonen die op de mijnen zijn afgekomen.
als ik zo kijk naar alle topics die de TS heeft geopend door de tijd heen, mogen we eigenlijk wel concluderen dat hij best een grote kneus is
quote:Begint richting en te neigen
Op maandag 19 mei 2003 13:53 schreef knuffeldees het volgende:[..]
[..]
je weet niet eens wat je zelf zegt
het is dus nog niet zo, alleen het begint te komen ... beter lezen
quote:wat jij wil ... maar ik kom tenminste niet uit limburg en wordt door niemand bespot met mijn accent (op limburgers die je rechtstreeks op hun accent aanvalt na
Op maandag 19 mei 2003 13:59 schreef Fliepke het volgende:
Halloals ik zo kijk naar alle topics die de TS heeft geopend door de tijd heen, mogen we eigenlijk wel concluderen dat hij best een grote kneus is
quote:de kut limburger had der bril niet op
Op maandag 19 mei 2003 13:59 schreef GWD het volgende:[..]
Begint richting en te neigen
het is dus nog niet zo, alleen het begint te komen ... beter lezen
quote:Hoe kom je er bij dat wij jou een zak vinden? Hahahahahahahahahahahahahahaha!
Op maandag 19 mei 2003 13:51 schreef GWD het volgende:[..]
hoe komen jullie er toch steeds bij dat ik iets tegen limburgers heb???? ik vind alleen hun accent (bij mannen) gewoon zwaar op mijn zenuwen werken... dat mag toch?
quote:Ik kom uit Venlo, ik heb niet echt een accent...
Op maandag 19 mei 2003 14:01 schreef GWD het volgende:[..]
wat jij wil ... maar ik kom tenminste niet uit limburg en wordt door niemand bespot met mijn accent (op limburgers die je rechtstreeks op hun accent aanvalt na
)
quote:Ik heb even een paar kleine verbeteringen in de text aangebracht zodat hij meer met de werkeljikheid overeen komt...
Op maandag 19 mei 2003 14:01 schreef Nijmegenaar het volgende:
[realistisch]
Gelukkig is de topicstarter zelf helemaal perfect.
Tevens heeft hij geen enkele eigenscappen waar anderen zich aan zouden kunnen ergeren.
[/realistisch]
maar even tussendoor het is neit de bedoeling om de topicstarter aan te gaan vallen, ik ben nameljik blijkbaar niet de enige die zich irriteerd aan limburgse accenten bij mannen
quote:Er is geen enig echt Limburgs (helaas), anders zou Limburgs allang tot taal verheven zijn.
Op maandag 19 mei 2003 13:55 schreef Pushit het volgende:[..]
Wij praten het enige echte Limburgs.
Noord-Limburgs kan ook heel mooi zijn trouwens.
Het enige slechte is dat sommige Limburgse ouders hun kinderen Nederlandstalig opvoeden: cultuurbarbaren!!!!! En dat terwijl het alleen maar goed is voor een kind om tweetalig (of dialect+talig) opgevoed te worden!
quote:Als elke Limburger kut was zou jij je muil er niet meer van af houden!
Op maandag 19 mei 2003 14:01 schreef knuffeldees het volgende:[..]
de kut limburger had der bril niet op
mijn excuses
quote:Ik ben geboren in tilburg tot mijn 5e in amsterdam gewoond, en woon nu in den bosch ... kan volledig accentloos nederlands spreken door het milieu waar ik ben opgegroeid heb ik pas na mijn basisschooltijd mensen met een accent leren kennen...
Op maandag 19 mei 2003 14:03 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ik kom uit Venlo, ik heb niet echt een accent...
Brabantse accenten komen trouwens lomper/boerser over, maar dat heb jij vast niet. want volgens mij was jij de ideale man
hierdoor val ik dus niet in de category boeren met een brabants accent en kan tot tegenstelling van veel van mijn stadsgenoten nog wel goed ABN spreken
quote:Er zijn weinig ouders die dat doen, maar degenen die dat doen ben ik eeuwig dankbaar. Het is een genot gewoon om in Limburg met iemand te praten die geen dialect praat, maar gewoon fatsoenlijk Nederlands!!
Op maandag 19 mei 2003 14:03 schreef Arinna het volgende:
Het enige slechte is dat sommige Limburgse ouders hun kinderen Nederlandstalig opvoeden: cultuurbarbaren!!!!!
quote:Behalve dan dat je aan Limburgs echt geen ruk hebt. Kies dan een echte taal, Duits of Engels. Frans voor mijn part.
En dat terwijl het alleen maar goed is voor een kind om tweetalig (of dialect+talig) opgevoed te worden!
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:03 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Als elke Limburger kut was zou jij je muil er niet meer van af houden!
i'm gone
[Dit bericht is gewijzigd door knuffeldees op 19-05-2003 14:08]
quote:Ga ff naar de basisschool terug. Daar leert men je hoe je de interpunctie (punten en komma's) dient te gebruiken.
Op maandag 19 mei 2003 14:05 schreef GWD het volgende:[..]
Ik ben geboren in tilburg tot mijn 5e in amsterdam gewoond, en woon nu in den bosch ... kan volledig accentloos nederlands spreken door het milieu waar ik ben opgegroeid heb ik pas na mijn basisschooltijd mensen met een accent leren kennen...
hierdoor val ik dus niet in de category boeren met een brabants accent en kan tot tegenstelling van veel van mijn stadsgenoten nog wel goed ABN spreken
quote:Het maakt niet uit wat de tweede taal is: het gaat erom dat je dan in het vervolg iedere volgende taal veel gemakkelijker aanleert.
Op maandag 19 mei 2003 14:05 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Er zijn weinig ouders die dat doen, maar degenen die dat doen ben ik eeuwig dankbaar. Het is een genot gewoon om in Limburg met iemand te praten die geen dialect praat, maar gewoon fatsoenlijk Nederlands!!
[..]Behalve dan dat je aan Limburgs echt geen ruk hebt. Kies dan een echte taal, Duits of Engels. Frans voor mijn part.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |