abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10519174
Ik kom nu net vers uit een topic over wie er nog nooit een vriendin heeft gehad, maar die topic was heel oud, dus begin maar opnieuw met zoiets, maar dan gericht op de toekomst. (weet niet of hier dan wel al een topic van is, link me er maar naartoe als dit wel het geval is )

In die topic kwam ik mensen tegen, voornamelijk rond de 20, die nog nooit een vriendin gehad hebben, maar dan kwamen ze meestal net in die topic praten over dat ze het sinds een paar weken hadden. Niet allemaal though, maar heel veel mensen die bewust geen vriendin wilde ben ik niet tegengekomen, of die hebben dat niet vermeld, dus vandaar:

Wie is er op een punt gekomen dat hij/zij zijn/haar leven liever alleen leeft, en wat is daar de rede voor?

In mijn geval, ben 16, nog nooit een vriendin gehad, gezoend of de liefde bedreven, woei, jah, gaat ook moeilijk als je geen liefde hebt, kan je het ook niet bedrijven natuurlijk. Om me heen zie ik die gasten waar meisjes/vrouwen het over hebben als ze zeggen "mannen"... of "alle jongens zijn hetzelfde", alleen uit op sex, zo ben ik niet, er zijn meerdere mensen die bang zijn om te binden en dat ook niet doen, maar wel alles doen om een vrouw het bed in te krijgen om ze vervolgens te dumpen, die drang ken ik zelfs niet. Heb een gevoel dat liefde oprecht is enzo, maar heb ook het gevoel dat het voor mij niet hoeft, daarbij speelt ook nog het feit dat ik het op een manier zielig zou vinden voor een meisje om 'mijn' vriendin te worden, als ik iemand al leuk vind gun ik haar vanuit mezelf als iets beters en als ze geinteresseerd is of zou zijn in mij heb ik liever dat ze ff verder zoekt naar iemand de ze wel verdiend. Opzich wel sociaal van me
Ik probeer ook zoveel mogenlijk uit de buurt te blijven van liefde, heb 't niet nodig die warmte en liefde, de uitvinder van de warme jas heeft me hier geholpen :p. Op langer termijn zou ik 't ook niet iemand willen aandoen om zich aan mij te binden, ik wil niemand iemands leven daarmee aantasten, in die tijd met mij, die waarschijnelijk snel tot een einde loopt kon ze d'r tijd en liefde veel beter besteden.
Op m'n 30e zal ik misschien nog welleens de post maken dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, en die zal ik trots posten denk ik nu dan, want veel mensen zeggen dat ze op hun 18e, 23e pas serieuze liefdes hebben gehad, ik zie het niet voor me, qua toekomstbeeld en wens. Wie van jullie heeft er misschien vroeger zo gedacht en er toch van afgeweken? Of wie heeft dit volgehouden of wie gaat het volhouden?
Volhouden, als in verzetten tegen de liefde, want volgens het maatschappijbeeld is liefde doodnormaal toch? Dan ben ik niet normaal i guess

[url=http://www.nlhd.com]NLHD[/url]
pi_10519255
Dude jij hebt dezelfde filosofie zoals ik die HAD... had ja want toen kwam ik haar tegen en gooide ze mooi even mijn hele leven overhoop.

Nou ga ik weer geloven dat dit de juiste levenswijze is voor mij want die ene ervaring die ik dus met liefde heb gehad was dermate KUT dat ik er absoluut geen zin meer in heb.

pi_10519353
Ik ben ook 16 en kan me eigenlijk wel vinden in jouw denkwijze (hoewel ik toch nog wel _wat_ ervaring heb met meisjes) maar toch denk ik dat wat je nu vindt gauw genoeg wel weer 'overwaait'.
Senatus Populus Que Romanus
pi_10519532
Wacht nou maar tot je wat ervaring opdoet en je zal heus wel anders praten.

Of niet.........

pi_10519616
Ik zou je toch wel een normaal mens willen noemen Ik kan me heel erg goed iets voorstellen bij je denkwijze van het moment, maar vroeg of laat zal die denkwijze veranderen, weet ik zeker! Dus sta er niet bij stil, en leef lekker zoals jij wilt, als het maar prettig voelt en veranderen zal het dus ws wel, zo niet, so it be en das oke als je dr maar happy bij bent toch.
En het is idd onzekerheid, waar dus aangewerkt moet worden, en met de jaren ook wel zal komen, als je tenminste probeert niet te negatief te denken.

[Dit bericht is gewijzigd door hardsilence op 18-05-2003 21:08]

pi_10519744
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:36 schreef Cruel_Afflux het volgende:
...
ik krijg na je verhaal wel een beetje t idee dat je erg onzeker bent en daarom probeert om op deze manier alle mogelijke tegenslag uit je leven te ontduiken. vooral medelijden hebben met je (hypothetische) vriendin duidt niet echt op veel eigendunk. Ik zal er wel naast zitten, maar dit is toch de eerste gedachte die ik kreeg...
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:40 schreef Uiruru het volgende:
Dude jij hebt dezelfde filosofie zoals ik die HAD... had ja want toen kwam ik haar tegen en gooide ze mooi even mijn hele leven overhoop.

Nou ga ik weer geloven dat dit de juiste levenswijze is voor mij want die ene ervaring die ik dus met liefde heb gehad was dermate KUT dat ik er absoluut geen zin meer in heb.

tja om het nou meteen weer op te geven na één tegenslag.. die heeft iedereen wel 'ns gehad. Ik heb ook wel wat narigheid gehad, en zal op momenten ook wel wat terughoudender zijn, maar ik zal het de volgende keer echt wel weer proberen
Hee buurman, ik hier?
  zondag 18 mei 2003 @ 21:00:58 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10519831
quote:
Ik kom nu net vers uit een topic over wie er nog nooit een vriendin heeft gehad, maar die topic was heel oud, dus begin maar opnieuw met zoiets, maar dan gericht op de toekomst. (weet niet of hier dan wel al een topic van is, link me er maar naartoe als dit wel het geval is )

In die topic kwam ik mensen tegen, voornamelijk rond de 20, die nog nooit een vriendin gehad hebben, maar dan kwamen ze meestal net in die topic praten over dat ze het sinds een paar weken hadden. Niet allemaal though, maar heel veel mensen die bewust geen vriendin wilde ben ik niet tegengekomen, of die hebben dat niet vermeld, dus vandaar:

Wie is er op een punt gekomen dat hij/zij zijn/haar leven liever alleen leeft, en wat is daar de rede voor?

In mijn geval, ben 16, nog nooit een vriendin gehad, gezoend of de liefde bedreven, woei, jah, gaat ook moeilijk als je geen liefde hebt, kan je het ook niet bedrijven natuurlijk. Om me heen zie ik die gasten waar meisjes/vrouwen het over hebben als ze zeggen "mannen"... of "alle jongens zijn hetzelfde", alleen uit op sex, zo ben ik niet, er zijn meerdere mensen die bang zijn om te binden en dat ook niet doen, maar wel alles doen om een vrouw het bed in te krijgen om ze vervolgens te dumpen, die drang ken ik zelfs niet. Heb een gevoel dat liefde oprecht is enzo, maar heb ook het gevoel dat het voor mij niet hoeft, daarbij speelt ook nog het feit dat ik het op een manier zielig zou vinden voor een meisje om 'mijn' vriendin te worden, als ik iemand al leuk vind gun ik haar vanuit mezelf als iets beters en als ze geinteresseerd is of zou zijn in mij heb ik liever dat ze ff verder zoekt naar iemand de ze wel verdiend. Opzich wel sociaal van me
Ik probeer ook zoveel mogenlijk uit de buurt te blijven van liefde, heb 't niet nodig die warmte en liefde, de uitvinder van de warme jas heeft me hier geholpen :p. Op langer termijn zou ik 't ook niet iemand willen aandoen om zich aan mij te binden, ik wil niemand iemands leven daarmee aantasten, in die tijd met mij, die waarschijnelijk snel tot een einde loopt kon ze d'r tijd en liefde veel beter besteden.
Op m'n 30e zal ik misschien nog welleens de post maken dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, en die zal ik trots posten denk ik nu dan, want veel mensen zeggen dat ze op hun 18e, 23e pas serieuze liefdes hebben gehad, ik zie het niet voor me, qua toekomstbeeld en wens. Wie van jullie heeft er misschien vroeger zo gedacht en er toch van afgeweken? Of wie heeft dit volgehouden of wie gaat het volhouden?
Volhouden, als in verzetten tegen de liefde, want volgens het maatschappijbeeld is liefde doodnormaal toch? Dan ben ik niet normaal i guess

Zwaar onzeker over jezelf? Je bent 16, en volgens mij erg in de pubertijd (gezien je onzekerheid). Ik denk persoonlijk ook wel dat die periode overwaait (dat HOEFT natuurlijk niet, maar OK).

Dus heb je er nu bewust voor gekozen alleen te zijn, of is het onderbewust gekozen door o.a. onzekerheid?

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_10520027
Jah, ik heb zo het gevoel dat die onzekerheid daar niet een hele grote rol in heeft. Het speelt mee, maar ik heb er geen problemen mee. De keuze om alleen te blijven was breder onderbouwt, alleen kan ik het niet heel goed verwoorden, vreemd, want ik ben emcee, of dat is het, de vrijheid die een artiest nodig heeft (A)
Ik zit er niet echt mee dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, hoewel ik kan voorstellen dat mensen hier depri van worden maar ik sta er opzich redelijk tegenover. Als ik mezelf voorstel als ik ouder ben zie ik mezelf alleen in een klein flatje wonen, en daar gelukkig mee zijn, vraag me alleen af of mensen die zover zijn ook echt gelukkig zijn.
pi_10520085
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:08 schreef Cruel_Afflux het volgende:
Jah, ik heb zo het gevoel dat die onzekerheid daar niet een hele grote rol in heeft. Het speelt mee, maar ik heb er geen problemen mee. De keuze om alleen te blijven was breder onderbouwt, alleen kan ik het niet heel goed verwoorden, vreemd, want ik ben emcee, of dat is het, de vrijheid die een artiest nodig heeft (A)
Ik zit er niet echt mee dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, hoewel ik kan voorstellen dat mensen hier depri van worden maar ik sta er opzich redelijk tegenover. Als ik mezelf voorstel als ik ouder ben zie ik mezelf alleen in een klein flatje wonen, en daar gelukkig mee zijn, vraag me alleen af of mensen die zover zijn ook echt gelukkig zijn.
zo'n toekomst lijkt mij persoonlijk niks, maar dat hangt er natuurlijk ook maar vanaf wat je allemaal wil in t leven.

en dat je nog nooit een vriendin hebt gehad zegt niks.. je bent 16, je leven is net begonnen

Hee buurman, ik hier?
pi_10520099
TS ik hoor mezelf praten!

Ik hoop voor je dat je nooit verliefd wordt. Hoop ik ook voor mezelf dat ik dat niet meer meemaak.

zondag 18 mei 2003 @ 21:13:35 #11
18941 WouterFB
ad fundum
pi_10520134
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:12 schreef Uiruru het volgende:
TS ik hoor mezelf praten!

Ik hoop voor je dat je nooit verliefd wordt. Hoop ik ook voor mezelf dat ik dat niet meer meemaak.

wat is jouw motivatie voor die instelling? ik kan me er eigenlijk maar weinig bij voostellen.. moet er niet aandenken om nooit meer verliefd te worden
Hee buurman, ik hier?
pi_10520428
Je bent je gewoon nog niet helemaal bewust van wat er allemaal gebeurt. Je meet jezelf vantevoren al een verliezershouding aan en loopt zo minder risico om gekwetst te worden. Het is een niet zo'n aantrekkelijke houding voor meisjes die juist op zoek zijn naar jongens met zelfvertrouwen. Je moet jezelf een beetje leren verkopen. Ik zou zeggen... doe het rustig aan. Ik kan je voorspellen dat je nog een heleboel mee gaat maken en dat gebeurt vaak vanzelf. Denk er niet teveel over na. Het kan allemaal heel geleidelijk aan gaan en het kan een ritje in de achtbaan worden, maar ga nu niet teveel uit van een evt. toekomstvisie. Het is allemaal veel te onvoorspelbaar.
  zondag 18 mei 2003 @ 21:30:04 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10520516
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:26 schreef Bombie het volgende:
Je bent je gewoon nog niet helemaal bewust van wat er allemaal gebeurt. Je meet jezelf vantevoren al een verliezershouding aan en loopt zo minder risico om gekwetst te worden.
Juist. Door zelf al de 'keuze' te maken geen vriendin te willen, zul je het ook niet als falen ervaren als het ook niet gebeurt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_10520556
Levenslang alleen blijven? Lijkt me echt vreselijk... Ik baal er stevig van dat ik vrijgezel ben (ben 20 jaar). Maar, gelukkig niet wanhopig op zoek
pi_10521255
Nou... vrijgezel blijven is zo slecht nog niet... ik word te snel verliefd en dan is de domper des te groter als t uitgaat, niks wordt of de meid in kwestie zelfs een ander krijgt. Ben nu bijna 21 en heb het even helemaal gehad. En dat terwijl ik nog maar 1 vriendin heb gehad.
  zondag 18 mei 2003 @ 22:32:28 #16
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_10522472
quote:
blaaaaaaaat.....
Jezus! Wat heb jij een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen zeg!
Je blijft niet alleen omdat jeje er al mee verzoent hebt, maar ook omdat je met deze instelling nooit een meid zou kunnen krijgen!

Je bent nu nog op een punt in je leven dat je je houding makkelijk kunt veranderen..... Succes!

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_10522913
Wil je nu dat we zeggen dat het goed van je is dat je het anderen niet aandoet om bij je te zijn? Want in mijn ogen is dat alleen maar vreselijk dom.
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
  zondag 18 mei 2003 @ 23:02:39 #18
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10523266
Jongeman, je bent pas 16, maak je niet druk. Het komt vanzelf wel. Sommige zijn heel vroeg erbij en denken sinds hun 12 aan niets anders dan verkering, relaties of sex. En anderen vinden dat gewoon minder belangrijk. Jij hoort blijkbaar bij die laatste groep.

Ach en wie weet wordt je volgende week wel op stel en sprong verliefd. Je weet het niet Je weet nu niet wat de toekomst je brengt en de liefde slaat altijd toe als je dat niet verwacht.

Het komt wel goed.

Ik ben trouwens jarenlang vrijgezel geweest omdat ik vond dat ik niet toe was aan verkering. (Maar toen had ik wel scharrels). Dat gaat over, geloof me.

zondag 18 mei 2003 @ 23:23:45 #19
28169 Johnson_Lopez
30 maakt je buurt weer prettig
pi_10523721
Ik heb ook nog nooit een vaste relatie gehad. "Vroeger" ( toen ik nog nooit iemand gezoend had) , dus ook nie gehad heb voor zelfs 1 avondje , d8 ik wel van ik wil een vriendin, tot ik voor ut eerst een meisje zoende, een aantal maanden terug
Toen wou ik opeens geen vaste vriendin, want toen zag ik : ik kan meisjes versieren Dus gewoon af en toe eens iemand, maar niet om de sex of zo, maar gewoon om wat te zoenen en even iemand te hebben, is een goed gevoel. Maar vast, nee dat moet niet van mij...
80 maakt je buurt weer prachtig
pi_10523728
Ik wil jou nog wel eens horen als je echt verliefd wordt op een meisje (of haar *heel* erg aardig vind - da's op die leeftijd het teken dat je verliefd aan 't worden bent ). Grote kans dat je hele denkwereld omdraaid... Op zoek zijn naar een geliefde is 1 ding (wat je misschien niet wil), maar je kunt ook nog altijd overvallen worden door de liefde... en dan is er geen houden meer aan

Da's ook meteen de pest aan het verliefd zijn... je kunt je argumenten om niet verliefd te worden nog zo sterk onderbouwen, maar het is je gevoel dat je gek maakt, en daar kan logica weinig tot niks aan veranderen... Sad but true.

I'd like to think that when I die, I get a chance, another time, and to return and live again, reincarnate, play the game again and again and again...
  zondag 18 mei 2003 @ 23:27:33 #21
28169 Johnson_Lopez
30 maakt je buurt weer prettig
pi_10523813
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:13 schreef WouterFB het volgende:

[..]

wat is jouw motivatie voor die instelling? ik kan me er eigenlijk maar weinig bij voostellen.. moet er niet aandenken om nooit meer verliefd te worden

Misschien een keer pijnlijke "ervaring" (kweet nie hoe ik het moet zeggen) aan over gehouden... dat het dus niet wederzijds was.

Heb ik ook gehad Toen was ik echt ff helemaal kapot, daarom denk ik nou ook : ik wil niet verliefd worden op iemand.... alleen als ik zeker weet als het wederzijds zou zijn

80 maakt je buurt weer prachtig
  zondag 18 mei 2003 @ 23:42:21 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10524119
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:08 schreef Cruel_Afflux het volgende:
Je hoeft er ook niet mee te zitten dat je nog geen vriendin hebt gehad. Zodra je wanhopig gaat worden, ga je DAT uitstralen. En dat werkt ook niet echt.

Persoonlijk denk ik dat je je zelfvertrouwen-probleem onderschat. Ik wil je niets aanpraten, maar als je het allemaal zo neer zet, heb ik het idee dat je niet wil erkennen dat je dat bent. Denk eerst eens een paar dagjes na over de posts hier. Of wellicht een paar nachtjes, want je onderschrift "nachtlevend" doet me eigenlijk vermoeden dat je een beetje een computerleventje leidt. Of vergis ik me?

EDIT: nogmaals, je bent pas 16 en in je puberteit (dit wil je natuurlijk HELEMAAL NIET horen ) dus het is niet heel gek dat je hier zo over denkt.

pi_10524311
Je hebt helemaal gelijk
Volgens mij ben je hoogbegaafd...
  maandag 19 mei 2003 @ 00:07:49 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10524662
Helemaal niet
Alleen herkenning. Ennuh, wellicht is hij 1 van de mensen die inderdaad bewust de keuze maken. Maar voordatie dadelijk de 'verkeerde keuze' maakt moetie wel even nadenken oftie het wel echt wil missen.

Ze zeggen wel eens: "Wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt", maar dat neemt niet weg dat het zonde kan zijn dat je er nooit naar gezocht hebt.

pi_10525800
Het komt zoals het komt, gaat zoals het gaat en is zoals het is.

Als je nu vindt dat je levenslang alleen moet blijven dan is dat jouw realiteit en daar is niks mis mee, maar ook niks goed aan. Dat IS alleen 'zo'.

Een mens heeft een aantal primaire behoefte(n) en daar is sex er 1 van. Al besluit je in een klooster te gaan daar ontkom je niet aan. Het zoekt je op net als 100.000 andere dingen overigens. Gevoelens b.v zijn altijd echt.

C'est la vie

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_10532360
Wat heeft nachtlevend met computers te maken? Kwam ik gewoon bij omdat ik in de vakanties hele nachten of films ging kijken, of buiten ergens zitten met vrienden, nachtlevend, woei

Ik ben voor mijn gevoel ook niet echt bang voor afwijzing of dat er iets stuk loopt, maar een leven 'alleen' lijkt me aantrekkelijker. Daarnaast ben ik wel onzeker enzo, maar zit daar niet echt mee omdat ik toch al alleen wilde blijven, ook weer opgelost :p ik zit niet met zo'n face ofzo -> (ik heb ook geen gele huid, daar niet van) maar alleen kan ik me toch redelijk redden... discussie had ook niet op mij uit hoeven lopen (ik ben niet iemand die zoveel aandacht wil.. en verdiend :p) maar gewoon of ik de enige ben die het uit zichzelf als levenstoekomst ziet, en nu nogsteeds blijken mensen die al een beetje zo gedacht hebben er toch overeen gekomen te zijn. Nu zijn 'pubers' eigenwijs natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat ik het serieus nog ga volgen ook deze gedachten.

Maar genoeg over mij, nog iemand anders met een verhaal en rede?

maandag 19 mei 2003 @ 14:06:55 #27
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_10532599
Maar wil jij wel alleen blijven omdat dat je aantrekkelijk lijkt? Of is het omdat je te onzeker bent? Dat proef ik namelijk uit je eerste post.

Ikzelf twijfel nog. Aan de ene kant mis ik soms best het romantische dingen doen met je vriendje ( en dan heb ik het niet over zoenen cq seks, maar over samen uit eten gaan, naar de film gaan, op vakantie gaan naar een romantische plek). Aan de andere kant heb ik nu een bepaalde plek voor mezelf gecreeerd, met mijn eigen privacy, eigen gewoontes etc. Het lijkt me heel moeilijk als iemand daar helemaal tussen komt te zitten. Daarom zou voor mijn gevoel een traditionele relatie met gezinnetje etc. misschien niet iets voor mij zijn, maar een lat-relatie oid misschien wel.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_10532767
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:59 schreef Cruel_Afflux het volgende:
[..]

Daarnaast ben ik wel onzeker enzo, maar zit daar niet echt mee omdat ik toch al alleen wilde blijven, ook weer opgelost :p ik zit niet met zo'n face ofzo -> (ik heb ook geen gele huid, daar niet van) maar alleen kan ik me toch redelijk redden...

[..]

Ik geloof er niks van dat je alleen wilt blijven, vriend...
Voor mijn gevoel is het puur een houding, die ontstaan is uit onvrede of onzekerheid. Maar goed... ik kán er naast zitten natuurlijk..

Ik zei ook wel eens over dingen die niet gingen zoals ik wilde: "och.. ik hoefde het eigenlijk toch al niet!", maar ondertussen...

pi_10532868
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:06 schreef Ripley het volgende:
Maar wil jij wel alleen blijven omdat dat je aantrekkelijk lijkt? Of is het omdat je te onzeker bent? Dat proef ik namelijk uit je eerste post.

Ikzelf twijfel nog. Aan de ene kant mis ik soms best het romantische dingen doen met je vriendje ( en dan heb ik het niet over zoenen cq seks, maar over samen uit eten gaan, naar de film gaan, op vakantie gaan naar een romantische plek). Aan de andere kant heb ik nu een bepaalde plek voor mezelf gecreeerd, met mijn eigen privacy, eigen gewoontes etc. Het lijkt me heel moeilijk als iemand daar helemaal tussen komt te zitten. Daarom zou voor mijn gevoel een traditionele relatie met gezinnetje etc. misschien niet iets voor mij zijn, maar een lat-relatie oid misschien wel.

Ik sluit me hier bij aan ja. Ook ik mis die romantische dingen ( bleergh, en dat is eng) maar kan me ook prima alleen redden ben ik achter gekomen.

Ben je mischien bang om je te binden?

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 19 mei 2003 @ 14:17:13 #30
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10532960
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:14 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je mischien bang om je te binden?
Waarom die vraag? Voor sommigen is het gewoon geen noodzaak om zich te binden. Ze zijn de juiste personen niet tegengekomen en hebben voldoende uitdagingen in hun werk en sociale leven. Dat kan toch ook?

De maatschappij moet nou maar eens wennen aan de mensen die hun leven net zo lief alleen doorbrengen ipv met zijn tweeen.

pi_10533046
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:17 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Waarom die vraag? Voor sommigen is het gewoon geen noodzaak om zich te binden. Ze zijn de juiste personen niet tegengekomen en hebben voldoende uitdagingen in hun werk en sociale leven. Dat kan toch ook?

Dat snap ik wel, dat je er geen noodzaak in ziet. Maar vaak hoor je dit ook van mannen/jongens/vrouwen/meisjes die zich niet kunnen binden, maar wel willen...
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 19 mei 2003 @ 14:23:41 #32
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_10533159
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:17 schreef Frenkie het volgende:

[..]

De maatschappij moet nou maar eens wennen aan de mensen die hun leven net zo lief alleen doorbrengen ipv met zijn tweeen.

Van mij mag iedereen dat idd lekker zelf weten. Maar er vielen me wat opmerkingen op in de 1e post:
quote:
daarbij speelt ook nog het feit dat ik het op een manier zielig zou vinden voor een meisje om 'mijn' vriendin te worden, als ik iemand al leuk vind gun ik haar vanuit mezelf als iets beters en als ze geinteresseerd is of zou zijn in mij heb ik liever dat ze ff verder zoekt naar iemand de ze wel verdiend. Opzich wel sociaal van me
Hij geeft daarbij aan zichzelf kennelijk niet goed genoeg te vinden voor een relatie of liefde, dat is voor mijn gevoel heel wat anders dan gewoon kiezen voor alleen zijn.
  maandag 19 mei 2003 @ 14:27:07 #33
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10533274
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:23 schreef Ripley het volgende:
Hij geeft daarbij aan zichzelf kennelijk niet goed genoeg te vinden voor een relatie of liefde, dat is voor mijn gevoel heel wat anders dan gewoon kiezen voor alleen zijn.
Dat had ik ook gelezen, maar die jongen is ook pas 16. Dat verandert vanzelf nog wel. Ik had/heb zelf ook allerleid toekomstdromen waarin ik vooral mezelf zie en niet per se een partner (reizen, werken in het buitenland enzo) en toch heb ik nu al weer een tijdje verkering. Het overkwam me zeg maar. Ik denk dat dat hem ook nog wel gaat overkomen. En zo niet, dan niet. Alleen kan je ook een leuk leven hebben.
  maandag 19 mei 2003 @ 14:30:50 #34
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_10533410
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:27 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat had ik ook gelezen, maar die jongen is ook pas 16. Dat verandert vanzelf nog wel. Ik had/heb zelf ook allerleid toekomstdromen waarin ik vooral mezelf zie en niet per se een partner (reizen, werken in het buitenland enzo) en toch heb ik nu al weer een tijdje verkering. Het overkwam me zeg maar. Ik denk dat dat hem ook nog wel gaat overkomen. En zo niet, dan niet. Alleen kan je ook een leuk leven hebben.

Je hoort mij niet ontkennen dat je alleen ook een leuk leven kan hebben hoor. Ik ben zelf inmiddels ook al een paar jaar alleen en ik hoef niet per se een relatie. Maar ik vind het dus wat anders om te kiezen voor alleen zijn omdat je dat gewoon zo wil en te keizen voor alleen zijn omdat je te angstig en onzeker bent.
pi_10533452
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je hoort mij niet ontkennen dat je alleen ook een leuk leven kan hebben hoor. Ik ben zelf inmiddels ook al een paar jaar alleen en ik hoef niet per se een relatie. Maar ik vind het dus wat anders om te kiezen voor alleen zijn omdat je dat gewoon zo wil en te keizen voor alleen zijn omdat je te angstig en onzeker bent.

En dat was ook mijn insteek.
burgerweeshuis
  maandag 19 mei 2003 @ 14:44:26 #36
16976 Fling
Fan o' man
pi_10533829
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:06 schreef Ripley het volgende:
Helemaal mee eens, ik had mijn eigen standpunt niet beter kunnen omschrijven. Al merk ik wel dat het van dag tot dag kan veranderen. De ene keer kan ik ontzettend balen dat ik alleen ben en een week later kan ik me niets idealers voorstellen dan dat. Heel wisselend. Ik zie mezelf sowieso niet meer gaan samenwonen (been there, done that) dus LAT lijkt me een prima oplossing; kan je je toch even terugtrekken als je daar behoefte aan hebt.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  maandag 19 mei 2003 @ 14:47:12 #37
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_10533922
Ik werd pas verlicht op mn 17e.......
Dus je hebt nog eventjes de tijd om je aan die afspraak te houden.. daarna zal je ook aan de vriendin gaan

hmmmz of niet, hier wel iig

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
  maandag 19 mei 2003 @ 19:51:20 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10543077
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:59 schreef Cruel_Afflux het volgende:
Ik ben voor mijn gevoel ook niet echt bang voor afwijzing of dat er iets stuk loopt, maar een leven 'alleen' lijkt me aantrekkelijker. Daarnaast ben ik wel onzeker enzo, maar zit daar niet echt mee omdat ik toch al alleen wilde blijven, ook weer opgelost
"Ik ben niet bang voor afwijzing, maar ik ben wel onzeker."
"Een leven alleen lijkt me aantrekkelijker, omdat ik toch al alleen wilde blijven."

Uhuh. dus.
Je dekt jezelf in.
Als je maar hard genoeg roept dat je alleen wil blijven, ga je het nog geloven ook.

quote:
(ik ben niet iemand die zoveel aandacht wil.. en verdiend :p)
Wil je nu horen dat je het wel verdient???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 mei 2003 @ 20:19:10 #39
35798 LordAnger
Heeft geen smaak
pi_10544102
Ik kan me deze situatie ook heel goed voorstellen hoor. Ik heb die terughoudendheid ook aanvaard als tweede natuur. Ben (achteraf gezien) één keer verliefd geweest. Als in: dusdanig dat ik er wel aan toe moest geven. Dat heb ik gedaan; en de ervaring die daarop volgde was dusdanig, dat ik de volgende keer nóg harder op mijn tong zal bijten. Laat mij maar; ik zit er absoluut niet meer op te wachten...

* LordAnger ziet zichzelf nog wel een jaar of ... alleen blijven
Vul op de puntjes zelf een getal met dubbele cijfers in

(T): LordAnger gains a sense of humour until end of turn.
  maandag 19 mei 2003 @ 20:26:48 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_10544356
Nou nou nou wat een wijze woorden! Ik kon een glimlach echt niet onderdrukken. Je bent 16! Ik kan je woorden daarom echt niet serieus nemen, sorry hoor. You'll see...
  maandag 19 mei 2003 @ 21:21:26 #41
55905 RichardBucket
We're NOT buying a Rolls
pi_10546341
Joh...mischien blijkt wel dat je hartstikke homfiel bent en komt het allemaal nog goed
"We don't have to be friends, Hyacinth, We're married!!!"
  maandag 19 mei 2003 @ 21:29:24 #42
16284 WhitesoX
let's go bowling
pi_10546605
quote:

...

kerel... jij bent 16. Toen ik zo oud was liep ik nog achter een bal aan,
maarja.

Ik denk ongeveer zoals jij, denk ik. Volgens iedereen moet je maar
geloven dat liefde iets heel normaals is en dat iedereen met elkaar naar
bed gaat enzo, maar iedereen kan opflikkeren!!

Meisjes zijn op jonge leeftijd naieve wezens die alleen maar lekkere
kerels willen en gedumpt worden bij het leven.

dus fuk op met al die kut-reclames over "als je puisten hebt wil niemand
met je neuken" en "als je uit je bek stinkt wil niemand met je zoenen"
flikker toch asteblieft op met je poepzooi.

[Dit bericht is gewijzigd door WhitesoX op 20-05-2003 08:47]

My dirty undies! The laundy, the whites!
pi_10550149
Ik wil graag even mijn verhaal van me af te schrijven. Door het opschrijven van dit verhaal wordt het een en ander voor mezelf hopelijk ook wat duidelijker. Ik kan de eindjes van mijn gevoelens nog niet allemaal aan elkaar knopen.

Om met de deur in huis te vallen, ik ben een jongen van 22 jaar oud, vrijgezel, nooit een vriendin gehad of gezoend of wat dan ook in de relationele sfeer. Als ik heel eerlijk naar mezelf kijk dan voel ik me aardig gefrustreerd over het feit dat ik nog steeds single ben. Zo nu en dan kan ik deze frustraties goed aan de kant zetten en lukt het me meer op relaxt mezelf te zijn. Maar heel vaak heb ik het gevoel alsof die frustraties me voorbij rennen. Ik ben dan zo gefixeerd op die frustraties dat ik de realiteit een beetje uit het oog verliest.

Het is absoluut niet zo dat ik contact met meiden uit de weg ga, al heb ik wel het idee dat mijn frustraties betreffende een relatie hebben toch vaak doorschemeren in het contact met meiden, daar doe je niks aan. Laatst wel een paar keer contact gezocht met een paar leuke meiden, maar verder als een leuk praatje komt het bijna nooit. Ik denk zelf dat dit aan mijn op dat moment starre (vooruitdenkende) houding ligt.

Het is een tijd zo geweest dat ik mijn gevoelens niet eens durfde te uiten tegen de betreffende meid, dan wachtte ik weer tot ik haar wat langer kende(voelt vertrouwder) om het dan eens aan te schieten. Dit alles stond een spontaan contact met een eventueel leuke relatie in de weg.

Maar nu nog is het vaak zo, zoals ik zei, dat ik nog steeds vaak aan het plannen ben, aan het vooruit denken ben in het contact met meiden. Dit alles blokkeert een spontane omgang.

De enige momenten dat ik dan ook wel leuke contacten heb is als ik relaxt ben en eens niet nadenk over mijn frustraties. Jammergenoeg is dit niet vaak.

Het is voor een groot gedeelte mijn onzekerheid (door de aanwezige frustraties) die me in de weg zit. Ik ga in ieder geval niet bij de pakken neer zitten, elke leuke confrontatie in wat voor vorm dan ook ga ik aan. Ik ben alleen echt op zoek naar iets waardoor ik mijn frustraties eens van me af kan zetten.

Ik ben er ook echt van overtuigd dat ik een meisje wat te bieden heb, dat is puur gevoelsmatig, ik kan ook niet opnoemen wat mijn goede eigenschappen zijn, maar ik weet gewoon dat ik genoeg te bieden heb. Maar raar genoeg, als ik mezelf de vraag stel wat ik dan zelf verwacht van een meisje, dan kan ik daar nog geen duidelijk antwoord op geven.

Ik denk dat ik goed onderweg ben naar het op een rijtje zetten van mijn gevoelens hierover, mijn zelfvertrouwen groeit ook nog steeds, maar er blijven nog (en dat zal misschien ook wel altijd zo zijn) wat zaken over waar ik met mezelf nog niet echt raad weet.

Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet, dat wacht ik af. Ik ga in ieder geval verder met het ontdekken van mijn eigen ik. Hopelijk komt er snel wat meer rust in de tent.

Dit verhaal was dus puur om het e.e.a. van me af te schrijven, jullie allemaal bedankt voor het lezen.

pi_10550504
Ik geef toe, ik heb hier niet volledig onderbouwd (onderbouwde?>d of bezigheid >t? :p, ach) waarom ik alleen wil blijven, wat hier voor me gezegd werd dat 'ze' altijd beter kan krijgen als mij vind ik ook, en wil ik ook dat ze dat liever neemt, maarrrrrrr... ik heb ook zo m'n eigen leven waar niemand bij past, kijk, al dat gelul van me over 1 onderwerp is niet eerlijk van mezelf, moet wel alles vertellen . Maar ik ga toch maar ff terug naar dat onderwerp, ik ben als persoon een 'gek', zo iemand dus, dan ben ik mezelf, kan het goed vinden met iedereen, leuke en gezellige tijden hebben, maar zodra ik met 'een meisje' ben wordt ik stil en dat ik vreemd in mijn geval... ok, niet dat dit voorbeeld veel betekend, maar ik voel me losser en fijner zonder 'liefde', misschien wat liefde met zich meeneemt is het onderhouden van zoiets, waar ik niet in zou slagen voor mijn gevoel. Maar ik kies dus liever voor alleen blijven, gezelligheid... samen met alleen zijn, ook zonder sociaal contact, werkt allebei lekker, dus problemen heb ik er niet mee.

Dan nog wel 1 geval, dit perspectief had ik altijd al, toen kwam er een meisje, die was verliefd op me, woei... ik heb wel gezegd of ze voor zichzelf niet even door kon kijken of er niemand anders was (maar dan op een lieve manier, niet harteloos ofzo ), maarja, toen ging ik toch een beetje open staan voor d'r, maar toen was ze niet meer verliefd op me (onbereikbaar werkt beter, maarja, in mijn geval 'wil' je weer niet dat dat 'werkt')... dus toen was ik weer terug bij af en vond dat wel een mooi punt om volledig te gaan voor alleen blijven.
En ik beweer hier niet dat ik het volhou, denk het alleen, niet dat ik er stoer mee doe van 'kijk mij nou, ik 'durf' m'n leven lang alleen te leven', het enige wat ik op Fok probeerde te vinden was mensen die dit doorgezet hebben, maar misschien is het een modern idee... en iedereen die zegt dat ik maar 16 ben, dat ik geen rechten heb ok serieus genomen te worden, jah ok, is zo, ik ben nog jong, daarom wilde ik over jullie 'oudere' schouders heen meekijken hoe het jullie verging

pi_10550619
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:12 schreef daanemans het volgende:
tekst
Dat je naar de toekomst kijkt is niet meer dan menselijk. Iedereen doet dat, de 1 wat meer en vaker als de ander.

Je zegt zelf dat je de greep op de realiteit weleens verliest, maar waarschijnlijk doe je jezelf daarmee te kort, want je weet tegelijkertijd dat het is zoals het is.

Je hoort 'verzachtende' argumenten zo vaak, omdat anderen je een ruggensteuntje willen geven: 'het valt allemaal best mee', 'het komt heus wel goed', 'er zijn nog zoveel andere leuke dingen', 'je ziet het veel te somber in.'
De realiteit is soms bikkelhard en vaak willen we die liever ontlopen. Vooral op de momenten dat je met je frustratie geconfronteerd wordt doet het zeer, want dat gebeurt.

Ik kan alleen maar hopen voor jou dat je snel een leuk meisje treft en zoals jezelf al aangeeft kun je veel bewerkstelligen met je eigen houding.

[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 19-05-2003 23:36]

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_10550668
Kan het niet kloppen dat je je erg veel met je toekomst bezig houdt. Die kwaal heb ik ook zo nu en dan. Maar het is echt veel relaxter als je leeft met het moment. Wat kan jou het boeien of je altijd alleen wilt blijven. Kom je iemand tegen waar het super mee klikt: dan is het ok, kom je die niet tegen dan is het ook ok. Zolang we maar gelukkig zijn.

Dit hele verhaaltje klinkt wel mooi, ik weet uit ervaring dat het erg moeilijk is om zo te leven.......Maar de aanhouder wint..

maandag 19 mei 2003 @ 23:35:12 #47
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10550732
Ik heb ook nooit een vriendin gehad. Aan de ene kant vind ik dat best jammer, een beetje vastigheid enzo is best fijn. Een beetje geborgenheid... Daarom zou ik het wel graag willen.

Van de andere kant; ik ben pas 23, en er kunnen nog zoveel dingen gebeuren.

Zoals bij de frequentere fok!er wel bekend is, heb ik het altijd erg jammer gevonden. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer iets van "ach, wtf ook... ik zie wel wat er van komt."

[KNE]-Mod
pi_10550825
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:35 schreef ThE_ED het volgende:
tekst
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Op sommige momenten lukt me dit ook goed en dan ben ik ook lekker mezelf. Op andere momenten kan ik wel roepen "wtf, we zien wel", maar tegelijkertijd zit dan diep van binnen toch die frustratie.

Aan de andere kant wil ik die frustratie ook aangaan, de koe met beide horens beet pakken en het 'probleem' te lijf gaan. Ik merk wel dat het erover praten wel helpt, ookal moet je je problemen toch allemaal zelf oplossen.

Het is vaak moeilijk om echt eerlijk te zijn tegenover jezelf, die waarheid is hard, maar het is wel het beste.

maandag 19 mei 2003 @ 23:41:33 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10550889
Begrijp me goed; ik zou het erg vinden alleen te blijven. Ik weet zelfs niet of ik er wel mee zou kunnen leven. Maar vooralsnog nog wel. ik ga er gewoon een beetje vanuit dat ik wel iemand tegenkom, meer dan vroeger iig toen ik nog zoiets had van "ohjee, ik vind nooit iemand".
[KNE]-Mod
pi_10550985
quote:
Op maandag 19 mei 2003 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
tekst
O inderdaad, daar stem ik weer volledig mee in. Aan altijd alleen blijven moet ik ook niet denken. Maar voorlopig zien we wel weer verder. Te snel willen werkt niet, ook niet voor mezelf.

Het is voor mij misschien gewoon wat moeilijk te accepteren dat ik nog steeds single ben. Dat hangt direct samen met mijn zelfvertrouwen, dat is denk ik nog niet goed genoeg. En waarom ik dat niet kan accepteren --> good question, eigenlijk snap ik dat zelf ook niet omdat ik er, zoals ik in mijn eerste post zei, zeker van overtuigd ben dat ik genoeg te bieden heb. Dit lijkt wel een vicieus cirkeltje.......

maandag 19 mei 2003 @ 23:48:54 #51
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10551051
Mijn ego suckt ook best.
Maar eigenlijk ben ik best leuk... raar maar wel leuk. Het jammere is alleen dat anderen soms niet zien dat ik raar maar toch leuk ben Die zien alleen de "kakker" of "die engerd die metal luisterd". Van de andere kant zijn er wel zovelen die mijn persoonlijkheid wel weten te waarderen. Het is gewoon bad luck dat daar veel mannen en vrouwen met relatie tussen zitten

dus ach, het kan zomaar gebeurd zijn... ofzo

[KNE]-Mod
pi_10585267
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:40 schreef Uiruru het volgende:

exactly the same here. Maargoed, dat is mijn gevoel op dit moment.

[Dit bericht is gewijzigd door Legolas op 21-05-2003 15:00]

donderdag 22 mei 2003 @ 10:28:27 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_10602633
een oom van mij had die instelling ook altijd. wilde liever alleen blijven.
alleen toen ie 36 ofzo was kwam ie toch iemand tegen en ja dan wil je toch wel samen verder. en zijn nu nog steeds bij elkaar

je hele leven alleen houdt denk ik niemand vol

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')