abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10520910
Welke is beter? Wat zijn de voor, en nadelen van beide boards? Ik heb nu een IkonBoard maar ik heb hier en daar gehoord dat Invision beter is (Vooral Invision staff . Wie kan mij daar meer over vertellen? Alvast bedankt

Jicin

zondag 18 mei 2003 @ 21:47:00 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_10521036
geen idee. Waar gaat dit over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_10521134
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
geen idee. Waar gaat dit over?
over IkonBoard en/of Invision
pi_10521163
Ikonboard was toch ook een soort van basis voor fora, of vergis ik me?

Zoiets al EZboard (daar maakt bijvoorbeeld de Peugeot GTI Club gebruik van voor hun forum).

[Dit bericht is gewijzigd door Nijmegenaar op 18-05-2003 21:51]

Nijmegenaar
  zondag 18 mei 2003 @ 21:51:15 #5
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10521179
dit gaat over fora... die 2 boarden zijn helemaal niet met elkaar te vergelijken... een php/sql board met een perl bord lekker vaag!!

ik zou invision pakken omdat het sql/php is! (als ik uit deze 2 moest kiezen)

pi_10521358
Invision, omdat het PHP/SQL gebruikt,

pf probeer eens PHPBB, of koop VBB

[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_10521380
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:51 schreef Visie het volgende:
dit gaat over fora... die 2 boarden zijn helemaal niet met elkaar te vergelijken... een php/sql board met een perl bord lekker vaag!!

ik zou invision pakken omdat het sql/php is! (als ik uit deze 2 moest kiezen)

Tuurlijk kun je die wel vergelijken. Ze zijn in een andere taal gescript, maar daar merkt de gebruiker (website bezoeker) niks van.
  zondag 18 mei 2003 @ 22:00:31 #8
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10521438
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:58 schreef Cardinoz het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je die wel vergelijken. Ze zijn in een andere taal gescript, maar daar merkt de gebruiker (website bezoeker) niks van.

Ja appels en peren kan je ook niet vergelijken maar tis wel allebei fruit..
  zondag 18 mei 2003 @ 22:00:49 #9
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10521448
Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in Invision. Daarom gebruik ik het zelf ook denk ik.
For great justice!
  Admin zondag 18 mei 2003 @ 22:01:50 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_10521483
>>DIG
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_10521607
Invision : http://forums.invisionpower.com/
IkonBoard: http://forums.ikonboard.com/
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:00 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in Invision. Daarom gebruik ik het zelf ook denk ik.
Onderbouw dat eens.
pi_10521628
Invasion... Is naar mijn mening sneller/fijner...
  zondag 18 mei 2003 @ 22:09:53 #13
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10521749
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:06 schreef Jicin het volgende:
Invision : http://forums.invisionpower.com/
IkonBoard: http://forums.ikonboard.com/
[..]

Onderbouw dat eens.

Gewoon een kwestie van gevoel. En ik heb meer PHP dan Perl kennis en kan het dus snel aanpassen.
For great justice!
pi_10521911
Dat heb ik dus totaal weer niet

En hoe zit het met de features? Heeft Invision meer (Betere moet ik eigenlijk zeggen) opties?

Het viel me ook op dat je een set 'features' kan kopen bij Invision. Wat houd dat dan in? Het enigste wat ik er uit kan opmaken is een chatroom (Alsof er niet genoeg gratis chatrooms heb Invision is toch niet een gestripte versie hoop ik?

Jicin

zondag 18 mei 2003 @ 22:23:41 #15
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10522223
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:14 schreef Jicin het volgende:
Dat heb ik dus totaal weer niet

En hoe zit het met de features? Heeft Invision meer (Betere moet ik eigenlijk zeggen) opties?

Het viel me ook op dat je een set 'features' kan kopen bij Invision. Wat houd dat dan in? Het enigste wat ik er uit kan opmaken is een chatroom (Alsof er niet genoeg gratis chatrooms heb Invision is toch niet een gestripte versie hoop ik?

Jicin

Als je zelf een beetje handig bent met PHP kan je vanalles in je board bouwen
pi_10522601
Ja, maar dat ben ik niet
pi_10522996
*lol* gevonden in de user licence of InvisionBoard

Ik mag niet: <b>use the Software in such as way as to condone or encourage terrorism, </b>

Potverdriedubbeltjes

Jicin

pi_10524115
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:00 schreef Visie het volgende:

[..]

Ja appels en peren kan je ook niet vergelijken maar tis wel allebei fruit..

Het is toch allebei een forum. Kan een surfer echt niet schelen of dat forum nou in PHP, Perl of wat dan ook geprogrammeerd is. Gaat om de opties die 't forum heeft.

Je kunt MS Office en een Office-pakket dat in een andere programmeertaal gemaakt is toch ook vergelijken.

pi_10525992
Okeee

Oftwel het maakt geen donder uit, alleen Invision 'voelt' iets beter aan? Daar heb ik niet zoveel aan.

maandag 19 mei 2003 @ 09:51:10 #20
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10527014
quote:
Op zondag 18 mei 2003 23:42 schreef Cardinoz het volgende:

[..]

Het is toch allebei een forum. Kan een surfer echt niet schelen of dat forum nou in PHP, Perl of wat dan ook geprogrammeerd is. Gaat om de opties die 't forum heeft.

Je kunt MS Office en een Office-pakket dat in een andere programmeertaal gemaakt is toch ook vergelijken.

Tuurlijk merkt de gebruiker wel verschil de functionaliteit en snelheid die is anders! Er zijn ook fora die maar een x aantal users aan kan daar heb je met een gekoppelde database geen last van! Daar komt bij dat perl een beetje een dood taaltje aan het worden is en php groeit er komen dus steeds meer add-ons meer updates en meer ondersteuning en meer nieuwe ontwikkelingen.

En wat jij wilt beweren een forum = forum gaat echt niet op
dan heb ik ook nog wel een paar voorbeelden:

Een lada en een bmw zijn hetzelfde want het zijn alle 2 auto`s de gebruikers merkt er weinig van want ze brengen je alle 2 van A naar B

Windows 3.11 en windows 2003 zijn alle 2 hetzelfde want het zijn alle 2 besturingssystemen, de gebruiker merkt er weinig van want je kan op alle 2 textverwerken...

Dit is natuurlijk grote b*llshit!

pi_10527188
quote:
Op maandag 19 mei 2003 09:51 schreef Visie het volgende:

[..]

Tuurlijk merkt de gebruiker wel verschil de functionaliteit en snelheid die is anders! Er zijn ook fora die maar een x aantal users aan kan daar heb je met een gekoppelde database geen last van! Daar komt bij dat perl een beetje een dood taaltje aan het worden is en php groeit er komen dus steeds meer add-ons meer updates en meer ondersteuning en meer nieuwe ontwikkelingen.
[..]
Dit is natuurlijk grote b*llshit!

kijk zo klopt je tekst wel, want wat je in je eerste paragraaf zegt is natuurlijk grote bullshit. Perl is op 8nix systemen een hele gangbare scripttaal, dus dood is het nog lang niet. En php stijgt dan nog wel in aantal gebruikers, maar relatief ten opzichte van de andere script talen verliest het terein. Er zijn nou eenmaal wat hogere talen die de job even wat beter kunnen afhandelen...
  maandag 19 mei 2003 @ 10:11:47 #22
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10527345
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:02 schreef markvleth het volgende:

[..]

kijk zo klopt je tekst wel, want wat je in je eerste paragraaf zegt is natuurlijk grote bullshit. Perl is op 8nix systemen een hele gangbare scripttaal, dus dood is het nog lang niet. En php stijgt dan nog wel in aantal gebruikers, maar relatief ten opzichte van de andere script talen verliest het terein. Er zijn nou eenmaal wat hogere talen die de job even wat beter kunnen afhandelen...

Je bedoelt *nix talen maargoed... shift vergeten

Er zijn nou eenmaal wat hogere talen die de job even wat beter kunnen afhandelen...
^
|

meaning?

pi_10527439
Meaning, ASP.NET en JSP, dat zijn script talen die ver boven perl en php staan...
  maandag 19 mei 2003 @ 10:33:14 #24
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10527723
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:17 schreef markvleth het volgende:
Meaning, ASP.NET en JSP, dat zijn script talen die ver boven perl en php staan...
naja boven is een groot woord met JSP kan je misschien dan alles met java maken en oke het is gestructureerder maar omdat te draaien moet je een aardige server hebben!

Daarbij niet echt en scheiding tussen lagen.
XML + XSLT voor de uitvoer en gebruik gewoon Servlets. JSP is naar mijn idee meer om ASP-ers en PHP-ers tegemoet te treden.

Op ASP.NET ga ik niet eens in...tis niet eens een scripting taal meer een technology...

ik zal zo beter replyen maar nu ff druk.. sorry

[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 19-05-2003 10:37]

maandag 19 mei 2003 @ 10:35:32 #25
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_10527768
Invision.

Hier heb je, ook nederlandse, support op.

Het is makkelijk aan te passen en je hebt er verschillende skins voor of je kunt zelf gaan skinnen.

Dian andere heb ik geen ervaring mee.

life is all about priorities
pi_10528172
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:33 schreef Visie het volgende:

[..]

naja boven is een groot woord met JSP kan je misschien dan alles met java maken en oke het is gestructureerder maar omdat te draaien moet je een aardige server hebben!

Ik zal even kort zijn: JSP is het meest efficient van alle scripting talen, het is tevens de snelste, je hebt dus niet zo'n gigantische server nodig...
quote:
Daarbij niet echt een scheiding tussen lagen.
XML + XSLT voor de uitvoer en gebruik gewoon Servlets. JSP is naar mijn idee meer om ASP-ers en PHP-ers tegemoet te treden.
Als er een taal waar een multitier omgeving kan worden opgezet is het JSP (J2EE) wel. Als je het goed heb je jsp pagina's die xml en xslt uitspugen en gebruik je een Servlet als controller... Voila MVC

JSP (samen met asp.net) is naar mijn mening gewoon een complete nieuwe generatie

quote:
Op ASP.NET ga ik niet eens in...tis niet eens een scripting taal meer een technology...
Het komt er op neer dat je OO kunt proggen in asp, das iets waar PHP nog lang niet is (en nee niet met php5 op de proppen komen want die is nog lang niet OO en zit vol met workarounds... (komt eindelijk de brakke core van PHP naarboven) )
  maandag 19 mei 2003 @ 11:57:23 #27
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10529569
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:53 schreef markvleth het volgende:

[..]

Ik zal even kort zijn: JSP is het meest efficient van alle scripting talen, het is tevens de snelste, je hebt dus niet zo'n gigantische server nodig...
[..]

Ik bedoel je moet een host vinden die ook JSP ondersteunt

Als er een taal waar een multitier omgeving kan worden opgezet is het JSP (J2EE) wel. Als je het goed heb je jsp pagina's die xml en xslt uitspugen en gebruik je een Servlet als controller... Voila MVC

dat is wat ik al zei!

JSP (samen met asp.net) is naar mijn mening gewoon een complete nieuwe generatie
[..]
zoals ik al zei ASP.NET is geen scriptinglanguage. Het is zelfs helemaal geen taal. ASP.NET is een technologie, en in ASP.NET kan je gebruik maken van talen, zoals C# en VB.NET

Het komt er op neer dat je OO kunt proggen in asp, das iets waar PHP nog lang niet is (en nee niet met php5 op de proppen komen want die is nog lang niet OO en zit vol met workarounds... (komt eindelijk de brakke core van PHP naarboven) )
OO in php = ook iets anders dan in java.. In veel gevallen is OO met PHP langzamer dan dat je gewoon functies gebruikt om alles op te slaan. Met een goed ontwerp ( wat je toch ook nodig hebt bij OO ) is het prima te doen.

Daar tegenover staat dat het vaak niet uitmaakt voor de meeste personen of hun pagina iets langzamer is.

maarja 15% langer bij 0.0015 sec.. who cares..

pi_10529668
quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:57 schreef Visie het volgende:
zoals ik al zei ASP.NET is geen scriptinglanguage. Het is zelfs helemaal geen taal. ASP.NET is een technologie, en in ASP.NET kan je gebruik maken van talen, zoals C# en VB.NET
Uh dat zeg ik toch ook niet, het is de verzamelnaam, dus kun je wel spreken van OO proggen in asp.net
  maandag 19 mei 2003 @ 12:02:43 #29
53126 -BB-
Workdrone
pi_10529690
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:43 schreef Jicin het volgende:
Welke is beter? Wat zijn de voor, en nadelen van beide boards? Ik heb nu een IkonBoard maar ik heb hier en daar gehoord dat Invision beter is (Vooral Invision staff . Wie kan mij daar meer over vertellen? Alvast bedankt

Jicin

Is puur persoonlijk voor iedereen. Installeer ze beide en probeer ze eerst even uit op functies, opties, ed. en maak dan je keuze. Dan zie je ook meteen het verschil in gebruikersgemak en de snelheid van de twee (iB had vroeger namelijk nogal de neiging traag te worden omdat de server de hoeveelheid perl niet leuk vond, maar dat kan nu anders zijn met nieuwere versies en betere servers).
People tend to be promoted to their level of incompetence
pi_23334666
*pats boem*

waar is die gratius invision te vinden?
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
pi_23334852
http://invisionfree.com/
eerste hit op google bij: invision free
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 15 november 2004 @ 19:14:32 #32
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_23334895
In je portomonnee. Goed zoeken.
Forum Opties